Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2509 din 25 august 2008

pentru aprobarea Regulamentului privind operatiunile cu titluri de stat emise in forma dematerializata

ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 626 din 28 august 2008



In temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,

în conformitate cu dispoziţiile art. 4 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările ulterioare, şi cu dispoziţiile art. 3.2.7 din Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică,

ministrul economiei si finanţelor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind operaţiunile cu titluri de stat emise în formă dematerializată, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Regulamentul privind operaţiunile cu titluri de stat emise în formă dematerializată, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.408/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,  nr. 881  din 30 septembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 666/2006 pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind operaţiunile cu titluri de stat emise în formă dematerializată, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 401 din 9 mai 2006.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

ANEXĂ

REGULAMENT

privind operaţiunile cu titluri de stat emise în formă dematerializată

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezentul regulament stabileşte:

a) termenii şi condiţiile generale privind plasarea titlurilor de stat emise de Ministerul Economiei şi Finanţelor în formă dematerializată, în monedă naţională sau în valută, pe piaţa internă;

b) obligaţiile entităţilor mandatate de Ministerul Economiei şi Finanţelor să administreze piaţa primară şi/sau secundară a titlurilor de stat;

c)  obligaţiile entităţii mandatate de Ministerul Economiei şi Finanţelor să administreze sistemul de depozitare şi decontare a titlurilor de stat.

Art. 2. - (1) Titlurile de stat sunt emise în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările ulterioare, conform unui calendar previzional anual, stabilit şi anunţat în luna decembrie a fiecărui an de Ministerul Economiei şi Finanţelor. Acest program este detaliat lunar/trimestrial/semestrial prin prospecte de emisiune, putând fi modificat în funcţie de evoluţiile pieţelor financiare şi de necesităţile de finanţare.

(2)   Pentru asigurarea permanentă a echilibrului dintre resursele contului curent general al Trezoreriei Statului şi necesităţile de finanţare, Ministerul Economiei şi Finanţelor poate anunţa şi alte emisiuni de titluri de stat, cel mai târziu în ziua lucrătoare precedentă datei de organizare a plasării.

(3)  Ministerul Economiei şi Finanţelor poate mandata unor entităţi publice sau private, pe bază de convenţie, atribuţii operaţionale privind emisiunea de titluri de stat.

Art. 3. -In sensul prezentului regulament, pieţele primare şi secundare de titluri de stat reprezintă un sistem pentru plasarea şi tranzacţionarea acestor instrumente financiare, caracterizat prin faptul că:

a) funcţionează regulat;

b)  reglementările emise de autorităţile de reglementare şi supraveghere sau de administratorul de piaţă definesc condiţiile de funcţionare şi de acces pe piaţa respectivă;

c)  respectă cerinţele de raportare şi transparenţă stabilite prin reglementări, în vederea asigurării protecţiei investitorilor.

CAPITOLUL II

Piaţa primară a titlurilor de stat

Art. 4. - (1) Piaţa primară a titlurilor de stat cuprinde totalitatea operaţiunilor legate de plasarea titlurilor de stat, în scopul atragerii pe termen scurt, mediu sau lung a capitalurilor financiare disponibile.

(2) Vânzarea titlurilor de stat pe piaţa primară se realizează prin subscripţie publică, licitaţie sau prin orice altă metodă stabilită de administratorul de piaţă şi agreată de emitent.

(3) Entitatea mandatată de Ministerul Economiei şi Finanţelor organizează şi conduce activitatea de plasare a emisiunii de titluri de stat', emite reglementări în acest scop, cu avizul Ministerului Economiei şi Finanţelor, aplică sancţiuni pentru încălcarea reglementărilor proprii, în conformitate cu prevederile prezentului regulament.

Art. 5. - (1) Participanţii pe piaţa primară a titlurilor de stat sunt dealerii primari, care pot desfăşura operaţiuni în nume şi în cont propriu sau în nume propriu şi în contul clienţilor lor, persoane fizice şi/sau juridice, rezidente ori nerezidente.

(2) Prin dealer primar se înţelege entitatea care a fost acceptată de administratorul pieţei primare să deruleze operaţiuni cu titluri de stat pe această piaţă ca urmare a îndeplinirii condiţiilor de acces.

Art. 6. - Dealeri primari pot fi:

a) instituţii de credit, astfel cum sunt definite la art. 7 alin. (1) pct. 10 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, care sunt autorizate de Banca Naţională a României;

b) societăţi de servicii de investiţii financiare, astfel cum sunt definite la art. 6 din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificările şi completările ulterioare, care sunt autorizate de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare;

c)   instituţii echivalente celor prevăzute la lit. a) şi b), autorizate în statele membre ale Uniunii Europene şi/sau în celelalte state aparţinând Spaţiului Economic European.

Art. 7. - Pentru instituţiile financiare care solicită obţinerea calităţii de dealer primar, criteriile de acces sunt stabilite de administratorul de piaţă prin reglementări aprobate de Ministerul Economiei şi Finanţelor şi de autoritatea care reglementează şi supraveghează respectiva piaţă.

CAPITOLUL III

Piaţa secundară a titlurilor de stat

Art. 8. - Piaţa secundară a titlurilor de stat reprezintă un sistem multilateral care facilitează întâlnirea, în mod nediscriminatoriu, a cererii şi ofertei vânzătorilor şi cumpărătorilor de titluri de stat, din care rezultă încheierea de contracte care au ca obiect aceste instrumente financiare.

Art. 9. - Piaţa secundară a titlurilor de stat se organizează şi funcţionează conform reglementărilor emise în acest sens de Banca Naţională a României sau, după caz, de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare, cu avizul Ministerului Economiei şi Finanţelor.

Art. 10. -Tranzacţionarea titlurilor de stat se realizează pe piaţa secundară a titlurilor de stat administrată de Banca Naţională a României, pe piaţa reglementată autorizată şi supravegheată de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare şi administrată de Societatea Comercială „Bursa de Valori Bucureşti" - S.A., în conformitate cu prevederile convenţiilor încheiate de Ministerul Economiei şi Finanţelor cu administratorii celor două pieţe.

Art. 11. - Prin participant pe piaţa secundară se înţelege entitatea care a fost acceptată de administratorul pieţei secundare să deruleze operaţiuni cu titluri de stat pe această piaţă ca urmare a îndeplinirii condiţiilor de acces.

CAPITOLUL IV

Administratorii de piaţă

Art. 12. - Ministerul Economiei şi Finanţelor mandatează administratorilor de piaţă toate activităţile legate de organizarea şi reglementarea activităţilor pe piaţa primară şi/sau secundară a titlurilor de stat.

Art. 13. -Administratorii de piaţă trebuie să stabilească şi să menţină reglementări transparente şi nediscriminatorii, bazate pe criterii obiective, cu privire la accesul, suspendarea şi excluderea participanţilor pe pieţele respective, cu respectarea prezentului regulament.

Art. 14. -Administrarea pieţei primare/secundare a titlurilor de stat constă în:

1.  elaborarea, implementarea şi aplicarea reglementărilor privind condiţiile şi procedurile de acces/admitere, excludere şi suspendare a participanţilor şi a titlurilor de stat la şi de la tranzacţionare;

2.   stabilirea condiţiilor, procedurilor de tranzacţionare, precum şi a obligaţiilor participanţilor;

3.   elaborarea, implementarea şi aplicarea procedurilor privind modul de determinare şi publicare a preţurilor şi a cotaţiilor, tipurile de contracte şi operaţiuni permise, standardele contractuale;

4.  adoptarea măsurilor necesare funcţionării în mod regulat şi ordonat, inclusiv sub aspect tehnic, a pieţei primare/secundare şi verificarea respectării regulilor acesteia;

5.  administrarea şi diseminarea către public a informaţiilor privind emisiunile de titluri de stat;

6. elaborarea şi implementarea mecanismelor de securitate şi control al sistemelor informatice, pentru protecţia drepturilor de proprietate şi a informaţiilor confidenţiale;

7.  asigurarea păstrării în siguranţă a datelor şi informaţiilor stocate, a fişierelor şi bazelor de date, inclusiv în situaţia unor calamităţi naturale, dezastre şi alte evenimente deosebite.

Art. 15. -Administratorul de piaţă poate asigura şi alte servicii conexe, după cum urmează:

a) servicii de investigare a potenţialului pieţei titlurilor de stat, a comportamentului investitorilor faţă de tranzacţionarea acestora, sondarea pieţei cu privire la oportunitatea dezvoltării de produse, operaţiuni şi instrumente noi având ca suport activ titlurile de stat, inclusiv analiza statistică a rezultatelor;

b) organizarea de mese rotunde şi simpozioane cu scopul dezvoltării pieţei, organizarea de cursuri de pregătire profesională şi de calificare a personalului care activează pe această piaţă;

c) editarea şi comercializarea de materiale în domeniul pieţei titlurilor de stat.

Art. 16. - Reglementările emise de administratorii de piaţă trebuie să cuprindă obligaţiile participanţilor decurgând din:

1. organizarea şi administrarea pieţei titlurilor de stat;

2.   condiţiile privind criteriile de acces şi categoriile de participanţi;

3.  regulile privind plasamentul şi tranzacţiile desfăşurate pe piaţa titlurilor de stat;

4. standardele profesionale impuse participanţilor pe aceste pieţe;

5.    condiţiile de acces la sistemele informatice ale administratorului de piaţă, dacă este cazul;

6.  măsurile disciplinare pentru încălcarea regulilor stabilite de administratorul de piaţă.

Art. 17. - Administratorii de piaţă permit accesul participanţilor care:

1. îndeplinesc condiţiile prevăzute în prezentul regulament, precum şi pe cele stabilite în reglementările proprii, aprobate de autoritatea de supraveghere;

2.   fac dovada dotării tehnice adecvate, stabilită de administratorul pieţei;

3.  au o structură organizatorică cerută prin reglementările pieţei.

CAPITOLUL V

Depozitarul titlurilor de stat

Art. 18. - (1) Depozitarea şi decontarea operaţiunilor cu titluri de stat au loc în cadrul sistemului de depozitare şi decontare a titlurilor de stat, administrat de entitatea mandatată de Ministerul Economiei şi Finanţelor în calitate de depozitar unic al titlurilor de stat.

(2)  Sistemul de depozitare şi decontare a titlurilor de stat asigură funcţia de depozitar unic pentru aceste instrumente şi este organizat pe baza sistemului deţinerilor indirecte, caracterizat prin existenţa unuia sau mai multor niveluri de intermediari între depozitarul titlurilor de stat şi deţinătorul final al titlurilor de stat.

(2.1) In sensul prezentului regulament, prin intermediar se înţelege entitatea care păstrează în custodie şi administrează titluri de stat pentru clienţii săi, în conformitate cu reglementările în vigoare.

(3)  Dreptul de proprietate asupra titlurilor de stat, pentru participanţii la sistemul de depozitare şi decontare, se dobândeşte prin înscrierea titlurilor de stat în conturile în nume propriu deschise în evidenţele depozitarului unic. In toate celelalte cazuri dreptul de proprietate se dobândeşte prin înscrierea în conturile deschise în evidenţele intermediarilor, sub rezerva existenţei titlurilor de stat în evidenţele depozitarului unic.

(3.1) Dreptul de proprietate asupra titlurilor de stat, precum şi determinarea opozabilităţii, conţinutului, întinderii şi efectelor asupra titlurilor de stat constituite drept garanţie sunt guvernate de legea statului unde drepturile au fost valabil înscrise, în conformitate cu prevederile art. 10 din Legea nr. 253/2004 privind caracterul definitiv al decontării în sistemele de plăţi şi în sistemele de decontare a operaţiunilor cu instrumente financiare şi ale art. 13 din Ordonanţa Guvernului nr. 9/2004 privind unele contracte de garanţie financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 222/2004.

(4)   Procesarea operaţiunilor cu titluri de stat în cadrul sistemului de depozitare şi decontare a titlurilor de stat se face în conformitate cu reglementările emise de depozitarul titlurilor de stat.

Art. 19. - (1) Intermediarii vor evidenţia deţinerile clienţilor lor separat de deţinerile proprii; în cazul în care un client al acestora este intermediar, vor evidenţia separat deţinerile intermediarului respectiv de cele ale clienţilor acestuia.

(2) Titlurile de stat, precum şi orice alte drepturi aferente acestora, evidenţiate pe numele clienţilor în conturile unui intermediar, nu vor fi considerate drept active sau pasive ale respectivului intermediar.

Art. 20. - (1) Transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de stat în cadrul sistemului de depozitare şi decontare se face cu respectarea principiului „livrare contra plată" (principiul DvP), asigurându-se astfel că debitarea conturilor de evidenţă a titlurilor de stat are loc dacă şi numai dacă are loc decontarea fondurilor.

(2)  Depozitarul titlurilor de stat nu este răspunzător de transferul dreptului de proprietate în conturile deschise în evidenţele intermediarilor.

(3) Intermediarii pieţei titlurilor de stat sunt direct răspunzători de asigurarea respectării principiului DvP pentru operaţiunile derulate în numele clienţilor lor, inclusiv în numele altor participanţi pentru care acţionează în calitate de agent de decontare în sistem.

Art. 21. - Sistemul de depozitare şi decontare a titlurilor de stat gestionează diferit contractele de gaj, după cum acestora le sunt aplicabile, după caz, prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 9/2004 privind unele contracte de garanţie financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 222/2004, sau ale Legii nr. 99/1999 privind unele măsuri pentru accelerarea reformei economice, cu modificările ulterioare.

Art. 22. - (1) Participanţii la sistemul de depozitare şi decontare a titlurilor de stat poartă răspunderea verificării modului de respectare a prevederilor legale aplicabile contractelor de gaj încheiate în cont propriu sau în contul clienţilor.

(2) Sistemul de depozitare şi decontare a titlurilor de stat administrează contractele de gaj conform instrucţiunilor transmise de participanţi.

Art. 23. - Decontarea pe fonduri aferentă operaţiunilor cu titluri de stat se efectuează prin conturile deschise pe numele participanţilor la piaţă în evidenţele Băncii Naţionale a României sau prin conturi deschise la o bancă, după caz, cu respectarea reglementărilor în domeniu şi a Regulilor sistemului ReGIS.

Art. 24. -In zilele declarate de Guvernul României drept zile nelucrătoare, dar care sunt zile bancare, toate operaţiunile de tipul cupon/dobândă, răscumpărare parţială/totală, răscumpărare opţională, aferente emisiunilor de titluri de stat scadente în aceste zile, vor fi amânate pentru prima zi lucrătoare următoare.

CAPITOLUL VI

Sancţiuni

Art. 25. - Sancţiunile pentru încălcarea prevederilor prezentului regulament se aplică de Banca Naţională a României şi/sau de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare în conformitate cu legislaţia în vigoare.

Art. 26. - (1) Administratorii pieţei primare şi/sau secundare a titlurilor de stat, mandataţi de Ministerul Economiei şi Finanţelor, vor stabili şi vor menţine proceduri eficiente pentru monitorizarea permanentă a respectării prezentului regulament şi a reglementărilor proprii. Administratorii de piaţă vor monitoriza operaţiunile efectuate de către participanţi, pentru a identifica încălcarea regulilor pieţei primare sau secundare prin care poate fi afectată funcţionarea ordonată a acesteia.

(2) Administratorii de piaţă vor supraveghea conduita participanţilor, vor investiga şi vor soluţiona cazurile de încălcare a prezentului regulament şi a reglementărilor proprii şi vor aplica sancţiuni disciplinare, altele decât cele prevăzute la art. 25.

Art. 27. - (1) Administratorii de piaţă pot retrage dreptul de acces unui participant, dacă acesta nu mai respectă condiţiile de acces, încalcă prevederile prezentului regulament şi/sau ale reglementărilor proprii ale administratorilor de piaţă ori nu se conformează instrucţiunilor emise de aceştia.

(2) Retragerea dreptului de acces pentru un participant se face după consultarea autorităţii de supraveghere/autorităţii competente din statul membru.

CAPITOLUL VII

Dispoziţii finale

Art. 28. - Dealerii selectaţi, precum şi salariaţii acestora pot înfiinţa asociaţii profesionale având drept scop ridicarea standardelor profesionale, stabilirea şi impunerea unor reguli de conduită şi etică profesională în desfăşurarea operaţiunilor pe piaţa titlurilor de stat din România. Astfel de asociaţii pot emite coduri de conduită care sunt avizate de Ministerul Economiei şi Finanţelor, Banca Naţională a României şi de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2509/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2509 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu