ORDIN Nr. 4433
din 8 iulie 2010
pentru modificarea
Metodologiei privind miscarea personalului didactic din învatamantul
preuniversitar, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si
inovarii, interimar, nr. 5.885/2009
ACT EMIS DE:
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 474 din 9 iulie 2010
In baza prevederilor art. 141 din Legea învăţământului
nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în
conformitate cu prevederile art. 9 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 privind
Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare,
în baza Hotărârii Guvernului nr. 81/2010 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi
Sportului,
ministrul educaţiei, cercetării, tineretului si
sportului emite prezentul ordin.
Art. I. - Metodologia
privind mişcarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar,
aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării, interimar,
nr. 5.885/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 776
şi 776 bis din 13 noiembrie 2009, se modifică după cum urmează:
1. Articolul 50 va
avea următorul cuprins:
„Art. 50. - (1) Pentru evaluarea lucrărilor scrise se
constituie centre de evaluare.
(2) Arondarea disciplinelor de concurs la centrele de
evaluare se realizează de către Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului
şi Sportului şi se comunică inspectoratelor şcolare."
2. La articolul 51,
alineatul (1) va avea următorul cuprins:
„Art. 51. - (1) La nivelul fiecărui centru de evaluare
se constituie, prin decizia inspectorului şcolar general, comisia de evaluare a
lucrărilor scrise, având următoarea componenţă: preşedinte - inspector şcolar
general adjunct; membri - câte 2 profesori evaluatori din învăţământul
preuniversitar având gradul didactic I sau II pentru fiecare disciplină de
concurs/ 100 candidaţi; 3-5 secretari - cadre didactice din învăţământul preuniversitar,
de preferinţă inspectori şcolari/inspectori şcolari de specialitate; 5
informaticieni. Din comisie nu pot face parte persoane care au în rândul
candidaţilor rude sau afini până la gradul IV inclusiv. Membrii comisiei
semnează în acest sens o declaraţie pe propria răspundere."
3. La articolul
51, alineatul (10) va avea următorul cuprins:
„(10) Evaluarea lucrărilor de concurs se realizează în
perioada prevăzută de Calendar."
4. La articolul 53,
alineatul (1) va avea următorul cuprins:
„Art. 53. - (1) Comisia de rezolvare a contestaţiilor,
formată în întregime din alte cadre didactice decât cele din comisiile de
evaluare a lucrărilor scrise, se constituie prin decizia inspectorului şcolar
general. Comisia de contestaţii este formată din: preşedinte - inspector şcolar
general/inspector şcolar general adjunct; membri - câte 2 profesori din
învăţământul preuniversitar având gradul didactic I sau II pentru fiecare
disciplină de concurs/100 de candidaţi; 1-2 secretari - cadre didactice din
învăţământul preuniversitar, de preferinţă inspectori şcolari/inspectori
şcolari de specialitate; 2-3 informaticieni. Din comisie nu pot face parte
persoane care au în rândul candidaţilor rude sau afini până la gradul IV
inclusiv. Membrii comisiei semnează în acest sens o declaraţie pe propria
răspundere."
Art. II. - Direcţia
generală management, resurse umane şi reţea şcolară din cadrul Ministerului
Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi inspectoratele şcolare duc
la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului,
Daniel Petru Funeriu