Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 252 din 19 iulie 2007

pentru aprobarea Metodologiei de atestare a persoanelor care proiecteaza, executa, verifica, intretin si/sau repara sisteme si instalatii de aparare impotriva incendiilor, efectueaza lucrari de termoprotectie si ignifugare, de verificare, intretinere si reparare a autospecialelor si/sau a altor mijloace tehnice destinate apararii impotriva incendiilor

ACT EMIS DE: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 588 din 27 august 2007



Având în vedere prevederile art. 51 alin. (2) din Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor şi ale art. 11 lit. v) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.490/2004, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative,

ministrul internelor şi reformei administrative emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Metodologia de atestare a persoanelor care proiectează, execută, verifică, întreţin şi/sau repară sisteme şi instalaţii de apărare împotriva incendiilor, efectuează lucrări de termoprotecţie şi ignifugare, de verificare, întreţinere şi reparare a autospecialelor şi/sau a altor mijloace tehnice destinate apărării împotriva incendiilor, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, prin Centrul Naţional pentru Securitate la Incendiu şi Protecţie Civilă şi prin inspectoratele pentru situaţii de urgenţă judeţene şi al municipiului Bucureşti, urmăreşte punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin.

Art. 3. - (1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării.

(2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului de interne nr. 86/2001 pentru aprobarea Metodologiei privind atestarea persoanelor juridice care prestează lucrări de termoprotecţie, ignifugare, verificare, întreţinere şi reparare a autospecialelor şi a altor mijloace tehnice destinate apărării împotriva incendiilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 573 din 13 septembrie 2001.

Ministrul internelor şi reformei administrative,

Cristian David

ANEXA

METODOLOGIE

de atestare a persoanelor care proiectează, execută, verifică, întreţin şi/sau repară sisteme şi instalaţii de apărare împotriva incendiilor, efectuează lucrări de termoprotecţie şi ignifugare, de verificare, întreţinere şi reparare a autospecialelor şi/sau a altor mijloace tehnice destinate apărării împotriva incendiilor

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Prezenta metodologie stabileşte cadrul de desfăşurare a activităţii de atestare a persoanelor care proiectează, execută, verifică, întreţin şi/sau repară sisteme şi instalaţii de semnalizare, alarmare şi alertare în caz de incendiu, proiectează, execută, verifică, întreţin şi/sau repară sisteme şi instalaţii de limitare şi stingere a incendiilor, efectuează lucrări de termoprotecţie cu vopsele termospumante sau cu produse de torcretare, de ignifugare a materialelor combustibile, de verificare, reîncărcare şi reparare a stingatoarelor de incendiu, de verificare, întreţinere şi reparare a autospecialelor destinate apărării împotriva incendiilor.

(2) Atestarea persoanelor care desfăşoară activităţi de proiectare, executare, verificare, întreţinere şi reparare a mijloacelor tehnice destinate apărării împotriva incendiilor, altele decât cele prezentate la alin. (1), se face prin metodologii specifice, aprobate în condiţiile legii.

Art. 2. - In sensul prezentei metodologii, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

a) certificatele atestare - documentul emis pe baza regulilor unui sistem de certificare, ce indică existenţa încrederii adecvate că persoana numită este competentă să efectueze anumite servicii;

b)  evaluare - examinarea sistematică a măsurii în care persoana este capabilă să satisfacă condiţiile specifice;

c)   referat de supraveghere - documentul în care se consemnează dacă se menţin sau nu condiţiile tehnico-organizatorice care au stat la baza atestării persoanei;

d)  persoane atestate - persoanele juridice, persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent, denumite în continuare persoane fizice autorizate, precum şi asociaţii familiale;

e) personal - operatorii responsabili cu executarea lucrărilor şi care au obţinut un certificat de competenţă profesională în acest sens. Sunt consideraţi operatori responsabili cu executarea lucrărilor: angajaţii persoanelor juridice, membrii asociaţiilor familiale sau persoanele fizice autorizate;

f) certificat de competenţă profesională - documentul care atestă pregătirea profesională în domeniul pentru care se solicită certificatul de atestare.

Art. 3. - Certificarea competenţelor profesionale ale personalului care execută, verifică, întreţine şi/sau repară sisteme şi instalaţii de semnalizare, alarmare şi alertare în caz de incendiu, execută, verifică, întreţine şi/sau repară sisteme şi instalaţii de limitare şi stingere a incendiilor, efectuează lucrări de termoprotecţie cu vopsele termospumante sau cu produse de torcretare, de ignifugare a materialelor combustibile, de verificare, reîncărcare şi reparare a stingătoarelor de incendiu, de verificare, întreţinere şi reparare a autospecialelor destinate apărării împotriva incendiilor se realizează în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare privind formarea profesională a adulţilor, pe baza standardelor ocupaţionale specifice, în centre de formare şi evaluare a competenţelor profesionale.

Art. 4. -In conformitate cu art. 5 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 259/2005 privind înfiinţarea şi stabilirea atribuţiilor Centrului Naţional pentru Securitate la Incendiu şi Protecţie Civilă, atestarea persoanelor reprezintă prestare de servicii care se efectuează contra cost, la cererea solicitantului.

CAPITOLUL II

Desfăşurarea activităţii de atestare a persoanelor

Art. 5. - Pentru atestare, solicitantul depune dosarul de atestare la Centrul Naţional pentru Securitate la Incendiu şi Protecţie Civilă, denumit în continuare Centrul Naţional, unitate specializată din structura Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, denumit în continuare Inspectoratul General, personal sau printr-o persoană împuternicită.

Art. 6. - (1) Dosarul de atestare a persoanelor juridice care execută, verifică, întreţin şi/sau repară sisteme şi instalaţii de semnalizare, alarmare şi alertare în caz de incendiu, execută, verifică, întreţin şi/sau repară sisteme şi instalaţii de limitare şi stingere a incendiilor, efectuează lucrări de termoprotecţie cu vopsele termospumante sau cu produse de torcretare, de ignifugare a materialelor combustibile, de verificare, reîncărcare şi reparare a stingătoarelor de incendiu, de verificare, întreţinere şi reparare a autospecialelor destinate apărării împotriva incendiilor trebuie să cuprindă următoarele documente:

a) cerere-tip de atestare, conform anexei nr.1;

b)  copie de pe certificatul de înregistrare emis de oficiul registrului comerţului;

c) certificat constatator emis de oficiul registrului comerţului în luna solicitării atestării, care trebuie să cuprindă obiectul de activitate conform codului CAEN, în original;

d) listă cu personalul care deţine un certificat emis conform art. 3, semnată şi ştampilată de persoana juridică, şi copii de pe certificate;

e)   listă cu mijloacele tehnice din dotare, semnată şi ştampilată de persoana juridică, întocmită conform anexei nr. 2;

f) buletine de verificare metrologică, certificate de etalonare emise de laboratoare autorizate metrologic, după caz, contract de închiriere pentru minimum 3 ani pentru mijloacele tehnice din dotare; pentru mijloacele tehnice achiziţionate cu cel mult 6 luni înainte de solicitarea atestării/reatestării, se admit copii de pe facturile fiscale, declaraţiile de conformitate şi certificatele de calitate şi garanţie;

g)  procedură de lucru specifică activităţii pentru care se solicită atestarea, semnată şi ştampilată din partea persoanei juridice;

h) copie de pe autorizaţia I.S.C.I.R. pentru efectuarea activităţilor de umplere, reparare, verificare tehnică, scoatere din uz şi casare a recipientelor-butelii stingătoare de incendiu, în cazul persoanelor juridice care solicită atestarea pentru efectuarea lucrărilor de verificare, reîncărcare şi reparare a stingătoarelor de incendiu;

i) etichete autocolante, în original, pentru fiecare tip de stingător, conform standardelor în vigoare, în cazul persoanelor juridice care solicită atestarea pentru efectuarea lucrărilor de verificare, reîncărcare şi reparare a stingătoarelor de incendiu.

(2)   Dosarul de atestare a persoanelor juridice pentru efectuarea lucrărilor de proiectare a sistemelor şi instalaţiilor de semnalizare, alarmare şi alertare în caz de incendiu şi/sau a sistemelor şi instalaţiilor de limitare şi stingere a incendiilor va cuprinde următoarele documente:

a) cerere-tip de atestare;

b)  copie de pe certificatul de înregistrare emis de oficiul registrului comerţului;

c) certificat constatator emis de oficiul registrului comerţului în luna solicitării atestării, care trebuie să cuprindă obiectul de activitate conform codului CAEN, în original;

d)  listă cu personalul, semnată şi ştampilată de persoana juridică, şi copii legalizate de pe diplomele de absolvire a unei instituţii de învăţământ superior cu profil electric, instalaţii pentru construcţii sau conexe cu acestea;

e)  procedură de lucru specifică activităţii pentru care se solicită atestarea, semnată şi ştampilată de persoana juridică.

(3)   Dosarul de atestare a asociaţiilor familiale sau a persoanelor fizice autorizate, care execută, verifică, întreţin şi/sau repară sisteme şi instalaţii de semnalizare, alarmare şi alertare în caz de incendiu, execută, verifică, întreţin şi/sau repară sisteme şi instalaţii de limitare şi stingere a incendiilor, efectuează lucrări de termoprotecţie cu vopsele termospumante sau cu produse de torcretare, de ignifugare a materialelor combustibile, de verificare, reîncărcare şi reparare a stingătoarelor de incendiu, de verificare, întreţinere şi reparare a autospecialelor destinate apărării împotriva incendiilor, trebuie să cuprindă următoarele documente:

a) cerere-tip de atestare, conform anexei nr. 1;

b) copii legalizate de pe următoarele documente: certificatul de înregistrare emis de oficiul registrului comerţului şi autorizaţia de funcţionare care trebuie să cuprindă obiectul de activitate conform codului CAEN;

c) certificatul emis conform art. 3, în copie;

d)   listă cu mijloacele tehnice din dotare, semnată şi ştampilată de asociaţia familială sau de persoana fizică autorizată, întocmită conform anexei nr. 2;

e) buletine de verificare metrologică, certificate de etalonare emise de laboratoare autorizate metrologic, după caz, contract de închiriere pentru minimum 3 ani pentru mijloacele tehnice din dotare; pentru mijloacele tehnice achiziţionate cu cel mult 6 luni înainte de solicitarea atestării/reatestării, se admit copii de pe facturile fiscale, declaraţiile de conformitate şi certificatele de calitate şi garanţie;

f)  procedură de lucru specifică activităţii pentru care se solicită atestarea, semnată şi ştampilată de asociaţia familială sau de persoana fizică autorizată;

g)   copie de pe autorizaţia I.S.C.I.R. pentru efectuarea activităţilor de umplere, reparare, verificare tehnică, scoatere din uz şi casare a recipientelor-butelii stingătoare de incendiu, în cazul asociaţiilor familiale sau persoanelor fizice autorizate care solicită atestarea pentru efectuarea lucrărilor de verificare, reîncărcare şi reparare a stingătoarelor de incendiu;

h) etichete autocolante, în original, pentru fiecare tip de stingător, conform standardelor în vigoare, în cazul asociaţiilor familiale sau persoanelor fizice autorizate care solicită atestarea pentru efectuarea lucrărilor de verificare, reîncărcare şi reparare a stingătoarelor de incendiu.

(4)   Dosarul de atestare a asociaţiilor familiale sau a persoanelor fizice autorizate pentru efectuarea lucrărilor de proiectare a sistemelor şi instalaţiilor de semnalizare, alarmare şi alertare în caz de incendiu şi/sau a sistemelor şi instalaţiilor de limitare şi stingere a incendiilor va cuprinde următoarele documente:

a) cerere-tip de atestare;

b) copii legalizate de pe următoarele documente: certificatul de înregistrare emis de oficiul registrului comerţului; autorizaţia de funcţionare care trebuie să cuprindă obiectul de activitate conform codului CAEN;

c) copii legalizate de pe diplomele de absolvire a unei instituţii de învăţământ superior cu profil electric, instalaţii pentru construcţii sau conexe cu acestea;

d)  procedură de lucru specifică activităţii pentru care se solicită atestarea, semnată şi ştampilată de asociaţia familială sau persoana fizică autorizată.

(5) In cazul în care dosarul de atestare nu cuprinde toate documentele prevăzute la alin. (1)-(4), Centrul Naţional comunică în scris solicitantului neconformităţile constatate, în cel mult 20 de zile de la data înregistrării cererii.

(6) In cazul în care solicitantul nu rezolvă neconformităţile în cel mult 60 de zile de la comunicare, cererea de atestare se respinge.

Art. 7. - (1) Atestarea persoanelor prevăzute la art. 1 se efectuează pe baza dosarului de atestare de către Centrul Naţional, prin comisia de atestare care este desemnată anual, prin ordin, de către inspectorul general al Inspectoratului General.

(2)  Preşedintele comisiei de atestare este şeful Centrului Naţional.

(3) Componenţa comisiei şi modul de lucru al acesteia sunt stabilite prin procedură aprobată de inspectorul general al Inspectoratului General.

Art. 8. - (1) Comisia de atestare are următoarele atribuţii:

a)  studiază şi analizează dosarul de atestare şi hotărăşte asupra emiterii certificatului de atestare;

b) hotărăşte asupra suspendării atestării, retragerii şi anulării certificatului de atestare.

(2) Membrii comisiei de atestare trebuie să asigure păstrarea secretului profesional asupra informaţiilor din documentele studiate, potrivit legii.

(3) Modelul certificatului de atestare este prezentat în anexa nr. 3.

Art. 9. - Comisia de atestare se întruneşte cel puţin o dată pe lună sau ori de câte ori este necesar.

Art. 10. - Certificatul de atestare se acordă pentru o perioadă de 3 ani.

Art. 11. - Decizia comisiei de atestare se comunică solicitantului în scris, în termen de 30 de zile de la data prezentării documentaţiei complete.

CAPITOLUL III

Supravegherea persoanelor

Art. 12. - (1) Auditul persoanelor atestate se efectuează cel puţin o dată pe an, de către specialişti nominalizaţi din Centrul Naţional şi/sau din inspectoratele pentru situaţii de urgenţă judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti.

(2) Lista specialiştilor nominalizaţi din inspectoratele pentru situaţii de urgenţă judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, pentru efectuarea auditului se aprobă de inspectorul general al Inspectoratului General după efectuarea de către aceştia a unei pregătiri specifice la Centrul Naţional.

Art. 13. - (1) Persoanele atestate trebuie să permită accesul necondiţionat al auditorilor în spaţiile de lucru aflate în proprietate, la toate documentele referitoare la atestatul acordat, după caz, documente de provenienţă, certificate de calitate, declaraţii de conformitate pentru toate reperele şi substanţele utilizate şi altele asemenea.

(2)    Persoanele atestate trebuie să asigure accesul necondiţionat al auditorilor, cu acordul beneficiarului, la toate lucrările efectuate.

(3)  Controlul calităţii lucrărilor efectuate se realizează pe baza procedurilor de lucru întocmite în conformitate cu reglementările tehnice specifice în vigoare, la minimum 3 lucrări alese de auditor, şi se consemnează într-un referat de supraveghere.

Art. 14. - (1) Auditul de supraveghere poate fi planificat sau inopinat.

(2)  Auditul de supraveghere planificat se comunică de Centrul Naţional sau de inspectoratele pentru situaţii de urgenţă judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, persoanei în cauză cu cel puţin 15 zile înainte de a fi efectuat.

(3) Auditul de supraveghere inopinat se execută:

a) în urma reclamaţiilor unui beneficiar cu privire la calitatea lucrărilor efectuate de persoana atestată;

b)  pe timpul verificării auditorilor din inspectoratele pentru situaţii de urgenţă judeţene şi al municipiului Bucureşti de către reprezentanţii Inspectoratului General, prin structura specializată de supravegherea pieţei;

c)  ori de câte ori există dovezi care impun efectuarea supravegherii.

Art. 15. - La auditul de supraveghere se verifică menţinerea condiţiilor care au stat la baza atestării.

Art. 16. - (1) In urma auditului de supraveghere se întocmeşte referat de supraveghere.

(2) Modelul referatului de supraveghere este prezentat în anexa nr. 4.

CAPITOLUL IV

Suspendarea, retragerea şi anularea atestării persoanelor

Art. 17. - (1) Dacă pe timpul auditului de supraveghere se constată abateri de la condiţiile care au stat la baza atestării, Centrul Naţional suspendă atestarea şi atenţionează persoana ca în cel mult 30 de zile să remedieze deficienţele constatate.

(2)   Abaterile constatate, atenţionarea şi termenul de suspendare se consemnează într-un raport întocmit în 3 exemplare, după caz, care se distribuie astfel:

a) un exemplar la persoana în cauză;

b)  un exemplar la inspectoratul pentru situaţii de urgenţă judeţean sau al municipiului Bucureşti;

c) un exemplar la Centrul Naţional.

(3) Constatările din raport se vor menţiona şi în registrul de audit aflat la persoana în cauză.

(4) Modelul registrului de audit este prezentat în anexa nr. 5.

Art. 18. - (1) Suspendarea atestării se ridică dacă în urma unei verificări persoana în cauză dovedeşte că au fost eliminate cauzele care au dus la luarea măsurii de suspendare.

(2)   Perioada de suspendare nu se adaugă duratei de valabilitate a certificatului de atestare.

(3) Verificarea în vederea ridicării suspendării se efectuează de către persoanele menţionate la art. 12.

Art. 19. - (1) Pe perioada suspendării persoana în cauză nu are dreptul de a mai efectua lucrări în domeniul în care era atestată. In caz contrar, certificatul de atestare se retrage şi se anulează.

(2) Dacă în termen de 30 de zile persoana căreia i s-a aplicat suspendarea nu face dovada înlăturării cauzelor care au stat la baza suspendării, comisia de atestare retrage şi anulează certificatul de atestare.

Art. 20. -In cazul în care se constată efectuarea de lucrări de verificare,  reîncărcare şi  reparare a stingătoarelor de incendiu necertificate, precum şi utilizarea de substanţe sau componente necertificate la întreţinerea, repararea autospecialelor şi a altor mijloace tehnice destinate apărării împotriva incendiilor ori la lucrări de termoprotecţie şi ignifugare, certificatul de atestare se retrage şi se anulează.

Art. 21. - Retragerea şi anularea certificatului de atestare se comunică în scris persoanei în cauză şi inspectoratului pentru situaţii de urgenţă judeţean sau al municipiului Bucureşti în termen de 10 zile de la luarea deciziei.

Art. 22. - (1) Persoana căreia i-a fost anulat certificatul de atestare poate solicita o nouă atestare numai după expirarea unui an de la comunicarea măsurii de anulare rămase definitivă.

(2) In cazul în care persoana solicită o nouă atestare fără respectarea termenului prevăzut la alin. (1), cererea va fi respinsă ca prematură.

(3) Persoana căreia i-a fost anulat a doua oară certificatul de atestare nu mai poate solicita o nouă atestare.

CAPITOLUL V

Menţinerea atestării persoanelor

Art. 23. - (1) Atestarea persoanelor poate fi menţinută prin prelungirea cu încă 3 ani a termenului de valabilitate al certificatului de atestare de către Centrul Naţional.

(2) Menţinerea atestării se face pe baza dosarului de atestare actualizat şi a referatului/referatelor de supraveghere.

Art. 24. - Pentru menţinerea atestării, persoana trebuie să depună la Centrul Naţional, cu cel puţin 90 de zile înaintea expirării termenului de valabilitate al certificatului de atestare, următoarele documente:

a) cerere de menţinere a atestării;

b) certificatul de atestare, în original;

c) referatul/referatele de supraveghere;

d) documentele prevăzute la art. 6, după caz, actualizate.

Art. 25. -In cazul în care persoana nu solicită menţinerea atestării în termenul menţionat la art. 24 şi solicită o nouă atestare după expirarea termenului de valabilitate al certificatului de atestare, aceasta trebuie să depună la Centrul Naţional, pe lângă documentele prevăzute la art. 6, şi referatul/referatele de supraveghere.

Art. 26. - Decizia cu privire la menţinerea atestării este luată de comisia de atestare şi se comunică, în scris, în termen de 15 zile de la data întrunirii acesteia.

CAPITOLUL VI

Contestaţii

Art. 27. - (1) Cu privire la decizia de respingere a atestării sau de anulare a certificatului de atestare, luată de către comisia de atestare, persoana poate să solicite revocarea acesteia în termen de 30 de zile de la data comunicării actului. Contestaţia se poate adresa în egală măsură şefului Centrului Naţional sau inspectorului general al Inspectoratului General.

(2)  Decizia de respingere a atestării sau de anulare a certificatului de atestare rămâne definitivă la data împlinirii termenului prevăzut la alin. (1), dacă aceasta nu a fost contestată, sau la data soluţionării contestaţiei, după caz.

(3)  Soluţionarea contestaţiilor se face conform procedurii aprobate de inspectorul general al Inspectoratului General.

CAPITOLUL VII

Inregistrări privind atestarea

Art. 28. - Centrul Naţional păstrează dosarele de atestare o durată de 10 ani după expirarea termenului de valabilitate al certificatului de atestare.

Art. 29. - Dosarele de atestare păstrate în arhiva Centrului Naţional cuprind documentaţia ce justifică atestarea, completată cu documentele provenite din auditurile de supraveghere, cererile de menţinere, contestaţii etc.

Art. 30. - Persoanele au drept de consultare a dosarului propriu în prezenţa unui reprezentant desemnat, pe baza unei cereri scrise adresate şefului Centrului Naţional.

CAPITOLUL VIII

Dispoziţii finale

Art. 31. - (1) Persoanele atestate au următoarele obligaţii:

a) să asigure păstrarea în permanenţă a condiţiilor tehnice şi organizatorice pe baza cărora s-a emis certificatul de atestare;

b)  să pună la dispoziţia organelor de control registrul de audit;

c) să menţină la zi registrele cu evidenţa lucrărilor efectuate, pentru fiecare domeniu;

d)  să comunice în scris Centrului Naţional modificările survenite în sistemul propriu de calitate sau în condiţiile care au stat la baza atestării, în termen de 15 zile de la data producerii acestora;

e) să transmită Centrului Naţional documentele actualizate, respectiv buletine de verificare metrologică, autorizaţii şi altele asemenea;

f)   să transmită Centrului Naţional, semestrial, lista cu proiectele puse în operă, pentru persoanele juridice care proiectează sisteme şi instalaţii de semnalizare, alarmare şi alertare în caz de incendiu şi/sau sisteme şi instalaţii de limitare şi stingere a incendiilor;

g) să achite în avans contravaloarea prestărilor de servicii incluse în activitatea de analiză a dosarului şi/sau de audit de supraveghere.

(2) Modelele registrelor cu evidenţa lucrărilor efectuate sunt prezentate în anexele nr. 6-10.

(3) Certificatele de atestare acordate până la data aprobării prezentei metodologii sunt valabile până la expirarea termenului de valabilitate.

Art. 32. - Persoanele atestate poartă întreaga răspundere pentru activităţile desfăşurate ori în legătură cu acestea şi nu se pot prevala de certificatul de atestare acordat de Centrul Naţional pentru a fi exonerate de răspundere sau pentru împărţirea răspunderii ce le revine potrivit legii.

Art. 33. - (1) Persoanele juridice atestate trebuie să asigure pentru fiecare sucursală mijloacele tehnice.

(2) Fiecare filială constituită conform legii se atestă conform prevederilor prezentei metodologii.

Art. 34. -Verificarea activităţii auditorilor din inspectoratele pentru situaţii de urgenţă judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, şi din Centrul Naţional se face de către reprezentanţii Inspectoratului General, prin structura specializată de supraveghere a pieţei, pe baza procedurii aprobate de inspectorul general al Inspectoratului General.

Art. 35. - Pentru aplicarea prezentei metodologii, Centrul Naţional elaborează proceduri specifice aprobate de inspectorul general al Inspectoratului General.

Art. 36. - Centrul Naţional transmite periodic publicaţiilor de specialitate în vederea publicării listele cu persoanele juridice atestate, precum şi cele cărora li s-a anulat certificatul de atestare.

Art. 37. - Anexele nr. 1-10 fac parte integrantă din prezenta metodologie.

ANEXA Nr. 1 la metodologie

CERERE-TIP   DE  ATESTARE

Către

Şeful Centrului Naţional pentru Securitate la Incendiu şi Protecţie Civilă

Subsemnatul/Subsemnata,............................................................, în calitate de................................................................ al......................................, persoană juridică/asociaţie familială/persoană fizică autorizată în condiţiile legii, cu sediul în localitatea........................................................................................ judeţul..................................., str ......................................................nr..............înregistrată la registrul comerţului sub nr..................................., solicit atestarea/reatestarea pentru executarea lucrărilor de................................................................................................................................................................

In susţinerea cererii anexez dosarul tehnic care cuprinde un număr de......documente, care atestă îndeplinirea condiţiilor şi criteriilor prevăzute în Metodologia de atestare a persoanelor care proiectează, execută, verifică, întreţin şi/sau repară sisteme şi instalaţii de apărare împotriva incendiilor, efectuează lucrări de termoprotecţie şi ignifugare, de verificare, întreţinere şi reparare a autospecialelor şi/sau a altor mijloace tehnice destinate apărării împotriva incendiilor, aprobată prin Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 252/2007.

Declar că am luat cunoştinţă de obligaţiile ce îmi revin potrivit prevederilor metodologiei aprobate prin Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 252/2007.

Localitatea.................................

Data...........................................

Semnătura...................................

ANEXA Nr. 2 la metodologie

LISTA

mijloacelor tehnice din dotare

1. Lista cuprinzând dotarea minimă necesară persoa­nelor care execută sisteme şi instalaţii de semnalizare, alarmare şi alertare în caz de incendiu

1.  Multimetru de măsură pentru mărimi electrice diverse (tensiunea, intensitatea curentului, rezistenţa electrică etc.) - verificat metrologic de un laborator autorizat

2. Truse de scule diverse (electronist, electrician etc.)

3.  Maşină de găurit portabilă (rotopercutoare)

NOTĂ:

Se vor indica seriile aparatelor din dotare.

2. Lista cuprinzând dotarea minimă necesară persoa­nelor care verifică, întreţin şi/sau repară sisteme şi instalaţii de semnalizare, alarmare şi alertare în caz de incendiu

1.  Multimetru de măsură pentru mărimi electrice diverse (tensiunea, intensitatea curentului, rezistenţa electrică etc.) - verificat metrologic de un laborator autorizat

2. Truse de scule diverse (electronist, electrician etc.)

3.  Maşină de găurit portabilă (rotopercutoare)

NOTĂ:

Se vor indica seriile aparatelor din dotare.

3. Lista cuprinzând dotarea minimă necesară persoa­nelor care execută sisteme şi instalaţii de limitare şi stingere a incendiilor

1. Generator de sudură cu acetilenă

2. Transformator (convertizor) pentru sudură

3.  Maşină de găurit portativă (cu percuţie)

4. Trusă de lăcătuşărie

5.  Polizor de banc (dublu, simplu)

6.  Dispozitiv de tăiat metale cu disc abraziv

7. Electrocompresor-manometru verificat metrologic de un laborator autorizat

8. Cântar (50-200 kg) - verificat metrologic de un laborator autorizat

9.  Pompă hidraulică (cel puţin 15 bari)

10. Trusă de chei (fixe, inelare)

NOTĂ:

Se vor indica seriile aparatelor din dotare.

4. Lista cuprinzând dotarea minimă necesară persoanelor care verifică, întreţin şi/sau repară sisteme şi instalaţii de limitare şi stingere a incendiilor

1. Generator de sudură cu acetilenă

2. Transformator (convertizor) pentru sudură

3.  Maşină de găurit portativă (cu percuţie)

4. Trusă de lăcătuşărie

5.  Polizor de banc (dublu, simplu)

6.  Dispozitiv de tăiat metale cu disc abraziv

7. Electrocompresor-manometru verificat metrologic de un laborator autorizat

8. Cântar (50-200 kg) - verificat metrologic de un laborator autorizat

9.  Pompă hidraulică (cel puţin 15 bari)

10. Trusă de chei (fixe, inelare)

NOTĂ:

Se vor indica seriile aparatelor din dotare.

5.  Lista cuprinzând dotarea minimă necesară persoa­nelor care efectuează lucrări de verificare, reîncărcare şi reparare a stingătoarelor de incendiu

1.  Instalaţie de vopsit (manometrul compresorului verificat metrologic de un laborator autorizat)

2.  Mijloace tehnice pentru măsurarea cantităţii de substanţă de stingere sau agent propulsor, adecvat dimensional (balanţă, cântar, etc.) - verificat metrologic de un laborator autorizat:

- o bucată în intervalul 5-50 kg

- o bucată de minimum 100 kg

3. Trusă de chei (fixe, inelare, tubulare)

4. Cilindru gradat pentru apă, spumant

NOTĂ:

Se vor indica seriile aparatelor din dotare.

6.  Lista cuprinzând dotarea minimă necesară persoa­nelor care efectuează lucrări de termoprotecţie cu vopsele termospumante

1.  Instalaţie de sablare omologată sau documente similare

2.  Instalaţie de aplicare a vopselelor cu presiune nominală de minimum 240 atm, cu presiune la pistol de minimum 4 atm, debit minim de lucru de 5 l/min., raport de compresie minimum 1/30 - omologată sau documente similare

3. Set duze de la 0,48 mm - 0,84 mm

4.  Dispozitiv de determinare a aderenţei grundului, conform SR ISO 2409-1994 - verificat metrologic de un laborator autorizat

5.   Dispozitive de măsurat grosimea stratului umed - verificate metrologic de un laborator autorizat

6. Aparate de măsurat umiditatea şi temperatura suprafeţei metalului - verificate metrologic de un laborator autorizat

7. Aparat electronic de măsurat grosimea stratului uscat - verificat metrologic de un laborator autorizat

8.  Etaloane pentru grade de curăţare conform SR EN ISO 8501-1:2002

9.   Dispozitive pentru pregătirea suportului metalic (perii mecanice, manuale etc.)

NOTĂ:

Se vor indica seriile aparatelor din dotare.

7.  Lista cuprinzând dotarea minimă necesară persoa­nelor care efectuează lucrări de termoprotecţie cu produse de torcretare

1. Instalaţie de punere în operă a produsului de torcretare - omologată sau documente similare

2. Aparat de măsurare a grosimii stratului umed - verificat metrologic de un laborator autorizat

3.  Dispozitiv de măsurare a aderenţei stratului uscat - verificat metrologic de un laborator autorizat

4.  Aparat de măsurat umiditatea şi temperatura aerului (termohigrometru) - verificat metrologic de un laborator autorizat

5.   Dispozitive pentru pregătirea suportului metalic (perii mecanice, manuale etc.)

NOTĂ:

Se vor indica seriile aparatelor din dotare.

8.  Lista cuprinzând dotarea minimă necesară persoa­nelor care efectuează lucrări de ignifugare a materialelor combustibile

1. Instalaţie de aplicare a vopselelor - manometru verificat metrologic de un laborator autorizat

2. Aparat de cântărit de minimum 5 kg şi maximum 10 kg - verificat metrologic de un laborator autorizat

3. Aparat de măsurat umiditatea lemnului (umidometru) - verificat metrologic de un laborator autorizat

4.  Aparat de măsurat umiditatea şi temperatura aerului (termohigrometru) - verificat metrologic de un laborator autorizat

5. Mijloace pentru pregătirea suportului de ignifugat (perii de sârmă etc.)

NOTĂ:

Se vor indica seriile aparatelor din dotare.

9. Lista cuprinzând dotarea minimă necesară persoa­nelor care efectuează lucrări de verificare, întreţinere şi reparare a autospecialelor destinate apărării împotriva incendiilor

1.  Macara rulantă de cel puţin 5 t/f - verificată metrologic de un laborator autorizat

2.  Palan până la 5 t/f - verificat metrologic de un laborator autorizat

3. Trusă mecanică auto

4. Trusă electrică auto

5.   Utilaje pentru prelucrări prin aşchiere (strung, freză, maşină de găurit, polizor)

6. Aparat de sudură autogenă

7. Aparat de sudură electrică

8.  Instalaţie de vopsit (manometrul compresorului verificat metrologic de un laborator autorizat)

NOTĂ:

Se vor indica seriile aparatelor din dotare.

ANEXA Nr. 3 la metodologie

ROMÂNIA

MINISTERUL INTERNELOR Şl REFORMEI ADMINISTRATIVE

INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

Centrul Naţional pentru Securitate la Incendiu şi Protecţie Civilă

CERTIFICAT   DE  ATESTARE

Nr....................din....................

In baza Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.490/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Hotărârii Guvernului nr. 259/2005 privind înfiinţarea şi stabilirea atribuţiilor Centrului Naţional pentru Securitate la Incendiu şi Protecţie Civilă, în urma Cererii înregistrate sub nr.....................din....................şi a Referatului nr.....................din....................,

se acordă atestatul ....................din localitatea...................., judeţul ...................., str..................... nr....................., înregistrat la registrul comerţului cu nr.....................ca persoană juridică/asociaţie familială/persoană fizică autorizată în condiţiile legii, pentru executarea lucrărilor de ..................................................................................................................................................

Perioada pentru care se acordă atestarea........................................................................

Nerespectarea cerinţelor obligatorii atrage anularea certificatului de atestare.

Şeful Centrului Naţional pentru Securitate la Incendiu şi Protecţie Civilă,

.....................................................................................................................

ANEXA Nr. 4 la metodologie

MINISTERUL INTERNELOR Şl REFORMEI ADMINISTRATIVE

INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

Centrul Naţional pentru Securitate la Incendiu şi Protecţie Civilă/Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă....................al judeţului.............

VĂZUT.

Şeful centrului naţional/inspectorul şef,

........................................................

REFERAT   DE   SUPRAVEGHERE

Nr.....................din....................

Noi(gradul, numele şi prenumele),...................................................................................................................................................................... auditori din C.N.S.I.P.C./I.S.U. al judeţului ............................................/municipiului Bucureşti, şi domnul/doamna...................., având funcţia de...................., din partea......................., cu sediul în  localitatea ......................................... str...............................nr..........., bl........, sc.........., ap.........Judeţul (sectorul) .........................................., telefon/fax.................., care efectuează lucrări de..................................., în baza Certificatului de atestare nr....................., eliberat de....................la data de...................., am procedat la verificarea condiţiilor tehnico-organizatorice şi a lucrărilor executate pentru îndeplinirea cerinţelor obligatorii din Metodologia de atestare a persoanelor care proiectează, execută, verifică, întreţin şi/sau repară sisteme şi instalaţii de apărare împotriva incendiilor, efectuează lucrări de termoprotecţie şi ignifugare, de verificare, întreţinere şi reparare a autospecialelor şi/sau a altor mijloace tehnice destinate apărării împotriva incendiilor, aprobată prin Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 252/2007, şi am constatat:

- personalul: (numele, prenumele, numărul certificatului - perioada de valabilitate):.......................................................;

- buletinele de verificare metrologică/certificate de etalonare emise de...............................cu numerele:.......................;

- lista cuprinzând mijloacele tehnice din dotare corespunde/nu corespunde cu lista cu dotarea minimă impusă şi cuprinde

 ........................................................................................................................................................................ ........................................................

- registrul de evidenţă a lucrărilor este/nu este ţinut la zi;

- personalul respectă/nu respectă procedura de lucru;

- spaţiul de lucru este/nu este adecvat condiţiilor de lucru;

- persoana are/nu are implementat sistemul calităţii..........................................................................................................;

- documente de provenienţă, certificate de calitate şi conformitate pentru toate reperele şi substanţele utilizate............

Pentru lucrări de verificare, încărcare şi reparare a stingătoarelor de incendiu se vor mai menţiona:

- Autorizaţia de funcţionare I.S.C.I.R. nr...............................din data de.......................expiră la data de.......................;

- tipul produsului de stingere utilizat conform tipului de stingător certificat....................;

- Avizul nr. .............................................. din..............................................................................al produsului de stingere.

Pentru lucrările de ignifugare a materialelor combustibile se vor menţiona şi numerele şi data emiterii rapoartelor de încercare emise de către un laborator autorizat şi acreditat:....................

Au fost verificate lucrările executate la următoarele obiective:

1........................................................................................................................................................................ .......................................................

2........................................................................................................................................................................ .......................................................

3........................................................................................................................................................................ .......................................................

Constatări în urma verificării lucrărilor:.........................................................................................................................................................................

Prezentul referat de supraveghere s-a încheiat în 3 exemplare, după cum urmează:

- un exemplar la Centrul Naţional pentru Securitate la Incendiu şi Protecţie Civilă;

- un exemplar la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă....................al judeţului..................../municipiului Bucureşti;

- un exemplar la persoana juridică/asociaţia familială/persoana fizică..............................................................................

Auditor,

............................

Am luat cunoştinţă.

(Persoana juridică/asociaţia familială/persoana fizică

autorizată în condiţiile legii)

...............................................

ANEXA Nr. 5 la metodologie

Model de registru de audit

Nr. crt.

Denumirea obiectivului

la care s-a executat lucrarea

Date generale

despre lucrarea

executată

Observaţii privind lucrarea executată şi măsurile propuse

Instituţia, numele

şi prenumele persoanei care a efectuat auditul

Perioada (data) efectuării

auditului şi semnătura

persoanei care a efectuat

auditul

Semnătura de luare la cunoştinţă

NOTA:

Registrul de audit va fi numerotat şi înregistrat.

ANEXA Nr. 6 la metodologie

Model de registru cu evidenţa lucrărilor de ignifugare a materialelor combustibile

Nr. crt.

Datele de  identificare ale beneficiarului

(denumire/adresă/telefon/ specificul activităţii)

Nr.contractului/

comenzii

Data

începerii

lucrării

Data recepţiei

la terminarea

lucrării/garanţia

lucrării

Suprafaţa ignifugată

Produsul utilizat

Nr. de probe

trimise la un laborator acreditat

şi autorizat

Nr. raportului de încercare primit de la un laborator

acreditat şi autorizat

Semnătura

responsabilului

cu execuţia

NOTĂ:

Registrul de evidenţă va fi numerotat şi înregistrat.

ANEXA Nr. 7 la metodologie

Model de registru cu evidenţa lucrărilor de termoprotecţie

Nr. crt.

Datele de identificare ale beneficiarului(denumire/adresă/telefon/

specificul activităţii)

Nr. contractului/

comenzii

Data

începerii

lucrării

Data recepţiei

la terminarea

lucrării

Suprafaţa protejată

Produsul utilizat

Garanţia lucrării

Semnătura

responsabilului cu

execuţia

NOTĂ:

Registrul de evidenţă va fi numerotat şi înregistrat.

ANEXA Nr. 8 la metodologie

Model de registru cu evidenţa lucrărilor de proiectare, executare şi verificare, întreţinere şi/sau reparare la sistemele şi instalaţiile de semnalizare, alarmare şi alertare în caz de incendiu/sistemele şi instalaţiile de limitare şi stingere a incendiilor

Nr. crt.

Datele de identificare ale beneficiarului

(denumire/adresă/telefon/

specificul activităţii)

Descrierea sistemului/ instalaţiei

Nr. contractului

Data începerii lucrării

Data finalizării lucrării

Garanţia lucrării

Numele, prenumele

şi semnătura responsabilului

cu execuţia

NOTĂ:

Registrul de evidenţă va fi numerotat şi înregistrat.

ANEXA Nr. 9 la metodologie

Model de registru cu evidenţa lucrărilor de verificare, reîncărcare şi reparare

a stingătoarelor de incendiu

Nr. crt.

Datele de identificare ale beneficiarului (denumire/adresă/telefon/ specificul activităţii)

Tipurile de stingătoare

Tipul lucrării

Produsul de stingere

utilizat

Nr. contractului

Garanţia lucrării

Numele, prenumele şi semnătura responsabilului cu execuţia

NOTĂ:

Registrul de evidenţă va fi numerotat şi înregistrat.

ANEXA Nr. 10 la metodologie

Model de registru cu evidenţa lucrărilor de verificare, întreţinere şi reparare a autospecialelor destinate apărării împotriva incendiilor

Nr. crt.

Datele de identificare ale beneficiarului

(denumire/adresă/telefon/ specificul activităţii)

Tipul autospecialei

Tipul lucrării

Nr. contractului

Garanţia lucrării

Numele, prenumele şi semnătura responsabilului cu execuţia

NOTĂ:

Registrul de evidenţă va fi numerotat şi înregistrat.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 252/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 252 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu