Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.448 din 27.04.2017

pentru aprobarea Normelor tehnice privind procedurile de lucru specifice Registrului electronic naţional al nomenclaturilor stradale
ACT EMIS DE: Agentia Nationala de Cadastru Si Publicitate Imobiliara
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 363 din 16 mai 2017



SmartCity1

Având în vedere dispoziţiile art. 10 din Hotărârea Guvernului nr. 777/2016 privind structura, organizarea şi funcţionarea Registrului electronic naţional al nomenclaturilor stradale,în temeiul art. 3 alin. (13) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 15 alin. (3) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.288/2012, cu modificările şi completările ulterioare,directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Normele tehnice privind procedurile de lucru specifice Registrului electronic naţional al nomenclaturilor stradale, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară,Radu Codruţ ŞtefănescuANEXĂNORME TEHNICE privind procedurile de lucru specifice Registrului electronic naţional al nomenclaturilor stradale Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Prezentele norme metodologice au ca obiect reglementarea aplicării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 777/2016 privind structura, organizarea şi funcţionarea Registrului electronic naţional al nomenclaturilor stradale, denumită în continuare Hotărâre. Articolul 2Nomenclatura stradală este definită la art. 2 lit. b) din Hotărâre. Articolul 3Adresa administrativă este definită la art. 2 lit. a) din Hotărâre. Articolul 4Registrul electronic naţional al nomenclaturilor stradale, denumit în continuare Registru, este definit la art. 1 alin. (1) din Hotărâre. Articolul 5Sistemul informatic aferent Registrului este realizat, actualizat şi administrat de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, informaţiile cuprinse în acesta fiind de interes public. Articolul 6Sistemul informatic care gestionează Registrul respectă prevederile Legii nr. 183/2006 privind utilizarea codificării standardizate a setului de caractere în documentele în formă electronică. Articolul 7Toate datele din Registru trebuie să fie corecte din punctul de vedere al proprietăţii termenilor utilizaţi, sub aspect gramatical, ortografic, ortoepic şi, după caz, sub aspectul punctuaţiei, conform normelor academice în vigoare, potrivit prevederilor Legii nr. 500/2004 privind folosirea limbii române în locuri, relaţii şi instituţii publice. Articolul 8Registrul electronic naţional al nomenclaturilor stradale oferă posibilitatea: a)căutării după diverse criterii intuitive care să faciliteze identificarea drumurilor şi adreselor pe întreg teritoriul României; b)actualizării informaţiilor la nivel centralizat în funcţie de modificările şi completările efectuate de către autorităţile publice locale; c)gestiunii în mod unitar şi utilizării informaţiilor de nomenclatură stradală de către toate instituţiile publice, atât în documente, cât şi în sistemele informatice proprii. Capitolul IIDefiniţii Articolul 9În înţelesul prezentelor norme tehnice, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: a)unitate administrativ-teritorială - comună, oraş, municipiu; b)localitate - denumire generică pentru aşezare omenească stabilă, parte componentă a unei unităţi administrativ-teritoriale; c)drum - cale de comunicaţie terestră special amenajată pentru circulaţia vehiculelor şi a pietonilor; d)imobil - terenul, cu sau fără construcţii, de pe teritoriul unei unităţi administrativ-teritoriale; e)codul unic al adresei - CUA, generat în mod automat de RENNS, pentru fiecare adresă administrativă - este constituit din cod SIRUTA, cod stradă, cod adresă, în vederea identificării/localizării mai facile a adresei; f)cod adresă format din nr. administrativ, bloc, scară, etaj, apartament, după caz; g)număr administrativ - cifră, succesiune de cifre sau succesiune de cifre şi litere, care identifică în mod unic locaţia unui imobil în raport cu imobilele localizate pe acelaşi drum; h)clădire - orice construcţie, indiferent de denumirea ori de folosinţa sa, care are una sau mai multe încăperi ce pot servi la adăpostirea de oameni, animale, obiecte, produse, materiale, instalaţii, echipamente şi altele asemenea, iar elementele structurale de bază ale acesteia sunt pereţii şi acoperişul; i)construcţie - structură fixată în sau pe pământ. Articolul 10În sensul prezentelor norme, sintagma „număr administrativ" este similară cu: a)„număr poştal", utilizat în majoritatea procedurilor şi a documentelor administrative, formularelor etc. b)„număr de identificare", utilizat în cuprinsul art. 453 lit. g) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare; c)„număr de ordine", utilizat în cuprinsul pct. 10 alin. (1) al titlului IX din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016, cu modificările şi completările ulterioare. Capitolul IIIReguli de acordare a denumirilor de drumuri Articolul 11Fiecărui drum i se atribuie o denumire. Articolul 12O denumire nouă de drum nu poate fi atribuită atunci când aceeaşi denumire ori una aproape identică sau care se pronunţă la fel a fost deja atribuită altui drum din cadrul aceleiaşi localităţi. Articolul 13Două nume de drumuri sunt considerate identice în cazul în care acestea diferă doar prin: a)diferenţele de ortografie, care nu corespund diferenţelor în pronunţie; b)prezenţa sau absenţa genitivelor; c)articularea cu articol hotărât sau nehotărât; d)scrierea aceluiaşi nume într-un singur cuvânt sau în mai multe cuvinte; e)scrierea completă sau abreviată a numelui; f)scrierea diferită a aceluiaşi cuvânt sau variante asemănătoare ori derivate ale aceluiaşi cuvânt. Articolul 14Fiecărui drum dintr-o localitate care are o denumire îi este atribuit un cod stradă unic în sistemul informatic. Articolul 15În cazul în care se modifică denumirea drumului, codul stradă atribuit iniţial se păstrează. În cazul în care se schimbă denumirea drumului pentru o parte a acestuia, se alocă câte un cod pentru fiecare parte nou-creată a drumului. Capitolul IVReguli de atribuire a numărul administrativ Secţiunea 1Reguli generale Articolul 16Fiecărui imobil din intravilanul localităţii i se atribuie un număr administrativ. Articolul 17Fiecare imobil situat în intravilanul localităţilor se identifică prin adresa administrativă a acestuia. Articolul 18Pentru imobilele cu clădiri/construcţii situate în extravilan adresa administrativă se identifică prin denumirea drumului şi numărul administrativ atribuit de autoritatea publică locală competentă, care reprezintă poziţia kilometrică faţă de originea drumului. Denumirea drumului este alcătuită din categoria şi indicativul drumului pe care sunt situate imobilele respective, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 540/2000 privind aprobarea încadrării în categorii funcţionale a drumurilor publice şi a drumurilor de utilitate privată deschise circulaţiei publice. Articolul 19Numărul administrativ se atribuie de către autoritatea publică locală. Secţiunea a 2-aCodificarea numerelor administrative Articolul 20Un număr administrativ este întotdeauna compus dintr-un număr care poate fi suplimentat cu o literă mare de la A la Z. Din cauza riscului de a crea confuzii, literele I, O şi Q nu vor fi folosite. Articolul 21Într-o serie de numere administrative, un număr administrativ fără literă este considerat mai mic decât acelaşi număr care are o literă. Secţiunea a 3-aReguli de numerotare Articolul 22Numerele administrative sunt atribuite consecutiv în ordine crescătoare astfel încât numerele impare sunt folosite pe partea stângă a drumului dinspre centrul localităţii, iar numerele pare sunt folosite pe partea dreaptă a drumului. Articolul 23Pentru drumurile care se înfundă, atribuirea numerelor administrative trebuie să înceapă la capătul drumului care este conectat la reţeaua stradală. Articolul 24În cazul pieţelor, imobilele se numerotează începând de la drumul principal şi se continuă în sensul invers al mişcării acelor de ceasornic. Articolul 25Imobilul situat pe colţ, la intersecţia a două drumuri, primeşte un singur număr, şi anume la drumul spre care este situată intrarea principală. Articolul 26În cazul în care un imobil se modifică prin dezmembrare şi următorul număr administrativ este alocat, imobilele nou-create primesc acelaşi număr administrativ la care se adaugă o literă majusculă diferită de cea existentă în cuprinsul numărului, în ordine alfabetică, începând cu litera A şi cu partea stângă a acestuia, în sensul invers mişcării acelor de ceasornic. Articolul 27În cazul în care un imobil se modifică prin comasare, numărul administrativ atribuit acestui nou imobil este cel constituit din numărul administrativ cel mai mic înainte de alipire. În cazul în care sunt supuse alipirii imobile având numere administrative care cuprind şi litere se va păstra numărul administrativ cel mai mic care nu conţine şi litere. Articolul 28Atribuirea numerelor administrative poate fi făcută cu întreruperi în numerotare, astfel încât în cazul unor dezvoltări, concentrări viitoare de a lungul străzii, numere administrative să poată fi adăugate fără a disturba numerele deja atribuite. Articolul 29În situaţia în care regulile de numerotare prevăzute în acest capitol nu pot fi aplicate din cauza complexităţii situaţiei existente, se va proceda la renumerotarea imobilelor pe respectivul drum. Capitolul VLocalizarea geospaţială a adresei administrative Articolul 30Fiecare adresă administrativă este legată de un punct-adresă, poziţionat geografic, localizat prin coordonate în sistemul naţional de referinţă. Articolul 31Dacă adresa administrativă este atribuită unei clădiri, punctul-adresă trebuie poziţionat la intrarea acesteia. Articolul 32Pentru clădiri cu mai multe intrări, care comunică între ele, punctul-adresă trebuie poziţionat astfel încât acesta să corespundă locaţiei intrării principale în clădire. Articolul 33Pentru clădiri cu mai multe intrări care nu comunică între ele, punctul se poziţionează la fiecare intrare. Articolul 34Dacă adresa administrativă este atribuită unui imobil - teren fără construcţii, punctul-adresă trebuie poziţionat în interiorul imobilului, cât mai aproape de drumul principal de acces. Capitolul VIÎnregistrarea şi actualizarea adresei administrative în Registru Articolul 35Persoana desemnată de către primar înregistrează denumirea drumurilor. Articolul 36Sunt înregistrate şi actualizate în Registru informaţii cu privire la localizarea geospaţială a drumurilor şi a numerelor administrative într-o localitate. Articolul 37Înregistrarea denumirii drumurilor se face în termen de 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a hotărârii consiliului local. Articolul 38Persoana desemnată de către primar înregistrează şi actualizează toate adresele administrative în Registru, prin verificarea, completarea, validarea şi actualizarea datelor existente în sistem sau prin introducerea datelor din evidenţele proprii. Articolul 39Pentru fiecare adresă administrativă se înregistrează: UAT-ul, localitatea, numele drumului de care aparţine adresa, numărul administrativ atribuit, blocul şi scara, după caz, precum şi istoricul adresei administrative. Articolul 40Pentru fiecare adresă administrativă persoana desemnată de către primar marchează în sistemul informatic poziţia punctului-adresă pe suportul grafic disponibil în aplicaţie. Articolul 41Pentru fiecare drum, persoana desemnată de către primar trasează în sistemul informatic, pe suportul grafic disponibil în aplicaţie, axul drumului.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 448/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 448 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 448/2017
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu