Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 286 din 6 iulie 2006

pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea Planului de servicii si a Normelor metodologice privind intocmirea Planului individualizat de protectie

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA DREPTURILOR COPILULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 656 din 28 iulie 2006



In temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 12/2001 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, aprobată şi modificată prin Legea nr. 252/2001, cu modificările ulterioare, şi ale art. 5 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.432/2004 privind atribuţiile, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, cu modificările ulterioare,

secretarul de stat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului  emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice privind întocmirea Planului de servicii şi Normele metodologice privind întocmirea Planului individualizat de protecţie, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se  abrogă  Ordinul  secretarului  de  stat  al  Autorităţii

Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie nr. 80/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea planului de servicii şi a Normelor metodologice privind întocmirea planului individualizat de protecţie, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.008 din 2 noiembrie 2004.

Secretarul de stat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului,

Bogdan Adrian Panait

ANEXA Nr. 1

NORME   METODOLOGICE

privind întocmirea Planului de servicii

Planul de servicii, denumit în continuare PS, se întocmeşte în scopul prevenirii separării copilului de părinţi în următoarele situaţii:

a)  pentru copiii aflaţi la risc de părăsire de către părinţi;

b)   pentru copiii reintegraţi în familie după încetarea măsurii de protecţie;

c)  în orice situaţie care impune acordarea de prestaţii şi/sau de servicii în vederea respectării drepturilor copilului.

Serviciul public de asistenţă socială, denumit în continuare SPAS, şi, după caz, direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului de sector, denumită în continaure DGASPC de sector, desemnează ca responsabili de caz prevenire cu precădere pe aceia care au început instrumentarea cazului.

Responsabilii de caz prevenire au obligaţia întocmirii PS.

Persoanele desemnate ca responsabili de caz trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de standardele minime obligatorii privind managementul de caz în domeniile asistenţei sociale şi protecţiei copilului.

Intocmirea, implementarea şi monitorizarea PS vor respecta prevederile standardelor minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei drepturilor copilului. Responsabilul de caz prevenire are obligaţia de a completa Fişa de monitorizare a situaţiei copilului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, care se centralizează trimestrial de către serviciul evidenţă intrări-ieşiri din cadrul DGASPC de la nivel de judeţ/sector, în sistemul Child Welfare Monitoring and Tracking Information System, denumit în continuare CWMTIS.

Cerinţele minime referitoare la conţinutul PS sunt menţionate în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.

Prestaţiile şi serviciile cuprinse în PS se adresează copilului, familiei/reprezentantului legal, precum şi persoanelor faţă de care copilul a dezvoltat legături de ataşament (persoane importante pentru copil).

Instrucţiunile pentru completarea PS sunt cuprinse în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice.

DGASPC are obligaţia de a aduce la cunoştinţă autorităţilor locale şi organizaţiilor private acreditate, denumite în continuare OPA, de pe raza unităţii administrativ-teritoriale corespunzătoare, conţinutul documentului prezent.

ANEXA Nr. 1 la Normele metodologice privind întocmirea Planului de servicii

Judeţul ................................................................................................

Serviciul public de asistenţă socială al Primăriei ...........................

FIŞĂ   DE   MONITORIZARE   A   SITUAŢIEI   COPILULUI

Numele copilului  ..........................................................................................................................................

Prenumele copilului   ..........................................................................................................................................

CNP ..........................................................................................................................................

Sexul  ..........................................................................................................................................

Numele mamei   ..........................................................................................................................................

Prenumele mamei   ..........................................................................................................................................

Numele tatălui ..........................................................................................................................................

Prenumele tatălui   ..........................................................................................................................................

Reprezentantul legal ..........................................................................................................................................

Domiciliul  ..........................................................................................................................................

Reşedinţa........................................................................................................................................................................ ...

Este înscris la medic de familie                          |_|   Da                    |_|   Nu

Forma de învăţământ frecventată ....................................................................................................................................

Data luării în evidenţa SPAS................................................................................................................................

Data realizării Planului de servicii    ..................................................................................................................................

Data revizuirii Planului de servicii ....................................................................................................................................

Motivul revizuirii Planului de servicii ................................................................................................................................

Responsabilul de caz prevenire   ......................................................................................................................................

Prestaţii

Nr. crt.

Tipul prestaţiei (copil/familie)

Bifaţi

1.

Alocaţia de stat pentru copii

2.

Alocaţia complementară

3.

Alocaţia de susţinere pentru familia monoparentală

4.

Alocaţia pentru nou-născuti

5.

Indemnizaţia lunară de hrană cuvenită adulţilor si copiilor infectaţi cu HIV si bolnavi de SIDA

6.

Ajutorul pentru încălzirea locuinţei

7.

Venitul minim garantat

8.

Alte tipuri (precizaţi)

Servicii

Servicii de prevenire a separării copilului de familia sa

Nr. crt.

Tipuri de servicii de prevenire

Bifaţi

1.

Centru de zi

2.

Centru de zi si recuperare a copilului cu handicap

3.

Centru de consiliere si sprijin pentru părinţi

4.

Centru de asistentă si sprijin pentru readaptarea copilului cu probleme psihosociale

5.

Serviciile de monitorizare, asistentă si sprijin al femeii gravide predispuse să îsi abandoneze copiii

6.

Altele (precizaţi)

Servicii de sănătate  ..........................................................................................................................................

Servicii de educaţie.............................................................................................................................

Servicii de reabilitare..........................................................................................................................

Altele (precizaţi)   ..........................................................................................................................................

ANEXA Nr. 2 la Normele metodologice privind întocmirea Planului de servicii

Judeţul ...............................................................................................

Serviciul public de asistenţă socială al Primăriei ...........................

Direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului a sectorului .................................. Bucureşti

PLANUL   DE   SERVICII

Numele si prenumele copilului   ........................................................................................................................................

CNP ..........................................................................................................................................

Mama   ..........................................................................................................................................

Tata ..........................................................................................................................................

Reprezentantul legal al copilului  ......................................................................................................................................

Domiciliul  ..........................................................................................................................................

Data realizării/revizuirii Planului de servicii   ....................................................................................................................

Dosar nr./data ..........................................................................................................................................

Motivul întocmirii/revizuirii Planului de servicii   ................................................................................................................

Responsabilul de caz prevenire   ......................................................................................................................................

Managerul de caz care asigură coordonarea metodologică a responsabilului de caz prevenire  ..............................

Membrii echipei şi instituţia din care provin ...................................................................................................................

Prestaţii

Tipul

Cuantumul/cantitatea

Autoritatea locală/instituţia/ OPA responsabilă

Data începerii

Perioada de acordare

Servicii pentru copil

Tipul

Instituţia responsabilă

Obiective generale

Data începerii

Perioada de desfăşurare

Responsabil de intervenţie/persoana  responsabilă

Prevenirea separării copilului de părinţi

Educaţie formală şi nonformala/ informală

Sănătate

Reabilitare

Altele

Servicii pentru familie

Tipul

Instituţia responsabilă

Obiective generale

Data începerii

Perioada de desfăşurare

Responsabil de  intervenţie/persoana responsabilă

Prevenirea separării copilului de părinţi

Educaţie formală şi nonformala/ informală

Sănătate

Reabilitare

Altele

Servicii pentru persoana faţă de care copilul a dezvoltat legături de ataşament

Tipul

Instituţia responsabilă

Obiective generale

Data începerii

Perioada de desfăşurare

Responsabil

de intervenţie/persoana responsabilă

Prevenirea separării copilului de părinţi

Educaţie formală şi nonformala/ informală

Sănătate

Reabilitare

Altele

Observaţii   ......................................................................................................................

Responsabil de caz prevenire,

............................................

Membrii echipei,

…………………………..

ANEXA Nr. 3 la Normele metodologice privind întocmirea Planului de servicii

INSTRUCŢIUNI

pentru completarea Planului de servicii

Rubrica „Reprezentantul legal al copilului" se completează cu numele şi prenumele persoanei care îndeplineşte drepturile şi obligaţiile părinteşti. Acesta poate fi, conform legii, tutorele copilului.

Rubrica „Membrii echipei şi instituţia din care provin" se completează cu numele şi prenumele tuturor profesioniştilor care au contribuit la elaborarea Planului de servicii, care pot fi din aceeaşi instituţie cu responsabilul de caz prevenire sau nu. Pentru profesioniştii care lucrează în alte instituţii şi care au participat la elaborarea Planului de servicii se va înscrie denumirea instituţiei la care sunt angajaţi. Pentru profesioniştii care lucrează cu contract de muncă parţial sau cu detaşare în aceeaşi instituţie cu responsabilul de caz prevenire se vor înscrie ambele instituţii.

Prestaţiile pot fi în bani sau în natură şi cuprind alocaţiile pentru copii, alocaţiile familiale (complementară şi monoparentală), venitul minim garantat, alte ajutoare speciale (de exemplu, asigurarea transportului la şcoală, centru de zi sau tratament) şi altele. Acestea sunt acordate de primării, direcţiile de dialog şi solidaritate socială, alte instituţii publice centrale şi locale, OPA etc, pe care responsabilul de caz prevenire trebuie să le contacteze pentru a constata eligibilitatea copilului şi familiei şi pentru a verifica modul de furnizare a acestora. In situaţia în care responsabilul de caz prevenire constată că familia şi/sau copilul în cauză au dreptul la o anume prestaţie, el trebuie să sprijine familia în demersurile sale de obţinere a dreptului respectiv (de exemplu, să contacteze autoritatea sau organizaţia care furnizează prestaţia în cauză, să sprijine familia la întocmirea documentaţiei necesare, să însoţească familia atunci când consideră că acest lucru este necesar etc).

La „Tipul prestaţiei" se va înscrie denumirea exactă a prestaţiei.

La „Cuantum/cantitate" se va înscrie suma corespunzătoare prestaţiilor în bani, respectiv cantitatea produselor corespunzătoare prestaţiilor în natură.

Responsabilul de intervenţie este profesionistul care îndeplineşte condiţiile prevăzute de standardele minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei drepturilor copilului; persoana responsabilă este profesionistul care răspunde de realizarea serviciilor furnizate de alte sisteme (sănătate, educaţie etc).

La rubrica „Observaţii" se vor înscrie motivele pentru care nu s-au îndeplinit obiectivele.

ANEXA Nr. 2

NORME   METODOLOGICE

privind întocmirea Planului individualizat de protecţie

Intocmirea Planului individualizat de protecţie, denumit în continuare PIP, începe imediat în următoarele situaţii:

a)  după referirea cazului din partea SPAS, respectiv a persoanelor cu atribuţii de asistenţă socială din aparatul propriu al consiliilor locale comunale din unitatea administrativ-teritorială în care locuieşte familia cu copilul;

b)  după ce directorul general/executiv al DGASPC de la nivel de judeţ/sector a dispus plasamentul în regim de urgenţă.

Finalizarea PIP se realizează în termenul prevăzut de standardele minime obligatorii privind managementul de caz în domeniile asistenţei sociale şi protecţiei copilului.

Inainte de luarea deciziei cu privire la oportunitatea unei măsuri de protecţie, în cazul cererii pentru instituirea unei măsuri de protecţie specială ca urmare a solicitării directe a familiei/reprezentantului legal al copilului sau a referirii din partea unor instituţii din comunitate, DGASPC de la nivel de judeţ solicită SPAS/persoanelor cu atribuţii de asistenţă socială întocmirea, implementarea şi monitorizarea unui plan de servicii cu scopul prevenirii separării copilului de familie.

Inainte de luarea deciziei cu privire la oportunitatea unei măsuri de protecţie, în cazul cererii pentru instituirea unei măsuri de protecţie specială ca urmare a solicitării directe a familiei/reprezentantului legal al copilului sau a referirii din partea unor instituţii din comunitate, DGASPC de sector întocmeşte, implementează şi monitorizează un plan de servicii în scopul prevenirii separării copilului de familie.

In situaţii excepţionale, cum ar fi situaţiile generate de calamităţi naturale, accidente, care nu pot fi gestionate de autoritatea locală, DGASPC de la nivel de judeţ/sector poate începe întocmirea unui PIP imediat după înregistrarea cererii pentru instituirea unei măsuri de protecţie specială.

Referirea cazului din partea SPAS/persoanelor cu atribuţii de asistenţă socială, în vederea instituirii unei măsuri de protecţie specială, este însoţită obligatoriu de un raport privind modul de implementare a Planului de servicii.

Intocmirea, implementarea şi monitorizarea PIP vor respecta prevederile standardelor minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei drepturilor copilului.

Directorul general/executiv al DGASPC de la nivel de judeţ/sector are obligaţia de a desemna persoanele responsabile cu introducerea datelor despre copiii aflaţi în evidenţa DGASPC în CWMTIS. Aceste persoane pot fi şi manageri de caz cărora li se va asigura în mod obligatoriu pregătirea necesară pentru introducerea datelor.

PIP poate avea drept finalitate, după caz:

a)  reintegrarea în familie;

b)   integrarea socioprofesională a tinerilor cu vârsta de peste 18 ani care urmează să părăsească sistemul de protecţie a copilului;

c)  adopţia internă.

Cerinţele minime referitoare la conţinutul PIP sunt prevăzute în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice.

Prestaţiile şi serviciile cuprinse în PIP se adresează atât copilului, cât şi familiei/reprezentantului legal şi persoanelor importante pentru copil.

In cazul în care împrejurările care au stat la baza stabilirii măsurilor de protecţie specială dispuse de Comisia pentru protecţia copilului sau de către instanţa de judecată s-au schimbat, managerul de caz va prezenta aceste situaţii în faţa comisiei, iar la instanţa de judecată acestea vor fi susţinute de reprezentantul DGASPC de la nivel de judeţ/sector. In situaţia în care managerul de caz nu poate fi prezent, acesta va delega atribuţiile sale responsabilului de caz protecţie specială.

PIP este dezvoltat în programe de intervenţie specifică pentru următoarelor aspecte:

a)  nevoile de sănătate şi promovare a sănătăţii;

b)    nevoile de îngrijire, inclusiv de securitate şi promovare a bunăstării;

c)  nevoile fizice şi emoţionale;

d)   nevoile educaţionale şi urmărirea obţinerii de rezultate şcolare corespunzătoare potenţialului de dezvoltare a copilului;

e)  nevoile de petrecere a timpului liber;

f)  nevoile de socializare;

g)  modalităţile de menţinere a legăturilor, după caz, cu părinţii, familia lărgită, prietenii şi cu alte persoane faţă de care copilul a dezvoltat legături de ataşament;

h) dezvoltarea deprinderilor de viaţă independentă;

i) reintegrarea în familie.

In situaţia în care copiii menţin relaţii cu familiile de origine, acestea se realizează concret prin petrecerea vacanţelor în familie, weekenduri şi sărbători în familie, vizite ale copiilor în propriile familii, vizite ale rudelor în instituţii, corespondenţă, discuţii telefonice.

Incurajarea şi stimularea contactelor dintre copil şi părinţi, precum şi cu persoanele faţă de care copilul a dezvoltat legături de ataşament vor fi realizate de către DGASPC de la nivel de judeţ/sector prin informări periodice despre situaţia copilului, însoţite de invitaţia de a vizita copilul, stabilirea unui program de vizite sau alte modalităţi concrete care să faciliteze contactul direct cu copilul.

Vor fi identificate resurse financiare pentru acoperirea cheltuielilor de deplasare, precum şi implicarea autorităţilor locale în acest sens.

Programele de intervenţie specifică trebuie să conţină obiective pe termen scurt, mediu şi lung, activităţi corespunzătoare acestor obiective, care pot fi periodice, de rutină sau ocazionate de anumite proceduri ori evenimente, durata aferentă activităţilor, personalul de specialitate desemnat şi alte persoane implicate, precum şi modalităţile de monitorizare şi de evaluare/reevaluare a acestor programe.

Instrucţiunile pentru completarea PIP sunt cuprinse în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.

ANEXA Nr. 1 la Normele metodologice privind întocmirea Planului individualizat de protecţie

Judeţul/Sectorul .......................................................................

Direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului sau organism privat acreditat ................................................

PLANUL   INDIVIDUALIZAT   DE   PROTECŢIE

Numele şi prenumele copilului   .......................................................................................................................................

CNP ..........................................................................................................................................

Cererea pentru instituirea unei măsuri de protecţie specială nr./data ...................., efectuată de   ...........................

Referire din partea ..........................................................................................................................................

Obiectivul general ..........................................................................................................................................

Finalitatea   ..........................................................................................................................................

Măsura de protecţie ..........................................................................................................................................

In baza Hotărârii (Comisia pentru protecţia copilului/instanţa judecătorească) .......................... nr./data ................

Instituţia/Persoana responsabilă pentru aplicarea măsurii de protecţie  .......................................................................

Reprezentantul legal al copilului  .....................................................................................................................................

Domiciliul  ..........................................................................................................................................

Data realizării/revizuirii Planului individualizat de protecţie ...........................................................................................

Dosar nr./data..............................................................................................................................

Manager de caz ..........................................................................................................................................

Delegarea totală/parţială a responsabilităţilor către responsabilul Planului de intervenţie specifică (PIS)   ...............

Schimbarea managerului de caz (motive)   .....................................................................................................................

Membrii echipei şi instituţia din care provin   .................................................................................................................

Prestaţii

Tipul

Cuantumul/

cantitatea

Autoritatea locală/instituţia/ OPA responsabilă

Data începerii

Perioada de acordare

Servicii pentru copil

Tipul

Instituţia responsabilă

Obiective generale

Data începerii

Perioada de desfăşurare

Responsabil de caz

protecţie specială/

persoana responsabilă

Protecţia copilului

Educaţie formală şi nonformală/ informală

Sănătate

Reabilitare

Socializare şi petrecere a timpului liber

Menţinerea legăturilor cu familia

Dezvoltarea deprinderilor de viată

Reintegrarea în familie

Altele

Servicii pentru familie

Tipul

Instituţia responsabilă

Obiective generale

Data începerii

Perioada de desfăşurare

Responsabil de caz

protecţie specială/

persoana responsabilă

Protecţia copilului

Educaţie formală şi nonformală/ informală

Sănătate

Reabilitare

Altele

Servicii pentru persoana faţă de care copilul a dezvoltat legături de ataşament

Tipul

Instituţia responsabilă

Obiective generale

Data începerii

Perioada de desfăşurare

Responsabil de caz protecţie specială/persoana responsabilă

Protecţia copilului

Educaţie formală şi nonformală/ informală

Sănătate

Reabilitare

Altele

Observaţii   ............................................................................................................................

Manager de caz,

..................................

Membrii echipei:

......................................

.....................................

Şef compartiment,

.....................................

Directorul instituţiei responsabile,

…………………………………….

ANEXA Nr. 2 la Normele metodologice privind întocmirea Planului individualizat de protecţie

INSTRUCŢIUNI

pentru completarea Planului individualizat de protecţie

Rubrica „Instituţia/Persoana responsabilă pentru aplicarea măsurii de protecţie" se completează cu titulatura compartimentului din cadrul DGASPC de la nivel de judeţ/sector, care are obligaţia monitorizării copilului pe întreaga perioadă a măsurii de protecţie (de exemplu, compartimentul îngrjire de tip familial în situaţia plasării copilului la persoane/familii), şi numele şi prenumele şefului de compartiment; în situaţia serviciului de asistenţă maternală se adaugă şi numele şi prenumele asistentului maternal; în situaţia OPA care nu are în structura sa astfel de compartimente se completează cu numele şefului ierarhic al managerului de caz.

Rubrica „Reprezentantul legal al copilului" se completează cu numele şi prenumele părinţilor sau ale reprezentantului legal al copilului. Acesta din urmă poate fi, conform legii, tutorele sau preşedintele consiliului judeţean/primarul de sector pentru copilul pentru care nu s-a putut institui tutela şi pentru care instanţa a dispus măsura plasamentului (art. 62 din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului). In situaţia luării măsurii plasamentului în regim de urgenţă, când se suspendă de drept exerciţiul drepturilor părinteşti până când instanţa se pronunţă cu privire la menţinerea sau înlocuirea acestei măsuri, la această rubrică se înscriu două nume: unul al persoanei, familiei, asistentului maternal sau şefului serviciului rezidenţial (coordonatorului SR) care a primit copilul în plasament în regim de urgenţă şi care exercită drepturile şi obligaţiile părinteşti privitoare la persoana copilului şi celălalt al preşedintelui consiliului judeţean sau primarului de sector care exercită drepturile şi obligaţiile părinteşti privitoare la bunurile copilului (art. 64 din Legea nr. 272/2004).

Rubrica „Membrii echipei şi instituţia din care provin" se completează cu numele tuturor profesioniştilor care au contribuit la elaborarea PIP, care pot fi din aceeaşi instituţie cu managerul de caz sau nu. Pentru profesioniştii care lucrează cu contract de muncă parţial sau cu detaşare în aceeaşi instituţie cu managerul de caz se vor trece ambele instituţii, respectiv: DGASPC de la nivel de judeţ/sector/OPA cu contract de muncă parţial sau DGASPC de la nivel de judeţ/sector cu detaşare şi instituţia cu care au contract de muncă individual. Pentru profesioniştii care sunt angajaţi ai DGASPC de la nivel de judeţ/sector, dar lucrează în altă locaţie decât managerul de caz se va menţiona şi acest aspect; această situaţie este valabilă şi pentru profesioniştii care lucrează în serviciul rezidenţial în care este plasat copilul.

Prestaţiile pot fi în bani sau în natură şi cuprind alocaţiile pentru copii (în cazul copiilor în plasament familial), alocaţiile familiale (complementară şi monoparentală), venitul minim garantat, alte ajutoare speciale (de exemplu, asigurarea transportului la şcoală, centru de zi sau tratament), alocaţia de plasament, alocaţia de hrană, cazarmament, banii pentru nevoi personale („banii de buzunar"), burse sociale, bani de liceu şi altele. Acestea sunt acordate de primării, direcţiile de dialog şi solidaritate socială, alte instituţii publice centrale şi locale, OPA etc, pe care responsabilul de caz prevenire trebuie să le contacteze pentru a constata eligibilitatea copilului şi familiei şi pentru a verifica modul de furnizare a acestora. In situaţia în care responsabilul de caz prevenire constată că familia şi/sau copilul în cauză au dreptul la o anume prestaţie, el trebuie să sprijine familia în demersurile sale de obţinere a dreptului respectiv (de exemplu, să contacteze autoritatea sau organizaţia care furnizează prestaţia în cauză, să sprijine familia la întocmirea documentaţiei necesare, să însoţească familia atunci când consideră că acest lucru este necesar etc).

La „Tipul prestaţiei" se va înscrie denumirea exactă a prestaţiei (vezi mai sus).

La „Cuantumul/cantitatea" se va înscrie suma corespunzătoare prestaţiilor în bani, respectiv cantitatea produselor corespunzătoare prestaţiilor în natură.

Serviciile sunt furnizate, în funcţie de nevoile copilului şi, după caz, ale familiei şi altor persoane importante pentru copil, în diferite arii de intervenţie: promovarea şi protecţia drepturilor copilului, educaţie, sănătate, reabilitare etc. Modul concret de furnizare a serviciilor se realizează prin programele de intervenţie specifică (PIS).

La rubrica „Responsabil de caz protecţie specială/persoana responsabilă" se înscriu:

-   numele şi prenumele responsabililor de caz protecţie specială, respectiv ale profesioniştilor care îndeplinesc condiţiile conform standardelor minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei drepturilor copilului;

-   numele şi prenumele persoanelor responsabile, respectiv ale profesioniştilor din serviciile din alte domenii decât cel al protecţiei copilului, de exemplu: servicii medicale furnizate în unităţi spitaliceşti sau ambulatorii, servicii educaţionale furnizate în unităţile de învăţământ, servicii de reabilitare a copilului abuzat, neglijat şi exploatat sau a copilului cu dizabilităţi aparţinând sistemului de sănătate.

Serviciile furnizate de OPA se pot înscrie la oricare din domeniile menţionate în PIP, în funcţie de situaţie:

-   centrele de zi se înscriu la rubrica „Protecţia copilului"; dacă în centrul de zi sunt furnizate servicii educaţionale avizate de inspectoratele şcolare, acest lucru se menţionează în rubrica corespunzătoare, respectiv „Educaţie formală şi nonformală/informală";

-   centrele de zi pentru reabilitarea copilului cu dizabilităţi se înscriu la rubrica „Reabilitare".

Serviciile de reabilitare (pentru copilul cu dizabilităţi sau pentru copilul abuzat, neglijat şi exploatat) se înscriu separat la rubrica corespunzătoare, indiferent de provenienţa furnizorului, respectiv „Protecţia copilului", „Educaţie formală şi nonformală/informală" sau „Sănătate".

La rubrica „Observaţii" se vor înscrie motivele pentru care nu s-au îndeplinit obiectivele, precum şi serviciile necesare pentru copilul respectiv şi care nu sunt disponibile pentru moment.


COMENTARII la Ordinul 286/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 286 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 1867 2005
    Buna ziua.As avea si eu o intrebare.Eu spre exemplu ma incadrez la conditiile prevazute de Hotararea 1867/2005respectiv Art. 3. - (1) Cadrul militar in activitate numit in prima functie sau mutat in interesul serviciului in garnizoana/localitatea in care isi are domiciliul beneficiaza de compensatia lunara pentru chirie daca indeplineste cumulativ urmatoarele conditii: a) nu detine locuinta proprietate personala nici el si nici sotia/sotul in garnizoana/localitatea de domiciliu; b) nu i se asigura de catre Ministerul Apararii Nationale spatiu de locuit corespunzator, pentru el si, dupa caz, pentru el si pentru membrii familiei; c) nu are atribuita prin contract de inchiriere cu plata subventionata a chiriei, nici el nici sotul/sotia, o locuinta din fondul locativ de stat in garnizoana/localitatea de domiciliu; d) prezinta un contract de inchiriere incheiat in nume propriu si inregistrat la organele fiscale, altul decat cel prevazut la lit. c). Nu se acorda compensatia lunara pentru chirie in situatia in care contractul de inchiriere a fost incheiat cu copiii/parintii cadrului militar in activitate ori ai sotiei/sotului acestuia; e) locuinta inchiriata sa fie astfel situata incat sa ii permita indeplinirea atributiilor de serviciu. Aprecierea indeplinirii acestei conditii se face de catre comisia prevazuta la art. 1 alin. (4), iar pentru comandant aprecierea se face de catre comisia stabilita la esalonul imediat superior;Dar intre timp am primit prin donatie un imobil la 10 km de Localitatea (Garnizoana)unde lucrez.Eu nu vreau sa ma mut de la adresa la care locuiesc cu chirie (in GARNIZOANA)la imobilul de la 10 km de GARNIZOANA.Va rog sa-mi spune-ti daca pot beneficia in continuare de indemnizatia de chirie.VA MULTUMESC ANTICIPAT .
ANONIM a comentat Hotărârea 1290 2005
    Buna ziua la toata lumea In acest site vreau să depun mărturie cum am fost de salvare de dl Richy Walters, când am fost Rip off Sunt doamna Castro Vannesa de nume. Eu locuiesc în Statele Unite ale Americii, Vreau să folosesc acest mediu pentru a avertiza tuturor solicitanților de împrumut să fie foarte atenți, pentru că există escrocherii cu luni în urmă everywhere.Few am fost tensionate de vedere financiar, și din cauza disperarea mea am fost scammed de către mai mulți creditori on-line. Am pierdut aproape speranța până când un prieten de-al meu mi-a recomandat un creditor foarte fiabil sunat pe domnul Johan Morrison care mi-a împrumuta un împrumut de 30.000 dolari sub 8 oră fără nici un stres. Dacă vă aflați în nevoie de orice fel de împrumut-l contacteze prin e-mail ...... financialhome34@outlook.com eu sunt, folosind acest mediu pentru a avertiza toți solicitanții de împrumut, din cauza naiba am trecut prin în mâinile acestor creditori frauduloase . Și nu-mi doresc nici dușmanul meu să treacă prin astfel de iad pe care am trecut prin în mâinile acestor creditori on-line frauduloase, i se va dori, de asemenea, să mă ajute să trec aceste informații către terți, care sunt, de asemenea, nevoie de un împrumut, odată ce au primi, de asemenea, de împrumut de la domnul Richy Walters se roage ca Dumnezeu să-i dea viață lungă. Dumnezeu să-l binecuvânteze pe vecie pentru lucrurile bune pe care le-a făcut în viața mea. Doamna Castro Vannesa. e-mail lui din nou este financialhome34@outlook.com
ANONIM a comentat Ordin 50 1990
    Buna ziua am lucrat la S.C. ROMAN S.A Brasov ca strungar in perioada 15-07-1977 pana in 29-11-1996 am primit o adeverinta ca ma incadrez in grupa a-II-a de munca cf HG 50/90 Anexa 2 pozitia 34-44 dar Casa de Pensii Brasov nu a luat-o in considerare ati putea sa-mi spuneti de ce ?Va multumesc
ANONIM a comentat Legea 124 2014
    Se poate beneficia de amnistitia fiscala ,ca bugetar,daca a fost calculat gresit salariul,din orice motiv?(de exemplu:incadrarea)
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți din Europa, Canada, Asia, America de sau Anglia în căutarea pentru un împrumut foarte autentic? La o rată a dobânzii la prețuri accesibile? Procesate în termen de 3 până la 6 zile lucratoare. Ați fost refuzat în mod constant de către băncile dumneavoastră și alte instituții financiare? Ești pe lista neagră sau are rata de credit scăzut? Credite Easy și consultant financiar este aici pentru a face împrumut ușor pentru tine. Urgent să ne contactați astăzi la directloanlending@outlook.com pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Legea 124 2014
    sunt salariat la o societate cu capital integral de stat , beneficiez de amnistia fiscala , conf. legii 124/2014?
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Ai nevoie de un investitor? Ai nevoie de afaceri sau credite de nevoi personale? Ne da afarã de împrumut la orice individ și societate la rata dobânzii de 3% pe an. Pentru mai multe informații, contactați-ne prin e-mail: lilwc4@hotmail.com NOTA: Inainte răspunsul doar la acest e-mail: lilwc4@hotmail.com Vă mulțumim pentru timpul acordat. 2014 SPA ®
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți din Europa, Canada, Asia, America de sau Anglia în căutarea pentru un împrumut foarte autentic? La o rată a dobânzii la prețuri accesibile? Procesate în termen de 3 până la 6 zile lucratoare. Ați fost refuzat în mod constant de către băncile dumneavoastră și alte instituții financiare? Ești pe lista neagră sau are rata de credit scăzut? Credite Easy și consultant financiar este aici pentru a face împrumut ușor pentru tine. Urgent să ne contactați astăzi la mrspennyryan@gmail.com pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Legea 124 2014
    Sunt funtionar public cu studii superioare ,inspector principal intr-o primarie de municipiu si am salariul970 lei. Dupa punerea in aplicare a legii 124/2014, voi ramane cu 750lei pe luna. Face-ti ceva domnilor guvermanti ca acesta nu este salariu cu care sa intretii o familie cu doi copii la scoala. Treziti-va la realitate si uitati-va si la funcionarii care au venituri mai mici decat minimul pe economie.
ANONIM a comentat Legea 124 2014
    cei care au platit deja,cum pot sa-si recupereze sumele platite?
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 286/2006
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu