E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2548 din 25 august 2009

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 619 din 15 septembrie 2009



Având în vedere dispoziţiile:

- Hotărârii Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi gestionare a instrumentelor structurale;

- Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare;

- Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă;

- Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999, cu modificările şi completările ulterioare;

- Regulamentului (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională,

în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 26 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009,

ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.286/2009 pentru prefinanţarea acordată beneficiarilor de proiecte finanţate din instrumente structurale, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 485 din 14 iulie 2009.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul finanţelor publice,

Bogdan Alexandru Drăgoi,

secretar de stat

ANEXĂ

NORME METODOLOGICE

de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergentă

CAPITOLUL I

Programarea bugetară a fondurilor aferente instrumentelor structurale şi a contribuţiei publice naţionale totale

Art. 1. - (1) Sumele necesare finanţării valorii totale a proiectelor proprii se cuprind în bugetele beneficiarilor prevăzuţi la art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, repartizate pe ani, după caz, pe toată perioada de implementare a proiectelor şi se aprobă pentru anul bugetar curent cu ocazia aprobării anuale a legii bugetului de stat şi a legii bugetului asigurărilor sociale de stat sau cu ocazia rectificărilor bugetare.

(2) In vederea cuprinderii în buget a sumelor menţionate la alin. (1), beneficiarii de proiecte prevăzuţi la art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 au obligaţia să completeze fişa de fundamentare a proiectului propus la finanţare/finanţat în cadrul unui program operaţional, conform Formularului 1 din prezentele norme metodologice.

(3) Fişa de fundamentare a proiectului este elaborată de departamentul/structura responsabil/responsabilă cu propunerea la finanţare/implementarea proiectului şi va fi semnată de conducătorul acestuia/acesteia.

(4) Direcţia abilitată cu elaborarea proiectului de buget din cadrul ordonatorului de credite, în calitate de beneficiar prevăzut la art. 5 alin. (1)-(3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, va cuprinde în buget sumele menţionate la alin. (1) numai dacă fişa de fundamentare a proiectului este avizată de Autoritatea de management a programului operaţional în cadrul căruia se propune la finanţare/se finanţează proiectul respectiv şi va avea în vedere, după caz, contractul/decizia/ordinul de finanţare aferent/aferentă proiectului.

(5) In cazul proiectelor propuse la finanţare în anul bugetar curent, dar ale căror contracte/decizii/ordine de finanţare nu au fost încheiate cu autorităţile de management/organismele intermediare, compartimentul de specialitate din cadrul ordonatorului de credite beneficiar prevăzut la art. 5 alin. (1)-(3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 solicită, din partea departamentului/structurii responsabil/responsabile cu propunerea la finanţare a proiectului, note justificative pentru angajarea cheltuielilor care se efectuează înainte de data semnării contractului/deciziei/ordinului de finanţare.

(6) Notele justificative prevăzute la alin. (5) vor cuprinde informaţii privind eligibilitatea cheltuielilor şi necesitatea angajării acestora pentru implementarea proiectului.

Art. 2. - (1) Sumele necesare finanţării valorii totale a proiectelor proprii se cuprind în bugetele beneficiarilor prevăzuţi ia art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, repartizate pe ani, după caz, pe toată perioada de implementare a proiectelor, şi se aprobă pentru anul bugetar curent conform Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, sau cu ocazia rectificărilor bugetare.

(2) In vederea cuprinderii în buget a sumelor menţionate la alin. (1), beneficiarii de proiecte prevăzuţi la art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 au obligaţia să completeze fişa de fundamentare a proiectului propus la finanţare/finanţat în cadrul programelor operaţionale, conform Formularului 1, fără a mai solicita avizul autorităţilor de management.

(3) In cazul proiectelor propuse la finanţare în anul bugetar curent, dar ale căror contracte/decizii/ordine de finanţare nu au fost încheiate cu autorităţile de management/organismele intermediare competente, compartimentul de specialitate din cadrul ordonatorului de credite beneficiar solicită, din partea departamentului/structurii responsabil/responsabile cu propunerea la finanţare a proiectului, note justificative pentru angajarea cheltuielilor care se efectuează înainte de data semnării contractului/deciziei/ordinului de finanţare.

(4) Notele justificative prevăzute la alin. (3) vor cuprinde informaţii privind categoriile de cheltuieli, eligibilitatea acestora şi necesitatea angajării sumei respective pentru implementarea proiectului.

(5) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligaţia să asigure integral şi cu prioritate atât sumele necesare implementării proiectelor proprii propuse la finanţare/finanţate în cadrul programelor operaţionale, cât şi pe cele necesare implementării proiectelor ai căror beneficiari sunt instituţii publice locale finanţate integral/parţial din bugetul local.

Art. 3. - Formularul 1 este destinat fundamentării formularului bugetar privind proiectul finanţat/propus la finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare, respectiv din Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European sau din Fondul de coeziune.

Art. 4. -Valoarea subvenţiei acordate beneficiarilor finanţaţi parţial din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale sau bugetele locale nu cuprinde sumele aferente instrumentelor structurale, cofinanţării de la bugetul de stat şi finanţării contravalorii taxei pe valoarea adăugată plătite, aferentă cheltuielilor eligibile efectuate, care vor fi rambursate de către autorităţile de management/ Autoritatea de certificare şi plată, conform contractului/ deciziei/ordinului de finanţare al/a fiecărui proiect.

Art. 5. - (1) Sumele reprezentând contravaloarea instrumentelor structurale şi contribuţia publică naţională totală pentru fiecare program operaţional se cuprind la nivel de credite de angajament şi credite bugetare în anexă la bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de Autoritate de management, în formularul referitor la finanţarea programelor aferente Politicii de coeziune a Uniunii Europene.

(2) Contribuţia publică naţională totală, reflectată în formularul mai sus menţionat, pentru fiecare program operaţional, cuprinde cofinanţarea publică pentru alţi beneficiari decât cei prevăzuţi la art. 5 alin. (1)-(3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, sumele reprezentând finanţarea contravalorii taxei pe valoarea adăugată plătite pentru categoriile de beneficiari prevăzuţi la art. 15 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, precum şi, spre informare, sumele reprezentând cofinanţarea publică a beneficiarilor prevăzuţi la art. 5 alin. (1)-(3) din aceeaşi ordonanţă.

(3) In cazul Programului operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane", poziţia din formularul menţionat la alin. (1) corespunzătoare cofinanţării publice a beneficiarilor finanţaţi integral din bugetele publice centrale include, spre informare, şi cofinanţarea publică a beneficiarilor ordonatori de credite ai bugetului asigurărilor pentru şomaj.

(4) Sumele prevăzute la art. 8-11 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 se cuprind în bugetele ordonatorilor principali de credite cu rol de Autoritate de management/Autoritate de certificare şi plată conform prevederilor art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, respectându-se metodologia pentru elaborarea proiectului anual de buget.

CAPITOLUL II

Fluxuri financiare şi evidenţă contabilă

Art. 6. - Programele operaţionale care utilizează mecanismul plăţii directe sunt: Programul operaţional sectorial „Transport" şi Programul operaţional sectorial „Mediu".

Art. 7. - (1) In cazul beneficiarilor prevăzuţi la art. 5 alin. (1)-(3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, care au în implementare proiecte finanţate din instrumente structurale:

a) sunt considerate cheltuieli definitive din bugetele acestora cheltuielile efectuate corespunzător contravalorii instrumentelor structurale, cofinanţării publice şi finanţării taxei pe valoarea adăugată aferente cheltuielilor eligibile efectuate, precum şi altor cheltuieli decât cele eligibile;

b) sumele aferente rambursării cotei-părţi din cheltuielile eligibile efectuate, corespunzătoare finanţării din instrumente structurale, se virează cu celeritate de către autorităţile de management/Autoritatea de certificare şi plată, conform art. 7 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, în conturile de venituri ale bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat sau bugetelor fondurilor speciale, deschise pe codurile de identificare fiscală ale beneficiarilor la unităţile Trezoreriei Statului prin care aceştia îşi desfăşoară activitatea.

(2) Autorităţile de management notifică în scris beneficiarii prevăzuţi la alin. (1) cu privire la sumele virate în conturile de venituri, utilizând Formularul 2 din prezentele norme metodologice.

Art. 8. -In cazul beneficiarilor, alţii decât cei prevăzuţi la art. 5 alin. (1)-(3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, care au în implementare proiecte finanţate din instrumente structurale:

a) sumele aferente rambursării cheltuielilor efectuate, corespunzătoare cofinanţării de la bugetul de stat şi finanţării contravalorii taxei pe valoarea adăugată plătite, aferentă cheltuielilor eligibile efectuate, se virează de către Autoritatea de management/Autoritatea de certificare şi plată din conturile de disponibil prevăzute la art. 33, alimentate din bugetele ordonatorilor de credite cu rol de Autoritate de management/ Autoritate de certificare şi plată, în conturile de disponibilităţi ale beneficiarilor prin care se gestionează bugetele de venituri şi cheltuieli ale acestora sau în conturile de venituri ale bugetelor locale, după caz;

b) sumele aferente rambursării cheltuielilor efectuate, corespunzătoare finanţării din instrumente structurale, precum şi cele aferente acordării prefinanţării, conform contractelor/ deciziilor/ordinelor de finanţare, se virează de către autorităţile de management/Autoritatea de certificare şi plată din conturile de disponibil prevăzute la art. 33 în conturile de disponibilităţi ale beneficiarilor prin care se gestionează bugetele de venituri şi cheltuieli ale acestora sau în conturile de venituri ale bugetelor locale, după caz.

Art. 9. - Restituirea la bugetul de stat a sumelor reprezentând taxa pe valoarea adăugată dedusă, conform art. 15 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, se va face în termen de 3 zile lucrătoare de la data încasării acestora.

Art. 10. - Rambursarea către beneficiari a sumelor prevăzute la art. 7 şi 8 se realizează în condiţiile şi pe baza documentelor prevăzute prin contractele/deciziile/ordinele de finanţare, precum şi conform procedurilor interne ale autorităţilor de management/Autorităţii de certificare şi plată.

Art. 11. -Transferul sumelor reprezentând contravaloarea instrumentelor structurale, inclusiv cele aferente prefinanţării, din conturile Autorităţii de certificare şi plată în conturile autorităţilor de management se realizează la termenele şi pe baza documentelor prevăzute în acordurile încheiate între Autoritatea de certificare şi plată şi fiecare Autoritate de management.

Art. 12. - (1) Transferul sumelor reprezentând prefinanţarea solicitată de beneficiari conform contractelor/deciziilor/ordinelor de finanţare se realizează cu condiţia existenţei următoarelor documente:

a) solicitare scrisă din partea beneficiarului, conform contractului/deciziei/ordinului de finanţare;

b) un contract de furnizare de bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrări încheiat între beneficiar şi un operator economic, cu excepţia proiectelor a căror implementare se realizează fără încheierea vreunui astfel de contract;

c) scrisoare de garanţie bancară pentru suma aferentă prefinanţării solicitate, numai în cazul proiectelor care intră sub incidenţa ajutorului de stat/de minimis.

(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) lit. b) proiectele care nu presupun încheierea unui contract de furnizare de bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrări în prima fază de implementare, cu condiţia ca în contractele/deciziile/ordinele de finanţare să se specifice termenul până la care beneficiarul se angajează să prezinte un astfel de contract.

(3) In cazul în care beneficiarul nu face dovada încheierii unui contract de furnizare de bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrări cu un operator economic în condiţiile prevăzute la alin. (2), Autoritatea de management are responsabilitatea recuperării sumelor prevăzute la alin. (1).

Art. 13. - (1) Prefinanţarea se acordă în cotă de maximum 30% din valoarea eligibilă a contractului/deciziei/ordinului de finanţare încheiat/încheiate între Autoritatea de management/ organismul intermediar şi beneficiar.

(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), cota de acordare a prefinanţării în cazul Programului operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane" este de maximum 40% pentru proiectele finanţate în cadrul axei prioritare 6.

(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul proiectelor care intră sub incidenţa ajutorului de stat/de minimis, prefinanţarea se acordă în cotă de maximum 35% din valoarea totală a finanţării ce poate fi acordată beneficiarului, conform contractului/deciziei/ordinului de finanţare.

Art. 14. - (1) Prefinanţarea se acordă beneficiarilor integral sau în tranşe, cu încadrarea în limitele stabilite la art. 13 şi conform prevederilor contractelor/deciziilor/ordinelor de finanţare.

(2) Pentru a putea beneficia de prefinanţare, beneficiarii, alţii decât cei prevăzuţi la art. 5 alin. (1)-(3) şi la art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, au obligaţia să deschidă un cont dedicat exclusiv pentru primirea prefinanţării şi efectuarea de cheltuieli aferente proiectelor, inclusiv acordarea de avansuri către contractori şi/sau transferul de sume către parteneri, în cazul proiectelor implementate în parteneriat.

(3) In cazul în care contul menţionat la alin. (2) este deschis la Trezoreria Statului, sumele primite ca prefinanţare, aferente acelor tipuri de cheltuieli care nu pot fi efectuate din acest cont, potrivit reglementărilor în vigoare, pot fi transferate de către beneficiari în conturi deschise la bănci comerciale, cu condiţia efectuării cheltuielilor respective în termen de 3 zile lucrătoare de la data efectuării transferului.

(4) Dobânda acumulată în contul menţionat la alin. (2) aferentă prefinanţării rămasă disponibilă în cont se raportează Autorităţii de management şi se deduce de către aceasta din sumele rambursate beneficiarilor până la plata finală inclusiv.

Art. 15. - (1) Autorităţile de management au obligaţia stabilirii prin contractele/deciziile/ordinele de finanţare a termenilor şi condiţiilor privind derularea operaţiunilor financiare cu beneficiarii, inclusiv a:

a) procentului şi a condiţiilor de acordare a prefinanţării;

b) termenului maxim de efectuare a plăţilor aferente prefinanţării/rambursării cheltuielilor eligibile/restituirii contravalorii taxei pe valoarea adăugată plătite de beneficiari;

c) documentelor justificative aferente prefinanţării/rambursării cheltuielilor eligibile/restituirii contravalorii taxei pe valoarea adăugată plătite de beneficiari;

d) obligaţiei ca fiecare cerere de rambursare transmisă de beneficiar să reflecte separat, pentru fiecare an calendaristic, cheltuielile efectuate de acesta;

e) regulilor conform cărora beneficiarii care efectuează plăţi în valută în cadrul proiectului solicită la rambursare contravaloarea în lei a acestora la cursul Băncii Naţionale a României din data întocmirii documentelor de plată în valută;

f) sancţiunilor aplicabile în cazul nerespectării termenelor şi condiţiilor stabilite prin prezentele norme metodologice şi prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009.

(2) Transferul sumelor aferente prefinanţării/rambursării cheltuielilor eligibile/restituirii sumelor pentru finanţarea contravalorii taxei pe valoarea adăugată din conturile autorităţilor de management/Autorităţii de certificare şi plată în conturile beneficiarului/de venituri ale bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale sau bugetelor locale se efectuează în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data la care Autoritatea de management/ Autoritatea de certificare şi plată autorizează/certifică plata.

Art. 16. - (1) Beneficiarii de proiecte finanţate din instrumente structurale au obligaţia să ţină pentru fiecare proiect o evidenţă contabilă distinctă, folosind conturi analitice dedicate.

(2) Beneficiarii prevăzuţi la art. 5 alin. (1)-(3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 înregistrează în evidenţa extracontabila rambursările de cheltuieli aferente instrumentelor structurale, pe baza notificărilor primite de la autorităţile de management conform art. 7 alin. (2) din prezentele norme metodologice.

CAPITOLUL III

Angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor efectuate la nivelul programelor operaţionale

Art. 17. - Organismele intermediare cărora li s-a delegat de către autorităţile de management faza de angajare şi/sau de lichidare a cheltuielilor, conform art. 19 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, precum şi autorităţile de management au obligaţia să respecte prevederile specifice prezentului capitol.

Art. 18. - In cazul în care Autoritatea de management a delegat organismului intermediar o parte din operaţiunile specifice fazei de angajare a cheltuielilor, pentru angajamentul global, se efectuează următoarele operaţiuni:

a) organismul intermediar întocmeşte lista cu proiectele selectate, conform Formularului 4 din prezentele norme metodologice, şi o transmite Autorităţii de management;

b) Autoritatea de management completează, pe baza listei transmise de organismul intermediar, Formularul 3 din prezentele norme metodologice cu suma propusă a fi angajată, în limita disponibilului de credite de angajament care mai pot fi angajate din creditele de angajament reflectate în anexă la bugetul propriu, conform art. 5 alin. (1). Formularul 3 este supus vizei de control financiar preventiv propriu şi, ulterior, aprobat de către ordonatorul principal de credite împreună cu Formularul 4;

c) Autoritatea de management transmite la organismul intermediar o copie a Formularului 4, vizat ca listă de proiecte aprobate, în vederea semnării angajamentelor legale individuale, respectiv a contractelor/deciziilor/ordinelor de finanţare cu beneficiarii;

d) organismul intermediar semnează contractele/deciziile/ ordinele de finanţare supuse anterior vizei de control financiar preventiv propriu şi întocmeşte lista cu acestea, pe care o transmite Autorităţii de management, conform Formularului 5 din prezentele norme metodologice;

e) Autoritatea de management înregistrează în contabilitatea proprie angajamentele legale;

f) în cadrul misiunilor de verificare efectuate la nivelul organismului intermediar, Autoritatea de management are obligaţia verificării încadrării valorii contractelor/deciziilor/ ordinelor de finanţare semnate cu beneficiarii în valoarea listei de proiecte aprobate de Autoritatea de management, respectiv Formularul 4.

Art. 19. - In cazul în care Autoritatea de management a delegat organismului intermediar întreaga fază de angajare a cheltuielilor, pentru angajamentul global, se efectuează următoarele operaţiuni:

a) Autoritatea de management comunică organismului intermediar limita creditelor de angajament în cadrul căreia acesta poate semna angajamente legale, având în vedere limita creditelor de angajament reflectate în anexă la bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de Autoritate de management, conform art. 5 alin. (1);

b) organismul intermediar întocmeşte lista cu proiectele selectate conform Formularului 4 şi completează Formularul 3 cu suma propusă a fi angajată în limita disponibilului de credite de angajament care mai pot fi angajate în limita menţionată la lit. a). Formularul 3 este supus vizei de control financiar preventiv propriu şi, ulterior, aprobat de către conducătorul organismului intermediar împreună cu Formularul 4;

c) organismul intermediar semnează contractele/deciziile/ ordinele de finanţare supuse anterior vizei de control financiar preventiv propriu, pe baza Formularului 4;

d) organismul intermediar transmite Autorităţii de management o copie a Formularului 3 şi a Formularului 5, în vederea înregistrării în contabilitatea proprie a angajamentelor legale;

e) în cadrul misiunilor de verificare efectuate la nivelul organismului intermediar, Autoritatea de management are obligaţia verificării încadrării valorii contractelor/deciziilor/ ordinelor de finanţare semnate cu beneficiarii în limita creditelor de angajament prevăzute la lit. a).

Art. 20. -In cazul în care faza de angajare a cheltuielilor nu se deleagă unui organism intermediar, pentru angajamentul global, Autoritatea de management efectuează următoarele operaţiuni:

a) întocmeşte lista cu proiectele selectate, respectiv Formularul 4, şi'completează Formularul 3 cu suma propusă a fi angajată în limita disponibilului de credite de angajament care mai pot fi angajate din creditele de angajament prevăzute în anexă la bugetul propriu, conform art. 5 alin. (1). Formularul 3 este supus vizei de control financiar preventiv propriu şi, ulterior, aprobat de către ordonatorul principal de credite;

b) semnează contractele/deciziile/ordinele de finanţare cu beneficiarii pe baza Formularului 4, contractele/deciziile/ordinele de finanţare supuse anterior vizei de control financiar preventiv propriu;

c) înregistrează în contabilitatea proprie angajamentele legale.

Art. 21. - Formularul 3 poate fi completat şi în cazul în care Autoritatea de management/organismul intermediar realizează propuneri de angajare pentru fiecare proiect selectat.

Art. 22. - (1) In vederea parcurgerii fazelor de lichidare, ordonanţare şi plată, autorităţile de management rezervă, în prima lună a anului bugetar, în totalitate, creditele bugetare prevăzute, conform prevederilor art. 5 alin. (1), în anexă la bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de Autoritate de management, completând Formularul 6 din prezentele norme metodologice.

(2) In cazul în care valoarea creditelor bugetare se modifică pe parcursul anului bugetar, prevederile alin. (1) se aplică în luna în care a intervenit modificarea respectivă.

(3) Pentru anul bugetar 2009, prevederile alin. (1) se aplică după intrarea în vigoare a prezentelor norme metodologice, în limita disponibilului de credite bugetare nerezervate.

Art. 23. - In cazul în care Autoritatea de management a delegat organismului intermediar o parte din operaţiunile specifice fazei de lichidare a cheltuielilor, se efectuează următoarele operaţiuni:

a) organismul intermediar verifică existenţa cererilor de rambursare/prefinanţare/restituire a contravalorii taxei pe valoarea adăugată plătite, precum şi a documentelor justificative anexate, primite de la beneficiari, conform prevederilor din contractele/deciziile/ordinele de finanţare;

b) în cazul în care se confirmă corectitudinea documentelor verificate, organismul intermediar:

b1) acordă viza „Bun de plată", dacă această operaţiune a fost delegată prin acordul de delegare, şi transmite Autorităţii de management documentele întocmite conform procedurilor interne, în vederea înregistrării în contabilitate şi a parcurgerii fazelor de ordonanţare şi plată a cheltuielilor;

b2) transmite Autorităţii de management documentele întocmite conform procedurilor interne, în vederea continuării fazei de lichidare prin acordarea vizei „Bun de plată" conform procedurilor interne, a înregistrării în contabilitate şi a parcurgerii fazelor de ordonanţare şi plată a cheltuielilor.

Art. 24. - In cazul în care nicio parte din operaţiunile specifice fazei de lichidare a cheltuielilor nu a fost delegată organismului intermediar, Autoritatea de management are responsabilitatea realizării operaţiunilor prevăzute la art. 23.

Art. 25. - (1) Ordonanţarea cheltuielilor se face la nivelul Autorităţii de management, folosind Formularul 7 din prezentele norme metodologice, în limita creditelor bugetare aprobate pentru cota-parte de cheltuieli aferentă contribuţiei publice naţionale şi în limita disponibilităţilor existente în contul Autorităţii de management pentru cota-parte de cheltuieli aferentă instrumentelor structurale.

(2) In cazul în care ordonanţarea se face pentru mai multe cereri de rambursare/prefinanţare/restituire a contravalorii taxei pe valoarea adăugată plătite de beneficiari, Formularul 7 va fi însoţit de o anexă, conform Formularului 8 din prezentele norme metodologice, care să cuprindă toate informaţiile necesare completării ordinelor de plată.

(3) Formularul 7 se completează separat pentru fiecare tip de plată, respectiv pentru rambursare, prefinanţare sau restituire a contravalorii taxei pe valoarea adăugată plătite de beneficiari.

Art. 26. - Ordonatorul principal de credite cu rol de Autoritate de management/Autoritate de certificare şi plată are obligaţia preluării în situaţiile financiare proprii, întocmite în conformitate cu reglementările în vigoare în domeniul contabilităţii, a operaţiunilor înregistrate în sistemul contabil al Autorităţii de management/Autorităţii de certificare şi plată.

Art. 27. -In vederea efectuării reconcilierii contabile între conturile contabile ale autorităţilor de management şi cele ale beneficiarilor pentru operaţiunile gestionate în cadrul programelor operaţionale, beneficiarii au obligaţia transmiterii Formularului 9 din prezentele norme metodologice, din care să rezulte sumele primite de la autorităţile de management şi cele plătite acestora, conform prevederilor din contractele/ deciziile/ordinele de finanţare.

Art. 28. -In cazul programelor operaţionale care utilizează mecanismul plăţii directe, autorităţile de management au responsabilitatea efectuării reconcilierii contabile între conturile Autorităţii de certificare şi plată şi cele ale beneficiarilor, pe baza documentelor transmise de Autoritatea de certificare şi plată, pentru operaţiunile gestionate în cadrul programelor respective, conform acordurilor încheiate între cele două părţi privind managementul financiar şi controlul la nivelul programelor operaţionale.

Art. 29. - Corespunzător excepţiei stabilite la art. 20 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, în cazul proiectelor de operaţiuni pentru care Autoritatea de management/Organismul intermediar/Autoritatea de certificare şi plată are calitatea de beneficiar, se aplică procedura vizei de control financiar preventiv delegat, stabilită conform reglementărilor în domeniu.

CAPITOLUL IV

Prevederi specifice proiectelor implementate în parteneriat

Art. 30. - Liderul unui parteneriat beneficiar în conformitate cu prevederile art. 23 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 este responsabil cu asigurarea implementării proiectului şi a respectării tuturor prevederilor din contractele/deciziile/ordinele de finanţare încheiate cu autorităţile de management/organismele intermediare.

Art. 31. - (1) Termenii, condiţiile şi responsabilităţile părţilor privind implementarea proiectului sunt stabilite prin acordul de parteneriat încheiat între lider şi parteneri.

(2) Acordul de parteneriat este supus legislaţiei din România.

(3) Modelul orientativ al acordului de parteneriat este stabilit la nivelul fiecărei autorităţi de management, în scopul reglementării de principiu a aspectelor legale, financiare şi de orice altă natură, după caz, care pot interveni în implementarea în parteneriat a proiectului respectiv.

(4) Alegerea partenerilor este în exclusivitate de competenţa autorităţii/instituţiei/organizaţiei, în calitate de lider al parteneriatului, în cazul în care aceasta iniţiază stabilirea parteneriatului.

(5) Autorităţile/instituţiile finanţate din fonduri publice au obligaţia de a face publică intenţia de a stabili un parteneriat cu entităţi private în vederea implementării unui proiect finanţat din instrumente structurale, menţionând totodată principalele activităţi ale proiectului şi condiţiile minime pe care trebuie să le îndeplinească partenerii.

(6) Prevederile art. 24 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 se consideră îndeplinite dacă:

a) liderul face dovada îndeplinirii prevederilor alin. (5) prin intermediul canalelor media cu acoperire naţională sau prin internet şi demonstrează că a ales partenerii dintre entităţile private care au răspuns anunţului public, în cazul parteneriatelor stabilite cu entităţi din sectorul privat înregistrate fiscal în România;

b) liderul face dovada că partenerii au fost selectaţi dintre organizaţiile care au domenii de activitate în concordanţă cu obiectivele specifice ale proiectului, în cazul parteneriatelor stabilite cu entităţi din sectorul privat înregistrate fiscal în alte state membre ale Uniunii Europene.

(7) Decontarea cheltuielilor efectuate pentru implementarea proiectului în cadrul parteneriatului se efectuează pe bază de factură sau orice alt document justificativ cu valoare contabilă.

Art. 32. - (1) Liderul şi partenerii care sunt finanţaţi integral sau parţial din fonduri publice cuprind în bugetul propriu numai sumele necesare finanţării valorii totale a activităţilor pe care le desfăşoară în cadrul proiectului.

(2) In cazul proiectelor implementate în parteneriat, liderul are obligaţia deschiderii unui cont de disponibilităţi în vederea primirii de la Autoritatea de management/Autoritatea de certificare şi plată atât a sumelor aferente prefinanţării, cât şi a celor aferente rambursării cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului şi restituirii contravalorii taxei pe valoarea adăugată plătite, conform prevederilor art. 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009.

(3) Liderul parteneriatului care este finanţat integral din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale poate solicita acordarea de prefinanţare în numele partenerilor care pot primi prefinanţare, conform art. 2 alin. (3) lit. d) din Ordonanţa de urgentă a Guvernului nr. 64/2009.

(4) Sumele primite conform alin. (2) sunt virate de lider, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data încasării, în conturile de disponibilităţi proprii şi/sau în conturile de disponibilităţi ale partenerilor şi/sau în conturile de venituri ale bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale sau ale bugetelor locale, deschise pe codul de identificare fiscală propriu şi/sau al partenerilor, la unităţile Trezoreriei Statului prin care aceştia îşi desfăşoară activitatea.

(5) Liderul are obligaţia transmiterii unei notificări scrise atât partenerilor, cât şi Autorităţii de management, cu privire la efectuarea viramentului în conturile de venituri conform prevederilor alin. (4), în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data virării, notificare la care anexează o copie a ordinului de plată şi a extrasului de cont.

(6) Partenerii finanţaţi integral din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale sau bugetele locale au obligaţia verificării încasării sumelor în conturile de venituri conform alin. (4), în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data primirii notificării.

(7) In cazul în care încasarea sumelor prevăzute la alin. (4) nu s-a efectuat, partenerii sunt obligaţi să transmită o notificare scrisă atât liderului, cât şi Autorităţii de management, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data constatării.

(8) Liderul şi partenerii au obligaţia să îşi deschidă conturi pentru primirea sumelor aferente prefinanţării, cu respectarea prevederilor art. 14 alin. (2)-(4), precum şi conturi pentru primirea rambursării cheltuielilor efectuate în cadrul proiectului, în conformitate cu prevederile art. 34 şi 35.

CAPITOLUL V

Conturile aferente derulării instrumentelor structurale şi a contribuţiei publice naţionale totale

Art. 33. - (1) In vederea derulării operaţiunilor financiare determinate de gestionarea programelor operaţionale, reglementate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, se deschid conturi distincte la Trezoreria Statului.

(2) Pe numele Ministerului Finanţelor Publice, ca ordonator principal de credite, se deschid la Trezoreria Operativă Centrală următoarele conturi pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea instrumentelor structurale, gestionate de Autoritatea de certificare şi plată:

a) contul 54.01.01.00 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea programelor operaţionale în cadrul obiectivului convergenţă";

b) contul 54.01.01.01 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea Programului operaţional «Asistenţă tehnică»";

c) contul 54.01.01.02 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea Programului operaţional sectorial «Creşterea competitivităţii economice»";

d) contul 54.01.01.03 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea Programului operaţional sectorial «Dezvoltarea resurselor umane»";

e) contul 54.01.01.04 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea Programului operaţional «Dezvoltarea capacităţii administrative»";

f) contul 54.01.01.05 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea Programului operaţional «Regional»";

g) contul 54.01.01.06 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea Programului operaţional sectorial «Transport»";

h) contul 54.01.01.07 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea Programului operaţional sectorial «Mediu»".

(3) In numele Ministerului Finanţelor Publice, ca ordonator principal de credite, se deschid la Trezoreria Operativă Centrală conturi pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat pentru cofinanţare în cazul programelor operaţionale care utilizează mecanismul plăţii directe. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de certificare şi plată, sunt următoarele:

a) contul 54.01.02.06 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentând cofinanţarea Programului operaţional sectorial «Transport»";

b) contul 54.01.02.07 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentând cofinanţarea Programului operaţional sectorial «Mediu»".

(4) In numele Ministerului Finanţelor Publice, ca ordonator principal de credite, se deschid la Trezoreria Operativă Centrală conturi pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat pentru asigurarea prefinanţării şi în cazul indisponibilităţii temporare de instrumente structurale. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de certificare şi plată, sunt următoarele:

a) contul 54.01.03.00 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinantări şi fonduri în cazul indisponibilităţii temporare aferente instrumentelor structurale";

b) contul 54.01.03.01 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinantări şi fonduri în cazul indisponibilităţii temporare aferente Programului operaţional «Asistenţă tehnică»";

c) contul 54.01.03.02 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinantări şi fonduri în cazul indisponibilităţii temporare aferente Programului operaţional sectorial «Creşterea competitivităţii economice»";

d) contul 54.01.03.03 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinantări şi fonduri în cazul indisponibilităţii temporare aferente Programului operaţional sectorial «Dezvoltarea resurselor umane»";

e) contul 54.01.03.04 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinantări şi fonduri în cazul indisponibilităţii temporare aferente Programului operaţional «Dezvoltarea capacităţii administrative»";

f) contul 54.01.03.05 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinantări şi fonduri în cazul indisponibilităţii temporare aferente Programului operaţional «Regional»";

g) contul 54.01.03.06 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinantări şi fonduri în cazul indisponibilităţii temporare aferente Programului operaţional sectorial «Transport»";

h) contul 54.01.03.07 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinantări şi fonduri în cazul indisponibilităţii temporare aferente Programului operaţional sectorial «Mediu»".

(5) In numele Ministerului Finanţelor Publice, ca ordonator principal de credite, se deschid la Trezoreria Operativă Centrală conturi pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat pentru alte cheltuieli decât cele eligibile în cazul programelor operaţionale care utilizează mecanismul plăţii directe. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de certificare şi plată, sunt următoarele:

a) contul 54.01.04.06 „Disponibil de la bugetul de stat pentru finanţarea altor cheltuieli decât cele eligibile aferente Programului operaţional sectorial «Transport»";

b) contul 54.01.04.07 „Disponibil de la bugetul de stat pentru finanţarea altor cheltuieli decât cele eligibile aferente Programului operaţional sectorial «Mediu»".

(6) In numele Ministerului Finanţelor Publice, ca ordonator principal de credite, se deschid la Trezoreria Operativă Centrală conturi pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de recuperarea unor creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli apărute în gestionarea instrumentelor structurale. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de certificare şi plată, sunt următoarele:

a) contul 54.01.05.00 „Disponibil din creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente instrumentelor structurale";

b) contul 54.01.05.06 „Disponibil din creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Programului operaţional sectorial «Transport»";

c) contul 54.01.05.07 „Disponibil din creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Programului operaţional sectorial «Mediu»".

(7) Conturile prevăzute la alin. (3), alin. (4) lit. a) şi alin. (5) se alimentează cu sume din bugetul Ministerului Finanţelor Publice -Acţiuni generale, virate din contul 23... „Cheltuieli ale bugetului de stat...".

(8) In cazul programelor operaţionale care utilizează mecanismul plăţii indirecte, pe numele fiecărui ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management se deschid la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti conturi de disponibil pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de finanţarea de la bugetul de stat a proiectelor în cadrul programelor operaţionale aferentă instrumentelor structurale, inclusiv a prefinanţării. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de management din structura ordonatorului responsabilă cu implementarea programului operaţional, sunt următoarele:

a) contul 54.01.06.01 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile, prefinanţare şi fondul de indisponibilităţi temporare de la bugetul de stat, pentru finanţarea proiectelor din cadrul Programului operaţional «Asistenţă tehnică»";

b) contul 54.01.06.02 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile, prefinanţare şi fondul de indisponibilităţi temporare de la bugetul de stat, pentru finanţarea proiectelor din cadrul Programului operaţional sectorial «Creşterea competitivităţii economice»";

c) contul 54.01.06.03 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile, prefinanţare şi fondul de indisponibilităţi temporare de la bugetul de stat, pentru finanţarea proiectelor din cadrul Programului operaţional sectorial «Dezvoltarea resurselor umane»";

d) contul 54.01.06.04 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile, prefinanţare şi fondul de indisponibilităţi temporare de la bugetul de stat, pentru finanţarea proiectelor din cadrul Programului operaţional «Dezvoltarea capacităţii administrative»";

e) contul 54.01.06.05 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile, prefinanţare şi fondul de indisponibilităţi temporare de la bugetul de stat, pentru finanţarea proiectelor din cadrul Programului operaţional «Regional»".

(9) In cazul programelor operaţionale care utilizează mecanismul plăţii indirecte, pe numele fiecărui ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management se deschid la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti conturi de disponibil pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat pentru asigurarea cofinanţării programelor operaţionale. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de management din structura ordonatorului responsabilă cu implementarea programului operaţional, sunt următoarele:

a) contul 54.01.02.01 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentând cofinanţarea Programului operaţional «Asistenţă tehnică»";

b) contul 54.01.02.02 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentând cofinanţarea Programului operaţional sectorial «Creşterea competitivităţii economice»";

c) contul 54.01.02.03 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentând cofinanţarea Programului operaţional sectorial «Dezvoltarea resurselor umane»";

d) contul 54.01.02.04 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentând cofinanţarea Programului operaţional «Dezvoltarea capacităţii administrative»";

e) contul 54.01.02.05 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentând cofinanţarea Programului operaţional «Regional»".

(10) In cazul programelor operaţionale care utilizează mecanismul plăţii indirecte, pe numele fiecărui ordonator principal de credite cu rol de Autoritate de management se deschid la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti conturi de disponibil pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat pentru alte cheltuieli decât cele eligibile. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de management din structura ordonatorului responsabilă cu implementarea programului operaţional, sunt următoarele:

a) contul 54.01.04.01 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentând finanţarea altor cheltuieli decât cele eligibile aferente Programului operaţional «Asistenţă tehnică»";

b) contul 54.01.04.02 „Disponibil de la bugetul de stat pentru finanţarea altor cheltuieli decât cele eligibile aferente Programului operaţional sectorial «Creşterea competitivităţii economice»";

c) contul 54.01.04.03 „Disponibil de la bugetul de stat pentru finanţarea altor cheltuieli decât cele eligibile aferente Programului operaţional sectorial «Dezvoltarea resurselor umane»";

d) contul 54.01.04.04 „Disponibil de la bugetul de stat pentru finanţarea altor cheltuieli decât cele eligibile aferente Programului operaţional «Dezvoltarea capacităţii administrative»";

e) contul 54.01.04.05 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentând finanţarea altor cheltuieli decât cele eligibile aferente Programului operaţional «Regional»".

(11) In cazul programelor operaţionale care utilizează mecanismul plăţii indirecte, pe numele fiecărui ordonator principal de credite cu rol de Autoritate de management se deschid la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti conturi pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de recuperarea unor creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli apărute în gestionarea instrumentelor structurale. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de management din structura ordonatorului responsabilă cu implementarea programului operaţional, sunt următoarele:

a) contul 54.01.05.01 „Disponibil din creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Programului operaţional «Asistenţă tehnică»";

b) contul 54.01.05.02 „Disponibil din creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Programului operaţional sectorial «Creşterea competitivităţii economice»";

c) contul 54.01.05.03 „Disponibil din creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Programului operaţional sectorial «Dezvoltarea resurselor umane»";

d) contul 54.01.05.04 „Disponibil din creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Programului operaţional «Dezvoltarea capacităţii administrative»";

e) contul 54.01.05.05 „Disponibil din creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Programului operaţional «Regional»".

(12) In cazul plăţilor indirecte, pe numele fiecărui ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management se deschide la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti contul de cheltuieli 23... „Cheltuieli ale bugetului de stat..." pentru efectuarea de plăţi în limita creditelor bugetare deschise la poziţia bugetară corespunzătoare cofinanţării proiectelor şi pentru acoperirea altor cheltuieli decât cele eligibile aflate în sarcina autorităţilor de management. Din acest cont se transferă fondurile în conturile de disponibil gestionate de Autoritatea de management.

Art. 34. - (1) Pentru derularea operaţiunilor financiare aferente proiectelor finanţate în cadrul programelor operaţionale, beneficiarii prevăzuţi la art. 5 şi 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare, au obligaţia să deschidă conturi în sistemul Trezoreriei Statului pentru utilizarea sumelor primite din prefinanţare, rambursarea cheltuielilor eligibile efectuate, precum şi restituirea de la bugetul de stat a sumelor reprezentând contravaloarea taxei pe valoarea adăugată plătite de beneficiari în scopul implementării proiectelor.

(2) Pentru operaţiunile financiare aferente proiectelor finanţate în cadrul programelor operaţionale, derulate între Autoritatea de certificare şi plată/Autorităţile de management şi categoriile de beneficiari, altele decât cele prevăzute la alin. (1), beneficiarii pot opta pentru deschiderea conturilor în sistemul Trezoreriei Statului sau în bănci comerciale.

Art. 35. - (1) In cazul beneficiarilor prevăzuţi la art. 5 alin. (1)-(3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, conturile de venituri prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. b), în care se virează sumele aferente rambursării cheltuielilor corespunzătoare finanţării din instrumente structurale, sunt:

a) conturile de venit ale bugetului de stat, în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare finanţării din instrumente structurale:

a.1) pentru Fondul European de Dezvoltare Regională:

a.1.1) 20.45.01.01.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent";

a.1.2) 20.45.01.01.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori";

a.2) pentru Fondul Social European:

a.2.1) 20.45.01.02.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent";

a.2.2) 20.45.01.02.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori";

a.3) pentru Fondul de Coeziune:

a.3.1) 20.45.01.03.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent";

a.3.2) 20.45.01.03.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori";

b) conturile de venit ale bugetului asigurărilor sociale de stat, în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare finanţării din instrumente structurale:

b.1) pentru Fondul European de Dezvoltare Regională:

b.1.1) 22.45.03.01.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent";

b.1.2) 22.45.03.01.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori";

b.2) pentru Fondul Social European:

b.2.1) 22.45.03.02.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent";

b.2.2) 22.45.03.02.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori";

c) conturile de venit ale bugetului asigurărilor pentru şomaj, în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare finanţării din instrumente structurale:

c.1) pentru Fondul European de Dezvoltare Regională:

c.1.1) 28.45.04.01.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent";

c.1.2) 28.45.04.01.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori";

c.2) pentru Fondul Social European:

c.2.1) 28.45.04.02.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent";

c.2.2) 28.45.04.02.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori";

d) conturile de venit ale bugetului fondului naţional de asigurări sociale de sănătate, în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare finanţării din instrumente structurale:

d.1) pentru Fondul European de Dezvoltare Regională:

d.1.1) 26.45.05.01.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent";

d.1.2) 26.45.05.01.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori";

d.2) pentru Fondul Social European:

d.2.1) 26.45.05.02.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent";

d.2.2) 26.45.05.02.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori";

(2) în cazul instituţiilor publice prevăzute la art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, conturile în care se virează sumele aferente prefinanţării şi rambursării cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului, cât şi a celor corespunzătoare contravalorii taxei pe valoarea adăugată plătite sunt:

a) conturile de venit ale bugetului local, în care se virează sumele reprezentând prefinanţarea şi rambursarea aferentă cheltuielilor corespunzătoare finanţării din instrumente structurale:

a.1) pentru Fondul European de Dezvoltare Regională:

a.1.1) 21.45.02.01.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent";

a.1.2) 21.45.02.01.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori";

a.1.3) 21.45.02.01.03 „Prefinanţare";

a.2) pentru Fondul Social European:

a.2.1) 21.45.02.02.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent";

a.2.2) 21.45.02.02.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori";

a.2.3) 21.45.02.02.03 „Prefinanţare";

a.3) pentru Fondul de Coeziune:

a.3.1) 21.45.02.03.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent";

a.3.2) 21.45.02.03.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori";

a.3.3) 21.45.02.03.03 „Prefinanţare";

b) conturile de venit ale bugetului local, în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare cofinanţării de la bugetul de stat şi finanţării contravalorii taxei pe valoarea adăugată: 21.42.02.20 „Subvenţii de la bugetul de stat către bugetele locale necesare susţinerii derulării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare".

(3) Pentru conturile de venituri bugetare de la alin. (1) şi (2) Trezoreria Statului eliberează extrase de cont beneficiarilor/liderilor de parteneriat/partenerilor, după caz, pe ale căror coduri de identificare fiscală sunt deschise aceste conturi.

(4) în cazul beneficiarilor, alţii decât cei prevăzuţi la art. 5 alin. (1)-(3) şi art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, conturile deschise la Trezoreria Statului conform prevederilor art. 14 alin. (2) sunt următoarele:

a) 50.25.15 „Disponibil al instituţiilor publice ale administraţiei publice centrale finanţate integral din venituri proprii reprezentând prefinanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009";

b) 50.09.02 „Disponibil al instituţiilor publice subvenţionate de la bugetul de stat reprezentând prefinanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009";

c) 50.28.01 „Disponibil din venituri reprezentând prefinanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 al instituţiilor publice ale administraţiei publice locale finanţate integral din venituri proprii";

d) 50.10.01 „Disponibil din venituri reprezentând prefinanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 al instituţiilor publice subvenţionate din bugetul local";

e) 50.98.03 „Disponibil al operatorilor economici reprezentând prefinanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009";

f) 50.98.04 „Disponibil al organismelor neguvernamentale nonprofit reprezentând prefinanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009.

(5) In cazul beneficiarilor din sectorul privat, conturile deschise la Trezoreria Statului în care se virează sumele aferente rambursării cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului, cât şi a celor corespunzătoare contravalorii taxei pe valoarea adăugată plătite sunt următoarele:

a) 50.98.01 „Disponibil al operatorilor economici aferent proiectelor finanţate din instrumente structurale şi din cofinanţarea acestora";

b) 50.98.02 „Disponibil al organismelor neguvernamentale nonprofit aferent proiectelor finanţate din instrumente structurale şi din cofinanţarea acestora".

(6) In cazul beneficiarilor instituţii publice finanţate integral din venituri proprii, care îşi gestionează sumele prevăzute în bugetul de venituri şi cheltuieli prin mai multe conturi de disponibilităţi (instituţii de învăţământ superior, spitale publice, instituţii sanitare publice), conturile în care se virează sumele aferente prefinanţării şi rambursării cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului, cât şi a celor corespunzătoare contravalorii taxei pe valoarea adăugată plătite sunt următoarele:

a) 50.47.11 „Disponibil aferent prefinanţării pentru proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare", cont dedicat exclusiv pentru primirea prefinanţării şi efectuarea de cheltuieli aferente proiectelor;

b) 50.47.09 „Disponibil aferent proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare", cont prin care se gestionează sumele rambursate de Autorităţile de management/Autoritatea de certificare şi plată.

(7) In cazul proiectelor implementate în parteneriat, contul de disponibilităţi care se deschide pe numele liderului parteneriatului, în vederea primirii sumelor aferente proiectului conform prevederilor art. 32 alin. (2), este 50.14.01 „Disponibil aferent proiectelor derulate în parteneriat conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009".

Formularul 1

Ordonator de credite

Departamentul (care propune/implementează proiectul).......

Bugetul din care este finanţat:.................

I - Credite de angajament (CA)

II - Credite bugetare (CB)

Fişă de fundamentare

Proiect propus la finanţare/finanţat din instrumente structurale

Denumire proiect                                                        ....................

şi/sau

Nr. şi dată contract/decizie/ordin de finanţare              ....................

Program/Instrument/Facilitate                                      ....................

Tipul Fondului extern nerambursabil

(FEN) postaderare - FEDR/FSE/FC                          ....................

                                                                                                                    - mii lei -

Perioada de implementare

CA/CB

Bugetul proiectului* (realizat/estimat)

Total

Cheltuieli eligibile

Alte cheltuieli decât cele eligibile

FEN postaderare

Buget propriu

Total

din care: TVA

buget propriu

buget propriu

0

1=2+3+4

2

3

4

5

...(anul 1) (realizat/estimat)

I

II

...(anul 2) (realizat/estimat)

I

II

...(anul 3)

I

II

...(anul n)

I

II

TOTAL:

I

II

Descriere activităţi eligibile:

Descriere cheltuieli, altele decât cele eligibile:

AVIZAT**

Departament/Direcţie (beneficiar)                                       Autoritate de management,

......................................................                                   ......................................................

Director general/Director,                                               Director general/Director,

......................................................                                   ......................................................

Date de contact responsabil proiect:

Nume:          .................................................

Telefon:        .................................................

Fax/e-mail:   .................................................

* Pentru proiectele în parteneriat se va lua în considerare numai totalul bugetelor activităţilor proprii desfăşurate, conform acordului de parteneriat.

** Numai pentru ordonatorii de credite prevăzuţi la art. 5 alin. (1)-(3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009.

Formularul 2

MODEL

de notificare cu privire la sumele virate în conturile de venituri corespunzătoare rambursării cheltuielilor aferente instrumentelor structurale [conform art. 7 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009]

Nr........din data de............

De la:     Autoritatea de management .................................

Către:     ......................................................... (beneficiar)

Referitor:

Proiect .............................. (numărul contractului de finanţare) -Autorizare/Certificare cheltuieli eligibile şi rambursare cotă-parte cheltuieli eligibile aferente FEDR/FC/FSE ca urmare a Cererii de rambursare nr.........din data de........

Vă informăm că în data de....................a fost virată suma de..........................în contul de venituri..............., reprezentând rambursarea cotei-părţi din cheltuielile eligibile aferente FEDR/FC/FSE.

Suma menţionată anterior corespunde următoarelor categorii de cheltuieli eligibile cuprinse în cererea mai sus menţionată:

Categorii de cheltuieli eligibile

Valoare totală

Suma solicitată la rambursare

Suma virată în contul de venituri

din care TVA:

TOTAL:

Director general/Director,

.............................................................

Autoritatea de management....................

Formularul 3

Ministerul/Instituţia...................................................................

Autoritatea de management/Organismul intermediar..................

Data emiterii............................................................................

Compartimentul de specialitate.................................................

...............................................................................................

Nr..........................................................................................

PROPUNERE   DE  ANGAJARE

(pentru acţiuni multianuale în limita creditelor de angajament reflectate în anexa la bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de autoritate de management)

Proiect individual selectat (beneficiar, denumire, valoare totală finanţare nerambursabilă)...............

sau

Lista de proiecte selectate - nr........din data de....................

                                                                                                                                                                                                        - lei -

Anexa referitoare la finanţarea programelor aferente Politicii de coeziune a UE

Credite de angajament

(ct. 8071 + ct. 8072)

Credite de angajament

angajate

(cont 8072)

Disponibil de credite

de angajament ce mai poate fi angajat

Suma angajată

Disponibil de credite de angajament rămas de angajat

0

1

2

3 = 1-2

4

5 = 3-4

Finanţare UE, din care:

-FEDR

-FSE

- FC

0

1

2

3 = 1-2

4

5 = 3-4

Contribuţia publică naţională totală,

din care:

- cofinanţare publică

- TVA

- TOTAL:

Compartimentul de specialitate

Compartimentul de contabilitate*)

Control financiar preventiv propriu

CFPP

Data..............

Data..............

Data ...

Viza

Semnătura............

Semnătura............

Semnătura...

*) Răspunde de datele înscrise în coloanele 1, 2 şi 3.

Ordonator principal de credite/Conducător organism intermediar,

............................................................

Data.....................................................

Semnătura............................................

Formularul 4

Ministerul (Instituţia)...................................................................

Autoritatea de management/Organismul intermediar.....................

Aprobat listă proiecte selectate

Autoritatea de management/Organismul intermediar....................

Director general/Director,

.............................................

(semnătura şi ştampila)

LISTA

proiectelor selectate

Nr........din data de.......

Nr. crt.

Beneficiar

Denumire proiect

Valoare finanţare nerambursabilă eligibilă

- lei -

Valoare TVA aferentă cheltuielilor eligibile

- lei -

Finanţare UE (FEDR/FSE/FC)

Finanţare naţională eligibilă

TOTAL:

Autoritatea de management/Organismul intermediar.........................

Director general/Director,

.............................................

(semnătura şi ştampila)

Formularul 5

Ministerul (Instituţia)........................................................................

Autoritatea de management/Organismul intermediar..........................

LISTA

contractelor/deciziilor/ordinelor de finanţare

Nr........din data de..............

Nr. crt.

Nr/Dată contract/ decizie/ordin de finanţare

Beneficiar

Denumire proiect

Valoare finanţare nerambursabilă eligibilă

- lei -

Valoare TVA

aferentă cheltuielilor

eligibile

- lei -

Finanţare UE (FEDR/FSE/FC)

Finanţare naţională eligibila

TOTAL:

Director general/Director,

..................................................

(semnătura şi ştampila)

Formularul 6

Ministerul/Instituţia................................................

Autoritatea de management...................................

Compartimentul de specialitate.............................

............................................................................

Nr.......................................................................

Data emiterii........................................................

ANGAJAMENT BUGETAR GLOBAL

(în limita creditelor bugetare reflectate în anexa la bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de autoritate de management)

                                                                                                                       - lei -

Suma

Finanţare UE, din care:

- FERDR

- FSE

- FC

..................................................

..................................................

..................................................

Contribuţia publică naţională totală, din care:

- cofinantare publică

- TVA

TOTAL:

..................................................

..................................................

..................................................

Spaţiu rezervat CFPP

- Viza

- Refuz de viză

- Inregistrare individuală       Nr..............

Data..........................

Semnătura.................

Data...........................

Ordonator principal de credite,

..................................................

Data..........................................

Semnătura.................................

Formularul 7

Ministerul................................................

Autoritatea de management......................

Data emiterii...........................................

Compartimentul de specialitate...............

...................................................................

Nr............................................................

ORDONANŢARE DE PLATĂ

Tipul plăţii:

PREFINANŢARE

RAMBURSARE

TVA

Lista documentelor justificative:

conform anexei nr.....................

...........................................................................

Nr./Dată contract/decizie/ordin de finanţare sau „conform anexei" ....................................................

Calculul disponibilului din contul de angajamente bugetare:

                                                                                                                        - lei -

Disponibil înaintea efectuării plăţii

(ct. 8066-770/5xx - doc. în decontare)

Suma de plată

Disponibil după efectuarea plăţii

0

1

2

3 = col. 1-2

Finanţare UE, din care:

-FEDR

-FSE

- FC

şi/sau

Contribuţia publică naţională totală, din care:

- cofinanţare publică

-TVA

TOTAL

Numele şi adresa beneficiarului*)

..................................................

..................................................

Numărul de cont*).....................

Trezoreria

(Banca).....................................

Cod..........................................

Compartimentul de specialitate

Compartimentul de contabilitate**)

Control financiar preventiv propriu CFPP

Data..............

Data..............

Data

Viza...........

Semnătura............

Semnătura............

Semnătura........

*) Se va completa cu „conform anexei", în cazul ordonanţării globale la plată.

**) Răspunde de datele înscrise în coloana 1.

Ordonator principal de credite,

..................................................

Data..........................................

Semnătura.................................

Formularul 8

Ministerul......................................................

Autoritatea de management...........................

ANEXĂ   LA

Ordonanţarea de plată nr........din data de..............

Nr. crt.

Nr/Dată contract/ decizie/ordin de finanţare

Beneficiar

Adresă beneficiar

Bancă beneficiar

Nr. cont beneficiar

Suma

(lei)

Director general/Director,

................................................

(semnătura şi ştampila)

Formularul 9

MODEL

de notificare cu privire la reconcilierea contabilă

De la:...........................................................(beneficiar)

Către: Autoritatea de management.................................

Referitor: Proiect............(număr contract de finanţare)

Vă informăm că la data de...............situaţia încasărilor/plăţilor a fost următoarea:

- sume încasate de la Autoritatea de management:...................., conform:

- O.P. nr./data............., suma................, reprezentând...................;

- O.P. nr./data............., suma................, reprezentând...................;

- ......................................................

- sume plătite (restituite) către Autoritatea de management:............, conform:

- O.P. nr./data............., suma................, reprezentând...................;

- O.P. nr./data............., suma................, reprezentând...................;

- ..........................................................

Beneficiar (reprezentant legal),

..................................................


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2548/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2548 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2548/2009
Hotărârea 218 2012
Ordin 2721 2011
pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.548/2009
Ordin 1995 2011
pentru aprobarea modificărilor aplicabile contractelor de finanţare de tip strategic şi contractelor de finanţare de tip grant semnate de beneficiarii de finanţare nerambursabilă din Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013“ (POSDRU) ca urmare a intrării în vigoare a Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.359/2011 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.548/2009, şi a Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.370/2011 privind modificarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.548/2009
Ordin 2370 2011
privind modificarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.548/2009
Ordin 2359 2011
pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.548/2009
Ordin 1825 2011
pentru completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.548/2009
Ordin 1080 2010
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.548/2009
Ordin 12 2010
privind modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.548/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu