Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 330 din 19 mai 1999

pentru aprobarea Normelor privind organizarea si functionarea inspectiei sanitare de stat

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 276 din 16 iunie 1999


SmartCity3


    Ministrul sanatatii,
    avand in vedere prevederile art. 12 lit. d) din Legea nr. 100/1998 privind asistenta de sanatate publica si ale art. 2 pct. 22 din Hotararea Guvernului nr. 244/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 764/1998,
    tinand seama de referatul Inspectiei sanitare de stat nr. G.H. 3.349 din 19 mai 1999,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele privind organizarea si functionarea inspectiei sanitare de stat, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Inspectia sanitara de stat, celelalte directii din cadrul Ministerului Sanatatii, directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti vor aduce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin intra in vigoare la 30 de zile de la publicarea lui in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                          Ministrul sanatatii,
                              Hajdu Gabor

    ANEXA 1

                                 NORME
privind organizarea si functionarea inspectiei sanitare de stat

    Art. 1
    Inspectia sanitara de stat este activitatea de exercitare a controlului de stat al respectarii conditiilor igienico-sanitare prevazute de reglementarile legale in domeniul sanatatii publice si al aplicarii unitare a acestora in cadrul agentilor economici din sectorul public, privat si cooperatist, inclusiv cu capital strain, care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei, al autoritatilor si institutiilor publice, precum si in locuinte.
    Art. 2
    (1) Prezentele norme se refera la activitatea de inspectie sanitara necesara pentru garantarea protectiei starii de sanatate a comunitatii si individului in relatie cu mediul de viata si de munca, in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare.
    (2) Activitatea de inspectie sanitara de stat este separata de activitatile de avizare si de autorizare sanitara. Dupa acordarea avizului sanitar sau a autorizatiei sanitare, biroul pentru avize si autorizatii din cadrul directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, va preda lunar inspectorului sanitar de stat sef judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, lista cuprinzand unitatile avizate sau autorizate sanitar.
    Art. 3
    (1) Inspectia sanitara de stat se exercita, potrivit Legii nr. 100/1998 privind asistenta de sanatate publica, de catre personalul de specialitate din Inspectia sanitara de stat din cadrul Ministerului Sanatatii, precum si de catre personalul de specialitate din cadrul directiilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, imputernicit de catre Ministerul Sanatatii pentru a exercita aceasta activitate. Aceste persoane sunt denumite in continuare inspectori sanitari de stat.
    (2) Legitimatiile nominale pentru inspectorii sanitari de stat se tiparesc si se gestioneaza de Ministerul Sanatatii. Legitimatiile nominale se semneaza de catre secretarul de stat desemnat prin ordin al ministrului sanatatii.
    (3) Responsabilitatea organizarii si coordonarii activitatii de inspectie sanitara de stat se realizeaza de catre secretarul de stat desemnat potrivit alin. (2).
    (4) Normarea inspectorilor sanitari de stat din cadrul directiilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, este de 4 posturi pentru 100.000 de locuitori.
    Art. 4
    (1) Inspectorii sanitari de stat au, potrivit Legii nr. 100/1998, urmatoarele obligatii:
    a) sa solicite unitatilor controlate documentele si informatiile necesare, in vederea evaluarii riscurilor pentru sanatate, precum si inlaturarea deficientelor de igiena constatate;
    b) sa dispuna suspendarea temporara a activitatii pana la remedierea deficientelor, precum si retragerea autorizatiei sanitare de functionare;
    c) sa dispuna suspendarea lucrarilor de constructii, montaj, amenajari, in cazul in care nu se respecta clauzele stabilite prin avizul sanitar sau in normele de igiena;
    d) sa opreasca sau sa conditioneze darea in consum public a alimentelor care nu corespund normelor de igiena, precum si folosirea obiectelor, a materialelor si a substantelor care prin natura sau prin modul lor de utilizare pericliteaza sanatatea populatiei;
    e) sa recolteze probe necesare in vederea evaluarii riscului pentru sanatate;
    f) sa opreasca folosirea preparatelor biologice, de diagnostic, profilaxie, tratament, care se dovedesc necorespunzatoare sau nocive sanatatii;
    g) sa constate si sa sanctioneze contraventiile la normele de igiena, conform legii;
    h) sa participe la alte activitati specifice, impuse de riscul deteriorarii starii de sanatate a populatiei.
    (2) Inspectorii sanitari de stat au dreptul sa intre in unitati de orice tip din raza lor de activitate si in locuintele cetatenilor numai cu acordul celor care ocupa locuinta sau cu autorizarea procurorului, pentru efectuarea controlului sanitar sau pentru instituirea masurilor de prevenire si combatere a bolilor transmisibile.
    (3) Concluziile activitatii inspectiei sanitare de stat, abaterile de la normele legale constatate, precum si orice alte masuri legale aplicate se consemneaza in procese-verbale sau in acte legale de sanctionare si se comunica celor in cauza si, respectiv, Ministerului Sanatatii sau Guvernului, dupa caz.
    Art. 5
    (1) Indrumarea si coordonarea activitatii de inspectie sanitara de stat se realizeaza de catre personalul de specialitate din Inspectia sanitara de stat din cadrul Ministerului Sanatatii.
    (2) Conducerea activitatii de inspectie sanitara de stat din cadrul directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti se realizeaza de catre directorii adjuncti, imputerniciti pentru exercitarea inspectiei sanitare de stat, denumiti in continuare inspectori sanitari de stat sefi.
    (3) Inspectorii sanitari de stat sefi, prevazuti la alin. (2), sunt medici care au specialitatea igiena, epidemiologie, medicina muncii sau sanatate publica si sunt subordonati directorilor directiilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si Inspectiei sanitare de stat din cadrul Ministerului Sanatatii, in fata carora raspund pentru activitatea de inspectie sanitara de stat din teritoriul arondat.
    (4) In anumite situatii (concediu de odihna, concediu medical, deplasari in tara sau in strainatate si alte asemenea situatii) inspectorii sanitari de stat sefi pot numi, in conditiile legii, un inlocuitor din randul personalului de specialitate din subordine, cu acordul directorilor directiilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    Art. 6
    (1) Pentru exercitarea atributiilor de inspectie sanitara de stat pot fi imputerniciti medici, farmacistii, biologi, chimisti, ingineri, fizicieni, asistenti principali de igiena si asistenti principali de farmacie incadrati in functii de specialitate in Ministerul Sanatatii si in directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    (2) Propunerile pentru imputernicirea persoanelor de specialitate care urmeaza sa exercite activitatea de inspectie sanitara de stat sunt facute dupa cum urmeaza:
    a) de catre inspectorul sanitar de stat sef al Inspectiei sanitare de stat din cadrul Ministerului Sanatatii pentru inspectorii sanitari de stat din minister, pentru inspectorii sanitari de stat sefi judeteni si pentru inspectorul sanitar de stat sef al municipiului Bucuresti;
    b) de catre inspectorii sanitari de stat sefi judeteni, respectiv de catre inspectorul sanitar de stat sef al municipiului Bucuresti.
    Art. 7
    Inspectorul sanitar de stat sef al Inspectiei sanitare de stat din cadrul Ministerului Sanatatii are urmatoarele atributii:
    a) conduce activitatea de inspectie sanitara de stat la nivel national;
    b) evalueaza si aproba programele anuale de activitate in domeniul inspectiei sanitare de stat, intocmite de inspectorii sanitari de stat sefi judeteni si de inspectorul sanitar de stat sef al municipiului Bucuresti;
    c) propune secretarului de stat coordonator nominalizarea persoanelor care urmeaza sa fie imputernicite cu atributii de inspector sanitar de stat sef judetean si de inspector sanitar de stat sef al municipiului Bucuresti;
    d) intocmeste fisa postului pentru inspectorul sanitar de stat sef judetean si al municipiului Bucuresti;
    e) nominalizarea inspectorilor sanitari de stat sefi judeteni si al municipiului Bucuresti se va obtine in urma sustinerii unui concurs organizat in conditiile legii;
    f) realizeaza evaluarea performantelor profesionale individuale, potrivit legii, a inspectorului sanitar de stat sef judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, si acorda calificative periodice;
    g) propune secretarului de stat retragerea imputernicirii inspectorului sanitar de stat care, in urma aprecierilor periodice, nu se incadreaza in criteriile de activitate si performanta cuprinse in fisa postului;
    h) constata si sanctioneaza contraventiile la normele igienico-sanitare, normele de radioprotectie, normele de prevenire si combatere a bolilor transmisibile si profesionale, in conformitate cu dispozitiile legale;
    i) rezolva sesizarile si reclamatiile adresate Inspectiei sanitare de stat, potrivit competentelor legale;
    j) asigura, dupa caz, formarea unor comisii de analiza a reclamatiilor care privesc calitatea inspectiei sanitare de stat la nivel teritorial. Aceste comisii vor fi compuse din specialisti apartinand institutelor de sanatate publica si directiilor de sanatate publica;
    k) organizeaza intalniri periodice cu inspectorii sanitari de stat din teritoriu;
    l) colaboreaza cu structuri similare din alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale;
    m) in situatii speciale (sezon turistic, epidemii, calamitati naturale etc.) organizeaza si supravegheaza actiuni suplimentare de inspectie sanitara de stat.
    Art. 8
    Personalul de specialitate din Inspectia sanitara de stat din cadrul Ministerului Sanatatii are urmatoarele atributii specifice:
    a) controleaza si evalueaza activitatea de inspectie sanitara de stat la nivel national;
    b) supravegheaza si evalueaza realizarea programelor anuale de activitate a inspectiei sanitare de stat din cadrul directiilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si raspunde de pregatirea raportarilor periodice catre secretarul de stat coordonator;
    c) acorda asistenta tehnica si metodologica inspectorilor sanitari de stat din teritoriu;
    d) contribuie impreuna cu alti specialisti din Ministerul Sanatatii si din unitatile subordonate Ministerului Sanatatii la elaborarea de proiecte de acte normative in domeniul activitatii de inspectie sanitara de stat;
    e) stabileste relatii de colaborare cu alte organizatii de profil din tara si din strainatate;
    f) colaboreaza cu personalul de specialitate din structuri similare ale altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale;
    g) propune directorilor directiilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, masuri de sanctionare a inspectorilor sanitari de stat din teritoriu;
    h) constata si sanctioneaza contraventiile la normele igienico-sanitare, normele de radioprotectie, normele de prevenire si combatere a bolilor transmisibile si profesionale si aplica sanctiunile contraventionale in conformitate cu dispozitiile legale pe intregul teritoriu national.
    Art. 9
    Inspectorul sanitar de stat sef din directia de sanatate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, are urmatoarele atributii:
    a) organizeaza si coordoneaza intreaga activitate de inspectie sanitara de stat la nivelul teritoriului arondat;
    b) intocmeste programul anual al activitatii de inspectie sanitara de stat din teritoriul arondat, cuprinzand inspectiile sistematice, periodice si controalele programate;
    c) intocmeste graficele de lucru pentru realizarea programului anual de activitate, completate ori de cate ori este necesar cu activitati suplimentare de inspectie sanitara: rezolvarea reclamatiilor si sesizarilor, interventii in situatii accidentale, controale care nu au fost cuprinse in programul anual, solicitari ale altor compartimente din cadrul directiei de sanatate publica judeteana si a municipiului Bucuresti;
    d) repartizeaza personalului din subordine, lunar sau saptamanal dupa caz, unitatea sau unitatile care vor fi inspectate, respectand ordinea cronologica din graficul de activitate. Repartizarea se va face pe baza principiului echitatii si al rotatiei permanente, nefiind permisa nominalizarea permanenta a unui inspector pentru o anumita unitate sau teritoriu;
    e) pastreaza confidentialitatea privind iminenta inspectiei sanitare, exceptand unitatile la care sunt necesare pregatiri ale procesului de productie sau intrarea in functiune a unor componente care nu functioneaza permanent, situatii in care inspectia este anuntata cu cel mult 24 de ore inainte de efectuare;
    f) primeste rapoartele de inspectie sanitara intocmite de inspectorii sanitari de stat din teritoriu, verifica si, eventual, corecteaza calculele determinarilor si evaluarile expunerii si riscului, verifica raportul din punct de vedere al corectitudinii intocmirii, avand in vedere inclusiv respectarea normelor ortografice. In sensul prezentelor norme, raportul de inspectie este un document scris, intocmit de inspectorul sanitar de stat in urma actiunii de inspectie, fiind verificat si semnat de inspectorul sanitar de stat sef judetean sau al municipiului Bucuresti;
    g) asigura securitatea si confidentialitatea documentelor referitoare la obiectivele care au fost inspectate;
    h) controleaza anual pe teren activitatea fiecarui inspector sanitar de stat din subordine in cursul a cel putin doua actiuni de inspectie;
    i) apreciaza activitatea personalului din subordine si acorda periodic calificative dupa criteriile de calitate a inspectiei si de etica profesionala;
    j) cu avizul directiei de sanatate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, inainteaza inspectorului sanitar de stat sef din Ministerul Sanatatii propunerile de nominalizare a persoanelor care urmeaza sa fie imputernicite sa exercite activitatea de inspectie sanitara de stat;
    k) intocmeste fisa postului pentru personalul din subordine;
    l) prezinta inspectorului sanitar de stat sef din Ministerul Sanatatii propuneri privind retragerea imputernicirii acordate inspectorilor sanitari de stat a caror activitate nu se incadreaza in prevederile fisei postului, in vederea aprobarii acesteia de catre secretarul de stat coordonator;
    m) constata si sanctioneaza contraventiile la normele igienico-sanitare, normele de radioprotectie, normele de prevenire si combatere a bolilor transmisibile si profesionale si aplica sanctiunile contraventionale, in conformitate cu dispozitiile legale, pe teritoriul arondat.
    Art. 10
    Inspectorii sanitari de stat pot solicita serviciile laboratoarelor de analiza ale directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si pot apela la serviciile altor specialisti din compartimentele acestor directii, in cazul in care consultarea acestora este necesara pentru activitatea de inspectie sanitara de stat.
    Art. 11
    Inspectorii sanitari de stat de la nivel teritorial au, pe langa obligatiile generale prevazute de Legea nr. 100/1998, si urmatoarele atributii:
    a) studiaza dosarul de obiectiv inainte de inceperea inspectiei sanitare de stat;
    b) pastreaza confidentialitatea privind iminenta inspectiei sanitare de stat inainte de inceperea propriu-zisa a acesteia. Se vor excepta unitatile care necesita pregatiri ale procesului de productie sau intrarea in functiune a unor componente care nu au regim permanent de functionare, situatii in care actiunea de inspectie este anuntata cu cel mult 24 de ore inainte de catre inspectorul sanitar de stat sef judetean si al municipiului Bucuresti;
    c) stabilesc, din momentul intrarii in unitatea ce urmeaza a fi inspectata, legatura cu conducerea acesteia, care va desemna un reprezentant pentru a-i insoti in tot timpul efectuarii inspectiei;
    d) examineaza si investigheaza conditiile igienico-sanitare din unitatea inspectata, in scopul determinarii unui risc prezent sau potential pentru sanatate sau in scopul impunerii incadrarii in prevederile legislatiei sanitare in vigoare;
    e) mentioneaza in raportul de inspectie sanitara pe care il vor prezenta inspectorului sanitar de stat sef al directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, caracterul confidential al datelor pe care conducerea unitatii inspectate le-a indicat ca fiind, potrivit legii, secret de stat sau secret de serviciu;
    f) respecta si aplica principiile de etica si deontologie medicala;
    g) respecta cu strictete metodologiile specifice de inspectie sanitara de stat.
    Art. 12
    In situatiile in care inspectorul sanitar de stat efectueaza activitatea de inspectie sanitara intr-un anumit domeniu si constata existenta unor deficiente care depasesc limita competentelor specialitatii sale, va comunica in scris inspectorului sanitar de stat sef din directia de sanatate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, sau, dupa caz, inspectorului sanitar de stat sef din Ministerul Sanatatii aspectele respective, semnaland totodata necesitatea deplasarii unui alt inspector sanitar de stat in unitatea controlata.
    Art. 13
    (1) Pentru desfasurarea in conditii optime a activitatii de inspectie sanitara de stat la nivel judetean si al municipiului Bucuresti, directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor fi dotate cu mijloacele de transport necesare sau, dupa caz, se va asigura decontarea, in conditiile legii, a cheltuielilor de deplasare a inspectorilor in interesul serviciului, inclusiv cele efectuate cu autoturismul propriu.
    (2) Inspectorul sanitar de stat va fi dotat cu aparatura si instrumentarul necesare pentru efectuarea determinarilor la fata locului si pentru recoltarea probelor ce vor fi analizate in laborator.
    Art. 14
    (1) In functie de importanta aspectelor constatate, inspectorul sanitar de stat sef judetean si al municipiului Bucuresti are obligatia de a comunica in scris concluziile rapoartelor de inspectie sanitara de stat catre biroul pentru avize si autorizatii sanitare din cadrul directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    (2) Concluziile activitatii de inspectie sanitara de stat la nivel judetean si in municipiul Bucuresti vor fi aduse trimestrial la cunostinta directorului directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si vor fi raportate Inspectiei sanitare de stat din cadrul Ministerului Sanatatii.
    Art. 15
    (1) In functie de importanta aspectelor constatate si in conformitate cu reglementarile in vigoare, concluziile rezultate din rapoartele de inspectie sanitara de stat pot fi comunicate de catre directia de sanatate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, institutelor de sanatate publica din Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara, prefecturilor, administratiei publice locale si altor autoritati care ar putea fi interesate.
    (2) Nu pot fi comunicate datele si informatiile care sunt considerate, potrivit legii, secrete de stat si secrete de serviciu.
    Art. 16
    Conducatorii unitatilor de orice fel, organele administratiei publice locale si cetatenii sunt obligati sa respecte integral legislatia sanitara in vigoare, sa puna la dispozitie inspectorilor sanitari de stat informatiile solicitate de acestia si sa aplice masurile stabilite, in scopul prevenirii imbolnavirilor.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 330/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 330 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu