Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 3001 din 3 ianuarie 2006

privind aprobarea Metodologiei si a documentelor utilizate in procedura de evaluare si selectie a 16 centre-suport pentru educatia la distanta pentru a participa in cadrul proiectelor PHARE 2004-2006 - Coeziune economica si sociala - componenta invatamant profesional si tehnic (TVET)

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 258 din 22 martie 2006



Având în vedere prevederile fişei de proiect PHARE 2004 - Coeziune economică şi socială - componenta învăţământ profesional şi tehnic (TVET), precum şi pe cele ale documentului de programare PHARE 2004-2006 - Coeziune economică şi socială - componenta învăţământ profesional şi tehnic (TVET),

în conformitate cu dispoziţiile Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării,

ministrul educaţiei şi cercetării emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Metodologia de evaluare şi selecţie a 16 centre-suport pentru educaţia la distanţă pentru a participa în cadrul proiectelor PHARE 2004 - 2006 -Coeziune economică şi socială - componenta învăţământ profesional şi tehnic (TVET), prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Se aprobă Ghidul de selecţie a unităţilor de învăţământ care vor fi centre-suport pentru educaţia la distanţă, incluse în proiectul PHARE-TVET 2004-2006, prevăzut în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 3. - Se aprobă Grila de evaluare a unităţilor de învăţământ care candidează pentru centre-suport pentru educaţia la distanţă care aplică programul PHARE-TVET 2004-2006, prevăzută în anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 4. - Se aprobă Grila de conformitate administrativă a documentaţiei pentru evaluarea unităţilor de învăţământ - centre-suport pentru educaţia la distanţă pentru programul PHARE-TVET 2004-2006, prevăzută în anexa nr. 4 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 5. - Se aprobă formularul „Cerere de participare la selecţie a unităţilor de învăţământ", prevăzut în anexa nr. 5 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 6. - Se aprobă Comitetul Naţional de Selecţie cu următoarea componenţă:

-   preşedinte - secretar de stat pentru învăţământ preuniversitar;

-   secretar - expert din cadrul Centrului Naţional de Dezvoltare a Invăţământului Profesional şi Tehnic;

-  8 subcomitete regionale formate fiecare din:

-  un reprezentant al Consorţiului regional pentru fiecare regiune de dezvoltare;

-  un reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetării;

-  un reprezentant al Centrului Naţional de Dezvoltare a Invăţământului Profesional şi Tehnic.

Art. 7.  - Se aprobă calendarul procesului de selecţie:

-    15 februarie 2006 - depunerea cererilor de participare şi a documentaţiei pentru selecţie de către unităţile de învăţământ aplicante;

7 martie 2006 - finalizarea procesului de selecţie.

Art. 8.  -  Cheltuielile de participare a reprezentanţilor

Consorţiului regional la procesul de selecţie vor fi suportate din bugetul Centrului Naţional de Dezvoltare a Invăţământului Profesional şi Tehnic.

Art. 9. - Instituţia secretarului de stat pentru învăţământ preuniversitar şi tehnic, Direcţia generală pentru învăţământ preuniversitar, Centrul Naţional de Dezvoltare a Invăţământului Profesional şi Tehnic, inspectoratele şcolare judeţene şi conducerile unităţilor de învăţământ eligibile vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 10. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei şi cercetării,

Mihail Hărdău

ANEXA Nr. 1*)

METODOLOGIA PROCESULUI NAŢIONAL DE SELECŢIE

1.  Procesul de selecţie: faza de evaluare a cererilor de selecţie a centrelor suport pentru educaţia la distanţă pentru programul Phare 2004-2006- Coeziune Economică şi Socială componenta TVET. este realizată la nivel naţional de un Comitet Naţional de Selecţie (CNS).

Acest comitet este format din 28 membri şi va avea următoarea structură:

-     Preşedinte    fără drept de vot -  Secretar de Stat pentru Invăţământ Preuniversitar în Ministerul Educaţiei şi Cercetării

-     Secretar  -  fără  drept  de   vot  -  expert  din   cadrul   Centrului  Naţional   de   Dezvoltare   a Invăţământului Profesional şi Tehnic

-     8 sub- comitete regionale formate fiecare din următorii membri cu drept de vot:

1 reprezentant al Consorţiului Regional;

1 reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetării;

1 reprezentant al Centrului Naţional de Dezvoltare a Invăţământului Profesional şi Tehnic La procesul de selecţie pot participa ca observatori reprezentanţi ai MIE şi Delegaţiei Comisiei Europene.

2.  Pentru fiecare membru cu drept de vot va fi nominalizat câte un membru supleant, cu drept de vot, care vor fi incluşi în CNS numai în situaţia în care unul dintre membrii cu drept de vot menţionaţi anterior se retrage.

3.  Membrii votanţi (inclusiv membrii supleanţi) vor fi nominalizaţi individual, pe baza expertizei -probate prin CV - în următoarele domenii:

-     dezvoltare instituţională în domeniul educaţiei şi formării profesionale

-     dezvoltarea resurselor umane

-     dezvoltare regională

-     dezvoltare, management şi evaluare de proiecte

Componenţa nominală a Comitetului Naţional de Selecţie este aprobată de Preşedintele Comitetului Naţional de Selecţie.

4.  Membrii votanţi ai Comitetului Naţional de Selecţie trebuie sa ia parte la toate şedinţele de lucru. Fiecare absenţă trebuie consemnată şi justificată în Raportul de Evaluare. In vederea finalizării în cel mai scurt timp posibil a procesului de evaluare şi selecţie, membrii CNS nu trebuie să fie angrenaţi în rezolvarea altor sarcini, pe întreaga durată a procesului.

Membrii Comitetului Naţional de Selecţie au drepturi egale de vot.

5.  Pe durata întregului proces de evaluare numărul membrilor votanţi nu poate fi schimbat. Ca urmare, fiecare membru al Comitetului Naţional de Selecţie care se retrage, indiferent de motiv, trebuie înlocuit cu unul dintre membrii supleanţi desemnaţi. Inlocuirea se va face astfel încât membrul supleant să provină din acelaşi domeniu instituţional cu cel pe care îl înlocuieşte. Noul membru votant trebuie să reia întregul proces de evaluare şi să evalueze toate ofertele discutate. Evaluările făcute de membrii cu drept de vot retraşi din Comitetul Naţional de Selecţie, indiferent de stadiul de evaluare, nu vor fi luate în considerare.

6.  Secretariatul Comitetului Naţional de Selecţie va fi asigurat de un expert din cadrul Centrului Naţional de Dezvoltare a Invăţământului Profesional şi Tehnic care va participa la procesul de evaluare şi selecţie fără a avea drept de vot.

*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.

7.  Delegaţia Comisiei Europene şi MIE pot numi observatori care sa urmărească, parţial sau în totalitate, etapele procesului de selecţie.

8.   Rolul observatorilor este de a urmări corectitudinea procedurală şi, în special, transparenţa procesului de selecţie.

Imparţialitate, confidenţialitate şi conflictul de interese

9.   Fiecare membru al Comitetului Naţional de Selecţie, cu sau fără drept de vot, implicat în procesul de selecţie, va semna o declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate, precum şi o declaraţie privind conflictul de interese.

10.  CNS, prin sub-comitete, va verifica dacă plicurile în care au fost transmise dosarele înaintate de şcoli în vederea selecţiei sunt închise şi sigilate şi va proceda la analiză şi evaluare conform procedurii şi criteriilor anexate.

11.  Nu pot fi făcute publice nici un fel de informaţii referitoare la examinare, clarificările cerute, evaluarea sau criteriile de comparaţie a dosarelor depuse. Orice astfel de încercare realizată prin orice mijloace (fie prin iniţierea de contacte între solicitanţi şi membrii Comitetului Naţional de Selecţie, fie prin alte mijloace) va conduce la excluderea imediată din evaluare a dosarelor propuse.

12.  Activitatea Comitetului Naţional de Selecţie, de la deschiderea dosarelor şi până la finalizarea selecţiei se desfăşoară cu uşile închise şi este confidenţială. Nu pot fi făcute vizite în teren în scopul verificării corectitudinii datelor menţionate. Comunicarea cu solicitanţii se va face în scris (prin fax sau scrisori semnate de către preşedinte şi secretarul Comitetului Naţional de Selecţie). Corespondenţa purtată trebuie păstrata la loc sigur. Dacă nu există nici o altă modalitate de comunicare cu şcolile, Inspectoratul Şcolar Judeţean respectiv va acţiona ca intermediar.

13.  In vederea păstrării confidenţialităţii lucrărilor, participarea la şedinţele Comitetului Naţional de Selecţie va fi limitată strict la membrii comitetului şi la observatori.

14.  Dosarele de selecţie (în copie şi original) nu trebuie să părăsească încăperea/clădirea în care au loc şedinţele Comitetului Naţional de Selecţie înainte de finalizarea procesului de selecţie. Acestea trebuie păstrate la loc sigur atunci când nu se lucrează cu ele. De asemenea, toate materialele legate de procesul de evaluare (grile de evaluare, notiţe) trebuie păstrate în spaţii care asigură condiţii adecvate pentru confidenţialitate şi arhivare.

Responsabilităţile membrilor Comitetului Naţional de Selecţie

15.  Preşedintele răspunde de coordonarea procesului de selecţie şi de asigurarea imparţialităţii si transparenţei acestui proces. De asemenea, preşedintele se va asigura că în sala de şedinţe în care se desfăşoară sesiunile de evaluare nu va rămâne nici un moment doar o singură persoană (evaluator sau observator).

16.   Membrii cu drept de vot ai Comitetului Naţional de Selecţie au responsabilitate colectivă pentru deciziile adoptate de comitet.

17.   Secretarul Comitetului Naţional de Selecţie răspunde de desfăşurarea tuturor sarcinilor administrative pe parcursul desfăşurării procesului de evaluare. Acestea vor include:

-     distribuirea şi colectarea declaraţiilor de imparţialitate şi confidenţialitate;

-     punerea la dispoziţia membrilor votanţi ai sub-comitetelor a grilelor de evaluare şi a copiilor complete ale documentaţiilor depuse de şcolile solicitante;

-     colectarea zilnică a grilelor de evaluare de la fiecare membru;

-     elaborarea şi păstrarea minutelor sesiunilor de evaluare şi a altor documente solicitate şi menţionate în prezentul material;

-     consemnarea zilnică, pe bază de semnătură,  a prezenţei la sesiuni, precum şi redactarea Raportului de Evaluare şi a anexelor acestuia.

Reuniunile de lucru ale Comitetului Naţional de Selecţie

18.   Preşedintele CNS va convoca reuniunea pregătitoare de lucru a Comitetului Naţional de Selecţie în termen de 3 zile lucrătoare de la expirarea termenului limită pentru depunerea dosarelor, prin scrisoare recomandată sau prin fax adresate tuturor membrilor si supleanţilor acestora, precum şi observatorilor. In notificarea scrisă se vor preciza exact locul, data şi ora primei reuniuni. Toţi membrii Comitetului Naţional de Selecţie (inclusiv supleanţii) trebuie să confirme primirea notificării şi participarea la reuniune, cu cel puţin o zi înainte de data planificată.

19.  Acest procedeu de comunicare rămâne valabil şi pentru organizarea şedinţelor ulterioare de evaluare, dacă nu se convine altfel. In cazul în care unul sau mai mulţi membri activi ai Comitetului Naţional de Selecţie nu sunt disponibili, preşedintele va informa în timp util supleanţii despre acest lucru şi le va comunica locul de desfăşurare a lucrărilor.

Procesul de selecţie

20.   La primirea dosarelor, secretarul le va înregistra şi va furniza o confirmare de primire. Propunerile trebuie înregistrate la sosire cu următoarele date:

-     numărul de înregistrare;

-     data şi ora sosirii;

-     numele şi adresa solicitantului (daca sunt menţionate pe plic);

-    conformitatea plicului (sigilat / nesigilitat).

21.  Toate dosarele vor fi grupate pe regiuni.

22.  Dosarele sigilate, grupate pe regiuni, vor fi înaintate fiecărui sub-comitet în vederea verificării conformităţii administrative. In urma verificării conformităţii administrative, în cazul documentelor incomplete sau al necompletării unor rubrici ale documentaţiei, membrii Comitetului Naţional de Selecţie vor cere solicitantului să facă respectivele completări în termen de 2 zile lucrătoare de la primirea notificării. Orice solicitare de clarificare ce presupune contactarea solicitanţilor în timpul procesului de selecţie trebuie efectuată în scris (prin fax sau scrisoare, transmise direct şcolilor sau în cazuri excepţionale inspectoratelor şcolare) şi semnată atât de preşedintele, cât şi de secretarul Comitetului Naţional de Selecţie. Copii ale respectivelor comunicări vor fi anexate la Raportul de Evaluare.

23.   Dosarele corespunzătoare fiecărei regiuni vor fi apoi verificate din punct de vedere al eligibilităţii de către membrii sub-comitetului regiunii respective. Vor fi supuse etapelor următoare ale evaluării numai dosarele şcolilor care nu au fost respinse în faza de eligibilitate.

Calitatea tuturor dosarelor depuse pentru o regiune va fi evaluată pe baza grilelor de evaluare în funcţie de care fiecare şcoală va obţine un punctaj. Decizia finală se va lua de către Comitetul Naţional de Selecţie după ce au fost examinate toate dosarele. Comitetul Naţional de Selecţie va întocmi în final o listă de şcoli propuse pentru a funcţiona ca centre suport pentru educaţia la distanţă cuprinse în proiectul Phare 2004-2006, menţionând punctajul acordat şi domeniile de pregătire din oferta educaţională a şcolii. Selecţia se va efectua în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut în urma evaluării dosarelor, la nivel regional şi naţional, precum şi pe baza domeniilor de pregătire profesională oferite de şcoli, corelate cu domeniile de dezvoltare potrivit priorităţilor evidenţiate în PRAI, astfel încât să nu fie selectate mai multe şcoli cu acelaşi domeniu de pregătire la nivel naţional. Numărul maxim de şcoli selectate pe regiune va fi de 2.

24.  întreaga procedură de evaluare se va consemna în Raportul de Evaluare care trebuie semnat de preşedinte, secretar si toţi membrii cu drept de vot ai Comitetului Naţional de Selecţie. Raportul de Evaluare va conţine de asemenea grilele de evaluare şi minutele sesiunilor de evaluare si trebuie să precizeze:

data, ora si locul sesiunii

persoanele prezente

lista şcolilor propuse pentru a funcţiona ca centre pentru educaţia la distanţă în proiectul

Phare 2004-2006, cu menţionarea punctajelor ;

lista şcolilor ce nu au fost selectate şi motivele neselectării lor.

Raportul de Evaluare

25.  In termen de 5 zile lucrătoare de la finalizarea evaluării, următoarele documente vor fi înaintate Ministerului Educaţiei şi Cercetării:

- Raportul de Evaluare

- Grilele de evaluare completate şi semnate de către membrii Comitetului Naţional de Selecţie

-  Lista şcolilor propuse pentru a fi centre suport pentru educaţia la distanţă, cuprinse în proiectul Phare 2004-2006.

26.  Ministrul Educaţiei şi Cercetării va aproba prin ordin lista celor 16 de şcoli centre suport pentru educaţia la distanţă, care vor fi cuprinse în proiectul Phare 2004-2006.

27. Raportul de Evaluare va fi transmis Ministerului Integrării Europene şi Delegaţiei Comisiei Europene pentru informare.

28.   Rezultatele selecţiei vor fi anunţate public prin afişare la sediul Ministerului Educaţiei şi Cercetării şi prin informare scrisă a şcolilor solicitante.

29.  Şcolile neselectate vor fi informate, la cerere, asupra motivului respingerii (răspunsul către şcoli trebuie să precizeze criteriile administrative sau de eligibilitate care nu au fost îndeplinite), după caz:

   Cererea a fost primită după termenul de depunere a aplicaţiilor;

-     Dosarul de cerere este incomplet sau nu este conform condiţiilor de eligibilitate prestabilite;

-     Cererea nu a fost completată conform precizărilor din prezentul ghid;

-     Cererea a fost scrisă de mână;

-     Solicitantul este neeligibil;

-     Documentaţia prezentată nu a întrunit punctajul care să-i permită încadrarea în numărul de şcoli stabilit pentru fiecare regiune de dezvoltare.

30.  Evaluarea dosarelor depuse de şcolile candidate pentru centre suport pentru educaţia la distanţă se va face pe baza următoarelor documente:

APENDICE

1.    Ghidul de selecţie a unităţilor de învăţământ care vor fi centre suport pentru educaţia la distanţă incluse în proiectul Phare TVET 2004-2006

2.    Grila de conformitate administrativă

3.    Grila de evaluare a unităţilor de învăţământ care candidează pentru centre suport pentru educaţia la distanţă care aplică în programul Phare TVET 2004-2006

4.    Cerere de Participare la Selecţie    formular

5.    Lista şcolilor eligibile din Proiectul Phare TVET 2001-2002

6.    Lista şcolilor eligibile din proiectul Phare RO 9405

7.    Lista domenii/ profiluri prioritare pe regiuni de dezvoltare, identificate prin PRAI

ANEXA Nr. 2*)

MINISTERUL INTEGRĂRII EUROPENE                   

MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII

PROIECTUL Phare RO 2004-2006

COEZIUNE ECONOMICĂ ŞI SOCIALĂ

COMPONENTA INVĂŢĂMÂNT PROFESIONAL ŞI TEHNIC

GHID DE SELECŢIE A CENTRELOR SUPORT PENTRU EDUCAŢIE LA DISTANŢĂ - TVET

*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.

Cuprins

I.       PROGRAMUL DE DEZVOLTARE INSTITUŢIONALA PENTRU COEZIUNE ECONOMICĂ ŞI SOCIALĂ PHARE 2004-2006 COMPONENTA INVATAMANT PROFESIONAL SI TEHNIC

1.1        Cadrul general

1.2        Obiectivele Programului

1.3        Obiectivele specifice componentei " Invăţământ profesional şi tehnic"

II.     REGULI PRIVIND PARTICIPAREA LA SELECŢIE A ŞCOLILOR

2.1        Condiţii de participare la selecţie

2.1.1         Eligibilitatea Solicitanţilor: cine poate participa la licitaţie

2.1.2          Criterii de conformitate administrativa

2.1.3         Criterii de eligibilitate şi de relevanţă pentru şcoli centre suport pentru educaţia la distanţă

2.2 Proceduri. Completarea documentaţiei şcolii solicitante - cererea de participare la selecţie

2.2.1        Formularul de cerere de participare la selecţie şi documentaţia necesară

2.2.2.        Unde şi cum se trimit cererile de participare la selecţie 2.2.3        Termenul limită

2.3 Evaluarea şi selectarea cererilor de participare la selecţie

2.4        Informaţii privind decizia de selecţie a şcolilor ce vor participa la program

III.   LISTA ANEXELOR

=>  Anexa A - Formular de cerere de participare la selecţie =>  Anexa Bl - Grila de Evaluare a unităţilor de învăţământ =>  Anexa B2- Grila de conformitate administrativa

=>  Anexa C- Lista şcolilor eligibile cuprinse în proiectul Phare RO 9405 şi a şcolilor din Proiectul Phare TVET 2001.2002

I.PROGRAMUL DE COEZIUNE ECONOMICĂ Şl SOCIALĂ Phare -INVESTIŢII şi DEZVOLTARE INSTITUŢIONALĂ - componenta INVĂŢĂMÂNT PROFESIONAL şi TEHNIC

1.1       Cadrul general

Programul de coeziune economică şi socială Phare 2004-2006 are drept scop implementarea unor măsuri integrate de asistenţă tehnică şi financiară pentru Guvernul României, în vederea dezvoltării unor programe de investiţie în sectoare economice şi sociale prioritare. Programul răspunde cerinţelor strategice ale Planului Naţional de Dezvoltare şi contribuie la consolidarea capacităţii instituţionale a organizaţiilor centrale şi locale din România, pentru a facilita procesul de aderare la UE.

Cadrul instituţional al acestor proiecte pentru componenta învăţământ profesional şi tehnic cuprinde:

(1)        Ministerul Integrării Europene (MIE) în calitate de Autoritate Contractantă

(2)        Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEdC) în calitate de Autoritate de Implementare însărcinată cu managementul tehnic al programelor Phare -componenta învăţământ profesional şi tehnic;

(3)        Centrul Naţional de Dezvoltare a Invăţământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT) în calitate de Unitate de Implementare din partea Autorităţii de Implementare;

(4)        Consiliul Naţional de Dezvoltare Regională (CNDR) care a hotărât constituirea Consorţiilor Regionale;

(5)        Consorţiile Regionale (CR) - structuri consultative, constituite cu ocazia implementării proiectelor de coeziune socială şi economică - componenta TVET, care reunesc reprezentanţii următoarelor instituţii:

Agenţia pentru Dezvoltare Regională (ADR)

3 reprezentanţi

Consilii Judeţene (CJ)

1 reprezentant pentru fiecare judeţ

Agenţii Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM)

1 reprezentant pentru fiecare judeţ

Filiala regională a Centrului Naţional pentru Dezvoltarea învăţământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT)

1 reprezentant al fiecărei filiale regionale

Inspectorate Şcolare Judeţene (ISJ)

1 reprezentant pentru fiecare judeţ

Comitete Locale pentru Dezvoltarea Parteneriatului Social în formarea profesională (CLDPS)

1 reprezentant al unei instituţii a partenerilor sociali, pentru fiecare judeţ alta decât cele nominalizate anterior

Universităţi (Univ)

2-3 reprezentanţi

(6)        Sub-comitetul de coordonare, dezvoltarea resurselor umane si servicii sociale (DRUSS) din cadrul comitetului de coordonare a programelor Phare Coeziune Economică şi Socială    al programului este format din reprezentanţii Ministerului Integrării Europene, Ministerului Educaţiei şi Cercetării, Mnisterului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, alte ministere, Centrului Naţional pentru Dezvoltarea Invăţământului Profesional şi Tehnic, parteneri sociali

1.2       Obiectivele programului

Obiectivul general al programului Phare - coeziune economică şi socială este dezvoltarea şi implementarea politicilor naţionale şi programelor de coeziune socială şi economică, pe baze multianuale, în concordanţă cu previziunile Planului Naţional de Dezvoltare (PND) şi a Reglementarii Consiliului Europei 1266/1999 privind extinderea sistemelor de implementare descentralizată (EDIS) în ţările candidate, prin întărirea capacităţii instituţionale a ministerelor, a celor opt Agenţii de Dezvoltare Regională şi a autorităţilor locale relevante pentru a pregăti implementarea suportului investiţional ce va fi asigurat prin program.

1.3. OBIECTIVELE SPECIFICE COMPONENTEI INVĂŢĂMÂNT PROFESIONAL şi TEHNIC (TVET)

1. Consolidarea rezultatelor reformei obţinute prin programul Phare VET RO 9405 pentru învăţământ profesional şi tehnic precum şi prin programele Phare TVET RO 2001, 2002 şi 2003, Coeziune Economică şi Socială (componenta învăţământ profesional şi tehnic) pentru a sprijini modernizarea sistemului TVET raţionalizat;

2.    Adaptarea şi eficientizarea mecanismelor de conducere şi coordonare a formării profesionale prin învăţământ profesional şi tehnic, în concordanţă cu aranjamentele instituţionale create pentru dezvoltarea regională integrată, economică şi socială, aşa cum este prognozată pe termen mediu şi lung, în Planul Naţional de Dezvoltare precum şi pe baza recomandărilor programelor Phare 2001 şi 2002;

3.     Continuarea asigurării de şanse egale pentru toţi tinerii pentru a obţine o bună calificare profesională, comparabile cu cele din Uniunea Europeană, prin asigurarea învăţământului profesional şi tehnic care să răspundă flexibil nevoilor individuale de dezvoltare personală şi profesională a elevilor, având în vedere realizările obţinute în programele Phare anterioare.

II. REGULI PRIVIND PARTICIPAREA LA SELECŢIE A UNITĂŢILOR DE INVĂŢĂMÂNT

Acest ghid stabileşte regulile de depunere a cererilor de participare la selecţie a unităţilor de învăţământ şi de selecţie a acestora pentru cuprinderea lor ca centre pentru educaţia la distanţă în programul Phare 2004-2006 de Coeziune Economică şi Socială - componenta Invăţământ Profesional şi Tehnic (TVET). Ghidul este elaborat în conformitate cu documentul de programare Phare 2004-2006.

2.1.       CONDIŢII DE PARTICIPARE LA SELECŢIE

Acest ghid stabileşte regulile de depunere a cererilor de participare la selecţie pentru selecţia a 16 şcoli centre suport pentru educaţia la distanţă .

2.1.1.    Eligibilitatea solicitanţilor: cine poate participa la selecţie

Proiectele Phare 2004-2006

Solicitanţii reprezintă cele 173 de şcoli din proiectul Phare RO 9405 şi Phare TVET 2001-2002

2.1.2. Criterii de conformitate administrativă

(a)         documentaţia de participare la selecţie este transmisă în plic sigilat până la data limită de depunere,

(b)        documentaţia de participare la selecţie este transmisă în 1 original şi 2 copii,

(c)         documentaţia de participare la selecţie este completă,

(d)        anexele sunt complete,

(e)         documentaţia de participare la selecţie este editată în formatul cerut,

(f)         documentaţia de participare la selecţie este semnată şi ştampilată de unitatea şcolară solicitantă,

(g)        declaraţiile cerute şi certificatele sunt semnate şi ştampilate de emitenţi.

2.1.3. Criterii de eligibilitate şi de relevanţă Criterii de eligibilitate:

(1)        să fie o unitate de învăţământ ce şcolarizează în domeniul învăţământului profesional şi tehnic, care include în mod obligatoriu învăţământ liceal tehnologic şi, care depune o cerere de participare în proiectul Phare TVET 2004-2006, ca solicitant individual,

(2)        să fie inclusă în Lista şcolilor din proiectul Phare RO 9405 şi Phare 2001-2002, aprobată de MEdC (în anexă).

(3)        să fie direct responsabilă de pregătirea documentaţiei de participare şi să nu acţioneze ca intermediar, (4 )     să aibă o infrastructură minimă pentru a susţine oferta de pregătire în TVET prin educaţia la distanţă, (conexiune la internet min. 512 Kbps garantat)

(5)   cel puţin 90% din personalul de predare să fie calificat.

Criterii de relevanţă valabile pentru unităţile de învăţământ care aplică pentru centre suport pentru educaţia la distanţă în cadrul proiectului Phare TVET RO 2004-2006:

(1)         oferta educaţională: profilul şcolii trebuie să răspundă priorităţilor de dezvoltare economică la nivel regional şi local, stabilite prin Planurile Regionale şi Locale de Acţiune pentru învăţământ (PRAI şi PLAI); sunt relevante şcolile care demonstrează corelarea planului de şcolarizare cu planul de acţiune al şcolii/ planul de dezvoltare instituţională precum şi cu PRAI şi PLAI

(2)         adaptarea ofertei educaţionale la nevoile individuale ale populaţiei care participă la programe de formare profesională: sunt relevante şcolile care au preocupări pentru adaptarea ofertei educaţionale pentru a răspunde cerinţelor specifice educaţiei la distanţă (proiecte sau acţiuni de elaborare de curriculum, auxiliare curriculare sau cursuri de educaţie la distanţă, cursuri multimedia on-line desfăşurate individual sau în parteneriat, prin utilizarea în comun a unei platforme de lucru, programe de formare continuă derulate la solicitarea angajatorilor, a agenţiilor judeţene de ocupare a forţei de muncă sau în calitate de academii CISCO)

(3)         cultura organizaţională, managementul şi parteneriatul social: sunt relevante şcolile care vor demonstra pe baza planului de dezvoltare instituţională/ planului de acţiune al şcolii, o misiune socială clară şi responsabilităţi la nivel comunitar, precum şi existenţa unor parteneriate sociale active . Sunt relevante şcolile care demonstrează parteneriate stabile, de durată, precum şi capacitatea de atragere a fondurilor extrabugetare pentru îmbunătăţirea ofertei educaţionale.

(4)         resurse umane şi materiale: şcolile vor demonstra facilităţi de spaţiu şi dotări corespunzătoare formării profesionale, precum şi personal didactic şi didactic auxiliar calificat. Sunt relevante şcolile care demonstrează o politică coerentă şi eficientă de investiţii în resursele umane (motivare, formare, promovare etc) şi materiale (amenajări, investiţii în tehnologia informaţională, echipamente adaptate nivelului şi specificului calificărilor profesionale, altele decât cele procurate prin programele Phare TVET, etc).

(5)         sprijin acordat de autorităţile locale pentru facilitarea investiţiilor şi menţinerea în condiţii calitative a capacităţii de şcolarizare în învăţământul profesional şi tehnic. Şcolile vor proba prin documente de investiţii, acorduri, proiecte de colaborare sau alte dovezi de parteneriat, angajamentul autorităţilor locale în ce priveşte realizarea investiţiilor şi menţinerea capacităţii de şcolarizare în învăţământul profesional şi tehnic în condiţii de calitate a procesului educaţional. Este recomandabilă prezentarea unei hotărâri a Consiliului Judeţean/ Consiliului Local, conformă responsabilităţilor legale în vigoare, cu privire la susţinerea şcolii pentru o perioadă de 5 ani.

2.2.      PROCEDURI. COMPLETAREA DOCUMENTAŢIEI ŞCOLII SOLICITANTE - CEREREA DE PARTICIPARE LA SELECŢIE

2.2.1   Formularul de cerere de participare la selecţie şi documentaţia necesară

Solicitanţii trebuie să completeze formularul cererii de participare la selecţie anexat prezentului Ghid care este disponibil şi pe paginile web ale Ministerului Educaţiei şi Cercetării, www.edu.ro şi ale CNDIPT www.tvet.ro. Solicitanţii trebuie să respecte formatul cererii, ordinea itemilor şi ordinea paginilor. Solicitanţii trebuie să depună cererea (cu toată documentaţia anexată) completată în limba română.

Solicitanţii trebuie să furnizeze suficiente detalii pentru a asigura claritatea informaţiilor, cu accent asupra criteriilor de eligibilitate precum şi asupra următoarelor aspecte :

=>  oferta educaţională

=> adaptarea ofertei educaţionale la nevoile individuale ale populaţiei care participă la programe de formare profesională

=>  cultura organizaţională, managementul şi parteneriatul social =>  resursele umane şi materiale

=> colaborarea cu autorităţile locale pentru facilitarea realizării, întreţinerii şi reparării investiţiilor (infrastructură şi echipamente) în învăţământul profesional şi tehnic

Documentele care însoţesc cererea de participare la selecţie (obligatorii, cu excepţia situaţiilor pentru care este prevăzut altceva) sunt următoarele:

1.     Copie după documentul de identitate a şcolii (documente de înfiinţare, certificate eliberate de ISJ care atestă înfiinţarea şi funcţionarea);

2.     Copie a ultimului Plan de dezvoltare instituţională a şcolii / Planului de Acţiune al Şcolii (PAS) actualizat în 2005 şi elaborat dintr-o perspectivă pe cel puţin 5 ani (de dorit până în 2013)

3.     Copie a Planului de şcolarizare al unităţii de învăţământ structurat pe calificări şi niveluri de educaţie, pentru anii 2004-2005 şi 2005-2006 avizat de ISJ şiCLDPS;

4.     Bugetul de venituri şi cheltuieli pe anii 2004 şi 2005 în care să fie evidenţiate rezultatele financiare extrabugetare pe ultimii doi ani ( 2004 şi 2005);

5.     Planul de investiţii al şcolii pentru anul 2005 şi 2006 avizat de ISJ şi autoritatea locală;

6.     Declaraţii de susţinere a dezvoltării şcolii din partea autorităţilor locale (obligatoriu); Opţional, alte declaraţii de susţinere sau de parteneriat (din care să rezulte interesul şi susţinerea pentru crearea unui centru suport de educaţie la distanţă în cadrul şcolii) vor fi ataşate dacă sunt disponibile;

7.     Documente care atestă parteneriatul şcolii cu diferite organizaţii, instituţii, agenţi economici (convenţii, contracte , protocoale, etc), încheiate în anii şcolari 2004-2005 şi 2005-2006

8.     CV-urile directorului şcolii, al directorului adjunct - responsabil cu învăţământul profesional şi tehnic şi al responsabilului ariei curriculare «Tehnologii»;

9.     Lista profesorilor autori de programe şcolare în programul de reformă - ultimii 5 ani

10.   Lista profesorilor autori de manuale / auxiliare curriculare în programul de reformă - ultimii 5 ani

11.   Lista participanţilor şi documente care atestă participarea la cursuri de formare continuă a personalului didactic şi auxiliar;

12.   Copie după documentul de autorizare ca furnizor de formare pentru adulţi sau copie după documentul de acreditare ca "Academie CISCO" (în cazul în care unităţile de învăţământ nu dispun de astfel de documente vor prezenta un document eliberat de AJOFM/intreprinderi care să ateste că unitatea de învăţământ a derulat programe de formare profesională continuă în anul 2005)

13.   Exemple de materiale de învăţare elaborate în cadrul şcolii (în ultimii 2 ani)

14.   Ultima evaluare anuală a ISJ

15.   Rapoartele de inspecţie din partea ISJ sau MEdC din utimii 2 ani (2004, 2005)

16.   Contractul (copie)cu furnizorul de servicii internet (minim 512 kbps garantat)

17.   Contractul (copie) de service cu o firmă specializată pentru administrarea reţelei (dacă e cazul)

18.   Contractul de angajare şi CV-ul administratorului de reţea

19.   Alte anexe (opţional) în sprijinul aspectelor prezentate în cererea de finanţare

20.   Document avizat de ISJ care să ateste că unitatea şcolară are în încadrare personal calificat în proporţie de 90%

21.   Document elaborat de şcoală din care să rezulte corelarea planului de şcolarizare cu planul de acţiune al şcolii/ planul de dezvoltare instituţională precum şi cu PRAI şi PLAI

Documentele   care însoţesc Cererea de participare la selecţie vor fi prezentate în ordinea de mai sus şi ataşate la sumar în ordinea numerelor de identificare, cu o copertă care să conţină lista anexelor.

2.2.2        Unde si cum se trimit cererile de participare la selecţie

Dosarele de cerere (cererea + documentele însoţitoare) vor fi depuse în trei exemplare (1 original, plus 2 copii).

Plicul care conţine dosarul de cerere trebuie să poarte numele complet al solicitantului, adresa şcolii, titlul proiectului (Phare TVET RO 2004-2006 - selecţie centre suport pentru educaţia la distanţă), precum şi menţiunea  "A nu se deschide înainte de sesiunea de evaluare ".

Solicitanţii trebuie să verifice dacă dosarul de cerere de participare la selecţie este complet, pe baza listei de verificare din formularul standard de cerere .

Dosarele de cerere vor fi trimise în plic sigilat, prin poşta recomandată sau mesagerie expresă cu confirmare de primire sau depuse personal la: Centrul Naţional de Dezvoltare a Invăţământului Profesional şi Tehnic, str. Spiru Haret nr. 10-12, sector 1, cod 010176, Bucureşti, camera 52.

In cazul depunerii dosarelor la CNDIPT se va elibera o confirmare de primire care va include data şi ora primirii, număr de înregistrare şi semnătură.

Cererile de participare la selecţie trimise prin orice alte mijloace (ex: fax sau e-mail), trimise la alte adrese sau trimise după termenul limită vor fi respinse.

Cererile de participare la selecţie completate de mână nu vor fi acceptate.

2.2.3        Termenul Limită

Termenul limită pentru primirea cererilor de participare la selecţie şi a documentaţiei este 15 februarie 2006 (data poştei), ora 16.00.

Orice solicitare primită după termenul limită va fi respinsă.

2.3       Evaluarea şi Selectarea Cererilor de participare la selecţie

Toată documentaţia solicitanţilor va fi examinată şi evaluată de către Comitetul Naţional de Selecţie conform următoarelor criterii:

(1)           Conformitatea cererii

Se verifică dacă cererea este completă, în acord cu grila de conformitate administrativă.

(2)           Eligibilitatea solicitanţilor

Eligibilitatea solicitantului se stabileşte conform criteriilor de eligibilitate.

(3)           Evaluarea relevanţei documentaţiilor solicitanţilor

Evaluarea relevanţei documentaţiei solicitanţilor va fi efectuată în conformitate cu criteriile de relevanţă conţinute în Grila de Evaluare.

Neconformitatea cererii şi neîncadrareaîn criteriile de eligibilitate conduc la respingerea solicitării.

Criteriile de conformitate şi de eligibilitate sunt eliminatorii. Documentaţia care nu întruneşte aceste criterii este exclusă de la etapa evaluării criteriilor de relevanţă.

La evaluarea relevanţei documentaţiei solicitanţilor vă rugăm luaţi notă de următoarele informaţii importante:

Notă privind Punctajul

Evaluarea relevanţei se face pe baza criteriilor de relevanţă, subcriteriilor şi punctajelor descrise în Grila de evaluare. Fiecărui subcriteriu îi corespunde un punctaj între 1 şi 5 în concordanţă cu următoarele recomandări:

1 = foarte slab; 2 = slab; 3 = acceptabil; 4 = bun; 5 = foarte bun.

Se va efectua un total al punctajului pentru fiecare solicitant.

Calitatea tuturor dosarelor depuse pentru o regiune va fi evaluată pe baza grilelor de evaluare în funcţie de care fiecare şcoală va obţine un punctaj. Decizia finală se va lua de către Comitetul Naţional de Selecţie după ce au fost examinate toate dosarele. Comitetul Naţional de Selecţie va întocmi în final o listă de şcoli propuse pentru a funcţiona ca centre suport pentru educaţia la distanţă cuprinse în proiectul Phare 2004-2006, menţionând punctajul acordat şi domeniile de pregătire din oferta educaţională a şcolii. Selecţia se va efectua în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut în urma evaluării dosarelor, la nivel regional şi naţional precum şi pe baza domeniilor de pregătire profesională oferite de şcoli, corelate cu domeniile de dezvoltare din PRAI astfel încât să nu fie selectate mai multe şcoli cu acelaşi domeniu de pregătire la nivel naţional . Numărul maxim de şcoli selectate pe regiune va fi de 2.

2.4 Informaţii privind decizia DE selecţie A UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT care vor PARTICIPA LA PROGRAM CA CENTRE PENTRU EDUCAŢIA LA DISTANŢĂ

Lista definitivă a şcolilor selectate este aprobată de Ministrul Educaţiei şi Cercetării prin ordin care va fi publicat pe site-ul www.edu.ro. Solicitanţii vor fi informaţi în scris, la cerere, privind motivele de respingere a cererii de selecţie. Decizia de a respinge o cerere de participare la selecţie va avea la bază unul din următoarele motive:

-     Cererea a fost primită după data de închidere a licitaţiei;

-     Dosarul de cerere nu răspunde criteriilor de conformitate administrativă sau condiţiilor de eligibilitate prestabilite;

-     Cererea nu a fost completată conform precizărilor din prezentul ghid;

-     Cererea a fost scrisă de mână;

-     Calitatea documentaţiei prezentate nu a întrunit punctajul care să permită încadrarea în numărul de şcoli stabilit.

Lista abrevierilor:

ADR- Agenţia de Dezvoltare Regională

AJOFM - Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă

CJ- Consiliul Judeţean

CLDPS- Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

CNDIPT- Centrul Naţional de Dezvoltare a învăţământului Profesional şi Tehnic

ISJ - Inspectoratul Şcolar Judeţean

MEdC - Mnisterul Educaţiei şi Cercetării

MIE- Ministerul Integrării Europene

TVET Invăţământ Profesional şi Tehnic

PRAI- Plan Regional de acţiune pentru învăţământ Profesional şi Tehnic

PLAI- Plan Local (judeţean) de acţiune pentru Invăţământ Profesional şi Tehnic

Anexe:

2.1.Lista şcolilor eligibile din Proiectul Phare TVET 2001-2002

2.2.Lista şcolilor eligibile din proiectul Phare RO 9405

2.3. Lista domenii/ profiluri prioritare pe regiuni de dezvoltare, identificate prin PRAI

ANEXA Nr. 3*)

Grila de evaluare - criterii de eligibilitate şi de relevanţă

Criterii de eligibilitate

Sursa de verificare

Surse furnizate (DA/NU)

Admis/Respins

Verificat de, la (data)

I.          Unitate de învăţământ ce

şcolarizează în învăţământul profesional şi tehnic liceal

-cererea de participare la selecţie -documentul de înfiinţare a şcolii şi documente care atestă modificările ulterioare -planul de şcolarizare avizat de ISJ şi CLDPS pentru anii şcolari 2004-2005 şi 2005-2006

II.        Unitatea şcolară este inclusă în Lista şcolilor din proiectele Phare RO 9405 şi Phare TVET 2001-2002

Lista şcolilor cuprinse în proiectul Phare RO 9405 şi a şcolilor din proiectul Phare TVET

2001-2002

III.       Şcoala este direct responsabilă de pregătirea şi managementul activităţilor şi nu acţionează ca intermediar

-cerere de participare la selecţie

IV.       Unitatea şcolară deţine

infrastructură minimă pentru a susţine oferta de pregătire în TVET pentru educaţie la distantă

Contract cu furnizorul de servicii Internet -conexiune la Internet, minim 512 Kbps garantat

V.        Unitatea şcolară are personal calificat în proporţie de 90%

Document avizat de ISJ care să ateste că unitatea şcolară are în încadrare personal calificat în proporţie de 90%

Anexa B1- Grila evaluare centre pentru educaţia la distanţă

*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.

Criterii de relevanţă

Surse de verificare

Punctaj obţinut

Observaţii

Verificat de, la (data)

I.     oferta educaţională:

1.1  oferta şcolii în formarea profesională iniţială este relevantă pentru priorităţile de dezvoltare ale zonei ţintă în care e amplasată (5p)

- planul de şcolarizare pentru anii 2004-2005 şi 2005-2006, avizat de ISJ şi CLDPS

- planul de acţiune al şcolii (PAS)Planul de dezvoltare instituţională

-  document elaborat de şcoală din care să rezulte corelarea planului de şcolarizare cu planul de acţiune al şcolii/ planul de dezvoltare instituţională precum şi cu PRAI şi PLAI

1.2  Şcoala furnizează şi programe de formare continuă pentru adulţi, agenţi economici locali, etc -5p

- cererea de participare la selecţie (Cap. 4. - Formarea adulţilor)

- autorizaţia CNFPA pentru cursuri de fomare adulţi sau Documentul de înregistrare a documentaţiei pentru obţinerea autorizării (pentru programele în curs de evaluare în vederea autorizării)

- document de acreditare CISCO

- document eliberat de AJOFM care atestă derularea de programe continuă în 2005

- dovezi privind programele adresate adulţilor derulate de şcoală în 2005

II.         adaptarea ofertei

educaţionale la nevoile individuale ale populaţiei care participă la programe de formare profesională:

2.1. şcoala are preocupări pentru adaptarea ofertei şcolare pentru a

- cererea de participare la selecţie (cap.II)

-planul de dezvoltare instituţională / planul de acţiune al şcolii (PAS)

- exemple de proiecte, auxiliare curriculare, module de curriculum elaborate pentru educaţie la distanţă (individual sau în parteneriat)

Anexa B1- Grila evaluare centre pentru educaţia la distanţă

răspunde cerinţelor specifice educaţiei la distanţă (5p)

III. cultura organizaţională, managementul şi parteneriatul social

3.1. existenţa în planul de acţiune al şcolii /planul de dezvoltare instituţională a unei misiuni sociale clare şi a unor responsabilităţi la nivel comunitar (5p)

-planul de dezvoltare instituţională / planul de acţiune al şcolii (PAS) actualizat în anul 2005 şi elaborat dintr-o perspectivă de cel puţin 5 ani

3.2. existenţa unor parteneriate sociale active, stabile, de durată (5p)

-documente care atestă parteneriatul şcolii cu diferite organizaţii, instituţii, agenţi economici ( convenţii, contracte, protocoale, etc.)

- cererea de participare la selecţie capitolele 2.4 (consiliul de administraţie), III (parteneriat)

3.3. capacitatea de atragere a fondurilor extrabugetare (venituri extrabugetare şi sursele lor obţinute în ultimii doi ani) - 5p

-buget de venituri şi cheltuieli pe anii 2004 şi 2005

3.4. Capacitatea echipei manageriale şi calitatea actului managerial -5p

-CV-ul directorului şcolii, al directorului adjunct responsabil cu învăţământul profesional şi tehnic şi al responsabilului ariei curriculare „tehnologii''

-ultima evaluare anuală a ISJ şi rapoarte de inspecţii ale ISJ sau MEdC

Anexa Bl- Grila evaluare centre pentru educaţia la distanţă

IV.        resurse umane şi materiale

4.1. personal didactic calificat (5p)

-cerere de participare la selecţie (cap. Resurse umane) -documente care atestă participarea la cursuri de formare continuă a personalului didactic şi auxiliar

- document avizat de ISJ care să ateste că unitatea şcolară are în încadrare personal calificat în proporţie de 90%

4.2. o politică de investiţie în resurse umane (motivare, formare, promovare, etc) (5p)

-planul de dezvoltare instituţională / planul de acţiune al şcolii (PAS)

4.3. cadrele didactice şi auxiliare din şcoală au participat la cursuri de iniţiere sau/si perfecţionare în domeniul IT , în folosirea internetului şi a resurselor multimedia (5 p)

-documente care atestă participarea la cursuri de formare continuă a personalului didactic şi auxiliar (selecţie pentru domeniul IT)

4.4. Şcoala dispune de facilităţi de spaţiu şi dotări corespunzătoare formării profesionale (5p)

- planul de investiţii al şcolii pentru anul 2005 şi 2006

- Cererea de participare la selecţie (cap. 6, dotarea cu obiecte de inventar şi echipamente pentru informatica)

4.5 investiţii în echipamente IT, în software educaţional şi servicii informatice (internet, e-mail) (5p)

- Cererea de participare la selecţie (cap. 6 - lista achiziţiilor de echipamente IT, echipamente multimedia, software educaţional, din anii 2004-2005

- contractul cu furnizorul de servicii internet ( minim 256 kb/s)

- contract de service cu firmă specializată pentru administrarea reţelei / contract de angajare administrator reţea

- planul de investiţii al scolii pentru anul 2005 şi 2006, cu

Anexa Bl- Grila evaluare centre pentru educaţia la distanţă

4.6.  şcoala are pagină web care include forum - 5p

avizul ISJ şi autorităţii locale

-adresa paginii web

4.7.  şcoala are încadrat un administrator de reţea calificat 5p

-copie contract de angajare şi CV administrator reţea sau Contract de service cu o firmă specializată pentru administrarea reţelei

4.8.  şcoala deţine legătura la internet -5p

-contract cu furnizorul de servicii Internet

V. sprijin acordat de autorităţile locale pentru facilitarea investiţiilor în învăţământul profesional şi tehnic-5p

-planul de dezvoltare instituţională/planul de acţiune a şcolii, actualizat în 2005, elaborat dintr-o perspectivă de cel puţin 5 ani

-declaraţii de susţinere a dezvoltării şcolii din partea

autorităţilor locale

-planul de investiţii pentru anul 2005 şi 2006, avizat de ISJ şi CLDPS

Anexa B1- Grila evaluare centre pentru educaţia la distanţă

ANEXA Nr. 4*)

Grilă de conformitate administrativă

Unitatea de învăţământ.........................................................................

Indicatori prevăzuţi

Indicatori furnizaţi

Admis/ Respins

Verificat de ..........................................

..........................................

la data_______________

Documentaţia de participare la selecţie este transmisă în plic sigilat până la data limită de depunere

Documentaţia de participare la selecţie este transmisă în 1 original şi 2 copii

Documentaţia de participare la selecţie este completă

Anexele sunt complete*

Documentaţia de participare la selecţie este editată în formatul cerut

Documentaţia de participare la selecţie este semnată şi ştampilată de unitatea şcolară solicitantă

Declaraţiile cerute şi certificatele sunt semnate şi ştampilate de emitenţi

* Dacă o anexă lipseşte sau este incompletă, specificaţi titlul

*) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 5*)

MINISTERUL INTEGRĂRII EUROPENE             

MINISTERUL EDUCAŢIEI Şl CERCETĂRII

Proiectele Phare RO 2004-2006 COEZIUNE

ECONOMICĂ şi SOCIALĂ

COMPONENTA INVĂŢĂMÂNT PROFESIONAL Şl TEHNIC

Cerere de Participare la Selecţie - Formular

Denumirea solicitantului:

 

Dosar nr.

(numai pentru uz intern)______

Regiunea de dezvoltare...............................

*) Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil.

I.        SOLICITANTUL

1. Identitate

Denumirea legală completă (numele şcolii):

Codul Fiscal

Adresa oficială:

Adresa poştală:

Reprezentant:

Telefon nr:

Fax nr:

Adresă E-mail:

Website:

2. Descrierea solicitantului

2.1.  Când a fost înfiinţată şcoala dvs. şi când şi-a început activitatea?

2.2.   Care au fost transformările înregistrate în organizarea şcolii? (reorganizare, schimbarea denumirii, etc)

2.3.  Care este în prezent domeniul prioritar al formării profesionale din şcoală?

2.4.  Lista membrilor consiliului de administraţie al şcolii dvs.

Nr.crt

Numele

Instituţia reprezentată în Consiliul de adm.

Funcţia (în cadrul instituţiei pe care o reprezintă)

Vechime în consiliu

3. Planul de şcolarizare

3.1. Numărul de clase/ Numărul elevilor şi structura acestora pe niveluri de pregătire, profile/ domenii şi calificări, şi pe ani de studiu, avizat de ISJ şi CLDPS, conform modelului de mai jos, pentru anul şcolar 2005-2006 (se anexează documentul cu avizul ISJ şi CLDPS)

Notă: se vor introduce tabele separate pentru fiecare formă de învăţămâmt: zi, seral, frecvenţă redusă etc. De asemenea, pentru clasele organizate prin învăţământul special, precum şi pentru clasele din Programul „A doua şansă"

- Nr. total elevi în anul şcolar 2005-2006 (inclusiv înv. postliceal):..............

-  Din care în învăţământul profesional şi tehnic (ruta progresivă prin ŞAM, liceu filliera tehnologică, învăţământul postliceal):............

3.1.1. Ruta progresivă de profesionalizare (SAM, anul de completare, ciclul superior al liceului)

Domeniul     de pregătire

Calificarea**)

IX

X

XI

XII

XIII

Nr. clase

Nr. elevi

Nr. clase

Nr. elevi

Nr. clase

Nr. elevi

Nr. clase

Nr. elevi

Nr. clase

Nr. elevi

Total*)

*) Cu subtotaluri pe fiecare domeniu

**) Calificarea vzată la sfârşitul nivelului de calificare respectiv (se menţionează calificările de nivelul 1 pt. clasele a IX-a şi a X-a; nivelul 2 pt. cl. XI, nivelul 3 pt. clasele XII-a şi a XIII-a)

3.1.2. Liceu

Filiera

Profilul

Calificarea / specializarea

IX

X

XI

XII

Nr. clase

Nr. elevi

Nr. clase

Nr. elevi

Nr. clase

Nr. elevi

Nr. clase

Nr. elevi

Total*)

*) Cu subtotaluri pe fiecare filieră şi profil

3.1.3 Şcoala postliceală

Domeniul

Calificarea

Anul I

Anul II

Anul III

Nr. clase

Nr. elevi

Nr. clase

Nr. elevi

Nr. clase

Nr. elevi

Total

3.1.4 Şcoala de maiştri

Domeniul

Calificarea

Anul I

Anul II

Anul III

Nr. clase

Nr. elevi

Nr. clase

Nr. elevi

Nr. clase

Nr. elevi

Total

3.2.   Situaţia socio-profesională a absolvenţilor şcolii în  ultimii doi ani  (încadraţi, continuă studiile, şomeri, alte situaţii)

Cum se realizează monitorizarea absolvenţilor

3.3.  Descriere a categoriilor de elevi cu nevoi speciale de învăţare şcolarizaţi în prezent (dacă există)

4. Formarea adulţilor

4.1. Programe de formare a adulţilor pentru care şcoala a obţinut autorizarea din partea CNFPA

Nr.crt.

Denumirea programului de formare autorizat de CNFPA

Tipul programului (calificare / iniţiere, perfecţionare / specializare etc)

Seria şi

numărul

autorizaţiei

Data autorizării

Observaţii

Se anexează copie după autorizaţia CNFPA

4.2. Programe de formare a adulţilor în curs de autorizare (pentru care şcoala a depus documentaţia la CNFPA în vederea autorizării)

Nr.crt.

Denumirea programului de formare

Tipul programului (calificare / iniţiere, perfecţionare / specializare etc)

Numărul şi data de înregistrare a cererii de autorizare

Observaţii

- se  anexează  copie  după  adresa  de înaintare  (cu  număr de înregistrare) a documentaţiei depuse la Comisia judeţeană de autorizare

4.3. Programe de formare a adulţilor autorizate de CNFPA derulate până în prezent

Nr.crt.

Denumirea programului de formare

Tipul programului (calificare / iniţiere,

perfecţionare / specializare etc)

Perioada de desfăşurare

Nr. de

participanţi

înscrişi

Observaţii

- se anexează acte doveditoare

4.4. Alte programe educaţionale adresate adulţilor derulate de şcoală în ultimii 3 ani (de ex. în calitate de academie CISCO)

Nr.crt.

Denumirea programului de formare

Tipul programului

Perioada de desfăşurare

Nr. de

participanţi

înscrişi

Observaţii

-se anexează acte doveditoare

5. Resurse umane

Nr. total cadre didactice:..............

din care:

-titulari......... (nr. prof. titulari) = ....%

- calificaţi.......(nr.) = ....%

Profesori de cultură generală: -total:

- din care titulari.......= ....% (din total prof. de cultură gen.)

Profesori de discipline tehnice / de specialitate: -total:

- din care titulari.......= ....% (din total prof. de de specialitate)

Maiştri instructori:

-    total

-    din care titulari........= ....% (din total maiştri instructori)

Grade didactice:

-    Cadre didactice cu examen de definitivat:........(număr) = .... % din total

-    Cadre didactice cu gradul didactic al II lea:........(număr) = .... % din total

-    Cadre didactice cu gradul didactic I:........(număr) = .... % din total

-    Cadre didactice cu doctorat:........(număr) =....% din total

Număr profesori metodişti............din care :

-de cultură generală............

-de specialitate................

Număr de profesori autori de programe şcolare în programul de reformă - ultimii 5 ani. (Se anexează lista acestora indicând denumirea curriculumului la care a colaborat şi anul în care a fost elaborat)

Număr de profesori autori de manuale / auxiliare curriculare (Se anexează lista acestora indicând denumirea materialului la care a colaborat, anul în care a fost elaborat)

Număr cadre didactice şi auxiliare care au participat la cursuri de perfecţionare sau postuniversitare- ultimii 5 ani (Se anexează lista acestora indicând denumirea, tipul programului şi instituţia prin care s-a desfăşurat)

- Din care, în domeniul tehnologiilor informatice şi de comunicare

6.  Resurse materiale

Suprafaţa totală de care dispune şcoala, din care:

-suprafaţă construită; Destinaţia clădirilor; Număr de săli de clasă, laboratoare, cabinete, ateliere, săli de sport, cantina, cămine;

Laboratoare de tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor:

Dotările laboratoarelor - starea lor fizică şi morală, anul achiziţiilor;

Număr de calculatoare -generaţie

-conectare la Internet (Structuraţi informaţiile de mai sus referitoare la laboratoarele de tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor, astfel încât să rezulte cu claritate condiţiile materiale existente în raport cu standardele şi programele de pregătire din oferta şcolii - max. 1 pagină)

Numărul de elevi care revin la un computer instalat (în anul şcolar 2005-2006)

Lista achiziţiilor de echipamente IT, echipamente multimedia, software educaţional, din ultimii 2 ani (2004 şi 2005)

Oferiţi detalii privind legătura la internet: modul de conectare, capacitatea de tranfer de date, etc.

Se anexează contractul cu furnizorul de servicii internet

Precizaţi cum asiguraţi întreţinerea reţelei (prin contract de service cu firmă specializată pentru administrarea reţelei sau de către administratorul de reţea, etc). Se anexează, după caz, copia contractului de service cu o firmă specializată pentru administrarea reţelei şi/sau contractul de angajare şi CV-ul administratorului de reţea

7. Resurse financiare

-buget de venituri şi cheltuieli pentru anii 2004 şi 2005

-surse, venituri şi cheltuieli extrabugetare pentru ultimii 2 ani (2004 şi 2005)

8. Capacitatea de management şi implementare proiecte

8.1.   Dacă echipa de conducere a parcurs cursuri de formare în  management educaţional

8.2.  Experienţă în derularea de proiecte

Maxim 1 pagină pentru fiecare proiect.   Descrierea proiectelor derulate de şcoala dvs în ultimii 3 ani, menţionând pentru fiecare proiect:

Titlul proiectului

(a)   scopul şi localizarea proiectului

(b)   rezultatele proiectului

(c)   promotorul proiectului, partenerii şi rolurile în proiect

(d)   bugetul proiectului

(e)  sursele de finanţare

8.3.   Dacă există preocupări pentru activităţi de inovaţie la nivelul şcolii pentru ameliorarea procesului didactic (descriere a proiectului şi a sursei de finanţare, după caz)

II.       VALORIFICAREA ACHIZIŢIILOR   DIN   PROGRAMUL  PHARE PENTRU ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL Şl TEHNIC

Prezentaţi pe scurt (maxim 1 pagină) acţiunile derulate până în prezent pentru implementarea în cadrul şcolii a achiziţiilor din Programul Phare (T)VET la care a participat şcoala dvs., cu referire la implementarea standardelor de pregătire profesională

-     curriculum în dezvoltare locală (se anexează şi un exemplu de curriculum în dezvoltare locală)

-     învăţarea centrată pe elev

-     elevii cu nevoi speciale

-     parteneriatul cu întreprinderile

-     orientarea carierei

-     asigurarea calităţii (obligatoriu numai pentru centrele de resurse din Programul Phare TVET 2001-2002)

-     altele (menţionaţi)

Implicarea şcolii în acţiuni de formare şi diseminare către alte şcoli a achiziţiilor din programul de reformă a învăţământului profesional şi tehnic (acţiuni şi rezultate concrete)

Anexaţi eventuale dovezi privind aspectele de mai sus

III.      PARTENERIAT

Se vor descrie acţiuni desfăşurate sau în curs de desfăşurare realizate în parteneriat cu diferite instituţii şi organizaţii la nivel local cu accent pe obiectivele vizate, acţiunile şi rezultatele concrete ale parte ne Matelor respective (ex.: acţiuni de inovare, dezvoltarea bazei materiale, practica elevilor, sprijin pentru elevi, curriculum în dezvoltare locală, inserţia absolvenţilor, formarea continuă a profesorilor etc.)

NOTĂ: se ataşează documente care atestă parteneriatul şcolii cu diferite organizaţii, instituţii, agenţi economici (convenţii, contracte, protocoale, etc)

1.  Cu părinţii

2.  Cu agenţii economici

3.  Cu Agenţia de Dezvoltare Regională, Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă, Camera de Comerţ şi Industrie, autorităţi locale ( Prefectura, Consilii Locale, Primărie, etc)

4.  Cu patronate, sindicate, asociaţii profesionale, ONG-uri

5.  Cu instituţii de învăţământ superior şi cercetare, Casa Corpului Didactic

6.  Cu parteneri din afara ţării

NOTĂ

Se ataşează:

7.   Parteneri interesaţi de crearea unui centru suport de educaţie la distanţă -argumentare.

Se vor ataşa declaraţii de susţinere sau de parteneriat cu autorităţi locale, agenţi economici, etc.

din care să rezulte interesul şi susţinerea acestora pentru crearea

unui centru suport de educaţie la distanţă în cadrul şcolii_______________________

IV.     DECLARAŢIA SOLICITANTULUI

Subsemnatul, în calitate de reprezentant legal al şcolii solicitante pentru participarea la selecţie, certific următoarele:

(a)  informaţiile furnizate în această cerere sunt corecte şi

(b) solicitantul este eligibil, conform criteriilor de eligibilitate (administrative) din Ghidul de Selecţia a unităţilor de învăţământ în Proiectele Phare RO 2004-2006 Coeziune Economică şi Socială - componenta Invăţământ Profesional şi Tehnic (TVET).

Nume:

Funcţie:

Semnătura/ Ştampila:

Data şi Locul:

Listă de verificare

Inainte de a trimite propunerea, vă rugăm să verificaţi dacă cererea este completă:

Formularul de Cerere de Participare la Selecţie

|_|      propunerea este completă şi redactată în conformitate cu formularul de Cerere de Participare la Selecţie

|_|      aveţi 3 seturi ale documentaţiei pentru participare la selecţie, un original şi două copii

|_|      cererea este editată pe calculator/maşină de scris şi este în limba română

|_|      documentele doveditoare sunt semnate de parteneri

|_|      declaraţia solicitantului (Secţiunea a IV a) este semnată şi ştampilată

Anexe

următoarele documente însoţitoare ale Cererii de Participare la Selecţie

Pentru toţi solicitanţii (obligatoriu să existe toate tipurile de documente cu excepţia celor pentru care este prevăzut altceva):

1.    Copie după documentul de identitate a şcolii ( documente de înfiinţare, certificate eliberate de ISJ/ ISMB care atestă înfiinţarea şi funcţionarea);

2.    Copie a ultimului Plan de dezvoltare instituţională a şcolii / Planului de Acţiune al Şcolii (PAS) actualizat în 2005 şi elaborat dintr-o perspectivă pe cel puţin 5 ani (de dorit până în 2013)

3.    Copie a Planului de şcolarizare al unităţii de învăţământ structurat pe calificări şi niveluri de educaţie, pentru anii 2004-2005 şi 2005-2006 avizat de ISJ/ ISMB şi CLDPS;

4.    Bugetul de venituri şi cheltuieli pe anii 2004 şi 2005 în care să fie evidenţiate rezultatele financiare extrabugetare pe ultimii doi ani ( 2004 şi 2005);

5.    Planul de investiţii al şcolii pentru anul 2005 şi 2006 avizat de ISJ/ ISMB şi autoritatea locală;

6.    Declaraţii de susţinere a dezvoltării şcolii din partea autorităţilor locale (obligatoriu); opţional, alte declaraţii de susţinere sau de parteneriat (din care să rezulte interesul şi susţinerea pentru crearea unui centru suport de educaţie la distanţă în cadrul şcolii) vor fi ataşate dacă sunt disponibile;

7.    Documente care atestă parteneriatul şcolii cu diferite organizaţii, instituţii, agenţi economici (convenţii, contracte , protocoale, etc), încheiate în anii şcolari 2004-2005 şi 2005-2006

8.    CV-urile directorului şcolii, al directorului adjunct -responsabil cu învăţământul profesional şi tehnic şi al responsabilului ariei curriculare «Tehnologii»;

9.    Lista profesorilor autori de programe şcolare în programul de reformă - ultimii 5 ani

10.  Lista profesorilor autori de manuale / auxiliare curriculare în programul de reformă -ultimii 5 ani

11Lista participanţilor şi documente care atestă participarea la cursuri de formare continuă a personalului didactic şi auxiliar;

12.  Copie după documentul de autorizare ca furnizor de formare pentru adulţi sau copie după documentul de acreditare ca "Academie CISCO" (în cazul în care unităţile de învăţământ nu dispun de astfel de documente vor prezenta un document eliberat de AJOFM/ AMOFM care să ateste că unitatea de învăţământ a derulat programe de formare profesională continuă în anul 2005)

13.  Exemple de materiale de învăţare elaborate în cadrul şcolii (în ultimii 2 ani)

14.  Ultima evaluare anuală a ISJ/ ISMB

15.  Rapoartele de inspecţie din partea ISJ/ ISMB sau MEdC din utimii 2 ani (2004, 2005)

16.  Contractul (copie)cu furnizorul de servicii internet (minim 512 Kbps garantat)

17.  Contractul (copie) de service cu o firmă specializată pentru administrarea reţelei (dacă e cazul)

18.  Contractul de angajare şi CV-ul administratorului de reţea

19.  Alte anexe (opţional) în sprijinul aspectelor prezentate în cererea de finanţare

20.  Document avizat de ISJ/ISMB care să ateste că unitatea şcolară are în încadrare personal calificat în proporţie de 90%

21.  Document elaborat de şcoală din care să rezulte corelarea planului de şcolarizare cu planul de acţiune al şcolii/ planul de dezvoltare instituţională precum şi cu PRAI şi PLAI

 


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3001/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3001 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 3001/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu