Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 3 din 23 februarie 2007

privind aprobarea Metodologiei de stabilire a tarifului pentru distributia energiei electrice de catre persoane juridice, altele decat operatorii principali de distributie a energiei electrice, precum si a conditiilor pentru retransmiterea energiei

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 162 din 7 martie 2007



In temeiul art. 11 alin. (1) şi alin. (2) lit. a), c), d), e), i) şi n) şi al art. 43 din Legea energiei electrice nr. 13/2007, având în vedere referatul de aprobare întocmit de Departamentul preţuri şi tarife şi în conformitate cu prevederile procesului-verbal al şedinţei Comitetului de reglementare al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei din data de 23 februarie 2007,

preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Metodologia de stabilire a tarifului pentru distribuţia energiei electrice de către persoane juridice, altele decât operatorii principali de distribuţie a energiei electrice, precum şi a condiţiilor pentru retransmiterea energiei, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 16/2005 pentru aprobarea Procedurii privind relaţiile contractuale dintre consumator şi subconsumatorul său de energie electrică, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 316 din 14 aprilie 2005.

Art. 3. - Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 4. - Departamentele de specialitate din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei şi operatorii economici din cadrul sectorului energiei electrice vor asigura ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei,

Nicolae Opriş

ANEXĂ

METODOLOGIE

de stabilire a tarifului pentru distribuţia energiei electrice de către persoane juridice, altele decât operatorii principali de distribuţie a energiei electrice, precum şi a condiţiilor pentru retransmiterea energiei

CAPITOLUL I

Scop

Art. 1. - Prezenta metodologie stabileşte:

a)   modul de calcul şi de aplicare a tarifului pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice prestat de prestator;

b)   relaţiile comerciale dintre prestator şi beneficiar, legate de prestarea serviciului de distribuţie a energiei electrice;

c)   relaţiile comerciale dintre prestator şi beneficiar în cazul revinderii energiei electrice.

CAPITOLUL II

Domeniul de aplicare

Art. 2. - Metodologia este aplicată de către:

a)   prestator, pentru întocmirea documentaţiei necesare pentru aprobarea tarifului/tarifelor pentru serviciul de distribuţie prestat;

b)   prestator şi beneficiar, în relaţiile contractuale legate de serviciul de distribuţie a energiei electrice;

c)   prestator şi beneficiar, în relaţiile contractuale legate de revinderea energiei electrice;

d)  prestator, beneficiar şi consumator, pentru  măsurarea energiei electrice;

e)    ANRE,   în    procesul   de    analiză   a    solicitării prestatorului de aprobare a tarifului/tarifelor de   distribuţie.

CAPITOLUL III

Definiţii şi abrevieri

Art. 3.  - Termenii utilizaţi în prezenta metodologie au următoarele semnificaţii:

Autoritate competentă

Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei - ANRE

Beneficiar

Persoană juridică sau persoană fizică, beneficiară a serviciului de distribuţie a energiei electrice prestat de către prestator. Pot fi beneficiari, fără a fi limitaţi la aceste categorii: furnizorul, operatorul de distribuţie principal, operatorul de transport şi de sistem, consumatorul de energie electrică (persoană fizică sau juridică) ale cărui instalaţii electrice sunt racordate în aval de grupul de măsură al prestatorului

Energie electrică utilă

Energie electrică activă distribuită la un nivel de tensiune, egală cu diferenţa dintre energia electrică intrată şi consumul propriu tehnologic aferente nivelului de tensiune respectiv

Nivel de tensiune IT

Grup de instalaţii şi echipamente de energie electrică aflate la tensiunea de 110 kV, exclusiv transformatoarele de IT/MT

Nivel de tensiune MT

Grup de instalaţii şi echipamente de energie electrică aflate la tensiunea cuprinsă în intervalul 1-110 kV exclusiv (6 kV, 10 kV, 20 kV, 30-35 kV); sunt incluse transformatoarele de IT/MT si excluse transformatoarele de MT/JT

Nivel de tensiune JT

Grup de instalaţii şi echipamente de energie electrică aflate la tensiunea de cel mult 1 kV (uzual 0,4 kV), inclusiv transformatoarele de MT/JT

Operator principal

de distribuţie a energiei

electrice

Persoană juridică, titulară a unei licenţe de distribuţie a energiei electrice şi a unui contract de concesiune a serviciului de distribuţie încheiat cu Ministerul Economiei şi Comerţului, care prestează serviciul de distribuţie a energiei electrice până la punctul de delimitare dintre instalaţiile de distribuţie proprii şi cele ale prestatorului

Perioada t-1

Perioadă de timp reprezentând ultimele 12 luni calendaristice considerate până la data solicitării tarifului de distribuţie

Perioada t

Perioadă de timp pentru care se calculează tariful de distribuţie, reprezentând următoarele 12 luni calendaristice considerate de la data solicitării tarifului

Prestator

Persoană juridică, alta decât operatorul principal de distribuţie, care prestează pentru beneficiar un serviciu de distribuţie a energiei electrice prin instalaţiile de energie electrică proprii sau prin instalaţiile de energie electrică ale altei persoane juridice, preluate prin contract de concesiune, închiriere, comodat ori altă formă legală

Tarif de distribuţie

Tarif reglementat corespunzător nivelului de tensiune în punctul de delimitare dintre prestator şi beneficiar, calculat prin însumarea, după caz, a tarifelor specifice de distribuţie

Tarif specific de distribuţie

Tarif reglementat pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice, calculat pentru fiecare nivel de tensiune (IT, MT, JT) ca raport între venitul reglementat şi energia electrică utilă, aferente nivelului de tensiune respectiv

Zi financiară

Orice zi în care băncile prin care operează părţile sunt deschise pentru operaţiuni financiare.

CAPITOLUL IV

Documente de referinţă

Art. 4. - Metodologia are la bază următoarele documente de referinţă:

a)   Legea energiei electrice nr. 13/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 51 din 23 ianuarie 2007;

b)   Regulamentul de furnizare a energiei electrice la consumatori, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.007/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 673 din 27 iulie 2004;

c)   Regulamentul privind racordarea utilizatorilor la reţelele electrice de interes public, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 867/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 559 din 4 august 2003;

d)   Contractul-cadru pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 43/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 66 din 19 ianuarie 2005, cu modificările ulterioare;

e)   contractele-cadru de furnizare a energiei electrice, aprobate prin Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 57/1999, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 623 din 21 decembrie 1999, cu modificările ulterioare.

CAPITOLUL V

Racordarea unui consumator la reţeaua electrică a prestatorului

Art. 5. - Racordarea unui consumator la reţeaua electrică a prestatorului se realizează cu respectarea prevederilor din Regulamentul privind racordarea utilizatorilor la reţelele electrice de interes public, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 867/2003.

Art. 6. - (1) Pentru racordarea unui nou consumator la reţeaua electrică a prestatorului sunt necesare acordul scris al operatorului principal de distribuţie al prestatorului, prin ale cărui instalaţii se face distribuţia energiei electrice, şi obţinerea unui nou aviz tehnic de racordare, conform reglementărilor în vigoare.

(2) Constituie excepţie de la prevederile alin. (1) situaţiile în care racordarea unui nou consumator nu conduce la creşterea puterii contractate a prestatorului sau se schimbă denumirea beneficiarului.

Art. 7. - In situaţia prevăzută la art. 6 operatorul principal de distribuţie are dreptul de a refuza, din motive justificate, aprobarea unui spor de putere pentru prestator şi, implicit, racordarea consumatorului la instalaţiile prestatorului, dar în acest caz operatorul principal de distribuţie este obligat să asigure consumatorului care a solicitat racordarea în reţeaua prestatorului accesul la reţelele electrice proprii, în condiţii economice şi tehnice echivalente sau mai avantajoase decât cele oferite de către prestatorul în reţeaua căruia i s-a refuzat accesul consumatorului.

Art. 8. - Racordarea şi plata lucrărilor necesare pentru racordare se vor face conform legislaţiei în vigoare.

CAPITOLUL VI

Stabilirea tarifului pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice prestat de prestator pentru beneficiar

Art. 9. - (1) Beneficiarul serviciului de distribuţie prestat de prestator plăteşte acestuia contravaloarea serviciului de distribuţie la un tarif/tarife aprobat/aprobate prin decizie a preşedintelui ANRE.

(2)   Până la deschiderea totală a pieţei de energie electrică, constituie excepţie de la alin. (1) beneficiarul de tip consumator casnic care nu plăteşte serviciul de distribuţie a energiei electrice prestatorului în a cărui reţea este racordat şi, în consecinţă, nu încheie cu prestatorul un contract de distribuţie a energiei electrice.

(3)   După deschiderea totală a pieţei de energie electrică, pentru consumatorii casnici se vor aplica aceleaşi prevederi ca şi pentru celelalte categorii de consumatori.

Art. 10. - (1) Tariful de distribuţie este aprobat de ANRE pe baza solicitării prestatorului.

(2)   Tariful de distribuţie aprobat de ANRE pentru un nivel de tensiune nu poate fi mai mare decât tariful de distribuţie aferent aceluiaşi nivel de tensiune, aprobat de ANRE pentru operatorul principal de distribuţie din zona în care este situat prestatorul.

(3)   a) Nu sunt supuse prevederilor alin. (2) cazurile excepţionale care vor fi probate prin documente şi care se vor analiza la momentul solicitării tarifului pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice.

b) Sunt considerate cazuri excepţionale situaţiile în care reţeaua de distribuţie este amplasată în zone geografice cu condiţii deosebite, de genul umiditate de 100%, altitudini peste 1.000 m etc, în condiţii ce pot cauza costuri mari de întreţinere şi reparaţii ale reţelei.

Art. 11. - (1) In decursul a 12 luni calendaristice prestatorul are dreptul să obţină o singură dată aprobarea unui/unor tarif/tarife de distribuţie.

(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), prestatorul are dreptul să revină cu o nouă solicitare, în următoarele situaţii:

a) înregistrarea în decurs de 6 luni calendaristice a unui indice de inflaţie cumulat mai mare de 10%;

b)  falimentul vechiului prestator şi preluarea activităţii de distribuţie de către altă persoană juridică;

c)   modificarea valorii mijloacelor fixe utilizate pentru prestarea serviciului de distribuţie cu mai mult de 25%;

d)  evenimente de forţă majoră.

Art. 12. - (1) Solicitarea prestatorului pentru aprobarea tarifului/tarifelor de distribuţie a energiei electrice se face cu respectarea prevederilor prezentei metodologii şi se transmite în scris către ANRE împreună cu documentele justificative necesare.

(2) Pentru a fi luată în considerare în cadrul procesului de analiză, documentaţia înaintată către ANRE trebuie să fie datată şi să aibă număr de înregistrare de la prestator, iar toate paginile cuprinse în cadrul documentaţiei trebuie să fie ştampilate şi semnate de către persoane autorizate.

Art. 13. - (1) In cazul unui prestator care este la prima solicitare de aprobare a tarifului de distribuţie şi prestează serviciul de distribuţie de mai puţin de 12 luni calendaristice, solicitarea va cuprinde o prognoză a costurilor şi a energiei distribuite pentru perioada t, bilanţul energetic aferent perioadei t, precum şi costurile realizate şi bilanţul energetic pe perioada în care prestatorul a prestat serviciul de distribuţie a energiei electrice, cu menţionarea exactă a acesteia.

(2)   In cazul unui prestator care aplică un tarif de distribuţie aprobat de ANRE şi solicită revizuirea acestui tarif, solicitarea va cuprinde prognoza costurilor şi a energiei distribuite pentru perioada t, bilanţul energetic aferent perioadei t, precum şi costurile realizate şi bilanţul energetic aferent perioadei t-1.

(3)  In cazul în care un prestator distribuie beneficiarilor săi, cumulat, o cantitate de energie electrică mai mare de 1.250 MWh/an inclusiv, este obligat să transmită la ANRE, până la data de 31 ianuarie a fiecărui an, macheta de monitorizare completată conform anexei nr. 6, care face parte integrantă din prezenta metodologie.

Art. 14. - (1) Calculul tarifului pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice prestat beneficiarului se face cu luarea în considerare a costurilor justificate ale activităţii respective.

(2)  Tariful de distribuţie acoperă costurile justificate ale prestatorului, asociate realizării în bune condiţii a serviciului de distribuţie a energiei electrice.

(3)   Prestatorul titular de licenţă de distribuţie a energiei electrice va ţine evidenţă contabilă de gestiune separată pentru activitatea de distribuţie a energiei electrice.

(4)  La calculul tarifului de distribuţie orice cost justificat asociat serviciului de distribuţie a energiei electrice este considerat o singură dată.

Art. 15. - (1) Documentele pe care trebuie să le conţină solicitarea prestatorului pentru aprobarea tarifului de distribuţie sunt următoarele:

a)  scrisoare de solicitare a aprobării tarifului/tarifelor de distribuţie a energiei electrice, cu precizarea tarifelor specifice solicitate, pentru fiecare nivel de tensiune;

b)   dovada achitării la zi a contribuţiei anuale către ANRE (copie a chitanţei sau a ordinului de plată);

c)   date de identificare a societăţii (adresa poştală, nr. de telefon, fax, numele directorului general, numele persoanei de contact);

d)  certificatul de înregistrare al societăţii emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;

e)  avizul/avizele tehnic/tehnice de racordare eliberat/eliberate de către operatorul principal de distribuţie al prestatorului;

f)  documente care certifică acordul scris al proprietarului mijloacelor fixe pentru prestarea serviciului de distribuţie de către prestator (de exemplu, contract de concesiune/ închiriere/comodat etc), în cazul în care prestatorul nu este şi proprietarul acestora;

g)   macheta/machetele de calcul al tarifului/tarifelor de distribuţie, conform anexei nr. 2, care face parte integrantă din prezenta metodologie;

h) declaraţie pe propria răspundere, în care să se specifice că toate costurile pe baza cărora au fost fundamentate tarifele de distribuţie sunt aferente exclusiv activităţii de distribuţie a energiei electrice;

i) memoriu tehnic cu descrierea instalaţiei electrice utilizate şi caracteristicile acesteia, în care se vor include: lungimea liniilor aferente fiecărui nivel de tensiune, numărul şi tipul posturilor/staţiilor de transformare, celulelor, transformatoarelor utilizate etc;

j) schema monofilară a reţelei de distribuţie, cu evidenţierea clară (marcarea) atât a punctelor de delimitare a instalaţiilor electrice dintre prestator şi fiecare beneficiar, cât şi a celor dintre prestator şi operatorul principal de distribuţie a energiei electrice;

k) bilanţul energetic al prestatorului, conform modelului din anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezenta metodologie;

l) cantităţile de energie electrică activă cumpărată/livrată de prestator în perioada t-1, conform anexei nr. 4, care face parte integrantă din prezenta metodologie;

m) lista beneficiarilor persoane fizice sau juridice pentru care se prestează serviciul de distribuţie, cu specificarea puterii instalate a acestora şi a nivelului de tensiune la care li se distribuie energie electrică, conform anexei nr. 5, care face parte integrantă din prezenta metodologie;

n) copie, din evidenţele contabile, a listei mijloacelor fixe utilizate pentru prestarea serviciului de distribuţie, din care să reiasă: data punerii în funcţiune a mijlocului fix, durata normală de funcţionare, valoarea de inventar a mijlocului fix, valoarea amortizării lunare;

o) plan de reparaţii/modernizări/investiţii prognozate a se efectua în perioada t, din care să reiasă mijloacele fixe supuse reparaţiei/modernizării şi valoarea reparaţiei/ modernizării sau numele obiectivului de investiţie şi valoarea acestuia;

p) numărul de salariaţi implicaţi/retribuiţi strict în/din activitatea de distribuţie a energiei electrice şi salariul mediu brut aferent;

q) alte documente justificative pentru costuri ca, de exemplu: copii ale facturilor de achiziţie a materiilor prime, materiale, obiecte de inventar, copii ale contractelor de reparaţii executate de terţi, contracte pentru alte servicii executate de terţi etc.

(2) In cazul în care prestatorul este titular de licenţă de distribuţie a energiei electrice, la solicitarea de aprobare a tarifului/tarifelor de distribuţie a energiei electrice, documentele menţionate la alin. (1) lit. c), d), e) şi f) nu se mai transmit la ANRE dacă există deja la documentaţia depusă pentru acordarea licenţei de distribuţie a energiei electrice şi nu au suferit modificări.

Art. 16. - Costurile recunoscute la stabilirea tarifului de distribuţie cuprind:

a)  costuri de operare şi mentenanţă;

b)  costul cu amortizarea mijloacelor fixe;

c)   costul pentru consumul propriu tehnologic în instalaţiile de distribuţie;

d)  costuri financiare.

Art. 17. - Costurile de operare şi mentenanţă sunt defalcate în următoarele grupe:

a)   costuri cu materii prime, materiale şi obiecte de inventar;

b)  costuri cu lucrări de întreţinere şi reparaţii executate cu terţi;

c)   costuri cu chirii, redevenţe, impozite, taxe, stabilite conform reglementărilor legale în vigoare sau de către autorităţile locale;

d)  costuri cu alte servicii prestate de terţi;

e)  costuri de personal.

Art. 18. - (1) Costul cu amortizarea mijloacelor fixe se calculează ca sumă a amortizării în perioada t a activelor existente.

(2)   Pentru calculul amortizării mijloacelor fixe se utilizează metoda liniară.

(3)   In cazul în care se efectuează reevaluarea mijloacelor fixe utilizate pentru prestarea serviciului de distribuţie a energiei electrice, se va lua în considerare la calculul tarifelor de distribuţie o creştere cu maximum indicele de inflaţie înregistrat de la ultima reevaluare sau de la punerea în funcţiune a mijlocului fix.

Art. 19. - (1) Costul consumului propriu tehnologic (CPT) reprezintă valoarea pierderilor tehnologice de energie electrică cauzate de distribuţia energiei electrice prin reţeaua de distribuţie a prestatorului şi se calculează ca produsul dintre cantitatea de CPT pe nivelul de tensiune respectiv (MWh) şi preţul mediu de cumpărare de către prestator a energiei electrice active (lei/MWh).

(2) Preţul mediu de cumpărare al energiei electrice active se calculează conform art. 34.

Art. 20. - Costurile financiare cuprind cheltuieli aferente dobânzilor la creditele contractate pentru lucrările de investiţii şi/sau reparaţii/modernizări în reţeaua de distribuţie.

Art. 21. - In situaţia în care energia electrică este distribuită la mai mult de un nivel de tensiune, alocarea costurilor pe niveluri de tensiune se va face astfel:

a)   costurile directe aferente activităţii de distribuţie a energiei electrice vor fi alocate direct pe nivelul de tensiune corespunzător;

b)   costurile comune mai multor niveluri de tensiune, aferente activităţii de distribuţie a energiei electrice, vor fi împărţite pe fiecare nivel de tensiune pentru care se calculează tarife specifice de distribuţie, folosindu-se drept cheie de alocare ponderea valorii mijloacelor fixe de pe acel nivel de tensiune în totalul valorii mijloacelor fixe utilizate pentru prestarea serviciului de distribuţie a energiei electrice.

Art. 22. - Rata reglementată a profitului, aferentă serviciului de distribuţie prestat de prestator, este de maximum 5%. Profitul este egal cu produsul dintre rata reglementată a profitului şi totalul costurilor aferente serviciului de distribuţie a energiei electrice.

Art. 23. - Venitul reglementat pentru serviciul de distribuţie este egal cu suma dintre totalul costurilor şi profitul serviciului.

Art. 24. - Calculul tarifului/tarifelor specific/specifice de distribuţie a energiei electrice se efectuează pentru perioada t.

Art. 25. - Toţi beneficiarii trebuie să pună la dispoziţia prestatorului datele necesare pentru elaborarea prognozei privind energia electrică totală distribuită prin instalaţiile prestatorului în perioada t, conform reglementărilor în vigoare.

Art. 26. - Tariful de distribuţie se aplică pentru energia electrică măsurată, conform reglementărilor în vigoare, la punctul de delimitare a instalaţiilor dintre prestator şi beneficiar.

Art. 27. - (1) ANRE poate invalida tarifele de distribuţie aprobate, cu anunţarea prealabilă a prestatorului, dacă se constată că:

a)  un cost a fost inclus de mai multe ori;

b)  stabilirea tarifelor s-a efectuat pe baza unor informaţii false furnizate de prestator;

c)   există greşeli în calculul tarifelor de distribuţie propuse spre aprobare.

(2) Invalidarea tarifelor de distribuţie implică în primul rând corectarea informaţiilor false sau a greşelilor de calcul, recalcularea şi aprobarea noilor tarife ce vor fi aplicate de prestator.

CAPITOLUL VII

Contracte aplicate pentru prestarea serviciului de distribuţie a energiei electrice de către prestator pentru beneficiar

Art. 28. - Prestarea serviciului de distribuţie a energiei electrice de către prestator pentru beneficiarul său se realizează în baza unui contract încheiat între cele două părţi.

Art. 29. - (1) In cazul în care prestatorul deţine licenţă pentru distribuţia energiei electrice, se va încheia un contract conform Contractului-cadru pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul  Energiei nr. 43/2004, cu modificările ulterioare.

(2) In cazul în care prestatorul nu deţine licenţă pentru distribuţia energiei electrice, se va încheia un contract conform Contractului-cadru pentru distribuţia energiei electrice de către persoane juridice, altele decât cele titulare de licenţă de distribuţie a energiei electrice, prezentat în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta metodologie.

CAPITOLUL VIII

Revinderea energiei electrice de prestator către beneficiar

Art. 30. - Prestatorul asigură revinderea energiei electrice unui beneficiar de tip consumator captiv, cu respectarea prevederilor legale.

Art. 31. - Revinderea energiei electrice de către prestator beneficiarului său se realizează în baza unui contract de furnizare, prin care prestatorul:

a)   preia toate obligaţiile şi toate drepturile furnizorului său pe care le va transmite prin contractele încheiate, conform prevederilor prezentei proceduri;

b)   răspunde, în condiţiile legii, pentru încadrarea în puterile maxime şi în cantităţile de energie contractate pentru consumul propriu şi al tuturor beneficiarilor săi.

Art. 32. - Prestatorul revinde energia electrică activă beneficiarului de tip consumator captiv, cu excepţia celui de tip consumator casnic, la preţul mediu lunar de cumpărare al energiei electrice active de către prestator.

Art. 33. - (1) Până la deschiderea totală a pieţei de energie electrică, în cazul beneficiarilor de tip consumatori casnici, prestatorul revinde energia electrică activă la unul din tarifele reglementate pentru consumatori casnici, ales de către beneficiar.

(2) După deschiderea totală a pieţei de energie electrică, pentru consumatorii casnici se vor aplica aceleaşi prevederi ca şi pentru celelalte categorii de consumatori.

Art. 34. - Preţul mediu de cumpărare al energiei electrice active se calculează prin împărţirea valorii energiei electrice active cumpărate (include atât contravaloarea energiei electrice active, contravaloarea taxei de putere, dacă este cazul, cât şi a serviciilor aferente transmisiei energiei electrice ori alte taxe aferente energiei electrice active) de prestator, la cantitatea de energie electrică activă cumpărată.

CAPITOLUL IX

Relaţiile comerciale dintre prestator şi beneficiarul său, legate de prestarea serviciului de distribuţie a energiei electrice de către prestator şi/sau de revinderea acesteia când este cazul

Art. 35. - (1) In cazul beneficiarilor de tip consumatori casnici cărora prestatorul le şi revinde energie electrică, se încheie un singur contract de tipul Contractului-cadru de furnizare a energiei electrice la consumatorii casnici.

(2)   Nu se încheie contract pentru prestarea serviciului de distribuţie.

(3)   Beneficiarul de tip consumator casnic are dreptul, conform reglementărilor în vigoare, să îşi aleagă orice tarif de furnizare a energiei electrice pentru consumatori casnici, dintre cele reglementate de ANRE şi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(4)   Recuperarea cheltuielilor aferente serviciului de distribuţie se asigură prin diferenţa dintre tariful/preţul energiei cumpărate de către prestator de la furnizorul său de energie electrică şi tariful pentru energia electrică aplicat beneficiarului.

(5)  Precizările din prezentul articol sunt valabile până la deschiderea totală a pieţei de energie electrică.

Art. 36. - (1) In cazul beneficiarilor de tip consumatori captivi cărora prestatorul le şi revinde energie electrică, se încheie:

a)   un contract pentru serviciul de distribuţie prestat de prestator, conform precizărilor art. 29;

b)   un contract de furnizare a energiei electrice de tipul Contractului-cadru de furnizare a energiei electrice la micii consumatori finali, industriali şi similari, la tarife reglementate sau Contractului-cadru de furnizare a energiei electrice la marii consumatori finali, industriali şi similari, la tarife reglementate, aprobate prin Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 57/1999, cu modificările ulterioare, aplicabil categoriei de consumatori din care face parte beneficiarul.

(2)   Pentru serviciul de distribuţie prestat, prestatorul aplică tariful de distribuţie aprobat prin decizie a preşedintelui ANRE, corespunzător nivelului de tensiune la care este racordat beneficiarul.

(3)   Pentru revinderea energiei electrice active se aplică preţul mediu lunar de cumpărare, calculat conform precizărilor art. 34.

(4)  In cazul în care este necesară facturarea energiei electrice reactive conform reglementărilor ANRE, se aplică tariful pentru energia electrică reactivă, în vigoare.

Art. 37. - (1) In cazul beneficiarilor de tip consumatori eligibili care şi-au exercitat dreptul de eligibilitate, pentru care prestatorul prestează doar serviciul de distribuţie a energiei electrice, şi au ales ca furnizor un alt agent economic decât prestatorul, se încheie cu prestatorul doar un contract pentru prestarea serviciului de distribuţie a energiei electrice, conform precizărilor art. 29.

(2)  In situaţia prevăzută la alin. (1), contractul poate fi încheiat între prestator şi beneficiar sau între prestator şi furnizorul de energie electrică al beneficiarului.

(3)   Pentru serviciul de distribuţie prestat, prestatorul aplică   tariful   de   distribuţie  aprobat  prin decizie a preşedintelui ANRE, corespunzător nivelului de tensiune la care este racordat beneficiarul.

Art. 38. - (1) Beneficiarii de tip consumatori eligibili care şi-au exercitat dreptul de eligibilitate şi au ales prestatorul ca furnizor de energie electrică încheie cu prestatorul:

a)   un contract pentru serviciul de distribuţie prestat de prestator, conform precizărilor art. 29;

b)  un contract de furnizare a energiei electrice de tipul Contractului-cadru de furnizare a energiei electrice la consumatori eligibili.

(2)   Pentru serviciul de distribuţie prestat, prestatorul aplică tariful de distribuţie aprobat prin decizie a preşedintelui ANRE, corespunzător nivelului de tensiune la care este racordat beneficiarul.

(3)   Pentru furnizarea energiei electrice active se aplică un preţ negociat între beneficiar şi prestator (în calitate de furnizor, în acest caz).

(4)  In cazul în care este necesară facturarea energiei electrice reactive conform reglementărilor ANRE, se aplică tariful pentru energia electrică reactivă, în vigoare.

Art. 39. - (1) In cazul beneficiarilor de tip furnizor, operator de transport şi de sistem, operator principal de distribuţie sau producător de energie electrică şi/sau termică ce cumpără energia electrică de la alt furnizor decât prestatorul, care beneficiază doar de serviciul de distribuţie prestat de prestator, se încheie un contract pentru prestarea serviciului de distribuţie a energiei electrice, conform precizărilor art. 29.

(2) Pentru serviciul de distribuţie prestat, prestatorul aplică tariful/tarifele de distribuţie aprobat/aprobate prin decizie a preşedintelui ANRE.

CAPITOLUL X

Măsurarea energiei electrice

Art. 40. - Pentru prestarea serviciului de distribuţie a energiei electrice este obligatorie montarea unui grup de măsură a energiei electrice în punctul de delimitare dintre instalaţiile electrice ale prestatorului şi ale fiecărui beneficiar, conform reglementărilor în vigoare.

Art. 41. - (1) Măsurarea energiei electrice consumate de beneficiar se va face pe baza citirii contorului montat în punctul de delimitare dintre instalaţiile electrice ale prestatorului şi ale beneficiarului sau, dacă nu este posibil, în cel mai apropiat punct de acesta, cu corectarea cantităţilor de energie electrică, în conformitate cu reglementările în vigoare.

(2) In cazul în care la prestator nu există grup de măsură care să măsoare consumul propriu al acestuia, distinct faţă de suma consumurilor de energie electrică ale clienţilor, cantitatea de energie electrică ce este consumată de prestator (inclusiv consumul propriu tehnologic în reţeaua de distribuţie) se va calcula prin diferenţă între energia măsurată în punctul de delimitare dintre instalaţiile electrice ale prestatorului şi ale operatorului principal de distribuţie al acestuia şi suma energiilor electrice măsurate la beneficiari.

CAPITOLUL XI

Dispoziţii finale

Art. 42. - Până în momentul în care un beneficiar îşi alege un alt furnizor decât prestatorul, responsabilitatea asumării debitelor beneficiarului referitoare la plata energiei electrice consumate şi/sau a serviciului de distribuţie a energiei electrice aparţine prestatorului.

Art. 43. - (1) In cazul în care prestatorul are debite către terţi legate de plata energiei electrice sau de plata serviciilor legate de transmiterea energiei electrice prin reţelele electrice, prestatorul, operatorul principal de distribuţie sau furnizorul prestatorului nu poate condiţiona schimbarea de către beneficiar a furnizorului de energie electrică.

(2) In cazul în care beneficiarul are către prestator debite legate de plata energiei electrice şi/sau a serviciului de distribuţie a energiei electrice, beneficiarul îşi poate schimba furnizorul de energie electrică numai cu condiţia preluării debitelor de către noul furnizor.

Art. 44. - Pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice prestat se va emite o factură în care se vor evidenţia distinct, cel puţin: cantitatea de energie electrică pentru care s-a prestat serviciul, tariful de distribuţie aplicat, numărul contractului în baza căruia se prestează serviciul şi numărul deciziei de aprobare a tarifului de distribuţie.

Art. 45. - In cazul în care prestatorul efectuează şi revinderea energiei electrice beneficiarului său, se vor evidenţia distinct în factură preţul de vânzare şi cantitatea de energie electrică.

Art. 46. - In cazul în care în termen de maximum 30 de zile de la data solicitării de către ANRE de completare a documentaţiei pentru solicitarea tarifului/tarifelor de distribuţie, depusă iniţial de prestator, aceasta nu este completată, dosarul depus este clasat, cu anunţarea prestatorului.

Art. 47. - Termenul de emitere a deciziei de aprobare a tarifului/tarifelor de distribuţie a energiei electrice este de maximum 30 de zile lucrătoare de la data la care este completă documentaţia depusă la ANRE pentru solicitarea tarifului/tarifelor de distribuţie.

Art. 48. - Persoana juridică ce prestează serviciul de distribuţie a energiei electrice şi aplică tarif/tarife de distribuţie a energiei electrice în baza unei decizii aprobate de preşedintele ANRE plăteşte o contribuţie către ANRE conform reglementărilor în vigoare.

Art. 49. - Neînţelegerile precontractuale legate de încheierea contractelor de furnizare şi de distribuţie dintre prestator şi beneficiarul său se soluţionează conform reglementărilor emise de ANRE.

Art. 50. - In situaţia imposibilităţii continuării activităţii prestatorului din cauza falimentului acestuia, activitatea de distribuţie a energiei electrice şi obligaţiile contractuale ce decurg din aceasta sunt preluate de către operatorul principal de distribuţie a energiei electrice al prestatorului.

Art. 51. - In situaţia imposibilităţii continuării activităţii prestatorului din cauza încetării/rezilierii contractului de concesiune a instalaţiilor de energie electrică, activitatea de distribuţie a energiei electrice şi obligaţiile contractuale ce decurg din aceasta sunt preluate de către concedent.

Art. 52. - In situaţiile prezentate la art. 50 şi 51, distribuţia energiei electrice va fi efectuată la tariful/tarifele de distribuţie a energiei electrice în vigoare, aprobate prin decizie emisă de ANRE pentru prestator, până la revizuirea acestora.

Art. 53. - In cazul în care în decursul a 12 luni calendaristice prestatorul nu revine cu o solicitare de revizuire a tarifului/tarifelor de distribuţie, acestea rămân valabile până la abrogarea lor printr-o decizie a preşedintelui ANRE.

Art. 54. - (1) In termen de maximum 15 zile calendaristice de la comunicarea deciziei de aprobare a tarifului/tarifelor de distribuţie a energiei electrice, prestatorul va încheia/actualiza cu beneficiarul un contract pentru prestarea serviciului de distribuţie a energiei electrice, conform prevederilor prezentei metodologii.

(2) Contractul va conţine condiţiile minimale obligatorii, orice alte clauze putând fi stabilite ulterior, prin acte adiţionale la contract

ANEXA Nr. 1 la metodologie

CONTRACT-CADRU

pentru distribuţia energiei electrice de către persoane juridice, altele decât cele titulare de licenţă de distribuţie a energiei electrice

Nr.......................................din data...........................

Intre ......................................................................., societate comercială cu sediul în ................................................................,judeţul ..........................., cod poştal ..................................., telefon .................................., fax .........................., cod fiscal ..........................., certificat de înregistrare/cod unic de înregistrare la oficiul registrului comerţului.........................., cont de virament nr........................, deschis la ........................................., reprezentată prin .................................... (director) ...................................... şi prin ...................................................... (director economic) .............................................., în calitate de prestator, pe de o parte, şi ........................ ............................................................, cu sediul în ....................., judeţul .............................................., cod poştal ............................................., telefon ......................................, fax ............................., cod fiscal ........................................., certificat de înregistrare/cod unic de înregistrare la oficiul registrului comerţului ......................................., cont de virament nr................................................., deschis la ..............................................., reprezentată prin .................................. (director) şi prin ............................................................................................... (director economic) ................................................., în calitate de beneficiar, pe de altă parte, ambele denumite în continuare părţi, s-a încheiat prezentul contract.

Terminologie

Art. 1. - Termenii utilizaţi în prezentul contract sunt definiţi în Metodologia de stabilire a tarifului pentru distribuţia energiei electrice de către persoane juridice, altele decât operatorii principali de distribuţie a energiei electrice, precum şi a condiţiilor pentru retransmiterea energiei.

Obiectul contractului

Art. 2. - (1) Obiectul prezentului contract îl constituie prestarea serviciului de distribuţie a energiei electrice de către prestator pentru beneficiarul său.

(2) Prestarea serviciului se face la locul de consum ..................................., din localitatea ...................................., adresa .............................................., sau locurile de consum prevăzute în anexa ....... pe perioada de valabilitate a contractului.

Durata contractului şi încetarea contractului

Art. 3.  - Prezentul contract se încheie pe o perioadă de ..................................

Art. 4. - Prelungirea duratei contractului este posibilă cu acordul scris al ambelor părţi, printr-un act adiţional, care se va semna cu cel puţin 15 zile înainte de expirarea contractului.

Art. 5. - Rezilierea prezentului contract se poate face din iniţiativa prestatorului serviciului, în caz de imposibilitate a continuării prestării serviciului de distribuţie, cu anunţarea prealabilă, în scris, a beneficiarului, cu 15 zile lucrătoare înainte de termenul solicitat.

Art. 6. - Rezilierea prezentului contract se poate face din iniţiativa beneficiarului, în cazul în care nu mai utilizează reţeaua de distribuţie a prestatorului, cu anunţarea prealabilă, în scris, a prestatorului, cu 15 zile lucrătoare înainte de termenul solicitat.

Obligaţii financiare şi modalităţi de plată

Art. 7. - (1) Beneficiarul plăteşte prestatorului, până la data limită de plată, contravaloarea serviciului de distribuţie, corespunzător energiei electrice active măsurate în punctul de delimitare cu beneficiarul, la tariful de distribuţie aprobat pentru prestator de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), conform Deciziei preşedintelui ANRE nr......../........

(2)   Beneficiarul plăteşte prestatorului, până la data limită de plată, contravaloarea serviciului de distribuţie, corespunzător energiei electrice reactive măsurate în punctul de delimitare cu beneficiarul, conform reglementărilor ANRE.

(3)  In cazul în care citirea contoarelor se efectuează de către un operator de măsură diferit de prestator sau beneficiar, este obligatorie asigurarea accesului acestuia la grupurile de măsură utilizate pentru măsurarea energiei electrice pentru care s-a prestat serviciul de distribuţie.

Art. 8. - (1) Pe întreaga durată de derulare a contractului, dar nu mai târziu de 5 zile financiare după începerea fiecărei luni contractuale, prestatorul va emite către beneficiar o factură pentru serviciul de distribuţie prestat în luna contractuală anterioară.

(2) Factura va conţine, în mod distinct, cel puţin:

a)  numărul contractului în baza căruia se prestează serviciul de distribuţie a energiei electrice;

b)  cantitatea de energie electrică activă şi/sau reactivă pentru care s-a prestat serviciul de distribuţie;

c)   tariful de distribuţie pentru nivelul de tensiune la care este racordat beneficiarul, aprobat prin decizie a preşedintelui ANRE;

d)  valoarea totală a serviciului de distribuţie prestat;

e)  data limită de plată.

Art. 9. - Beneficiarul plăteşte factura pentru serviciul de distribuţie în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data emiterii sale.

Art. 10. - Dacă ziua limită de plată nu este o zi financiară, atunci ziua limită de plată se consideră următoarea zi financiară.

Art. 11. - (1) In cazul neîndeplinirii în termen de 30 de zile de la data scadenţei a obligaţiilor prevăzute la art. 7, clientul va plăti, în afara sumei datorate, o penalitate la această sumă, corespunzătoare ca procent dobânzii datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor către bugetul de stat, pentru fiecare zi de întârziere faţă de scadenţă, până în ziua plăţii (exclusiv), după cum urmează:

a)  penalităţile se datorează începând cu prima zi după data scadenţei;

b)  valoarea totală a penalităţilor nu poate depăşi valoarea sumei datorate.

(2) In cazul în care beneficiarul achită factura până în cea de-a 30-a zi de la data emiterii, acesta nu datorează penalităţi.

Art. 12. - Plata facturii va fi efectuată în lei, conform legislaţiei în vigoare, în contul prestatorului. Se consideră drept dată de efactuare a plăţii data care apare în extrasul de cont al beneficiarului.

Obligaţiile şi drepturile prestatorului

Art.  13.  -  Prestatorul se obligă să obţină pe toată durata contractului toate aprobările necesare pentru executarea obligaţiilor cuprinse în prezentul contract, conformându-se în acelaşi timp tuturor cerinţelor legale. Art. 14. - Prestatorul are următoarele obligaţii:

a)   să convină cu beneficiarul asupra programului de revizii şi reparaţii în instalaţiile de distribuţie a energiei electrice către acesta;

b)  să asigure efectuarea reviziilor şi reparaţiilor programate ale echipamentelor şi instalaţiilor de distribuţie;

c)  să anunţe beneficiarul, cu minimum 5 zile lucrătoare înainte, despre întreruperile programate în instalaţiile de distribuţie a energiei electrice;

d)   să ia măsuri de remediere a defecţiunilor şi deranjamentelor survenite în instalaţiile proprii, semnalate de beneficiar;

e)  să ia măsuri de întrerupere a distribuţiei energiei electrice şi de separare vizibilă a instalaţiei beneficiarului de reţeaua de distribuţie, în cazul unor defecţiuni în instalaţia beneficiarului, la cererea acestuia;

f)  să iniţieze modificarea şi completarea contractului de distribuţie a energiei electrice sau a anexelor la acesta ori de câte ori apar elemente noi;

g)  să permită accesul delegatului beneficiarului/operatorului de măsură la grupurile de măsurare/contoare, atunci când acestea sunt montate în incinte controlate de prestatorul serviciului de distribuţie;

h) să verifice în cel mai scurt timp sesizările beneficiarului şi să răspundă în termen de maximum 5 zile lucrătoare tuturor reclamaţiilor şi sesizărilor scrise ale acestuia, conform reglementărilor în vigoare;

i) să respecte normele şi prescripţiile tehnice;

j) să asigure în punctele de delimitare parametrii de calitate ai energiei electrice, precum şi continuitatea alimentării, conform reglementărilor în vigoare;

k) să plătească beneficiarului despăgubiri pentru pagubele produse acestuia ca urmare a funcţionării necorespunzătoare a echipamentelor şi a instalaţiilor proprii sau datorită unor acţiuni ale personalului propriu.

Art. 15. - Prestatorul are următoarele drepturi:

a)  să încaseze la termenele stabilite contravaloarea serviciului de distribuţie prestat beneficiarului;

b)   să aibă acces la grupurile de măsurare/contoare în vederea decontării, dacă acestea se află în incinta beneficiarului sau în întreţinerea acestuia;

c)  să pretindă despăgubiri beneficiarului pentru pagubele produse în instalaţiile de distribuţie, dacă se dovedeşte că acestea s-au produs din vina beneficiarului;

d)  să pretindă beneficiarului despăgubiri pentru daunele provocate ca urmare a întreruperilor cauzate din vina acestuia.

Obligaţiile şi drepturile beneficiarului

Art. 16. - Beneficiarul are următoarele obligaţii:

a)  să achite integral şi la termen facturile emise de prestator, eventualele corecţii sau regularizări ale acestora urmând să se efectueze la următoarea facturare;

b)  să respecte normele şi prescripţiile tehnice în vigoare;

c)  să permită accesul delegatului prestatorului/operatorului de măsură la grupurile de măsurare/contoare, atunci când acestea sunt montate în incinte controlate de beneficiarul serviciului de distribuţie;

d)   să plătească prestatorului despăgubiri pentru pagubele produse acestuia ca urmare a funcţionării necorespunzătoare a echipamentelor şi a instalaţiilor proprii sau din cauza unor acţiuni ale personalului propriu;

e)  să nu modifice în niciun fel instalaţia de alimentare, decât în conformitate cu prevederile în vigoare;

f)  să se conformeze dispoziţiilor prestatorului serviciului de distribuţie şi să reducă la nivelul stabilit consumul în situaţii de restricţii sau limitări.

Art. 17. - Beneficiarul are următoarele drepturi:

a)  să solicite prestatorului măsuri pentru remedierea defecţiunilor şi a deranjamentelor survenite în instalaţiile de distribuţie ale acestuia;

b)   să pretindă prestatorului despăgubiri pentru daunele provocate ca urmare a întreruperilor cauzate din vina acestuia, conform reglementărilor în vigoare;

c)   să aibă acces la grupurile de măsurare/contoare, dacă acestea se află în incinta prestatorului, în vederea constatării şi decontării livrărilor de energie electrică.

Modificarea circumstanţelor

Art. 18. - (1) In sensul prezentului contract, prin modificarea circumstanţelor se înţelege intrarea în vigoare a unor prevederi legale noi, precum şi modificarea sau abrogarea celor existente ulterior datei încheierii prezentului contract. Contractele încheiate de părţi se modifică şi/sau se completează automat dacă printr-un act normativ se modifică/completează prevederile prezentului contract-cadru, părţile având obligaţia preluării modificării/completării într-un act adiţional la contract.

(2) Dacă apare o modificare de circumstanţe, părţile vor accepta modificarea preţurilor de contract, prin încheierea de acte adiţionale la prezentul contract, conform deciziei preşedintelui ANRE de aprobare a noilor tarife de distribuţie pentru prestator.

Răspunderea contractuală

Art. 19. - (1) Dispoziţiile prezentului contract sunt în concordanţă cu prevederile legislaţiei în vigoare.

(2) Pentru neexecutarea, în totalitate sau în parte, a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract, părţile răspund în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.

Art. 20. - Dacă în cursul ultimelor 12 luni calendaristice beneficiarul a ajuns în situaţia de neplată repetată a facturilor emise pentru prestarea serviciului de distribuţie, prestatorul poate solicita beneficiarului constituirea unor garanţii, conform reglementărilor în vigoare.

Litigii

Art. 21. - Litigiile care decurg din interpretarea şi/sau executarea prezentului contract, care nu pot fi rezolvate pe cale amiabilă, vor fi supuse spre soluţionare instanţei judecătoreşti competente.

Forţa majoră

Art. 22. - (1) Părţile sunt exonerate de orice răspundere pentru neîndeplinirea parţială sau totală a obligaţiilor ce decurg din acest contract, dacă aceasta este rezultatul acţiunii forţei majore. Circumstanţele de forţă majoră sunt cele care pot apărea pe perioada derulării prezentului contract în urma producerii unor evenimente deosebite (calamităţi naturale, război, embargou şi altele), care nu au putut fi luate în considerare de către părţi la încheierea contractului şi care sunt în mod rezonabil în afara voinţei şi controlului părţilor.

(2)  Partea care invocă forţa majoră trebuie să notifice acest lucru în scris celeilalte părţi în termen de 48 de ore de la apariţia acesteia, cu certificarea forţei majore de către instituţiile abilitate.

(3)   Neîndeplinirea obligaţiei de comunicare a forţei majore nu înlătură efectul exonerant de răspundere al acesteia, dar antrenează obligaţia părţii care o invocă de a repara pagubele cauzate celeilalte părţi, prin faptul necomunicării.

Prezentul contract a fost încheiat la data de ...................................... în două (2) exemplare deopotrivă originale, câte unul pentru fiecare parte contractantă, şi îşi produce efectele începând cu data de .............................................................................

Semnături

Prestator,                                                     Beneficiar,

............................                                         ............................

 ANEXA Nr. 2 la metodologie

MACHETA

de calcul al tarifului de distribuţie

Prestator: S.C...................................................

Valori realizate în perioada t-1 (ultimele 12 luni)

Valori solicitate pentru perioada t (următoarele 12 luni)

Locul de consum: ..............................................

Nr.

Nivel de tensiune

IT

MT

JT

IT

MT

JT

ENERGIE [MWh]

A.

Cantitatea de energie electrică intrată

R1***)

R10

R19

B.

Cantitate de energie electrică pentru CPT**)

R2

R7 + R11

R16 + R20

C.

Cantitate de energie electrică utilă (A-B), din care

R3

R12

R21

D.

Cantitate de energie electrică distribuită beneficiarilor

R5

R14

R23

E.

Preţ mediu de achiziţie a energiei electrice [lei/MWh]

costuri [lei]

1.

Costuri de operare şi mentenanţă (1.1 + 1.2 + 1.3 + 1.4 + 1.5 + 1.6), din care:

1.1.

materii prime, materiale, obiecte de inventar

1.2.

lucrări de întreţinere şi reparaţii executate cu terţii

1.3.

chirii, redevenţe, impozite, taxe stabilite conform reglementărilor legale în vigoare sau de către autorităţile locale

1.4.

alte servicii prestate de terţi

1.5.

costuri legate de personal (salarii, diurne, prime)

1.6.

contribuţii la fondul de sănătate, la fonduri speciale, altele de aceeaşi natură aferente fondului de salarii

2.

Costuri cu amortizarea

3.

Costuri cu CPT (B x E)

4.

Costuri financiare

F.

TOTAL COSTURI (1 +2 + 3 + 4)

G.

profit [lei]

H.

VENIT (F + G) [lei]

I.

Tarif specific de distribuţie (H/C) [lei/MWh]

J.

tarif de distribuţie (suma de tarife specifice de distribuţie)*) [lei/MWh]

*) In cazul în care distribuţia de energie electrică se realizează pe un singur nivel de tensiune, tariful de distribuţie este egal cu tariful specific de distribuţie.

**) Cantitatea de energie electrică pentru CPT cuprinde valorile cumulate ale CPT (transformare şi linie) aferente nivelului de tensiune respectiv.

***) R1, R2 ... Rn este numărul rândului corespunzător din anexa nr. 3.

Se vor completa numai rubricile necesare, în funcţie de situaţia tehnică şi economică a fiecărui prestator.

Cantităţile de energie electrică aferente perioadei t-1 se vor corela cu cele din anexa nr. 4.

ANEXA Nr. 3 la metodologie

BILANŢUL  ENERGETIC  AL  PRESTATORULUI

Nr. crt.

Bilanţ energetic

Cantitate prognozată pentru perioada t (MWh)

1.

Energie intrată în IT

2.

CPT linii IT

3.*)

Energie utilă la IT (= 1 -2), din care:

4.

energie pentru consumul propriu al prestatorului la IT

5.

energie distribuită beneficiarilor la IT

6.

Energie intrată în trafo de IT/MT (= 3-4-5)

7.

CPT transformare IT/MT

8.

Energie intrată în MT din trafo de IT/MT (= 6-7)

9.

Energie intrată direct la MT

10.

Total energie intrată în MT (= 8+9)

11.

CPT linii MT

12.*)

Energie utilă la MT (= 10-11), din care:

13.

energie pentru consumul propriu al prestatorului la MT

14.

energie distribuită beneficiarilor la MT

15.

Energie intrată în trafo de MT/JT (= 12-13-14)

16.

CPT transformare MT/JT

17.

Energie intrată în JT din trafo de MT/JT (= 15-16)

18.

Energie intrată direct la JT

19.

Total energie intrată în JT (= 17+18)

20.

CPT linii JT

21.*)

Energie utilă la JT (= 19-20), din care:

22.

energie pentru consumul propriu al prestatorului la JT

23.

energie distribuită beneficiarilor la JT

Se vor completa numai rubricile necesare, în funcţie de situaţia tehnică a fiecărui prestator.

*) Poziţiile 3, 12, 21 vor fi folosite pentru calculul tarifului specific de distribuţie aferent nivelului de tensiune respectiv.

NOTĂ:

La rubricile de energie electrică pentru CPT din macheta pentru calculul tarifului specific de distribuţie (anexa nr. 2) se vor cumula cele două valori ale CPT (transformare plus linie) de pe nivelul respectiv de tensiune.

ANEXA Nr. 4 la metodologie

CANTITĂŢI

de energie electrică activă cumpărate/livrate de prestator în perioada t-1 (MWh)

Nr. crt.

Luna

Energie electrică intrată (MWh)

Energie electrică utilă (MWh)

Energie livrată la beneficiari (MWh)

1.

2.

...

12.

Total

ANEXA Nr. 5 la metodologie

LISTA

beneficiarilor, persoane juridice sau fizice, pentru care se prestează serviciul de distribuţie a energiei electrice

Nr. crt.

Denumirea beneficiarului

Nivel tensiune la care

este racordat beneficiarul

(kV)

Putere instalată

la beneficiar

(kW)

Energie electrică activă anuală distribuită/prognozată a fi distribuită la beneficiar (MWh)

1.

2.

...

...

Total

Se va completa în ordinea descrescătoare a nivelului de tensiune la care este/sunt alimentat/alimentaţi beneficiarul/beneficiarii.

ANEXA Nr. 6 la metodologie

MACHETA

de monitorizare a bilanţului de energie electrică şi a costurilor aferente serviciului de distribuţie pentru anul......

Nr. crt.

Denumire

UM

Valoare

IT

MT

JT

Costuri

1.

Costuri de operare şi mentenanţă

lei

2.

Costuri cu amortizarea

lei

3.

Costuri cu CPT

lei

4.

Costuri financiare

lei

5.

Total costuri

lei

Bilanţ energie

6.

Energie electrică intrată

MWh

7.

Energie electrică reprezentând CPT

MWh

8.

Energie electrică distribuită pentru beneficiari

MWh


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu