Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.2373 din 03.10.2016

pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005
ACT EMIS DE: Ministerul Finantelor Publice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 796 din 10 octombrie 2016



SmartCity1

Având în vedere dispoziţiile art. 4 alin. (1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul finanţelor publice emite următorul ordin: Articolul INormele metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.186 şi 1.186 bis din 29 decembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează conform anexei care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul IILa data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă orice alte dispoziţii contrare acestuia. Articolul III Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul finanţelor publice, Anca Dana Dragu ANEXĂ MODIFICĂRI ŞI COMPLETĂRI la Normele metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005 I. Capitolul III „Prevederi referitoare la elementele de bilanţ" se modifică şi se completează astfel: La punctul 3.1.9 „Decontări", primul paragraf se modifică şi va avea următorul cuprins: Decontările între instituţiile publice cuprind operaţiunile de decontare intervenite în cursul exerciţiului între instituţia superioară şi instituţiile subordonate reprezentând sumele transmise de instituţia superioară către instituţiile din subordine, precum şi sumele transmise de instituţiile subordonate către instituţia publică superioară. Contabilitatea decontărilor între instituţiile publice cuprinde operaţiunile care se înregistrează reciproc şi în aceeaşi perioadă de gestiune, atât în contabilitatea unităţii debitoare, cât şi a celei creditoare aparţinând aceluiaşi ordonator principal de credite (contul 481). II. Capitolul IV „Prevederi referitoare la elementele din contul de rezultat patrimonial" se modifică şi se completează astfel: La punctul 1 „Cheltuieli", după ultimul paragraf al punctului 1.2. „Momentul recunoaşterii cheltuielilor" se introduce următorul text:Cheltuielile din diferenţe de curs valutar trebuie recunoscute în perioada în care apar cu ocazia decontării sau a raportării în situaţiile financiare a elementelor monetare, creanţelor şi datoriilor, la cursuri diferite faţă de cele la care au fost înregistrate iniţial pe parcursul perioadei sau faţă de cele care au fost raportate în situaţiile financiare anterioare. III. Capitolul VI „Planul de conturi general pentru instituţii publice" se modifică şi se completează astfel: 1. Clasa 1 „Conturi de capitaluri" se modifică şi completează după cum urmează: la grupa 10 „Capital, rezerve, fonduri":

după contul sintetic de gradul III 1020102 „Fondul bunurilor care alcătuiesc proprietatea privată a instituţiei publice" se introduce contul sintetic de gradul III 1020103 „Fondul bunurilor care alcătuiesc domeniul privat al statului - reprezentând bunuri confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului, altele decât active fixe";

după contul sintetic de gradul III 1040102 „Fondul bunurilor care alcătuiesc proprietatea privată a instituţiei publice din administraţia locală" se introduce contul sintetic de gradul III 1040103 „Fondul bunurilor care alcătuiesc domeniul privat al unităţilor administrativ-teritoriale - reprezentând bunuri confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a unităţilor administrativ-teritoriale, altele decât active fixe";

la grupa 13 „Fonduri cu destinaţie specială":

se elimină următoarele conturi sintetice de gradul I, II şi III: 139 „Alte fonduri", 13901 „Fond de dezvoltare a spitalului" şi 1390100 „Fond de dezvoltare a spitalului".2. Clasa 4 „Conturi de terţi" se modifică şi se completează astfel: la grupa 44 „Bugetul statului, bugetul local, bugetul asigurărilor sociale de stat şi conturi asimilate", după contul sintetic de gradul I 446 „Alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate" se elimină conturile sintetice: 44600 „Alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate" şi 4460000 „Alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate" şi se introduc următoarele conturi sintetice de gradul II şi III: 44601 «Alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate»; 4460100 «Alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate»; 44602 «Impozitul pe profit»; 4460200 «Impozitul pe profit»."; la grupa 46 „Debitori şi creditori diverşi, debitori şi creditori ai bugetelor", după contul 4610103 „Debitori sub 1 an - creanţe din operaţiuni cu FEN" se introduce contul sintetic de gradul III 4610104 „Debitori sub 1 an - instituţii de credit, din tranzacţii cu carduri bancare";

la grupa 48 „Decontări":

de la contul sintetic de gradul I 481 „Decontări între instituţia superioară şi instituţiile subordonate" se elimină următoarele conturi sintetice de gradul II şi III: 48102 „Decontări privind activele fixe", 4810200 „Decontări privind activele fixe", 48103 „Decontări privind stocurile" şi 4810300 „Decontări privind stocurile";

se elimină următoarele conturi sintetice de gradul I, II şi III: 482 „Decontări între instituţii subordonate", 48200 „Decontări între instituţii subordonate" şi 4820000 „Decontări între instituţii subordonate".3. Clasa 6 „Conturi de cheltuieli" se modifică şi se completează astfel: la grupa 63 „Cheltuieli cu alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate", după contul sintetic de gradul I 635 „Cheltuieli cu alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate" se elimină conturile sintetice: 63500 „Cheltuieli cu alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate" şi 6350000 „Cheltuieli cu alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate" şi se introduc următoarele conturi sintetice de gradul II şi III:63501 «Cheltuieli cu alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate»; 6350100 «Cheltuieli cu alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate»; 63502 «Cheltuieli cu impozitul pe profit»; 6350200 «Cheltuieli cu impozitul pe profit IV. Capitolul VII „Instrucţiunile de utilizare a conturilor" se modifică şi se completează astfel: 1. La grupa 13 „Fonduri cu destinaţie specială" se elimină conţinutul şi funcţiunea contului 13901 „Fond de dezvoltare a spitalului". 2. La grupa 48 „Decontări": 2.1. Se elimină conţinutul şi funcţiunea contului 481 „Decontări între instituţia superioară şi instituţiile subordonate" şi se înlocuieşte cu următorul text: Contul 481 «Decontări între instituţia superioară şi instituţiile subordonate» Cu ajutorul acestui cont se ţine evidenţa raporturilor de decontare intervenite între instituţii, reprezentând sumele transmise de instituţia superioară către instituţiile din subordine, precum şi sumele transmise de instituţiile publice subordonate către instituţia publică superioară. Contul 481 «Decontări între instituţia superioară şi instituţiile subordonate» este un cont bifuncţional. În debitul contului se înregistrează sumele transmise instituţiilor publice subordonate (la instituţiile superioare) şi sumele neutilizate transmise instituţiilor ierarhic superioare (la instituţia subordonată). În creditul contului se înregistrează sumele neutilizate, primite de la instituţiile publice subordonate (la instituţia superioară) şi sumele primite (la instituţia subordonată). Soldul poate fi debitor sau creditor. La consolidare soldul contului trebuie să fie zero. Contul se detaliază pe următoarele conturi sintetice de gradele II şi III: 48101 «Decontări privind operaţiuni financiare»; 4810101 «Decontări privind operaţiuni financiare - activitatea operaţională»; 4810102 «Decontări privind operaţiuni financiare - activitatea de investiţii»; 4810103 «Decontări privind operaţiuni financiare - activitatea de finanţare»; 48109 «Alte decontări»; 4810900 «Alte decontări». Contabilitatea analitică a contului se ţine pe cod sector, sursă de finanţare. Contul 481 «Decontări între instituţia superioară şi instituţiile subordonate» se debitează prin creditul conturilor: 1170000 «Rezultatul patrimonial» la instituţiile publice de subordonare locală finanţate integral din bugetul local, închiderea contului la începutul exerciţiului financiar următor;

la Casa Naţională de Pensii Publice şi casele teritoriale de pensii, închiderea contului la începutul exerciţiului financiar următor;

la Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi unităţile teritoriale, închiderea contului la începutul exerciţiului următor;

la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi unităţile teritoriale, închiderea contului la începutul exerciţiului financiar următor.5210200 «Rezultatul execuţiei bugetare din anul curent» la unităţile administrativ-teritoriale, la sfârşitul exerciţiului financiar cu soldul plăţilor nete de casă preluate de la instituţiile publice finanţate integral din bugetul local, în vederea stabilirii rezultatului execuţiei bugetului local din anul curent.5250201 «Rezultatul execuţiei bugetare din anul curent a sistemului de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale» virarea către Casa Naţională de Pensii Publice a excedentului execuţiei bugetare din anul curent, aferent sistemului de asigurare pentru accidente de muncă, de către casele teritoriale de pensii;

acoperirea deficitului execuţiei bugetare din anul curent înregistrat la casele teritoriale de pensii, aferent sistemului de asigurare pentru accidente de muncă, de către Casa Naţională de Pensii Publice.5250202 «Rezultatul execuţiei bugetare din anul curent al bugetului asigurărilor sociale de stat» virarea de către casele teritoriale de pensii a excedentului execuţiei bugetare din anul curent la Casa Naţională de Pensii Publice;

acoperirea de către Casa Naţională de Pensii Publice a deficitului execuţiei bugetare înregistrat în anul curent la nivelul caselor teritoriale de pensii şi alte drepturi sociale.5600101 «Disponibil în lei al instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii - Disponibil curent la trezorerie» la instituţia superioară, cu sumele virate instituţiilor subordonate în vederea efectuării cheltuielilor.5610101 «Disponibil în lei al instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii - Disponibil curent la trezorerie» la instituţia superioară, cu sumele virate instituţiilor subordonate în vederea efectuării cheltuielilor.5620101 «Disponibil în lei al activităţilor finanţate integral din venituri proprii - Disponibil curent la trezorerie» la instituţia superioară, cu sumele virate instituţiilor subordonate în vederea efectuării cheltuielilor.5710200 «Rezultatul execuţiei bugetare din anul curent» virarea de către casele de asigurări de sănătate a excedentului execuţiei bugetare din anul curent la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate;

acoperirea de către Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a deficitului execuţiei bugetare din anul curent la nivelul caselor de asigurări de sănătate.5740201 «Rezultatul execuţiei bugetare din anul curent al Fondului de garantare pentru plata creanţelor salariale» virarea către Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă a excedentului execuţiei bugetare din anul curent, aferent Fondului de garantare pentru plata creanţelor salariale, de către agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă;

acoperirea deficitului execuţiei bugetare din anul curent înregistrat la agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă, aferent Fondului de garantare pentru plata creanţelor salariale, de către Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă.5740202 «Rezultatul execuţiei bugetare din anul curent al bugetului asigurărilor pentru şomaj» virarea de către agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă a excedentului execuţiei bugetare din anul curent la Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă;

acoperirea de către Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă a deficitului execuţiei bugetare înregistrat în anul curent la nivelul agenţiilor judeţene pentru ocuparea forţei de muncă.Contul 481 «Decontări între instituţia superioară şi instituţiile subordonate» se creditează prin debitul conturilor: 1170000 «Rezultatul reportat» la unităţile administrativ-teritoriale, închiderea contului la începutul exerciţiului financiar următor;

la Casa Naţională de Pensii Publice şi casele teritoriale de pensii, închiderea contului la începutul exerciţiului financiar următor;

la Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi unităţile teritoriale, închiderea contului la începutul exerciţiului următor;

la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi unităţile teritoriale, închiderea contului la începutul exerciţiului financiar următor.5210200 «Rezultatul execuţiei bugetare din anul curent» la instituţiile publice finanţate din bugetul local, la sfârşitul exerciţiului financiar, cu soldul plăţilor nete de casă efectuate din bugetul repartizat de unitatea administrativ-teritorială, în vederea stabilirii rezultatului execuţiei bugetului local din anul curent5250201 «Rezultatul execuţiei bugetare din anul curent a sistemului de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale» acoperirea de către Casa Naţională de Pensii Publice a deficitului execuţiei bugetare din anul curent la casele teritoriale de pensii;

preluarea excedentului execuţiei bugetare din anul curent înregistrat la casele teritoriale de pensii, de către Casa Naţională de Pensii Publice.5250202 «Rezultatul execuţiei bugetare din anul curent al bugetului asigurărilor sociale de stat» acoperirea de către Casa Naţională de Pensii Publice a deficitului execuţiei bugetare înregistrat în anul curent la casele teritoriale de pensii;

preluarea de către Casa Naţională de Pensii Publice a excedentului execuţiei bugetare din anul curent înregistrat de casele teritoriale de pensii.5600101 «Disponibil în lei al instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii - Disponibil curent la trezorerie» la instituţia subordonată, cu sumele primite de la instituţia superioară în vederea efectuării cheltuielilor.5610101 «Disponibil în lei al instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii - Disponibil curent la trezorerie» la instituţia subordonată, cu sumele primite de la instituţia superioară în vederea efectuării cheltuielilor.5620101 «Disponibil în lei al activităţilor finanţate integral din venituri proprii - Disponibil curent la trezorerie» la instituţia subordonată, cu sumele primite de la instituţia superioară în vederea efectuării cheltuielilor.5710200 «Rezultatul execuţiei bugetare din anul curent» acoperirea de către Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a deficitului execuţiei bugetare înregistrat în anul curent la casele de asigurări de sănătate teritoriale; preluarea de către Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a excedentului înregistrat la casele de asigurări de sănătate.5740201 «Rezultatul execuţiei bugetare din anul curent al Fondului de garantare pentru plata creanţelor salariale» acoperirea de către Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă a deficitului execuţiei bugetare a Fondului de garantare pentru plata creanţelor salariale, înregistrat în anul curent la agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă;

preluarea de către Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă a excedentului execuţiei bugetare înregistrat la agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă.5740202 «Rezultatul execuţiei bugetare din anul curent al bugetului asigurărilor pentru şomaj» acoperirea de către Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă a deficitului execuţiei bugetare din anul curent la agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă;

preluarea de către Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă a excedentului execuţiei bugetare înregistrat de agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă. 2.2. Se elimină conţinutul şi funcţiunea contului 482 „Decontări între instituţii subordonate". 3. Se completează funcţiunea următoarelor conturi în afara bilanţului, astfel: a)la contul 8060000 „Credite bugetare aprobate" se completează cu textul: „Soldul contului la finele exerciţiului bugetar nu se redeschide în anul următor."; b)la contul 8061000 „Credite deschise de repartizat" se completează cu textul: „Soldul contului la finele exerciţiului bugetar nu se redeschide în anul următor."; c)la contul 8062000 „Credite deschise pentru cheltuieli proprii" se completează cu textul: „Soldul contului la finele exerciţiului bugetar nu se redeschide în anul următor."; d)la contul 8066000 „Angajamente bugetare" se completează cu textul următor: „Soldul contului la finele exerciţiului bugetar nu se redeschide în anul următor." şi „Contul se ţine pe analitice distincte pentru acţiunile multianuale şi anuale."; e)la contul 8067000 „Angajamente legale" se completează cu textul: „Contul se ţine pe analitice distincte pentru acţiunile multianuale şi anuale."; f)la contul 8071000 „Credite de angajament aprobate" se completează cu textul: „Soldul contului la finele exerciţiului bugetar nu se redeschide în anul următor."; g)la contul 8072000 „Credite de angajament angajate" se completează cu textul: „Soldul contului la finele exerciţiului bugetar nu se redeschide în anul următor."V. Capitolul VIII „Monografia privind înregistrarea în contabilitate a principalelor operaţiuni" se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La punctul IV „Conturi de terţi", după operaţiunile contabile de la subpunctul „Ajustări pentru deprecierea creanţelor" se introduce textul cu următorul conţinut:

Nr. crt. Denumire operaţiune Simbol cont debitor Simbol cont creditor
„Înregistrarea cheltuielii cu impozitul pe profit
1. Sumele datorate de instituţiile publice către bugetul statului/bugetele locale, după caz, reprezentând impozitul pe profit, potrivit legii 6350200 4460200"

2. La punctul V „Conturi de trezorerie", după operaţiunile contabile de la punctul 5 „Împrumuturi pe termen scurt primite şi dobânzi aferente acestora" se introduce textul cu următorul conţinut:

Nr. crt. Denumire operaţiune Simbol cont debitor Simbol cont creditor
„6. Sumele reprezentând venituri ale bugetelor locale, venituri proprii ale instituţiilor publice sau venituri cuvenite altor bugete, achitate prin intermediul cardurilor bancare la terminale de plată electronice instalate la sediile instituţiilor publice beneficiare*)
A. În situaţia în care există obligativitatea constituirii debitului:
1. Evidenţierea în contabilitatea proprie a instituţiilor publice beneficiare a debitelor constituite pe seama instituţiilor de credit, rezultate din stingerea obligaţiilor fiscale şi/sau bugetare ale contribuabililor la data la care a fost efectuată tranzacţia, astfel cum este confirmată prin procedura de autorizare a acesteia. 4610104/analitic: instituţii de credit 4640000 (4610101) analitic: clasificaţie venituri/contribuabili
2. Înregistrarea sumelor încasate în contul de disponibil deschis la Trezoreria Statului pe numele instituţiei publice 5290901 4610104/analitic: instituţii de credit
3. Evidenţierea ca venituri încasate la bugetele către care s-a efectuat plata, la data încasării sumelor respective în conturile corespunzătoare de venituri bugetare deschise la Trezoreria Statului 5210100 (5600101; 5610101 etc.)/analitic: clasificaţie venituri 5290901
B. În situaţia în care nu există obligativitatea constituirii debitelor:
1. Evidenţierea în contabilitatea proprie a instituţiilor publice beneficiare a debitelor constituite pe seama instituţiilor de credit la data la care a fost efectuată tranzacţia, astfel cum este confirmată prin procedura de autorizare a acesteia 4610104/analitic: instituţii de credit 4480100
2. Înregistrarea sumelor încasate în contul de disponibil deschis la Trezoreria Statului pe numele instituţiei publice 5290901 4610104/analitic: instituţii de credit
3. Virarea sumelor încasate din contul de disponibil deschis la Trezoreria Statului în conturile de venituri bugetare 4480100 5290901
4. Evidenţierea ca venituri încasate la bugetele către care s-a efectuat plata, la data încasării sumelor respective în conturile corespunzătoare de venituri bugetare deschise la Trezoreria Statului 5210100 (5600101; 5610101 etc.)/analitic: clasificaţie venituri 7xx/analitic: clasificaţie venituri

*) Sumele reprezentând venituri ale bugetelor locale, venituri proprii ale instituţiilor publice sau venituri cuvenite altor bugete, achitate prin intermediul cardurilor bancare la terminalele de plată electronice instalate la sediile instituţiilor publice beneficiare, se raportează în formularele: «Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - venituri» (anexa nr. 5 la situaţiile financiare), «Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii - de subordonare locală - venituri» (anexa nr. 9 la situaţiile financiare) şi «Contul de execuţie a bugetului local - venituri» (Anexa nr. 12 la situaţiile financiare), astfel: sumele achitate la terminalele de plată şi care nu au fost încasate în conturile de venituri bugetare deschise la Trezoreria Statului până la data decontării aferente drepturilor constatate pe seama contribuabililor sau debitorilor care au fost raportate anterior în coloanele: 3 «Drepturi constatate» - «Total», 4 «Drepturi constatate din anii precedenţi» şi 5 «Drepturi constatate» - «din anul curent» se raportează în coloana 7 «Stingeri pe alte căi decât încasări»; debitele constituite pe seama instituţiilor de credit rezultate din stingerea obligaţiilor fiscale şi/sau bugetare ale contribuabililor nu se raportează în contul de execuţie - venituri; sumele încasate de la instituţia de credit, aferente tranzacţiei, în contul de disponibil deschis la Trezoreria Statului pe numele instituţiilor publice beneficiare nu se raportează în contul de execuţie - venituri. veniturile încasate la bugetele către care s-a efectuat plata, provenite din debitele constituite pe seama instituţiilor de credit, se evidenţiază la data încasării sumelor respective în conturile corespunzătoare de venituri deschise la Trezoreria Statului şi se raportează în coloana 6 «Încasări realizate»; aceste sume nu se mai înscriu în coloana 7 «Stingeri pe alte căi decât încasări»."VI. Capitolul X „Contabilitatea operaţiunilor specifice bugetului de stat" se modifică şi se completează astfel: Punctul 2 „Monografia privind înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor specifice" se modifică şi se completează astfel: la punctul III „Stingerea creanţelor fiscale prin alte modalităţi" se introduce textul cu următorul cuprins:

Nr. crt. Descriere operaţiune Simbol cont debitor Simbol cont creditor
„Trecerea bunurilor imobile şi a terenurilor în proprietatea publică a statului, ca urmare a procedurii de dare în plată, potrivit legii 211; 212 101"

VII. Capitolul XI „Contabilitatea operaţiunilor specifice bugetelor locale" se modifică şi se completează astfel: Punctul 2 „Monografia privind înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor specifice" se modifică şi se completează după cum urmează: după operaţiunea contabilă „Înregistrarea încasării dividendelor în contul (...) şi virarea în contul bugetului local" se introduce textul următor:

Nr. crt. Descriere operaţiune Simbol cont debitor Simbol cont creditor
„Trecerea bunurilor imobile şi a terenurilor în proprietatea publică a unităţii administrativ-teritoriale, ca urmare a procedurii de dare în plată, conform legii 211; 212 103"

VIII. Anexa nr. 2 „Dezvoltarea conturilor sintetice în conturi analitice în scop de raportare a Balanţei de verificare la Ministerul Finanţelor Publice" se modifică şi se completează astfel: 1. De la următoarele conturi sintetice de gradul III se elimină clasificaţia funcţională cheltuieli şi clasificaţia economică cheltuieli: contul 5120101 „Conturi la trezorerii în lei"; contul 5580101 „Disponibil în lei din contribuţia naţională reprezentând cofinanţarea de la buget aferentă programelor/ proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile la Trezorerie"; contul 5580201 „Disponibil în lei din contribuţia naţională reprezentând alte cheltuieli decât cele eligibile de la buget aferente programelor/proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile la trezorerie"; contul 5590101 „Disponibil în lei de la buget reprezentând prefinanţări şi fonduri în cazul indisponibilităţilor temporare aferente programelor/proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile la trezorerie".2. Contul 5600102 „Disponibil în lei al instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii - Disponibil curent la instituţii de credit" nu se dezvoltă în analitic pe clasificaţia veniturilor şi, respectiv, clasificaţia funcţională şi economică a cheltuielilor în situaţia în care se efectuează operaţiuni de încasări şi plăţi care nu reprezintă venituri sau cheltuieli în bugetul instituţiei publice (de exemplu: garanţii de participare la licitaţii). IX. În întreg cuprinsul Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţii publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005, cu modificările şi completările ulterioare, se efectuează următoarele: 1.1. Din conţinutul conturilor se elimină corespondenţele cu conturile 481 „Decontări între instituţia superioară şi instituţiile subordonate" şi 482 „Decontări între instituţii subordonate" care reglementează raporturile de decontare intervenite între instituţii, reprezentând valoarea activelor fixe, a materialelor transmise şi primite în vederea executării unor acţiuni în cadrul instituţiei publice. 1.2. Conturile eliminate: 48102 „Decontări privind activele fixe", 4810200 „Decontări privind activele fixe", 48103 „Decontări privind stocurile" şi 4810300 „Decontări privind stocurile", respectiv 482 „Decontări între instituţii subordonate" se înlocuiesc cu următoarele conturi: 6580101 „Alte cheltuieli operaţionale - transfer active fixe şi stocuri între instituţii publice" şi 7790101 „Venituri, bunuri şi servicii primite cu titlu gratuit - transfer active fixe şi stocuri între instituţii publice", după caz. 2. Soldurile debitoare ale conturilor 4810200 „Decontări privind activele fixe" şi 4810300 „Decontări privind stocurile" se transpun în contul 6580101 „Alte cheltuieli operaţionale - transfer active fixe şi stocuri între instituţii publice". Soldurile creditoare ale conturilor 4810200 „Decontări privind activele fixe" şi 4810300 „Decontări privind stocurile" se transpun în contul 7790101 „Venituri, bunuri şi servicii primite cu titlu gratuit -– transfer active fixe şi stocuri între instituţii publice". 3. Soldul debitor al contului 482 „Decontări între instituţii subordonate" se transpune în contul 6580101 „Alte cheltuieli operaţionale - transfer active fixe şi stocuri între instituţii publice", iar soldul creditor se transpune în contul 7790101 „Venituri, bunuri şi servicii primite cu titlu gratuit - transfer active fixe şi stocuri între instituţii publice".



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2373/2016

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2373 din 2016
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu