Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 298 din 6 mai 2009

pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile efectuate în implementarea proiectelor finantate în cadrul Programului de cooperare interregionala INTERREG IV C

ACT EMIS DE: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI LOCUINTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 338 din 21 mai 2009



Având în vedere prevederile art. 13 din Regulamentul (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.783/1999 şi ale art. 48-53 din Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională,

având în vedere art. 11 alin. (1) lit. h) din Hotărârea Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, cu modificările ulterioare,

în temeiul art. 12 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, cu modificările ulterioare,

ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei emite următorul ordin:

Art. 1. - Prin prezentul ordin se reglementează categoriile de cheltuieli eligibile efectuate în proiectele finanţate în cadrul Programului de cooperare interregională INTERREG IV C, denumit în continuare Programul.

Art. 2. -In sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

a) cerere de finanţare - documentul elaborat de către partenerul lider de proiect şi transmis Secretariatului tehnic comun cu scopul de a obţine finanţare pentru implementarea activităţilor descrise conform formatului-standard furnizat în Ghidul solicitantului;

b) proiect - operaţiunea descrisă în cererea de finanţare depusă în cadrul unui apel de proiecte lansat de către Autoritatea de management, care primeşte fonduri aferente Programului şi care îndeplineşte criteriile impuse de către Comitetul de monitorizare INTERREG IV C;

c) costuri comune - costurile generate de implementarea unei activităţi din cadrul proiectului şi suportate de unul dintre parteneri în numele său şi al unuia sau mai multor parteneri, în conformitate cu prevederile acordului de parteneriat încheiat între aceştia;

d) mini-program - proiectul, având un număr limitat de parteneri ce dezvoltă un cadru comun pentru cooperarea interregională, urmând sistemul de implementare a Programului, ce urmează a fi implementat prin lansarea de către parteneri în regiunile lor a unor apeluri de subproiecte similare celor lansate de către Autoritatea de management la nivelul întregii arii eligibile;

e) subproiect - operaţiune selectată în urma unui apel de proiecte lansat în cadrul unui miniprogram şi care îndeplineşte toate criteriile impuse unui proiect de la nivelul Programului;

f) contract de finanţare - contractul încheiat între partenerul lider de proiect, ca reprezentant al tuturor partenerilor, şi Autoritatea de management pentru finanţarea din fonduri FEDR a unui proiect aprobat în cadrul Programului.

Art. 3. - (1) Pentru toate tipurile de cheltuieli considerate eligibile în cadrul proiectelor INTERREG IV C se respectă reglementările prevăzute în legislaţia naţională şi comunitară în vigoare.

(2) Cheltuielile deja finanţate integral sau parţial prin alte instrumente financiare naţionale, europene sau internaţionale nu reprezintă cheltuieli eligibile.

Art. 4. - (1) Sunt considerate eligibile numai acele cheltuieli care sunt însoţite de facturi, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale, sau de alte documente contabile cu valoare probantă, echivalente facturilor, pe baza cărora cheltuielile să fie înregistrate în contabilitatea beneficiarului, certificate şi identificate.

(2) In vederea certificării conformităţii cu originalul, partenerii români vor prezenta controlorilor de prim nivel toate documentele originale.

Art. 5. - Pentru a fi eligibile, cheltuielile trebuie:

a) să fie în conformitate cu prevederile contractului de finanţare şi ale cererii de finanţare aprobate;

b) să fie necesare implementării proiectului;

c) să fie direct legate de proiectul finanţat;

d) să fie plătite, certificate şi declarate de către beneficiar în perioada de implementare a proiectului, începând cu data aprobării proiectului de către Comitetul de monitorizare INTERREG IV C şi până la sfârşitul perioadei de implementare, conform contractului de finanţare.

Art. 6. - Cheltuielile eligibile pentru proiectele derulate în cadrul Programului sunt cele ocazionate de activităţile privind pregătirea proiectului, managementul şi coordonarea acestuia, comunicarea şi diseminarea obiectivelor şi rezultatelor proiectului, transferul de cunoştinţe şi experienţă, implementarea în comun a proiectelor-pilot şi/sau a subproiectelor care să stea la baza creării şi consolidării unor parteneriate viabile, concretizate în proiecte ce ar putea fi finanţate ulterior prin alte programe naţionale.

Art. 7. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile pentru pregătirea proiectului.

(2) Cheltuielile pentru pregătirea proiectului nu trebuie să depăşească valoarea de 30.000 euro.

(3) Ca excepţie de la prevederile art. 5 lit. d), pentru a fi eligibile, aceste cheltuieli trebuie să fi fost efectuate începând cu 1 ianuarie 2007 şi până la data transmiterii cererii de finanţare la Secretariatul tehnic comun INTERREG IV C.

(4) In cadrul cheltuielilor pentru pregătirea proiectului se pot include:

a) cheltuieli administrative;

b) cheltuieli de personal;

c) cheltuieli de transport şi cazare;

d) cheltuieli pentru expertiză externă;

e) cheltuieli pentru achiziţionarea de echipamente.

(5) Cheltuielile pentru pregătirea proiectului nu pot fi declarate ulterior de către un beneficiar ca fiind cheltuieli de implementare, efectuate de la data intrării în vigoare a contractului de finanţare.

(6) Cheltuielile pentru pregătirea proiectului trebuie raportate şi incluse în primul raport de progres şi prima cerere de rambursare întocmite în cadrul proiectului, în caz contrar sunt neeligibile. Ele pot fi raportate ulterior primului raport de progres doar în cazuri excepţionale, numai cu aprobarea în prealabil a autorităţii naţionale.

Art. 8. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile administrative. Acestea cuprind costuri directe sau indirecte, cheltuieli de regie calculate în baza unei pro rata, legate de managementul general al proiectului.

(2) In categoria cheltuielilor administrative sunt incluse costurile pentru: chiria locaţiei unde se desfăşoară activităţile proiectului, asigurarea utilităţilor, cum ar fi: apă curentă, canalizare, salubritate, energie electrică şi termică, gaze naturale, consumabile şi birotică, multiplicare şi fotocopiere, servicii poştale şi de curierat, telefon, fax, internet, mobilier de birou, servicii pentru întreţinerea echipamentelor IT, precum şi alte cheltuieli absolut necesare pentru implementarea proiectului.

(3) Pentru a fi considerate eligibile, cheltuielile administrative trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

a) să nu depăşească 25% din valoarea totală eligibilă a cheltuielilor de personal de la nivelul proiectului;

b) să respecte, pe toată durata de implementare a proiectului, metoda de calcul folosită pentru calculul pro rata, care trebuie să fie justificată, rezonabilă şi echitabilă şi să rămână neschimbată pe întreaga perioadă de implementare. Această metodă va respecta prevederile manualului de implementate şi va fi transmisă de către beneficiar autorităţii naţionale în termen de 30 de zile de la semnarea contractului de cofinanţare;

c) calculul cheltuielilor generale de administraţie trebuie să fie bine justificat, bazat pe documente şi revizuit periodic;

d) ratele costurilor utilizate trebuie să se bazeze pe cheltuieli efectuate, care să se reflecte atât în calculul costurilor, cât şi în contabilitate. Acestea trebuie să fie verificabile;

e) să nu fi fost deja incluse şi în alte costuri sau linii bugetare ale proiectului.

(4) Cu respectarea art. 8 alin. (3) lit. b) cheltuielile administrative se vor calcula numai pentru personalul direct implicat în proiect, indiferent de posibilitatea legală de a declara cheltuielile cu salariile acestuia ca fiind eligibile.

(5) Costurile administrative generate de participarea experţilor externi în cadrul proiectului trebuie încadrate la capitolul „Cheltuieli pentru expertiză externă şi servicii".

Art. 9. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, aşa cum sunt descrise în cererea de finanţare, inclusiv contribuţiile aferente acestora aflate în sarcina angajatorului, conform prevederilor legale.

(2) Sunt eligibile doar cheltuielile de personal aferente personalului angajat de către partenerul român, pentru implementarea proiectului, cu contract individual de muncă, contract individual de muncă cu timp parţial sau act administrativ de numire în funcţia publică, pe durată nedeterminată sau determinată. Plafoanele salariilor angajaţilor în proiect nu trebuie să depăşească nivelul practicat de persoana juridică respectivă, pentru funcţii similare.

(3) Personalul angajat pentru implementarea proiectului trebuie să fie format din angajaţi ai partenerului lider sau partenerilor din proiect, persoane juridice prezentate în cererea de finanţare.

(4) Cheltuielile de personal includ salariul tarifar/salariul de bază, sporurile permanente prevăzute în contractele individuale de muncă/contractul colectiv de muncă, în actele adiţionale aferente, valabile pe toată durata de implementare a proiectului şi/sau în actul administrativ de numire în funcţia publică, precum şi în actele de modificare a actului administrativ de numire în funcţia publică şi contribuţiile aferente menţionate la alin. (1).

(5) Salariul tarifar/de bază, sporurile permanente şi contribuţiile menţionate la alin. (1) vor fi plătite pentru timpul efectiv lucrat şi vor fi susţinute de fişele de post, fişele de pontaj pentru timpul efectiv lucrat, statele de salarii, ordinele de plată, extrasele de cont, declaraţia salariatului pentru timpul lucrat în cadrul proiectului şi alte documente justificative, după caz.

(6) Calculul valorii unei ore de muncă va fi făcut luându-se în considerare cheltuielile de personal eligibile pentru întreaga perioadă de raportare.

(7) Timpul de muncă alocat proiectului nu poate depăşi durata normală de lucru, conform prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare.

(8) Este eligibilă decontarea salariului tarifar/de bază, cu respectarea normelor aferente fiecărui tip de personal, a sporurilor permanente şi a contribuţiilor salariale aferente, avându-se în vedere prevederile contractului individual de muncă, contractului colectiv de muncă aplicabil şi ale legislaţiei în vigoare.

(9) Nu se va lua în calcul contravaloarea orelor suplimentare sau a oricărui tip de concediu.

(10) Nu constituie cheltuială eligibilă salariile aleşilor locali.

(11) Sunt eligibile cheltuielile cu salariile funcţionarilor publici încadraţi în unităţile dedicate implementării proiectelor, cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind incompatibilitatea.

Art. 10. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile pentru transport şi cazare numai pentru personalul angajat în proiect, care, conform prevederilor cererii de finanţare, efectuează deplasări pentru participarea la întâlniri, seminarii, conferinţe ce au loc pe teritoriul în care se derulează Programul. Cheltuielile de transport şi cazare efectuate pentru deplasări în afara ariei de derulare a Programului pot fi eligibile dacă sunt menţionate explicit şi justificate în cererea de finanţare aprobată.

(2) Categoriile de cheltuieli eligibile pentru transport şi cazare includ următoarele costuri: de transport, de cazare şi plată a diurnei în conformitate cu legislaţia în vigoare.

(3) Pentru asigurarea transportului şi cazării trebuie să se aleagă varianta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, cu respectarea prevederilor din legislaţia naţională.

(4) Pentru deplasarea în ţară sunt eligibile cheltuielile cu transportul, cazarea şi diurna numai pentru personalul care face parte din echipa de proiect, după cum urmează:

a) pentru personalul care lucrează în autorităţile şi instituţiile publice, precum şi în unităţile aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestora, cheltuielile vor respecta condiţiile şi plafoanele impuse de legislaţia naţională aplicabilă instituţiilor publice;

b) pentru personalul care lucrează în cadrul altor persoane juridice decât cele menţionate la categoria anterioară, cheltuielile vor respecta plafoanele stabilite de normele interne proprii. Valoarea diurnei nu trebuie să depăşească cuantumul obţinut prin înmulţirea cu 2,5 a cuantumului diurnei aplicabile angajaţilor autorităţilor şi instituţiilor publice.

(5) Pentru deplasarea în străinătate sunt eligibile cheltuielile cu transportul, cazarea şi diurna numai pentru personalul care face parte din echipa de proiect, după cum urmează:

a) pentru personalul care lucrează în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice, precum şi în unităţile aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestora, cheltuielile vor respecta condiţiile şi plafoanele impuse de legislaţia naţională aplicabilă instituţiilor publice;

b) pentru personalul care lucrează în cadrul altor persoane juridice decât cele menţionate la categoria anterioară, cheltuielile pentru transport vor respecta plafoanele stabilite de normele interne proprii, iar cele pentru cazare şi diurnă vor respecta plafoanele impuse de legislaţia naţională aplicabilă instituţiilor publice.

(6) Cheltuielile pentru transportul, cazarea şi diurna experţilor externi vor fi încadrate în linia bugetară „expertiză externă şi servicii".

(7) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) nu pot fi incluse şi în altă linie bugetară.

Art. 11. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile pentru expertiză externă şi servicii, cu respectarea următoarelor condiţii cumulative:

a) să fie prevăzute şi justificate în cererea de finanţare aprobată şi absolut necesare implementării proiectului;

b) să existe un contract sau acord, în conformitate cu legislaţia naţională în vigoare, însoţit de documente pe baza cărora se pot efectua plăţi.

(2) Categoriile de cheltuieli eligibile pentru expertiza externă pot include costuri pentru experţi externi, inclusiv pentru coordonarea activităţilor proiectului şi cea financiară, sau lectori implicaţi în evenimentele, întâlnirile şi seminariile organizate în cadrul proiectului, elaborarea, tipărirea şi expunerea de materiale promoţionale, organizarea externă a evenimentelor, dacă organizarea evenimentului este subcontractată unui furnizor de servicii extern, studii şi sondaje de opinie, traducere şi interpretariat, designul şi găzduirea paginii de internet a proiectului, închirierea sălilor pentru evenimente şi asigurarea cateringului.

(3) Nu sunt eligibile costurile pentru expertiza externă ce constituie aport al instituţiilor partenere în proiect, precum şi al persoanelor care fac parte din echipa de proiect.

(4) Valoarea acestor cheltuieli nu trebuie să depăşească 50% din bugetul total al proiectului.

Art. 12. - (1) Sunt considerate eligibile, în mod excepţional, cheltuielile privind achiziţionarea echipamentelor numai cu respectarea următoarelor condiţii:

a) să fie noi şi să nu fie depăşite din punct de vedere tehnic şi moral;

b) să fie absolut necesare şi folosite exclusiv pentru implementarea proiectului;

c) să fie menţionate în cererea de finanţare aprobată.

(2) Valoarea acestor cheltuieli nu trebuie să depăşească 5% din bugetul total al proiectului.

Art. 13. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile subproiectelor doar dacă proiectul în cadrul căruia sunt selectate şi finanţate funcţionează ca un miniprogram, fapt menţionat şi justificat în cererea de finanţare aprobată.

(2) Subproiectele vor fi finanţate în urma unei proceduri de evaluare şi selecţie transparente, care respectă toate criteriile şi condiţiile impuse la nivelul Programului.

Art. 14. - Sunt considerate eligibile cheltuielile privind costurile comune atât timp cât sunt clar menţionate şi justificate în cererea de finanţare aprobată, iar mecanismul de administrare a acestora este detaliat în acordul de parteneriat şi respectă prevederile privind implementarea Programului.

Art. 15. - (1) Taxa pe valoarea adăugată este considerată eligibilă dacă sunt îndeplinite, simultan, următoarele condiţii:

a) nu este recuperabilă prin orice alte mijloace prevăzute de legislaţia naţională;

b) este identificată clar în propunerea de proiect;

c) este aferentă unor cheltuieli considerate eligibile.

(2) Nu este eligibilă taxa pe valoarea adăugată aferentă costurilor generale de administraţie calculate pe baza pro rata pentru acei beneficiari care desfăşoară operaţiuni cu/şi fără drept de deducere.

Art. 16. - Sunt considerate eligibile cheltuielile financiare care privesc: comisioanele pentru tranzacţiile financiare transnaţionale, comisioanele bancare ocazionate de deschiderea şi administrarea conturilor necesare pe perioada implementării proiectelor.

Art. 17. - Nu sunt considerate cheltuieli eligibile:

a) amenzile, penalităţile financiare şi cheltuielile legate de dispute legale;

b) contribuţia în natură;

c) amortizarea echipamentelor;

d) achiziţionarea echipamentelor prin leasing;

e) achiziţionarea echipamentelor second-hand.

Art. 18. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei,

Vasile Blaga


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 298/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 298 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu