Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 308 din 2 iulie 2008

privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis „Ocuparea temporara a fortei de munca din randul somerilor pentru dezvoltarea comunitatilor locale"

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 591 din 6 august 2008



Având în vedere:

-  Legea nr. 202/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, cu modificările şi completările ulterioare;

- Statutul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.610/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

- Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare;

-  Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, cu modificările şi completările ulterioare;

- Regulamentul Comisiei CE nr. 1.998/2006 privind aplicarea dispoziţiilor art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/5 din 28 decembrie 2006,

în temeiul art. 22 alin. (3) din Legea nr. 202/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Schema de ajutor de minimis „Ocuparea temporară a forţei de muncă din rândul şomerilor pentru  dezvoltarea comunităţilor   locale", prevăzută în anexa care face parte   integrantă   din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă,

Gheorghe Clement

ANEXĂ

SCHEMA DE AJUTOR  DE  MINIMIS

„Ocuparea temporară a forţei de muncă din rândul şomerilor pentru dezvoltarea comunităţilor locale"

I.  Prevederi generale

Art. 1. - Prezenta procedură instituie o schemă transparentă de ajutor de minimis, denumită „Ocuparea temporară a forţei de muncă din rândul şomerilor pentru dezvoltarea comunităţilor locale".

Art. 2. - (1) Sub incidenţa prezentei scheme de ajutor de minimis intră măsura de stimulare a ocupării forţei de muncă prevăzută la art. 78 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor de şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, constând în subvenţionarea cheltuielilor cu forţa de muncă, efectuate în cadrul realizării unor programe care au ca scop ocuparea temporară a forţei de muncă din rândul şomerilor, pentru dezvoltarea comunităţilor locale, în condiţiile în care această măsură de stimulare se acordă angajatorilor, inclusiv societăţilor comerciale şi regiilor autonome de interes local sau judeţean.

(2) Sub incidenţa prezentei scheme de ajutor de minimis nu intră măsura de stimulare a ocupării forţei de muncă prevăzută la art. 78 din Legea nr. 76/2002, cu modificările şi completările ulterioare, constând în subvenţionarea cheltuielilor cu forţa de muncă, efectuate în cadrul realizării unor programe care au ca scop ocuparea temporară a forţei de muncă din rândul şomerilor, pentru dezvoltarea comunităţilor locale, în condiţiile în care această măsură de stimulare se acordă autorităţilor administraţiei publice locale în calitate de angajatori.

Art. 3. - (1) Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul acestei scheme se va face cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate în Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.998/2006 privind aplicarea dispoziţiilor art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/5 din 28 decembrie 2006.

(2) Prezenta schemă de ajutor nu intră sub incidenţa obligaţiei de notificare către Comisia Europeană, în conformitate cu prevederile Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.998/2006.

Art. 4. - Schema se aplică pe întreg teritoriul României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.

II.  Scopul schemei

Art. 5. - Scopul schemei este de a stimula ocuparea temporară a persoanelor din rândul şomerilor înregistraţi la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, indiferent dacă beneficiază sau nu de indemnizaţie de şomaj.

III.  Baza legală

Art. 6. - Prezenta schemă este elaborată în conformitate cu:

a) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.042 din 28 decembrie 2006, cu modificările şi completările ulterioare;

b)  Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 103 din 6 februarie 2002, cu modificările şi completările ulterioare;

c)  Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 181 din 18 martie 2002, cu modificările şi completările ulterioare;

d)  Procedurile privind accesul la măsurile pentru stimularea ocupării forţei de muncă, modalităţile de finanţare şi instrucţiunile de implementare a acestora, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 377/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 310 din 10 mai 2002, cu modificările şi completările ulterioare;

e) Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.998/2006.

IV.  Domeniul de aplicare

Art. 7. - Prezenta schemă se aplică ajutoarelor acordate beneficiarilor prevăzuţi la pct. VI, care activează în toate sectoarele economiei, cu excepţia:

a)  ajutoarelor acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele pescuitului şi acvaculturii, reglementate de Regulamentul Consiliului (CE) nr. 104/2000, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 17 din 21 ianuarie 2000;

b)  ajutoarelor acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în producţia primară de produse agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul CE;

c)  ajutoarelor acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în transformarea şi comercializarea produselor agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul CE, în următoarele cazuri:

- atunci când valoarea ajutorului este stabilită pe baza preţului sau a cantităţii produselor în cauză achiziţionate de la producătorii primari sau introduse pe piaţă de întreprinderile în cauză;

- atunci când acordarea ajutorului este condiţionată de transferarea lui parţială sau integrală către producătorii primari;

d) ajutoarelor destinate activităţilor legate de export către ţări terţe sau către state membre, respectiv ajutoarelor legate direct de cantităţile exportate, ajutoarelor destinate înfiinţării şi funcţionării unei reţele de distribuţie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;

e)  ajutoarelor subordonate folosirii mărfurilor naţionale în locul celor importate;

f)  ajutoarelor acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectorul cărbunelui, în sensul Regulamentului (CE) nr. 1.407/2002, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 205 din 2 august 2002;

g) ajutoarelor pentru achiziţia de vehicule de transport rutier de mărfuri, acordate întreprinderilor care efectuează transport rutier de mărfuri în numele terţilor;

h) ajutoarelor acordate întreprinderilor considerate în dificultate, în conformitate cu prevederile Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea societăţilor comerciale aflate în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004.

V. Definiţii

Art. 8. -In sensul prezentei scheme, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

a)  angajator - persoana juridică sau persoana fizică cu sediul, respectiv domiciliul în România ori sucursala, filiala, agenţia, reprezentanţa din România a unei persoane juridice străine cu sediul în străinătate, autorizată potrivit legii, care încadrează forţă de muncă în condiţiile legii. In sensul prezentei scheme, autorităţile admnistraţiei publice locale nu sunt considerate angajatori;

b)  autorităţi ale administraţiei publice locale - autorităţile administraţiei publice locale astfel cum sunt reglementate prin Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv: consiliile locale, comunale, orăşeneşti, municipale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi consiliile judeţene şi, după caz, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale ale subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor, ca autorităţi publice deliberative, respectiv primarul sau, după caz, primarul general al municipiului Bucureşti, ca autoritate executivă, precum şi preşedintele consiliului judeţean;

c) societăţi comerciale şi regii autonome de interes local sau judeţean - societăţi comerciale şi regii autonome înfiinţate sau reorganizate prin hotărâri ale autorităţilor deliberative, definite în temeiul prevederilor Legii nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

d) produse agricole - produsele enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul CE, cu excepţia produselor pescăreşti;

e) transformarea produselor agricole - o operaţiune asupra produsului agricol, în urma căreia rezultă de asemenea un produs agricol, cu excepţia activităţilor agricole necesare preparării unui produs animal sau vegetal pentru prima vânzare;

f)  comercializarea produselor agricole - deţinerea sau expunerea în vederea vânzării, oferirea spre vânzare, livrarea sau orice alte forme de introducere pe piaţă, cu excepţia primei vânzări de către un producător primar către revânzători sau operatori şi a oricărei activităţi constând în prepararea unui produs în vederea primei vânzări; o vânzare de către un producător primar către consumatorii finali este considerată comercializare în cazul în care se desfăşoară în localuri distincte, rezervate acestei activităţi.

VI.  Beneficiari ai ajutorului de minimis:

Art. 9. - Beneficiari ai ajutorului de minimis sunt angajatorii, inclusiv societăţile comerciale şi regiile autonome de interes local sau judeţean care au calitatea de angajatori, care derulează activităţi/lucrări pentru dezvoltarea comunităţilor locale şi încadrează în muncă cu contract individual de muncă pe durată determinată de cel mult 12 luni şomeri înregistraţi în evidenţele agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene sau a muncipiului Bucureşti, indiferent dacă beneficiază sau nu de indemnizaţie de şomaj, cu excepţia autorităţilor administraţiei publice locale.

VII.  Condiţii de eligibilitate pentru solicitanţii ajutorului de minimis

Art. 10. - Pot beneficia de măsura de sprijin care intră sub incidenţa prezentei scheme reprezentând ajutor de minimis beneficiarii prevăzuţi la art. 9 care îndeplinesc următoarele condiţii:

a) solicitantul nu a beneficiat în ultimii doi ani fiscali şi în anul fiscal în curs de ajutor de minimis care, cumulat cu suma pe care o solicită în baza prezentei scheme, să depăşească 200.000 de euro. In cazul operatorilor economici din domeniul transportului rutier, cuantumul maxim al ajutorului de minimis care poate fi acordat unui astfel de operator economic pe o perioadă de 3 ani fiscali este de 100.000 de euro. Aceste plafoane se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul este finanţat din surse naţionale sau comunitare;

b)   solicitantul nu se află în situaţie de insolvenţă, în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare sau administrare specială, nu are activităţile suspendate sau restricţii asupra acestora, activităţile sale nu fac obiectul unui aranjament cu creditorii, nu se află în alte situaţii similare reglementate de lege;

c)  solicitantul nu se află în dificultate, în sensul Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea societăţilor comerciale aflate în dificultate;

d) solicitantul nu are ca domeniu principal de activitate unul dintre sectoarele excluse, menţionate la art. 7;

e) ajutorul nu constituie un ajutor exclus, din categoria celor prevăzute la art. 7;

f) solicitantul nu a fost subiectul unei decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care o asemenea decizie a fost emisă impotriva sa, aceasta a fost deja executată, ajutorul, inclusiv dobânzile de recuperare aferente, fiind integral recuperate;

g) solicitantul prestează lucrări/activităţi pentru dezvoltarea comunităţii locale. In situaţia angajatorilor, cu excepţia unităţilor înfiinţate în subordinea autorităţilor administraţiei publice locale, activităţile care au ca scop dezvoltarea comunităţilor locale sunt desfăşurate în baza contractelor încheiate cu autorităţile administraţiei publice locale, cu respectarea reglementărilor în vigoare privind achiziţiile publice;

h) solicitantul nu a beneficiat şi nu va beneficia pe perioada de acordare a măsurii de sprijin de ajutoare de stat care se acordă în legătură cu aceleaşi cheltuieli cu forţa de muncă, efectuate în cadrul unor programe care au ca scop ocuparea temporară a forţei de muncă din rândul şomerilor, pentru dezvoltarea comunităţilor locale;

i) solicitantul îndeplineşte şi alte condiţii reglementate prin Legea nr. 76/2002, cu modificările şi completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 174/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 377/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 11. - (1) Verificarea condiţiilor prevăzute la art. 10 se realizează de către agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, înainte de acordarea măsurii de sprijin reprezentând ajutor de minimis.

(2) In situaţia în care condiţiile prevăzute la art. 10 nu sunt îndeplinite, măsura de sprijin reprezentând ajutor de minimis nu se acordă.

VIII.  Rezultate aşteptate

Art. 12. -In perioada de aplicare a schemei se estimează că vor fi acordate subvenţii în vederea ocupării unui număr estimativ de 63.000 de persoane din rândul şomerilor înregistraţi la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, indiferent dacă beneficiază sau nu de indemnizaţie de şomaj.

IX.  Durata de aplicare a schemei

Art. 13. - Durata schemei este de 2 ani, respectiv 2008- 2009. Pentru măsurile de sprijin contractate în această perioadă se pot face plăţi, în condiţiile dispoziţiilor legale, şi după expirarea perioadei.

X.  Modalitatea de acordare a ajutorului de minimis

Art. 14. - (1) Modalitatea de acordare a măsurii de sprijin care intră sub incidenţa prezentei scheme şi reprezintă ajutor de minimis constă în subvenţionarea din bugetul asigurărilor pentru şomaj şi din alte surse alocate conform prevederilor legale a cheltuielilor cu forţa de muncă efectuate în cadrul unor programe care au ca scop ocuparea temporară a forţei de muncă din rândul şomerilor, pentru dezvoltarea comunităţilor locale.

(2) Agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti au obligaţia de a informa în scris operatorii economici beneficiari cu privire la cuantumul ajutorului de minimis acordat în baza prezentei scheme şi la caracterul de minimis al acestuia, astfel cum prevede art. 3 din Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.998/2006.

(3) Pentru a beneficia de măsura de sprijin reprezentând ajutor de minimis, beneficiarul, prin reprezentantul legal, are obligaţia de a da o declaraţie pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis primite în anul fiscal curent şi ajutoarele de minimis primite în ultimii doi ani fiscali, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor publice locale, fie din surse comunitare. In situaţia în care beneficiarul a primit în ultimii 3 ani fiscali ajutoare de minimis, pentru fiecare ajutor primit se vor preciza cel puţin următoarele: data acordării ajutorului (ziua/luna/anul), forma ajutorului, actul normativ în baza căruia ajutorul s-a acordat şi cuantumul ajutorului acordat.

(4) Agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti vor acorda măsura de sprijin care intră sub incidenţa prezentei scheme reprezentând ajutor de minimis numai după ce verifică, pe baza declaraţiei pe propria răspundere a beneficiarului, dată prin reprezentantul legal, faptul că valoarea totală a alocării financiare care se acordă beneficiarului, împreună cu suma totală a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali consecutivi, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, nu depăşeşte pragul de 200.000 euro, respectiv pragul de 100.000 euro pentru operatorii economici care activează în domeniul transporturilor.

(5) Echivalentul în euro al ajutorului de stat, potrivit art. 36 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006, cu modificările şi completările ulterioare, este stabilit în funcţie de cursul de schimb valutar stabilit de Banca Naţională a României la data acordării.

(6) In cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate pe o perioadă de 3 ani fiscali consecutivi, inclusiv anul fiscal în curs, unui operator economic solicitant al măsurii de sprijin, cumulată cu valoarea totală a alocării financiare care se acordă acestuia în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depăşeşte pragul de 200.000 euro, respectiv pragul de 100.000 euro pentru operatorii economici care activează în domeniul transporturilor, solicitantul nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea fracţie din ajutor care nu depăşeşte acest plafon.

(7) Acordarea măsurii de sprijin reprezentând ajutor de minimis este condiţionată de verificarea de către agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pe baza declaraţiilor pe propria răspundere ale beneficiarului, date prin reprezentantul legal, a următoarelor situaţii:

a) solicitantul nu se află în situaţie de insolvenţă, în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare sau administrare specială, nu are activităţile suspendate sau restricţii asupra acestora, activităţile sale nu fac obiectul unui aranjament cu creditorii, nu se află în alte situaţii similare reglementate de lege;

b)  solicitantul nu se află în dificultate, în sensul Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea societăţilor comerciale aflate în dificultate;

c) solicitantul nu a fost subiectul unei decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care o asemenea decizie a fost emisă împotriva sa, aceasta a fost deja executată, ajutorul, inclusiv dobânzile de recuperare aferente, fiind integral recuperate;

d) solicitantul nu a beneficiat şi nu va beneficia pe perioada de acordare a măsurii de sprijin de ajutoare de stat care se acordă în legătură cu aceleaşi cheltuieli cu forţa de muncă, efectuate în cadrul unor programe care au ca scop ocuparea temporară a forţei de muncă din rândul şomerilor, pentru dezvoltarea comunităţilor locale.

Art. 15. - (1) Pentru acordarea măsurii de sprijin reprezentând ajutor de minimis, agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene sau a municipiului Bucureşti vor încheia, la solicitarea autorităţilor administraţiei publice locale, convenţii, conform modelului prevăzut în anexa nr. 14 la normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002, cu modificările şi completările ulterioare, cu angajatorii persoanelor încadrate în muncă din rândul şomerilor, pentru executarea de activităţi în scopul dezvoltării comunităţilor locale, cărora li s-au atribuit contracte, cu respectarea reglementărilor în vigoare privind achiziţiile publice.

(2) In situaţia în care activităţile care au ca scop dezvoltarea comunităţilor locale sunt prestate de unităţile înfiinţate în subordinea autorităţilor administraţiei publice locale, în temeiul raportului de subordonare faţă de acestea, fără încheierea unui contract de prestări de servicii, convenţiile prevăzute la alin. (1) se vor încheia cu aceste unităţi, care au calitatea de angajatori şi, totodată, de beneficiari ai subvenţiilor.

Art. 16. - (1) Angajatorii sunt obligaţi să încheie cu persoanele încadrate în muncă din rândul şomerilor contracte individuale de muncă pe perioadă determinată de cel mult 12 luni.

(2) Contractele individuale de muncă ale persoanelor încadrate în muncă din rândul şomerilor şi, după caz, contractul de achiziţie publică, în copie, se anexează la convenţia prevăzută la art. 15 alin. (1).

(3) In situaţia în care în rândul persoanelor încadrate în muncă, pentru care a fost încheiată convenţia prevăzută la art. 15 alin. (1), există persoane ale căror raporturi de muncă încetează, în condiţiile legii, înainte de expirarea duratei pentru care au fost încadrate în muncă, angajatorul poate încadra în muncă alte persoane din rândul şomerilor înregistraţi în evidenţele agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă, cu condiţia ca durata pentru care sunt încheiate contractele individuale de muncă ale acestora să nu fie mai mare decât perioada cuprinsă între data încetării raporturilor de muncă şi data expirării duratei pentru care au fost încadrate în muncă persoanele ale căror raporturi de muncă au încetat.

(4) Contractele individuale de muncă pe durată determinată ale persoanelor încadrate în muncă în condiţiile alin. (3), în copie, se anexează la actul adiţional încheiat la convenţia prevăzută la art. 15 alin. (1).

Art. 17. - (1) Subvenţiile se acordă angajatorilor pe o perioadă de cel mult 12 luni, pentru fiecare persoana încadrată cu contract individual de muncă din rândul şomerilor şi proporţional cu timpul efectiv lucrat.

(2) Cuantumul lunar maxim al subvenţiei acordate pentru fiecare persoană încadrată cu contract individual de muncă din rândul şomerilor este cel prevăzut la art. 79 din Legea nr. 76/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 18. - Măsura de sprijin care intră sub incidenţa prezentei scheme şi reprezintă ajutor de minimis se acordă cu respectarea prevederilor prezentei scheme, precum şi a dispoziţiilor şi condiţiilor prevăzute de:

a) Legea nr. 76/2002, cu modificările şi completările ulterioare;

b) Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002, cu modificările şi completările ulterioare;

c) Procedurile privind accesul la măsurile pentru stimularea ocupării forţei de muncă, modalităţile de finanţare şi instrucţiunile de implementare a acestora, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 377/2002, cu modificările şi completările ulterioare;

d) Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.998/2006.

XI.  Bugetul schemei

Art. 19. - Bugetul estimat prevăzut a fi alocat schemei este de 169.830 lei, fonduri alocate din bugetul asigurărilor pentru şomaj, în limita plafoanelor bugetare anuale pe perioada celor 2 ani, defalcat astfel:

- anul 2008 - 61.545 lei;

- anul 2009 -108.285 lei.

XII. Reguli privind raportarea şi monitorizarea ajutoarelor

Art. 20. - Schema de ajutor de minimis va fi publicată integral pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, la adresa http://www. anofm. ro

Art. 21. - Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislaţia comunitară şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.

Art. 22. - Agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti implicate în acordarea ajutorului de minimis şi beneficiarii de alocări financiare acordate potrivit schemei păstrează evidenţa detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza prezentei scheme. Această evidenţă trebuie să conţină toate datele, informaţiile şi documentele necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia naţională şi legislaţia comunitară aplicabilă în situaţia acordării acestui ajutor.

Art. 23. - (1) Agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti implicate în acordarea ajutorului de minimis au obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se impun în cazul încălcării condiţiilor impuse prin prezenta schema sau prin legislaţia naţională sau comunitară aplicabilă la momentul respectiv.

(2)  Agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, respectiv a municipiului Bucureşti au obligaţia:

a) de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevăzut de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional;

b) de a transmite Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, în formatul şi periodicitatea solicitate, toate datele şi informaţiile cu privire la alocările financiare acordate potrivit acestei scheme, precum şi toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional, inclusiv pentru întocmirea rapoartelor şi informărilor necesare îndeplinirii obligaţiilor României în calitate de stat membru al Uniunii Europene.

(3) In cazul în care există îndoieli serioase cu privire la datele transmise de către agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, respectiv a municipiului Bucureşti, Consiliul Concurenţei poate să solicite date şi informaţii suplimentare şi, după caz, să facă verificări la faţa locului.

(4) In cazul în care agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, respectiv a municipiului Bucureşti nu deţin date definitive privind valoarea ajutorului de stat, acestea vor transmite valori estimative.

(5) Erorile constatate de agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, respectiv a municipiului Bucureşti şi corecţiile legale, anulările, recalculările, recuperările, rambursările se raportează în termenul prevăzut de art. 5 alin. (2) din Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007, respectiv până la data de 31 martie a anului următor anului de raportare, astfel cum dispune art. 6 din acelaşi regulament.

(6) Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemă, în termen de 15 zile de la data adoptării acesteia, conform art. 6 din Ordonanţa de urgenţa a Guvernului nr. 117/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 24. - Pe baza unei cereri scrise, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenţei, în 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condiţiilor acestei scheme de ajutor de minimis.

Art. 25. - Beneficiarii de alocări financiare acordate potrivit schemei au obligaţia de a pune la dispoziţia agenţiilor judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, respectiv a municipiului Bucureşti şi Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul solicitat de către acestea, toate datele, informaţiile şi documentele solicitate, inclusiv cele necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare a ajutoarelor.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 308/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 308 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu