Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.3736 din 23.12.2015

pentru aprobarea Procedurii privind emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate, precum şi conţinutul cererii pentru emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate
ACT EMIS DE: Agentia Nationala de Administrare Fiscala
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 964 din 24 decembrie 2015



SmartCity1

În temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului României nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,având în vedere prevederile art. 5 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 52 alin. (22), respectiv art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Procedura privind emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate, prevăzută în anexa nr. 1. Articolul 2Conţinutul cererii pentru emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate, documentaţia aferentă, precum şi modalitatea de depunere a acestora sunt prevăzute în anexa nr. 2. Articolul 3(1) Prevederile prezentului ordin se aplică cererilor de emitere a soluţiei fiscale individuale anticipate depuse după data de 1 ianuarie 2016.(2) Pentru cererile de emitere a soluţiei fiscale individuale anticipate depuse anterior datei de 1 ianuarie 2016 sunt aplicabile dispoziţiile legale în vigoare la data depunerii acestora. Articolul 4Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 5Direcţia generală coordonare inspecţie fiscală, Direcţia generală juridică, Direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi unităţile subordonate acestora şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2016. Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Gelu-Ştefan Diaconu ANEXA Nr. 1PROCEDURĂ privind emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate 1. Prezenta procedură se aplică pentru emiterea de către organul fiscal central a unui act administrativ pentru reglementarea unei situaţii fiscale de fapt viitoare, definit la art. 52 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, ca „soluţie fiscală individuală anticipată" şi denumit în continuare soluţie fiscală.2. Contribuabilii/plătitorii înregistraţi la organele fiscale din România pot solicita Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emiterea unei soluţii fiscale, prin depunerea unei cereri. 3. Situaţia fiscală de fapt viitoare a cărei reglementare se solicită trebuie să fie ulterioară depunerii cererii. Tratamentul fiscal stabilit prin soluţia fiscală va fi aplicabil de la data operaţiunii viitoare a cărei reglementare s-a solicitat. 4. Discuţia preliminară 4.1. Anterior depunerii cererii de emitere a unei soluţii fiscale, contribuabilul/plătitorul poate solicita în scris organului fiscal competent o discuţie preliminară în vederea stabilirii existenţei stării fiscale de fapt viitoare pentru emiterea unei soluţii fiscale. 4.2. Cererea pentru discuţia preliminară se depune la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi conţine informaţii cu privire la datele de identificare ale contribuabilului/plătitorului şi ale reprezentantului legal, precum şi o scurtă prezentare a obiectului discuţiei. 4.3. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va comunica în scris contribuabilului/plătitorului data, ora şi locul unde se organizează discuţia preliminară. 5. Furnizarea de alte date/informaţii sau documente 5.1. În funcţie de circumstanţele fiecărui caz în parte, contribuabilul/plătitorul trebuie să furnizeze şi alte date/informaţii sau documente organului fiscal competent, la cererea scrisă a acestuia. 5.2. Contribuabilul/plătitorul solicitant va răspunde cererilor de informaţii/date sau documente suplimentare, inclusiv în situaţia în care acestea au legătură cu persoanele afiliate. 6. În situaţiile în care organul fiscal competent solicită clarificări ce vizează obiectul cererii şi/sau date/informaţii sau documente relevante luării deciziei, termenul pentru emiterea soluţiei fiscale se suspendă şi se prelungeşte cu perioada cuprinsă între data solicitării şi data obţinerii acestora. 7. Cererea pentru emiterea soluţiei fiscale se respinge, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în următoarele situaţii: a)cererea şi documentaţia prezentată nu conţine cel puţin unul dintre elementele prevăzute la pct. 1.1 lit. a)-l) şi pct. 1.2 din anexa nr. 2 la ordinul pentru aprobarea procedurii privind emiterea soluţiei fiscale, precum şi conţinutul cererii pentru emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate; b)cererea şi documentaţia nu este prezentată conform pct. 2 din anexa nr. 2 la ordinul pentru aprobarea procedurii privind emiterea soluţiei fiscale, precum şi conţinutul cererii pentru emiterea soluţiei fiscale sau nu este refăcută, după depunere, conform prevederilor menţionate; c)dacă există o procedură fiscală, administrativă sau judiciară în curs care are legătură cu cazul descris sau cazul descris face obiectul unei cercetări de natură penală, inclusiv pentru fapte de evaziune fiscală şi are legătură cu contribuabilul solicitant; d)dacă se constată faptul că cererea şi documentaţia depuse conţin informaţii care nu sunt corecte şi conforme cu realitatea sau care ascund o altă situaţie de fapt; e)contribuabilul/plătitorul care solicită emiterea soluţiei fiscale nu a transmis informaţiile/datele/clarificările/documentele solicitate de către organul fiscal competent, cu privire la cererea şi/sau documentele depuse, în termenul prevăzut de lege; f)situaţia fiscală de fapt care face obiectul cererii a fost reglementată prin modificări legislative sau emiterea de acte administrative (decizii ale Comisiei Fiscale Centrale) ulterior depunerii cererii şi până la data emiterii soluţiei fiscale; g)situaţia fiscală de fapt care face obiectul cererii este similară unei situaţii fiscale de fapt care a fost reglementată în cadrul unei inspecţii fiscale la contribuabilul/plătitorul solicitant, finalizată prin emiterea de acte administrativ fiscale; h)în alte situaţii decât cele prevăzute la lit. a)-g), când se constată că cererea nu vizează aspecte necesar a fi clarificate în condiţiile prevăzute la art. 52 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.8. Prezentarea proiectului de soluţie fiscală sau a clarificărilor 8.1. Înainte de emiterea, respectiv de respingerea cererii de emitere a soluţiei fiscale, organul fiscal competent prezintă contribuabilului/plătitorului proiectul actului administrativ în cauză, acordându-i acestuia posibilitatea de a-şi exprima punctul de vedere potrivit art. 9 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia cazului în care contribuabilul/plătitorul renunţă la acest drept şi notifică acest fapt organului fiscal.8.2. Contribuabilul/plătitorul poate prezenta clarificările prevăzute la art. 52 alin. (6) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, sau poate exprima punctul de vedere asupra proiectului prevăzut la pct. 8.1, în termen de 60 de zile lucrătoare de la data solicitării clarificărilor necesare ori de la data comunicării proiectului soluţiei fiscale.9. Soluţia fiscală se aprobă prin şi este anexă a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emis pentru soluţionarea cererii de emitere depuse de către contribuabilul/plătitorul solicitant şi conţine: a)denumirea organului fiscal emitent; b)data la care a fost emisă şi data de la care îşi produce efectele soluţia fiscală; c)datele de identificare ale contribuabilului/plătitorului beneficiar al soluţiei fiscale; d)obiectul soluţiei fiscale; e)obligaţia fiscală principală ce face obiectul soluţiei fiscale; f)motivul de fapt; g)temeiul de drept; h)referinţe la completările documentaţiei/solicitările de clarificări care au intervenit în perioada de emitere a soluţiei fiscale; i)propunerea contribuabilului/plătitorului cu privire la reglementarea fiscală a situaţiei fiscale de fapt viitoare, care face obiectul cererii de emitere a soluţiei fiscale, inclusiv opinia contribuabilului/plătitorului solicitant privind proiectul de soluţie fiscală, comunicat în condiţiile legii, exprimat în perioada de emitere a acesteia; j)interpretarea organului fiscal competent cu privire la tratamentul fiscal aplicabil situaţiei fiscale de fapt viitoare prezentate în cererea de emitere a soluţiei fiscale; k)prezumţiile critice care pot afecta aplicabilitatea soluţiei fiscale; l)menţiunea că soluţia fiscală emisă produce efecte numai faţă de contribuabilul/plătitorul solicitant şi pentru situaţia fiscală de fapt viitoare pentru care a fost emisă.10. În situaţia în care contribuabilul/plătitorul nu este de acord cu soluţia fiscală emisă, acesta transmite, în termen de 30 de zile de la comunicare, o notificare la organul fiscal emitent. Soluţia fiscală pentru care contribuabilul/plătitorul a transmis o notificare nu produce niciun efect juridic. 11. Respingerea cererii de emitere a soluţiei fiscale se aprobă prin şi este anexă a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emis în acest sens şi conţine: a)datele de identificare ale contribuabilului/plătitorului solicitant al soluţiei fiscale; b)obiectul soluţiei fiscale; c)prezentarea situaţiei fiscale de fapt viitoare care face obiectul cererii, respectiv a temeiului de drept aferent; d)prezentarea considerentelor respingerii cererii de emitere a soluţiei fiscale, respectiv a temeiului de drept care a stat la baza respingerii.12. Pentru fiecare situaţie fiscală de fapt viitoare şi pentru fiecare obligaţie fiscală se emite o soluţie fiscală. 13. În situaţia în care temeiul de drept, în baza căruia a fost propusă soluţia fiscală solicitată, se modifică, în perioada cuprinsă între data depunerii cererii de emitere a soluţiei fiscale şi data emiterii ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, contribuabilul/plătitorul va actualiza cererea depusă, prin completarea acesteia potrivit prevederilor pct. 2 din anexa nr. 2 la ordinul pentru aprobarea procedurii privind emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate, precum şi conţinutul cererii pentru emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate. 14. În situaţia în care există indicii că situaţia fiscală de fapt viitoare care face obiectul cererii de emitere a soluţiei fiscale poate reprezenta o tranzacţie transfrontalieră artificială în sensul prevederilor art. 11 alin. (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, organul fiscal competent poate iniţia procedura de schimb de informaţii fiscale, în baza convenţiilor de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu alte state sau a prevederilor Directivei 2011/16/UE a Consiliului din 15 februarie 2011 privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal şi de abrogare a Directivei 77/799/CEE, cu modificările şi completările ulterioare, cu administraţiile fiscale ale statelor vizate de tranzacţia transfrontalieră, după caz.15. Tariful pentru emiterea soluţiei fiscale se va achita în lei în contul 20.33.01.29 al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cod IBAN RO56TREZ70020330129XXXXX, deschis la Trezoreria Operativă a Municipiului Bucureşti. 16. Soluţia fiscală se comunică contribuabilului/plătitorului căruia îi este destinată, precum şi organului fiscal competent pentru administrarea creanţelor fiscale datorate de contribuabilul/plătitorul solicitant. 17. Soluţia fiscală este opozabilă şi obligatorie faţă de organul fiscal, numai dacă termenii şi condiţiile acesteia au fost respectate de contribuabil/plătitor. ANEXA Nr. 2Conţinutul cererii pentru emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate, documentaţia aferentă, precum şi modalitatea de depunere a acestora 1. Conţinutul cererii şi documentaţiei pentru emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate 1.1 Cererea însoţită de documentaţia pentru emiterea unei soluţii fiscale individuale anticipate (denumită în continuare soluţie fiscală) trebuie să conţină următoarele: a)datele de identificare ale contribuabilului/plătitorului solicitant şi ale reprezentantului legal al acestuia; b)prezentarea activităţii contribuabilului/plătitorului, aşa cum se desfăşoară la momentul depunerii cererii, respectiv descrierea modalităţii de derulare a acesteia în viitor; c)prezentarea detaliată a situaţiei de fapt fiscale viitoare pentru care se solicită emiterea soluţiei fiscale, însoţită de descrierea motivelor de fapt; d)prezentarea temeiului de drept aplicabil stării de fapt fiscale viitoare; e)prezentarea obiectului soluţiei fiscale; f)prezentarea obligaţiei fiscale care face obiectul cererii de emitere a soluţiei fiscale; g)opinia contribuabilului/plătitorului solicitant cu privire la modalitatea de reglementare fiscală a situaţiei fiscale de fapt viitoare prezentate în cererea depusă, respectiv propunerea privind conţinutul soluţiei fiscale; h)dovada achitării tarifului de emitere a soluţiei fiscale; i)prezentarea informaţiilor şi datelor conţinute în cererea de emitere a soluţiei fiscale care fac obiectul sau ar putea conduce la divulgarea secretului comercial, industrial şi/sau profesional; j)declaraţia pe propria răspundere a contribuabilului/ plătitorului referitoare la faptul că nu există nicio procedură fiscală, administrativă sau judiciară în curs pentru cazul descris şi pentru care este solicitată emiterea soluţiei fiscale, respectiv dacă situaţia descrisă face obiectul unei cercetări de natură penală, inclusiv pentru fapte de evaziune fiscală şi are legătură cu contribuabilul solicitant; k)declaraţia pe propria răspundere a contribuabilului/ plătitorului privind realitatea şi corectitudinea informaţiilor furnizate prin cererea şi documentaţia prezentată; l)declaraţia pe propria răspundere a contribuabilului/ plătitorului privind faptul că nu există alte acte administrative, alte acte administrativ fiscale sau alt tip de acte, care au legătură cu situaţia fiscală de fapt viitoare ce face obiectul soluţiei fiscale solicitate, respectiv că tratamentul fiscal ce face obiectul cererii nu a fost anterior clarificat prin intermediul acestora. În cazul în care există astfel de acte emise, acestea vor fi anexate în copie la cererea de emitere a soluţiei fiscale; m)prezentarea altor date/informaţii sau documente considerate ca fiind relevante de contribuabil/plătitor.1.2. Contribuabilul/plătitorul care solicită emiterea unei soluţii fiscale are obligaţia actualizării şi transmiterii declaraţiilor prevăzute la pct. 1.1 lit. j)-l) ori de câte ori intervin modificări pe parcursul perioadei de emitere a soluţiei fiscale. 2. Depunerea cererii şi documentaţiei pentru emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate 2.1. Cererea şi documentaţia pentru emiterea soluţiei fiscale se depun sau se transmit prin poştă, în trei exemplare, pe suport hârtie, la registratura generală a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. 2.2. În cazul în care există documente în limba străină, acestea vor fi însoţite de traduceri în limba română, certificate de traducători autorizaţi de Ministerul Justiţiei, în condiţiile legii. 2.3. Filele vor fi îndosariate, numerotate şi însoţite de opis. 2.4. Cererea şi anexele documentaţiei pentru emiterea soluţiei fiscale care sunt disponibile şi în format electronic vor fi înaintate organului fiscal competent într-un format ce permite copierea acestora. 2.5. În cazul în care contribuabilul/plătitorul completează cererea şi documentaţia depuse cu date/informaţii sau documente suplimentare, din proprie iniţiativă sau la solicitarea organului fiscal competent, acestea vor fi însoţite de trimiteri la documentaţia iniţială, după caz. 2.6. Organul fiscal central competent pentru emiterea soluţiei fiscale este Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3736/2015

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3736 din 2015
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 3736/2015
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu