Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 278 din 24 iulie 2001

pentru aprobarea Normei sanitare veterinare cu privire la autocontroalele sanitare pentru produsele din pescuit

ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 555 din  6 septembrie 2001


SmartCity3


    Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor,
    in temeiul prevederilor art. 31 alin. 1 din Legea sanitara veterinara nr. 60/1974, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in baza Hotararii Guvernului nr. 12/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, cu modificarile ulterioare,
    vazand Referatul de aprobare nr. 141.575 din 6 iunie 2001, intocmit de Agentia Nationala Sanitara Veterinara,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Norma sanitara veterinara cu privire la autocontroalele sanitare pentru produsele din pescuit, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Agentia Nationala Sanitara Veterinara, institutiile centrale de profil si directiile sanitare veterinare judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor aduce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Agentia Nationala Sanitara Veterinara va controla modul de aplicare a prevederilor prezentului ordin.
    Art. 4
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si va intra in vigoare in termen de 5 zile de la data publicarii lui.

             Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor,
                               Ilie Sarbu

    ANEXA 1

                           NORMA SANITARA VETERINARA
cu privire la autocontroalele sanitare pentru produsele din pescuit

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Prezenta norma sanitara veterinara stabileste modalitatile de identificare a punctelor critice si aplicarea in practica a metodelor de supraveghere si control ale acestora.

    CAP. 2
    Definitii

    Art. 2
    In sensul prezentei norme sanitare veterinare se intelege prin:
    a) autocontroale - ansamblul actiunilor care permit asigurarea si demonstrarea ca un produs din pescuit intruneste conditiile stabilite de legislatia sanitara veterinara in vigoare;
    b) punct critic - orice punct, etapa sau procedura in care un pericol pentru securitatea alimentara poate fi evitat, eliminat sau redus la nivel minim printr-o actiune de control corespunzatoare;
    c) supravegherea si controlul punctelor critice - ansamblul observatiilor efectuate si/sau masurilor luate, necesare pentru asigurarea urmaririi efective a fiecarui punct critic.

    CAP. 3
    Principiile autocontroalelor

    Art. 3
    Sistemul de autocontrol, precum si persoanele responsabile pentru punerea in aplicare a autocontrolului se stabilesc de unitate.
    Art. 4
    Sistemul de autocontrol se vizeaza de autoritatea veterinara competenta care supravegheaza aplicarea lui.
    Art. 5
    Unitatile pot utiliza manuale de buna practica, aprobate de autoritatea competenta, pentru intocmirea sistemului de autocontrol.
    Art. 6
    Conducatorii unitatilor asigura instruirea personalului care participa activ la punerea in practica a sistemului de autocontrol.
    Art. 7
    (1) Pentru asigurarea respectarii conditiilor stabilite prin legislatia sanitara veterinara in vigoare responsabilii unitatilor stabilesc un program de prelevare de probe care sa permita:
    a) aprobarea sistemului de autocontrol la punerea lui in practica:
    b) reaprobarea sistemului de autocontrol atunci cand se realizeaza produse cu alte caracteristici sau cand se modifica procedeul de fabricatie;
    c) asigurarea permanenta ca dispozitiile puse in practica sunt valabile si corect aplicate.
    (2) Probele prelevate conform programului se examineaza in laboratorul propriu al unitatii - laboratorul uzinal - sau in alt laborator aprobat.
    (3) Confirmarea sistemelor de autocontrol se realizeaza conform prezentei norme sanitare veterinare.
    Art. 8
    Aprobarea laboratoarelor se realizeaza de autoritatea competenta, conform prevederilor legale in vigoare.
    Art. 9
    Responsabilii unitatilor intocmesc documentatia care prezinta ansamblul informatiilor referitoare la punerea in practica a autocontrolului si la verificarea acestuia si care cuprinde:
    a) un document detaliat si complet cuprinzand date referitoare la descrierea produsului si a procedeului de fabricatie, mentionarea punctelor critice, evaluarea riscurilor, masurile planificate pentru controlul fiecarui punct critic, precum si la modalitatile de supraveghere si control ale acestora, cu indicarea actiunilor corective prevazute in caz de pierdere a controlului;
    b) rapoartele si rezumatele deciziilor scrise, referitoare la eventualele masuri corective aplicate. Se stabileste un sistem de gestiune a documentelor care permite posibilitatea regasirii cu usurinta a documentelor corespunzatoare unui lot de fabricatie.
    Art. 10
    Documentatia intocmita de responsabilii unitatilor se prezinta autoritatii competente.
    Art. 11
    Autoritatea competenta supravegheaza instruirea corespunzatoare a personalului din serviciile de inspectie abilitate pentru controlul oficial, in scopul de a putea aprecia sistemul de autocontrol stabilit de responsabilii unitatii.

    CAP. 4
    Principii generale privind autocontrolul

    Art. 12
    (1) Sistemul de autocontrol are in vedere urmatoarele principii:
    a) identificarea pericolelor, analiza riscurilor si masurile necesare pentru controlul acestora;
    b) identificarea punctelor critice;
    c) stabilirea limitelor critice pentru fiecare punct critic;
    d) stabilirea procedurilor de supraveghere si control;
    e) stabilirea actiunilor corective de aplicat cand este necesar;
    f) stabilirea procedurilor de verificare si revizuire;
    g) stabilirea documentelor referitoare la toate procedurile si inregistrarile.
    (2) Principiile trebuie adaptate fiecarei situatii din unitate.

    CAP. 5
    Identificarea punctelor critice

    Art. 13
    In vederea stabilirii punctelor critice se au in vedere urmatoarele etape:
    1. Constituirea unei echipe pluridisciplinare
    Aceasta echipa cuprinde toate partile interesate din unitate in fabricarea produsului si trebuie sa dispuna de ansamblul cunostintelor specifice si de expertiza corespunzatoare produsului luat in considerare, productiei sale (fabricatie, stocare, distributie), utilizarii sale in consum si pericolelor potentiale care sunt asociate. Cand este necesar, aceasta echipa solicita consultarea persoanelor specializate, pentru rezolvarea dificultatilor in materie de evaluare si control ale punctelor critice.
    Echipa pluridisciplinara poate fi compusa din:
    a) un specialist in controlul calitatii, competent in aprecierea pericolelor biologice, chimice si fizice legate de un grup de produse;
    b) un specialist in productie care este responsabil de procedeul tehnic de fabricatie a produsului;
    c) un tehnician avand cunostinte practice privind functionarea si igiena echipamentelor si materialelor utilizate pentru fabricarea produsului;
    d) alta persoana avand cunostinte de microbiologie, igiena si tehnologie alimentara.
    O singura persoana poate sa aiba mai multe atributii in cazul in care echipa pluridisciplinara dispune de toate informatiile necesare si acestea sunt utilizate pentru asigurarea valabilitatii sistemului de autocontrol.
    2. Descrierea produsului
    Descrierea completa a produsului finit contine:
    - compozitia (materii prime, ingrediente, aditivi etc.);
    - structura si caracteristicile fizico-chimice (lichid, solid, gel, emulsie, Aw, pH etc.);
    - tratamente (fierbere, coacere, congelare, deshidratare, sarare, afumare) si modalitati corespunzatoare;
    - modul de conditionare si ambalare (ermetic, sub vid, in atmosfera modificata);
    - conditii de stocare si de distributie;
    - durata de viata in timpul careia produsul isi conserva calitatile (data limita de consum, data optima de vanzare);
    - instructiuni de utilizare;
    - criterii microbiologice si chimice oficiale aplicabile.
    3. Destinatia si modul de utilizare a produsului
    Echipa pluridisciplinara defineste utilizarea normala sau prevazuta, pe care consumatorul o va da produsului, precum si consumatorii-tinta carora produsul le este destinat. Cand este cazul se tine seama in special de adaptarea produsului la utilizare de catre anumite categorii de consumatori, cum ar fi: colectivitati, calatori etc., si grupe de consumatori.
    4. Construirea diagramei de fabricatie (descrierea conditiilor de fabricatie)
    Indiferent de prezentarea aleasa, toate etapele fabricatiei si timpii de asteptare in cadrul etapelor sau intre acestea, incepand cu sosirea materiei prime in unitate pana la punerea pe piata a produsului finit, trecand prin: preparare, tratamente de fabricatie, ambalare, depozitare si distributie, se studiaza si se prezinta sub forma de diagrama detaliata si completa, bazata pe informatii tehnice.
    Aceste informatii pot cuprinde:
    a) un plan al locurilor de lucru si al anexelor;
    b) dispunerea si caracteristicile echipamentelor;
    c) toate operatiunile (inclusiv incorporarea materiilor prime, ingredientelor sau aditivilor, timpii de asteptare in cadrul etapelor sau intre acestea);
    d) parametrii tehnici ai operatiunilor - in special timpii si temperatura;
    e) circulatia produselor - de asemenea, posibilitatile de contaminare incrucisata;
    f) separarile dintre sectoarele salubre si cele insalubre (sau intre zonele de risc inalt si risc scazut);
    g) datele referitoare la procedurile de curatare si dezinfectie;
    h) conditiile de igiena si de circulatie a personalului;
    i) conditiile igienice din unitate;
    j) conditiile de stocare si de distributie a produselor.
    5. Confirmarea la fata locului a diagramei de fabricatie
    Dupa stabilirea diagramei echipa pluridisciplinara procedeaza la confirmarea acesteia la fata locului in timpul orelor de productie. Toate deviatiile constatate conduc la modificarea diagramei pentru a o face conforma cu realitatea.
    6. Stabilirea listei cuprinzand pericolele si masurile necesare pentru a le controla
    Echipa pluridisciplinara, utilizand drept model diagrama de fabricatie:
    a) intocmeste o lista cuprinzand toate pericolele biologice, chimice sau fizice potentiale, a caror aparitie poate fi prevazuta pentru fiecare etapa (receptia si depozitarea materiilor prime si ingredientelor, timpii de asteptare, in procesul fabricatiei).
    Prin pericol se intelege tot ceea ce este susceptibil sa aduca prejudicii sanatatii si care intra in cadrul obiectivelor igienice prevazute in Norma sanitara veterinara privind conditiile sanitare veterinare pentru producerea si comercializarea produselor din pescuit. In mod special poate fi vorba de:
    - contaminarea/recontaminarea biologica (microorganisme, paraziti), chimica sau fizica, a materiilor prime, a produselor intermediare sau finite, peste limitele admise;
    - supravietuirea sau multiplicarea, peste nivelurile acceptabile, a microorganismelor patogene si generarea peste nivelurile acceptabile a compusilor chimici in produsele intermediare, produsele finite, pe linia de productie sau in mediu;
    - producerea sau persistenta peste limitele admise a toxinelor sau a altor produsi indezirabili, rezultati din metabolismul microbian.
    Pentru a fi incluse in aceasta lista pericolele trebuie sa fie cele a caror eliminare sau reducere la niveluri acceptabile este esentiala pentru producerea de alimente sanatoase;
    b) stabileste si descrie masurile de control care trebuie sa fie aplicate pentru fiecare pericol si masurile de control corespunzatoare actiunilor ce pot duce la prevenirea, eliminarea sau reducerea impactului ori a probabilitatii de aparitie a acestuia la un nivel acceptabil.
    Pot fi necesare mai multe masuri de control pentru a verifica un pericol identificat sau mai multe pericole pot fi verificate printr-o singura masura de control.
    Pasteurizarea sau fierberea controlata poate garanta reducerea suficienta a nivelului de Salmonella si de Listeria.
    Masurile de control au la baza proceduri si specificatii detaliate, pentru a garanta aplicarea lor efectiva. Se elaboreaza programe de igienizare detaliate, bareme de sterilizare precise, specificatii privind concentratia aditivilor.
    7. Metodologia pentru identificarea punctelor critice
    Identificarea unui punct critic pentru controlul unui pericol necesita o abordare logica. O asemenea abordare poate fi facilitata prin utilizarea unui arbore de decizie conform modelului prezentat in anexa care face parte integranta din prezenta norma sanitara veterinara; alte metode pot fi utilizate in functie de cunostintele si de experienta echipei pluridisciplinare.
    Se raspunde succesiv la fiecare intrebare, in ordinea indicata, la fiecare etapa si pentru fiecare pericol identificat.
    Pentru utilizarea arborelui de decizie se ia in considerare succesiv fiecare etapa identificata in diagrama de fabricatie. In fiecare etapa arborele de decizie trebuie aplicat fiecarui pericol a carui aparitie este prevazuta sau introdusa si fiecarei masuri de control identificate.
    Apelarea la arborele de decizie se realizeaza pe baza examinarii procedeului de fabricatie, pentru evitarea inmultirii inutile a punctelor critice.
    8. Urmarile identificarii unui punct critic
    Identificarea punctelor critice are doua consecinte pentru echipa pluridisciplinara care trebuie:
    - sa se asigure ca masurile de control stabilite sunt puse in aplicare. Daca un pericol a fost identificat intr-o etapa sau daca controlul este necesar pentru salubritatea produsului si nici o masura de control nu exista in acea etapa si nici in alta etapa, este necesar sa se modifice produsul sau procesul de productie in aceasta etapa sau intr-o etapa precedenta, pentru a se introduce o masura de control;
    - sa stabileasca si sa puna in practica un sistem de supraveghere si control pentru fiecare punct critic.

    CAP. 6
    Stabilirea si punerea in practica a supravegherii si controlului punctelor critice

    Art. 14
    (1) Sistemul de supraveghere si control corespunzator este obligatoriu pentru a se asigura controlul efectiv al fiecarui punct critic.
    (2) Pentru a se pune in practica sistemul de supraveghere si control al punctelor critice se procedeaza la:
    1. Stabilirea limitelor critice pentru fiecare masura de control asociata fiecarui punct critic
    Fiecare masura de control asociata unui punct critic trebuie sa permita definirea limitelor critice.
    Limitele critice corespund valorilor maxime acceptabile pentru securitatea produsului. Ele separa acceptabilitatea de neacceptabilitate. Ele sunt exprimate prin parametri observabili sau masurabili, care pot demonstra cu usurinta controlul punctului critic, si se bazeaza pe probe, stabilind o relatie cu controlul procedeului.
    Parametrii pot fi: temperatura, timpul, pH, continutul de apa, de aditivi, de conservanti, de sare, parametrii senzoriali, cum ar fi aspectul sau textura etc.
    In anumite cazuri, in scopul reducerii riscului de depasire a limitelor critice ca urmare a variatiilor datorate procedeului, este necesar sa se specifice nivelurile mai dure - nivelurile-tinta -, pentru a avea siguranta ca limitele critice sunt respectate.
    Limitele critice pot fi deduse din multiple surse. In cazul in care aceste limite nu sunt stabilite prin acte normative (de exemplu, temperatura de congelare) sau prin manuale de buna practica existente si aprobate, echipa pluridisciplinara trebuie sa se asigure de valabilitatea lor in ceea ce priveste controlul pericolului identificat si punctele critice.
    2. Stabilirea unui sistem de supraveghere si control pentru fiecare punct critic
    O parte esentiala a autocontrolului este un program de observare sau de masuri aplicate in fiecare punct critic, pentru a se asigura ca limitele critice care au fost fixate au fost respectate. Acest program trebuie sa descrie metodele utilizate, frecventa observatiilor si procedura de inregistrare.
    Observatiile si masurile trebuie sa permita detectarea unei pierderi a controlului unui punct critic si furnizarea informatiei in timp util pentru punerea in practica a unei actiuni corective.
    Observatiile si masurile pot fi facute continuu sau periodic. In cazul in care observatiile si masurile sunt periodice, la nivelul lantului de productie se stabileste un program de observatii sau de masuri care sa asigure informatii fiabile.
    Programul de masuri si observatii trebuie sa precizeze clar, la fiecare punct critic controlat:
    a) cine efectueaza supravegherea si controlul;
    b) cand sunt efectuate controalele si supravegherea;
    c) cum sunt efectuate controalele si supravegherea.
    3. Stabilirea unui plan de masuri corective
    Observatiile si masurile pot indica faptul ca parametrul supravegheat:
    a) are tendinta sa depaseasca limitele critice specifice, indicand o tendinta spre pierderea controlului;
    b) a depasit limitele critice specifice, indicand o pierdere a controlului.
    Masurile corective corespunzatoare pentru a mentine controlul trebuie luate inainte de aparitia pericolului.
    4. Actiuni corective
    Actiunile corective trebuie sa fie prestabilite de echipa pluridisciplinara pentru fiecare punct critic, pentru a putea fi aplicate fara ezitare acolo unde este observata o deviatie.
    Aceste actiuni corective trebuie sa contina:
    a) identificarea persoanei/persoanelor responsabile cu punerea in practica a masurilor corective;
    b) o descriere a mijloacelor si actiunilor care trebuie aplicate pentru corijarea deviatiilor observate;
    c) actiunile care se aplica, referitoare la produsele care au fost fabricate in perioada aflata in afara controlului;
    d) o inregistrare scrisa a masurilor aplicate.

    CAP. 7
    Verificarea sistemului de autocontrol

    Art. 15
    (1) Verificarea sistemului de autocontrol pus in practica este necesara pentru a se asigura ca acesta functioneaza eficient.
    (2) Echipa pluridisciplinara trebuie sa specifice metodele si procedurile folosite. Metodele folosite includ, in special, prelevarea de probe pentru analiza, analize sau teste suplimentare in unele puncte critice, analize intensificate pe produse intermediare sau finite, anchete asupra conditiilor de depozitare, distributie, vanzare si despre utilizarea produsului.
    (3) Procedurile de verificare corespund inspectiilor operatiunilor la aprobarea limitelor critice, la examenul deviatiilor, actiunilor corective puse in practica si dispozitiilor date cu privire la produsele afectate; la auditul sistemului de autocontrol si la examenele inregistrarilor.
    (4) Verificarea trebuie sa permita confirmarea valabilitatii sistemului pus in practica si sa asigure, dupa o periodicitate corespunzatoare, ca dispozitiile prevazute sunt permanent aplicate corect.
    (5) Este necesar sa se stabileasca revizuirea sistemului pentru garantarea valabilitatii atunci cand intervin modificari. Aceste modificari pot privi:
    - materiile prime sau produsul, conditiile de productie (local si mediu, echipamente, program de curatenie si dezinfectie);
    - modalitatile de conditionare, de depozitare si de distributie;
    - utilizarea de catre consumatori.
    (6) Toate modificarile aduse sistemului de autocontrol trebuie incorporate intr-un sistem de documentare si de inregistrare, pentru a dispune de informatii aduse la zi. In cazul in care exista criterii definite reglementar, acestea servesc drept valori de referinta pentru verificare.

    ANEXA 1
    la norma sanitara veterinara

                           ARBORE DE DECIZIE
pentru identificarea punctelor critice in vederea controlului
                               - model -

Intrebarea nr. 1
   __________________________________________
  |Masurile preventive sunt puse in practica?|_______
  |__________________________________________|       |
    |       _|__                       ______________|_________________________
   _|__    | Nu |                     |Modificati etapa, procesul sau produsul.|
  | Da |   |____|                     |________________________________________|
  |____|    _|______________________________________             _|__
    |      |Preventia in aceasta etapa este necesara|___________| Da |
    |      |    pentru securitatea produsului?      |           |____|
    |      |________________________________________|
    |       _|__                      ______
    |      | Nu |____________________| STOP |
    |      |____|                    |______|
    |
Intrebarea nr. 2
   _|_______________________________________________
  |Aceasta etapa este destinata sa elimine pericolul|
  |   sau sa il reduca la un nivel acceptabil?      |
  |_________________________________________________|
    |                                   _|__
   _|__                                | Da |__________________
  | Nu |                               |____|                  |
  |____|                                                       |
    |                                                          |
Intrebarea nr. 3                                               |
   _|______________________________________                    |
  |O contaminare poate interveni in aceasta|                   |
  |etapa sau pericolul poate sa depaseasca |                   |
  |         un nivel inacceptabil?         |                   |
  |________________________________________|                   |
    |                                  _|__       ______       |
   _|__                               | Nu |_____| STOP |      |
  | Da |                              |____|     |______|      |
  |____|                                                       |
    |                                                          |
Intrebarea nr. 4                                       ________|__________
   _|___________________________________________      |Punct critic pentru|
  |O etapa ulterioara poate sa elimine pericolul|     |     stapanirea    |
  | sau sa il reduca la un nivel acceptabil?    |     |    pericolului    |
  |_____________________________________________|     |___________________|
   _|__            ______              _|__                    |
  | Da |__________| STOP |            | Nu |___________________|
  |____|          |______|            |____|
 ______
|      |
| STOP |            > NU ESTE PUNCT CRITIC
|______|



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 278/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 278 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 278/2001
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu