Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 3110 din 3 februarie 2009

privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Institutului Limbii Romane

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 152 din 11 martie 2009



Având în vedere dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 34/1999 privind înfiinţarea Institutului Limbii Române, cu modificările şi completările ulterioare,

în conformitate cu prevederile art. 257-262 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii,

în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 51/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării,

ministrul educaţiei, cercetării şi inovării emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Institutului Limbii Române, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - (1) Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă orice prevedere contrară.

(2) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 3. - Institutul Limbii Române asigură ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării,

Ecaterina Andronescu

ANEXA

REGULAMENT

de organizare şi funcţionare a Institutului Limbii Române

CAPITOLUL I

Descrierea Institutului Limbii Române

Art. 1. - (1) Institutul Limbii Române, denumit în continuare I.L.R., este organ de specialitate al Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, înfiinţat în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 34/1999 privind înfiinţarea Institutului Limbii Române, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Sediul I.L.R. este în municipiul Bucureşti, str. Spiru Haret nr. 12, et. 2, camera 89, sectorul 1.

(3)   Obiectul de activitate al I.L.R. este promovarea cunoaşterii limbii române, sprijinirea persoanelor care învaţă această limbă şi atestarea cunoştinţelor de limba română.

Art. 2. - (1) Prin îndeplinirea atribuţiilor sale, I.L.R. îşi asumă următoarele obiective:

a)  contribuţia la promovarea limbii române, la însuşirea şi răspândirea acesteia;

b) organizarea, pe baze contractuale, a cursurilor de limba română;

c) eliberarea certificatelor autorizate care atestă cunoaşterea limbii române;

d) continuarea şi dezvoltarea tradiţiei lectoratelor româneşti din străinătate;

e)  organizarea concursului pentru nominalizarea lectorilor care predau în universităţi din străinătate, în baza acordurilor interguvernamentale, protocoalelor încheiate între I.L.R. şi instituţii de învăţământ superior de peste hotare sau în baza altor acte normative;

f) promovarea proiectului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene;

g)  promovarea învăţării limbii române ca limbă străină în unităţi de învăţământ de peste hotare;

h) promovarea proiectului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească pentru copiii angajaţilor misiunilor diplomatice ale României din străinătate;

i) dezvoltarea şi promovarea de programe de limba română în colaborare cu instituţii ce promovează direct dezvoltarea limbii române şi cu mass-media

(2) Pentru realizarea obiectivelor sale, I.L.R. promovează parteneriate şi relaţii de colaborare cu unităţi şi instituţii de învăţământ de toate gradele, din ţară şi din străinătate.

Art. 3. - Prin înfiinţarea şi susţinerea lectoratelor de limba română în străinătate, I.L.R. are ca scop predarea limbii, literaturii şi civilizaţiei româneşti în mediul universitar din străinătate şi susţinerea plăţii cadrelor didactice nominalizate la nivelul salariilor medii plătite în mediul universitar din statele respective.

Art. 4. - (1) Pentru realizarea obiectivelor sale, I.L.R. derulează proiectul privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene, având ca ţinte:

a)   predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească elevilor de origine română înscrişi în unităţi de învăţământ din ţări unde prezenţa românească este relevantă;

b)   asigurarea condiţiilor necesare prezervării identităţii culturale pentru elevii de origine română.

(2)  Proiectul privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească pentru copiii angajaţilor misiunilor diplomatice ale României din străinătate vizează asigurarea condiţiilor de prezervare a identităţii culturale pentru aceşti copii, precum şi facilitarea reintegrării lor în sistemul de educaţie din ţară.

(3)  Cursurile de limba română şi atestarea nivelului de cunoştinţe sunt concepute conform Cadrului comun european de referinţă pentru limbi. In concordanţă cu politica lingvistică a Consiliului Europei, sunt vizate învăţarea limbii române ca limbă străină, evaluarea gradului de însuşire a acesteia şi eliberarea unor atestate corespunzător nivelurilor de competenţă descrise în Portofoliul lingvistic european.

(4) Prin colaborarea cu mass-media şi cu instituţiile care se ocupă în mod direct cu dezvoltarea limbii române, I.L.R. urmăreşte dezvoltarea şi derularea de proiecte şi programe care să contribuie la îmbunătăţirea modului de folosire a limbii române.

CAPITOLUL II

Structura organizatorică a I.L.R.

Art. 5. - (1) Structura organizatorică este formată din ansamblul persoanelor, al subdiviziunilor organizatorice şi al relaţiilor dintre acestea, constituite astfel încât să asigure realizarea obiectivelor I.L.R.

(2)  Funcţia constituie factorul care generalizează posturi asemănătoare din punctul de vedere al ariei de cuprindere, al autorităţii şi responsabilităţii.

(3) Funcţiile din cadrul I.L.R. sunt:

a) de coordonare;

b) de conducere;

c) de execuţie;

d) de control.

(4)  Funcţia de coordonare a activităţii I.L.R. este asigurată de un consiliu de coordonare format din 7 membri care sunt propuşi de instituţiile subordonate Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, Academiei Române, Uniunii Scriitorilor din România şi de alte instituţii cu preocupări în domeniul promovării limbii române. Componenţa Consiliului de coordonare este stabilită prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării. Preşedintele Consiliului de coordonare este propus de acesta şi este numit în funcţie prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării, în condiţiile legii.

(5) Funcţia de conducere a activităţii I.L.R. este asigurată de către un director, ajutat de un director adjunct, numiţi în funcţie prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării, în condiţiile legii.

(6)   Funcţia de execuţie este asigurată de personalul organizat, după caz, în servicii, birouri şi oficii.

(7) Funcţia de control este asigurată de contabilul-şef, pentru domeniul financiar-contabil, şi de Oficiul juridic, în privinţa legalităţii activităţii I.L.R. Directorul adjunct urmăreşte modul în care sunt respectate şi îndeplinite deciziile.

(8)  Organigrama I.L.R. este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.

CAPITOLUL III

Consiliul de coordonare

Art. 6. - Consiliul de coordonare este un organism cu rol consultativ. Componenţa acestuia este stabilită, în conformitate cu dispoziţiile art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 34/1999, cu modificările şi completările ulterioare, prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării. Secretarul Consiliului de coordonare este coordonatorul de programe.

Art. 7. - Atribuţiile Consiliului de coordonare sunt următoarele:

a) avizează strategiile şi planurile de activitate ale I.L.R.;

b) avizează strategia I.L.R. de promovare a cunoaşterii limbii române, de sprijinire a persoanelor care doresc să înveţe această limbă şi de atestare a cunoştinţelor de limba română;

c) analizează şi aprobă planul de învăţământ pentru cursurile de limba română.

Art. 8. - (1) Consiliul de coordonare se întruneşte o dată pe trimestru în şedinţe ordinare şi ori de câte ori este nevoie în şedinţe extraordinare.

(2) Hotărârile Consiliului de coordonare se adoptă cu majoritatea simplă a numărului total de membri.

CAPITOLUL IV

Conducerea

Art. 9. - (1) Conducerea generală a activităţii I.L.R. este asigurată de un director, sprijinit de un director adjunct, numiţi prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării, în condiţiile legii.

(2)   Directorul adjunct se subordonează directorului şi urmăreşte asigurarea controlului executării deciziilor conducerii.

(3)     Serviciul financiar-contabil, resurse umane şi administrativ se află în subordinea directorului şi în coordonarea contabilului-şef.

(4) Coordonarea directă a activităţii Serviciului programe este asigurată de coordonatorul de programe.

Art. 10. - Directorul I.L.R. îndeplineşte următoarele atribuţii:

a) asigură conducerea întregii activităţi a I.L.R. şi răspunde de buna desfăşurare a acesteia;

b) aprobă strategia I.L.R. de dezvoltare pe termen mediu şi lung;

c)  reprezintă I.L.R. în relaţiile cu persoane fizice şi juridice, române sau străine, în mod direct sau prin delegaţii săi desemnaţi special în acest scop;

d) încheie în numele I.L.R. acorduri şi contracte cu persoane fizice sau juridice;

e) exercită funcţia de ordonator de credite;

f) încadrează şi concediază personalul I.L.R.;

g) stabileşte atribuţiile personalului din subordine;

h) propune spre aprobare Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării statul de funcţii;

i) aprobă regulamentele speciale subsecvente prezentului regulament;

j) aprobă eliberarea certificatelor de atestare a cunoştinţelor de limba română;

k) asigură aplicarea şi respectarea prezentului regulament de organizare şi funcţionare, precum şi a celorlalte dispoziţii legale în vigoare;

l) aplică reglementările în vigoare privind acordarea stimulentelor salariale;

m) aprobă, în condiţiile legii, perioadele de concediu de odihnă, pe baza solicitărilor scrise, pentru personalul angajat;

n) poate delega, în condiţiile legii, competenţele sale directorului adjunct sau contabilului-şef;

o) în caz de imposibilitate de exercitare a funcţiei, deleagă atribuţiile directorului adjunct.

Art. 11. - In îndeplinirea atribuţiilor sale, directorul emite decizii şi instrucţiuni.

Art. 12. - (1) Conducerea I.L.R. aprobă, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament, regulamentul de ordine interioară.

(2) Regulamentul de ordine interioară cuprinde cel puţin următoarele categorii de dispoziţii:

a)  reguli privind protecţia, igiena şi securitatea în muncă în cadrul I.L.R.;

b) reguli privind respectarea principiului nediscriminării şi al înlăturării oricărei forme de încălcare a demnităţii;

c) drepturile şi obligaţiile angajatorului şi ale salariaţilor;

d)  procedura de soluţionare a cererilor sau reclamaţiilor individuale ale salariaţilor;

e) reguli concrete privind disciplina muncii în unitate;

f) abaterile disciplinare şi sancţiunile aplicabile;

g) reguli referitoare la procedura disciplinară;

h) modalităţile de aplicare a altor dispoziţii legale sau contractuale specifice.

CAPITOLUL V

Controlul activităţii I.L.R.

Art. 13. - Directorul adjunct al I.L.R. îndeplineşte următoarele atribuţii:

a)   urmăreşte executarea deciziilor de către personalul angajat al I.L.R.;

b) sprijină activitatea directorului;

c) îndeplineşte sarcinile delegate de către director;

d) coordonează Serviciul programe şi Serviciul lectorate;

e)   îndeplineşte orice alte activităţi prevăzute în acte normative, regulamente sau în decizii ale directorului.

Art. 14. - (1) Funcţia de control este asigurată de contabilul-şef, pentru domeniul financiar-contabil, şi de Oficiul juridic, în privinţa legalităţii activităţii I.L.R. Directorul adjunct urmăreşte executarea deciziilor de către personalul angajat al I.L.R.

(2) Contabilul-şef are următoarele atribuţii:

a)  asigură şi răspunde de organizarea şi desfăşurarea, potrivit prevederilor legale în vigoare, a activităţii financiar-contabile a I.L.R.;

b) asigură îndeplinirea obligaţiilor legale către bugetul de stat sau către terţi, precum şi întocmirea lucrărilor de bilanţ periodice;

c)   răspunde de îndeplinirea obligaţiilor ce îi revin la întocmirea bugetului de venituri şi cheltuieli şi cu privire la controlul financiar preventiv, potrivit legii;

d)  asigură întocmirea, circuitul, arhivarea şi conservarea documentelor justificative, care stau la baza înregistrărilor contabile;

e)   sesizează directorul în legătură cu nerespectarea disciplinei financiar-contabile, precum şi cu normele nou-elaborate, aplicabile în materie;

f) asigură întocmirea formalităţilor cerute de actele normative şi de regulamentele în vigoare în legătură cu deplasările şi cu deconturile de deplasare;

g) reprezintă I.L.R. în faţa organelor de control financiar;

h) controlează din punct de vedere financiar deciziile emise de conducere.

(3) Contabilul-şef se subordonează direct directorului.

Art. 15. - (1) Activitatea juridică este asigurată de Oficiul juridic, organizat în subordinea directă a directorului I.L.R.

(2) Oficiul juridic are un post de consilier juridic.

(3) Principalele atribuţii ale consilierului juridic sunt:

a)  asigură elaborarea strategiei, politicilor şi procedurilor privind acordarea asistenţei juridice în I.L.R. şi controlează modul de implementare şi aplicare a acestora;

b)  iniţiază măsuri pentru actualizarea strategiei I.L.R. în domeniul managementului juridic, în funcţie de evoluţia structurii organizatorice şi de atribuţiile acestuia;

c) asigură reprezentarea intereselor I.L.R. în faţa instanţelor de judecată şi a altor autorităţi jurisdicţionale;

d)   avizează pentru legalitate proiectele de decizii şi instrucţiuni întocmite;

e)  participă, din dispoziţia conducerii I.L.R., la susţinerea proiectelor realizate de acesta;

f)  avizează pentru legalitate şi contrasemnează actele cu caracter juridic emise de conducerea I.L.R., precum şi documentaţia întocmită pe linie de achiziţii publice de bunuri, servicii şi concesiune de lucrări;

g) asigură consultanţă juridică, la cerere, conducerii I.L.R.; h) participă la negocierea de convenţii, acorduri şi înţelegeri încheiate de I.L.R. în domeniile sale de competenţă;

i) dispune măsuri pentru obţinerea titlurilor executorii în cauzele în care este citat I.L.R., pentru punerea acestora în executare, potrivit legii;

j) prezintă în şedinţele conducerii informări cu principalele concluzii rezultate din activitatea de asistenţă juridică şi face propuneri pentru eficientizarea muncii în acest domeniu;

k) organizează şi desfăşoară audienţele, asigură rezolvarea petiţiilor cetăţenilor, potrivit competenţelor I.L.R.;

l) semnează notele de prezentare elaborate la nivelul I.L.R.

(4) Atribuţiile consilierului juridic se regăsesc în fişa postului, întocmită conform reglementărilor în vigoare.

CAPITOLUL VI

Activitatea de execuţie

Art. 16. - (1) Activitatea de execuţie se exercită prin coordonatorul de programe şi prin personalul din cadrul Serviciului programe, Serviciului lectorate, Serviciului financiar-contabil, resurse umane şi administrativ.

(2) Coordonatorul de programe pune în aplicare programele şi proiectele I.L.R. şi în acest sens:

a)   asigură informarea permanentă a directorului şi a directorului adjunct asupra activităţii programelor derulate;

b) este mandatat de către director în legătură cu organizarea şi gestionarea activităţilor din programele derulate;

c) urmăreşte aplicarea hotărârilor Consiliului de coordonare.

(3) Coordonatorul de programe se subordonează directorului şi directorului adjunct ai I.L.R.

(4) Atribuţiile coordonatorului de programe sunt stabilite în fişa postului.

Art. 17. - (1) Serviciul programe este format din personal cu atribuţii în dezvoltarea de programe şi proiecte de promovare a limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti în ţară şi în afara acesteia.

(2) Serviciul programe funcţionează în subordinea directă a coordonatorului de programe.

(3) Principalele atribuţii ale Serviciului programe sunt:

a)   promovarea proiectului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene;

b)  promovarea învăţării limbii române ca limbă străină în unităţi de învăţământ de peste hotare;

c)   promovarea proiectului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească copiilor angajaţilor misiunilor diplomatice ale României din străinătate;

d) dezvoltarea şi promovarea de programe de limba română în colaborare cu instituţii ce promovează direct dezvoltarea limbii române şi cu mass-media;

e) eliberarea atestatelor de competenţă lingvistică;

f)   organizarea sesiunilor de verificare, la cerere, a cunoştinţelor de limba română, în vederea eliberării certificatelor de competenţă lingvistică pentru persoanele care nu au absolvit cursul organizat de I.L.R., dar doresc o atestare a cunoştinţelor de limba română;

g) organizarea, pe baze contractuale, a cursurilor de învăţare a limbii române.

Art. 18. - (1) Serviciul lectorate este format din personalul cu atribuţii în desfăşurarea activităţii lectoratelor. (2) Atribuţiile Serviciului lectorate sunt:

a)   pune în practică strategia I.L.R. de promovare a cunoaşterii limbii române, de sprijinire a persoanelor care doresc să înveţe această limbă şi de atestare a cunoştinţelor de limba română;

b) elaborează strategia I.L.R. de înfiinţare de noi lectorate de limba română în străinătate şi de susţinere a celor existente;

c)  organizează, prin persoanele nominalizate să predea limba română în străinătate, expoziţii, conferinţe, proiecţii de filme, simpozioane, acţiuni de promovare a elementelor de cultură şi civilizaţie românească;

d)  afişează pe internet informaţii legate de instituţiile şi persoanele din străinătate implicate în promovarea limbii române peste hotare;

e) popularizează, prin intermediul internetului, manifestările organizate în mediul universitar din străinătate de lectorii nominalizaţi de I.L.R.;

f)   propune şi coordonează programe de colaborare interregională, transfrontalieră în domeniul învăţământului în limba română;

g)     organizează concursurile pentru nominalizarea persoanelor care vor preda limba română în străinătate, în mediul universitar şi preuniversitar;

h) poartă corespondenţa oficială cu instituţii din străinătate pentru depistarea oportunităţilor ivite pentru înfiinţarea de noi lectorate.

Art. 19. - (1) Serviciul financiar-contabil, resurse umane şi administrativ este format din personal care exercită următoarele atribuţii:

a)  urmăreşte permanent nivelul de execuţie bugetară şi informează periodic despre modul de utilizare a resurselor materiale şi financiare;

b) elaborează proiectul de buget, pe care îl înaintează spre avizare conducerii I.L.R.;

c) elaborează/aplică instrumentele de evaluare şi stabileşte calificativele anuale pentru personalul angajat al I.L.R.;

d)   propune directorului I.L.R. strategia de realizare şi gestionare a resurselor financiare extrabugetare, conform legislaţiei în vigoare;

e) înaintează propunerile cu privire la investiţiile necesare, pe care le transmite conducerii I.L.R.;

f) asigură funcţionarea casieriei;

g)  răspunde de întocmirea şi realizarea programului anual de achiziţii, pe care îl supune aprobării directorului I.L.R.; asigură încheierea si executarea contractelor în care este parte I.L.R.

(2) Organizarea, conducerea şi controlul Serviciului financiar-contabil, resurse umane şi administrativ sunt îndeplinite de contabilul-şef, sub coordonarea directorului I.L.R.

Art. 20. - Pentru realizarea programelor sale, I.L.R. poate utiliza personal de specialitate, în condiţiile legii.

Art. 21. - Ocuparea posturilor vacante se realizează prin concurs specific, pe baza unei metodologii aprobate în acest sens, în condiţiile legii.

Art. 22. -Atribuţiile personalului I.L.R. se stabilesc în fişa postului.

CAPITOLUL VII

Dispoziţii finale

Art. 23. - Dispoziţiile prezentului regulament se completează cu prevederile legislaţiei în vigoare.

ANEXA la regulament

ORGANIGRAMA

Institutului Limbii Române


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3110/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3110 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 3110/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu