Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 286 din 6 iulie 2006

pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea Planului de servicii si a Normelor metodologice privind intocmirea Planului individualizat de protectie

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA DREPTURILOR COPILULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 656 din 28 iulie 2006



In temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 12/2001 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, aprobată şi modificată prin Legea nr. 252/2001, cu modificările ulterioare, şi ale art. 5 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.432/2004 privind atribuţiile, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, cu modificările ulterioare,

secretarul de stat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului  emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice privind întocmirea Planului de servicii şi Normele metodologice privind întocmirea Planului individualizat de protecţie, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se  abrogă  Ordinul  secretarului  de  stat  al  Autorităţii

Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie nr. 80/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea planului de servicii şi a Normelor metodologice privind întocmirea planului individualizat de protecţie, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.008 din 2 noiembrie 2004.

Secretarul de stat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului,

Bogdan Adrian Panait

ANEXA Nr. 1

NORME   METODOLOGICE

privind întocmirea Planului de servicii

Planul de servicii, denumit în continuare PS, se întocmeşte în scopul prevenirii separării copilului de părinţi în următoarele situaţii:

a)  pentru copiii aflaţi la risc de părăsire de către părinţi;

b)   pentru copiii reintegraţi în familie după încetarea măsurii de protecţie;

c)  în orice situaţie care impune acordarea de prestaţii şi/sau de servicii în vederea respectării drepturilor copilului.

Serviciul public de asistenţă socială, denumit în continuare SPAS, şi, după caz, direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului de sector, denumită în continaure DGASPC de sector, desemnează ca responsabili de caz prevenire cu precădere pe aceia care au început instrumentarea cazului.

Responsabilii de caz prevenire au obligaţia întocmirii PS.

Persoanele desemnate ca responsabili de caz trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de standardele minime obligatorii privind managementul de caz în domeniile asistenţei sociale şi protecţiei copilului.

Intocmirea, implementarea şi monitorizarea PS vor respecta prevederile standardelor minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei drepturilor copilului. Responsabilul de caz prevenire are obligaţia de a completa Fişa de monitorizare a situaţiei copilului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, care se centralizează trimestrial de către serviciul evidenţă intrări-ieşiri din cadrul DGASPC de la nivel de judeţ/sector, în sistemul Child Welfare Monitoring and Tracking Information System, denumit în continuare CWMTIS.

Cerinţele minime referitoare la conţinutul PS sunt menţionate în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.

Prestaţiile şi serviciile cuprinse în PS se adresează copilului, familiei/reprezentantului legal, precum şi persoanelor faţă de care copilul a dezvoltat legături de ataşament (persoane importante pentru copil).

Instrucţiunile pentru completarea PS sunt cuprinse în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice.

DGASPC are obligaţia de a aduce la cunoştinţă autorităţilor locale şi organizaţiilor private acreditate, denumite în continuare OPA, de pe raza unităţii administrativ-teritoriale corespunzătoare, conţinutul documentului prezent.

ANEXA Nr. 1 la Normele metodologice privind întocmirea Planului de servicii

Judeţul ................................................................................................

Serviciul public de asistenţă socială al Primăriei ...........................

FIŞĂ   DE   MONITORIZARE   A   SITUAŢIEI   COPILULUI

Numele copilului  ..........................................................................................................................................

Prenumele copilului   ..........................................................................................................................................

CNP ..........................................................................................................................................

Sexul  ..........................................................................................................................................

Numele mamei   ..........................................................................................................................................

Prenumele mamei   ..........................................................................................................................................

Numele tatălui ..........................................................................................................................................

Prenumele tatălui   ..........................................................................................................................................

Reprezentantul legal ..........................................................................................................................................

Domiciliul  ..........................................................................................................................................

Reşedinţa........................................................................................................................................................................ ...

Este înscris la medic de familie                          |_|   Da                    |_|   Nu

Forma de învăţământ frecventată ....................................................................................................................................

Data luării în evidenţa SPAS................................................................................................................................

Data realizării Planului de servicii    ..................................................................................................................................

Data revizuirii Planului de servicii ....................................................................................................................................

Motivul revizuirii Planului de servicii ................................................................................................................................

Responsabilul de caz prevenire   ......................................................................................................................................

Prestaţii

Nr. crt.

Tipul prestaţiei (copil/familie)

Bifaţi

1.

Alocaţia de stat pentru copii

2.

Alocaţia complementară

3.

Alocaţia de susţinere pentru familia monoparentală

4.

Alocaţia pentru nou-născuti

5.

Indemnizaţia lunară de hrană cuvenită adulţilor si copiilor infectaţi cu HIV si bolnavi de SIDA

6.

Ajutorul pentru încălzirea locuinţei

7.

Venitul minim garantat

8.

Alte tipuri (precizaţi)

Servicii

Servicii de prevenire a separării copilului de familia sa

Nr. crt.

Tipuri de servicii de prevenire

Bifaţi

1.

Centru de zi

2.

Centru de zi si recuperare a copilului cu handicap

3.

Centru de consiliere si sprijin pentru părinţi

4.

Centru de asistentă si sprijin pentru readaptarea copilului cu probleme psihosociale

5.

Serviciile de monitorizare, asistentă si sprijin al femeii gravide predispuse să îsi abandoneze copiii

6.

Altele (precizaţi)

Servicii de sănătate  ..........................................................................................................................................

Servicii de educaţie.............................................................................................................................

Servicii de reabilitare..........................................................................................................................

Altele (precizaţi)   ..........................................................................................................................................

ANEXA Nr. 2 la Normele metodologice privind întocmirea Planului de servicii

Judeţul ...............................................................................................

Serviciul public de asistenţă socială al Primăriei ...........................

Direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului a sectorului .................................. Bucureşti

PLANUL   DE   SERVICII

Numele si prenumele copilului   ........................................................................................................................................

CNP ..........................................................................................................................................

Mama   ..........................................................................................................................................

Tata ..........................................................................................................................................

Reprezentantul legal al copilului  ......................................................................................................................................

Domiciliul  ..........................................................................................................................................

Data realizării/revizuirii Planului de servicii   ....................................................................................................................

Dosar nr./data ..........................................................................................................................................

Motivul întocmirii/revizuirii Planului de servicii   ................................................................................................................

Responsabilul de caz prevenire   ......................................................................................................................................

Managerul de caz care asigură coordonarea metodologică a responsabilului de caz prevenire  ..............................

Membrii echipei şi instituţia din care provin ...................................................................................................................

Prestaţii

Tipul

Cuantumul/cantitatea

Autoritatea locală/instituţia/ OPA responsabilă

Data începerii

Perioada de acordare

Servicii pentru copil

Tipul

Instituţia responsabilă

Obiective generale

Data începerii

Perioada de desfăşurare

Responsabil de intervenţie/persoana  responsabilă

Prevenirea separării copilului de părinţi

Educaţie formală şi nonformala/ informală

Sănătate

Reabilitare

Altele

Servicii pentru familie

Tipul

Instituţia responsabilă

Obiective generale

Data începerii

Perioada de desfăşurare

Responsabil de  intervenţie/persoana responsabilă

Prevenirea separării copilului de părinţi

Educaţie formală şi nonformala/ informală

Sănătate

Reabilitare

Altele

Servicii pentru persoana faţă de care copilul a dezvoltat legături de ataşament

Tipul

Instituţia responsabilă

Obiective generale

Data începerii

Perioada de desfăşurare

Responsabil

de intervenţie/persoana responsabilă

Prevenirea separării copilului de părinţi

Educaţie formală şi nonformala/ informală

Sănătate

Reabilitare

Altele

Observaţii   ......................................................................................................................

Responsabil de caz prevenire,

............................................

Membrii echipei,

…………………………..

ANEXA Nr. 3 la Normele metodologice privind întocmirea Planului de servicii

INSTRUCŢIUNI

pentru completarea Planului de servicii

Rubrica „Reprezentantul legal al copilului" se completează cu numele şi prenumele persoanei care îndeplineşte drepturile şi obligaţiile părinteşti. Acesta poate fi, conform legii, tutorele copilului.

Rubrica „Membrii echipei şi instituţia din care provin" se completează cu numele şi prenumele tuturor profesioniştilor care au contribuit la elaborarea Planului de servicii, care pot fi din aceeaşi instituţie cu responsabilul de caz prevenire sau nu. Pentru profesioniştii care lucrează în alte instituţii şi care au participat la elaborarea Planului de servicii se va înscrie denumirea instituţiei la care sunt angajaţi. Pentru profesioniştii care lucrează cu contract de muncă parţial sau cu detaşare în aceeaşi instituţie cu responsabilul de caz prevenire se vor înscrie ambele instituţii.

Prestaţiile pot fi în bani sau în natură şi cuprind alocaţiile pentru copii, alocaţiile familiale (complementară şi monoparentală), venitul minim garantat, alte ajutoare speciale (de exemplu, asigurarea transportului la şcoală, centru de zi sau tratament) şi altele. Acestea sunt acordate de primării, direcţiile de dialog şi solidaritate socială, alte instituţii publice centrale şi locale, OPA etc, pe care responsabilul de caz prevenire trebuie să le contacteze pentru a constata eligibilitatea copilului şi familiei şi pentru a verifica modul de furnizare a acestora. In situaţia în care responsabilul de caz prevenire constată că familia şi/sau copilul în cauză au dreptul la o anume prestaţie, el trebuie să sprijine familia în demersurile sale de obţinere a dreptului respectiv (de exemplu, să contacteze autoritatea sau organizaţia care furnizează prestaţia în cauză, să sprijine familia la întocmirea documentaţiei necesare, să însoţească familia atunci când consideră că acest lucru este necesar etc).

La „Tipul prestaţiei" se va înscrie denumirea exactă a prestaţiei.

La „Cuantum/cantitate" se va înscrie suma corespunzătoare prestaţiilor în bani, respectiv cantitatea produselor corespunzătoare prestaţiilor în natură.

Responsabilul de intervenţie este profesionistul care îndeplineşte condiţiile prevăzute de standardele minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei drepturilor copilului; persoana responsabilă este profesionistul care răspunde de realizarea serviciilor furnizate de alte sisteme (sănătate, educaţie etc).

La rubrica „Observaţii" se vor înscrie motivele pentru care nu s-au îndeplinit obiectivele.

ANEXA Nr. 2

NORME   METODOLOGICE

privind întocmirea Planului individualizat de protecţie

Intocmirea Planului individualizat de protecţie, denumit în continuare PIP, începe imediat în următoarele situaţii:

a)  după referirea cazului din partea SPAS, respectiv a persoanelor cu atribuţii de asistenţă socială din aparatul propriu al consiliilor locale comunale din unitatea administrativ-teritorială în care locuieşte familia cu copilul;

b)  după ce directorul general/executiv al DGASPC de la nivel de judeţ/sector a dispus plasamentul în regim de urgenţă.

Finalizarea PIP se realizează în termenul prevăzut de standardele minime obligatorii privind managementul de caz în domeniile asistenţei sociale şi protecţiei copilului.

Inainte de luarea deciziei cu privire la oportunitatea unei măsuri de protecţie, în cazul cererii pentru instituirea unei măsuri de protecţie specială ca urmare a solicitării directe a familiei/reprezentantului legal al copilului sau a referirii din partea unor instituţii din comunitate, DGASPC de la nivel de judeţ solicită SPAS/persoanelor cu atribuţii de asistenţă socială întocmirea, implementarea şi monitorizarea unui plan de servicii cu scopul prevenirii separării copilului de familie.

Inainte de luarea deciziei cu privire la oportunitatea unei măsuri de protecţie, în cazul cererii pentru instituirea unei măsuri de protecţie specială ca urmare a solicitării directe a familiei/reprezentantului legal al copilului sau a referirii din partea unor instituţii din comunitate, DGASPC de sector întocmeşte, implementează şi monitorizează un plan de servicii în scopul prevenirii separării copilului de familie.

In situaţii excepţionale, cum ar fi situaţiile generate de calamităţi naturale, accidente, care nu pot fi gestionate de autoritatea locală, DGASPC de la nivel de judeţ/sector poate începe întocmirea unui PIP imediat după înregistrarea cererii pentru instituirea unei măsuri de protecţie specială.

Referirea cazului din partea SPAS/persoanelor cu atribuţii de asistenţă socială, în vederea instituirii unei măsuri de protecţie specială, este însoţită obligatoriu de un raport privind modul de implementare a Planului de servicii.

Intocmirea, implementarea şi monitorizarea PIP vor respecta prevederile standardelor minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei drepturilor copilului.

Directorul general/executiv al DGASPC de la nivel de judeţ/sector are obligaţia de a desemna persoanele responsabile cu introducerea datelor despre copiii aflaţi în evidenţa DGASPC în CWMTIS. Aceste persoane pot fi şi manageri de caz cărora li se va asigura în mod obligatoriu pregătirea necesară pentru introducerea datelor.

PIP poate avea drept finalitate, după caz:

a)  reintegrarea în familie;

b)   integrarea socioprofesională a tinerilor cu vârsta de peste 18 ani care urmează să părăsească sistemul de protecţie a copilului;

c)  adopţia internă.

Cerinţele minime referitoare la conţinutul PIP sunt prevăzute în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice.

Prestaţiile şi serviciile cuprinse în PIP se adresează atât copilului, cât şi familiei/reprezentantului legal şi persoanelor importante pentru copil.

In cazul în care împrejurările care au stat la baza stabilirii măsurilor de protecţie specială dispuse de Comisia pentru protecţia copilului sau de către instanţa de judecată s-au schimbat, managerul de caz va prezenta aceste situaţii în faţa comisiei, iar la instanţa de judecată acestea vor fi susţinute de reprezentantul DGASPC de la nivel de judeţ/sector. In situaţia în care managerul de caz nu poate fi prezent, acesta va delega atribuţiile sale responsabilului de caz protecţie specială.

PIP este dezvoltat în programe de intervenţie specifică pentru următoarelor aspecte:

a)  nevoile de sănătate şi promovare a sănătăţii;

b)    nevoile de îngrijire, inclusiv de securitate şi promovare a bunăstării;

c)  nevoile fizice şi emoţionale;

d)   nevoile educaţionale şi urmărirea obţinerii de rezultate şcolare corespunzătoare potenţialului de dezvoltare a copilului;

e)  nevoile de petrecere a timpului liber;

f)  nevoile de socializare;

g)  modalităţile de menţinere a legăturilor, după caz, cu părinţii, familia lărgită, prietenii şi cu alte persoane faţă de care copilul a dezvoltat legături de ataşament;

h) dezvoltarea deprinderilor de viaţă independentă;

i) reintegrarea în familie.

In situaţia în care copiii menţin relaţii cu familiile de origine, acestea se realizează concret prin petrecerea vacanţelor în familie, weekenduri şi sărbători în familie, vizite ale copiilor în propriile familii, vizite ale rudelor în instituţii, corespondenţă, discuţii telefonice.

Incurajarea şi stimularea contactelor dintre copil şi părinţi, precum şi cu persoanele faţă de care copilul a dezvoltat legături de ataşament vor fi realizate de către DGASPC de la nivel de judeţ/sector prin informări periodice despre situaţia copilului, însoţite de invitaţia de a vizita copilul, stabilirea unui program de vizite sau alte modalităţi concrete care să faciliteze contactul direct cu copilul.

Vor fi identificate resurse financiare pentru acoperirea cheltuielilor de deplasare, precum şi implicarea autorităţilor locale în acest sens.

Programele de intervenţie specifică trebuie să conţină obiective pe termen scurt, mediu şi lung, activităţi corespunzătoare acestor obiective, care pot fi periodice, de rutină sau ocazionate de anumite proceduri ori evenimente, durata aferentă activităţilor, personalul de specialitate desemnat şi alte persoane implicate, precum şi modalităţile de monitorizare şi de evaluare/reevaluare a acestor programe.

Instrucţiunile pentru completarea PIP sunt cuprinse în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.

ANEXA Nr. 1 la Normele metodologice privind întocmirea Planului individualizat de protecţie

Judeţul/Sectorul .......................................................................

Direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului sau organism privat acreditat ................................................

PLANUL   INDIVIDUALIZAT   DE   PROTECŢIE

Numele şi prenumele copilului   .......................................................................................................................................

CNP ..........................................................................................................................................

Cererea pentru instituirea unei măsuri de protecţie specială nr./data ...................., efectuată de   ...........................

Referire din partea ..........................................................................................................................................

Obiectivul general ..........................................................................................................................................

Finalitatea   ..........................................................................................................................................

Măsura de protecţie ..........................................................................................................................................

In baza Hotărârii (Comisia pentru protecţia copilului/instanţa judecătorească) .......................... nr./data ................

Instituţia/Persoana responsabilă pentru aplicarea măsurii de protecţie  .......................................................................

Reprezentantul legal al copilului  .....................................................................................................................................

Domiciliul  ..........................................................................................................................................

Data realizării/revizuirii Planului individualizat de protecţie ...........................................................................................

Dosar nr./data..............................................................................................................................

Manager de caz ..........................................................................................................................................

Delegarea totală/parţială a responsabilităţilor către responsabilul Planului de intervenţie specifică (PIS)   ...............

Schimbarea managerului de caz (motive)   .....................................................................................................................

Membrii echipei şi instituţia din care provin   .................................................................................................................

Prestaţii

Tipul

Cuantumul/

cantitatea

Autoritatea locală/instituţia/ OPA responsabilă

Data începerii

Perioada de acordare

Servicii pentru copil

Tipul

Instituţia responsabilă

Obiective generale

Data începerii

Perioada de desfăşurare

Responsabil de caz

protecţie specială/

persoana responsabilă

Protecţia copilului

Educaţie formală şi nonformală/ informală

Sănătate

Reabilitare

Socializare şi petrecere a timpului liber

Menţinerea legăturilor cu familia

Dezvoltarea deprinderilor de viată

Reintegrarea în familie

Altele

Servicii pentru familie

Tipul

Instituţia responsabilă

Obiective generale

Data începerii

Perioada de desfăşurare

Responsabil de caz

protecţie specială/

persoana responsabilă

Protecţia copilului

Educaţie formală şi nonformală/ informală

Sănătate

Reabilitare

Altele

Servicii pentru persoana faţă de care copilul a dezvoltat legături de ataşament

Tipul

Instituţia responsabilă

Obiective generale

Data începerii

Perioada de desfăşurare

Responsabil de caz protecţie specială/persoana responsabilă

Protecţia copilului

Educaţie formală şi nonformală/ informală

Sănătate

Reabilitare

Altele

Observaţii   ............................................................................................................................

Manager de caz,

..................................

Membrii echipei:

......................................

.....................................

Şef compartiment,

.....................................

Directorul instituţiei responsabile,

…………………………………….

ANEXA Nr. 2 la Normele metodologice privind întocmirea Planului individualizat de protecţie

INSTRUCŢIUNI

pentru completarea Planului individualizat de protecţie

Rubrica „Instituţia/Persoana responsabilă pentru aplicarea măsurii de protecţie" se completează cu titulatura compartimentului din cadrul DGASPC de la nivel de judeţ/sector, care are obligaţia monitorizării copilului pe întreaga perioadă a măsurii de protecţie (de exemplu, compartimentul îngrjire de tip familial în situaţia plasării copilului la persoane/familii), şi numele şi prenumele şefului de compartiment; în situaţia serviciului de asistenţă maternală se adaugă şi numele şi prenumele asistentului maternal; în situaţia OPA care nu are în structura sa astfel de compartimente se completează cu numele şefului ierarhic al managerului de caz.

Rubrica „Reprezentantul legal al copilului" se completează cu numele şi prenumele părinţilor sau ale reprezentantului legal al copilului. Acesta din urmă poate fi, conform legii, tutorele sau preşedintele consiliului judeţean/primarul de sector pentru copilul pentru care nu s-a putut institui tutela şi pentru care instanţa a dispus măsura plasamentului (art. 62 din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului). In situaţia luării măsurii plasamentului în regim de urgenţă, când se suspendă de drept exerciţiul drepturilor părinteşti până când instanţa se pronunţă cu privire la menţinerea sau înlocuirea acestei măsuri, la această rubrică se înscriu două nume: unul al persoanei, familiei, asistentului maternal sau şefului serviciului rezidenţial (coordonatorului SR) care a primit copilul în plasament în regim de urgenţă şi care exercită drepturile şi obligaţiile părinteşti privitoare la persoana copilului şi celălalt al preşedintelui consiliului judeţean sau primarului de sector care exercită drepturile şi obligaţiile părinteşti privitoare la bunurile copilului (art. 64 din Legea nr. 272/2004).

Rubrica „Membrii echipei şi instituţia din care provin" se completează cu numele tuturor profesioniştilor care au contribuit la elaborarea PIP, care pot fi din aceeaşi instituţie cu managerul de caz sau nu. Pentru profesioniştii care lucrează cu contract de muncă parţial sau cu detaşare în aceeaşi instituţie cu managerul de caz se vor trece ambele instituţii, respectiv: DGASPC de la nivel de judeţ/sector/OPA cu contract de muncă parţial sau DGASPC de la nivel de judeţ/sector cu detaşare şi instituţia cu care au contract de muncă individual. Pentru profesioniştii care sunt angajaţi ai DGASPC de la nivel de judeţ/sector, dar lucrează în altă locaţie decât managerul de caz se va menţiona şi acest aspect; această situaţie este valabilă şi pentru profesioniştii care lucrează în serviciul rezidenţial în care este plasat copilul.

Prestaţiile pot fi în bani sau în natură şi cuprind alocaţiile pentru copii (în cazul copiilor în plasament familial), alocaţiile familiale (complementară şi monoparentală), venitul minim garantat, alte ajutoare speciale (de exemplu, asigurarea transportului la şcoală, centru de zi sau tratament), alocaţia de plasament, alocaţia de hrană, cazarmament, banii pentru nevoi personale („banii de buzunar"), burse sociale, bani de liceu şi altele. Acestea sunt acordate de primării, direcţiile de dialog şi solidaritate socială, alte instituţii publice centrale şi locale, OPA etc, pe care responsabilul de caz prevenire trebuie să le contacteze pentru a constata eligibilitatea copilului şi familiei şi pentru a verifica modul de furnizare a acestora. In situaţia în care responsabilul de caz prevenire constată că familia şi/sau copilul în cauză au dreptul la o anume prestaţie, el trebuie să sprijine familia în demersurile sale de obţinere a dreptului respectiv (de exemplu, să contacteze autoritatea sau organizaţia care furnizează prestaţia în cauză, să sprijine familia la întocmirea documentaţiei necesare, să însoţească familia atunci când consideră că acest lucru este necesar etc).

La „Tipul prestaţiei" se va înscrie denumirea exactă a prestaţiei (vezi mai sus).

La „Cuantumul/cantitatea" se va înscrie suma corespunzătoare prestaţiilor în bani, respectiv cantitatea produselor corespunzătoare prestaţiilor în natură.

Serviciile sunt furnizate, în funcţie de nevoile copilului şi, după caz, ale familiei şi altor persoane importante pentru copil, în diferite arii de intervenţie: promovarea şi protecţia drepturilor copilului, educaţie, sănătate, reabilitare etc. Modul concret de furnizare a serviciilor se realizează prin programele de intervenţie specifică (PIS).

La rubrica „Responsabil de caz protecţie specială/persoana responsabilă" se înscriu:

-   numele şi prenumele responsabililor de caz protecţie specială, respectiv ale profesioniştilor care îndeplinesc condiţiile conform standardelor minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei drepturilor copilului;

-   numele şi prenumele persoanelor responsabile, respectiv ale profesioniştilor din serviciile din alte domenii decât cel al protecţiei copilului, de exemplu: servicii medicale furnizate în unităţi spitaliceşti sau ambulatorii, servicii educaţionale furnizate în unităţile de învăţământ, servicii de reabilitare a copilului abuzat, neglijat şi exploatat sau a copilului cu dizabilităţi aparţinând sistemului de sănătate.

Serviciile furnizate de OPA se pot înscrie la oricare din domeniile menţionate în PIP, în funcţie de situaţie:

-   centrele de zi se înscriu la rubrica „Protecţia copilului"; dacă în centrul de zi sunt furnizate servicii educaţionale avizate de inspectoratele şcolare, acest lucru se menţionează în rubrica corespunzătoare, respectiv „Educaţie formală şi nonformală/informală";

-   centrele de zi pentru reabilitarea copilului cu dizabilităţi se înscriu la rubrica „Reabilitare".

Serviciile de reabilitare (pentru copilul cu dizabilităţi sau pentru copilul abuzat, neglijat şi exploatat) se înscriu separat la rubrica corespunzătoare, indiferent de provenienţa furnizorului, respectiv „Protecţia copilului", „Educaţie formală şi nonformală/informală" sau „Sănătate".

La rubrica „Observaţii" se vor înscrie motivele pentru care nu s-au îndeplinit obiectivele, precum şi serviciile necesare pentru copilul respectiv şi care nu sunt disponibile pentru moment.


COMENTARII la Ordinul 286/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 286 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Buna ziua, Acest lucru este de a informa publicul în general că suntem în prezent sa dea împrumut la o rată scăzută a dobânzii de 3%. Daca sunteti interesati in aplicarea pentru un împrumut, să completați cererea de mai jos. Pentru mai multe detalii contactati-ne acum prin: +2348073676763 sau email: anitaloanfirm@hotmail.com INFORMAȚII IMPRUMUTAT NECESARE Nume: Țară: sex: Varsta: Telefon: Suma necesară: Ocupația: Durata de împrumut: Cu respect. Mrs.Isa Anita
ANONIM a comentat Hotărârea 416 2014
    ce preturi naspa
ANONIM a comentat Ordin 117 2010
    -nu face diferenta clara intre deseuri metalice si materiale metalice pentru care ANPM stabileste autorizatii de mediu diferite.Astfel fiind,operatorii care gestioneaza deseuri metalice sunt asimilati cu operatorii care recupereaza deseuri metalice din aceste materiale metalice ori nemetalice cum sunt,deseurile radiologice:filme radiologice si solutii din care se recupereaza argintul- activitati ce nu sunt cautate de functionarii cu atributii de control in puncte de lucru autorizate cu autorizatie integrata de APM CI SUNT CAUTATE IN PUNCTE DE LUCRU NEAUTORIZATE UNDE NU EXISTA.MOTIV PENTRU CARE,RESTURILE DIN PROCESELE DE RECUPERARE A ARGINTULUI DIN FILME ORI SOLUTII SUNT DEVERSATE IN CANALIZARE.
ANONIM a comentat Decretul 111 1951
    Decretul 111 din 1951 este considerat abuziv sau nu?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 286/2006
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu