ORDIN Nr. 1488
din 2 noiembrie 2006
pentru aprobarea Normelor
proprii de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii
asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate,
adaptate la specificul organizarii asistentei medicale in reteaua sanitara a
ministerelor si institutiilor din domeniul apararii, ordinii publice,
sigurantei nationale si autoritatii judecatoresti, aplicabile in relatiile
contractuale dintre Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice,
Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si furnizorii de servicii medicale
si farmaceutice care apartin acestei retele
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 981 din 8 decembrie 2006
Pentru aplicarea prevederilor art. 51 din Ordonanţa Guvernului nr. 56/1998 privind înfiinţarea,
organizarea şi funcţionarea Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii
Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 458/2001, şi ale art. 2 alin. (2) din
Hotărârea Guvernului nr. 706/2006 pentru aprobarea Contrâctului-cadru privind
condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări
sociale de sănătate şi pentru aprobarea listei cuprinzând denumirile comune
internaţionale ale medicamentelor din Nomenclatorul medicamentelor de uz uman,
de care beneficiază asiguraţii în tratamentul ambulatoriu, cu sau fără
contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, cu modificările
ulterioare,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii
Publice, al art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Apărării, al art. 9 alin. (4) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 604/2003, cu modificările ulterioare, al art. 6 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 23
alin. 3 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului
Român de Informaţii, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 10 din
Legea nr. 92/1996 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de
Telecomunicaţii Speciale, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 7
alin. (3) din Legea nr. 1/1998 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului
de Informaţii Externe, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
şi al art. 8 alin. (3) din Legea nr. 191/1998 privind organizarea şi
funcţionarea Serviciului de Protecţie şi Pază, cu modificările şi completările
ulterioare,
ministrul sănătăţii publice, ministrul apărării,
ministrul administraţiei şi internelor, ministrul justiţiei, directorul
Serviciului Român de Informaţii, directorul Serviciului de Telecomunicaţii
Speciale, directorul Serviciului de Informaţii Externe şi directorul
Serviciului de Protecţie şi Pază emit prezentul
ordin.
Art. 1. - (1) Se aproba Normele proprii de aplicare a
Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul
sistemului de asigurări sociale de sănătate, adaptate la specificul organizării
asistenţei medicale în reţeaua sanitară a ministerelor şi instituţiilor din
domeniul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii
judecătoreşti, aplicabile în relaţiile contractuale dintre Casa Asigurărilor de
Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii
Judecătoreşti şi furnizorii de servicii medicale şi farmaceutice care aparţin
acestei reţele, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
(2) Relaţiile contractuale dintre Casa Asigurărilor de
Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii
Judecătoreşti şi furnizorii de servicii medicale, farmaceutice şi dispozitive
medicale se vor derula în conformitate cu prevederile Normelor metodologice de
aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale
în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul
ministrului sănătăţii publice si al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări
de Sănătate nr. 681/243/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 569 şi 569 bis din 30 iunie 2006, cu modificările şi completările
ulterioare.
Art. 2. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul apărării,
Corneliu Dobriţoiu,
secretar de stat
Ministrul justiţiei,
Monica Luisa Macovei
Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
Marcel Opriş
Directorul Serviciului de Protecţie şi Pază,
Lucian-Silvan Pahonţu
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Anghel Andreescu,
secretar de stat
p. Directorul Serviciului Român de Informaţii,
Florian Coldea
p. Directorul Serviciului de Informaţii Externe,
Silviu Predoiu
ANEXĂ
NORME PROPRII
de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile
acordării asistenţei medicale în cadrul
sistemului de asigurări sociale de sănătate,
adaptate la specificul organizării asistenţei medicale în reţeaua sanitară a ministerelor şi instituţiilor din
domeniul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii
judecătoreşti,aplicabile în relaţiile contractuale dintre Casa Asigurărilor de
Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti şi furnizorii de
servicii medicale şi farmaceutice care aparţin acestei reţele
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezentele norme stabilesc reguli de
aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale
în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 706/2006, denumit în continuare Contract-cadru,
adaptate la specificul organizării asistenţei
medicale în reţeaua sanitară proprie din domeniul apărării, ordinii publice,
siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti.
(2) Prevederile prezentelor norme, în măsura în care
nu dispun altfel, se completează cu dispoziţiile Normelor metodologice de
aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale
în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul
ministrului sănătăţii publice si al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări
de Sănătate nr. 681/243/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Prezentele norme sunt aplicabile pe toată durata
de valabilitate a Hotărârii Guvernului nr. 706/2006.
Art. 2. - Furnizorii de servicii
medicale din reţeaua sanitară aparţinând sistemului apărării, ordinii publice,
siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti sunt cei prevăzuţi la art. 5
din Ordonanţa Guvernului nr. 56/1998 privind înfiinţarea, organizarea şi
funcţionarea Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice,
Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 458/2001.
Art. 3. - Atribuţiile ce revin, potrivit normelor
legale în vigoare, autorităţilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului
Bucureşti în domeniul asistenţei medicale în sistemul asigurărilor sociale de
sănătate sunt exercitate de direcţiile medicale sau structurile similare
organizate conform titlului I „Sănătatea
publică" din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu
modificările ulterioare, din cadrul ministerelor şi instituţiilor centrale cu
reţea sanitară proprie.
Art. 4. - (1) In vederea încheierii contractului, furnizorii
de servicii medicale din reţeaua apărării, ordinii publice, siguranţei
naţionale şi autorităţii judecătoreşti vor prezenta documentele prevăzute în
Contractul-cadru. Certificatului de înregistrare în Registrul unic al
cabinetelor medicale îi este asimilat actul de înfiinţare a furnizorilor de servicii medicale.
(2) La încheierea contractului de furnizare de
servicii farmaceutice, furnizorii din reţeaua apărării, ordinii publice,
siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti vor prezenta documentele
prevăzute în cap. 3 din Contractul-cadru, referitor la acordarea medicamentelor
cu şi fără contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu, cu excepţia
certificatului de înmatriculare la registrul comerţului.
(3) Prin act de înfiinţare
a furnizorului se înţelege inclusiv ordinele
legale de înfiinţare emise de ministerele şi instituţiile din sistemul
apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti.
Art. 5. - (1) Toate documentele care stau la baza
încheierii contractelor şi decontării serviciilor medicale şi farmaceutice şi
care conţin informaţii clasificate potrivit legii, datorită specificului
instituţiei respective, se certifică prin semnătura reprezentanţilor legali ai
furnizorilor, care vor răspunde de exactitatea şi realitatea datelor transmise
şi/sau raportate.
(2) Documentele prevăzute la
alin. (1) se prezintă spre verificare de către reprezentanţii legali ai
furnizorilor, la sediul acestora, numai persoanelor nominalizate, potrivit
specialităţilor şi competenţelor, de către Casa Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti,
agreate de instituţie. Fac excepţie de la activitatea de agreare auditorii
publici interni ai Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice,
Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti pe timpul misiunii.
(3) Persoanele cu drept de control aparţinând Casei
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti, prevăzute la alin. (2), vor avea acces la
informaţiile clasificate potrivit legii, în condiţiile şi prin respectarea
procedurilor prevăzute de lege.
(4) Aceste documente sunt acte justificative care
susţin plăţile efectuate, se arhivează şi se păstrează la sediul furnizorului
pe toată durata prevăzută de Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată.
Art. 6. - (1) Asiguraţii care plătesc contribuţia
pentru asigurările sociale de sănătate, indiferent de casa de asigurări de
sănătate unde aceştia sunt luaţi în evidenţă, precum şi cei din categoriile de
persoane prevăzute la art. 213 din titlul VIII „Asigurări sociale de
sănătate" din Legea nr. 95/2006, cu modificările ulterioare, care solicită
servicii medicale furnizate în sistemul apărării, ordinii publice, siguranţei
naţionale şi autorităţii judecătoreşti, vor face dovada calităţii lor potrivit
prevederilor art. 212 din Legea nr. 95/2006, cu modificările ulterioare.
(2) Pentru asiguraţii care, potrivit legii, au regim
de confidenţialitate, precum şi pentru persoanele private de libertate,
evidenţa acestora la Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice,
Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti se ţine numeric. Dovada
calităţii de asigurat pentru aceste categorii de persoane se face pe baza
adeverinţelor eliberate de către instituţiile care le au în evidenţă.
(3) Pentru categoriile de asiguraţi care execută o
pedeapsă privativă de libertate (arestaţi, reţinuţi şi condamnaţi), în scopul
evitării dublei plăţi, instituţiile în evidenţa cărora se află acestea vor
informa casele judeţene de asigurări de sănătate şi a municipiului Bucureşti,
în raza cărora aveau domiciliui aceste persoane, precum şi Casa Asigurărilor de
Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului despre
starea de fapt a acestora.
CAPITOLUL II
Asistenţa medicală
primară
SECŢIUNEA 1
Servicii medicale curative
Art. 7. - (1) Serviciile medicale se acordă în
cabinetul medicului de familie, în cadrul programului de lucru stabilit, iar în
afara acestui program, în centre de permanenţă stabilite şi organizate,
potrivit legii, de direcţiile medicale sau de structurile similare acestora din
ministerele şi instituţiile cu reţele sanitare proprii din sistemul apărării,
ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti, cu avizul
Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii
Judecătoreşti şi în limita fondurilor alocate.
(2) Avizul Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării,
Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti poate fi
retras, cu acordul direcţiilor medicale (similare), după o prealabilă
înştiinţare a acestora, dacă din raportările furnizorilor rezultă că
adresabilitatea la centrul de permanenţă, într-un trimestru, este
nesemnificativă.
(3) Acolo unde nu se pot organiza centre de
permanenţă, medicii din sistemul apărării, ordinii publice, siguranţei
naţionale şi autorităţii judecătoreşti pot acorda consultaţii şi în afara
orelor de program, conform prevederilor legale în vigoare, potrivit unui
program stabilit de comun acord de medicul respectiv cu direcţiile medicale.
SECŢIUNEA a 2-a
Modalităţi de contractare
Art. 8. - Pentru cabinetele medicale de
unitate/infirmerii contractul de furnizare de servicii medicale în asistenţa
medicală primară se încheie între spitalul militar, spitalul-penitenciar sau
alte unităţi sanitare care coordonează activităţile medicale din aceste
cabinete si Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei
Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, conform reglementărilor specifice.
Art. 9. - Pentru cabinetele medicale aflate în structura centrelor medicale judeţene şi al municipiului Bucureşti,
contractul de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală primară se
încheie de reprezentantul legal ăl centrului medical şi de Casa Asigurărilor de
Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii
Judecătoreşti.
Art. 10. - Contractul de furnizare de servicii medicale
în asistenţa medicală primară pentru cabinetele medicale aflate în
structura/coordonarea centrelor medicale de diagnostic şi tratament sau a altor
unităţi sanitare similare se încheie de reprezentantul legal al acestora şi de
Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale
şi Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 11. - Contractul de furnizare de servicii medicale
în asistenţa medicală primară pentru cabinetele
medicale aflate în structura spitalelor din reţelele sanitare aparţinând
ministerelor şi instituţiilor din domeniul apărării, ordinii publice,
siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti se încheie de reprezentantul
legal al acestor spitale şi de Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării,
Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 12. - (1) Listele ce cuprind asiguraţii aflaţi în
evidenţa Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei
Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, pe baza cărora se încheie contractele
de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală primară, se întocmesc
cu respectarea specificului ministerelor şi instituţiilor din domeniul
apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti.
(2) Pentru cabinetele medicale de unitate/infirmerii
se vor întocmi liste nominale cu militari în termen, elevi şi studenţi
militari, care se certifică de către comandantul unităţii şi de către
reprezentantul legal al unităţii sanitare în coordonarea căreia se află
cabinetul medical.
(3) Medicii din cabinetele medicale de
unitate/infirmerii pot înscrie pe listele nominale cadre active, funcţionari
publici cu statut special, salariaţi civili, membrii de familie ai acestora,
precum şi pensionari militari, care au optat pentru medicii de familie respectivi.
(4) Medicul din cabinetul medical de
unitate/infirmerie are obligaţia să anunţe în scris, în termen de 15 zile, casa
de asigurări de sănătate judeţeană, a municipiului Bucureşti sau a Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, după caz, în a cărei rază de
competenţă îşi are domiciliul asiguratul, despre includerea acestuia pe lista
să.
Art. 13. - Listele nominale
cuprinzând asiguraţii, precum şi formularele de raportare vor fi întocmite
conform modelelor comunicate de Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării,
Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, atât pe
hârtie, cât şi pe suport magnetic.
SECŢIUNEA a 3-a
Modalităţi de plată
Art. 14. - Pentru cabinetele medicale în care se acordă
asistenţă medicală persoanelor private de libertate, decontarea activităţii de
asistenţă medicală primară se face pe baza raportării numerice, conform
metodologiei stabilite de comun acord de ministerele şi instituţiile cu reţea
sanitară proprie şi de Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii
Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 15. - Plata furnizorilor de servicii medicale pentru asistenţa medicală acordată persoanelor private de
libertate se efectuează pe baza raportărilor numerice, după următoarele
formule, adaptate formularelor de raportare stabilite prin ordin al
preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate:
Total număr de
persoane private de libertate în fiecare zi a lunii = Număr mediu de persoane private de libertate din luna respectivă
Număr de zile calendaristice ale lunii respective
Număr mediu de persoane private de libertate pe lună
x 10 = Număr de puncte neajustate pe lună
12
Numărul iniţial de persoane private de libertate se va
stipula în contract şi va fi cel existent la data de 1 ianuarie 2006. Prin persoane private de libertate se
înţelege reţinuţii şi arestaţii preventiv, precum şi persoanele care execută b
pedeapsa privativă de libertate.
Art. 16. - Pentru perioada de absenţă motivată a
medicului care acordă asistenţă medicală primară ministerele şi instituţiile în
a căror subordine se află acesta organizează preluarea activităţii medicale de
către un alt medic cu licenţa de înlocuire şi comunică despre aceasta Casei Asigurărilor
de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii
Judecătoreşti. Se consideră absenţă motivată următoarele situaţii: concedii de
odihnă, caz de boală, citaţii de la organele judecătoreşti sau de la alte
organe care au dreptul, potrivit legii, de a solicita prezenţa la instituţiile
respective şi misiunile ordonate.
Art. 17. - Direcţiile medicale sau alte structuri
similare acestora din cadrul ministerelor şi instituţiilor din sistemul
apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti
vor pune la dispoziţie Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii
Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti liste cuprinzând
medicii cu licenţă de înlocuire, fără obligaţii contractuale, cum este şi cazul
medicilor militari pensionari sau disponibilizaţi, care pot prelua activitatea
în condiţiile legii.
Art. 18. - (1) Numărul total de puncte se ajustează în
raport cu condiţiile în care se desfăşoară activitatea, în baza prevederilor
art. 1 alin. (2) lit. c) pct. 1 din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului
sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate
nr. 681/243/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Lista cuprinzând
cabinetele medicale şi condiţiile specifice sistemului în care se acordă
asistenţă medicală primară, la care se aplică majorări, se stabileşte anual de
direcţiile medicale sau de alte structuri similare din ministerele şi
instituţiile din domeniul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi
autorităţii judecătoreşti în cadrul reţelelor sanitare proprii, împreună cu
Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale
şi Autorităţii Judecătoreşti, cu referate justificative bine întemeiate şi în
limita fondului aprobat (cabinete-aresturi, cabinete-pehitenciare, zone izolate
etc.).
(3) Criteriile de stabilire a cabinetelor medicale la
care se pot aplica majorări vor fi înaintate de
direcţiile medicale sau de alte structuri similare din ministerele şi instituţiile
din domeniul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii
judecătoreşti spre avizare Ministerului Sănătăţii Publice.
CAPITOLUL III
Modul de prescriere, eliberare si decontare a medicamentelor cu şi fără contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu
Art. 19. - Asistenţa cu medicamente în tratamentul
ambulatoriu se asigură de farmaciile autorizate şi evaluate conform
prevederilor legale în vigoare, inclusiv de farmaciile care funcţionează în
structura unităţilor sanitare din ambulatoriul de specialitate din sistemul
apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti,
Art. 20. - Pentru farmaciile
care funcţionează în ambulatoriile de specialitate din sistemul apărării,
ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti nu se aplică
criteriile de selecţie a farmaciilor, în vederea încheierii contractului,
prevăzute în anexa nr. 31 la Ordinul ministrului sănătăţii publice si al
preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 681/243/2006, cu
modificările şi completările ulterioare.
Art. 21. - Pentru farmaciile care funcţionează în
structura unor unităţi sanitare din ambulatoriile de specialitate din reţeaua
sanitară proprie, Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice,
Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti va acorda în cadrul sumelor
contractate un avans în limita a 30% din valoarea contractului, în condiţiile
legii.
Art. 22. - Pentru farmaciile din structura apărării,
ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti, la
stabilirea valorii contractului, nu se vă utiliza si criteriul privind punctajul realizat în funcţie de
încadrarea cu personal, dar se va aplica principiul proporţionalităţii raportat
la numărul de asiguraţi şi consumul de medicamente din anul precedent.
Art. 23. - Decontarea pentru activitatea curentă a
farmaciilor din structura apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi
autorităţii judecătoreşti se efectuează în termen de 60 de zile calendaristice
de la data depunerii facturii de către farmacie la Casa Asigurărilor de
Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii
Judecătoreşti.
Art. 24. - Modalitatea de decontare a părţii
necompensate de care beneficiază asiguraţii în baza unor legi speciale se
stabileşte prin ordin al miniştrilor şi conducătorilor de instituţii din
sistemul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii
judecătoreşti.
Art. 25. - Documentele necesare decontării
medicamentelor se întocmesc în condiţiile stabilite prin Normele metodologice
de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei
medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 26. - Medicii din sistemul apărării, ordinii
publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti care au fost
acreditaţi să lucreze în acest sistem şi sunt mutaţi în interes de serviciu în
alte unităţi sanitare similare celei în care şi-au desfăşurat activitatea pot
continua relaţiile contractuale cu Casă Asigurărilor de Sănătate a Apărării,
Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti prin
încheierea unui nou contract, în condiţiiie legii.
Art. 27. - Crearea bazei de date la nivelul Casei
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti pentru funcţionarea sistemului informatic se va face
cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind informaţiile clasificate,
printr-un protocol care se semnează între Casa Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti şi
ministerele şi instituţiile din sistemul apărării, ordinii publice, siguranţei
naţionale şi autorităţii judecătoreşti.