ORDIN Nr. 306
din 30 septembrie 2008
pentru aprobarea Procedurii
privind stabilirea criteriilor de evaluare si selectare a centrelor de consultanta
si informare a consumatorilor, din cadrul asociatiilor de consumatori, care
primesc sume de la bugetul de stat
ACT EMIS DE:
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 717 din 22 octombrie 2008
Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.
712/2008 pentru aprobarea Regulamentului privind înfiinţarea şi funcţionarea
centrelor de consultanţă şi informare a consumatorilor, precum şi modul de
constituire a surselor de finanţare ale acestora,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 748/2007 privind
organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia
Consumatorilor, cu modificările ulterioare,
preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia
Consumatorilor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura privind stabilirea
criteriilor de evaluare şi selectare a centrelor de consultanţă şi informare a
consumatorilor, din cadrul asociaţiilor de consumatori, care primesc sume de la bugetul de stat,
prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia
Consumatorilor,
Dan Vlaicu
ANEXA
PROCEDURA
privind stabilirea criteriilor de evaluare şi
selectare a centrelor de consultanţă şi informare a consumatorilor, din cadrul asociaţiilor de
consumatori, care primesc sume de la bugetul de stat
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
SECŢIUNEA 1
Scop
Art. 1. - Prezenta procedură reglementează criteriile
de evaluare şi selectare a centrelor de consultanţă şi informare a
consumatorilor, din cadrul asociaţiilor de consumatori, care primesc sume de la
bugetul de stat, aprobate cu această destinaţie în bugetul Autorităţii
Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
SECŢIUNEA a 2-a
Definiţii
Art. 2. - In înţelesul prezentei proceduri, termenii şi
expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) activitate generatoare de profit- activitate care produce un profit în mod direct pentru o persoană fizică
sau juridică;
b) autoritate finanţatoare - Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, denumită
în continuare Autoritate;
c) beneficiar - centrele
de consultanţă şi informare a consumatorilor, organizate în structura
organizatorică a asociaţiilor de consumatori care au primit finanţare în urma
evaluării şi selectării;
d) centru - centrul de
consultanţă şi informare a consumatorilor;
e) cheltuieli eligibile - sume utilizate pentru:
1. salarizarea sau, după caz,
remunerarea personalului utilizat în centre - în funcţie de timpul efectiv
lucrat;
2. cheltuieli materiale
efectuate pentru întreţinerea sediului centrelor şi a dotărilor aferente;
3. cheltuieli curente şi cele
ocazionate de tipărirea materialelor informative ale centrelor;
4. sumele primite de la
Autoritate se utilizează în condiţiile Legii nr. 500/2002 privind finanţele
publice, cu modificările ulterioare, iar sumele rămase neutilizate la data
încheierii exerciţiului financiar se restituie la
bugetul de stat;
f) contract de finanţare - contract încheiat, în condiţiile legii, între Autoritate, în
calitate de autoritate finanţatoare, şi asociaţia în a cărei structură
organizatorică funcţionează centrul ca beneficiar;
g) finanţare nerambursabilă - alocaţia financiară directă, din sumele aprobate cu această
destinaţie în bugetul Autorităţii, pentru finanţarea centrelor în vederea
ridicării nivelului de informare şi educare a consumatorilor;
h) fonduri publice - sume alocate din bugetul Autorităţii, aprobate de preşedintele acesteia;
i) solicitant - centrele
care înaintează Autorităţii documentaţia prevăzută la art. 6 lit. c);
j) evaluarea centrelor-
acţiunea de estimare a capacităţii operaţionale şi financiare a centrelor;
k) evaluarea proiectelor-
acţiunea de estimare a calităţii proiectelor, ţinându-se seama de costuri şi de
gradul de satisfacere a cerinţelor de informare şi consultanţă a
consumatorilor;
l) selectarea centrelor -
în funcţie de punctajul obţinut, selectarea centrelor
ce vor primi sume de la bugetul de stat.
SECŢIUNEA a 3-a
Domeniu de aplicare
Art. 3. - Prevederile prezentei proceduri se aplică
pentru finanţarea centrelor din bugetul Autorităţii.
SECŢIUNEA a 4-a
Principii de atribuire a finanţării centrelor
Art. 4. - Principiile de
finanţare a centrelor din sumele aprobate cu această destinaţie în bugetul
Autorităţii sunt cele definite la art. 4 din Legea nr. 350/2005 privind regimul
finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi
nonprofit de interes general, cu modificările şi completările ulterioare.
CAPITOLUL II
Evaluarea şi selectarea centrelor
SECŢIUNEA 1
Dispoziţii şi reguli generale
Art. 5. -Atribuirea finanţării centrelor se face
exclusiv pe baza selecţiei publice a centrelor de către o comisie, formată la
nivelul Autorităţii prin ordin al preşedintelui.
Art. 6. - Procedura de evaluare şi selectare a
centrelor va cuprinde următoarele etape:
a) publicarea programului pentru finanţarea centrelor;
b) publicarea anunţului de participare;
c) primirea şi înregistrarea
cererii de finanţare a centrelor, conform anexei nr. 3, care face parte
integrantă din prezenta procedură, şi documentaţiei prevăzute la cap. II, secţiunile a 2-a şi a 3-a;
d) verificarea eligibilităţii solicitanţilor;
e) evaluarea activităţii
centrelor;
f) evaluarea propunerilor de
proiecte de funcţionare a centrelor;
g) selecţia centrelor;
h) comunicarea rezultatelor;
i) încheierea contractului de finanţare;
j) publicarea anunţului de atribuire a contractului sau
contractelor de finanţare nerambursabilă.
Art. 7. - Selecţia în sistem competitiv a centrelor se
va face prin evaluarea centrelor şi a proiectelor de funcţionare a acestora pe
baza a 3 categorii de criterii:
a) criterii de eligibilitate a centrelor;
b) criterii de evaluare a
capacităţii operaţionale şi financiare a centrelor;
c) criterii de evaluare a proiectelor de funcţionare a
centrelor.
SECŢIUNEA a 2-a
Criterii de eligibilitate
Art. 8. - Sunt eligibile doar centrele care:
A. fac parte din structura organizatorică a asociaţiilor ce îndeplinesc următoarele criterii de
eligibilitate, dovedite prin documente, în original şi copie:
1. asociaţia este organizaţie neguvernamentală, ca
persoană juridică, conform legii, care, fără a urmări realizarea de profit
pentru membrii săi, are ca unic scop apărarea drepturilor şi intereselor
legitime ale membrilor săi sau ale consumatorilor, în general;
2. asociaţia posedă
certificatul de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, conform
art. 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi
fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005;
3. asociaţia este în evidenţa
Autorităţii;
4. asociaţia face dovada
bonităţii;
5. asociaţia nu se află în
oricare dintre următoarele situaţii:
a) nu şi-a îndeplinit
obligaţiile de plată exigibile a impozitelor şi taxelor către stat, precum şi a
contribuţiei pentru asigurările sociale de stat;
b) furnizează informaţii false în documentele
prezentate;
c) a comis o gravă greşeală în materie profesională sau
nu şi-a îndeplinit obligaţiile asumate printr-un alt contract de finanţare
nerambursabilă;
d) face obiectul unei proceduri de dizolvare sau
lichidare ori se află deja în stare de dizolvare sau de lichidare, în
conformitate cu prevederile legale în vigoare;
e) nu prezintă declaraţia pe
propria răspundere care să dovedească încadrarea asociaţiei în prevederile
alin. (1) şi (2) ale art. 12 din Legea nr. 350/2005, cu modificările şi
completările ulterioare; asociaţia nu poate contracta, pentru aceeaşi activitate
nonprofit, decât o singură finanţare nerambursabilă de la Autoritate în
decursul unui an fiscal, iar în cazul în care asociaţia de consumatori
contractează, în cursul aceluiaşi an calendaristic, mai mult de o finanţare
nerambursabilă de la Autoritate, nivelul finanţării nu poate depăşi o treime
din totalul fondurilor publice alocate programelor aprobate anual în bugetul
Autorităţii;
f) reprezentantul legal al asociaţiei, desemnat cu
formalităţile de obţinere a finanţării centrului, nu se află în una dintre
situaţiile enunţate mai jos:
- a suferit condamnări definitive din cauza unei
conduite profesionale îndreptate împotriva legii, constatată prin hotărâre
irevocabilă pronunţată de o autoritate judecătorească competentă;
- a fost subiectul unei judecăţi
pentru fraudă, corupţie, implicarea în organizaţii criminale sau în alte
activităţi ilegale, constatată prin hotărâre irevocabilă pronunţată de o
autoritate judecătorească competentă;
B. prezintă raportul de activitate a centrului, aprobat
de adunarea generală a asociaţiei în structura căreia funcţionează;
C. prezintă un proiect de funcţionare a centrului,
aprobat de adunarea generală a asociaţiei în structura căreia funcţionează;
D. prezintă următoarele documente justificative:
1. certificatul de înscriere a
asociaţiei în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, în original şi copie;
2. hotărârea adunării generale
a asociaţiei de înfiinţare a centrului de consultanţă şi informare a
consumatorului, în original şi copie;
3. actul constitutiv şi statutul asociaţiei
autentificat, în original şi copie;
4. dovada bonităţii asociaţiei,
emisă de banca la care asociaţia are deschis contul, în original şi copie;
5. situaţia financiară anuală a asociaţiei, contul de
rezultate şi bilanţul financiar la data de 31 decembrie a anului anterior ori
balanţa de verificare pe anul în curs, pentru organizaţiile nou-înfiinţate, în
original şi copie;
6. certificatul de atestare fiscală a asociaţiei, emis
de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), în original şi copie;
7. dovada privind situaţia
juridică a sediului propus de asociaţie pentru funcţionarea centrului, în
original şi copie;
8. documentele de confirmare a
contribuţiei financiare a asociaţiei la funcţionarea centrului, de minimum 10%
din valoarea totală a finanţării primite;
9. declaraţia pe propria
răspundere privind încadrarea asociaţiei în prevederile alin. (1) şi (2) ale
art. 12 din Legea nr. 350/2005, cu modificările şi completările ulterioare,
conform anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezenta procedură.
SECŢIUNEA a 3-a
Criterii de evaluare a capacităţii financiare şi
operaţionale a centrelor
Art. 9. - Pentru evaluarea capacităţii operaţionale şi
financiare a centrului vor fi depuse următoarele documente:
a) cel mai recent raport de activitate anual al centrului, care să cuprindă detalii operaţionale,
financiare şi tehnice;
b) Curriculum vitae al tuturor angajaţilor centrului;
c) denumirea şi sediul
partenerilor cu care colaborează centrul.
Art. 10. - Criteriile de evaluare a capacităţii
operaţionale şi financiare a centrelor sunt prevăzute în anexa nr. 2, care face
parte integrantă din prezenta procedură.
SECŢIUNEA a 4-a
Criterii de evaluare a proiectelor de funcţionare
a centrelor
Art. 11. - Pentru evaluarea proiectelor de funcţionare
a centrelor, solicitantul va depune o cerere de finanţare, conform modelului
prevăzut în anexa nr. 3.
Art. 12. - Criteriile de evaluare a proiectelor de
funcţionare a centrelor sunt prevăzute în anexa nr. 4, care face parte integrantă
din prezenta procedură.
SECŢIUNEA a 5-a
Selecţia centrelor care primesc sume de la buget
Art. 13. - Selecţia centrelor câştigătoare se face după
punctajul maxim obţinut din însumarea punctelor obţinute la evaluarea centrelor
şi la evaluarea proiectelor de funcţionare a centrelor.
CAPITOLUL III
SECŢIUNEA 1
Transparenţă şi publicitate
Art. 14. -Termenul de depunere a proiectelor de
funcţionare a centrelor pentru finanţare este de 30 de zile calendaristice de
la anunţul Autorităţii.
Art. 15. - Vor fi luate în considerare doar proiectele de funcţionare a centrelor care au data expediţiei (ştampila
poştei) în cadrul perioadei precizate mai sus.
Art. 16. - (1) Anunţul de finanţare a centrelor se va
aduce la cunoştinţa publicului prin publicare în Monitorul Oficial al României,
Partea a VI-a, într-un cotidian central şi pe site-ul Autorităţii, www.anpcnet.ro
(2) Publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea
a VI-a, într-un cotidian central şi pe site-ul autorităţii finanţatoare a
respectivului anunţ nu creează autorităţii finanţatoare obligaţia de a efectua
respectiva procedură de evaluare şi selecţie.
Art. 17. - (1) Numărul solicitanţilor la procedura de
selectare nu este limitat.
(2) In cazul în care numai un solicitant a depus
propunerea de proiect, Autoritatea poate atribui
contractul de finanţare acestuia, în condiţiile legii.
SECŢIUNEA a 2-a
Afişarea rezultatelor
Art. 18. - Autoritatea va transmite spre publicare în
Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, un anunţ de finalizare a
procedurii de evaluare şi selectare a centrelor care urmează să fie finanţate,
nu mai târziu de 30 de zile de la data încheierii procedurii de evaluare şi
selectare desfăşurate.
Art. 19. - In cazul în care,
din motive de urgenţă, autoritatea finanţatoare accelerează procedura de
evaluare a centrelor de consultanţă şi informare a consumatorilor, Regia
Autonomă „Monitorul Oficial" are obligaţia de a publica anunţul de
participare în termen de cel mult 5 zile de la data înregistrării acestuia.
Art. 20. - Rezultatele
evaluării şi selectării centrelor care primesc finanţare vor fi publicate pe
site-ul Autorităţii.
SECŢIUNEA a 3-a
Forme de comunicare
Art. 21. - (1) Orice comunicare efectuată în sensul
celor dispuse de prezenta procedură trebuie transmisă sub formă de document
scris, în 3 exemplare originale şi două copii, la sediul Autorităţii, în
plicuri sigilate cu menţiunea „Pentru comisia de evaluare şi selectare a
centrelor".
(2) Documentul scris va fi înregistrat în momentul
transmiterii şi al primirii.
(3) Documentele scrise pot fi
transmise prin una dintre următoarele forme, cu respectarea obligaţiilor
prevăzute la art. 33 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 350/2005, cu modificările
şi completările ulterioare:
a) scrisoare prin poştă: Bd. Aviatorilor nr. 72, cod
011865, sectorul 1, Bucureşti;
b) fax: 021.314.34.61;
c) electronică: office@anpc.ro
Art. 22. - (1) Autoritatea are obligaţia de a nu face
nicio discriminare între solicitanţi din punctul de vedere al formei în care
aceştia transmit sau primesc documente, decizii sau alte comunicări.
(2) Solicitantul are obligaţia
de a înainta documentele la adresa şi până la data-limită pentru depunere,
stabilite în anunţul de participare, asumându-şi riscurile transmiterii
acestuia, inclusiv forţa majoră.
(3) Documentele care sunt depuse la o altă adresă decât
cea stabilită de autoritatea finanţatoare sau/şi după expirarea datei-limită
pentru depunere se returnează nedeschise.
(4) Solicitanţii nu au dreptul
de a se asocia şi de a depune propuneri de proiect în comun, fiecare dintre
aceştia asumându-şi obligaţia pentru propuneri individuale şi răspunzând pentru
orice consecinţe ale viitorului contract de finanţare.
(5) Orice solicitant are
dreptul de a-şi modifica sau de a-şi retrage documentele depuse înainte de
data-limită stabilită pentru depunerea acestora.
(6) Solicitantul nu are dreptul
de a-şi retrage sau de a-şi modifica datele din documentele depuse după
expirarea datei-limită pentru depunerea acestora, sub sancţiunea excluderii
acestuia de la procedura de evaluare şi selectare.
Art. 23. - (1) Orice solicitant
are dreptul de a solicita clarificări, cu cel puţin 6 zile înainte de
data-limită pentru depunerea propunerilor de proiect.
(2) Autoritatea are obligaţia de a transmite răspunsul
la solicitările de clarificări cu cel puţin 4 zile înainte de data-limită pentru depunerea propunerilor de proiect.
SECŢIUNEA a 4-a
Anularea aplicării procedurii de evaluare şi
selectare
Art. 24. -Autoritatea are dreptul de a anula procedura
de evaluare şi selectare a centrelor de consultanţă şi informare a
consumatorilor, dacă această măsură este luată înainte de data anunţării
rezultatului aplicării procedurii de evaluare şi selectare a centrelor şi
înainte de data încheierii contractului de finanţare, numai în următoarele
cazuri:
1. nu a fost posibilă
asigurarea unui nivel satisfăcător al propunerii de proiect, respectiv o
propunere inacceptabilă şi/sau neconformă criteriilor elaborate;
2. nu a fost depusă nicio
propunere de proiect;
3. nerespectarea prevederilor legale ce ar putea afecta
procedura de evaluare şi selectare.
CAPITOLUL IV
Incheierea şi
finalizarea contractului de finanţare
Art. 25. - Comisia de evaluare şi selectare va întocmi
propunerea, sub forma unui raport, în două exemplare originale, ce va include
centrul evaluat şi selectat pentru finanţare, propunere înaintată spre aprobare
preşedintelui Autorităţii.
Art. 26. - Finanţarea centrelor din sumele aprobate cu
această destinaţie în bugetul Autorităţii se face cu respectarea Legii nr. 350/2005,
cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 27. - (1) Contractul de
finanţare a centrelor se încheie între autoritatea finanţatoare şi asociaţia de
consumatori în structura căreia funcţionează centrul care a fost selecţionat
câştigător de către comisie, conform legii.
(2) La încheierea contractului de finanţare,
beneficiarul este obligat să semneze o declaraţie de imparţialitate al cărei
conţinut este prevăzut în anexa nr. 5, care face parte integrantă din prezenta
procedură.
(3) Monitorizarea implementării
proiectelor de finanţare a centrelor se face conform legii.
Art. 28. - La încheierea exerciţiului financiar anual,
raportul final de activitate a centrului şi raportul financiar semnat pe
propria răspundere de către reprezentanţii asociaţiei şi centrului vor fi
depuse la sediul Autorităţii pentru aprobare, în termen
de cel mult 30 de zile de la depunerea acestora la organele competente.
Art. 29. - Regimul de gestionare a sumelor finanţate şi
controlul financiar se realizează în condiţiile legii.
Art. 30. - (1) Dosarul complet, incluzând raportul final
al proiectului, trebuie păstrat timp de 5 ani în
arhiva beneficiarului pentru un eventual control ulterior.
(2) Dosarul cuprinzând procedura de evaluare şi
selectare a centrului de consultanţă şi informare a consumatorilor se păstrează
de către autoritatea finanţatoare atât timp cât contractul de finanţare produce
efecte juridice şi, oricum, nu mai puţin de 5 ani de la data finalizării
contractului respectiv.
Art. 31. - (1) Modul de utilizare a sumelor acordate
pentru finanţarea centrului este supus controlului reprezentanţilor autorităţii finanţatoare, precum şi al
organelor cu atribuţii în materie.
(2) Nerespectarea de către centru a obligaţiilor
asumate prin documentele ce au stat la baza finanţării se sancţionează cu
obligaţia restituirii sumelor primite, la care se adaugă penalităţile conform
legii.
Art. 32. - (1) Contractul de finanţare a centrelor
poate fi reziliat de plin drept, fără a fi necesară intervenţia instanţei de
judecată, în termen de 10 zile calendaristice de la data transmiterii de către
autoritate beneficiarului a unei notificări prin care i se aduce la cunoştinţă
că nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale.
(2) Notificarea va putea fi comunicată în termen de 10
zile calendaristice de la data constatării neîndeplinirii sau îndeplinirii
necorespunzătoare a uneia sau a mai multor obligaţii contractuale.
Art. 33. - (1) Autoritatea şi beneficiarul pot stabili
în contractul de finanţare modalitatea în care vor fi efectuate plăţile către
beneficiar, în raport cu complexitatea proiectului şi cu cheltuielile aferente,
în funcţie de evaluarea posibilelor riscuri financiare, durata şi evoluţia în
timp a activităţii finanţate ori de costurile interne de organizare şi
funcţionare ale beneficiarului.
(2) Validarea se va face în termen de cel mult 30 de
zile de la depunerea de către beneficiar a raportului
final de activitate şi a raportului financiar.
(3) Autoritatea finanţatoare îşi rezervă dreptul de a
realiza, direct sau prin împuterniciţii desemnaţi în acest sens, verificarea
beneficiarului în ceea ce priveşte îndeplinirea obligaţiilor asumate, în
condiţiile legii.
(4) Persoanele fizice sau
juridice care au participat în orice fel la procedura de evaluare şi selectare
a centrului de consultanţă şi informare a consumatorilor sau care fac parte din
comisia de evaluare şi selectare nu au dreptul să fie solicitant şi beneficiar,
sub sancţiunea nulităţii contractului în cauză.
CAPITOLUL V
Căi de atac
Art. 34. - Documentele emise de autoritatea
finanţatoare în aplicarea prevederilor prezentei proceduri pot fi contestate în
justiţie potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu
modificările şi completările ulterioare.
ANEXA Nr. 1 la procedură
DECLARAŢIE
Subsemnatul,...........................................,
domiciliat în localitatea .................................,
str......................nr....., bl......, ap......,
sectorul/judeţul........................, cod poştal............., posesor al
actului de identitate.....................seria......nr............., codul numeric personal.........................,
declar pe propria răspundere că nu mă aflu/persoana juridică pe care o
reprezint nu se află în
niciuna dintre următoarele situaţii:
1. în incapacitate de plată;
2. cu conturile blocate conform unei hotărâri
judecătoreşti definitive;
3. nu am încălcat cu bună
ştiinţă prevederile unui alt contract finanţat din fonduri publice;
4. nu sunt vinovat de
declaraţii false cu privire la situaţia economică;
5. nu am/are restanţe către
bugetul de stat, bugetul local sau fonduri speciale;
6. nu sunt condamnat pentru:
abuz de încredere, gestiune frauduloasă, înşelăciune, delapidare, dare sau
luare de mită, mărturie mincinoasă, fals, uz de fals, deturnare de fonduri;
7. declar că nu mă aflu în niciuna dintre situaţiile de
la art. 8 alin. (5) lit. f) din procedură privind eligibilitatea
reprezentantului legal al asociaţiei;
8. nu sprijin şi nu favorizez
în niciun fel un partid sau grupare politică.
Cunoscând pedeapsa prevăzută de art. 292 din Codul
penal pentru infracţiunea de fals în declaraţii, am verificat datele din
prezenta declaraţie, care este completă şi corectă.
Semnătura...........................
Data....................................
Funcţia ocupată în
asociaţie..................................
ANEXA Nr. 2 la procedură
CRITERII
de evaluare a capacităţii
operaţionale şi financiare a centrelor
Nr. crt.
|
Criteriul
|
Punctaj maxim
|
Observaţii
|
1.
|
Nivelul şi
calitatea serviciilor de informare şi consultanţă
asigurate de centru
|
110 puncte
|
3 puncte pentru un titlu de dosar de infotecă
Maximum: 15 puncte
3 puncte pentru organizarea unui simpozion în domeniu;
3 puncte pentru o campanie de informare şi consiliere a consumatorilor;
2 puncte pentru o acţiune de informare şi consiliere în şcoli;
2 puncte pentru o conferinţă de presă;
1 punct pentru o acţiune de consiliere realizată în parteneriat public privat
Maximum 30 de puncte
1 punct pentru un titlu de material informativ realizat de centru
într-un tiraj de minimum 1.000 de exemplare
Maximum: 10 puncte
1 punct pentru un afiş într-un tiraj de
minimum 100 de exemplare
Maximum: 5 puncte
10 puncte pentru site;
5 puncte pentru telefon, fax şi e-mail.
5 puncte pentru accesibilitate sediu, birotică
Maximum: 20 de puncte
Alte activităţi:
5 puncte pentru un spot publicitar radio-tv;
5 puncte pentru fiecare studiu comparativ;
5 puncte pentru fiecare concurs pe teme de protecţia consumatorilor organizat
Maximum: 30 de puncte
|
2.
|
Calificarea angajaţilor centrului
|
62 de puncte
|
10 puncte pentru un angajat cu studii superioare şi experienţă în domeniu, 5 puncte pentru un angajat cu studii superioare, fără experienţă în domeniu
Maximum: 40 de puncte
5 puncte pentru un angajat cu studii medii şi experienţă în domeniu, 2 puncte pentru un angajat cu
studii medii, fără experienţă
în domeniu
Maximum: 20 de puncte
1 punct pentru fiecare angajat fără experienţă în domeniu
Maximum: 2 puncte
|
3.
|
Experienţa centrului în derularea de proiecte, programe şi acţiuni în domeniul informării şi consilierii consumatorilor
|
40 de puncte
|
10 puncte pentru fiecare an de funcţionare
|
4.
|
Oportunitatea programelor, proiectelor şi
acţiunilor dezvoltate de centru în raport cu nevoile consumatorilor
|
25 de puncte
|
3 puncte pentru fiecare program, proiect şi acţiune din zona
informării consumatorilor privind serviciile turistice;
3 puncte pentru fiecare program, proiect
şi acţiune din zona informării
consumatorilor privind drepturile pasagerilor;
3 puncte pentru fiecare program, proiect şi acţiune din zona informării consumatorilor privind
serviciile financiare
|
5.
|
Efectele multiplicatoare ale activităţii centrului
|
20 de puncte
|
10 puncte pentru sprijinirea activităţii altui centru şi
transferul de experienţă;
3 puncte pentru fiecare apariţie în presă a unor referiri la
adresa
activităţii centrului
Maximum: 20 de puncte
|
6.
|
Solvabilitate financiară
|
20 de puncte
|
20 de puncte pentru cazul în care centrul dispune de surse
financiare stabile şi suficiente în vederea susţinerii activităţii
|
7.
|
Colaborările şi parteneriatele încheiate
|
10 puncte
|
2 puncte pentru fiecare protocol încheiat cu autorităţile
publice, organizaţii guvernamentale sau neguvernamentale
|
ANEXA Nr. 3 la procedură
CERERE DE FINANŢARE
A. Solicitant:
1. Centru din structura organizatorică a
asociaţiei..........................................,
2. Adresa (sediul)...............................
3. Telefon:
4. E-mail:
5. Director centru (nume,
prenume)........................
6. Coordonator proiect (nume, prenume)..................
B.
Proiectul.............................................................
C. Descrierea proiectului:
C.1. Scopul concret al proiectului - maximum 3 rânduri;
C.2. Justificarea proiectului - maximum 1 pagină;
C.3. Obiectivele proiectului - maximum 2 pagini;
C.3.a) Grupul-ţintă - beneficiarii proiectului;
C.3.b) Rezultatele scontate;
C.3.c) Indicatorii de performanţă;
C.3.d) Impact.
D. Descrierea activităţilor
proiectului - maximum 2 pagini:
D.1. Termenii de referinţă ai proiectului sunt cei
definiţi în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 712/2008 pentru aprobarea
Regulamentului privind înfiinţarea şi funcţionarea centrelor de consultanţă şi
informare a consumatorilor, precum şi modul de constituire a surselor de
finanţare a acestora, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 521 din 10 iulie 2008;
D.2. Durata şi planificarea activităţilor.
E. Bugetul proiectului:
E.1. Detalii pe capitole de eligibilitate a
cheltuielilor, conform art. 2 lit. d) din procedură, cu precizarea contribuţiei
asociaţiei la finanţarea centrului sau a altor finanţatori.
F. Precizaţi dacă aţi obţinut
alte finanţări nerambursabile de la Autoritate şi dacă acestea se încadrează în
prevederile art. 12 din Legea nr. 350/2005, cu modificările şi completările
ulterioare.
Declarăm pe propria răspundere că cele de mai sus sunt
conforme cu realitatea.
Coordonatorul de proiect,
(director centru)
Numele şi prenumele...........................
Semnătura............................................
Data......................................................
Localitatea............................................
Preşedintele asociaţiei,
Numele şi prenumele..................................
Semnătura..................................................
Data............................................................
Localitatea...................................................
ANEXA Nr. 4 la procedură
CRITERII
de evaluare a proiectelor de funcţionare a centrelor
Nr. crt.
|
Criteriul
|
Punctaj maxim
|
Observaţii
|
1.
|
Contribuţia proiectului la creşterea nivelului de informare şi educare a consumatorilor
|
50 de puncte
|
2 puncte pentru realizarea unui titlu nou de pliant/ broşură în tiraje de peste 750
de exemplare;
10 puncte pentru transferul de experienţă şi sprijinirea
activităţii unui nou centru;
10 puncte pentru realizarea unei campanii la scară largă de informare şi educare a consumatorilor;
10 puncte pentru creşterea capacităţii
centrului de a asigura activităţi
de consiliere şi informare prin creşterea numărului de angajaţi
|
2.
|
Relevanţa strategică a opţiunilor în raport cu cerinţele de informare, consiliere şi educare a consumatorilor
|
40 de puncte
|
10 puncte pentru un program sau proiect
de acţiune în domeniul serviciilor imobiliare;
10 puncte pentru un program sau proiect
de acţiune în domeniul serviciilor turistice;
10 puncte pentru un program sau proiect
de acţiune în
domeniul serviciilor financiare;
10 puncte pentru un program sau proiect
de acţiune în domeniul drepturilor consumatorilor
|
Nr. crt.
|
Criteriul
|
Punctaj maxim
|
Observaţii
|
3.
|
Utilizarea sumelor primite
|
10 puncte
|
10 puncte pentru un raport descrescător al cheltuielilor
centrului, în ordinea: cheltuieli cu salarizarea personalului, cheltuieli de
tipărire materiale informative, întreţinere sediu, cheltuieli pentru dotări
aferente
|
4.
|
Descrierea activităţilor care urmează a fi desfăşurate
|
10 puncte
|
10 puncte pentru prezentarea unui calendar al desfăşurării
activităţii centrului, distribuţia sarcinilor şi analiza riscurilor
|
5.
|
Strategia de comunicare aleasă
|
10 puncte
|
10 puncte pentru prezentarea grupului-ţintă şi compatibilitatea
surselor de informare utilizate
|
ANEXA Nr. 5 la procedură
DECLARAŢIA DE IMPARŢIALITATE
Reprezintă conflict de interese orice situaţie care îl
împiedică pe beneficiar în orice moment să acţioneze în conformitate cu
obiectivele autorităţii finanţatoare, precum şi situaţia în care executarea
obiectivă şi imparţială a funcţiilor oricărei persoane implicate în
implementarea proiectului poate fi compromisă din motive familiale, politice,
economice sau orice alte interese comune cu o altă persoană.
Subsemnatul, ca persoană cu drept de reprezentare a
organizaţiei...........................în ceea ce priveşte implementarea proiectului, mă oblig să iau toate
măsurile preventive necesare pentru a evita orice conflict de interese, aşa cum
este acesta definit mai sus, şi, de asemenea, mă oblig să informez autoritatea
finanţatoare despre orice situaţie ce generează sau ar putea genera un asemenea
conflict.
Numele şi prenumele (litere mari de
tipar)................................
B.I./C.I. seria...................nr...................................................
Eliberat de...................................., la data
de.........................
CNP.....................................................................................
Data......................................................................................
Funcţia ocupată în
organizaţie.................................................
Semnătura..............................................................................