Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 382 din 12 octombrie 2004

pentru aprobarea Ghidului de aplicare a ajutoarelor de stat acordate in temeiul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare

ACT EMIS DE: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 988 din 27 octombrie 2004


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile art. 5 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor masuri privind infiintarea, organizarea, reorganizarea sau functionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale si a unor institutii publice, ale art. 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in temeiul prevederilor art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 604/2003, cu modificarile ulterioare,

    ministrul de stat, ministrul administratiei si internelor, emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Ghidul de aplicare a ajutoarelor de stat acordate in temeiul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                        p. Ministrul de stat,
                        ministrul administratiei si internelor,
                        Toma Zaharia,
                        secretar de stat

                        Ministrul delegat
                        pentru administratia publica,
                        Gheorghe Emacu

    ANEXA 1

                                  GHID
de aplicare a ajutoarelor de stat acordate in temeiul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare

    1. Ajutorul de stat reprezinta orice masura de sprijin acordata de stat sau de unitatile administrativ-teritoriale, din resurse de stat sau resurse ale unitatilor administrativ-teritoriale, ori de alte organisme care administreaza surse ale statului sau ale colectivitatilor locale, indiferent de forma, care distorsioneaza sau ameninta sa distorsioneze concurenta prin favorizarea anumitor intreprinderi, a productiei anumitor bunuri, a prestarii anumitor servicii sau care afecteaza comertul dintre Romania si statele membre ale Uniunii Europene, fiind considerat incompatibil cu un mediu concurential normal.
    Ca atare, orice ajutor de stat este considerat un factor care distorsioneaza concurenta, iar acordarea cu titlu de exceptie a ajutoarelor de stat trebuie sa faca obiectul unor proceduri severe de control din partea Consiliului Concurentei.

    2. Obiectivul ajutoarelor de stat regionale il constituie dezvoltarea durabila a regiunilor slab dezvoltate prin incurajarea efectuarii de investitii in aceste zone. Ajutoarele de stat regionale favorizeaza extinderea, modernizarea si diversificarea activitatilor agentilor economici localizati in aceste regiuni si determina crearea de intreprinderi noi. In scopul favorizarii acestei dezvoltari si al reducerii potentialelor efecte negative ale unor eventuale relocalizari, este necesar ca acordarea acestor ajutoare de stat sa fie subordonata mentinerii pentru o perioada minima a investitiilor realizate in regiunea respectiva.
    In zonele declarate defavorizate prin hotarari ale Guvernului agentii economici cu certificat de investitor beneficiaza de facilitatile fiscale prevazute de legislatia in vigoare.

    3. Scopul ajutoarelor de stat regionale este de a asigura agentilor economici din zona avuta in vedere aceleasi sanse de dezvoltare ca si celor din alte zone ale tarii, fara a determina cresterea capacitatii de productie in sectoarele in care exista deja probleme legate de supracapacitate.

    4. Ajutoarele regionale cuprind ajutoarele de stat acordate:
    - zonelor pentru care au fost elaborate programe nationale de dezvoltare regionala, respectiv celor pentru care se acorda ajutor de stat in vederea facilitarii dezvoltarii anumitor activitati economice, in conditiile in care un astfel de ajutor de stat nu afecteaza climatul concurential;
    - zonelor defavorizate, respectiv zonelor declarate defavorizate prin acte normative, ca urmare a incadrarii in criteriile stabilite prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

    5. Modalitati de acordare a ajutorului de stat regional
    Ajutorul de stat regional acordat agentilor economici cu certificat de investitor din zonele defavorizate consta in scutirea de la plata impozitului pe profit pe durata de existenta a zonei defavorizate. Aceasta scutire de la plata unei obligatii fiscale este legata direct de investitia nou-creata.

    6. Conditii de acordare a ajutorului de stat regional

    6.1. Ajutor de stat pentru investitia initiala
    6.1.1. Investitia initiala reprezinta o investitie in capital fix in legatura cu crearea unei noi unitati, extinderea unei unitati existente sau demararea unei activitati care implica o schimbare fundamentala in produsul sau procesul de fabricatie al unei unitati existente, prin rationalizare, diversificare sau modernizare.
    Sunt excluse din categoria investitiilor initiale:
    a) investitia de inlocuire destinata conservarii potentialului de productie, care nu aduce un spor de venit, ci are functia economica de a-l mentine;
    b) masurile destinate restructurarii financiare a unei intreprinderi aflate in dificultate.
    O investitie in capital fix realizata sub forma achizitionarii unei unitati care a fost inchisa sau ar fi fost inchisa daca nu ar fi fost cumparata poate fi, de asemenea, considerata investitie initiala.
    6.1.2. Ajutorul de stat pentru investitia initiala este calculat ca puncte procentuale din valoarea investitiei. Aceasta valoare este stabilita pe baza unui ansamblu uniform de cheltuieli, corespunzatoare elementelor investitiei, respectiv terenuri, cladiri si echipamente ce formeaza baza standard.
    In cazul unei achizitii trebuie luate in considerare exclusiv costurile de achizitie a celor trei elemente de activ din baza standard, cu conditia ca tranzactia sa aiba loc in conditiile pietei. Valoarea activelor pentru a caror achizitionare s-a beneficiat deja de un ajutor inaintea cumpararii va fi dedusa. Aceasta valoare este stabilita pe baza unui ansamblu uniform de cheltuieli, corespunzator elementelor investitiei, respectiv terenuri, cladiri si echipamente ce formeaza baza standard prevazuta in anexa nr. 2 la Regulamentul privind ajutorul de stat regional, pus in aplicare prin Ordinului presedintelui Consiliului Concurentei nr. 55/2004. In sectorul transporturilor, cu exceptia costurilor materialului feroviar rulant, cheltuielile destinate achizitionarii mijloacelor si a materialului de transport, bunuri mobile, nu sunt incluse in ansamblul de cheltuieli ce formeaza baza standard si, deci, nu sunt eligibile pentru ajutoare de stat referitoare la o investitie initiala.
    6.1.3. Costurile eligibile pot sa includa anumite categorii de investitii in imobilizari necorporale, cu conditia sa nu depaseasca 25% din baza standard pentru intreprinderile mari. Aceste cheltuieli sunt cheltuielile legate de transferul de tehnologie sub forma achizitionarii de brevete, licente de exploatare sau cunostinte brevetate, cunostinte tehnice nebrevetate.
    Imobilizarile necorporale eligibile trebuie sa satisfaca cu prioritate conditiile urmatoare:
    a) sa fie exploatate exclusiv in intreprinderea beneficiara de ajutor de stat regional;
    b) sa fie considerate elemente de activ amortizabile;
    c) sa fie achizitionate de la un tert in conditiile pietei;
    d) sa figureze in activele firmei si sa ramana in patrimoniul intreprinderii beneficiare de ajutor de stat regional pe o perioada de cel putin 5 ani.
    6.1.4. Contributia beneficiarului de ajutor de stat regional trebuie sa fie de cel putin 25% din valoarea costurilor eligibile ale proiectului de investitii si nu poate face obiectul unui ajutor de stat.
    6.1.5. Intensitatea bruta a ajutorului de stat regional nu trebuie sa depaseasca plafonul de 50% din echivalentul subventiei nete.
    In cazul intreprinderilor mici si mijlocii, plafonul maxim al intensitatii brute a ajutorului poate fi suplimentat cu 15% (intensitatea totala neta a ajutorului de stat este de maximum 75% din costurile eligibile). Prevederile de mai sus nu sunt aplicabile intreprinderilor din sectorul transporturilor.
    6.1.6. Acordarea ajutorului de stat pentru investitia initiala este conditionata de mentinerea investitiei in cauza pentru o perioada minima de 5 ani. Aceasta perioada nu poate fi mai mica decat dublul perioadei in care a beneficiat de facilitati, in caz contrar investitorul fiind obligat sa restituie sumele aferente facilitatilor acordate conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/1998, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

    6.2. Ajutor de stat pentru crearea de locuri de munca
    6.2.1. Prin crearea de locuri de munca se intelege cresterea reala a numarului de locuri de munca din intreprinderea beneficiara a unui ajutor de stat, raportata la media perioadei de referinta, respectiv media ultimelor 12 luni. Orice loc de munca pierdut de-a lungul perioadei de referinta trebuie sa fie dedus din numarul de locuri de munca create de-a lungul aceleiasi perioade.
    Un loc de munca este legat de realizarea unei investitii din momentul in care el vizeaza activitatea la care se raporteaza investitia si daca a fost creat intr-o perioada de 3 ani de la finalizarea investitiei.
    6.2.2. Ajutorul de stat pentru crearea de locuri de munca este calculat ca procent din nivelul costurilor salariale cu personalul angajat, pe o perioada de 2 ani. Acest procent este egal cu intensitatea admisa pentru ajutoarele de investitii regionale.
    6.2.3. Locurile de munca trebuie sa fie mentinute pe o perioada minima de 5 ani.

    6.3. Reguli privind cumulul ajutoarelor de stat
    6.3.1. Ajutorul de stat pentru investitia initiala prevazut la pct. 6.1 si ajutorul de stat pentru crearea de locuri de munca prevazut la pct. 6.2 pot fi cumulate in limita plafonului intensitatii brute de 50% pentru intreprinderi mari si 65% pentru intreprinderi mici si mijlocii. Conditia este indeplinita daca suma ajutorului de stat pentru investitia initiala, exprimata ca procent din valoarea investitiei, si cea a ajutorului de stat pentru crearea de locuri de munca, exprimata ca procent din costurile salariale, nu depasesc valoarea cea mai favorabila ce rezulta din aplicarea plafoanelor prevazute la pct. 6.1.5 sau 6.2.2.
    6.3.2. Atunci cand cheltuielile eligibile pentru ajutoare cu finalitate regionala sunt total sau partial eligibile pentru ajutoare cu alta finalitate, partea comuna este supusa plafonului cel mai favorabil in cadrul schemelor respective.
    6.3.3. Plafoanele intensitatii ajutorului de stat prevazute la pct. 6.1.5 se aplica la totalul ajutorului de stat pentru acelasi obiectiv de investitii, in cazul ajutoarelor acordate concomitent in cadrul mai multor scheme regionale, indiferent daca fondurile provin din surse locale, regionale, nationale sau comunitare.

    7. Cuantumul ajutorului de stat
    In cazul ajutoarelor de stat indirecte - ajutoare de stat acordate prin sistemul fiscal, valoarea ajutorului se determina dupa cum urmeaza:
    a) in cazul exceptarilor, reducerilor si/sau scutirilor de la plata taxelor vamale, dimensiunea ajutorului de stat consta in cuantumul taxelor vamale exceptate de la obligatia de plata, respectiv valoarea reducerii si/sau scutirii de la plata taxelor vamale care au fost acordate, la care se adauga si influentele rezultate din alte taxe si impozite dependente de baza de calcul;
    b) in cazul reducerilor si/sau scutirilor de la plata impozitelor, taxelor si a altor obligatii bugetare, dimensiunea ajutorului de stat este data de valoarea reducerii si/sau a scutirii acordate.

    8. Dispozitii finale
    8.1. Nu sunt eligibile sa primeasca ajutor de stat regional intreprinderile aflate in dificultate financiara, precum si cele din sectorul industriei carbonifere, al industriei siderurgice si al fibrelor sintetice. Pentru sectorul constructiilor navale se aplica reguli specifice stabilite prin regulamentul in domeniu, iar pentru industria autovehiculelor sunt aplicabile dispozitiile Regulamentului multisectorial privind ajutorul de stat regional pentru proiecte mari de investitii, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 252/2002, cu modificarile ulterioare.
    8.2. In cazul in care proiectele de investitii initiale depasesc 50 milioane euro, ajutorul de stat acordat firmelor ce intentioneaza realizarea unor astfel de proiecte va fi notificat individual de catre Ministerul Administratiei si Internelor, in calitate de initiator, impreuna cu Ministerul Finantelor Publice, in vederea stabilirii compatibilitatii cu prevederile Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Regulamentului multisectorial privind ajutorul de stat regional pentru proiecte mari de investitii.
    8.3. Agentilor economici ce desfasoara activitati legate de productia, prelucrarea si comercializarea produselor agricole cuprinse in anexa nr. 1 la Regulamentul privind ajutorul de stat regional nu le sunt aplicabile dispozitiile acestui regulament.
    8.4. In situatia in care se constata, ca urmare a controlului efectuat de catre Consiliul Concurentei, nerespectarea conditiilor prevazute in Regulamentul privind ajutorul de stat regional, respectiv atingerea plafonului maxim prevazut al intensitatii, nerealizarea investitiilor ori a locurilor de munca sau orice alta conditie, pentru eliminarea incompatibilitatii ajutorului existent, Consiliul Concurentei solicita furnizorului anularea sau modificarea ajutorului existent, conform prevederilor art. 13 alin. (1) din Legea nr. 143/1999, cu modificarile si completarile ulterioare.
    8.5. Daca furnizorul nu ia masurile solicitate de Consiliul Concurentei in perioada de timp indicata in solicitare, Consiliul Concurentei poate decide, conform art. 13 alin. (2) din Legea nr. 143/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, oprirea acordarii ajutorului de stat existent sau poate impune conditii si obligatii pentru a se asigura compatibilitatea ajutorului cu dispozitiile Legii nr. 143/1999, cu modificarile si completarile ulterioare.
    8.6. In cazul in care se depaseste nivelul intensitatii peste limita maxima prevazuta in Regulamentul privind ajutorul de stat regional, Consiliul Concurentei va aplica prevederile art. 18 alin. (3) din Legea nr. 143/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv va cere curtii de apel sa dispuna recuperarea sau rambursarea ajutorului de stat corespunzator depasirii intensitatii.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 382/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 382 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 382/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu