Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 85 din 18 octombrie 1994

privind ratificarea Conventiei dintre Romania si Marele Ducat de Luxemburg pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si avere, semnata la Luxemburg la 14 decembrie 1993

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 299 din 24 octombrie 1994


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia dintre Romania si Marele Ducat de Luxemburg pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si avere, semnata la Luxemburg la 14 decembrie 1993.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 13 septembrie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

              PRESEDINTELE SENATUI
        prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 3 octombrie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

        p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                    RADU BERCEANU

                       CONVENTIE
intre Romania si Marele Ducat de Luxemburg pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si avere

    Guvernul Romaniei si Guvernul Marelui Ducat de Luxemburg, dorind sa incheie o conventie pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si avere, au convenit dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Persoane vizate
    Prezenta conventie se aplica persoanelor care sunt rezidente ale unui stat contractant sau ale ambelor state contractante.
    Art. 2
    Impozite vizate
    1. Prezenta conventie se aplica impozitelor pe venit si pe avere percepute in contul fiecaruia dintre statele contractante, al unitatilor lor administrativ-teritoriale sau al colectivitatilor lor locale, oricare ar fi sistemul de percepere.
    2. Sunt considerate impozite pe venit si pe avere impozitele percepute pe venitul total, pe averea totala sau pe elemente ale venitului ori ale averii, inclusiv impozitele pe castigurile provenind din instrainarea bunurilor mobiliare sau imobiliare, precum si impozitele pe plusvalori.
    3. Impozitele actuale carora li se aplica conventia sunt:
    a) in ce priveste Romania:
    (i) impozitul pe veniturile realizate de persoanele fizice;
    (ii) impozitul pe profit;
    (iii) impozitul pe salarii;
    (iv) impozitul pe veniturile nerezidentilor;
    (v) impozitul pe dividende;
    (vi) impozitul pe venitul agricol al persoanelor fizice (denumite in continuare impozit roman);
    b) in ce priveste Luxemburgul:
    (i) impozitul pe veniturile persoanelor fizice;
    (ii) impozitul pe venitul colectivitatilor;
    (iii) impozitul special pe tantieme;
    (iv) impozitul pe avere; si
    (v) impozitul comercial comunal in functie de beneficiile si capitalul de exploatare
    (denumite in continuare impozit luxemburghez).
    4. Conventia se aplica, de asemenea, impozitelor de natura identica sau analoaga, care vor fi stabilite dupa data semnarii conventiei si care se vor adauga la impozitele actuale sau care le vor inlocui. Autoritatile competente ale statelor contractante isi vor comunica modificarile importante aduse legislatiilor lor fiscale respective.
    Art. 3
    Definitii generale
    1. In sensul prezentei conventii, in masura in care contextul nu cere o interpretare diferita;
    a) expresiile un stat contractant si celalalt stat contractant indica, dupa context, Romania sau Luxemburgul;
    b) termenul Romania inseamna Romania si, folosit in sens geografic, inseamna teritoriul Romaniei, inclusiv marea sa teritoriala, precum si zona economica exclusiva, asupra carora Romania isi exercita suveranitatea, drepturile suverane sau jurisdictia in concordanta cu propria sa legislatie si cu dreptul international cu privire la explorarea si exploatarea resurselor naturale, biologice si minerale, aflate in apele marii, pe fundul si subsolul acestor ape;
    c) termenul Luxemburg indica Marele Ducat de Luxemburg si, folosit in sens geografic, indica teritoriul Marelui Ducat de Luxemburg;
    d) termenul persoana cuprinde persoanele fizice, societatile si orice alte grupari de persoane legal constituite in unul dintre cele doua state contractante;
    e) termenul societate indica orice persoana juridica sau orice entitate care este considerata ca persoana juridica in vederea impunerii;
    f) expresiile intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant indica o intreprindere exploatata de un rezident al unui stat contractant, respectiv o intreprindere exploatata de un rezident al celuilalt stat contractant;
    g) expresia trafic international indica orice transport efectuat cu o nava, o aeronava sau un vehicul feroviar sau rutier, exploatat de o intreprindere al carei sediu al conducerii efective este situat intr-un stat contractant, cu exceptia cazului cand nava, aeronava sau vehiculul feroviar sau rutier nu este exploatat decat intre puncte situate in celalalt stat contractant;
    h) expresia autoritate competenta indica:
    (i) in ce priveste Romania, ministrul finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    (ii) in ce priveste Luxemburgul, ministrul finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    i) termenul nationali inseamna:
    (i) orice persoana fizica care poseda cetatenia Romaniei sau nationalitatea Luxemburgului;
    (ii) orice persoana juridica, societate de persoane sau asociatii constituite in conformitate cu legislatia in vigoare intr-un stat contractant.
    2. In ce priveste aplicarea acestei conventii de catre un stat contractant, orice expresie care nu este definita va avea, daca contextul nu cere o interpretare diferita, intelesul pe care il are in cadrul legislatiei acelui stat cu privire la impozitele la care prezenta conventie se aplica.
    Art. 4
    Rezident
    1. In sensul prezentei conventii, expresia rezident al unui stat contractant indica orice persoana care, in virtutea legislatiei acelui stat, este supusa impunerii in acel stat, datorita domiciliului sau, rezidentei sale, sediului conducerii sau oricarui alt criteriu de natura analoaga. Totusi aceasta expresie nu cuprinde persoanele care nu sunt supuse impunerii in acest stat decat pentru veniturile din surse aflate in acest stat sau pentru averea situata in acest stat.
    2. Cand, conform dispozitiilor paragrafului 1, o persoana fizica este rezidenta a ambelor state contractante, situatia sa se rezolva in modul urmator:
    a) aceasta persoana este considerata rezidenta a statului in care dispune de o locuinta permanenta, daca dispune de o locuinta permanenta in ambele state, ea este considerata rezidenta a statului cu care legaturile sale personale si economice sunt cele mai stranse (centrul intereselor vitale);
    b) daca statul in care aceasta persoana are centrul intereselor vitale nu poate fi determinat sau daca nu dispune de o locuinta permanenta in nici unul dintre state, ea este considerata ca un rezident al statului in care locuieste in mod obisnuit;
    c) daca aceasta persoana locuieste in mod obisnuit in ambele state contractante sau daca nu locuieste in mod obisnuit in nici unul dintre ele, ea este considerata ca un rezident al statului a carui nationalitate sau cetatenie o are;
    d) daca aceasta persoana are cetatenia sau nationalitatea ambelor state sau daca nu are cetatenia sau nationalitatea nici uneia dintre ele, autoritatile competente ale statelor contractante rezolva problema de comun acord.
    3. Cand, potrivit dispozitiilor paragrafului 1, o persoana, alta decat o persoana fizica, este rezidenta a ambelor state contractante, ea este considerata rezidenta a statului unde este situat sediul conducerii sale efective.
    Art. 5
    Sediu permanent
    1. In sensul prezentei conventii, expresia sediu permanent indica un loc fix de afaceri prin intermediul caruia o intreprindere exercita total sau in parte activitatea sa.
    2. Expresia sediu permanent cuprinde indeosebi:
    a) un sediu de conducere;
    b) o sucursala;
    c) un birou;
    d) o uzina;
    e) un atelier;
    f) un magazin de vanzari;
    g) o plantatie, o ferma sau o vie; si
    h) o mina, un put de petrol sau de gaze, o cariera sau orice alt loc de extractie de resurse naturale.
    3. Expresia sediu permanent cuprinde, de asemenea, un santier de constructii sau de montaj sau activitati de supraveghere sau de consultanta in legatura cu acestea, dar numai atunci cand acest santier sau aceste activitati continua o perioada mai mare de noua luni.
    4. Independent de dispozitiile precedente ale prezentului articol, se considera ca nu este sediu permanent daca:
    a) se folosesc instalatii numai in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii de marfuri apartinand intreprinderii;
    b) marfurile apartinand intreprinderii sunt pastrate numai in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii;
    c) marfurile apartinand intreprinderii sunt pastrate numai in scopul prelucrarii de catre o alta intreprindere;
    d) un loc fix de afaceri este folosit numai in scopul de a cumpara marfuri sau de a culege informatii pentru intreprindere;
    e) un loc fix de afaceri este folosit numai in scopul de a desfasura, pentru intreprindere, orice alta activitate cu caracter pregatitor sau auxiliar;
    f) marfurile apartinand unei intreprinderi, expuse la un targ comercial sau expozitie si vandute de intreprindere la inchiderea acestui targ sau expozitii;
    g) un loc fix de afaceri este folosit numai in scopul desfasurarii cumulate de activitati mentionate la lit. a)-f), cu conditia ca activitatea de ansamblu a locului fix de afaceri ce rezulta din acest cumul sa pastreze un caracter pregatitor sau auxiliar.
    5. Independent de dispozitiile paragrafelor 1 si 2, atunci cand o persoana - alta decat un agent avand statut independent, la care se aplica paragraful 6 - activeaza in contul unei intreprinderi si dispune intr-un stat contractant de puteri pe care le exercita in mod obisnuit, permitandu-i sa incheie contracte in numele intreprinderii, aceasta intreprindere este considerata ca avand un sediu permanent in acest stat pentru toate activitatile pe care aceasta persoana le exercita pentru intreprindere, cu conditia ca activitatile acestei persoane sa nu fie limitate la cele mentionate la paragraful 4 si care, daca ar fi exercitate prin intermediul unui loc fix de afaceri, nu ar permite considerarea acestui loc fix drept un sediu permanent potrivit dispozitiilor acestui paragraf.
    6. O intreprindere nu este considerata ca avand un sediu permanent intr-un stat contractant numai prin faptul ca ea isi exercita in acest stat activitatea prin intermediul unui curtier, unui comisionar general sau al oricarui alt agent avand statut independent, cu conditia ca aceste persoane sa actioneze in cadrul obisnuit al activitatii lor.
    7. Faptul ca o societate care este rezidenta a unui stat contractant controleaza sau este controlata de catre o societate care este rezidenta a celuilalt stat contractant sau care isi exercita activitatea in acel stat (fie prin intermediul unui sediu permanent sau nu) nu este suficient, prin el insusi, pentru a face din vreuna dintre aceste societati un sediu permanent al celeilalte.
    Art. 6
    Venituri imobiliare
    1. Veniturile pe care un rezident al unui stat contractant le obtine din bunuri imobiliare (inclusiv veniturile din exploatari agricole sau forestiere), situate in celalalt stat contractant, sunt impozabile in acest celalalt stat.
    2. Expresia bunuri imobiliare are sensul pe care i-l atribuie dreptul statului contractant in care sunt situate bunurile considerate. Expresia cuprinde, in orice caz, accesoriile, inventarul mort sau viu al exploatarilor agricole si forestiere, drepturile asupra carora se aplica dispozitiile dreptului comun privind proprietatea funciara, uzufructul bunurilor imobiliare si drepturile la plati variabile sau fixe pentru exploatarea sau concesionarea exploatarii zacamintelor minerale, izvoarelor si a altor resurse naturale; navele, aeronavele, vehiculele feroviare sau rutiere si navele fluviale nu sunt considerate ca bunuri imobiliare.
    3. Dispozitiile paragrafului 1 se aplica veniturilor ce provin din exploatarea directa, locatia sau arondarea, precum si orice alta forma de exploatare a bunurilor imobiliare.
    4. Dispozitiile paragrafelor 1 si 3 se aplica, de asemenea, veniturilor provenind din bunuri imobiliare ale unei intreprinderi, precum si veniturilor din bunuri imobiliare folosite la exercitarea unei profesii independente.
    Art. 7
    Beneficiile intreprinderilor
    1. Beneficiile unei intreprinderi a unui stat contractant nu sunt impozabile decat in acest stat, in afara de cazul in care intreprinderea isi exercita activitatea sa in celalalt stat contractant prin intermediul unui sediu permanent situat acolo. Daca intreprinderea isi exercita activitatea sa intr-un asemenea mod, beneficiile intreprinderii sunt impozabile in celalalt stat, dar numai in masura in care sunt atribuibile acestui sediu permanent.
    2. Sub rezerva dispozitiilor paragrafului 3, atunci cand o intreprindere a unui stat contractant exercita activitatea sa in celalalt stat contractant prin intermediul unui sediu permanent situat in acel celalalt stat, se atribuie in fiecare stat contractant acelui sediu permanent beneficii pe care le-ar fi putut realiza daca ar fi constituit o intreprindere distincta, exercitand activitati identice sau analoage in conditii identice sau analoage si tratand cu toata independenta cu intreprinderea al carei sediu permanent este.
    3. La determinarea beneficiilor unui sediu permanent sunt admise la scadere cheltuielile efectuate pentru scopurile urmarite de acest sediu permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administratie efectuate fie in statul in care este situat acest sediu permanent, fie in alta parte.
    4. In masura in care intr-un stat contractant se obisnuieste ca determinarea beneficiilor atribuite unui sediu permanent pe baza unei repartizari a beneficiilor totale ale intreprinderii intre diversele sale parti componente, nici o dispozitie a paragrafului 2 nu impiedica acest stat contractant sa determine beneficiile impozabile in functie de repartitia uzuala; metoda de repartitie adoptata trebuie sa fie, ca si rezultatul obtinut, conform principiilor cuprinse in prezentul articol.
    5. Nici un beneficiu nu se atribuie unui sediu permanent numai pentru faptul ca acesta a cumparat marfuri pentru intreprindere.
    6. In vederea aplicarii paragrafelor precedente, beneficiile atribuibile unui sediu permanent se determina in fiecare an prin aceeasi metoda, in afara de cazul cand exista motive valabile si suficiente de a proceda altfel.
    7. Cand beneficiile cuprind elemente de venit tratate separat in alte articole ale prezentei conventii, dispozitiile acestor articole nu sunt afectate de dispozitiile prezentului articol.
    Art. 8
    Transport international
    1. Beneficiile provenind din exploatarea in trafic international a navelor, aeronavelor, vehiculelor feroviare sau rutiere nu sunt impozabile decat in statul contractant in care se afla sediul conducerii efective a intreprinderii.
    2. Beneficiile provenind din exploatarea navelor fluviale servind navigatiei interioare nu sunt impozabile decat in statul contractant in care se afla sediul conducerii efective a intreprinderii.
    3. Daca sediul conducerii efective a unei intreprinderi de navigatie maritima sau interioara se afla la bordul unei nave maritime sau fluviale, acest sediu se considera situat in statul contractant in care se afla situat portul de inregistrare a navei maritime sau fluviale sau, daca nu exista un atare port, in statul contractant in care cel care exploateaza nava maritima sau fluviala este rezident.
    4. Dispozitiile paragrafului 1 se aplica, de asemenea, beneficiilor provenind din participarea la un pool, la o exploatare in comun sau la un organism international de exploatare.
    Art. 9
    Intreprinderi asociate
    1. Atunci cand:
    a) o intreprindere a unui stat contractant participa direct sau indirect la conducerea, la controlul sau la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant, sau cand
    b) aceleasi persoane participa direct sau indirect la conducerea, la controlul sau la capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si a unei intreprinderi a celuilalt stat contractant,
    si cand, intr-unul si in celalalt caz, cele doua intreprinderi sunt, in relatiile lor comerciale sau financiare, legate prin conditii convenite sau impuse, care difera de cele care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, beneficiile care, fara aceste conditii, ar fi fost realizate de catre una dintre intreprinderi, dar nu au putut fi realizate in fapt din cauza acestor conditii, pot fi incluse in beneficiile acestei intreprinderi si impuse in consecinta.
    2. Cand un stat contractant include in profiturile unei intreprinderi apartinand acelui stat - si impune in consecinta - beneficiile asupra carora o intreprindere a celuilalt stat contractant a fost supusa impozitarii in acel celalalt stat si beneficiile astfel incluse sunt beneficiile care ar fi revenit intreprinderii primului stat contractant, daca conditiile stabilite intre cele doua intreprinderi ar fi fost acelea care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci celalalt stat va proceda la modificarea corespunzatoare a sumei impozitului stabilit asupra acelor beneficii. La determinarea unei astfel de modificari se tine seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii si, daca este necesar, autoritatile competente ale statelor contractante se consulta reciproc.
    Art. 10
    Dividende
    1. Dividendele platite de o societate care este rezidenta a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant sunt impozabile in acest celalalt stat.
    2. Totusi aceste dividende sunt, de asemenea, impozabile in statul contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende si, potrivit legislatiei acestui stat, dar daca persoana care primeste dividendele este beneficiarul efectiv al dividendelor, impozitul astfel stabilit nu poate depasi:
    a) 5 la suta din suma bruta a dividendelor, daca beneficiarul efectiv este o societate - alta decat o societate de persoane -, care detine in mod direct cel putin 25 la suta din capitalul societatii care plateste dividendele;
    b) 15 la suta din suma bruta a dividendelor, in toate celelalte cazuri.
    Prezentul paragraf nu afecteaza impunerea societatii pentru beneficiile ce folosesc platii dividendelor.
    3. Termenul dividende folosit in prezentul articol indica veniturile provenind din actiuni, actiuni sau drepturi de folosinta, din parti miniere, din parti de fondator sau alte parti beneficiare, cu exceptia creantelor, precum si veniturile din alte parti sociale supuse aceluiasi regim fiscal ca veniturile din actiuni prin legislatia statului al carui rezident este societatea distribuitoare de dividende.
    4. Dispozitiile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica atunci cand beneficiarul efectiv al dividendelor, rezident al unui stat contractant, exercita in celalalt stat contractant al carui rezident este societatea care plateste dividendele, fie o activitate industriala, agricola sau comerciala prin intermediul unui sediu permanent situat acolo, fie o profesie independenta prin intermediul unei baze fixe situate acolo si cand participarea generatoare de dividende este legata efectiv de acest sediu permanent. In aceasta situatie se aplica, dupa caz, dispozitiile art. 7 sau ale art. 15.
    5. Cand o societate, care este rezident al unui stat contractant, realizeaza beneficii sau venituri din celalalt stat contractant, acest celalalt stat nu poate percepe nici un impozit pe dividendele platite de societate, cu exceptia cazului in care aceste dividende sunt platite unui rezident al acestui celalalt stat sau in cazul in care participarea generatoare de dividende se leaga efectiv de un sediu permanent sau de o baza fixa situate in acest celalalt stat, nici nu poate preleva nici un impozit pe beneficiile nedistribuite ale societatii, cu titlu de impunere a beneficiilor nedistribuite, chiar daca dividendele platite sau beneficiile nedistribuite constau, in total sau in parte, din beneficii sau venituri provenind din acest celalalt stat.
    Art. 11
    Dobanzi
    1. Dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant sunt impozabile in acest celalalt stat.
    2. Totusi aceste dobanzi pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin si potrivit legislatiei acelui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dobanzilor, impozitul astfel stabilit nu poate depasi 10 la suta din suma bruta a dobanzilor.
    3. Independent de prevederile paragrafului 2, dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant nu sunt impozabile in primul stat, daca creanta generatoare de dobanzi este garantata, asigurata sau finantata de celalalt stat ori de o institutie financiara care este un rezident al acestui celalalt stat.
    4. Termenul dobanzi folosit in prezentul articol indica veniturile din creante de orice natura, insotite sau nu de garantii ipotecare sau de o clauza de participare la beneficiile debitorului si mai ales veniturile din fonduri publice si obligatiile de imprumut, inclusiv primele si premiile legate de aceste titluri. Penalizarile pentru plata cu intarziere nu sunt considerate dobanzi in sensul prezentului articol.
    5. Dispozitiile paragrafelor 1, 2 si 3 nu se aplica atunci cand beneficiarul efectiv al dobanzilor, rezident al unui stat contractant, exercita in celalalt stat contractant din care provin dobanzile, fie o activitate industriala, agricola sau comerciala prin intermediul unui sediu permanent care este situat acolo, fie o profesie independenta prin intermediul unei baze fixe care este situata acolo si cand creanta generatoare de dobanzi este legata efectiv de sediul permanent sau baza fixa. In aceasta situatie sunt aplicabile dispozitiile art. 7 sau ale art. 15, dupa caz.
    6. Dobanzile sunt considerate ca provenind dintr-un stat contractant cand debitorul este acest stat insusi, o unitate administrativ-teritoriala, o colectivitate locala sau un rezident al acestui stat. Totusi, cand debitorul dobanzilor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa, pentru care datoria in legatura cu plata dobanzilor a fost contractata si sediul permanent sau baza fixa suporta aceste dobanzi, acestea se considera ca provenind din statul in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    7. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre debitorul si beneficiarul efectiv sau pe care unul sau celalalt le intretine cu terte persoane, suma dobanzilor, tinand cont de creanta pentru care sunt datorate, depaseste pe cea asupra careia debitorul si beneficiarul efectiv ar fi convenit in lipsa unor asemenea relatii, dispozitiile prezentului articol nu se aplica decat la aceasta ultima suma. In aceasta situatie partea excedentara a platilor ramane impozabila conform legislatiei fiecarui stat contractant si tinandu-se seama de celelalte dispozitii ale prezentei conventii.
    Art. 12
    Redevente
    1. Redeventele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant sunt impozabile in acest celalalt stat.
    2. Totusi aceste redevente sunt, de asemenea, impozabile in statul contractant de unde provin, potrivit legislatiei acestui stat, dar daca persoana care primeste redeventele este beneficiarul efectiv al acestora, impozitul astfel stabilit nu poate depasi 10 la suta din suma bruta a redeventelor.
    3. Termenul redevente folosit in prezentul articol indica remuneratiile de orice natura platite pentru folosirea sau concesionarea folosirii unui drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice, inclusiv filmele cinematografice, filmele si inregistrarile pentru transmisiunile radiofonice si televizate, precum si alte forme de transmisiuni, a unui brevet, a unei marci de fabrica sau de comert, a unui desen sau a unui model, a unui plan, a unei formule sau a unui procedeu secret, precum si pentru folosirea sau concesionarea folosirii unui echipament industrial, agricol, comercial sau stiintific si pentru informatii in legatura cu o experienta acumulata in domeniul industrial, comercial sau stiintific.
    4. Dispozitiile paragrafului 1 si 2 nu se aplica atunci cand beneficiarul efectiv al redeventelor, rezident al unui stat contractant, exercita in celalalt stat contractant din care provin redeventele fie o activitate industriala, agricola sau comerciala prin intermediul unui sediu permanent situat acolo, fie o profesie independenta prin intermediul unei baze fixe situate acolo, si cand dreptul sau bunul generator al redeventelor este legat efectiv de sediul permanent sau de baza fixa. In aceasta situatie se aplica dispozitiile art. 7 sau ale art. 15, dupa caz.
    5. Redeventele sunt considerate ca provenind dintr-un stat contractant atunci cand debitorul este acel stat, o unitate administrativ-teritoriala, o colectivitate locala sau un rezident al acestui stat. Totusi, atunci cand debitorul redeventelor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa pentru care a fost incheiat contractul ce da nastere la plata redeventelor si care le suporta, aceste redevente sunt considerate ca provenind din statul contractant unde este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre debitor si beneficiarul efectiv sau pe care unul si celalalt le intretin cu terte persoane, suma redeventelor, tinand seama de prestatia pentru care sunt platite, depaseste pe cea asupra careia ar fi convenit debitorul si beneficiarul in lipsa unor asemenea relatii, dispozitiile prezentului articol nu se aplica decat la aceasta ultima suma. In acest caz partea excedentara a platilor ramane impozabila, conform legislatiei fiecarui stat contractant si tinandu-se seama de celelalte dispozitii ale prezentei conventii.
    Art. 13
    Comisioane
    1. Comisioanele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant sunt impozabile in acest celalalt stat.
    2. Totusi aceste comisioane sunt, de asemenea, impozabile in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acelui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al comisioanelor, impozitul astfel stabilit nu poate depasi 5 la suta din suma bruta a comisioanelor.
    3. Termenul comisioane, folosit in prezentul articol, inseamna remuneratiile platite oricarei persoane pentru serviciile pe care le presteaza in calitate de intermediar, comisionar general sau oricarei alte persoane asimilate unui intermediar sau comisionar de catre legislatia fiscala a statului din care provin remuneratiile.
    4. Dispozitiile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica cand beneficiarul efectiv al comisioanelor, rezident al unui stat contractant desfasoara in celalalt stat contractant din care provin comisioanele fie o activitate industriala, agricola sau comerciala, prin intermediul unui sediu permanent situat acolo, fie o profesie independenta prin intermediul unei baze fixe situate acolo si de care plata comisioanelor este efectiv legata. In aceasta situatie sunt aplicabile dispozitiilor art. 7 sau ale art. 15, dupa caz.
    5. Comisioanele vor fi considerate ca provenind dintr-un stat contractant cand debitorul este insusi acel stat, o unitate administrativ-teritoriala, o colectivitate locala sau un rezident al acestui stat. Totusi, cand platitorul comisioanelor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa pentru care a fost contractata obligatia de plata a comisioanelor si care suporta plata acestor comisioane, acestea vor fi considerate ca provenind din statul in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre debitorul si beneficiarul efectiv sau pe care unul si celalalt le intretin cu terte persoane, suma comisioanelor, tinand seama de serviciile pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre debitor si beneficiarul efectiv, in lipsa unor astfel de relatii, dispozitiile prezentului articol se vor aplica numai la aceasta ultima suma. In acest caz partea excedentara a comisioanelor va fi impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant si tinand seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 14
    Castiguri din capital
    1. Castigurile pe care un rezident al unui stat contractant le obtine din instrainarea de bunuri imobiliare vizate in art. 6 si situate in celalalt stat contractant sunt impozabile in acest celalalt stat.
    2. Castigurile provenind din instrainarea de bunuri mobiliare care fac parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau a bunurilor mobiliare care apartin unei baze fixe de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente, inclusiv asemenea castiguri provenind din instrainarea acestui sediu permanent (singur sau cu intreaga intreprindere) sau a acestei baze fixe, sunt impozabile in acest celalalt stat.
    3. Castigurile provenind din instrainarea navelor, aeronavelor sau a vehiculelor feroviare sau rutiere exploatate in trafic international, a navelor servind navigatiei interioare sau a bunurilor mobiliare afectate exploatarii acestor nave, aeronave, vehicule feroviare sau rutiere sau vapoare fluviale, nu sunt impozabile decat in statul contractant in care este situat sediul conducerii efective a intreprinderii.
    4. Castigurile provenind din instrainarea oricaror altor bunuri, altele decat cele vizate la paragrafele 1, 2 si 3 nu sunt impozabile decat in statul contractant al carui rezident este cel care instraineaza.
    Art. 15
    Profesii independente
    1. Veniturile pe care un rezident al unui stat contractant le obtine dintr-o profesie independenta sau din alte activitati cu caracter independent nu sunt impozabile decat in acest stat, daca acest rezident nu dispune in mod obisnuit in celalalt stat contractant de o baza fixa pentru exercitarea activitatilor sale. Daca el dispune de o asemenea baza fixa, veniturile sunt impozabile, in celalalt stat, dar numai in masura in care ele sunt atribuibile acestei baze fixe.
    2. Expresia profesie independenta cuprinde in special activitatile independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si activitatile independente ale medicilor, avocatilor, inginerilor, arhitectilor, dentistilor si contabililor.
    Art. 16
    Profesii dependente
    1. Sub rezerva dispozitiilor art. 17, 19, 20, 21 si 22, salariile si alte remuneratii similare pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru o activitate salariata nu sunt impozabile decat in acest stat, cu conditia ca activitatea sa sa nu fie exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea este exercitata in celalalt stat, remuneratiile primite cu acest titlu sunt impozabile in acest celalalt stat.
    2. Prin derogare de la dispozitiile paragrafului 1, remuneratiile pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru o activitate salariata exercitata in celalalt stat contractant nu sunt impozabile decat in primul stat, daca:
    a) beneficiarul ramane in celalalt stat o perioada sau perioade care nu depasesc in total 183 de zile in cursul anului fiscal considerat, si
    b) remuneratiile sunt platite de catre o persoana sau in numele unei persoane care angajeaza si care nu este rezident al celuilalt stat, si
    c) sarcina remuneratiilor nu este suportata de catre un sediu permanent sau o baza fixa pe care cel care angajeaza o are in celalalt stat.
    3. Prin derogare de la dispozitiile precedente ale prezentului articol, remuneratiile primite pentru o activitate salariata exercitata la bordul unei nave, aeronave, vehicul feroviar sau rutier, exploatate in trafic international, sau la bordul unei nave servind navigatiei interioare, sunt impozabile in statul contractant in care este situat sediul conducerii efective a intreprinderii.
    Art. 17
    Tantieme
    Tantiemele, jetoanele de prezenta si alte plati similare pe care un rezident al unui stat contractant le primeste in calitatea sa de membru al consiliului de administratie sau de supraveghere a unei societati care este rezidenta a celuilalt stat contractant sunt impozabile in acest celalalt stat.
    Art. 18
    Artisti si sportivi
    1. Prin derogare de la dispozitiile art. 15 si 16, veniturile pe care un rezident al unui stat contractant le obtine din activitatile sale personale exercitate in celalalt stat contractant, in calitate de artist de spectacol, cum ar fi un artist de teatru, de cinema, de radio sau televiziune sau un muzician, sau in calitate de sportiv, sunt impozabile in acest celalalt stat.
    2. Cand veniturile provenind din activitati pe care un artist de spectacol sau un sportiv le exercita in mod personal si in aceasta calitate sunt atribuite nu artistului sau sportivului insusi, ci unei alte persoane, aceste venituri sunt impozabile, prin derogare de la dispozitiile art. 7, 15 si 16, in statul contractant in care sunt exercitate activitatile artistului sau sportivului.
    3. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, veniturile obtinute din activitati exercitate de artisti de spectacol sau de sportivi, care sunt rezidenti ai unui stat contractant, nu sunt impozabile decat in acest stat, cand activitatile sunt exercitate in celalalt stat contractant, in cadrul unui program de schimburi culturale sau sportive aprobate de guvernele statelor contractante.
    Art. 19
    Pensii
    1. Sub rezerva dispozitiilor paragrafului 2 al art. 20, pensiile si celelalte remuneratii similare, platite unui rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata desfasurata anterior, nu sunt impozabile decat in acest stat.
    2. Prin derogare de la dispozitiile paragrafului 1, pensiile si alte sume platite ca aplicare a legislatiei in ceea ce priveste asigurarea sociala a unui stat contractant sunt impozabile in acest stat.
    Art. 20
    Functii publice
    1. a) Remuneratiile, altele decat pensiile, platite de un stat contractant sau de catre una dintre unitatile sale administrativ-teritoriale sau colectivitati locale unei persoane fizice pentru serviciile prestate acelui stat sau acestei unitati sau colectivitati nu sunt impozabile decat in acest stat.
    b) Totusi aceste remuneratii nu sunt impozabile decat in celalalt stat contractant, daca serviciile sunt prestate in acest stat si daca persoana fizica este rezidenta a acestui stat, care:
    (i) poseda nationalitatea sau cetatenia acestui stat,
    sau
    (ii) nu a devenit rezident al acestui stat numai in scopul prestarii serviciilor.
    2. a) Pensiile platite de un stat contractant sau de una dintre unitatile sale administrativ-teritoriale sau colectivitati locale, fie direct, fie prin prelevari de fonduri pe care le-au constituit, unei persoane fizice pentru serviciile prestate acestui stat, acestei unitati sau colectivitati, nu sunt impozabile decat in acest stat.
    b) Totusi aceste pensii nu sunt impozabile decat in celalalt stat contractant daca persoana fizica este rezidenta a acestui stat si poseda nationalitatea sau cetatenia acestuia.
    3. Dispozitiile art. 16, 17 si 19 se aplica remuneratiilor si pensiilor platite pentru serviciile prestate in legatura cu o activitate industriala, agricola sau comerciala desfasurata pentru un stat contractant sau pentru una dintre unitatile sale administrativ-teritoriale sau colectivitati locale.
    Art. 21
    Studenti si practicanti
    1. Sumele pe care un student sau un practicant care este sau a fost, imediat anterior venirii sale intr-un stat contractant, un rezident al celuilalt stat contractant si care este prezent in primul stat numai in scopul efectuarii studiilor sale sau a pregatirii sale, le primeste pentru acoperirea cheltuielilor de intretinere, studii sau pregatire, nu sunt impozabile in acest stat.
    2. O persoana fizica care este sau a fost anterior rezidenta a unuia dintre statele contractante si care locuieste in celalalt stat contractant in vederea efectuarii studiilor, cercetarii, dobandirii unei pregatiri sau experiente tehnice, profesionale sau comerciale si care exercita in acest celalalt stat contractant o activitate remunerata intr-o perioada sau mai multe perioade ce nu depasesc 2 ani in total este scutita de impozit in acest celalalt stat pentru remuneratiile primite in legatura cu aceasta activitate, daca aceasta activitate are un raport direct cu studiile, cercetarea, pregatirea sau cu dobandirea unei experiente si daca remuneratiile constituie venituri necesare pentru acoperirea cheltuielilor sale de intretinere.
    Art. 22
    Profesori si cercetatori
    1. Remuneratiile primite de profesori si alti membri ai personalului profesoral, rezidenti ai unui stat contractant, care se afla ocazional in celalalt stat contractant pentru a preda acolo sau pentru a face cercetari stiintifice intr-o universitate sau o alta institutie de invatamant recunoscuta oficial, intr-o perioada ce nu depaseste 2 ani, nu sunt impozabile decat in primul stat ; dupa aceasta perioada, remuneratiile nu sunt impozabile decat in celalalt stat contractant.
    2. Aceasta prevedere este, de asemenea, aplicabila remuneratiilor pe care o persoana fizica, rezidenta a unui stat contractant, le primeste pentru activitatile de cercetare realizate in celalalt stat contractant, daca aceste activitati nu sunt realizate cu scopul principal de a acorda avantaje particulare unei intreprinderi sau unei persoane, ci in interes public.
    Art. 23
    Alte venituri
    1. Elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant, indiferent de unde provin, care nu sunt tratate in articolele precedente ale prezentei conventii, nu sunt impozabile decat in acest stat.
    2. Dispozitiile paragrafului 1 nu se aplica veniturilor, altele decat veniturile provenind din bunuri imobiliare, asa cum sunt definite la paragraful 2 al art. 6, cand beneficiarul unor asemenea venituri, rezident al unui stat contractant, exercita in celalalt stat contractant fie o activitate industriala, agricola sau comerciala prin intermediul unui sediu permanent care este situat acolo, fie o profesie independenta prin intermediul unei baze fixe care este situata acolo si cand dreptul sau bunul generator de venituri este legat efectiv de acest sediu permanent sau baza fixa. In acest caz se aplica dispozitiile art. 7 sau ale art. 15, dupa caz.
    Art. 24
    Avere
    1. Averea constituita din bunuri imobile vizate la art. 6, pe care o poseda un rezident al unui stat contractant si care sunt situate in celalalt stat contractant, este impozabila in acest celalalt stat.
    2. Averea constituita din bunuri mobile care fac parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant, sau din bunuri mobile care apartin unei baze fixe de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente, este impozabila in acest celalalt stat.
    3. Averea constituita din nave, aeronave, vehicule feroviare si rutiere exploatate in trafic international, din nave servind navigatiei interioare, precum si din bunuri mobiliare destinate exploatarii acestor nave, aeronave, vehicule feroviare sau rutiere sau alte nave fluviale, nu este impozabila decat in statul contractant in care este situat sediul conducerii efective a intreprinderii.
    4. Toate celelalte elemente ale averii unui rezident al unui stat contractant nu sunt impozabile decat in acest stat.
    Art. 25
    Metode pentru eliminarea dublei impuneri
    1. In Romania, dubla impunere este evitata in felul urmator:
    a) cand un rezident al Romaniei primeste venituri sau poseda avere care, in conformitate cu dispozitiile prezentei conventii, sunt impozabile in Luxemburg, Romania scuteste de impozit aceste venituri sau aceasta avere, sub rezerva dispozitiilor subparagrafului b), dar poate, pentru calcularea sumei impozitului pentru restul de venit sau de avere a rezidentului, sa aplice aceleasi cote de impozite ca si cand veniturile sau elementele de avere nu ar fi fost scutite;
    b) cand un rezident al Romaniei primeste elemente de venit care, in concordanta cu dispozitiile art. 10, 11, 12 si 13, sunt impozabile in Luxemburg, Romania acorda din impozitul pe care-l percepe pe veniturile acestui rezident o deducere egala ca suma cu impozitul platit in Luxemburg. Aceasta deducere nu poate totusi sa depaseasca fractiunea impozitului, calculata inainte de deducere, ce corespunde acestor elemente de venit primite din Luxemburg.
    2. In Luxemburg, dubla impunere este evitata in felul urmator:
    a) cand un rezident al Luxemburgului primeste venituri sau poseda avere care, in conformitate cu dispozitiile prezentei conventii, sunt impozabile in Romania, Luxemburgul scuteste de impozit aceste venituri sau aceasta avere, sub rezerva dispozitiilor subparagrafelor b) si c), dar poate, pentru calcularea sumei impozitului pentru restul de venit sau de avere a rezidentului, sa aplice aceleasi cote de impozit ca si cand veniturile sau elementele de avere nu ar fi fost scutite;
    b) cand un rezident al Luxemburgului primeste elemente de venit care, conform dispozitiilor art. 10, 11, 12 si 13, sunt impozabile in Romania, Luxemburgul acorda din impozitul pe care-l percepe pe veniturile acestui rezident o deducere egala ca suma cu impozitul platit in Romania. Aceasta deducere nu poate totusi sa depaseasca fractiunea impozitului, calculata inainte de deducere, ce corespunde acestor elemente de venit primite din Romania;
    c) cand o societate care este rezidenta a Luxemburgului primeste dividende din surse aflate in Romania, Luxemburgul scuteste de impozit aceste dividende, numai daca aceasta societate rezidenta a Luxemburgului detine in mod direct de la inceputul activitatii sale cel putin 25 la suta din capitalul societatii care plateste dividendele. Actiunile sau partile mai sus mentionate ale societatii romane sunt, in aceleasi conditii, exonerate de impozitul luxemburghez pe avere.
    Art. 26
    Nediscriminarea
    1. Nationalii unui stat contractant nu sunt supusi in celalalt stat contractant nici unei impuneri sau obligatii in legatura cu aceasta, care este diferita sau mai impovaratoare decat aceea la care sunt sau ar putea fi supusi nationalii acestui celalalt stat aflati in aceeasi situatie. Prezenta dispozitie se aplica, de asemenea, prin derogare de la dispozitiile art. 1, persoanelor care nu sunt rezidente ale unui stat contractant sau ale ambelor state contractante.
    2. Impunerea unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant nu este stabilita in acest celalalt stat intr-un mod mai putin favorabil decat impunerea intreprinderilor acestui celalalt stat ce exercita aceeasi activitate. Prezenta dispozitie nu poate fi interpretata ca obligand un stat contractant sa acorde rezidentilor celuilalt stat contractant deduceri personale, micsorari si reduceri de impozit in functie de situatia sau de sarcinile de familie pe care le acorda propriilor rezidenti.
    3. In masura in care dispozitiile paragrafului 1 al art. 9, paragrafului 7 al art. 11, paragrafului 6 al art. 12, paragrafului 6 al art. 13 nu sunt aplicabile, dobanzile, redeventele, comisioanele si alte cheltuieli facute de o intreprindere a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant sunt deductibile, pentru determinarea beneficiilor impozabile ale acestei intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cand ar fi fost platite unui rezident al primului stat. In mod similar, datoriile unei intreprinderi a unui stat contractant fata de un rezident al celuilalt stat contractant sunt deductibile, in scopul determinarii averii impozabile a acestei intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cand acestea ar fi fost contractate fata de un rezident al primului stat mentionat.
    4. Intreprinderile unui stat contractant al caror capital este in totalitate sau in parte, direct sau indirect, detinut sau controlat de unul sau mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant, nu sunt supuse in primul stat nici unei impuneri obligatii legate de aceasta, care este alta sau mai impovaratoare decat acelea la care sunt sau ar putea fi supuse alte intreprinderi similare ale primului stat.
    5. Dispozitiile prezentului articol se aplica independent de dispozitiile art. 2 impozitelor de aceeasi natura sau denumire.
    Art. 27
    Procedura amiabila
    1. Cand o persoana apreciaza ca masurile luate de un stat contractant sau de catre ambele state contractante ii atrag sau ii vor atrage o impunere care nu este conforma cu dispozitiile prezentei conventii, ea poate, indiferent de caile prevazute de dreptul intern al acestor state, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului contractant al carei rezident este sau, daca acest caz intra sub incidenta paragrafului 1 al art. 26, aceleia a statului contractant a carui nationalitate sau cetatenie o poseda. Cazul trebuie supus in cei 3 ani urmatori primei notificari a masurii care antreneaza o impunere care nu este conforma dispozitiilor conventiei.
    2. Autoritatea competenta se straduieste, daca reclamatia i se pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa dea o solutie corespunzatoare, sa rezolve cazul pe cale de intelegere amiabila cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impuneri care nu este conforma cu conventia. Intelegerea se aplica oricare ar fi fost termenele prevazute de dreptul intern al statelor contractante.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante se straduiesc, pe cale de acord amiabil, sa rezolve dificultatile sau sa inlature dubiile ce pot aparea ca urmare a interpretarii sau aplicarii conventiei. Ele pot, de asemenea, sa se consulte reciproc in vederea eliminarii dublei impuneri in cazurile neprevazute de conventie.
    4. Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct intre ele, in vederea realizarii unui acord, astfel cum se precizeaza la paragrafele precedente. Daca schimburile orale de vederi par a trebui sa faciliteze acest acord, aceste schimburi orale de vederi pot avea loc in cadrul unei comisii compuse din reprezentanti ai autoritatilor competente ale statelor contractante.
    Art. 28
    Schimb de informatii
    1. Autoritatile competente ale statelor contractante fac schimb de informatii necesare pentru aplicarea dispozitiilor prezentei conventii sau a celor ale legislatiei interne a statelor contractante, referitoare la impozitele vizate prin conventie, in masura in care impunerea pe care o prevede nu este contrara conventiei. Schimbul de informatii nu se restrange la art. 1. Informatiile primite de un stat contractant sunt tinute secrete, in acelasi mod ca si informatiile obtinute in aplicarea legislatiei interne a acestui stat, si nu sunt comunicate decat persoanelor sau autoritatilor (inclusiv tribunalele si organele administrative), insarcinate cu stabilirea si incasarea impozitelor vizate prin conventie, cu procedurile sau urmaririle privind aceste impozite sau cu deciziile privind recursurile in legatura cu aceste impozite. Aceste persoane sau autoritati nu folosesc aceste informatii decat in aceste scopuri. Ele pot utiliza aceste informatii in cursul audientelor publice ale tribunalelor sau in timpul actiunilor judecatoresti.
    2. Dispozitiile paragrafului 1 nu pot in nici un caz sa fie interpretate ca impunand unui stat contractant obligatia:
    a) de a lua masuri administrative ce se abat de la legislatia si practica sa administrativa sau ale celuilalt stat contractant;
    b) de a furniza informatii care nu ar putea fi obtinute pe baza legislatiei sale sau in cadrul practicii sale administrative normale sau a celei a celuilalt stat contractant;
    c) de a furniza informatii care ar divulga un secret comercial, industrial, profesional sau un procedeu comercial ori informatii a caror divulgare ar fi contrara ordinii publice.
    Art. 29
    Agenti diplomatici si functionari consulari
    Dispozitiile prezentei conventii nu afecteaza privilegiile fiscale de care beneficiaza agentii diplomatici sau functionarii consulari, in virtutea fie a regulilor generale ale dreptului international, fie a dispozitiilor acordurilor speciale.
    Art. 30
    Intrarea in vigoare
    1. Prezenta conventie va fi ratificata si instrumentele ratificarii vor fi schimbate cat mai curand posibil.
    2. Conventia va intra in vigoare la 30 de zile dupa schimbul instrumentelor de ratificare si dispozitiile sale vor fi aplicabile:
    a) pentru impozitele retinute la sursa, la veniturile atribuite sau de platit incepand cu 1 ianuarie al anului imediat urmator celui in cursul caruia instrumentele de ratificare vor fi schimbate;
    b) pentru celelalte impozite percepute pentru anii fiscali incepand cu sau dupa 1 ianuarie al anului imediat urmator celui in cursul caruia instrumentele de ratificare vor fi schimbate.
    Art. 31
    Denuntare
    Prezenta conventie va ramane in vigoare atat timp cat ea nu va fi denuntata de un stat contractant. Fiecare stat contractant poate denunta conventia pe cale diplomatica cu un preaviz minim de 6 luni inainte de sfarsitul fiecarui an calendaristic si dupa o perioada de 5 ani, incepand cu data intrarii sale in vigoare. In acest caz, conventia isi va inceta aplicabilitatea:
    a) pentru impozitele retinute la sursa la veniturile atribuite sau de platit, incepand cu 1 ianuarie al anului imediat urmator celui in care se produce denuntarea;
    b) pentru celelalte impozite percepute pentru anii fiscali, incepand cu sau dupa 1 ianuarie al anului imediat urmator celui in cursul caruia se produce denuntarea.
    Drept pentru care subsemnatii, autorizati in buna si cuvenita forma, au semnat prezenta conventie.
    Facuta in doua exemplare originale, la 14 decembrie 1993, la Luxemburg, in limbile romana si franceza, ambele texte fiind egal autentice.

               Pentru Guvernul Romaniei,
               Teodor Viorel Melescanu,
               ministru de stat,
               ministrul afacerilor externe

               Pentru Guvernul Marelui Ducat
               de Luxemburg,
               Georges Wohlfart,
               secretar de stat,
               ministrul afacerilor externe




SmartCity5

COMENTARII la Legea 85/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 85 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu