Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.454 din 21.03.2013

pentru aprobarea Instrucţiunilor privind organizarea şi desfăşurarea licitaţiei publice pentru atribuirea contractelor de închiriere a plajei Mării Negre, a Contractului-cadru de închiriere a plajei Mării Negre şi a Listei sectoarelor de plajă libere propuse spre închiriere
ACT EMIS DE: Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 159 din 25 martie 2013



SmartCity1

Având în vedere Referatul de aprobare nr. 4.049/CC din 13 martie 2013 al Administraţiei Naţionale „Apele Române“,în conformitate cu prevederile art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 19/2006 privind utilizarea plajei Mării Negre şi controlul activităţilor desfăşurate pe plajă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 274/2006, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 241/2006 privind aprobarea închirierii plajei Mării Negre, proprietate publică a statului, aflată în administrarea Administraţiei Naţionale „Apele Române“, şi al art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 48/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice şi pentru modificarea unor acte normative în domeniul mediului şi schimbărilor climatice,ministrul mediului şi schimbărilor climatice emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Instrucţiunile privind organizarea şi desfăşurarea licitaţiei publice pentru atribuirea contractelor de închiriere a plajei Mării Negre, prevăzute în anexa nr. 1. Articolul 2Se aprobă Contractul-cadru de închiriere a plajei Mării Negre, prevăzut în anexa nr. 2. Articolul 3Se aprobă Lista sectoarelor de plajă libere propuse spre închiriere, prevăzută în anexa nr. 3. Articolul 4(1) La data intrării în vigoare a prezentului ordin, orice alte prevederi contrare se abrogă.(2) Contractele de închiriere în curs de executare la data intrării în vigoare a prezentului ordin îşi păstrează valabilitatea. Articolul 5Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul mediului şi schimbărilor climatice, Lucia Ana Varga, ministru delegat pentru ape, păduri şi piscicultură
ANEXA Nr. 1INSTRUCŢIUNI privind organizarea şi desfăşurarea licitaţiei publice pentru atribuirea contractelor de închiriere a plajei Mării Negre Articolul 1(1) Prezentele instrucţiuni au ca obiect reglementarea organizării şi desfăşurării licitaţiei pentru închirierea plajei Mării Negre în scop turistic.(2) Închirierea plajelor Mării Negre în scop turistic se realizează prin licitaţie publică, conform prevederilor prezentelor instrucţiuni, organizată de Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral.(3) Închirierea se face în baza unui contract de închiriere prin care Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral, denumită în continuare locator, transmite, pentru perioada unui sezon estival sau a mai multor sezoane estivale, unei alte persoane, denumită în continuare locatar, dreptul de folosinţă asupra unui sector al plajei Mării Negre, în schimbul unei chirii.(4) Bunul asupra căruia se exercită dreptul de folosinţă este plaja Mării Negre, care face parte din domeniul public al statului, aflată în administrarea Administraţiei Naţionale „Apele Române“, denumită în continuare ANAR. Articolul 2 (1) La licitaţie pot participa operatori economici care administrează structuri de primire turistice, proprietari ori administratori de ansambluri rezidenţiale care desfăşoară activităţi de turism, operatori economici care desfăşoară activităţi de divertisment, agrement şi/sau sportive şi autorităţi ale administraţiei publice locale care pot încheia contracte de închiriere cu titularul dreptului de administrare a plajelor pe perioada unui sezon estival sau a mai multor sezoane estivale, în condiţiile legii.(2) Împărţirea sectoarelor/suprafeţelor de plajă aferente staţiunilor turistice în subsectoare de plajă care vor fi scoase la licitaţie şi stabilirea funcţiilor acestora se vor face de către locator.(3) Mai multe persoane juridice au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune ofertă comună, fără a fi obligate să îşi legalizeze din punct de vedere formal asocierea.(4) Locatorul are dreptul de a solicita ca asocierea să fie legalizată numai în cazul în care oferta comună este declarată câştigătoare. Articolul 3 (1) Locatorul desfăşoară procedurile de licitaţie în baza caietului de sarcini care se aprobă de Consiliul de conducere al ANAR.(2) Caietul de sarcini cuprinde:a)descrierea sectorului de plajă ce face obiectul procedurii de licitaţie pentru închiriere; b)preţul de pornire a licitaţiei pentru fiecare sector de plajă; c)durata închirierii; d)condiţiile şi regimul de exploatare a bunului închiriat; e)condiţiile privind eligibilitatea, înregistrarea şi capacitatea economico-financiară; f)criteriile de selecţie; g)garanţii; h)obligaţiile privind protecţia mediului; i)interdicţia subînchirierii. (3) Pot participa la licitaţia publică ofertanţii care fac dovada achiziţionării caietului de sarcini şi care fac dovada constituirii garanţiei de participare.(4) Caietul de sarcini va fi pus în vânzare de către locator, la sediul său.(5) Preţul de vânzare al caietului de sarcini se stabileşte de către locator prin decizie a conducătorului acestuia. Articolul 4(1) Garanţia de participare este obligatorie.(2) Valoarea garanţiei de participare la licitaţia de închiriere va fi de 10% din valoarea de pornire a chiriei anuale pentru sectorul de plajă ce face obiectul licitaţiei.(3) Garanţia de participare la licitaţia de închiriere se restituie în cazul ofertanţilor a căror ofertă nu a fost declarată câştigătoare, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data semnării contractului de închiriere. Articolul 5(1) Locatorul va publica anunţul licitaţiei publice într-un cotidian local, în unul naţional, precum şi pe site-ul propriu.(2) Anunţul licitaţiei va conţine:a)denumirea şi sediul locatorului; b)obiectul şi durata închirierii; c)condiţiile de procurare a caietului de sarcini; d)data şi locul de primire a ofertelor; e)data, ora şi locul de deschidere a ofertelor; f)durata în care ofertanţii rămân angajaţi prin termenii ofertelor lor. (3) Termenul de primire a ofertelor este de 7 zile lucrătoare, începând cu data publicării anunţului licitaţiei publice. Articolul 6Oferta trebuie să cuprindă detaliat toate condiţiile prevăzute în caietul de sarcini. Articolul 7(1) Ofertanţii transmit ofertele în două plicuri sigilate, unul exterior şi unul interior. Ofertele vor fi înregistrate, în ordinea primirii lor, într-un registru special, ţinut de locator.(2) Pe plicul exterior se va indica sectorul de plajă propus spre închiriere prin licitaţie publică, pentru care este depusă oferta. Plicul exterior trebuie să conţină următoarele documente:a)garanţia de participare; b)dovada achiziţionării caietului de sarcini; c)fişa cu informaţii generale ale ofertantului; d)declaraţia de participare; e)documentele care dovedesc calităţile şi capacităţile ofertanţilor, conform cerinţelor caietului de sarcini. (3) Pe plicul interior se înscriu denumirea ofertantului, precum şi sediul social al acestuia. Acest plic va conţine oferta economică propriu-zisă.(4) Nu se admit oferte telefonice, telegrafice, prin fax, e-mail, poştă sau curierat.(5) Plicurile sigilate vor fi predate comisiei de evaluare în ziua fixată pentru deschiderea lor. Articolul 8(1) Componenţa comisiei de evaluare se stabileşte de către ANAR, prin decizie a conducătorului acesteia, la propunerea locatorului.(2) Comisia de evaluare este formată din 5 membri, dintre care unul este preşedintele comisiei. De asemenea, vor fi desemnaţi 2 membri supleanţi şi un secretar. Secretarul nu are drept de vot. Articolul 9(1) Membrii comisiei de evaluare care sunt soţ/soţie, rude sau afini până la gradul al patrulea inclusiv cu asociaţii, cu acţionarii, precum şi cu administratorii sau cenzorii societăţilor comerciale participante la licitaţia publică nu pot fi membri ai comisiei de evaluare.(2) Membrii comisiei de evaluare sunt obligaţi să dea o declaraţie de compatibilitate, imparţialitate şi confidenţialitate, pe propria răspundere, după deschiderea plicurilor exterioare, care se va păstra la dosarul închirierii.(3) În situaţia în care membrii comisiei de evaluare constată că se află în una dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute la alin. (1), aceştia sunt obligaţi să îl anunţe imediat pe preşedintele comisiei de evaluare, care dispune înlocuirea persoanei incompatibile cu unul dintre membrii supleanţi. Articolul 10(1) Atribuţiile comisiei de evaluare sunt:a)întocmirea proceselor-verbale prevăzute de prezentele instrucţiuni; b)analizarea documentelor de calificare şi evaluarea ofertei financiare pe baza criteriilor de selecţie stabilite prin caietul de sarcini; c)întocmirea raportului de evaluare; d)desemnarea câştigătorului licitaţiei publice. (2) Secretarul comisiei de evaluare redactează procesele-verbale şi raportul de evaluare prevăzute de prezentele instrucţiuni.Art.11. - (1) Comisia de evaluare este legal întrunită numai în prezenţa tuturor membrilor. În situaţia în care, din motive obiective sau în caz de incompatibilitate, un membru al comisiei nu poate fi prezent, acesta va fi înlocuit cu unul dintre cei 2 membri supleanţi. (2) Deciziile comisiei de evaluare se adoptă cu votul a două treimi din numărul membrilor. Articolul 12(1) La şedinţa de deschidere a plicurilor exterioare şi interioare pot participa reprezentanţii împuterniciţi ai ofertanţilor sectorului de plajă licitat.(2) După deschiderea plicurilor exterioare şi interioare, comisia de evaluare va întocmi un proces-verbal, semnat de membrii acesteia şi de ofertanţii prezenţi, consemnându-se existenţa documentelor, în conformitate cu cerinţele caietului de sarcini.(3) La şedinţa de deschidere a plicurilor exterioare şi interioare nu pot fi excluşi decât ofertanţii care nu fac dovada achiziţionării caietului de sarcini şi a constituirii garanţiei de participare în forma cerută de locator.(4) Pentru continuarea desfăşurării procedurii de licitaţie este necesar ca cel puţin o ofertă să fie admisibilă, după analiza documentelor de calificare aşa cum au fost solicitate prin caietul de sarcini, în caz contrar, procedura de licitaţie publică urmând a fi refăcută în condiţiile art. 15. Articolul 13(1) Comisia de evaluare analizează ofertele financiare din plicurile interioare şi alege oferta cea mai avantajoasă din punctul de vedere al îndeplinirii criteriilor de selecţie precizate în caietul de sarcini.(2) Pe baza evaluării ofertelor, comisia de evaluare întocmeşte, în maximum 4 zile, raportul de evaluare, care va cuprinde descrierea procedurii de închiriere şi operaţiunile de evaluare, elementele esenţiale ale ofertelor depuse şi motivele alegerii ofertantului câştigător sau, în cazul în care nu a fost desemnat câştigător niciun ofertant, cauzele respingerii.(3) Comisia de evaluare procedează, în termen de maximum două zile, la informarea tuturor participanţilor despre rezultatul procedurii, prin afişare la sediul locatorului şi pe site-ul acestuia. Articolul 14(1) Ofertanţii pot face contestaţie privind eventualele încălcări ale dispoziţiilor prezentelor instrucţiuni. Contestaţia se formulează în scris şi trebuie să conţină următoarele elemente:a)datele de identificare ale persoanei fizice sau juridice; b)denumirea bunului care a făcut obiectul licitaţiei publice; c)motivarea în fapt şi în drept a cererii; d)semnătura contestatarului. (2) Contestatarul va ataşa la contestaţie copia actului atacat.(3) Termenul de depunere a contestaţiilor este de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului licitaţiei publice. Contestaţiile se depun la sediul locatorului.(4) Contestaţiile se soluţionează de o comisie compusă din 3 membri, dintre care unul este preşedintele comisiei, şi un secretar care nu are drept de vot, alţii decât cei din comisia de evaluare. Componenţa comisiei se stabileşte de către ANAR prin decizie a conducătorului acesteia, în maximum două zile de la data deschiderii plicurilor exterioare. Contestaţiile se vor soluţiona în termen de maximum două zile lucrătoare de la data depunerii contestaţiei.(5) Atribuţiile comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt:a)analizează contestaţia formulată privind admiterea sau respingerea sa; b)decide cu privire la oportunitatea suspendării procedurii de atribuire a contractelor de închiriere în cazul în care contestaţia este admisă, procedează la reevaluarea ofertelor şi decide asupra ofertantului câştigător; c)întocmeşte procesul-verbal privind soluţionarea contestaţiei formulate. Articolul 15În cazul în care licitaţia publică deschisă nu a condus la desemnarea unui câştigător, se va consemna această situaţie într-un proces-verbal, iar în termen de 5 zile lucrătoare se va organiza o nouă licitaţie. Articolul 16(1) Contractul de închiriere se semnează în maximum 10 zile de la desemnarea ofertantului câştigător şi intră în vigoare la data constituirii garanţiei de bună execuţie, dar nu mai târziu de 3 zile lucrătoare de la data semnării.(2) Garanţia de participare la licitaţie se pierde în cazul în care nu se perfectează contractul de închiriere din vina ofertantului desemnat câştigător.(3) În cazul nesemnării contractului de închiriere din vina exclusivă a ofertantului desemnat câştigător sau în cazul neconstituirii garanţiei de bună execuţie în termenul prevăzut la alin. (1), locatorul încheie contractul cu ofertantul clasat pe locul următor. Articolul 17Contractul de închiriere va cuprinde în mod obligatoriu prevederile din contractul-cadru prevăzut în anexa nr. 2 la ordin, clauzele din caietul de sarcini şi alte clauze convenite de părţile contractante în completarea celor din caietul de sarcini şi fără să contravină obiectivelor închirierii. ANEXA Nr. 2CONTRACT-CADRU DE ÎNCHIRIERE a plajei Mării Negre I. Părţile contractante Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral, în calitate de locator, cu sediul în municipiul Constanţa, str. Mircea cel Bătrân nr. 127, judeţul Constanţa, cod poştal 900592, telefon 0241/673036, 0241/672089, fax 0241/673025, cont virament nr. RO 62 TREZ 2315025XXX010151, deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa, cod unic de înregistrare fiscală RO 23877359, reprezentată prin ........ ................ ................ ........... - director, şi ........ ................ .............., în calitate de locatar, cu sediul în ........ ........ ........., str. ........ ........ ........... nr. ....., judeţul ..........., telefon ............, fax .........., cont virament nr. ........ ................ .........., număr de înregistrare la registrul comerţului ........ ........ ..........., cod unic de înregistrare ........ ................, reprezentată prin ........ ........ ..........., în calitate de ........ ........ ........ II. Obiectul contractului Articolul 11.1. Obiectul contractului îl reprezintă transmiterea dreptului de folosinţă asupra sectorului de plajă ........ ..............., situat în staţiunea ........ ............., funcţia ........ ..............., în scopul exploatării acestuia în condiţiile prezentului contract, precum şi în conformitate cu prevederile legale specifice în vigoare. 1.2. Dreptul de folosinţă care face obiectul prezentului contract nu este transmisibil şi se va exercita în mod nemijlocit de locatar. Articolul 22.1. Suprafaţa totală închiriată este de ........ ........... m2, conform schiţei anexate la prezentul contract şi care face parte integrantă din acesta. 2.2. Sectorul de plajă închiriat se delimitează astfel: la nord - ........ ................ ................ ................ ........ .........; la est - ........ ................ ................ ................ ........ ...........; la sud - ........ ................ ................ ................ ........ ...........; la vest - ........ ................ ................ ................ ........ .......... III. Durata de închiriere Articolul 33.1. Perioada de derulare a contractului de închiriere este de..............., începând cu data semnării acestuia şi până la data de ........ ........ ............... 3.2. Contractul se poate prelungi, prin acordul părţilor, pe o durată care nu poate depăşi perioada pentru care a fost încheiat. 3.3. Intenţia de prelungire a contractului de către locatar va fi notificată cu cel puţin 40 de zile înainte de data încetării contractului. IV. Valoarea chiriei, condiţii şi termene de plată Articolul 44.1. Locatarul datorează locatorului o chirie anuală (pentru sectoarele de plajă închiriate pentru mai multe sezoane estivale). 4.2. În cazul în care cota de 50% din sumele percepute din închirierea plajelor de către locator, conform Hotărârii Guvernului nr. 241/2006 privind aprobarea închirierii plajei Mării Negre, proprietate publică a statului, aflată în administrarea Administraţiei Naţionale „Apele Române“, va fi modificată, ca urmare a modificării legislaţiei în vigoare, atunci şi valoarea chiriei se va modifica implicit. 4.3. Chiria este de ................ lei, la care se adaugă TVA-ul legal. Articolul 5Chiria se achită anual, în 3 tranşe, după cum urmează: a)în cazul contractelor de închiriere cu o durată de un sezon estival:

30% din chiria anuală stabilită la art. 4, în termen de 10 zile de la data semnării contractului;

30% din chiria anuală stabilită la art. 4, până la data de 15 iulie a anului în curs;

40% din chiria anuală stabilită la art. 4, până la data de 15 august a anului în curs; b)în cazul contractelor de închiriere cu o durată de mai multe sezoane estivale:

30% din chiria anuală stabilită la art. 4, până la data de 15 martie a anului în curs, cu excepţia primului an, când se va achita în termen de 10 zile de la data semnării contractului;

30% din chiria anuală stabilită la art. 4, până la data de 15 iulie a anului în curs;

40% din chiria anuală stabilită la art. 4, până la data de 15 august a anului în curs. Articolul 6În cazul neexecutării obligaţiei de plată prevăzute la art. 4 şi 5, se percep dobânzi şi penalităţi de întârziere pentru fiecare zi de întârziere, în conformitate cu prevederile Codului de procedură fiscală, cu decontarea prioritară a facturilor de penalităţi, pentru sumele scadente, indiferent de instrucţiunile de pe ordinul de plată. Articolul 7Cuantumul dobânzilor şi penalităţilor de întârziere în decontarea debitelor restante va putea depăşi cuantumul sumei asupra căreia sunt calculate. V. Drepturi şi obligaţii contractuale Articolul 8Drepturile locatarului Locatarul are următoarele drepturi: 8.1. să folosească bunul închiriat, în conformitate cu obligaţiile stabilite prin prezentul contract; 8.2. să delimiteze, cu acordul scris al locatorului, suprafaţa de plajă ce face obiectul prezentului contract, astfel încât să asigure şi să permită accesul şi circulaţia liberă a persoanelor pe plajă; 8.3. să organizeze servicii de plajă, activităţi sportive, de divertisment, culturale şi de agrement nautic pe plajă, în condiţiile prevăzute de lege, de normele şi regulamentele adoptate de autorităţile cu atribuţii în domeniu; 8.4. să amplaseze pe bunul închiriat, cu acordul scris al locatorului, numai construcţii provizorii şi dotări prevăzute de documentaţia de urbanism şi care să nu afecteze integritatea suprafeţei de plajă; 8.5. să încheie contracte de asociere cu alte persoane fizice sau juridice pentru activităţi specifice plajei, care se pot realiza în baza contractului de închiriere, dar numai cu acordul scris al locatorului, sub sancţiunea rezilierii de drept a contractului, fără intervenţia instanţelor judecătoreşti şi fără punere în întârziere; 8.6. să solicite remăsurarea sectorului de plajă, cu ocazia încheierii procesului-verbal de predare-primire a plajei, încheiat în conformitate cu prevederile art. 9.16. Remăsurarea sectorului de plajă se va face numai în perioada iulie-august, în prezenţa reprezentanţilor celor două părţi contractante, măsurătoare ce va fi însuşită de către părţi. În cazul în care locatarul nu se prezintă la remăsurarea sectorului de plajă, se consideră că şia însuşit rezultatul măsurătorii. Articolul 9Obligaţiile locatarului Locatarul are următoarele obligaţii: 9.1. să achite locatorului chiria datorată în condiţiile şi termenele stabilite în contractul de închiriere; 9.2. să nu împiedice în niciun fel accesul pe plajă şi să nu perceapă taxe de acces; 9.3. să nu subînchirieze total sau parţial bunul ce face obiectul contractului de închiriere; 9.4. să nu execute construcţii şi dotări ilegale pe suprafaţa închiriată şi să nu desfăşoare alte activităţi care să modifice calitatea şi cantitatea fâşiei de plajă sau care pot afecta mediul natural; 9.5. să solicite şi să obţină toate avizele şi autorizaţiile necesare desfăşurării activităţilor pe suprafaţa de plajă ce face obiectul prezentului contract; 9.6. să pună la dispoziţie suprafaţa de plajă necesară organizării şi desfăşurării serviciului public de salvare acvatică SALVAMAR şi a posturilor de prim ajutor, conform prevederilor actelor normative care le reglementează; 9.7. să permită accesul locatorului sau al autorităţilor competente pe plajă, cu mijloace şi materiale specifice, în situaţii de poluări accidentale sau în alte situaţii specifice; 9.8. să permită accesul locatorului în situaţia în care, din cauza apariţiei unor fenomene imprevizibile, se impune, în orice moment al derulării contractului, realizarea de lucrări de reabilitare costieră, precum şi de lucrări de reparaţii ale acestora; 9.9. să întreţină şi să igienizeze permanent suprafaţa de plajă care face obiectul prezentului contract, prin: a)dotarea cu recipiente adecvate pentru colectarea selectivă a deşeurilor, în conformitate cu prevederile legale; b)îndepărtarea corpurilor ascuţite şi dure - cioburi, sticle sparte, sârmă, pietre, lemn, bucăţi de metal - de pe plajă şi din zona de îmbăiere; în cazul în care în zona de îmbăiere sunt identificate corpuri străine periculoase a căror îndepărtare depăşeşte capacitatea de dotare a locatarului, acesta este obligat să marcheze zona şi să anunţe imediat locatorul; c)colectarea şi transportul la gropile de gunoi al corpurilor străine (scoici vii, gunoaie, mortalităţi piscicole, produse petroliere etc.) rezultate în urma igienizării manuale a plajei şi liniei ţărmului;9.10. să încheie contract cu locatorul, pe toată perioada sezonului estival, pentru asigurarea lucrărilor de ecologizare mecanizată şi de afânare a stratului de nisip, care se vor realiza o dată pe săptămână; 9.11. să asigure păstrarea ordinii publice pe sectorul de plajă închiriat, prin încheierea unor contracte cu firme autorizate, în acest sens; 9.12. să asigure accesul organelor de control şi al reprezentanţilor autorizaţi ai locatorului, punându-le la dispoziţie documente şi informaţii legate de executarea obligaţiilor, conform contractului de închiriere; 9.13. să anunţe imediat locatorul în caz de poluare accidentală pe suprafaţa de plajă închiriată şi în cazul unor evenimente deosebite - mortalitate piscicolă - şi să intervină pentru limitarea sau înlăturarea efectelor generate de acestea; 9.14. nu are dreptul, fără acordul scris al locatorului, de a utiliza informaţiile şi documentele obţinute sau la care are acces în perioada de derulare a contractului în alt scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale; 9.15. să nu deterioreze şi să nu schimbe destinaţia construcţiilor hidrotehnice şi a bornelor amplasate pe suprafaţa de plajă închiriată; 9.16. să preia anual, pe bază de proces-verbal, sectorul de plajă ce face obiectul închirierii, la data stabilită de locator, în conformitate cu prevederile art. 11 pct. 11.1; 9.17 să predea anual locatorului, pe bază de proces-verbal, sectorul de plajă ce face obiectul închirierii, în intervalul 1-15 octombrie, în condiţii de igienizare corespunzătoare; 9.18. să conserve în bună stare construcţiile şi amenajările cu caracter provizoriu pe perioada extrasezonului, astfel încât să permită locatorului realizarea lucrărilor de conservare şi de pregătire a plajelor în această perioadă; locatorul nu va răspunde de eventualele deteriorări cauzate construcţiilor de fenomenele meteorologice periculoase specifice sau de influenţa oricăror altor factori; 9.19. să amenajeze suprafaţa de plajă până la data deschiderii oficiale a sezonului estival şi pe toată durata sezonului estival, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 19/2006 privind utilizarea plajei Mării Negre şi controlul activităţilor desfăşurate pe plajă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 274/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu prevederile Ordinului ministrului dezvoltării regionale şi turismului nr. 1.204/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice privind autorizarea plajelor în scop turistic, respectând şi documentaţiile de urbanism; 9.20. să respecte legislaţia în domeniul utilizării turistice a plajelor; 9.21. să solicite şi să obţină autorizaţia turistică pentru suprafaţa de plajă care face obiectul contractului de închiriere şi să obţină, în conformitate cu prevederile legale, act de reglementare în domeniul gospodăririi apelor pentru activităţile desfăşurate pe plajă; 9.22. să asigure condiţiile sanitare şi de protecţie a mediului în zonele de îmbăiere şi pe plajă; 9.23. să monteze panouri cu instrucţiuni de utilizare a plajei, a zonei şi a apei de îmbăiere; 9.24. să asigure permanent o suprafaţă de plajă liberă pe toată lungimea sectorului, corespunzătoare unei lăţimi de 5 m de la linia apei, în vederea realizării lucrărilor de intervenţie, întreţinere, igienizare şi ecologizare mecanizată; 9.25. să menţină în bună stare de funcţionare dotările de pe plajă, inclusiv pe cele de agrement; 9.26. să sesizeze locatorul în cazul prezenţei în apa mării a unor substanţe poluante; 9.27. să asigure racordarea la utilităţile publice în vederea exploatării sectorului/subsectorului de plajă închiriat; 9.28. să încheie un contract privind preluarea deşeurilor de pe sectorul de plajă închiriat cu o unitate specializată, care operează în zonă; 9.29. să semneze actele adiţionale de actualizare a chiriei anuale, ca urmare a indexării cu indicele de inflaţie; 9.30. să semneze actele adiţionale, în cazul în care se va proceda la remăsurarea sectorului de plajă; 9.31. să notifice locatorului, în termen de maximum 30 de zile, orice modificare cu privire la datele de identificare ale firmei. Articolul 10Drepturile locatorului Locatorul are următoarele drepturi: 10.1. să primească chiria în condiţiile şi la termenele stabilite la art. 4 şi 5; 10.2. să controleze executarea obligaţiilor locatarului şi respectarea condiţiilor închirierii; 10.3. să verifice şi să constate starea integrităţii plajei ce face obiectul închirierii; 10.4. să încheie contract cu locatarul, pe toată perioada sezonului estival, pentru asigurarea lucrărilor de ecologizare mecanizată şi de afânare a stratului de nisip, care se vor realiza o dată pe săptămână; 10.5. să procedeze la remăsurarea sectorului de plajă ori de câte ori consideră necesar. Remăsurarea sectorului de plajă se va face numai în perioada iulie-august, în prezenţa reprezentanţilor celor două părţi contractante, măsurătoare ce va fi însuşită de către părţi. În cazul în care locatarul, deşi convocat, nu se prezintă la remăsurarea sectorului de plajă, se consideră că şi-a însuşit rezultatul măsurătorii. Articolul 11Obligaţiile locatorului Locatorul are următoarele obligaţii: 11.1. să predea anual locatarului, pe bază de proces-verbal, sectorul de plajă ce face obiectul închirierii, în termen de cel puţin 15 zile înainte de începerea sezonului estival; 11.2. să execute lucrările necesare de conservare a plajelor în perioada de extrasezon, în funcţie de configuraţia plajelor şi amploarea fenomenului de eroziune marină; 11.3. să execute lucrări de pregătire a plajei pentru sezonul estival; 11.4. să execute lucrări de evacuare şi transport al algelor la gropile de gunoi; 11.5. să întreprindă, cu ajutorul organelor competente, acţiuni de prevenire şi/sau înlăturare a construcţiilor ilegale de pe suprafaţa de plajă ce face obiectul contractului; 11.6. să nu îl împiedice pe locatar să îşi realizeze drepturile legate de închiriere decât în condiţiile reglementate de legislaţia în vigoare şi de prezentul contract. VI. Garanţii pentru executarea contractului de închiriere Articolul 1212.1. În scopul garantării îndeplinirii întocmai a obligaţiei de plată a chiriei, precum şi a obligaţiei de reparare a oricărui prejudiciu suferit de locator prin neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă de către locatar a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract, locatarul se obligă să constituie, în termen de 3 zile lucrătoare de la încheierea prezentului contract, o garanţie de bună execuţie, sub sancţiunea rezilierii de plin drept, fără intervenţia instanţelor judecătoreşti şi fără punere în întârziere. 12.2. Pentru anul 2013, garanţia de bună execuţie este de ........ ............. lei, reprezentând 40% din valoarea cu TVA a contractului, şi se pune la dispoziţia locatorului în termen de 3 zile lucrătoare de la data încheierii contractului de închiriere, sub sancţiunea rezilierii de plin drept, fără intervenţia instanţelor judecătoreşti şi fără punere în întârziere. 12.3. Pentru fiecare dintre anii următori, garanţia este de 40% din chiria aferentă anului precedent şi se pune la dispoziţia locatorului până la data de 31 ianuarie a anului pentru care se constituie garanţia, sub sancţiunea rezilierii de plin drept, fără intervenţia instanţelor judecătoreşti şi fără punere în întârziere. 12.4. Garanţia de bună execuţie se poate constitui atât prin depunerea sumei în contul de garanţii al locatorului, cât şi prin scrisoare de garanţie bancară. Articolul 1313.1. Locatorul poate executa garanţia de bună execuţie fără nicio formalitate prealabilă, în cazul în care locatarul nu îşi îndeplineşte obligaţiile contractuale. 13.2. În cazul executării garanţiei de bună execuţie, locatarul are obligaţia reconstituirii acesteia la valoarea iniţială în termen de 15 zile de la data executării, sub sancţiunea rezilierii de drept a contractului, fără punere în întârziere şi fără intervenţia instanţelor de judecată. 13.3. Toate comisioanele şi spezele bancare, precum şi alte cheltuieli necesare executării garanţiei de bună execuţie se suportă de către locatar. VII. Răspunderea contractuală Articolul 1414.1. Prezentul contract se reziliază de plin drept, fără punere în întârziere şi fără intervenţia instanţelor de judecată, în cazul în care părţile contractante nu îşi execută obligaţiile contractuale prevăzute la art. 5 coroborat cu art. 9 pct. 9.1, 9.15, 9.16, art. 11 pct. 11.1, art. 12 şi 13. 14.2. În cazul neîndeplinirii obligaţiilor contractuale, altele decât cele prevăzute la art. 14.1, partea în culpă va fi pusă în întârziere printr-o notificare prin care i se va pune în vedere să îşi execute obligaţia într-un termen cuprins între 1 şi 30 de zile, în funcţie de natura obligaţiei. 14.3. În cazul în care partea în culpă nu îşi execută obligaţia în termenul pentru care a fost notificată în condiţiile pct. 14.2, va interveni rezilierea de plin drept, fără punere în întârziere şi fără intervenţia instanţelor de judecată. 14.4. Rezilierea nu va avea niciun efect asupra obligaţiilor deja scadente între părţi. 14.5. Niciun litigiu născut anterior ori după încheierea contractului în legătură cu sectorul/subsectorul de plajă ce face obiectul contractului şi care face imposibilă utilizarea totală sau parţială a plajei pe toată durata contractului ori numai pe o anumită perioadă nu atrage răspunderea locatorului, acest risc fiind în sarcina locatarului. VIII. Încetarea contractului Articolul 1515.1. Prezentul contract încetează: a)la expirarea termenului pentru care a fost încheiat; b)cu acordul părţilor; c)prin reziliere; d)prin intrarea în lichidare sau faliment a locatarului; e)în cazul în care pe parcursul derulării contractului de închiriere locatarul nu mai desfăşoară activităţile prevăzute la art. 2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 19/2006 aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 274/2006, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv la art. 2 alin. (1) din anexa nr. 1 la ordin, pentru care a participat şi a fost desemnat câştigător la procedura de atribuire a sectorului de plajă ce face obiectul prezentului contract; f)la data intrării în vigoare a unui act normativ care modifică obligaţiile oricăreia dintre părţi în asemenea măsură încât prevederile prezentului contract ar deveni, în cea mai mare parte, vădit nefavorabile locatorului sau locatarului ori dacă una dintre părţi nu este de acord cu încheierea unui act adiţional prin care să se modifice în mod corespunzător prezentul contract.15.2. La încetarea contractului în condiţiile prevăzute la art. 15.1, locatorul nu datorează despăgubiri locatarului pentru îmbunătăţirile executate pe sectorul de plajă închiriat. IX. Modificarea contractului Articolul 16Contractul se modifică prin încheierea de acte adiţionale, în următoarele cazuri: a)actualizarea chiriei anuale, ca urmare a indexării cu indicele de inflaţie; b)apariţia unor împrejurări sau acte normative care modifică în mod esenţial obligaţiile părţilor ori care impun obligaţii noi; c)remăsurarea sectoarelor de plajă.X. Forţa majoră Articolul 1717.1. Părţile convin să fie exonerate de răspundere pentru neîndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, atunci când această neîndeplinire este ca urmare a intervenţiei unui caz de forţă majoră. 17.2. Forţa majoră invocată va fi comunicată celeilalte părţi în scris, în termen de 5 zile de la apariţie, de către partea interesată şi este opozabilă numai dacă este atestată de o autoritate competentă în raport cu natura evenimentului. 17.3. Locatarul este obligat să accepte planurile de măsuri stabilite de către organele competente, neavând dreptul la despăgubiri. XI. Litigii Articolul 18Eventualele litigii în legătură cu modul de derulare a prezentului contract vor fi soluţionate pe cale amiabilă, iar în caz contrar, de către instanţele judecătoreşti competente. XII. Dispoziţii finale Articolul 19Părţile convin ca executarea contractului să continue, în aceleaşi condiţii contractuale, chiar dacă a devenit excesiv de oneroasă datorită unei schimbări excepţionale a împrejurărilor care ar face vădit injustă obligarea debitorului la executarea obligaţiei. Articolul 20În înţelesul prezentului contract, orice notificare, cerere, comunicare sau informare va fi făcută în scris, prin orice mijloc de comunicare ce asigură transmiterea textului actului şi confirmarea primirii acestuia. Articolul 21Toate documentele acestui contract, precum şi cele legate de executarea lui se vor întocmi în limba română. Articolul 22Prezentul contract constituie titlu executoriu pentru plata chiriei la termenele şi în modalităţile înscrise în contract şi cu privire la restituirea bunului, la expirarea termenului pentru care a fost încheiat. Prezentul contract s-a încheiat la sediul locatorului din Constanţa, str. Mircea cel Bătrân nr. 127, în 3 exemplare egal autentice, din care unul pentru locatar, unul pentru locator şi unul pentru Administraţia Finanţelor Publice Constanţa; actele adiţionale la contract se încheie în acelaşi număr de exemplare şi fac parte integrantă din prezentul contract. Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea - Litoral ........ ........ Locatar ........ ................ ........ ........... ANEXA Nr. 3LISTA sectoarelor de plajă propuse spre închiriere

Nr. crt. Sectoare de plajă Limite
1. Năvodari Limita N - digul de sud al Portului Midia Limita S - limita Năvodari-Constanţa
2. Mamaia Limita N - limita Constanţa-Năvodari Limita S - canal descărcare lac Tăbăcărie
3. Constanţa Limita N - strada Gheorghe Economu (cartier Faleza Nord) Limita S - Portul Tomis
4. Agigea Limita N - digul de sud al Portului Constanţa Sud Limita S - dig Agigea
5. Eforie Nord Limita N - complex Steaua de Mare Limita S - dig Tabăra Luminiţa (exclusiv)
6. Cordon Litoral Eforie Nord Eforie Sud Limita N - dig Tabăra Luminiţa (inclusiv) Limita S - Tabăra de copii Eforie Sud
7. Eforie Sud Limita N - Braseria „Pescăruş“ Limita S - limita Eforie Sud-Tuzla
8. Tuzla Limita N - limita Tuzla-Eforie Sud Limita S - limita Tuzla-Costineşti
9. Costineşti Limita N - limita Costineşti-Tuzla Limita S - limita Costineşti - 23 August
10. 23 August Limita N - limita 23 August-Costineşti Limita S - limita 23 August-Olimp
Nr. crt. Sectoare de plajă Limite
11. Olimp Limita N - limita Olimp-23 August Limita S - zona „0“ protocol
12. Neptun Limita N - zona „0“ protocol Limita S - Braseria „Delfinul“
13. Jupiter Limita N - Braseria „Delfinul“ Limita S - Hotel „California“ (exclusiv)
14. Cap Aurora Limita N - Hotel „California“ (inclusiv) Limita S - restaurant pescăresc
15. Venus Limita N - restaurant pescăresc Limita S - canal descărcare Balta Mangalia
16. Cordon Venus-Saturn Limita N - canal descărcare Balta Mangalia Limita S - Restaurant „Adras“
17. Saturn Limita N - Restaurant „Adras“ Limita S - Hotel „Aida“ (inclusiv)
18. Mangalia Limita N - staţia pompare Mangalia Limita S - dig avanport Mangalia
19. 2 Mai Limita N - digul de sud port Mangalia Limita S - limita 2 Mai-Vama Veche
20. Vama Veche Limita N - limita Vama Veche-2 Mai Limita S - Cazemata Granita

NOTĂ: Locatorul va scoate la licitaţie numai acele sectoare de plajă care vor fi libere la momentul organizării licitaţiei.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 454/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 454 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 454/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu