Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.39 din 23.01.2014

privind stabilirea echipajului minim de siguranţă pentru navele maritime care arborează pavilion român
ACT EMIS DE: Ministerul Transporturilor
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 87 din 04 februarie 2014



SmartCity1

Având în vedere prevederile Ordinului ministrului transporturilor nr. 948/2013 pentru aplicarea Principiilor de stabilire a echipajului minim de siguranţă, adoptate de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.1047 (27) din 30 noiembrie 2011, ale art. 12 lit. e) şi j) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul transporturilor emite următorul ordin: Capitolul IDispoziţii generale Secţiunea 1Definiţii Articolul 1Termenii folosiţi în prezentul ordin şi în anexele la acesta au următoarele înţelesuri: a)Autoritatea Navală Română - autoritatea centrală de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor, autoritate de stat în domeniul transportului maritim şi pe căile navigabile interioare, căreia ministerul i-a delegat competenţe privind ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin, denumită în continuare ANR; b)certificatul privind echipajul minim de siguranţă - documentul emis de ANR pentru fiecare navă, prin care se stabilesc numărul şi funcţiile echipajului minim de siguranţă. Secţiunea a 2-aDomeniul de aplicare Articolul 2 (1) Prezentul ordin privind stabilirea echipajului minim de siguranţă se aplică tuturor navelor maritime care arborează pavilion român.(2) Prezentul ordin nu se aplică navelor militare, navelor din dotarea Poliţiei de Frontieră Române, Poliţiei Române şi Autorităţii Naţionale a Vămilor. Secţiunea a 3-aDispoziţii generale Articolul 3(1) Echipajul minim de siguranţă stabilit prin prezentul ordin trebuie să se afle la bordul navei, astfel încât în orice moment să fie asigurate: operarea în siguranţă a navei, securitatea acesteia şi protecţia mediului.(2) Lipsa de la bord a oricărei persoane care face parte din echipajul minim de siguranţă, la plecarea navei din port, va atrage oprirea navei din navigaţie de către ofiţerii de căpitănie şi sancţionarea proprietarului/operatorului navei, în conformitate cu prevederile legale.(3) Echipajul minim de siguranţă pentru navele care au automatizări pentru exploatarea şi supravegherea echipamentelor de bord se stabileşte de către ANR, la cererea proprietarului/operatorului navei.(4) Pentru navele aflate în staţionare, în reparaţii, în parcul rece sau la iernatic, proprietarul sau operatorul navei va răspunde, în conformitate cu prevederile legale, dacă la bord nu sunt prezente persoanele care fac parte din echipajul minim de siguranţă. Articolul 4(1) Certificatul privind echipajul minim de siguranţă pentru navele maritime care navighează în afara apelor naţionale navigabile, precum şi Certificatul privind echipajul minim de siguranţă pentru navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice şi care navighează în apele naţionale navigabile se emit în baza unei cereri puse la dispoziţie de căpitănia de port, completată de proprietarul/operatorul navei.(2) Certificatul privind echipajul minim de siguranţă, solicitat la alin. (1), se emite în baza unei cereri a proprietarului sau operatorului navei, prevăzută în anexa nr. 6, conform căreia datele tehnice şi automatizările pentru exploatarea şi supravegherea echipamentelor sunt reale.(3) Certificatul privind echipajul minim de siguranţă, solicitat la alin. (1), se retrage în cazul în care ofiţerii de căpitănie constată că informaţiile cuprinse în cererea prevăzută în anexa nr. 6 nu sunt adevărate şi corecte.(4) După intrarea în vigoare a prezentului ordin, navelor maritime care navighează în afara apelor naţionale navigabile li se va emite un nou certificat privind echipajul minim de siguranţă, conform prevederilor prezentului ordin.(5) După intrarea în vigoare a prezentului ordin, navelor maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice şi care navighează în apele naţionale navigabile li se va adnota corespunzător în certificatul privind echipajul minim de siguranţă existent, conform prevederilor prezentului ordin. Articolul 5Valabilitatea certificatului privind echipajul minim de siguranţă este de 5 ani de la data emiterii. Articolul 6În funcţie de nevoile de operare ale navei, proprietarul/operatorul va asigura, pe lângă echipajul minim de siguranţă, personal navigant suplimentar, precum şi personal auxiliar. Capitolul IIReguli de normare a echipajului minim de siguranţă Articolul 7La navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice şi care îşi desfăşoară activitatea la distanţe mai mari de 24 de mile marine în afara porturilor româneşti sau care fac un singur voiaj internaţional, personalul din cadrul echipajului minim de siguranţă se va suplimenta în funcţie de complexitatea activităţii şi de durata ei. Articolul 8(1) Navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice şi care vor fi folosite în navigaţie în apele interioare navigabile vor avea la bord un căpitan fluvial categoria B sau un căpitan fluvial categoria A ori un posesor de certificat de competenţă pentru navigaţia pe Rin şi vor naviga cu echipajul maritim îmbarcat.(2) Navele de navigaţie interioară, cu excepţia navelor de pasageri, care vor fi folosite în porturile maritime, vor avea la bord un posesor de certificat de competenţă de navigaţie pe Rin sau un căpitan fluvial categoria A ori un căpitan maritim portuar sau un pilot maritim şi vor naviga cu echipajul îmbarcat pentru nave de navigaţie interioară.(3) Navele de pasageri de navigaţie interioară, pe timpul manevrei în porturile maritime, vor avea în mod obligatoriu la bord un pilot maritim. Articolul 9Proprietarii/Operatorii vor fi direct şi singurii răspunzători de consecinţele nerespectării dotării navelor cu echipaj minim de siguranţă şi vor fi sancţionaţi conform legislaţiei în vigoare. Capitolul IIINave în staţionare, în reparaţii, în parc rece, în iernatic Secţiunea 1Nave în staţionare Articolul 10 (1) Pe timpul staţionării în porturi, la navele maritime aflate în exploatare se va organiza serviciul de gardă în schimburi, executat de persoane care fac parte din echipajul minim de siguranţă.(2) La navele maritime al căror echipaj minim de siguranţă este de maximum 12 persoane, serviciul de gardă va fi efectuat de cel puţin două persoane, dintre care o persoană posesoare a unui certificat de competenţă punte şi cealaltă, posesoare a unui certificat de competenţă sau certificat de capacitate maşină, conducerea serviciului de gardă revenind persoanei posesoare de certificat de competenţă care execută serviciul de gardă la punte.(3) La navele maritime al căror echipaj minim de siguranţă depăşeşte 12 persoane, serviciul de gardă va fi efectuat de către o pătrime din numărul persoanelor care fac parte din echipajul minim de siguranţă, dintre care cel puţin un posesor al unui certificat de competenţă punte şi un posesor al unui certificat de competenţă maşină. Articolul 11 (1) La navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice, serviciul de gardă va fi efectuat în schimburi, cu minimum o persoană/schimb, atunci când puterea motorului este mai mică sau egală cu 750 kW, şi cu două persoane/schimb, atunci când puterea motorului este mai mare de 750 kW.(2) La navele maritime desemnate pentru intervenţii, precum şi la cele destinate efectuării serviciilor de siguranţă - pilotajul şi remorcajul de manevră al navelor în porturi, activitatea se desfăşoară în schimburi, iar personalul minim de siguranţă normat pentru un schimb va trebui să se afle permanent la bord, fiecare asemenea navă putând fi în orice moment aptă să plece la intervenţie. Articolul 12(1) În cazul unui număr de maximum 4 nave maritime aparţinând aceluiaşi proprietar/operator şi destinate să efectueze servicii portuare sau tehnice, scoase din serviciu la cererea proprietarului/operatorului pentru o perioadă de timp limitată şi care staţionează în acelaşi loc, serviciul de gardă prin care se asigură paza şi siguranţa întregului grup de nave poate fi efectuat de către un marinar şi un motorist, fiecare cu cel puţin 2 ani vechime în funcţie.(2) Scoaterea din serviciu se face în baza unei solicitări motivate a proprietarului/operatorului navei şi aprobată de căpitănia de port. Perioada scoaterii din serviciu a navei/navelor nu poate fi mai mică de 7 zile calendaristice.(3) În situaţia în care ofiţerii de căpitănie constată că una sau mai multe dintre condiţiile ce au stat la baza aprobării scoaterii din serviciu nu mai există, serviciul de gardă se va efectua pentru fiecare navă, în condiţiile prezentului ordin. Articolul 13Pe navele maritime cu destinaţia de hotel plutitor, restaurant plutitor şi altele asemenea, serviciul de gardă va fi efectuat de un marinar cu cel puţin 2 ani vechime în funcţie. Secţiunea a 2-aNave în reparaţii Articolul 14 (1) La navele maritime aflate în reparaţii, serviciul de gardă se va organiza în schimburi şi va fi efectuat de către o pătrime din numărul persoanelor care fac parte din echipajul minim de siguranţă, dintre care cel puţin un posesor al unui certificat de competenţă punte şi un posesor al unui certificat de competenţă maşină.(2) La navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice, aflate în reparaţii, serviciul de gardă va fi efectuat de cel puţin două persoane care fac parte din echipajul minim de siguranţă. Articolul 15Excepţie de la prevederile art. 14 fac navele aflate în reparaţie capitală, care sunt preluate în întregime de şantierul care efectuează reparaţiile, acesta asumându-şi toate responsabilităţile. Secţiunea a 3-aNave în parc rece (în conservare sau pentru dezmembrare) Articolul 16(1) La navele maritime aflate în parc rece, serviciul de gardă va fi organizat în schimburi şi va fi efectuat de două persoane care fac parte din echipajul minim de siguranţă, pentru fiecare navă.(2) La navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice, serviciul de gardă va fi organizat în schimburi şi va fi efectuat de către o persoană care face parte din echipajul minim de siguranţă, pentru fiecare navă. Articolul 17La navele maritime, cu orice destinaţie, ale aceluiaşi proprietar/operator, aflate în parc rece, grupate maximum 4 în acelaşi loc, serviciul de gardă va fi organizat în schimburi şi va fi efectuat de două persoane care fac parte din echipajul minim de siguranţă, pentru întregul grup. Articolul 18În situaţii deosebite, din dispoziţia ANR, proprietarul/operatorul navei va suplimenta personalul de gardă. Secţiunea a 4-aNave în iernatic Articolul 19Personalul necesar siguranţei navelor aflate în iernatic şi în parc rece va fi avizat de către căpitănia portului care supraveghează şi urmăreşte organizarea şi funcţionarea acestora. Capitolul IVNormarea navelor maritime cu echipaj minim de siguranţă Nave maritime Articolul 20 (1) Pentru navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice, echipajul minim de siguranţă este normat pentru un schimb de lucru.(2) Durata unui schimb de lucru nu va fi mai mare de 12 ore.(3) Pentru navele maritime nepropulsate care efectuează servicii portuare sau tehnice şi care nu au la bord echipamente tehnologice şi altele asemenea, manevra, paza şi securitatea lor în exploatare se asigură de remorcherul de manevră, iar pe timpul staţionării se aplică prevederile art. 11, 16 şi 17, după caz. Articolul 21 (1) Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime, cu excepţia celor cu destinaţie specială, este prevăzut în anexa nr. 1.(2) Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime cu destinaţie specială este prevăzut în anexa nr. 2.(3) Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime propulsate care efectuează servicii portuare sau tehnice este prevăzut în anexa nr. 3.(4) Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime nepropulsate este prevăzut în anexa nr. 4.(5) Cererea privind echipajul minim de siguranţă pentru navele maritime care navighează în afara apelor naţionale navigabile este prevăzută în anexa nr. 5.(6) Cererea privind echipajul minim de siguranţă pentru navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice şi care navighează în apele naţionale navigabile este prevăzută în anexa nr. 6. Articolul 22Forma şi conţinutul Certificatului privind echipajul minim de siguranţă pentru navele maritime care navighează în afara apelor naţionale navigabile sunt prevăzute în anexa nr. 7. Articolul 23Forma şi conţinutul Certificatului privind echipajul minim de siguranţă pentru navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice şi care navighează în apele naţionale navigabile sunt prevăzute în anexa nr. 8. Capitolul VDispoziţii finale Articolul 24Contravenţiile la prevederile prezentului ordin se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, în condiţiile legii. Articolul 25Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 26Autoritatea Navală Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 27Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 30 de zile de la publicare. Articolul 28La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului transporturilor nr. 342/2008 pentru aprobarea Normelor privind stabilirea echipajului minim de siguranţă pentru navele maritime care arborează pavilion român, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 230 din 25 martie 2008, se abrogă. p. Ministrul transporturilor, Constantin Matei, subsecretar de stat
ANEXA Nr. 1Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime, cu excepţia celor cu destinaţie specială

Nr. crt. Funcţia Limita de competenţă Toate categoriile de nave maritime, cu excepţia celor cu destinaţie specială
TB <= 500 500 <TB <= 3000 Mărfuri generale şi mărfuri vrac Tancuri Ro-Ro, feribot, portcontainere Pasagere
3000 <TB <= 10000 10000 <TB <= 30000 TB > 30000 3000 <TB <= 10000 10000 <TB <= 30000 TB > 30000 3000 <TB <= 10000 10000 <TB <= 30000 TB > 30000 Până la 1.000 de pasageri Peste 1.000 de pasageri
1. Comandant TB <= 500 1
500 <TB <= 3000 1
TB >3000 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
2. Ofiţer punte secund 500 <TB <= 3000
TB >3000 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
3. Ofiţer punte TB <= 500 1
TB >3000 1 1 2 2 1 2 2 1 2 2 2 3
4. Şef mecanic 750<= kW <= 3000 1
kW >3000 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
5. Ofiţer mecanic secund 750<= kW <= 3000
kW >3000 1 1 1 1 1 1 1 1
6. Ofiţer mecanic 1 1 1 2 2 1 2 2 1 2 2 2 2
7. Ajutor ofiţer mecanic 1 1
8. Motorist 1 2 2 2 2 1 2 2 2 2 2 2 2
9. Şef timonier maritim 1 1 1 1
10. Timonier 1 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
11. Marinar 1 1 1 1 1 2 2 3
12. Pompagiu 1 1 1
13. Ofiţer electrician 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
14. Şef echipaj 1 1 1 1 1
15. Bucătar 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11
16. Medic 12 12

1 Pentru navele aflate în marş al căror echipaj este format din minimum 10 persoane, prezenţa bucătarului la bord este obligatorie. 2 Fiecare navă care are la bord 100 de persoane sau mai mult şi care efectuează în mod obişnuit voiaje internaţionale care depăşesc 3 zile trebuie să aibă la bord un medic, însărcinat cu îngrijirile medicale. ANEXA Nr. 2Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime cu destinaţie specială

Nr. crt. Funcţia Limita de competenţă Remorchere Iahturi cu lungimea mai mare de 24 m Nave de pescuit costier cu zonă de navigaţie Nave de cercetări, de prospecţiuni geologice Nave pentru deservirea unităţilor de foraj marin Nave de căutare şi salvare Tip SAR
Până la 3000 kw inclusiv Peste 3000 kw Până la 12 pasageri Peste 12 pasageri până la 24 Mm faţă de coastă până la 50 Mm faţă de coastă
1. Comandant TB <= 500 - - - - - 1* - - -
500 <TB <= 3000 1 1 - - - - 1 1 -
2. **Căpitan maritim portuar - - - - - 1* - - -
3. Conducător de şalupă maritimă - - - - 1* - - - -
4. Ofiţer punte secund 500 <TB <= 3000 - - - 1 - - - - -
TB >3000 - - - - - - - - -
5. Ofiţer punte TB <= 500 - - - - 1* - - - -
TB >3000 ** 1 2 1 - - 1* 1 1 1
6. Şef mecanic 750 <= kw <= 3000 11 - - - - - - - -
kw >3000 - 1 - - - - 1 1 -
7. **Şef mecanic maritim portuar - - - - - 1* - - -
8. Ofiţer mecanic secund kw >3000 11 - - - - - - - -
9. **Ofiţer mecanic kw >3000 1 2 1 1 - 1* 1 1 1
10. Timonier 1 2 - 1 - 1 2 -
11. Motorist 1 1 1 1 1 1 1 1 -
12. Bucătar - 12 - - - - - - -

* Pentru nave de pescuit costier:

cu zona de navigaţie până la 24 Mm faţă de coastă, conducerea navei poate fi asigurată de funcţiile „conducător de şalupă“ sau „ofiţer punte“ pe nave cu TB <= 500;

cu zona de navigaţie până la 50 Mm faţă de coastă, conducerea navei poate fi asigurată de funcţiile „comandant“ pe nave cu TB <= 500 sau „căpitan maritim portuar“ sau „ofiţer punte“ pe nave cu TB > 3000, iar supravegherea Compartimentului maşini poate fi asigurată de funcţiile „şef mecanic maritim portuar“ sau „ofiţer mecanic“ pe nave cu putere motor >3000 kW.** Pentru navele de pescuit costier cu zonă de navigaţie până la 50 Mm faţă de coastă, căpitanul maritim portuar/ofiţerul de punte pe nave cu TB >3000, precum şi şeful mecanic maritim portuar/ofiţerul mecanic pe nave cu puterea >3000 kw trebuie să posede o îmbarcare pe funcţia menţionată de cel puţin 2 ani vechime. 1 Pentru remorcherele cu P <= 3000 kw, funcţia de şef mecanic poate fi asigurată de şef mecanic cu 750 <= kw <= 3000 sau de ofiţer mecanic secund cu kw >3000. 2 Pentru remorcherele cu P >3000 kw, prezenţa bucătarului la bord este obligatorie când nava se află în marş sau la intervenţie, iar echipajul este format din minimum 10 persoane. ANEXA Nr. 3 Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime propulsate care efectuează servicii portuare sau tehnice

Nr. crt. Funcţia Remorchere portuare Şalande Tancuri Nave de stins incendii Drăgi Macarale Pasagere şi nave de prospecţiuni Pilotine Şalupe Nave de servicii portuare
Până la 750 kW Peste 750 kW Până la 185 kW Peste 185 kW
1. Căpitan maritim portuar - 1 - 1 1 1 1 1 - - - -
2. Ofiţer punte maritim portuar 1 - 1 - - - - - 1 - - -
3. Şef mecanic maritim portuar - 1 - 1 1 1 1 - - - - -
4. Ofiţer mecanic maritim portuar 1 - 1 - - - - 1 1 - - -
5. Motorist - 1 1 1 1 1 1 1 - - 1 1
6. Marinar 1 2 - 1 1 1 - 1 1 - - -
7. Şef de echipaj - - - 1 1 1 1 - - - - -
8. Electrician - - - 1 - - - - - - - -
9. Conducător de şalupă maritimă - - - - - - - - - 1 1 1
Total persoane 3 5 3 6 5 5 4 4 3 1 2 2

ANEXA Nr. 4 Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime nepropulsate

Nr. crt. Funcţia Docuri plutitoare Tancuri Drăgi Macarale Sonete, deroşeze, derocatoare, platforme derocatoare Nave nepropulsate cu echipament tehnologic
1. Şef mecanic maritim portuar - - 1 1 - -
2. Ofiţer mecanic maritim portuar 1 - - - 1 -
3. Motorist 1 1 1 1 1 -
4. Marinar 1 - 1 - - 1
5. Şef de echipaj 1 - 1 1 1 -
6. Electrician 1 - - - - -
Total persoane 5 1 4 3 3 1

ANEXA Nr. 5*) *) Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil. ANEXA Nr. 6*) *) Anexa nr. 6 este reprodusă în facsimil. ANEXA Nr. 7*) *) Anexa nr. 7 este reprodusă în facsimil. ANEXA Nr. 8*) *) Anexa nr. 8 este reprodusă în facsimil.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 39/2014

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 39 din 2014
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu