Cloud Office365

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 286 din 6 iulie 2006

pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea Planului de servicii si a Normelor metodologice privind intocmirea Planului individualizat de protectie

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA DREPTURILOR COPILULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 656 din 28 iulie 2006



In temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 12/2001 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, aprobată şi modificată prin Legea nr. 252/2001, cu modificările ulterioare, şi ale art. 5 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.432/2004 privind atribuţiile, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, cu modificările ulterioare,

secretarul de stat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului  emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice privind întocmirea Planului de servicii şi Normele metodologice privind întocmirea Planului individualizat de protecţie, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se  abrogă  Ordinul  secretarului  de  stat  al  Autorităţii

Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie nr. 80/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea planului de servicii şi a Normelor metodologice privind întocmirea planului individualizat de protecţie, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.008 din 2 noiembrie 2004.

Secretarul de stat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului,

Bogdan Adrian Panait

ANEXA Nr. 1

NORME   METODOLOGICE

privind întocmirea Planului de servicii

Planul de servicii, denumit în continuare PS, se întocmeşte în scopul prevenirii separării copilului de părinţi în următoarele situaţii:

a)  pentru copiii aflaţi la risc de părăsire de către părinţi;

b)   pentru copiii reintegraţi în familie după încetarea măsurii de protecţie;

c)  în orice situaţie care impune acordarea de prestaţii şi/sau de servicii în vederea respectării drepturilor copilului.

Serviciul public de asistenţă socială, denumit în continuare SPAS, şi, după caz, direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului de sector, denumită în continaure DGASPC de sector, desemnează ca responsabili de caz prevenire cu precădere pe aceia care au început instrumentarea cazului.

Responsabilii de caz prevenire au obligaţia întocmirii PS.

Persoanele desemnate ca responsabili de caz trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de standardele minime obligatorii privind managementul de caz în domeniile asistenţei sociale şi protecţiei copilului.

Intocmirea, implementarea şi monitorizarea PS vor respecta prevederile standardelor minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei drepturilor copilului. Responsabilul de caz prevenire are obligaţia de a completa Fişa de monitorizare a situaţiei copilului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, care se centralizează trimestrial de către serviciul evidenţă intrări-ieşiri din cadrul DGASPC de la nivel de judeţ/sector, în sistemul Child Welfare Monitoring and Tracking Information System, denumit în continuare CWMTIS.

Cerinţele minime referitoare la conţinutul PS sunt menţionate în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.

Prestaţiile şi serviciile cuprinse în PS se adresează copilului, familiei/reprezentantului legal, precum şi persoanelor faţă de care copilul a dezvoltat legături de ataşament (persoane importante pentru copil).

Instrucţiunile pentru completarea PS sunt cuprinse în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice.

DGASPC are obligaţia de a aduce la cunoştinţă autorităţilor locale şi organizaţiilor private acreditate, denumite în continuare OPA, de pe raza unităţii administrativ-teritoriale corespunzătoare, conţinutul documentului prezent.

ANEXA Nr. 1 la Normele metodologice privind întocmirea Planului de servicii

Judeţul ................................................................................................

Serviciul public de asistenţă socială al Primăriei ...........................

FIŞĂ   DE   MONITORIZARE   A   SITUAŢIEI   COPILULUI

Numele copilului  ..........................................................................................................................................

Prenumele copilului   ..........................................................................................................................................

CNP ..........................................................................................................................................

Sexul  ..........................................................................................................................................

Numele mamei   ..........................................................................................................................................

Prenumele mamei   ..........................................................................................................................................

Numele tatălui ..........................................................................................................................................

Prenumele tatălui   ..........................................................................................................................................

Reprezentantul legal ..........................................................................................................................................

Domiciliul  ..........................................................................................................................................

Reşedinţa........................................................................................................................................................................ ...

Este înscris la medic de familie                          |_|   Da                    |_|   Nu

Forma de învăţământ frecventată ....................................................................................................................................

Data luării în evidenţa SPAS................................................................................................................................

Data realizării Planului de servicii    ..................................................................................................................................

Data revizuirii Planului de servicii ....................................................................................................................................

Motivul revizuirii Planului de servicii ................................................................................................................................

Responsabilul de caz prevenire   ......................................................................................................................................

Prestaţii

Nr. crt.

Tipul prestaţiei (copil/familie)

Bifaţi

1.

Alocaţia de stat pentru copii

2.

Alocaţia complementară

3.

Alocaţia de susţinere pentru familia monoparentală

4.

Alocaţia pentru nou-născuti

5.

Indemnizaţia lunară de hrană cuvenită adulţilor si copiilor infectaţi cu HIV si bolnavi de SIDA

6.

Ajutorul pentru încălzirea locuinţei

7.

Venitul minim garantat

8.

Alte tipuri (precizaţi)

Servicii

Servicii de prevenire a separării copilului de familia sa

Nr. crt.

Tipuri de servicii de prevenire

Bifaţi

1.

Centru de zi

2.

Centru de zi si recuperare a copilului cu handicap

3.

Centru de consiliere si sprijin pentru părinţi

4.

Centru de asistentă si sprijin pentru readaptarea copilului cu probleme psihosociale

5.

Serviciile de monitorizare, asistentă si sprijin al femeii gravide predispuse să îsi abandoneze copiii

6.

Altele (precizaţi)

Servicii de sănătate  ..........................................................................................................................................

Servicii de educaţie.............................................................................................................................

Servicii de reabilitare..........................................................................................................................

Altele (precizaţi)   ..........................................................................................................................................

ANEXA Nr. 2 la Normele metodologice privind întocmirea Planului de servicii

Judeţul ...............................................................................................

Serviciul public de asistenţă socială al Primăriei ...........................

Direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului a sectorului .................................. Bucureşti

PLANUL   DE   SERVICII

Numele si prenumele copilului   ........................................................................................................................................

CNP ..........................................................................................................................................

Mama   ..........................................................................................................................................

Tata ..........................................................................................................................................

Reprezentantul legal al copilului  ......................................................................................................................................

Domiciliul  ..........................................................................................................................................

Data realizării/revizuirii Planului de servicii   ....................................................................................................................

Dosar nr./data ..........................................................................................................................................

Motivul întocmirii/revizuirii Planului de servicii   ................................................................................................................

Responsabilul de caz prevenire   ......................................................................................................................................

Managerul de caz care asigură coordonarea metodologică a responsabilului de caz prevenire  ..............................

Membrii echipei şi instituţia din care provin ...................................................................................................................

Prestaţii

Tipul

Cuantumul/cantitatea

Autoritatea locală/instituţia/ OPA responsabilă

Data începerii

Perioada de acordare

Servicii pentru copil

Tipul

Instituţia responsabilă

Obiective generale

Data începerii

Perioada de desfăşurare

Responsabil de intervenţie/persoana  responsabilă

Prevenirea separării copilului de părinţi

Educaţie formală şi nonformala/ informală

Sănătate

Reabilitare

Altele

Servicii pentru familie

Tipul

Instituţia responsabilă

Obiective generale

Data începerii

Perioada de desfăşurare

Responsabil de  intervenţie/persoana responsabilă

Prevenirea separării copilului de părinţi

Educaţie formală şi nonformala/ informală

Sănătate

Reabilitare

Altele

Servicii pentru persoana faţă de care copilul a dezvoltat legături de ataşament

Tipul

Instituţia responsabilă

Obiective generale

Data începerii

Perioada de desfăşurare

Responsabil

de intervenţie/persoana responsabilă

Prevenirea separării copilului de părinţi

Educaţie formală şi nonformala/ informală

Sănătate

Reabilitare

Altele

Observaţii   ......................................................................................................................

Responsabil de caz prevenire,

............................................

Membrii echipei,

…………………………..

ANEXA Nr. 3 la Normele metodologice privind întocmirea Planului de servicii

INSTRUCŢIUNI

pentru completarea Planului de servicii

Rubrica „Reprezentantul legal al copilului" se completează cu numele şi prenumele persoanei care îndeplineşte drepturile şi obligaţiile părinteşti. Acesta poate fi, conform legii, tutorele copilului.

Rubrica „Membrii echipei şi instituţia din care provin" se completează cu numele şi prenumele tuturor profesioniştilor care au contribuit la elaborarea Planului de servicii, care pot fi din aceeaşi instituţie cu responsabilul de caz prevenire sau nu. Pentru profesioniştii care lucrează în alte instituţii şi care au participat la elaborarea Planului de servicii se va înscrie denumirea instituţiei la care sunt angajaţi. Pentru profesioniştii care lucrează cu contract de muncă parţial sau cu detaşare în aceeaşi instituţie cu responsabilul de caz prevenire se vor înscrie ambele instituţii.

Prestaţiile pot fi în bani sau în natură şi cuprind alocaţiile pentru copii, alocaţiile familiale (complementară şi monoparentală), venitul minim garantat, alte ajutoare speciale (de exemplu, asigurarea transportului la şcoală, centru de zi sau tratament) şi altele. Acestea sunt acordate de primării, direcţiile de dialog şi solidaritate socială, alte instituţii publice centrale şi locale, OPA etc, pe care responsabilul de caz prevenire trebuie să le contacteze pentru a constata eligibilitatea copilului şi familiei şi pentru a verifica modul de furnizare a acestora. In situaţia în care responsabilul de caz prevenire constată că familia şi/sau copilul în cauză au dreptul la o anume prestaţie, el trebuie să sprijine familia în demersurile sale de obţinere a dreptului respectiv (de exemplu, să contacteze autoritatea sau organizaţia care furnizează prestaţia în cauză, să sprijine familia la întocmirea documentaţiei necesare, să însoţească familia atunci când consideră că acest lucru este necesar etc).

La „Tipul prestaţiei" se va înscrie denumirea exactă a prestaţiei.

La „Cuantum/cantitate" se va înscrie suma corespunzătoare prestaţiilor în bani, respectiv cantitatea produselor corespunzătoare prestaţiilor în natură.

Responsabilul de intervenţie este profesionistul care îndeplineşte condiţiile prevăzute de standardele minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei drepturilor copilului; persoana responsabilă este profesionistul care răspunde de realizarea serviciilor furnizate de alte sisteme (sănătate, educaţie etc).

La rubrica „Observaţii" se vor înscrie motivele pentru care nu s-au îndeplinit obiectivele.

ANEXA Nr. 2

NORME   METODOLOGICE

privind întocmirea Planului individualizat de protecţie

Intocmirea Planului individualizat de protecţie, denumit în continuare PIP, începe imediat în următoarele situaţii:

a)  după referirea cazului din partea SPAS, respectiv a persoanelor cu atribuţii de asistenţă socială din aparatul propriu al consiliilor locale comunale din unitatea administrativ-teritorială în care locuieşte familia cu copilul;

b)  după ce directorul general/executiv al DGASPC de la nivel de judeţ/sector a dispus plasamentul în regim de urgenţă.

Finalizarea PIP se realizează în termenul prevăzut de standardele minime obligatorii privind managementul de caz în domeniile asistenţei sociale şi protecţiei copilului.

Inainte de luarea deciziei cu privire la oportunitatea unei măsuri de protecţie, în cazul cererii pentru instituirea unei măsuri de protecţie specială ca urmare a solicitării directe a familiei/reprezentantului legal al copilului sau a referirii din partea unor instituţii din comunitate, DGASPC de la nivel de judeţ solicită SPAS/persoanelor cu atribuţii de asistenţă socială întocmirea, implementarea şi monitorizarea unui plan de servicii cu scopul prevenirii separării copilului de familie.

Inainte de luarea deciziei cu privire la oportunitatea unei măsuri de protecţie, în cazul cererii pentru instituirea unei măsuri de protecţie specială ca urmare a solicitării directe a familiei/reprezentantului legal al copilului sau a referirii din partea unor instituţii din comunitate, DGASPC de sector întocmeşte, implementează şi monitorizează un plan de servicii în scopul prevenirii separării copilului de familie.

In situaţii excepţionale, cum ar fi situaţiile generate de calamităţi naturale, accidente, care nu pot fi gestionate de autoritatea locală, DGASPC de la nivel de judeţ/sector poate începe întocmirea unui PIP imediat după înregistrarea cererii pentru instituirea unei măsuri de protecţie specială.

Referirea cazului din partea SPAS/persoanelor cu atribuţii de asistenţă socială, în vederea instituirii unei măsuri de protecţie specială, este însoţită obligatoriu de un raport privind modul de implementare a Planului de servicii.

Intocmirea, implementarea şi monitorizarea PIP vor respecta prevederile standardelor minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei drepturilor copilului.

Directorul general/executiv al DGASPC de la nivel de judeţ/sector are obligaţia de a desemna persoanele responsabile cu introducerea datelor despre copiii aflaţi în evidenţa DGASPC în CWMTIS. Aceste persoane pot fi şi manageri de caz cărora li se va asigura în mod obligatoriu pregătirea necesară pentru introducerea datelor.

PIP poate avea drept finalitate, după caz:

a)  reintegrarea în familie;

b)   integrarea socioprofesională a tinerilor cu vârsta de peste 18 ani care urmează să părăsească sistemul de protecţie a copilului;

c)  adopţia internă.

Cerinţele minime referitoare la conţinutul PIP sunt prevăzute în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice.

Prestaţiile şi serviciile cuprinse în PIP se adresează atât copilului, cât şi familiei/reprezentantului legal şi persoanelor importante pentru copil.

In cazul în care împrejurările care au stat la baza stabilirii măsurilor de protecţie specială dispuse de Comisia pentru protecţia copilului sau de către instanţa de judecată s-au schimbat, managerul de caz va prezenta aceste situaţii în faţa comisiei, iar la instanţa de judecată acestea vor fi susţinute de reprezentantul DGASPC de la nivel de judeţ/sector. In situaţia în care managerul de caz nu poate fi prezent, acesta va delega atribuţiile sale responsabilului de caz protecţie specială.

PIP este dezvoltat în programe de intervenţie specifică pentru următoarelor aspecte:

a)  nevoile de sănătate şi promovare a sănătăţii;

b)    nevoile de îngrijire, inclusiv de securitate şi promovare a bunăstării;

c)  nevoile fizice şi emoţionale;

d)   nevoile educaţionale şi urmărirea obţinerii de rezultate şcolare corespunzătoare potenţialului de dezvoltare a copilului;

e)  nevoile de petrecere a timpului liber;

f)  nevoile de socializare;

g)  modalităţile de menţinere a legăturilor, după caz, cu părinţii, familia lărgită, prietenii şi cu alte persoane faţă de care copilul a dezvoltat legături de ataşament;

h) dezvoltarea deprinderilor de viaţă independentă;

i) reintegrarea în familie.

In situaţia în care copiii menţin relaţii cu familiile de origine, acestea se realizează concret prin petrecerea vacanţelor în familie, weekenduri şi sărbători în familie, vizite ale copiilor în propriile familii, vizite ale rudelor în instituţii, corespondenţă, discuţii telefonice.

Incurajarea şi stimularea contactelor dintre copil şi părinţi, precum şi cu persoanele faţă de care copilul a dezvoltat legături de ataşament vor fi realizate de către DGASPC de la nivel de judeţ/sector prin informări periodice despre situaţia copilului, însoţite de invitaţia de a vizita copilul, stabilirea unui program de vizite sau alte modalităţi concrete care să faciliteze contactul direct cu copilul.

Vor fi identificate resurse financiare pentru acoperirea cheltuielilor de deplasare, precum şi implicarea autorităţilor locale în acest sens.

Programele de intervenţie specifică trebuie să conţină obiective pe termen scurt, mediu şi lung, activităţi corespunzătoare acestor obiective, care pot fi periodice, de rutină sau ocazionate de anumite proceduri ori evenimente, durata aferentă activităţilor, personalul de specialitate desemnat şi alte persoane implicate, precum şi modalităţile de monitorizare şi de evaluare/reevaluare a acestor programe.

Instrucţiunile pentru completarea PIP sunt cuprinse în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.

ANEXA Nr. 1 la Normele metodologice privind întocmirea Planului individualizat de protecţie

Judeţul/Sectorul .......................................................................

Direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului sau organism privat acreditat ................................................

PLANUL   INDIVIDUALIZAT   DE   PROTECŢIE

Numele şi prenumele copilului   .......................................................................................................................................

CNP ..........................................................................................................................................

Cererea pentru instituirea unei măsuri de protecţie specială nr./data ...................., efectuată de   ...........................

Referire din partea ..........................................................................................................................................

Obiectivul general ..........................................................................................................................................

Finalitatea   ..........................................................................................................................................

Măsura de protecţie ..........................................................................................................................................

In baza Hotărârii (Comisia pentru protecţia copilului/instanţa judecătorească) .......................... nr./data ................

Instituţia/Persoana responsabilă pentru aplicarea măsurii de protecţie  .......................................................................

Reprezentantul legal al copilului  .....................................................................................................................................

Domiciliul  ..........................................................................................................................................

Data realizării/revizuirii Planului individualizat de protecţie ...........................................................................................

Dosar nr./data..............................................................................................................................

Manager de caz ..........................................................................................................................................

Delegarea totală/parţială a responsabilităţilor către responsabilul Planului de intervenţie specifică (PIS)   ...............

Schimbarea managerului de caz (motive)   .....................................................................................................................

Membrii echipei şi instituţia din care provin   .................................................................................................................

Prestaţii

Tipul

Cuantumul/

cantitatea

Autoritatea locală/instituţia/ OPA responsabilă

Data începerii

Perioada de acordare

Servicii pentru copil

Tipul

Instituţia responsabilă

Obiective generale

Data începerii

Perioada de desfăşurare

Responsabil de caz

protecţie specială/

persoana responsabilă

Protecţia copilului

Educaţie formală şi nonformală/ informală

Sănătate

Reabilitare

Socializare şi petrecere a timpului liber

Menţinerea legăturilor cu familia

Dezvoltarea deprinderilor de viată

Reintegrarea în familie

Altele

Servicii pentru familie

Tipul

Instituţia responsabilă

Obiective generale

Data începerii

Perioada de desfăşurare

Responsabil de caz

protecţie specială/

persoana responsabilă

Protecţia copilului

Educaţie formală şi nonformală/ informală

Sănătate

Reabilitare

Altele

Servicii pentru persoana faţă de care copilul a dezvoltat legături de ataşament

Tipul

Instituţia responsabilă

Obiective generale

Data începerii

Perioada de desfăşurare

Responsabil de caz protecţie specială/persoana responsabilă

Protecţia copilului

Educaţie formală şi nonformală/ informală

Sănătate

Reabilitare

Altele

Observaţii   ............................................................................................................................

Manager de caz,

..................................

Membrii echipei:

......................................

.....................................

Şef compartiment,

.....................................

Directorul instituţiei responsabile,

…………………………………….

ANEXA Nr. 2 la Normele metodologice privind întocmirea Planului individualizat de protecţie

INSTRUCŢIUNI

pentru completarea Planului individualizat de protecţie

Rubrica „Instituţia/Persoana responsabilă pentru aplicarea măsurii de protecţie" se completează cu titulatura compartimentului din cadrul DGASPC de la nivel de judeţ/sector, care are obligaţia monitorizării copilului pe întreaga perioadă a măsurii de protecţie (de exemplu, compartimentul îngrjire de tip familial în situaţia plasării copilului la persoane/familii), şi numele şi prenumele şefului de compartiment; în situaţia serviciului de asistenţă maternală se adaugă şi numele şi prenumele asistentului maternal; în situaţia OPA care nu are în structura sa astfel de compartimente se completează cu numele şefului ierarhic al managerului de caz.

Rubrica „Reprezentantul legal al copilului" se completează cu numele şi prenumele părinţilor sau ale reprezentantului legal al copilului. Acesta din urmă poate fi, conform legii, tutorele sau preşedintele consiliului judeţean/primarul de sector pentru copilul pentru care nu s-a putut institui tutela şi pentru care instanţa a dispus măsura plasamentului (art. 62 din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului). In situaţia luării măsurii plasamentului în regim de urgenţă, când se suspendă de drept exerciţiul drepturilor părinteşti până când instanţa se pronunţă cu privire la menţinerea sau înlocuirea acestei măsuri, la această rubrică se înscriu două nume: unul al persoanei, familiei, asistentului maternal sau şefului serviciului rezidenţial (coordonatorului SR) care a primit copilul în plasament în regim de urgenţă şi care exercită drepturile şi obligaţiile părinteşti privitoare la persoana copilului şi celălalt al preşedintelui consiliului judeţean sau primarului de sector care exercită drepturile şi obligaţiile părinteşti privitoare la bunurile copilului (art. 64 din Legea nr. 272/2004).

Rubrica „Membrii echipei şi instituţia din care provin" se completează cu numele tuturor profesioniştilor care au contribuit la elaborarea PIP, care pot fi din aceeaşi instituţie cu managerul de caz sau nu. Pentru profesioniştii care lucrează cu contract de muncă parţial sau cu detaşare în aceeaşi instituţie cu managerul de caz se vor trece ambele instituţii, respectiv: DGASPC de la nivel de judeţ/sector/OPA cu contract de muncă parţial sau DGASPC de la nivel de judeţ/sector cu detaşare şi instituţia cu care au contract de muncă individual. Pentru profesioniştii care sunt angajaţi ai DGASPC de la nivel de judeţ/sector, dar lucrează în altă locaţie decât managerul de caz se va menţiona şi acest aspect; această situaţie este valabilă şi pentru profesioniştii care lucrează în serviciul rezidenţial în care este plasat copilul.

Prestaţiile pot fi în bani sau în natură şi cuprind alocaţiile pentru copii (în cazul copiilor în plasament familial), alocaţiile familiale (complementară şi monoparentală), venitul minim garantat, alte ajutoare speciale (de exemplu, asigurarea transportului la şcoală, centru de zi sau tratament), alocaţia de plasament, alocaţia de hrană, cazarmament, banii pentru nevoi personale („banii de buzunar"), burse sociale, bani de liceu şi altele. Acestea sunt acordate de primării, direcţiile de dialog şi solidaritate socială, alte instituţii publice centrale şi locale, OPA etc, pe care responsabilul de caz prevenire trebuie să le contacteze pentru a constata eligibilitatea copilului şi familiei şi pentru a verifica modul de furnizare a acestora. In situaţia în care responsabilul de caz prevenire constată că familia şi/sau copilul în cauză au dreptul la o anume prestaţie, el trebuie să sprijine familia în demersurile sale de obţinere a dreptului respectiv (de exemplu, să contacteze autoritatea sau organizaţia care furnizează prestaţia în cauză, să sprijine familia la întocmirea documentaţiei necesare, să însoţească familia atunci când consideră că acest lucru este necesar etc).

La „Tipul prestaţiei" se va înscrie denumirea exactă a prestaţiei (vezi mai sus).

La „Cuantumul/cantitatea" se va înscrie suma corespunzătoare prestaţiilor în bani, respectiv cantitatea produselor corespunzătoare prestaţiilor în natură.

Serviciile sunt furnizate, în funcţie de nevoile copilului şi, după caz, ale familiei şi altor persoane importante pentru copil, în diferite arii de intervenţie: promovarea şi protecţia drepturilor copilului, educaţie, sănătate, reabilitare etc. Modul concret de furnizare a serviciilor se realizează prin programele de intervenţie specifică (PIS).

La rubrica „Responsabil de caz protecţie specială/persoana responsabilă" se înscriu:

-   numele şi prenumele responsabililor de caz protecţie specială, respectiv ale profesioniştilor care îndeplinesc condiţiile conform standardelor minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei drepturilor copilului;

-   numele şi prenumele persoanelor responsabile, respectiv ale profesioniştilor din serviciile din alte domenii decât cel al protecţiei copilului, de exemplu: servicii medicale furnizate în unităţi spitaliceşti sau ambulatorii, servicii educaţionale furnizate în unităţile de învăţământ, servicii de reabilitare a copilului abuzat, neglijat şi exploatat sau a copilului cu dizabilităţi aparţinând sistemului de sănătate.

Serviciile furnizate de OPA se pot înscrie la oricare din domeniile menţionate în PIP, în funcţie de situaţie:

-   centrele de zi se înscriu la rubrica „Protecţia copilului"; dacă în centrul de zi sunt furnizate servicii educaţionale avizate de inspectoratele şcolare, acest lucru se menţionează în rubrica corespunzătoare, respectiv „Educaţie formală şi nonformală/informală";

-   centrele de zi pentru reabilitarea copilului cu dizabilităţi se înscriu la rubrica „Reabilitare".

Serviciile de reabilitare (pentru copilul cu dizabilităţi sau pentru copilul abuzat, neglijat şi exploatat) se înscriu separat la rubrica corespunzătoare, indiferent de provenienţa furnizorului, respectiv „Protecţia copilului", „Educaţie formală şi nonformală/informală" sau „Sănătate".

La rubrica „Observaţii" se vor înscrie motivele pentru care nu s-au îndeplinit obiectivele, precum şi serviciile necesare pentru copilul respectiv şi care nu sunt disponibile pentru moment.



COMENTARII la Ordinul 286/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 286 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat OUG 57 2007
     De 3 ani, in centrul orasului Arad s-au instalat cam 30 ciori de semanatura, care acum 2 ani erau cam 50, iar anul trecut aproape 80. Fac oua, pui, care nu mai pleaca in alta parte. Sunt suficient de destepte ca sa prefere copacii dintre blocuri, unde nu sufla vantul si sunt protejate de frig. Sunt galagioase (incepand cu ora 05.30) si fac o murdarie greu de suportat. Primaria Arad, in frunte cu primarul Falca, nu intervine in mutarea cuiburilor ciorilor pe motiv ca OUG 57/2007, art. 33, alin. 4 interzice aceasta fapta. Incompetenta organelor locale (faptul ca nu citesc OUG si nici nu vor sa o aplice) este demna de cartea recordurilor la capitolul ”delasare”. In Anexa 5 C este permisa vanatoarea ciorilor de semanatura! Asociatia de proprietari face solicitari scrise anuale catre Primaria Arad si ... nimic. Ce se poatre face cu acesti reprezentanti ai autoritatilor locale?
ANONIM a comentat Ordin 102 2015
    Dragă solicitant de împrumut, Aplicați pentru împrumut la prețuri accesibile cu COOPERATIVE WORLD ÎMPRUMUT PLC. EMAIL ADRESA: cooperativeworld.org@gmail.com Bine ați venit în lumea Cooperative de împrumut Plc, Putem ajuta financiar, Ai nevoie de asistență financiară, și ai nevoie de bani? ai fost rândul său, în funcție de banca dvs., vă putem ajuta cu orice suma de împrumut la o rată a dobânzii foarte scăzută de 2% Ai nevoie de un împrumut de urgență de astăzi aprobat rapid și ușor? oferim împrumuturi personale, credite de consolidare a datoriei, capital de risc, de împrumut de afaceri, de împrumut de învățământ, Acasă împrumut, precum și de împrumut pentru orice motiv și de nevoile urgente! Daca da-ne e-mail astăzi la: cooperativeworld.org@gmail.com Tu trebuie să completeze formularul si trimite-l la noi, dacă este chiar nevoie de un împrumut de la aceasta companie: INFORMAȚII CREDIT Nume: ........................ Suma: ...................... Durata: ..................... Țara: ...................... Telefon: ........................ Salutări. Dl Diego Carlos Director Executiv PLC împrumut lume de cooperare Toate Răspuns Ar trebui să fie trimise la această companie e-mail: cooperativeworld.org@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 102 2015
    Dear loan seeker, Apply For affordable loan With COOPERATIVE WORLD LOAN PLC. EMAIL ADDRESS :cooperativeworld.org@gmail.com Welcome to Cooperative world Loan Plc ,We can assist you financially, Do you need financial assistance,and you need money ? have you been turn down by your bank, we can assist you with any amount of loan at a very low interest rate of 2% Do you need an urgent loan today fast and easy approved? we offer Personal loans, Debt Consolidation Loan, Venture Capital, Business Loan, Educational Loan, Home Loan, and Loan for any reason and urgent needs! If yes Email us today at: cooperativeworld.org@gmail.com You must complete the form and send it to us, if it is I really need a loan from this company: LOAN INFORMATION Name:........................ Amount:...................... Duration:..................... Country:...................... Telephone:........................ Best regards. Mr Diego Carlos Executive Director cooperative world loan PLC All Reply Should be sent to this company Email: cooperativeworld.org@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1223 1990
    Daniella Ce surpriză tocmai am primit un împrumut de la o companie numita Carpa Holdings Limited, un prieten mi-a spus să se aplice societății, unde a obtinut, de asemenea, de împrumut său, din cauza sfaturi am dat de prietenul care a solicitat împrumutul în Carpa Holdings Limited, și mi sa oferit împrumutul am solicitat, astfel încât sfatul meu pentru voi toți este că un Carpa Holdings Limited este una dintre cele mai bune companii din lume care oferă împrumut, așa că, dacă vă aflați în nevoie de un împrumut le puteți contacta in e-mail lor de la compania carpaholdings@gmail.com mulțumiri
ANONIM a comentat Ordin 525 2014
    Căutați un împrumut? Sau ai fost refuzat un împrumut de către o bancă sau o instituție financiară pentru unul sau mai multe motive? Ai locul potrivit pentru soluțiile dvs. de împrumut chiar aici! Elina Johnson firma de împrumut noi sunt limitate în a da împrumuturi pentru companii și persoane fizice, la o rată scăzută și accesibile dobândă de 2%. Va rugam sa ne contactati prin e-mail astăzi prin elinajohnson11@hotmail.com DATE SOLICITANT:   1) Numele complet:   2) Țară:   3) Adresa: A   4) Statul:   5) Sex:   6) Stare civilă:   7) Ocupatia:   8) Numărul de telefon:   9) Poziția prezent la locul de muncă:   10) Venitul lunar:   11) Suma de împrumut Necesare:   12) Împrumut Durata:   13) Scopul de împrumut:   14) Religie:   15) V-ați aplicat înainte;   16) Data nașterii;   mulțumiri, Mrs Elina Johnson
ANONIM a comentat Legea 380 2013
    Ești în nevoie de împrumut legit? sau aveți nevoie de ajutor financiar, dacă da, vă rugăm să ne contactați prin e-mail de mai jos (financialhelphome@live.com) Multumesc domnului Desmond Lee.
ANONIM a comentat Decizia 4 2011
    Cred ca cel mai corect ar fi sa chemam niste nemti sa ne faca legi clare, caci analfabetii si spagarii nostri parlamentari au alte preocupari pe durata mandatului, iar functionari de la casele de pensii(platiti din banii contribuabililor) , vai si amar de mama si de capul lor. Cand oare DNA va intra si pe aici sa faca ordine?
ANONIM a comentat Ordin 102 2015
    Buna Ziua, Acest lucru este de a informa publicul larg că doamna Grace Okowa, un creditor împrumut privat are deschide o oportunitate financiar pentru toată lumea care are nevoie de nici un ajutor financiar. Ne da afară împrumut la rata dobânzii de 2% pentru persoane fizice, firme si companii sub un punct de vedere si starea clare și ușor de înțeles. contactati-ne azi prin e-mail la: (embassyloanfirm@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 50 1997
     Hello, I am Mr.Doro Smith loans Service Lender, we are a legit, registered and guaranteed loan company and we give out loans to individuals, companies, government establishments, churches and business organizations and people of all sorts. Are you in need of a loan for any purpose? Are you in a financial problem? Do you need financial solution?.Doro Smith loans Service is the solution to all your financial problems, our loans are easy, cheap, and quick. Contact us today for that loan that you desire, we can arrange any loan to suit your budget at only 3% interest rate. If interested, contact us immediately via email,(dorosmithloanfirm@outlook.com)
ANONIM a comentat Hotărârea 878 2005
    bună! Aveţi nevoie de ajutor financiar? Aplica acum urgente pentru toate tipurile de împrumuturi şi bani! * Numiri în 1,000.00 € la € 50.000 000.00 * Rata dobânzii este de 3% * Alege intre 1 si 40 de ani de rambursare. * Alege planul de rambursare lunară şi anuală. * Termeni şi condiţii de împrumut de flexibilitate. Toate aceste planuri şi mai multe, vă rugăm să ne contactaţi. nume: Adresa: Tara: Cantitatea necesară: Durata: Numarul de telefon: Venitul lunar: terry.peterson0128@gmail.com sincer Managementul
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 286/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu