Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.3597 din 18.06.2014

pentru modificarea şi completarea Metodologiei de evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6.143/2011
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei Nationale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 463 din 25 iunie 2014



SmartCity1

În baza prevederilor art. 92 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 185/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei naţionale emite prezentul ordin. Articolul IMetodologia de evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6.143/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 824 şi 824 bis din 22 noiembrie 2011, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 7 alineatul (2) litera e), punctul v se abrogă. 2. La articolul 7 alineatul (2), după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins: g)Domeniul Conduita profesională, cu următoarele criterii de performanţă:

(i) Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament)
(ii) Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale.“

3. Anexele nr. 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26, 28 şi 30 se înlocuiesc cu anexele nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 şi 15 care fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul IIDirecţia generală management, resurse umane şi reţea şcolară naţională din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale, inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei naţionale, Remus Pricopie
ANEXA Nr. 1(Anexa nr. 2 la metodologie) ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea acordării calificativului anual pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar Numărul fişei postului: ........ ........ .............. Numele şi prenumele cadrului didactic: ........ ................ ................ ........ Specialitatea: ........ ................ ................ ................ ................ .............. Perioada evaluată: ........ ................ ................ ........ ........... Calificativul acordat: ........ ................ ................ ........ .........

Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj acordat Validare consiliul profesoral
Autoevaluare Evaluare comisie Evaluare consiliu de administraţie
1. Proiectarea activităţii 1.1. Respectarea programei şcolare, a normelor de elaborare a documentelor de proiectare, precum şi adaptarea acesteia la particularităţile grupei/clasei
1.2. Implicarea în activităţile de proiectare a ofertei educaţionale la nivelul unităţii
1.3. Folosirea tehnologiei informării şi comunicării (TIC) în activitatea de proiectare
1.4. Proiectarea unor activităţi extracurriculare corelate cu obiectivele curriculare, nevoile şi interesele educabililor, planul managerial al unităţii
15
Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj acordat Validare consiliul profesoral
Autoevaluare Evaluare comisie Evaluare consiliu de administraţie
2. Realizarea activităţilor didactice 2.1. Utilizarea unor strategii didactice care asigură caracterul aplicativ al învăţării şi formarea competenţelor specifice
2.2. Utilizarea eficientă a resurselor materiale din unitatea de învăţământ în vederea optimizării activităţilor didactice - inclusiv a resurselor TIC
2.3. Diseminarea, evaluarea şi valorizarea activităţilor realizate
2.4. Organizarea şi desfăşurarea activităţilor extracurriculare, participarea la acţiuni de voluntariat
2.5. Formarea deprinderilor de studiu individual şi în echipă în vederea formării/dezvoltării competenţei de „a învăţa să înveţi“
25
3. Evaluarea rezultatelor învăţării 3.1. Asigurarea transparenţei criteriilor, a procedurilor de evaluare şi a rezultatelor activităţilor de evaluare
3.2. Aplicarea testelor predictive, interpretarea şi comunicarea rezultatelor
3.3. Utilizarea diverselor instrumente de evaluare, inclusiv a celor din banca de instrumente de evaluare unică
3.4. Promovarea autoevaluării şi interevaluării
3.5. Evaluarea satisfacţiei beneficiarilor educaţionali
3.6. Coordonarea elaborării portofoliului educaţional ca element central al evaluării rezultatelor învăţării
20
4. Managementul clasei de elevi 4.1 Stabilirea unui cadru adecvat (reguli de conduită, atitudini, ambient) pentru desfăşurarea activităţilor în conformitate cu particularităţile clasei de elevi
4.2. Monitorizarea comportamentului elevilor şi gestionarea situaţiilor conflictuale
4.3. Cunoaşterea, consilierea şi tratarea diferenţiată a elevilor
4.4. Motivarea elevilor prin valorizarea exemplelor de bună practică
12
5. Managementul carierei şi al dezvoltării personale 5.1. Valorificarea competenţelor ştiinţifice, didactice şi metodice dobândite prin participarea la programele de formare continuă/perfecţionare
5.2. Implicarea în organizarea activităţilor metodice la nivelul comisiei/catedrei/responsabil
5.3. Realizarea/Actualizarea portofoliului profesional şi dosarului personal
5.4. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare în interiorul şi în afara unităţii (cu elevii, personalul şcolii, echipa managerială şi cu beneficiarii din cadrul comunităţii-familiile elevilor)
5.5. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament), respectarea şi promovarea deontologiei profesionale
8
6. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii unităţii şcolare 6.1. Dezvoltarea de parteneriate şi proiecte educaţionale în vederea dezvoltării instituţionale
6.2. Promovarea ofertei educaţionale
6.3. Promovarea imaginii şcolii în comunitate prin participarea şi rezultatele elevilor la olimpiade, concursuri, competiţii, activităţi extracurriculare şi extraşcolare
6.4. Realizarea/Participarea la programe/activităţi de prevenire şi combatere a violenţei şi comportamentelor nesănătoase în mediul şcolar, familie şi societate
6.5. Respectarea normelor, procedurilor de sănătate şi securitate a muncii şi de PSI şi ISU pentru toate tipurile de activităţi desfăşurate în cadrul unităţii de învăţământ, precum şi a sarcinilor suplimentare
6.6. Implicarea activă în crearea unei culturi a calităţii la nivelul organizaţiei
15
Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj acordat Validare consiliul profesoral
Autoevaluare Evaluare comisie Evaluare consiliu de administraţie
7. Conduita profesională 7.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament) 2
7.2. Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale 3
5
TOTAL 100

Data: Numele şi prenumele: Semnături: • Cadru didactic evaluat: • Responsabil comisie: • Director: • Membrii consiliului de administraţie: ANEXA Nr. 2(Anexa nr. 4 la metodologie) ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţiile de bibliotecar, documentarist, redactor în învăţământul preuniversitar Numărul fişei postului: ........ ........ ........... Numele şi prenumele titularului: ........ ................ ................ ................ ......... Perioada evaluată: ........ ................ ................ ................ ......... Calificativul acordat: ........ ................ ................ .............

Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare compartiment Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
1. Proiectarea activităţii 1.1. Respectarea normelor biblioteconomice în vigoare recomandate pentru funcţionarea bibliotecii şcolare
1.2. Respectarea procedurilor existente la nivelul unităţii cu privire la: • efectuarea operaţiilor în documentele de evidenţă (RFM, RI, fişele de evidenţă, fişe de cititor); • transmiterea informaţiilor în interiorul şi exteriorul unităţii.
1.3. Realizarea planificării calendaristice a activităţii bibliotecii în concordanţă cu structura anului şcolar şi adaptată la particularităţile unităţii şcolare
1.4. Proiectarea anumitor activităţi de iniţiere şi valorizare a dimensiunii educative a tehnologiei informării şi comunicării (TIC) în cadrul bibliotecii
1.5. Elaborarea de instrumente de planificare pe tipuri de activităţi: pedagogice, culturale, de comunicare şi de gestionare a bibliotecii
20
2. Realizarea activităţii 2.1. Organizarea resurselor bibliotecii în vederea punerii lor la dispoziţia utilizatorilor în cadrul activităţilor
2.2. Realizarea completă/corectă/legală a operaţiilor biblioteconomice (catalogare, clasificare/indexare, depozitare, evidenţă, împrumut, inventariere, casare) prin colaborare cu alte compartimente
2.3. Gestionarea prin securitate şi bună păstrare a dotării şi colecţiilor bibliotecii
2.4. Organizarea de expoziţii, vizite şi întâlniri tematice, ateliere de creaţie privind promovarea ofertei bibliotecii în comunitate şi atragerea cititorilor
Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare compartiment Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
2.5. Adaptarea la complexitatea muncii pe baza nivelului de concepţie, de analiză şi sinteză a activităţii
30
3. Comunicare şi relaţionare 3.1. Asigurarea unei bune comunicări şi relaţionări la nivel intern (cu elevii, cadrele didactice, didactic-auxiliare)
3.2. Comunicarea eficientă cu utilizatorii externi (părinţi, comunitate) şi parteneri
3.3. Atragerea elevilor către activităţile bibliotecii şi stimularea lecturii (numărul fişelor de cititor)
3.4. Consolidarea relaţiei dintre şcoală şi comunitate
3.5. Colaborarea cu instituţii de cultură şi educaţie în vederea realizării unor proiecte cu caracter cultural şi educativ
20
4. Managementul carierei şi al dezvoltării personale 4.1. Analiza nivelului şi stadiului propriei pregătiri profesionale
4.2. Participarea permanentă la cercuri şi activităţi metodice la nivel local/judeţean/naţional
4.3. Participarea la programe de formare în vederea dezvoltării profesionale
10
5. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii şcolii 5.1. Realizarea integrală şi la timp a atribuţiilor stabilite prin fişa postului
5.2. Respectarea regulamentului de organizare şi funcţionare a bibliotecii şcolare şi a regulamentului intern al bibliotecii şcolare, respectarea normelor de conservare şi securitate a colecţiilor, a normelor şi procedurilor de sănătate şi securitate a muncii, PSI şi ISU
5.3. Promovarea valorilor culturale româneşti prin realizarea de parteneriate educative naţionale şi internaţionale
5.4. Iniţiative personale privind stimularea donaţiilor şi obţinerea unor sponsorizări în scopul dezvoltării resurselor bibliotecii
5.5. Utilizarea raţională şi eficientă a alocaţiilor bugetare pentru achiziţii, abonamente
15
6. Conduita profesională 6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament) 2
6.2. Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale 3
5
Total 100

Data: Numele şi prenumele: • Cadru didactic auxiliar evaluat: • Responsabil compartiment: • Director: • Membrii consiliului de administraţie: Semnături: ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 6 la metodologie) ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de informatician Numărul fişei postului: ........ ........ .............. Numele şi prenumele titularului: ........ ................ ................ ................ ......... Perioada evaluată: ........ ................ ................ ................ ......... Calificativul acordat: ........ ................ ................ .............

Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare compartiment Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
1. Proiectarea activităţii 1.1. Gestionarea şi verificarea permanentă a stării de funcţionare a echipamentelor de calcul din dotare şi asigurarea utilizării în bune condiţii a acestora
1.2. Întreţinerea şi administrarea reţelei internet a şcolii
1.3. Implicarea în activităţile de proiectare a ofertei educaţionale la nivelul unităţii
1.4. Participarea la activităţi extracurriculare corelate cu obiectivele curriculare extrase din planul managerial al unităţii
20
2. Realizarea activităţilor didactice 2.1. Asigurarea asistenţei tehnice profesorilor de altă specialitate decât informatică în timpul orelor desfăşurate în laboratorul AEL sau în oricare alt laborator de informatică
2.2. Utilizarea şi gestionarea eficientă a resurselor puse la dispoziţia postului: bibliotecă de software şi documentaţii, echipamente de tehnică de calcul şi auxiliare etc.
2.3. Participarea la activităţi extracurriculare, precum şi participarea la acţiuni de voluntariat
30
3. Comunicare şi relaţionare 3.1 Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare cu elevii
3.2. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare cu personalul şcolii
3.3. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare cu echipa managerială
3.4. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare în cadrul comunităţii
3.5. Relaţionarea cu firmele producătoare de softuri, de echipamente de calcul, cu firmele care asigură service-ul echipamentelor de calcul, relaţionarea cu providerul de internet
15
4. Managementul carierei şi al dezvoltării personale 4.1. Valorificarea competenţelor ştiinţifice, dobândite prin participarea la programele de formare/perfecţionare
4.2. Implicarea în organizarea activităţilor metodice la nivelul comisiei/catedrei de informatică
4.3. Realizarea/actualizarea portofoliului şi dosarului personal
15
Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare compartiment Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
5. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii unităţii şcolare 5.1. Dezvoltarea de parteneriate şi proiecte educaţionale în vederea dezvoltării instituţionale
5.2. Promovarea ofertei educaţionale
5.3. Realizarea/participarea la programe/activităţi de prevenire şi combatere a violenţei şi comportamentelor nesănătoase în mediul şcolar
5.4. Respectarea normelor, procedurilor de sănătate şi securitate a muncii, de PSI şi ISU pentru toate tipurile de activităţi desfăşurate în cadrul unităţii de învăţământ, precum şi a sarcinilor suplimentare
5.5. Implicarea activă în crearea unei culturi a calităţii la nivelul organizaţiei
15
6. Conduita profesională 6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament) 2
6.2. Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale 3
5
TOTAL 100

Data: Numele şi prenumele: • Cadru didactic auxiliar evaluat: • Responsabil compartiment: • Director: • Membrii consiliului de administraţie: Semnături: ANEXA Nr. 4(Anexa nr. 8 la metodologie) ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de laborant Numărul fişei postului: ........ ........ .............. Numele şi prenumele titularului: ........ ................ ................ ................ ......... Perioada evaluată: ........ ................ ................ ................ ......... Calificativul acordat: ........ ................ ................ ................ .........

Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare compartiment Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
1. Proiectarea activităţii 1.1. Corelarea activităţii cu programa şcolară şi cu normele de elaborare a documentelor de proiectare
1.2. Implicarea în activităţile de proiectare a ofertei educaţionale la nivelul unităţii
1.3. Folosirea tehnologiei informării şi comunicării (TIC) în activitatea de proiectare
1.4. Proiectarea de activităţi extracurriculare corelate cu obiectivele curriculare extrase din planul managerial al unităţii
20
Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare compartiment Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
2. Realizarea activităţilor didactice 2.1. Realizarea unor experimente didactice care asigură caracterul aplicativ al învăţării şi formarea competenţelor specifice
2.2. Utilizarea eficientă a resurselor materiale din unitatea de învăţământ în vederea optimizării activităţilor didactice, inclusiv a resurselor TIC
2.3. Participarea la activităţi extracurriculare, precum şi participarea la acţiuni de voluntariat
30
3. Comunicare şi relaţionare 3.1. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare cu elevii
3.2. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare cu personalul şcolii
3.3. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare cu echipa managerială
3.4. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare în cadrul comunităţii
3.5. Relaţionarea cu firmele producătoare de resurse materiale necesare laboratoarelor de specialitate şi cu firmele care asigură service-ul dispozitivelor din dotare
20
4. Managementul carierei şi al dezvoltării personale 4.1. Valorificarea competenţelor ştiinţifice, dobândite prin participarea la programele de formare/perfecţionare
4.2. Implicarea în organizarea activităţilor metodice la nivelul comisiei/catedrei/responsabil
4.3. Realizarea/actualizarea portofoliului şi dosarului personal
10
5. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii unităţii şcolare 5.1. Dezvoltarea de parteneriate şi proiecte educaţionale în vederea dezvoltării instituţionale
5.2. Promovarea ofertei educaţionale
5.3. Realizarea/participarea la programe/activităţi de prevenire şi combatere a violenţei şi comportamentelor nesănătoase în mediul şcolar
5.4. Respectarea normelor, procedurilor de sănătate şi securitate a muncii, de PSI şi ISU pentru toate tipurile de activităţi desfăşurate în cadrul unităţii de învăţământ, precum şi a sarcinilor suplimentare
5.5. Implicarea activă în crearea unei culturi a calităţii la nivelul organizaţiei
15
6. Conduita profesională 6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament) 2
6.2. Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale 3
5
TOTAL 100

Data: Numele şi prenumele: • Cadru didactic auxiliar evaluat: • Responsabil compartiment: • Director: • Membrii consiliului de administraţie: Semnături: ANEXA Nr. 5(Anexa nr. 10 la metodologie) ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de tehnician Numărul fişei postului: ........ ........ .............. Numele şi prenumele titularului: ........ ................ ................ ................ ......... Perioada evaluată: ........ ................ ................ ................ ......... Calificativul acordat: ........ ................ ................ ................ .........

Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare compartiment Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
1. Proiectarea activităţii 1.1. Corelarea activităţii tehnicianului cu activităţile şcolii
1.2. Realizarea planului managerial specific postului
1.3. Aplicarea reglementărilor legale în vigoare la locul de muncă şi în activităţile realizate cu elevii
20
2. Realizarea activităţii 2.1. Îndeplinirea sarcinilor de serviciu prevăzute de fişa postului
2.2. Utilizarea raţională şi eficientă a resurselor materiale, financiare, informaţionale şi de timp
2.3. Formarea/Dezvoltarea la elevi a unor deprinderi şi a unor abilităţi specifice calificării
30
3. Comunicarea şi relaţionarea 3.1. Capacitatea de a face echipă cu cadrele didactice şi cu ceilalţi angajaţi ai şcolii
3.2. Realizarea comunicării cu elevii
3.3. Realizarea comunicării cu conducerea unităţii de învăţământ
3.4. Monitorizarea situaţiilor conflictuale
20
4. Managementul carierei şi al dezvoltării personale 4.1. Identificarea nevoilor proprii de dezvoltare
4.2. Participarea la stagii de formare/cursuri de perfecţionare etc.
4.3. Aplicarea cunoştinţelor/abilităţilor/competenţelor dobândite
10
5. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii şcolii 5.1. Promovarea unei atitudini proactive faţă de activităţile şcolii
5.2. Promovarea în comunitate a activităţii instituţiei, participând la programe şi parteneriate
5.3. Realizarea activităţilor în conformitate cu politica educaţională a şcolii
5.4. Respectarea şi aplicarea regulilor şcolii
15
6. Conduita profesională 6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament) 2
6.2. Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale 3
5
TOTAL 100

Data: Numele şi prenumele: • Cadru didactic auxiliar evaluat: • Responsabil compartiment: • Director: • Membrii consiliului de administraţie: Semnături: ANEXA Nr. 6(Anexa nr. 12 la metodologie) ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de pedagog şcolar Numărul fişei postului: ........ ........ .............. Numele şi prenumele titularului: ........ ................ ................ ................ ......... Perioada evaluată: ........ ................ ................ ................ ......... Calificativul acordat: ........ ................ ................ ................ .........

Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare compartiment Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
1. Proiectarea activităţii 1.1. Corelarea conţinutului activităţii de pedagog şcolar cu obiectivele generale ale instituţiei
1.2. Realizarea planului managerial al pedagogului şcolar
1.3. Aplicarea reglementărilor legale în vigoare ce au în vedere activitatea pedagogului şcolar
20
2. Realizarea activităţii 2.1. Îndeplinirea sarcinilor de serviciu specifice postului
2.2. Utilizarea raţională şi eficientă a resurselor materiale, financiare, informaţionale şi de timp
2.3. Contribuţii la dezvoltarea personalităţii elevului
30
3. Comunicare şi relaţionare 3.1. Capacitatea de a se integra/de a lucra în echipă
3.2. Realizarea comunicării cu elevii
3.3. Realizarea comunicării cu factorii de răspundere din şcoală
3.4. Realizarea comunicării cu familia
3.5. Monitorizarea situaţiilor conflictuale din cămin
20
4. Managementul carierei şi al dezvoltării personale 4.1. Identificarea nevoilor proprii de dezvoltare
4.2. Participarea la stagii de formare/cursuri de perfecţionare etc.
4.3. Aplicarea cunoştinţelor/abilităţilor/competenţelor dobândite
10
5. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi promovarea imaginii şcolii 5.1. Manifestarea unei atitudini proactive în legătură cu activităţile specifice căminului
5.2. Promovarea în comunitate a activităţii instituţiei, participând la programe şi parteneriate/pregătind participarea elevilor la programe/parteneriate
5.3. Realizarea unui climat de disciplină şi de siguranţă în cadrul căminului de elevi
15
6. Conduita profesională 6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament) 2
6.2. Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale 3
5
TOTAL 100

Data: Numele şi prenumele: • Cadru didactic auxiliar evaluat: • Responsabil compartiment: • Director: • Membrii consiliului de administraţie: Semnături: ANEXA Nr. 7(Anexa nr. 14 la metodologie) ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de instructor de educaţie extraşcolară Numărul fişei postului: ........ ........ .............. Numele şi prenumele titularului: ........ ................ ................ ................ ........ ........ Perioada evaluată: ........ ................ ................ ................ ................ ........ .............. Calificativul acordat: ........ ................ ................ ................ ........ .........

Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare compartiment Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
1. Proiectarea activităţilor 1.1. Corelarea conţinutului activităţii cu planul managerial al directorului
1.2. Realizarea planului anual şi semestrial de activităţi extraşcolare
1.3. Aplicarea reglementărilor legale în vigoare
20
2. Realizarea activităţilor 2.1. Realizarea activităţilor extraşcolare propuse
2.2. Utilizarea raţională şi eficientă a resurselor materiale, financiare, informaţionale şi de timp
2.3. Asigurarea unui climat propice dezvoltării personale
2.4. Realizarea activităţilor respectând principiul egalităţii de şanse
2.5. Contribuţii la dezvoltarea personalităţii elevului
30
3. Comunicarea şi relaţionarea 3.1. Capacitatea de a lucra în echipă
3.2. Realizarea comunicării cu elevii, cu cadrele didactice, cu conducerea şcolii
3.3. Menţinerea relaţiilor cu diferiţi parteneri din comunitatea locală
3.4. Monitorizarea situaţiilor conflictuale
20
4. Managementul carierei şi al dezvoltării personale 4.1. Identificarea nevoilor proprii de dezvoltare
4.2. Participarea la activităţi metodice, stagii de formare/cursuri de perfecţionare etc.
4.3. Aplicarea cunoştinţelor/abilităţilor/competenţelor dobândite
10
5. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii şcolii 5.1. Formarea la elevi a unei atitudini proactive faţă de activităţile şcolii
5.2. Promovarea în comunitate a activităţii instituţiei, participând la programe şi parteneriate
5.3. Contribuţia la îmbunătăţirea/consolidarea imaginii şcolii în comunitate
5.4. Facilitarea procesului de cunoaştere, înţelegere, însuşire şi respectare a regulilor sociale
15
Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare compartiment Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
6. Conduita profesională 6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament) 2
6.2. Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale 3
5
TOTAL 100

Data: Numele şi prenumele: • Cadru didactic auxiliar evaluat: • Responsabil compartiment: • Director: • Membrii consiliului de administraţie: Semnături: ANEXA Nr. 8(Anexa nr. 16 la metodologie) ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de asistent social Numărul fişei postului: ........ ........ .............. Numele şi prenumele titularului: ........ ................ ................ ................ ........ ........ Perioada evaluată: ........ ................ ................ ................ ................ ........ .............. Calificativul acordat: ........ ................ ................ ................ ........ .........

Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare compartiment Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
1. Proiectarea activităţii 1.1. Programarea activităţii de asistenţă socială
1.2. Organizarea activităţii şi a locului de muncă
1.3. Respectarea codului deontologic al asistentului social
20
2. Realizarea activităţii 2.1. Respectarea programului de lucru
2.2. Îndeplinirea la termen a obligaţiilor de serviciu
2.3. Utilizarea corespunzătoare a documentelor specifice (legislaţie, metodologii şi proceduri)
2.4. Utilizarea logisticii unităţii în care îşi desfăşoară activitatea
30
3. Comunicare şi relaţionare 3.1. Demonstrarea abilităţilor de comunicare formală intra- şi interinstituţională
3.2. Facilitarea comunicării formale intra- şi interinstituţională, şcoală-familie, şcoală-comunitate şcolară-comunitate socială
3.3. Monitorizarea situaţiilor conflictuale
3.4. Capacitate de a se integra şi de a lucra în echipă
20
4. Managementul carierei şi al dezvoltării personale 4.1. Identificarea nevoilor proprii de dezvoltare în carieră şi personală
4.2. Participarea la activităţi metodico-ştiinţifice de specialitate, stagii de formare/cursuri de perfecţionare etc.
4.3. Aplicarea în activitatea curentă a cunoştinţelor/abilităţilor/ competenţelor profesionale dobândite în programele de formare continuă/perfecţionare
10
Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare compartiment Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
5. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii unităţii şcolare 5.1. Promovarea în comunitate a activităţii unităţii de învăţământ, ofertei educaţionale şi a rezultatelor obţinute
5.2. Respectarea integrală a regulamentelor interne şi a procedurilor stabilite la nivelul unităţii de învăţământ
5.3. Participarea la activităţile organizate de unitate privind cunoaşterea şi aplicarea normelor şi procedurilor de sănătate şi securitate în muncă, de PSI şi ISU
5.4. Participarea la programe/activităţi de prevenire şi combatere a violenţei şi comportamentelor nesănătoase
15
6. Conduita profesională 6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament) 2
6.2. Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale 3
5
TOTAL 100

Data: Numele şi prenumele: • Cadru didactic auxiliar evaluat: • Responsabil compartiment: • Director: • Membrii consiliului de administraţie: Semnături: ANEXA Nr. 9(Anexa nr. 18 la metodologie) ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de corepetitor Numărul fişei postului: ........ ........ .............. Numele şi prenumele titularului: ........ ................ ................ ................ ........ ........ Perioada evaluată: ........ ................ ................ ................ ................ ........ .............. Calificativul acordat: ........ ................ ................ ................ ........ .........

Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare compartiment Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
1. Proiectarea activităţii 1.1. Programarea activităţii de corepetiţie, conform proiectării activităţii didactice
1.2. Proiectarea unor activităţi extracurriculare corelate cu obiectivele curriculare, nevoile şi interesele educabililor
1.3. Implicarea în activităţile de proiectare a ofertei educaţionale la nivelul unităţii
20
2. Realizarea activităţii 2.1. Organizarea şi amenajarea spaţiului de lucru
2.2. Îndeplinirea la termen a obligaţiilor de serviciu
2.3. Utilizarea corespunzătoare a mijloacelor şi metodelor specifice
2.4. Organizarea şi participarea la activităţi extracurriculare
2.5. Formarea deprinderilor de studiu individual şi în echipă în vederea formării/dezvoltării competenţei de „a învăţa să înveţi“
30
Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare compartiment Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
3. Comunicare şi relaţionare 3.1. Demonstrarea abilităţilor de comunicare formală intra-şi inter-instituţională
3.2. Comunicarea şcoală - familie - comunitate
3.3. Capacitatea de a face echipă cu cadrele didactice şi cu ceilalţi angajaţi ai şcolii
15
4. Managementul carierei şi al dezvoltării personale 4.1. Participarea la programele de formare continuă şi perfecţionare
4.2. Aplicarea în activitatea curentă a cunoştinţelor profesionale dobândite în programele de formare continuă şi perfecţionare
4.3. Implicarea în organizarea activităţilor metodice la nivelul comisiei/catedrei/unităţii
4.4. Realizarea/actualizarea portofoliului şi a dosarului personal
15
5. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi promovarea imaginii şcolii 5.1. Implicarea în dezvoltarea de parteneriate şi proiecte educaţionale în vederea dezvoltării instituţionale
5.2. Promovarea în comunitate a activităţii unităţii de învăţământ, a ofertei educaţionale şi a rezultatelor obţinute
5.3. Participarea la activităţile organizate de unitate privind cunoaşterea şi aplicarea normelor şi procedurilor de sănătate şi securitate a muncii, de PSI şi ISU
5.4. Realizarea/participarea la programe/activităţi de prevenire şi combatere a violenţei şi comportamentelor nesănătoase în mediul şcolar
15
6. Conduita profesională 6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament) 2
6.2. Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale 3
5
TOTAL 100

Data: Numele şi prenumele: • Cadru didactic auxiliar evaluat: • Responsabil compartiment: • Director: • Membrii consiliului de administraţie: Semnături: ANEXA Nr. 10(Anexa nr. 20 la metodologie) ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de mediator şcolar Numărul fişei postului: ........ ........ .............. Numele şi prenumele titularului: ........ ................ ................ ................ ........ ........ Perioada evaluată: ........ ................ ................ ................ ................ ........ .............. Calificativul acordat: ........ ................ ................ ................ ........ .........

Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare compartiment Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
1. Proiectarea activităţii de mediator şcolar 1.1. Fundamentarea proiectării activităţilor specifice funcţiei este realizată conform fişei postului. Stabileşte obiectivele şi durata activităţii în funcţie de specificul activităţii şi timpul disponibil
1.2. Strategiile de lucru sunt corect stabilite.
Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare compartiment Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
1.3. Elaborează instrumente de lucru/proiectare.
1.4. Foloseşte instrumentele tehnologiei informării şi comunicării (TIC) în proiectarea activităţilor/experienţelor derulate.
1.5. Proiectarea activităţii extracurriculare
20
2. Realizarea activităţii de mediator şcolar 2.1. Organizarea şi dirijarea activităţilor planificate sunt realizate conform planificării
2.2. Utilizează materiale şi instrumente specifice, adecvate funcţiei.
2.3. Monitorizează copiii de vârstă preşcolară şi de vârstă şcolară.
2.4. Ajută la aplicarea practicilor incluzive în şcoală.
2.5. Promovează limba, tradiţiile şi obiceiurile comunităţii în şcoală.
30
3. Comunicare şi relaţionare 3.1. Stabileşte modalităţile de comunicare: - transmiterea corectă a informaţiei; - medierea comunicării; - stabilirea modelelor de colaborare ale şcolii cu familia, comunitatea locală, ONG-uri; - consilierea familiilor dezavantajate privind rolul şi importanţa şcolarizării.
3.2. Transmite corect informaţia.
3.3. Mediază comunicarea în cazuri de conflict din şcoală.
3.4. Stabileşte modele de colaborare ale şcolii cu familia, comunitatea locală, ONG-uri.
3.5. Consiliază familiile dezavantajate privind rolul şi importanţa şcolarizării.
20
4. Managementul carierei şi al dezvoltării personale 4.1. Identifică nevoile proprii de dezvoltare.
4.2. Participă la activităţi/stagii de formare, cursuri de perfecţionare, manifestări ştiinţifice etc.
4.3. Aplică cunoştinţele/abilităţile/competenţele dobândite.
4.4. Integrarea şi utilizarea TIC
10
5. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii şcolii 5.1. Relaţionarea eficientă cu partenerii economici şi sociali
5.2. Gestionarea activităţilor practice în cadrul unor proiecte în parteneriat
5.3. Implicarea în activitatea specifică sistemului de asigurare a calităţii din instituţie
5.4. Promovarea sistemului de valori al unităţii la nivelul comunităţii
5.5. Facilitarea procesului de cunoaştere, înţelegere, însuşire şi respectare a regulilor sociale
5.6. Iniţierea şi derularea proiectelor şi parteneriatelor
15
Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare compartiment Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
6. Conduita profesională 6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament) 2
6.2. Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale 3
5
TOTAL 100

Data: Numele şi prenumele: • Cadru didactic auxiliar evaluat: • Responsabil compartiment: • Director: • Membrii consiliului de administraţie: Semnături: ANEXA Nr. 11(Anexa nr. 22 la metodologie) ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de secretar în învăţământul preuniversitar Numărul fişei postului: ........ ........ .............. Numele şi prenumele titularului: ........ ................ ................ ................ ........ ........ Perioada evaluată: ........ ................ ................ ................ ................ ........ .............. Calificativul acordat: ........ ................ ................ ................ ........ .........

Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare compartiment Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
1. Proiectarea activităţii 1.1. Respectarea planurilor manageriale ale şcolii
1.2. Implicarea în proiectarea activităţii şcolii, la nivelul compartimentului
1.3. Realizarea planificării calendaristice a compartimentului
1.4. Cunoaşterea şi aplicarea legislaţiei în vigoare
1.5. Folosirea tehnologiei informatice în proiectare
20
2. Realizarea activităţilor 2.1. Organizarea documentelor oficiale
2.2. Asigură ordonarea şi arhivarea documentelor unităţii.
2.3. Gestionarea documentelor pentru resursa umană a unităţii (cadre didactice, personal didactic auxiliar, personal nedidactic). Înregistrarea şi prelucrarea informatică periodică a datelor în programele de salarizare şi REVISAL
2.4. Întocmirea şi actualizarea documentelor de studii ale elevilor
2.5. Alcătuirea de proceduri
30
3. Comunicare şi relaţionare 3.1. Asigurarea fluxului informaţional al compartimentului
3.2. Raportarea periodică pentru conducerea instituţiei
3.3. Asigurarea transparenţei deciziilor din compartiment
3.4. Evidenţa, gestionarea şi arhivarea documentelor
3.5. Asigurarea interfeţei privind comunicarea cu beneficiarii direcţi şi indirecţi
20
Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare compartiment Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
4. Managementul carierei şi al dezvoltării personale 4.1. Identificarea nevoilor proprii de dezvoltare
4.2. Participarea la activităţi de formare profesională şi dezvoltare în carieră
4.3. Participarea permanentă la instruirile organizate de inspectoratul şcolar
10
5. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii şcolii 5.1. Planificarea activităţii compartimentului prin prisma dezvoltării instituţionale şi promovarea imaginii şcolii
5.2. Asigurarea permanentă a legăturii cu reprezentanţii comunităţii locale privind activitatea compartimentului
5.3. Îndeplinirea altor atribuţii dispuse de şeful ierarhic superior şi/sau de director, care pot rezulta din necesitatea derulării în bune condiţii a atribuţiilor aflate în sfera sa de responsabilitate
5.4. Respectarea normelor, ROI, a procedurilor de sănătate şi securitate a muncii, de PSI şi ISU pentru toate tipurile de activităţi desfăşurate în cadrul unităţii de învăţământ
15
6. Conduita profesională 6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament) 2
6.2. Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale 3
5
TOTAL 100

Data: Numele şi prenumele: • Cadru didactic auxiliar evaluat: • Responsabil compartiment: • Director: • Membrii consiliului de administraţie: Semnături: ANEXA Nr. 12 (Anexa nr. 24 la metodologie) ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de administrator financiar (contabil) în învăţământul preuniversitar Numărul fişei postului: ........ ........ .............. Numele şi prenumele titularului: ........ ................ ................ ................ ........ ........ Perioada evaluată: ........ ................ ................ ................ ................ ........ .............. Calificativul acordat: ........ ................ ................ ................ ........ .........

Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare compartiment Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
1. Proiectarea activităţii 1.1. Respectarea planurilor manageriale ale şcolii
1.2. Implicarea în proiectarea activităţii şcolii, la nivelul compartimentului financiar
1.3. Cunoaşterea şi aplicarea legislaţiei în vigoare
1.4. Folosirea tehnologiei informatice în proiectare
20
Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare compartiment Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
2. Realizarea activităţilor 2.1. Organizarea activităţii
2.2. Înregistrarea si prelucrarea informatică periodică a datelor în programele de contabilitate
2.3. Monitorizarea activităţii
2.4. Consilierea/Îndrumarea şi controlul periodic al personalului care gestionează valori materiale
2.5. Alcătuirea de proceduri
30
3. Comunicare şi relaţionare 3.1. Asigurarea fluxului informaţional al compartimentului
3.2. Raportarea periodică pentru conducerea instituţiei
3.3. Asigurarea transparenţei deciziilor din compartiment
3.4. Evidenţa, gestionarea şi arhivarea documentelor
3.5. Asigurarea interfeţei privind licitaţiile sau încredinţărilor directe
20
4. Managementul carierei şi al dezvoltării personale 4.1. Nivelul şi stadiul propriei pregătiri profesionale
4.2. Formare profesională şi dezvoltare în carieră
4.3. Coordonarea personalului din subordine privind managementul carierei
4.4. Participarea la instruirile organizate de inspectoratul şcolar
10
5. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii şcolii 5.1. Planificarea bugetară prin prisma dezvoltării instituţionale şi promovarea imaginii şcolii
5.2. Asigurarea permanentă a legăturii cu reprezentanţii comunităţii locale privind activitatea compartimentului
5.3. Îndeplinirea altor atribuţii dispuse de şeful ierarhic superior şi/sau de director, care pot rezulta din necesitatea derulării în bune condiţii a atribuţiilor aflate în sfera sa de responsabilitate
5.4. Respectarea normelor, procedurilor de sănătate şi securitate a muncii, de PSI şi ISU pentru toate tipurile de activităţi desfăşurate în cadrul unităţii de învăţământ
15
6. Conduita profesională 6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament) 2
6.2. Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale 3
5
TOTAL 100

Data: Numele şi prenumele: • Cadru didactic auxiliar evaluat: • Responsabil compartiment: • Director: • Membrii consiliului de administraţie: Semnături: ANEXA Nr. 13(Anexa nr. 26 la metodologie) ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de instructor-animator Numărul fişei postului: ........ ........ .............. Numele şi prenumele titularului: ........ ................ ................ ................ ........ ........ Perioada evaluată: ........ ................ ................ ................ ................ ........ .............. Calificativul acordat: ........ ................ ................ ................ ........ .........

Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare comisie Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
1. Proiectarea activităţii 1.1. Elaborarea documentelor de proiectare a activităţii conform specificului postului
1.2. Fundamentarea proiectării activităţilor educative/formative pe analiza de nevoi efectuată în unitatea de învăţământ
1.3. Folosirea tehnologiei informării şi comunicării (TIC) în activitatea de proiectare
1.4. Realizarea proiectării programelor educative pentru activităţile de timp liber şi de vacanţă pe care le realizează la nivelul şcolilor, al cluburilor copiilor sau în taberele şcolare
1.5. Elaborarea proiectelor de parteneriat cu alte instituţii de învăţământ
20
2. Realizarea activităţilor 2.1. Organizarea activităţilor educative complementare care vizează dezvoltarea aptitudinilor elevilor în domeniile cultural-artistic, tehnic-aplicativ, sportiv-turistic
2.2. Desfăşurarea activităţilor atelierelor de lucru tematice, în conformitate cu nevoile elevilor şi cu specificul unităţii de învăţământ
2.3. Coordonarea formaţiilor cultural-artistice
2.4. Amenajarea spaţiilor adecvate pentru desfăşurarea activităţilor recreative în perimetrul unităţii de învăţământ sau în tabere şcolare
2.5. Facilitarea implicării specialiştilor din palatele şi cluburile copiilor în realizarea programelor şi proiectelor desfăşurate în unitatea de învăţământ
30
3. Comunicare şi relaţionare 3.1. Relaţionarea eficientă cu întregul personal al unităţii de învăţământ
3.2. Promovarea unui comportament asertiv în relaţiile cu personalul unităţii de învăţământ
3.3. Facilitarea şi colaborarea şcolii cu diverse instituţii (centre de plasament, şcoli speciale etc.), cu alte structuri cu rol educaţional care contribuie la educarea şi integrarea elevilor în societate
3.4. Popularizarea în rândul elevilor a programelor propuse de instituţiile specializate în activităţile de timp liber
20
4. Managementul carierei şi al dezvoltării personale 4.1. Identificarea nevoilor proprii de dezvoltare profesională
4.2. Participarea la stagii de formare/cursuri de perfecţionare
4.3. Aplicarea în activitatea curentă a cunoştinţelor/abilităţilor/ competenţelor dobândite prin formare continuă/perfecţionare
10
Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare comisie Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
5. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii unităţii şcolare 5.1. Promovarea sistemului de valori al unităţii la nivelul comunităţii
5.2. Facilitarea procesului de cunoaştere, înţelegere, însuşire şi respectare a regulilor sociale
5.3. Elaborarea, redactarea şi popularizarea unor materiale informative (buletine metodice, publicaţii de specialitate, culegeri tematice, planşe, fişe, studii, programe, traduceri, scrisori metodice, portofolii, albume)
5.4. Iniţierea şi derularea proiectelor şi parteneriatelor
5.5. Colaborarea cu mass-media în vederea difuzării şi popularizării activităţilor desfăşurate în unitatea de învăţământ
15
6. Conduita profesională 6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament) 2
6.2. Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale 3
5
TOTAL 100

Data: Numele şi prenumele: • Cadru didactic auxiliar evaluat: • Responsabil compartiment: • Director: • Membrii consiliului de administraţie: Semnături: ANEXA Nr. 14 (Anexa nr. 28 la metodologie) ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de administrator de patrimoniu Numărul fişei postului: ........ ........ .............. Numele şi prenumele titularului: ........ ................ ................ ................ ........ ........ Perioada evaluată: ........ ................ ................ ................ ................ ........ .............. Calificativul acordat: ........ ................ ................ ................ ........ .........

Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare compartiment Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
1. Proiectarea activităţii 1.1. Elaborarea documentelor de proiectare a activităţii conform specificului postului şi corelarea acestora cu documentele de proiectare ale unităţii de învăţământ
1.2. Implicarea în elaborarea documentelor de proiectare a activităţii compartimentului funcţional
1.3. Folosirea tehnologiei informării şi comunicării (TIC) în activitatea de proiectare
1.4. Elaborarea tematicii şi graficului de control ale activităţii personalului din subordine
20
Domenii ale evaluării Criterii de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj autoevaluare Punctaj evaluare compartiment Punctaj evaluare consiliu de administraţie Validare consiliul profesoral
2. Realizarea activităţilor 2.1. Identificarea şi aplicarea soluţiilor optime, prin consultare cu conducerea unităţii, pentru toate problemele ce revin sectorului administrativ
2.2. Organizarea şi gestionarea bazei materiale a unităţii de învăţământ
2.3. Elaborarea documentaţiei necesare, conform normelor în vigoare, pentru realizarea de achiziţii publice în vederea dezvoltării bazei tehnico-materiale a unităţii de învăţământ
2.4. Gestionarea inventarului mobil şi imobil al unităţii de învăţământ în registrul inventar al acesteia şi în evidenţele contabile
30
3. Comunicare şi relaţionare 3.1. Relaţionarea eficientă cu întregul personal al unităţii de învăţământ
3.2. Promovarea unui comportament asertiv în relaţiile cu personalul unităţii de învăţământ
3.3. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare în interiorul şi în afara unităţii (cu elevii, personalul şcolii, echipa managerială şi în cadrul comunităţii)
20
4. Managementul carierei şi al dezvoltării personale 4.1. Identificarea nevoilor proprii de dezvoltare
4.2. Participarea la stagii de formare/cursuri de perfecţionare etc.
4.3. Aplicarea în activitatea curentă a cunoştinţelor/abilităţilor/ competenţelor dobândite prin formare continuă/perfecţionare
10
5. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii unităţii şcolare 5.1. Promovarea sistemului de valori al unităţii la nivelul comunităţii
5.2. Facilitarea procesului de cunoaştere, înţelegere, însuşire şi respectare a regulilor sociale
5.3. Participarea şi implicarea în procesul decizional în cadrul instituţiei şi la elaborarea şi implementarea proiectului instituţional
5.4. Iniţierea şi derularea proiectelor şi parteneriatelor
5.5. Atragerea de sponsori în vederea dezvoltării bazei materiale a unităţii
15
6. Conduita profesională 6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament) 2
6.2. Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale 3
5
TOTAL 100

Data: Numele şi prenumele: • Cadru didactic auxiliar evaluat: • Responsabil compartiment: • Director: • Membrii consiliului de administraţie: Semnături: ANEXA Nr. 15 (Anexa nr. 30 la metodologie) ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de profesor documentarist din învăţământul preuniversitar Numărul fişei postului: ........ ........ .............. Numele şi prenumele cadrului didactic: ........ ................ ................ ........ Perioada evaluată: ........ ................ ................ ................ ........ .............. Calificativul acordat: ........ ................ ................ ................ ........ ..........

Domenii ale evaluării Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj acordat Validare consiliul profesoral
Autoevaluare Evaluare comisie Evaluare consiliu de administraţie
1. Proiectarea şi planificarea activităţilor Centrului de documentare şi informare (CDI) 1.1. Consecvenţă şi ritmicitate în conceperea, adaptarea, aplicarea şi analiza instrumentelor de analiză a nevoilor beneficiarilor 1.2. Participare la elaborarea unei politici documentare la nivelul unităţii de învăţământ 1.3. Obiectivele sunt stabilite pe termen lung, mediu şi scurt în funcţie de planul managerial al şcolii şi de resurse, în raport cu exigenţele la nivel naţional, cu specificul zonei geografice, cu luarea în considerare a dinamicilor de modernizare/schimbare la nivel instituţional şi zonal şi cu respectarea prevederilor legislaţiei. 1.4. Activitatea CDI este proiectată în conformitate cu obiectivele stabilite pe baza concluziilor diagnozei şi a prognozei şi răspunde funcţiilor CDI şi misiunilor profesorului documentarist, este adaptată nevoilor utilizatorilor şi specificului şcolii. 1.5. Curriculum la decizia şcolii (CDŞ) privind iniţierea în tehnici de cercetare documentară sau educaţie pentru informaţie este elaborat în funcţie de particularităţile grupului instruit. 1.6. Proiectul CDI este elaborat prin consultarea şi în colaborare cu cadrele didactice. 1.7. Realizarea unei proiectări a activităţii care să permită punerea în practică a politicii documentare definite, respectiv să dezvolte serviciile oferite utilizatorilor. 1.8. Capacitatea de relaţionare cu cadrele didactice pentru elaborarea proiectului CDI. 1.9. În planul managerial al CDI sunt evidenţiate clar obiectivele, activităţile planificate, orizontul de timp, partenerii, indicatorii de eficienţă ai activităţii, modalităţi de corecţie/actualizare a obiectivelor, modalităţile de monitorizare şi evaluare, rezultatele aşteptate. 1.10. Planificarea şi organizarea activităţilor şcolare şi extraşcolare sunt în concordanţă cu obiectivele educaţionale şi gradul de interes al elevilor şi al comunităţii locale. 10
2. Realizarea activităţilor CDI 2.1. Flexibilitate, adaptabilitate şi creativitate în conceperea activităţilor şi a sarcinilor de lucru, astfel încât să fie valorificate diferitele stiluri de învăţare, să ţină cont de posibilităţile şi ritmul de asimilare proprii grupului instruit 2.2. Activităţile organizate pun în practică strategiile iniţial elaborate şi sunt cuprinse în proiectul CDI. 2.3. Utilizarea unor strategii didactice care asigură caracterul aplicativ al învăţării, formarea competenţelor specifice şi dezvoltarea competenţelor-cheie ale elevilor 2.4. Formarea deprinderilor de studiu individual şi în echipă în vederea formării/dezvoltării competenţei de „a învăţa să înveţi“ 2.5. Activităţile desfăşurate favorizează exploatarea resurselor CDI. 2.6. Varietatea resurselor utilizate în cadrul activităţilor CDI 2.7. Accesul la noile mijloace de informare şi comunicare este facilitat. 15
Domenii ale evaluării Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj acordat Validare consiliul profesoral
Autoevaluare Evaluare comisie Evaluare consiliu de administraţie
2.8. Utilizarea eficientă a resurselor materiale din unitatea de învăţământ şi CDI în vederea optimizării activităţilor didactice - inclusiv resurse digitale şi tehnologia informării şi comunicării (TIC) 2.9. Diseminarea, evaluarea şi valorizarea activităţilor realizate 2.10. Activităţile cu caracter cultural sunt derulate ţinând cont de priorităţile şcolii, politica unităţii de învăţământ, fiind în conformitate cu reglementările Ministerului Educaţiei Naţionale. 2.11. Prin activităţile organizate se pune în valoare potenţialul cultural al fondului documentar, producţiile culturale româneşti şi europene, din perspectiva unei identităţi culturale comune. 2.12. Obiectivele info-documentare din programele şcolare sunt identificate şi dezvoltate şi activităţile desfăşurate în colaborare cu profesorii de disciplină. 2.13. Identificarea căilor şi modalităţilor de cooperare între arii curriculare şi discipline, regăsirea lor în activităţile desfăşurate în colaborare
3. Formarea elevilor şi dezvoltarea competenţelor specifice 3.1. Modalităţi variate în care au fost utilizate elemente de iniţiere în cercetarea documentară 3.2. Situaţiile de învăţare alese stimulează gândirea elevului şi capacitatea de argumentare, formează deprinderile de muncă şi studiu necesare instruirii pe durata întregii vieţi. 3.3. Gradul de exploatare a noilor TIC în activităţile desfăşurate în CDI 3.4. Formele de cercetare documentară sunt diversificate, în concordanţă cu cerinţele învăţării interdisciplinare. 3.5. Gradul de autonomie al elevilor în utilizarea resurselor CDI 3.6. Realizarea activităţilor desfăşurate implică exploatarea resurselor multimedia, favorizează inovaţia pedagogică şi utilizarea metodelor activ-participative. 3.7. Parteneriatele educative la nivelul unităţii de învăţământ urmăresc atât obiective specifice disciplinelor de studiu, cât şi obiective din domeniul info-documentare, de dezvoltare de aptitudini şi competenţe specifice. 3.8. Temele transdisciplinare răspund nevoilor de formare ale elevilor. 3.9. Activităţile derulate cresc interesul elevilor pentru studiu. 3.10. Activităţile privind animarea CDI implică şi participarea elevilor. 20
4. Monitorizarea şi evaluarea activităţii CDI şi a rezultatelor elevilor 4.1. Metodele de monitorizare şi evaluare a activităţilor stabilite pentru realizarea obiectivelor sunt adaptate specificului aspectelor vizate şi al resurselor disponibile. 4.2. Activităţile organizate în CDI sunt diverse şi răspund funcţiilor CDI. 4.3. Numărul de participanţi la activităţile organizate în CDI. 4.4. Numărul de utilizatori 4.5. Numărul de documente consultate în cadrul CDI 4.6. Numărul de volume împrumutate 4.7. Diversitatea modalităţilor de evaluare şi valorizare a muncii elevilor 4.8. Gradul de atingere a obiectivelor şi de realizare a activităţilor planificate 4.9. Gradul de corectare/actualizare a obiectivelor activităţilor planificate, atunci când este necesar 4.10. Promovarea autoevaluării şi interevaluării 4.11. Evaluarea satisfacţiei beneficiarilor educaţionali 4.12. Participarea la completarea portofoliului educaţional ca element central al evaluării rezultatelor învăţării 10
Domenii ale evaluării Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj acordat Validare consiliul profesoral
Autoevaluare Evaluare comisie Evaluare consiliu de administraţie
5. Managementul clasei de elevi 5.1. Stabilirea unui cadru adecvat inclus în regulamentul de organizare şi funcţionare al CDI (reguli de conduită, atitudini, ambient, reguli de utilizare şi exploatare a resurselor CDI, reguli de acces în CDI) pentru desfăşurarea activităţilor în conformitate cu particularităţile clasei de elevi şi specificul activităţii în structuri info-documentare 5.2. Monitorizarea comportamentului elevilor şi gestionarea situaţiilor conflictuale 5.3. Motivarea elevilor prin valorizarea exemplelor de bună practică 5
6. Dezvoltarea de parteneriate 6.1. Numărul proiectelor desfăşurate în colaborare 6.2. Varietatea activităţilor desfăşurate în colaborare 6.3. Numărul partenerilor implicaţi în desfăşurarea activităţilor propuse 6.4. Relevanţa parteneriatelor în calitatea desfăşurării şi conţinutului activităţilor 6.5. Aportul parteneriatelor în atingerea obiectivelor stabilite în proiectul de activitate, respectiv în formarea unei culturi informaţionale a elevilor şi în dezvoltarea competenţelor-cheie ale elevilor 10
7. Comunicare 7.1. Sursele de informare din exteriorul şi interiorul unităţii de învăţământ sunt identificate şi utilizate. 7.2. Informaţia de interes pentru beneficiari este actualizată periodic. 7.3. Mediatizarea rezultatelor obţinute şi multiplicarea experienţelor obţinute la nivelul întregii unităţi de învăţământ 7.4. Activităţile de promovare a imaginii şi activităţii CDI sunt realizate periodic. 7.5. Capacitatea de a se implica în activităţi organizate şi desfăşurate în parteneriat 5
8. Gestionarea CDI 8.1. Organizarea spaţiului CDI respectă standardele şi criteriile de amenajare ale unui CDI. 8.2. Gradul de funcţionalitate şi respectarea parametrilor tehnici ai echipamentelor. 8.3. Prin organizarea CDI şi activităţile propuse accesul liber la informaţie este facilitat şi asigurat. 8.4. Gradul de autonomie a utilizatorilor în reperarea resurselor pluridisciplinare şi multisuport 8.5. Practicarea unei politici documentare prospective 8.6. Realizarea operaţiilor biblioteconomice conform normelor în vigoare 8.7. Gradul de respectare a sistemului de clasificare a documentelor 8.8. Gradul de respectare a criteriilor de selecţie a fondului documentar 8.9. Capacitatea de aplicare a normelor de achiziţii documentare 8.10. Corelarea necesarului de fond documentar cu natura activităţii în CDI şi cu nevoile utilizatorilor 8.11. Stadiul informatizării CDI şi de realizare a bazelor de date 8.12. Asigurarea unui program flexibil care să permită accesul utilizatorilor în CDI atât în cadrul cursurilor, cât şi în afara lor 8.13. Adaptarea orarului CDI, a planului managerial al CDI la realitatea unităţii şcolare 8.14. ROI al CDI este propus ca parte integrantă a ROI al unităţii şcolare 8.15. Utilizatorii şi activităţile derulate în CDI sunt înregistrate ritmic pentru evidenţierea şi valorizarea lor şi pentru remedierea disfuncţionalităţilor. 8.16. Necesarul de achiziţii a fost propus. 13
Domenii ale evaluării Indicatori de performanţă Punctaj maxim Punctaj acordat Validare consiliul profesoral
Autoevaluare Evaluare comisie Evaluare consiliu de administraţie
9. Managementul carierei şi al dezvoltării profesionale 9.1. Obiectivitate în autoevaluare şi identificarea propriilor nevoi de formare, în funcţie de dinamica informaţiei în domeniu 9.2. Numărul de cursuri/stagii de formare şi schimburi de experienţă la care a participat în vederea satisfacerii nevoilor personale privind perfecţionarea şi ale organizaţiei prin raportare la standardele de calitate 9.3. Gradul de aplicare a cunoştinţelor şi de utilizare a noilor competenţe dezvoltate în cadrul formărilor în activităţile CDI 9.4. Articole, publicaţii, participarea la schimburi de bune practici, participarea la cercurile pedagogice 9.5. Gradul de utilizare a competenţelor dezvoltate în stagiile de formare 4
10. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii unităţii de învăţământ 10.1. Promovarea ofertei educaţionale 10.2. Promovarea imaginii şcolii în comunitate prin participarea şi rezultatele elevilor la olimpiade, concursuri, competiţii, activităţi extracurriculare şi extraşcolare 10.3. Realizarea/participarea la programe/activităţi de prevenire şi combatere a violenţei şi comportamentelor deviante în mediul şcolar, familie şi societate 10.4. Respectarea normelor, procedurilor de sănătate şi securitate a muncii, de PSI şi ISU pentru toate tipurile de activităţi desfăşurate în cadrul unităţii de învăţământ, precum şi a sarcinilor suplimentare 10.5. Implicarea activă în crearea unei culturi a calităţii şi a unei culturi informaţionale la nivelul organizaţiei 3
11. Conduita profesională 11.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament) 2
11.2. Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale 3
TOTAL 100

Data evaluării: Numele şi prenumele: Cadru didactic evaluat: Responsabil comisie: Director: Membrii consiliului de administraţie: Semnătura


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3597/2014

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3597 din 2014
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu