ORDIN Nr. 2258 din 28
decembrie 2005
pentru incadrarea
vehiculelor rutiere care efectueaza transporturi internationale de marfuri in
categorii de poluare si de siguranta a circulatiei
ACT EMIS DE:
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 94 din 1 februarie 2006
In temeiul prevederilor
art. 12 lit. b) si ale art. 13 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997
privind transporturile, republicata, cu modificarile si completarile
ulterioare, ale art. 5 alin. (3) lit. o) din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, in baza art. 5 alin. (4) din
Hotararea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea si functionarea
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, cu modificarile si
completarile ulterioare,
in conformitate cu
normele si conditiile tehnice privind siguranta rutiera si protectia mediului, prevazute
in directivele europene si in regulamentele CEE/ONU, precum si in acord cu
rezolutiile Conferintei Europene a Ministrilor Transporturilor (CEMT),
ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului emite urmatorul ordin:
Art. 1. - (1)
Vehiculele rutiere cu masa maxima autorizata mai mare de 3,5 tone, destinate
transportului international de marfuri, se clasifica in categoriile de poluare
si de siguranta a circulatiei, prevazute in anexa nr. 1*).
(2) Clasificarea
prevazuta la alin. (1) se face conform nivelurilor maxime admise de poluare
chimica si sonora, prevazute in anexa nr. 2a)*), si prescriptiilor tehnice si
de siguranta activa/pasiva, prevazute in anexa nr. 2b).
(3) Autovehiculele
incadrate in categoriile de poluare "A_E4" - "F", potrivit
clasificarii prevazute in anexa nr. 1, primesc copia conforma a licentei de
transport pentru transporturi internationale de marfuri.
------------
*) Anexa nr. 1 este
reprodusa in facsimil.
*) Anexa nr. 2a) este
reprodusa in facsimil.
Art. 2. - (1) Regia
Autonoma "Registrul Auto Roman", denumita in continuare R.A.R.,
certifica incadrarea autovehiculelor in categoriile de poluare "A_E4"
- "F" si elibereaza dovezi de certificare corespunzatoare, avand forma
si continutul conform modelelor prevazute in anexele nr. 3a) - 3j)*).
(2) Certificarea
incadrarii autovehiculelor, prevazuta la alin. (1), se face in baza
certificatelor de conformitate eliberate de fabricantul autovehiculului sau de
reprezentanta acestuia pentru Romania, conform prevederilor Rezolutiei
CEMT/CM(2005)/9 Final, a documentelor de omologare de tip ale autovehiculului
si a verificarilor tehnice efectuate conform anexelor nr. 2a) si 2b).
(3) Opacitatea gazelor
de evacuare se va masura doar in cazul in care vechimea autovehiculului
depaseste un an de la data fabricatiei sau daca se sesizeaza vizual un grad
ridicat al opacitatii gazelor de evacuare.
------------
*) Anexele nr. 3a) -
3j) sunt reproduse in facsimil.
Art. 3. - (1) Dovezile
de certificare pentru autovehiculele incadrate in categoriile "C" -
"F" au valabilitatea de maximum un an de la data eliberarii, aceasta
fiind insa corelata cu data la care s-a masurat opacitatea gazelor.
(2) Dovezile de
certificare pentru autovehiculele incadrate in categoria de poluare
"B" au valabilitatea de maximum un an de la data eliberarii, aceasta
fiind insa corelata cu valabilitatea documentului ce atesta insonorizarea
autovehiculului (certificatul austriac de zgomot).
(3) Dovezile de
certificare pentru autovehiculele incadrate in categoriile de poluare
"A_E4" - "A" se elibereaza atat pentru autovehicul, cat si
pentru (semi)remorca tractata de acesta si au valabilitatea de maximum un an de
la data eliberarii, aceasta fiind insa corelata cu valabilitatea certificatului
ce atesta insonorizarea autovehiculului (certificatul austriac de zgomot).
(4) Pentru
autovehiculele ce nu prezinta certificatul austriac de zgomot, verificarea
insonorizarii se face o data la 2 ani de catre R.A.R. prin verificarea
conformitatii cu documentele de omologare.
Art. 4. - (1) Dovezile
de certificare pentru autovehiculele incadrate in categoriile "A_E4"
- "B" sunt eliberate de R.A.R. in conformitate cu prevederile art. 2
alin. (1).
(2) Certificatele de
conformitate eliberate de fabricantul autovehiculului sau de reprezentantul
acestuia pentru Romania sunt redactate in limbile engleza, franceza si germana.
Art. 5. - Certificatele
ce atesta controlul tehnic pentru vehiculele incadrate in categoriile
"A_E4" - "A" conform Rezolutiei CEMT/(2005)/9 Final sunt
eliberate de R.A.R. in limbile romana, engleza si germana, conform anexelor nr.
4a) - 4c)*).
------------
*) Anexele nr. 4a) -
4c) sunt reproduse in facsimil.
Art. 6. - Pentru
verificarea compatibilitatii sistemului de franare pentru vehiculele incadrate
conform Ordinului ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei
nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementarilor privind conditiile tehnice pe
care trebuie sa le indeplineasca vehiculele rutiere in vederea admiterii in
circulatie pe drumurile publice din Romania - RNTR 2, cu modificarile si
completarile ulterioare, categoria BC (autotractoare cu sa) si DA
(semiremorci), certificatele de poluare se elibereaza doar in ansamblu.
Art. 7. - In cazul in
care vehiculele fac obiectul unui contract de inchiriere sau de leasing pentru
vehiculele ce circula cu autorizatie multipla CEMT, este obligatorie
prezentarea copiei legalizate dupa contractul de inchiriere/leasing, din care
sa rezulte legatura dintre proprietarul vehiculului si utilizatorul sau
(detinatorul de autorizatie CEMT). Aceste contracte trebuie sa contina numele
proprietarului si al utilizatorului, data semnarii contractului, durata
contractului si numarul de identificare al vehiculului.
Art. 8. - (1) Este
obligatoriu ca la utilizarea unei autorizatii multiple CEMT aceasta sa fie
insotita de dovezile de certificare prevazute in prezentul ordin si de
certificatele de conformitate eliberate de fabricantul vehiculului sau de
reprezentanta fabricantului vehiculului in Romania.
(2) Pe toata durata
valabilitatii dovezilor de certificare este obligatorie respectarea tuturor
conditiilor tehnice initiale ce au stat la baza eliberarii lor.
(3) In cazul
nerespectarii prevederilor alin. (1) sau (2), autorizatia multipla CEMT se
considera invalida.
Art. 9. - La efectuarea
transportului international de marfuri nu trebuie omisa prezentarea celorlalte
documente (inspectie tehnica periodica internationala, agreere ADR, ATP,
autorizatie pentru transport agabaritic etc.).
Art. 10. - In cazul in
care un operator de transport a fost sanctionat pentru abateri repetate pentru
nerespectarea conditiilor tehnice initiale ce au stat la baza obtinerii dovezilor
de certificare si/sau pentru neprezentarea in trafic a dovezilor de certificare
si a celorlalte documente conform Rezolutiei CEMT/CM (2005)/9 Final, acestuia i
se va retrage dreptul de a mai obtine/utiliza autorizatii CEMT pe o perioada de
2 ani.
Art. 11. - Dovezile de
certificare pentru autovehiculele incadrate in categoriile de poluare
"A_E3" - "F", eliberate in conformitate cu prevederile
Ordinului ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr.
1.105/2002 pentru incadrarea vehiculelor rutiere care efectueaza transporturi
internationale de marfuri in categorii de poluare si de siguranta a
circulatiei, sunt considerate valabile daca au fost eliberate pana la data de 1
ianuarie 2006.
Art. 12. - Directia
generala infrastructura si transport rutier din cadrul Ministerului
Transporturilor, Constructiilor si Turismului impreuna cu R.A.R. si Autoritatea
Rutiera Romana - A.R.R. vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 13. - Anexele nr.
1 - 4 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 14. - Cu data
prezentului ordin, Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si
locuintei nr. 1.105/2002 pentru incadrarea vehiculelor rutiere care efectueaza
transporturi internationale de marfuri in categorii de poluare si de siguranta
a circulatiei, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 689 din
19 septembrie 2002, se abroga.
Art. 15. - Prezentul
ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul transporturilor,
constructiilor si turismului,
Gheorghe Dobre
ANEXA 1
CLASIFICAREA
AUTOVEHICULELOR T.I.R.
din categoriile
"N2" si "N3" in functie de indeplinirea reglementarilor
europene referitoare la protectia mediului si siguranta circulatiei
______________________________________________________________________________
|Categoria/ | Directive
europene si regulamente CEE/ONU |Opacitate fum |
|dovada de
|__________________________________________________|conform |
|certificare |
| | |Directivei |
|(vezi |Poluare
CHIMICA| Poluare FONICA |Conditii TEHNICE|nr. 1999/96 |
|detalii |
| | |si |
|anexa nr. 3)|
| | |Directivei |
| |
| | |nr. 1999/52/CE|
| |
| | |sau |
| | |
| |R24-03/CEE/ONU|
| |
| | | (m--1) |
|____________|_______________|_________________|________________|______________|
| A_E4 |Directiva
|Directiva |Conform | |
| |nr.
1999/96B/CE|nr. 1999/101/CE |CEMT/CM(2005)/9 | |
| |sau R49-03
|R51-02 (CEE/ONU) |Final | 0,5 |
| |(EURO 4)
|sau KDV 1967*) | | |
| |
|(anexa nr. 1g) | | |
|____________|_______________|_________________|________________|______________|
| A_E3 |Directiva
|Directiva |Conform | |
| |nr.
1999/96A/CE|nr. 1999/101/CE |CEMT/CM(2005)/9 | |
| |sau R49-03
|R51-02 (CEE/ONU) |Final | 0,80 |
| |(EURO 3)
|sau KDV 1967*) | | |
| |
|(anexa nr. 1g) | | |
|____________|_______________|_________________|________________|______________|
| A |Directiva
|Directiva |Conform |Conform |
| |nr. 91/542/CEE
|nr. 1999/101/CE |CEMT/CM(2005)/9 |R.N.T.R.-1 |
| |nivel B sau
|R51-02 (CEE/ONU) |Final | |
| |R49-02 nivel B
|sau KDV 1967*) | | |
| |(EURO 2) |(anexa
nr. 1g) | | |
|____________|_______________|_________________|________________|
|
| B |Directiva
|Directiva |Conform | |
| |nr. 91/542/CEE
|nr. 92/97/CEE, |CEMT/CM(2005)/9 | |
| |nivel A sau
|R51-02 (CEE/ONU) |Final | |
| |R49-02 nivel A
|sau KDV 1967*) | | |
| |(EURO 1)
|(anexa nr. 1g) | | |
|____________|_______________|_________________|________________|
|
| C |Directiva
| | Conform | |
| |nr. 91/542/CEE
| | R.N.T.R.-1 | |
| |nivel B sau
|R51-01 (CEE/ONU) | | |
| |R49-02 nivel B
| | | |
| |(EURO 2)
| | | |
| |
| | | |
|____________|_______________|_________________|________________|
|
| D |R49-02 nivel A
| | | |
| |(EURO 1)
|R51-01 (CEE/ONU) | | |
|
|_______________|_________________| Conform | |
| |sau EURO 0
(Directiva | R.N.T.R.-1 | |
| |nr. 88/77/CEE
+ zgomot conform | | |
| |KDV 1967
(anexa nr. 1g) sau | | |
| |R51-02
(CEE/ONU) | | |
|____________|_________________________________|________________|
|
| E |R49-01 (EURO
0)|R51-01 (CEE/ONU) | | |
| |
|sau R51-00 | | |
| |_______________|_________________|
Conform | |
|
|sau | R.N.T.R.-1 | |
| |R49-00
(CEE/ONU) + zgomot conform| | |
| |KDV 1967 sau
R51-02 (CEE/ONU) | | |
|____________|_________________________________|________________|
|
| F | R49-00
|R51-00 (CEE/ONU) | R.N.T.R.-1 | |
| | (CEE/ONU)
| | | |
|____________|_______________|_________________|________________|______________|
*) KDV 1967 = Decretul
austriac de aplicare a legii privind autovehiculele rutiere.
ANEXA 2a)
NIVELUL MAXIM ADMIS
pentru POLUAREA CHIMICA la MOTOARELE DIESEL de AUTOVEHICULE din CATEGORIILE
"N2" si "N3" conform REGLEMENTARILOR EUROPENE
______________________________________________________________________________
|N| | REGLEMENTARI
|
|r|PARAMETRU|__________________________________________________________________|
| | (g/kWh) |
|Directiva| Directiva |Directiva|Directiva| OBS. |
| | |R49-00|nr.
| nr. 91/542/CEE |nr. 1999/|nr. 1999/|___________|
| | |CEE/
|88/77/CEE| sau Reg. |96A/CE |96B/CE | (*) |
| | |ONU |sau Reg.
| R49-02 CEE/ONU |ciclurile|ciclurile|valorile |
| | | |R49-01
|_________________|ESC+ELR |ESC+ELR |dintre |
| | | |CEE/ONU
|Nivel A |Nivel B |(EURO-3) |(EURO-4) |paranteze |
| | | |(EURO-0)
|(EURO-1)|(EURO-2)| | |sunt |
|_|_________|______|_________|________|________|_________|_________|pentru
|
|1|Emisie CO| 14,0 | 12,3
| 4,9 | 4,0 | 2,1 | 1,5 |omologarea |
| | | |
(11,2)*)| (4,5)*)| | | |de tip a |
|_|_________|______|_________|________|________|_________|_________|motoarelor
|
|2|Emisie HC| 3,5 | 2,6
| 1,23 | 1,1 | 0,66 | 0,46 | |
| | | | (2,4)*)
| (1,1)*)| | | | |
|_|_________|______|_________|________|________|_________|_________|
|
|3|Emisie | 18,0 | 15,8
| 9,0 | 7,0 | 5,0 | 3,5 | |
| |NO_x | |
(14,4)*)| (8,0)*)| | | | |
|_|_________|______|_________|________|________|_________|_________|___________|
| | | |
| 0,68 | | | |P_max </= |
| | | |
| (0,61) | | | | </= 85 kW |
|4|Particule| - | -
|________| 0,15 | 0,10 | 0,02 |___________|
| | | |
| 0,40 |(0,25)a)| (0,13)b)| |P_max > |
| | | |
| (0,36) | | | | > 85 kW |
|_|_________|______|_________|________|________|_________|_________|___________|
|5|Opacitate| - | - |
- | - | 0,8 | 0,5 | - |
|_|_________|______|_________|________|________|_________|_________|___________|
a) Derogare conform
Directivei nr. 88/77/CEE, amendata prin Directiva nr. 96/1/CE, valabila pana la
data de 30 septembrie 1998 pentru motoarele cu cilindreea unitara < 0,7 dm-3
si turatia de putere maxima > 3000 rpm;
b) Derogare conform
&6.2.1. din Directiva Parlamentului European si a Consiliului 1999/96/CE
pentru motoarele cu cilindreea unitara < 0,75 dm-3 si turatia de putere
maxima > 3000 rpm.
NIVELUL MAXIM ADMIS
pentru POLUAREA SONORA la AUTOVEHICULELE din CATEGORIILE "N2" si
"N3" conform REGLEMENTARILOR EUROPENE
______________________________________________________________________________
|Nr. | |
REGLEMENTARI |
|crt.|PARAMETRU|_______________________________________________________________|
| | |Directiva
nr.|Directiva nr.|Directiva nr. | OBSERVATII |
| | |81/334/CEE
|84/424/CEE |1999/101/CE, | (Putere motor) |
| | |R51-00
|sau |R51-02 | |
| | |CEE/ONU
|R51-01 |CEE/ONU | |
| | |
|CEE/ONU |sau | |
| | |
| |KDV 1967*) | |
| | |
| |[anexa (nr. 1g)]| |
|____|_________|_____________|_____________|________________|__________________|
| 1. |Zgomot | -
| 81 | 77 |P_max < 75 kW |
|
|exterior,|_____________|_____________|________________|__________________|
| |in mers | 86*1)
| 83 | 78 |75 kW </= P_max < |
| |(dBA) |
| | |150 kW |
| |
|_____________|_____________|________________|__________________|
| | | 88*2)
| 84 | 80 |P_max 150 >/= kW |
|____|_________|_____________|_____________|________________|__________________|
*) KDV 1967 = decretul
austriac de aplicare a legii privind autovehiculele rutiere.
*1) pentru autovehicule
de transport marfuri cu masa maxima autorizata > 3500 kg.
*2) pentru autovehicule
de transport marfuri avand puterea motorului egala sau mai mare de 147 kW si
cele cu masa maxima autorizata > 12 tone.
ANEXA 2b)
PRESCRIPTII TEHNICE SI
DE SIGURANTA ACTIVA/PASIVA
pentru autovehiculele TIR
("A", "A_E3" si "A_E4") in vederea asigurarii
sigurantei circulatiei
In conformitate cu
Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr.
2.133/2005 (publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.160 din
21 decembrie 2005) pentru aprobarea Reglementarilor privind certificarea
incadrarii vehiculelor rutiere inmatriculate in normele tehnice privind
siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si in categoria de folosinta
conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica - RNTR 1, care transpune
Directiva Consiliului 96/96/CE, modificata prin Directiva Comisiei 1999/52/CE
(pentru certificate "A" si "A_E3"), cu ultimul amendament
dat prin Directiva Comisiei 2003/27/CE (pentru categoriile "A_E4")
privind controlul tehnic al autovehiculelor, cu amendamentul CEE/ONU din 13
noiembrie 1997 privind unificarea prescriptiilor tehnice si conditii pentru
recunoasterea reciproca a acestor verificari, completat la 13 noiembrie 2001
prin Rezolutia CEE/ONU (TRANS/SC1/294/Rev. 5), amendata prin
(TRANS/WP1/2001/25), in acord cu Rezolutia CEMT/CM (2005)/9 Final, vehiculele
din categoriile "A", "A_E3" si "A_E4" trebuie sa
indeplineasca urmatoarele cerinte tehnice*1):
1. Vehiculele si
(semi)remorcile trebuie sa aiba adancimea profilului anvelopei de minimum 2 mm,
in concordanta cu Regulamentul CEE/ONU R54 sau cu Directiva Consiliului
92/23/CEE, cu ultimul amendament dat prin Directiva Comisiei 2005/11/CE, iar in
caz de utilizare a anvelopelor resapate, in concordanta cu Regulamentul CEE/ONU
R109.
2. Vehiculele si
semiremorcile trebuie sa fie dotate cu dispozitive antiincastrare spate, in
conformitate cu Regulamentul CEE/ONU R58 sau cu Directiva Consiliului
70/221/CEE, amendata prin Directiva 2000/8/CE.
3. Vehiculele si
semiremorcile trebuie sa fie dotate cu dispozitive antiincastrare lateral, in
conformitate cu Regulamentul CEE/ONU R73 sau cu Directiva Consiliului
89/297/CEE.
4. Pentru dovezile de
certificare "A_E3" si "A_E4" autovehiculele trebuie sa aiba
oglinzi pentru vedere in spate, in concordanta cu Regulamentul CEE/ONU R46 sau
cu Directiva Consiliului 71/127/CEE, modificata prin Directiva Comisiei
88/321/CEE sau prin Directiva Comisiei 2003/97/CE.
5. Vehiculele trebuie
sa aiba sistemul de iluminare si cel de semnalizare in concordanta cu
Regulamentul CEE/ONU R48 sau cu Directiva Consiliului 76/756/CEE, amendata prin
Directiva Comisiei 97/28/CE.
6. Vehiculele trebuie
sa aiba triunghiuri de semnalizare, in concordanta cu Regulamentul CEE/ONU R27.
7. Vehiculele trebuie
sa utilizeze un tahograf, in concordanta cu Normele AETR sau cu Regulamentul
Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, cu ultimul amendament dat prin Regulamentul
Comisiei (CE) nr. 1.056/97 sau Regulamentul Consiliului (CE) nr. 2.135/98.
Pentru vehiculele ce se
incadreaza in categoria "A_E4" tahograful trebuie sa fie in
concordanta cu Normele AETR revizuite sau cu Regulamentul Consiliului (CEE) nr.
3.821/85, cu ultimul amendament dat prin Regulamentul Comisiei (CE) nr.
1.056/97 sau Regulamentul Consiliului (CE) nr. 2.135/98 si prin regulamentele
Comisiei (CE) nr. 1.360/2002 si nr. 432/2004.
8. Vehiculele trebuie
sa aiba limitator de viteza, in concordanta cu Regulamentul CEE/ONU R89 sau cu
Directiva Consiliului 92/24/CEE, pentru autovehiculele din categoriile
"A_E3" si "A_E4", cerintele tehnice fiind in concordanta cu
amendamentul dat prin Directiva Parlamentului European si a Consiliului
2004/11/CE.
9. Placutele reflectorizante
spate pentru vehiculele grele si lungi trebuie sa fie in concordanta cu
Regulamentul CEE/ONU R70.
10. Vehiculele trebuie
sa fie prevazute cu sistem de franare de tip antiblocare (ABS), in concordanta
cu Regulamentul CEE/ONU R13 sau cu Directiva Consiliului 71/320/CEE, cu ultimul
amendament dat prin Directiva Comisiei 98/12/CE. Sistemele de franare ale
autovehiculelor si (semi)remorcii trebuie sa fie compatibile.
11. Sistemul de
directie trebuie sa fie in concordanta cu Regulamentul CEE/ONU R79 sau cu
Directiva 70/311 CEE, modificata prin Directiva Consiliului 92/62/CEE (doar
pentru categoria "A"), cu amendamentele prevazute in Directiva
Comisiei 1999/7/CE.
------------
*1) Prevederile privind
cerintele tehnice la care se face referire in regulamentele si directivele
mentionate la pct. 1 - 11 din prezenta anexa au fost transpuse in legislatia
nationala prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei
nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementarilor privind conditiile tehnice pe
care trebuie sa le indeplineasca vehiculele rutiere in vederea admiterii in
circulatie pe drumurile publice din Romania - RNTR 2, cu modificarile si
completarile ulterioare.
ANEXA 3a)
Categoria
"AE4"
CEMT/CM(2005)9/Final
Autovehicul "EURO
4 sigur"
Numar .........
______________________________________________________________________________
| Marca si tipul
autovehiculului: |
|______________________________________________________________________________|
| Numarul de identificare
(VIN): |
|______________________________________________________________________________|
| Codul motorului/seria
motorului: |
|______________________________________________________________________________|
Conform Ordinului
Ministrului T.C.T. nr. _________, M.T.C.T. din Romania, in calitate de
autoritate de stat in transporturi, imputernicim Regia Autonoma "Registrul
Auto Roman" sa elibereze prezenta dovada de indeplinire a conditiilor
tehnice privind protectia mediului.
REGISTRUL AUTO ROMAN
certifica faptul ca
autovehiculul descris in acest document corespunde conditiilor CEMT/CM (2005)/9
Final, pe baza certificatului de conformitate nr. _________ si a
___________________________ eliberate de catre fabricantul sau reprezentantul
acestuia pentru Romania.
______________________________________________________________________________
| Puterea masurata:
ISO/CEE/UN R.85/Directiva 80/1269/CEE, cu ultimul |
| amendament Directiva
1999/99/CE |
|______________________________________________________________________________|
| Puterea maxima
[kW]: la turatia |
|______________________________________________________________________________|
CERINTE PENTRU NIVELUL
DE ZGOMOT SI NIVELUL DE POLUARE CHIMICA
______________________________________________________________________________
| Nivelul de zgomot masurat
conform: CEE/UN R.51/02, Dir. 70/157/CEE, amendata |
| cu Dir.
1999/101/CE |
|______________________________________________________________________________|
| Valori maxime [dB(A)]
| Putere motor | Valori masurate [dB(A)] |
|_________________________|_____________________|______________________________|
| 77 |
</= 75 kW | |
|_________________________|_____________________|______________________________|
| 78 |
> 75 kW si < 150 kW | |
|_________________________|_____________________|______________________________|
| 80 |
>/= 150 kW | |
|_________________________|_____________________|______________________________|
| la:
in: |
|______________________________________________________________________________|
|
prin: |
|______________________________________________________________________________|
| Viteza de apropiere
[km/h]: in treapta: |
|______________________________________________________________________________|
| Zgomot aer comprimat
[(dB(A)]: |
|______________________________________________________________________________|
| Zgomot in stationare
[dB(A)]: la turatia motorului [r/min]: |
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| Nivelul de zgomot masurat
conform anexei 1g KDV*1) 1967 |
|______________________________________________________________________________|
| Zgomot frana de motor
[dB(A)]: |
|______________________________________________________________________________|
| Zgomot inconjurator
[dB(A)]: | in punctul de masurare 2: |
|
|_______________________________________|
|
| in punctul de masurare 6: |
|______________________________________|_______________________________________|
______________________________________________________________________________
| Masurare conform: CEE/UN
R.49/03, Directiva 88/77/EEC, cu ultimul amendament |
| prin Directiva 1999/96/EC
si in concordanta cu testele dupa ciclurile ESC si |
|
ELR |
|______________________________________________________________________________|
| Valori maxime | Emisii
poluante | Valori masurate la omologarea de tip |
|_________________|___________________|________________________________________|
| 1.5 [g/kWh] |
CO | [g/kWh] |
|_________________|___________________|________________________________________|
| 0.46 [g/kWh] |
HC | [g/kWh] |
|_________________|___________________|________________________________________|
| 3.5 [g/kWh] |
NO_x | [g/kWh] |
|_________________|___________________|________________________________________|
| 0.02 [g/kWh] |
Particule | [g/kWh] |
|_________________|___________________|________________________________________|
| 0.5 [m-1] |
Opacitate | [m-1] |
|_________________|___________________|________________________________________|
______________________________________________________________________________
| Masurare conform: CEE/UN
R.49/03, Directiva 88/77/EEC, cu ultimul amendament |
| prin Directiva 1999/96/EC
si in concordanta cu ciclul ETC*2) |
|______________________________________________________________________________|
| Valori maxime [g/kWh] |
Emisii poluante |Valori masurate la omologarea de tip|
|
| | [g/kWh] |
|_______________________|_________________|____________________________________|
| 4.00
| CO | |
|_______________________|_________________|____________________________________|
| 0.55
| NMHC | |
|_______________________|_________________|____________________________________|
| 1.1
| CH4 (3) | |
|_______________________|_________________|____________________________________|
| 3.5
| NO_x | |
|_______________________|_________________|____________________________________|
| 0.03
| Particule | |
|_______________________|_________________|____________________________________|
Valabilitatea acestui
act expira la data de:
Locul
Data Semnatura si stampila
------------
*1) KDV
("Kraftfahrgesetz-Durchfuhrungsverordnung") = Decret de aplicare a
legii austriece privind circulatia vehiculelor.
*2) Doar pentru motoare
ce utilizeaza drept combustibil gazele naturale, in conformitate cu ciclul ETC
(Directiva 1999/96 CE)
ANEXA 3b)
Categoria
"AE3"
CEMT/CM(2005)9/Final
Autovehicul "EURO
3 sigur"
Numar .........
______________________________________________________________________________
| Marca si tipul
autovehiculului: |
|______________________________________________________________________________|
| Numarul de identificare
(VIN): |
|______________________________________________________________________________|
| Codul motorului/seria
motorului: |
|______________________________________________________________________________|
Conform Ordinului
Ministrului T.C.T. nr. 2258/28.12.2005, M.T.C.T. din Romania, in calitate de
autoritate de stat in transporturi, imputernicim Regia Autonoma "Registrul
Auto Roman" sa elibereze prezenta dovada de indeplinire a conditiilor
tehnice privind protectia mediului.
REGISTRUL AUTO ROMAN
certifica faptul ca
autovehiculul descris in acest document corespunde conditiilor CEMT/CM (2005)/9
Final, pe baza certificatului de conformitate nr. _________ si a
_________________________ eliberate de catre fabricantul sau reprezentantul
acestuia pentru Romania.
______________________________________________________________________________
| Puterea masurata:
ISO/CEE/UN R.85/Directiva 80/1269/CEE, cu ultimul |
| amendament Directiva
1999/99/CE |
|______________________________________________________________________________|
| Puterea maxima
[kW]: la turatia |
|______________________________________________________________________________|
CERINTE PENTRU NIVELUL
DE ZGOMOT SI NIVELUL DE POLUARE CHIMICA
______________________________________________________________________________
| Nivelul de zgomot masurat
conform: CEE/UN R.51/02, Dir. 70/157/CEE, amendata |
| cu Dir.
1999/101/CE |
|______________________________________________________________________________|
| Valori maxime [dB(A)]
| Putere motor | Valori masurate [dB(A)] |
|_________________________|_____________________|______________________________|
| 77 |
</= 75 kW | |
|_________________________|_____________________|______________________________|
| 78 |
> 75 kW si < 150 kW | |
|_________________________|_____________________|______________________________|
| 80 |
>/= 150 kW | |
|_________________________|_____________________|______________________________|
| la:
in: |
|______________________________________________________________________________|
|
prin: |
|______________________________________________________________________________|
| Viteza de apropiere
[km/h]: in treapta: |
|______________________________________________________________________________|
| Zgomot aer comprimat
[(dB(A)]: |
|______________________________________________________________________________|
| Zgomot in stationare
[dB(A)]: la turatia motorului [r/min]: |
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| Nivelul de zgomot masurat
conform anexei 1g KDV*1) 1967 |
|______________________________________________________________________________|
| Zgomot frana de motor
[dB(A)]: |
|______________________________________________________________________________|
| Zgomot inconjurator
[dB(A)]: | in punctul de masurare 2: |
| |_______________________________________|
|
| in punctul de masurare 6: |
|______________________________________|_______________________________________|
______________________________________________________________________________
| Masurare conform: CEE/UN
R.49/03, Directiva 88/77/EEC, cu ultimul amendament |
| prin Directiva 1999/96/EC
si in concordanta cu testele dupa ciclurile ESC si |
| ELR |
|______________________________________________________________________________|
| Valori maxime | Emisii
poluante | Valori masurate la omologarea de tip |
|_________________|___________________|________________________________________|
| 2.1 [g/kWh] |
CO | [g/kWh] |
|_________________|___________________|________________________________________|
| 0.66 [g/kWh] |
HC | [g/kWh] |
|_________________|___________________|________________________________________|
| 5.0 [g/kWh] |
NO_x | [g/kWh] |
|_________________|___________________|________________________________________|
| 0.10 (0.13)-2 |
Particule | [g/kWh] |
| [g/kWh]
| | |
|_________________|___________________|________________________________________|
| 0.8 [m-1] |
Opacitate | [m-1] |
|_________________|___________________|________________________________________|
______________________________________________________________________________
| Masurare conform: CEE/UN
R.49/03, Directiva 88/77/EEC, cu ultimul amendament |
| prin Directiva 1999/96/EC
si in concordanta cu testele dupa ciclul ETC*3) |
|______________________________________________________________________________|
| Valori maxime [g/kWh] |
Emisii poluante |Valori masurate la omologarea de tip|
|
| | [g/kWh] |
|_______________________|_________________|____________________________________|
| 5.45 |
CO | |
|_______________________|_________________|____________________________________|
| 0.78
| NMHC | |
|_______________________|_________________|____________________________________|
| 1.6
| CH4 (3) | |
|_______________________|_________________|____________________________________|
| 5.0
| NO_x | |
|_______________________|_________________|____________________________________|
| 0.16 (0.21)
| Particule | |
|_______________________|_________________|____________________________________|
Valabilitatea acestui
act expira la data de:
Locul
Data Semnatura si stampila
------------
*1) KDV
("Kraftfahrgesetz-Durchfuhrungsverordnung") = Decret de aplicare a
legii austriece privind circulatia vehiculelor.
*2) Pentru motoare cu
cilindreea unitara sub 0,75 dm-3 si turatia de putere mai mare de 3000 min--1
*3) Doar pentru motoare
ce utilizeaza drept combustibil gazele naturale, in conformitate cu ciclul ETC
(Directiva 1999/96 CE)
ANEXA 3c)
Categoria "A"
CEMT/CM(2005)9/Final
Autovehicul "mai
verde si sigur"
Numar .........
______________________________________________________________________________
| Marca si tipul
autovehiculului: |
|______________________________________________________________________________|
| Numarul de identificare
(VIN): |
|______________________________________________________________________________|
| Codul motorului/seria
motorului: |
|______________________________________________________________________________|
Conform Ordinului Ministrului
T.C.T. nr. 2258/28.12.2005, M.T.C.T. din Romania, in calitate de autoritate de
stat in transporturi, imputernicim Regia Autonoma "Registrul Auto
Roman" sa elibereze prezenta dovada de indeplinire a conditiilor tehnice
privind protectia mediului.
REGISTRUL AUTO ROMAN
certifica faptul ca
autovehiculul descris in acest document corespunde conditiilor CEMT/CM (2005)/9
Final, pe baza certificatului de conformitate nr. _________ si a
_________________________ eliberate de catre fabricantul sau reprezentantul
acestuia pentru Romania.
______________________________________________________________________________
| Puterea masurata conform:
ISO/CEE/UN R.85/Directiva 80/1269/CEE, cu ultimul |
| amendament Directiva
1999/99/CE |
|______________________________________________________________________________|
| Puterea maxima
[kW]: la turatia |
|______________________________________________________________________________|
CERINTE PENTRU NIVELUL
DE ZGOMOT SI NIVELUL DE POLUARE CHIMICA
______________________________________________________________________________
| Nivelul de zgomot masurat
conform: CEE/UN R.51/02, Dir. 70/157/CEE, amendata |
| cu Dir. 1999/101/CE
|
|______________________________________________________________________________|
| Valori maxime [dB(A)]
| Putere motor | Valori masurate [dB(A)] |
|_________________________|_____________________|______________________________|
| 77 |
</= 75 kW | |
|_________________________|_____________________|______________________________|
| 78 |
> 75 kW si < 150 kW | |
|_________________________|_____________________|______________________________|
| 80 |
>/= 150 kW | |
|_________________________|_____________________|______________________________|
| la:
in: |
|______________________________________________________________________________|
| prin: |
|______________________________________________________________________________|
| Viteza de apropiere
[km/h]: in treapta: |
|______________________________________________________________________________|
| Zgomot aer comprimat
[(dB(A)]: |
|______________________________________________________________________________|
| Zgomot in stationare
[dB(A)]: la turatia motorului [r/min]: |
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| Nivelul de zgomot masurat
conform anexei 1g KDV*1) 1967 |
|______________________________________________________________________________|
| Zgomot frana de motor
[dB(A)]: |
|______________________________________________________________________________|
| Zgomot inconjurator
[dB(A)]: | in punctul de masurare 2: |
|
|_______________________________________|
|
| in punctul de masurare 6: |
|______________________________________|_______________________________________|
______________________________________________________________________________
| Masurare conform: CEE/UN
R.49/03, Directiva 88/77/EEC, cu ultimul amendament |
| prin Directiva 1999/96/EC
si in concordanta cu testele dupa ciclurile ESC si |
|
ELR |
|______________________________________________________________________________|
| Valori maxime | Emisii
poluante | Valori masurate la omologarea de tip |
|_________________|___________________|________________________________________|
| 4.0 [g/kWh] |
CO | [g/kWh] |
|_________________|___________________|________________________________________|
| 1.10 [g/kWh] |
HC | [g/kWh] |
|_________________|___________________|________________________________________|
| 7.0 [g/kWh] | NO_x
| [g/kWh] |
|_________________|___________________|________________________________________|
| 1.15 (0.25)-2 |
Particule | [g/kWh] |
| [g/kWh]
| | |
|_________________|___________________|________________________________________|
Valabilitatea acestui
act expira la data de:
Locul
Data Semnatura si stampila
------------
*1) KDV
("Kraftfahrgesetz-Durchfuhrungsverordnung") = Decret de aplicare a
legii austriece privind circulatia vehiculelor.
*2) Pentru motoare cu
cilindreea unitara sub 0,75 dm-3 si turatia de putere mai mare de 3000 min--1.
ANEXA 3d)
CATEGORIA "B"
(Green Lorry)
_____________________________________________________________________________
|
|:
|
Numar ..................... |:
|
|:
|
Autovehicul "verde" (green lorry) |:
|
|:
| Dovada de indeplinire a
conditiilor tehnice*) conform Rezolutiei CEMT/CM |:
| (2005)/9 Final pentru
aprobarea transportului international de marfuri |:
| intre Uniunea Europeana si
Romania |:
| |:
| Conform
ordinului Ministrului TCT nr. .......... |:=>
| Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului |:
| din Romania, in calitate
de autoritate de stat in transporturi, |:
| imputernicim Regia
Autonoma "Registrul Auto Roman" sa elibereze prezenta |:
| dovada de indeplinire a
conditiilor tehnice privind protectia mediului |:
|
|:
|
|:
|
REGISTRUL AUTO ROMAN |:
| certifica faptul ca
autovehiculul descris in acest document corespunde |:
| conditiilor Rezolutiei
CEMT/CM (2005)/9 Final, pe baza |:
|
........................................................................ |:
| eliberate de catre
fabricantul sau reprezentantul acestuia pentru Romania|:
|
|:
| Pe baza datelor de la
omologarea de tip a autovehiculului si/sau a |:
| certificatului de
conformitate emis de catre fabricantul autovehiculului |:
| sau reprezentantul
acestuia pentru Romania, certificam corectitudinea |:
| datelor din acest
document |:
|
|:
| Valabilitatea acestui
act expira la data de ....................... |:
|
|:
|
______________________________________________________________________ |:
| Locul
Data Nume |:
|
|:
|__________________________________________________________________________|__
_____________________________________________________________________________
:| _______________________________________________________________________
|
:| |Marca si tipul
autovehiculului | | |
:|
|_____________________________________|_________________________________| |
:| |Nr. identificare/Nr.
inmatriculare | | |
:|
|_____________________________________|_________________________________| |
:|
| |Cod | | |
:|
| |________________|________________| |
:|
| |Putere (kW) | | |
:| |
MOTORUL |________________|________________| |
:|
| |Turatie (min--1)| | |
:|
| |________________|________________| |
:|
| |Serie | | |
:|
|_____________________________________|________________|________________| |
:| ____________ |
:| |AUTOVEHICUL
| |
:|
|____________|__________________________________________________________ |
:| |Masurarea zgomotului cf.
Dir. 70/157 CEE, amendata 92/97 CEE, | |
:| |R51-02/CEE/ONU si/sau
KDV 1967*1) anexa 1g | |
:| |Larmarmes Kraftfahrzeug
nr. din data | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:| | Valoare max. admisa
| Puterea motorului |Valoare masurata (dB(A))| |
:| | (dB(A))
| (kW) | | |
:|
|_______________________|______________________|________________________| |
:| | 78
| </= 150 kW | | |
:|
|_______________________|______________________|________________________| |
:| | 80
| > 150 kW | | |
:|
|_______________________|______________________|________________________| |
:| |la data de:
|in: | |
:|
|_______________________|_______________________________________________| |
:| |prin: |
|
:|
|_______________________________________________________________________| |
:| |Viteza de apropiere
(km/h): |Treapta de viteza: | |
:|
|_______________________________________________|_______________________| |
:| |Zgomot frana de motor
(dB(A)): | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:|
| |in punctul de masurare 2: | |
:| | Zgomot inconjurator
dB(A): |__________________________________________| |
:|
| |in punctul de masurare 6: | |
:|
|____________________________|__________________________________________| |
:| |Zgomot aer comprimat
(dB(A)): | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:|
_______________________________________________________________________ |
:| |Masurarea zgomotului cf.
Dir. 70/157 CEE, amendata 92/97 CEE, | |
:| |R51-02/CEE/ONU si/sau
KDV 1967*1) anexa 1d | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:| |Zgomot in stationare
(dB(A)): | la turatia motorului (min--1): | |
:|
|___________________________________|___________________________________| |
:|
_______________________ |
:| |Poluare chimica motor
| |
:|
|_______________________|_______________________________________________ |
:| |Masurare cf.
prevederilor Dir. 88/77 CEE modif. cu Dir. 91/542A CEE | |
:| |sau R49-02/A
CEE/ONU | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:| | Valoare max. admisa
| Noxe | Valoare max. prevazuta pentru | |
:| | (g/kWh)
| | productia de serie (g/kWh) | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| | 4,9
| CO | | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| | 1,23
| HC | | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| | 9,0
| NO_x | | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| | P_max. </= 85
kW:0,68 | Particule | | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| | P_max. > 85
kW:0,40 | Particule | | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| *1) - KDV =
Kraftfahrgesetz durchfuhrungs verordnung - |
:| Decretul de
aplicare a legii privind autovehiculele, in Austria |
_|___________________________________________________________________________|
*) Detinatorul are
obligatia de a exploata autovehiculul astfel incat acesta sa respecte
conditiile din prezenta dovada.
ANEXA 3e)
CATEGORIA "C"
_____________________________________________________________________________
|
|:
|
Numar ............... |:
|
|:
|
Dovada de certificare |:
| a indeplinirii conditiilor
tehnice*), privind poluarea chimica si fonica |:
| - conform reglementarilor
europene Dir. 91/542B (R49-02B CEE/ONU) |:
| respectiv Dir. 70/157 CEE
actualizata prin Dir. 84/424 CEE |:
| (R51-01 CEE/ONU) - si a
masurarii opacitatii gazelor de evacuare |:=>
| |:
| Conform ordinului
Ministrului TCT nr. ............ |:
| Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului din Romania, |:
| in calitate de autoritate
de stat in transporturi, imputernicim Regia |:
| Autonoma "Registrul
Auto Roman" sa elibereze prezenta dovada de |:
| indeplinire a conditiilor
tehnice privind protectia mediului |:
|
|:
|
|:
|
REGISTRUL AUTO ROMAN |:
| certifica faptul ca
autovehiculul descris in acest document corespunde |:
| Dir. 91/542B CEE (R49-02B
CEE/ONU), respectiv Dir. 70/157 CEE modificata |:
| prin Dir. 84/424 CEE
(R51-01 CEE/ONU) conform |:
|
........................................................................ |:
|
|:
| Pe baza datelor de la
omologarea de tip a autovehiculului si/sau a |:
| certificatului de
conformitate emis de catre fabricantul autovehiculului |:
| sau reprezentantul
acestuia, certificam corectitudinea datelor din acest |:
|
document |:
|
|:
| Masurarea
opacitatii s-a efectuat la data de ............... |:
| Valabilitatea
acestui act expira la data de ................ |:
|
|:
|
______________________________________________________________________ |:
| Locul Data
Nume |:
|
|:
|__________________________________________________________________________|__
_____________________________________________________________________________
:|
_______________________________________________________________________ |
:| |Marca si tipul
autovehiculului | | |
:| |_____________________________________|_________________________________|
|
:| |Nr. identificare/Nr.
inmatriculare | | |
:|
|_____________________________________|_________________________________| |
:|
| |Cod | | |
:|
| |________________|________________| |
:|
| |Putere (kW) | | |
:| |
MOTORUL |________________|________________| |
:|
| |Turatie (min--1)| | |
:|
| |________________|________________| |
:|
| |Serie | | |
:|
|_____________________________________|________________|________________| |
:|
_______________________________________________________________________ |
:| |Masurarea opacitatii
prin metoda accelerarii libere cf. R24-03 CEE/ONU | |
:| |_______________________________________________________________________|
|
:| | Valoare max. admisa
| Motor | Valoare masurata | |
:| | (m--1)
| | (m--1) | |
:|
|_________________________|_____________________|_______________________| |
:| | 2,0
|cu aspiratie naturala| | |
:|
|_________________________|_____________________|_______________________| |
:| | 2,5
|cu supraalimentare | | |
:|
|_________________________|_____________________|_______________________| |
:|
_______________________________________________________________________| |
:| |Masurarea zgomotului
conform Dir. 70/157 CEE amendata cu | |
:| |Dir. 84/424 CEE (R51-01
CEE/ONU) | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:| | Valoare max. admisa
| Puterea motorului | Valoare masurata | |
:| | (dB(A))
| (kW) | (dB(A)) | |
:|
|________________________|______________________|_______________________| |
:| | 83
| </= 150 | | |
:| |________________________|______________________|_______________________|
|
:| | 84
| > 150 | | |
:|
|________________________|______________________|_______________________| |
:| |Zgomot in stationare
(dB(A)): | la turatia motorului (min--1): | |
:|
|_______________________________|_______________________________________| |
:|
_______________________________________________________________________| |
:| |Poluare chimica motor.
Masurare conform Dir. 91/542B CEE sau | |
:| |Dir. 96/1 CE sau Reg.
R49-02B CEE/ONU | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:| | Valoare max. admisa
| Noxe | Valoare max. prevazuta pentru | |
:| | (g/kWh)
| | productia de serie (g/kWh) | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| | 4,0
| CO | | |
:| |_______________________|______________|________________________________|
|
:| | 1,1
| HC | | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| | 7,0
| NO_x | | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| | 0,15 (0,25)*1)
| Particule | | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| *1) - pentru motoare cu
cilindreea unitara < 0,7 dm-3 si turatia nominala|
:| de putere >
3000 rpm. conform Dir. 96/1 CE. |
_|___________________________________________________________________________|
*) Detinatorul are
obligatia de a exploata autovehiculul astfel incat acesta sa respecte
conditiile din prezenta dovada.
ANEXA 3f)
CATEGORIA "D"
(grupa D1)
_____________________________________________________________________________
|
|:
|
Numar ............... |:
| |:
|
Dovada de certificare |:
| a indeplinirii conditiilor
tehnice*), privind poluarea chimica si fonica |:
| - conform reglementarilor
europene Dir. 91/542A (R49-02A CEE/ONU) |:
| respectiv Dir. 70/157 CEE
actualizata prin Dir. 84/424 CEE |:
| (R51-01 CEE/ONU) - si a
masurarii opacitatii gazelor de evacuare |:
|
|:=>
| Conform ordinului
Ministrului TCT nr. ............ |:
| Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului din Romania, |:
| in calitate de autoritate
de stat in transporturi, imputernicim Regia |:
| Autonoma "Registrul
Auto Roman" sa elibereze prezenta dovada de |:
| indeplinire a conditiilor
tehnice privind protectia mediului |:
|
|:
|
|:
|
REGISTRUL AUTO ROMAN |:
| certifica faptul ca
autovehiculul descris in acest document corespunde |:
| Dir. 91/542A CEE (R49-02A
CEE/ONU), respectiv Dir. 70/157 CEE modificata |:
| prin Dir. 84/424 CEE
(R51-01 CEE/ONU) conform |:
|
........................................................................ |:
|
|:
| Pe baza datelor de la
omologarea de tip a autovehiculului si/sau a |:
| certificatului de
conformitate emis de catre fabricantul autovehiculului |:
| sau reprezentantul
acestuia, certificam corectitudinea datelor din acest |:
|
document |:
|
|:
| Masurarea
opacitatii s-a efectuat la data de ............... |:
| Valabilitatea
acestui act expira la data de ................ |:
|
|:
|
______________________________________________________________________ |:
|
Locul Data Nume |:
|
|:
|__________________________________________________________________________|__
_____________________________________________________________________________
:|
_______________________________________________________________________ |
:| |Marca si tipul
autovehiculului | | |
:|
|_____________________________________|_________________________________| |
:| |Nr. identificare/Nr.
inmatriculare | | |
:|
|_____________________________________|_________________________________| |
:|
| |Cod | | |
:| | |________________|________________|
|
:|
| |Putere (kW) | | |
:| |
MOTORUL |________________|________________| |
:|
| |Turatie (min--1)| | |
:|
| |________________|________________| |
:|
| |Serie | | |
:|
|_____________________________________|________________|________________| |
:|
_______________________________________________________________________ |
:| |Masurarea opacitatii
prin metoda accelerarii libere cf. R24-03 CEE/ONU | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:| | Valoare max. admisa
| Motor | Valoare masurata | |
:| | (m--1)
| | (m--1) | |
:|
|_________________________|_____________________|_______________________| |
:| | 2,0 |cu
aspiratie naturala| | |
:|
|_________________________|_____________________|_______________________| |
:| | 2,5
|cu supraalimentare | | |
:|
|_________________________|_____________________|_______________________| |
:|
_______________________________________________________________________ |
:| |Masurarea zgomotului
conform Dir. 70/157 CEE amendata cu | |
:| |Dir. 84/424 CEE (R51-01
CEE/ONU) | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:| | Valoare max.
admisa | Puterea motorului | Valoare masurata | |
:| |
(dB(A)) | (kW) | (dB(A)) | |
:|
|___________________________|___________________|_______________________| |
:| |
83 | </= 150 | | |
:|
|___________________________|___________________|_______________________| |
:| | 84
| > 150 | | |
:|
|___________________________|___________________|_______________________| |
:| |Zgomot in stationare
dB(A): | la turatia motorului (min--1): | |
:|
|___________________________________|___________________________________| |
:|
_______________________________________________________________________| |
:| |Poluare chimica motor.
Masurare conform Directivei 91/542A CEE sau | |
:| |R49-02
CEE/ONU | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:| | Valoare max. admisa
| Noxe | Valoare max. prevazuta pentru | |
:| | (g/kWh)
| | productia de serie (g/kWh) | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| | 4,9
| CO | | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| | 1,23
| HC | | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| | 9,0
| NO_x | | |
:| |_______________________|______________|________________________________|
|
:| | P_max. </= 85
kW:0,68 | Particule | | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| | P_max. > 85
kW:0,40 | Particule | | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:|
|
_|___________________________________________________________________________|
*) Detinatorul are
obligatia de a exploata autovehiculul astfel incat acesta sa respecte
conditiile din prezenta dovada.
ANEXA 3g)
CATEGORIA "D"
(grupa D2)
_____________________________________________________________________________
|
|:
|
Numar ............... |:
|
|:
| Dovada
de certificare |:
| a indeplinirii conditiilor
tehnice*), privind poluarea chimica si fonica |:
| - conform reglementarilor
europene Dir. 88/77 (R49-01 CEE/ONU) respectiv |:
| Dir. 70/157 CEE actualizata
prin Dir. 92/97 CEE (R51-02 CEE/ONU) - si a |:
| masurarii opacitatii
gazelor de evacuare |:
|
|:=>
| Conform ordinului
Ministrului TCT nr. ............ |:
| Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului din Romania, in |:
| calitate de autoritate de
stat in transporturi, imputernicim Regia |:
| Autonoma "Registrul
Auto Roman" sa elibereze prezenta dovada de |:
| indeplinire a conditiilor
tehnice privind protectia mediului |:
|
|:
| |:
|
REGISTRUL AUTO ROMAN |:
| certifica faptul ca
autovehiculul descris in acest document corespunde |:
| Dir. 88/77 CEE (R49-01
CEE/ONU), respectiv Dir. 70/157 CEE modificata |:
| prin Dir. 92/97 CEE
(R51-02 CEE/ONU) conform |:
|
................................................................... si a |:
|
........................................................................ |:
|
|:
| Pe baza datelor de la
omologarea de tip a autovehiculului si/sau a |:
| certificatului de
conformitate emis de catre fabricantul autovehiculului |:
| sau reprezentantul
acestuia, certificam corectitudinea datelor din acest |:
|
document |:
|
|:
| Masurarea
opacitatii s-a efectuat la data de ............... |:
| Valabilitatea
acestui act expira la data de ................ |:
|
|:
|
______________________________________________________________________ |:
|
Locul Data Nume |:
|
|:
|__________________________________________________________________________|__
_____________________________________________________________________________
:|
_______________________________________________________________________ |
:| |Marca si tipul
autovehiculului | | |
:|
|_____________________________________|_________________________________| |
:| |Nr. identificare/Nr.
inmatriculare | | |
:|
|_____________________________________|_________________________________| |
:| | |Cod
| | |
:|
| |________________|________________| |
:|
| |Putere (kW) | | |
:| |
MOTORUL |________________|________________| |
:|
| |Turatie (min--1)| | |
:|
| |________________|________________| |
:|
| |Serie | | |
:|
|_____________________________________|________________|________________| |
:|
_______________________________________________________________________ |
:| |Masurarea opacitatii
prin metoda accelerarii libere cf. R24-03 CEE/ONU | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:| | Valoare max. admisa
| Motor | Valoare masurata | |
:| | (m--1)
| | (m--1) | |
:| |_________________________|_____________________|_______________________|
|
:| | 2,0
|cu aspiratie naturala| | |
:|
|_________________________|_____________________|_______________________| |
:| | 2,5
|cu supraalimentare | | |
:|
|_________________________|_____________________|_______________________| |
:|
_______________________________________________________________________ |
:| |Masurarea zgomotului cf.
Dir. 70/157 CEE, amendata 92/97 CEE, R51-02 | |
:| |CEE/ONU si/sau KDV
1967*1) anexa 1g | |
:| |Larmarmes Kraftfahrzeug
nr. din data | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:| | Valoare max. admisa
| Puterea motorului | Valoare masurata | |
:| | (dB(A))
| (kW) | (dB(A)) | |
:|
|________________________|______________________|_______________________| |
:| | 78
| </= 150 kW | | |
:|
|________________________|______________________|_______________________| |
:| | 80
| > 150 kW | | |
:| |________________________|______________________|_______________________|
|
:| |la data de:
|in: | |
:|
|________________________|______________________________________________| |
:|
|prin: | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:| |Viteza de apropiere
(km/h): |Treapta de viteza: | |
:|
|_______________________________________________|_______________________| |
:| |Zgomot frana de motor
(dB(A)): | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:|
| |in punctul de masurare 2: | |
:| |Zgomot inconjurator
(dB(A)):|__________________________________________| |
:|
| |in punctul de masurare 6: | |
:|
|____________________________|__________________________________________| |
:| |Zgomot aer comprimat
(dB(A)): | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:|
_______________________________________________________________________ |
:| |Masurarea zgomotului cf.
Dir. 70/157 CEE, amendata 92/97 CEE, R51-02 | |
:| |CEE/ONU si/sau KDV
1967*1) anexa 1d | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:| |Zgomot in stationare
(dB(A)): | la turatia motorului (min--1): | |
:|
|___________________________________|___________________________________| |
:|
_______________________________________________________________________| |
:| |Poluare chimica motor.
Masurare conform Dir. 88/77 CEE sau | |
:| |R49-01
CEE/ONU | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:| | Valoare max. admisa
| Noxe | Valoare max. prevazuta pentru | |
:| | (g/kWh)
| | productia de serie (g/kWh) | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| | 11,2
| CO | | |
:| |_______________________|______________|________________________________|
|
:| | 2,4
| HC | | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| | 14,4
| NO_x | | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| *1) - KDV =
Kraftfahrgesetz-durchfuhrungs Verordnung - Decretul de |
:| aplicare a
legii privind autovehiculele, in Austria. |
_|___________________________________________________________________________|
*) Detinatorul are
obligatia de a exploata autovehiculul astfel incat acesta sa respecte
conditiile din prezenta dovada.
ANEXA 3h)
CATEGORIA "E"
(grupa E1)
_____________________________________________________________________________
|
|:
|
Numar ............... |:
| |:
|
Dovada de certificare |:
| a indeplinirii conditiilor
tehnice*), privind poluarea chimica si fonica |:
| - conform reglementarilor
europene Dir. 88/77 (R49-01 CEE/ONU) respectiv |:
| Dir. 70/157 CEE
actualizata prin Dir. 81/334 CEE (R51-00 CEE/ONU) - si a |:
| masurarii opacitatii
gazelor de evacuare |:
|
|:=>
| Conform ordinului
Ministrului TCT nr. ............ |:
| Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului din Romania, in |:
| calitate de autoritate de
stat in transporturi, imputernicim Regia |:
| Autonoma "Registrul
Auto Roman" sa elibereze prezenta dovada de |:
| indeplinire a conditiilor
tehnice privind protectia mediului |:
| |:
|
|:
|
REGISTRUL AUTO ROMAN |:
| certifica faptul ca
autovehiculul descris in acest document corespunde |:
| Dir. 88/77 CEE (R49-01
CEE/ONU), respectiv Dir. 70/157 CEE modificata |:
| prin Dir. 81/334 CEE
(R51-00 CEE/ONU) conform |:
|
........................................................................ |:
|
|:
| Pe baza datelor de la
omologarea de tip a autovehiculului si/sau a |:
| certificatului de
conformitate emis de catre fabricantul autovehiculului |:
| sau reprezentantul
acestuia, certificam corectitudinea datelor din acest |:
|
document |:
|
|:
| Masurarea
opacitatii s-a efectuat la data de ............... |:
| Valabilitatea
acestui act expira la data de ................ |:
|
|:
|
______________________________________________________________________ |:
|
Locul Data Nume |:
|
|:
|__________________________________________________________________________|__
_____________________________________________________________________________
:|
_______________________________________________________________________ |
:| |Marca si tipul
autovehiculului | | |
:|
|_____________________________________|_________________________________| |
:| |Nr. identificare/Nr.
inmatriculare | | |
:|
|_____________________________________|_________________________________| |
:| | |Cod
| | |
:|
| |________________|________________| |
:|
| |Putere (kW) | | |
:| |
MOTORUL |________________|________________| |
:|
| |Turatie (min--1)| | |
:|
| |________________|________________| |
:|
| |Serie | | |
:|
|_____________________________________|________________|________________| |
:|
_______________________________________________________________________ |
:| |Masurarea opacitatii
prin metoda accelerarii libere cf. R24-03 CEE/ONU | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:| | Valoare max. admisa
| Motor | Valoare masurata | |
:| | (m--1)
| | (m--1) | |
:| |_________________________|_____________________|_______________________|
|
:| | 2,0
|cu aspiratie naturala| | |
:|
|_________________________|_____________________|_______________________| |
:| | 2,5
|cu supraalimentare | | |
:|
|_________________________|_____________________|_______________________| |
:|
_______________________________________________________________________| |
:| |Masurarea zgomotului
conform Dir. 70/157 CEE, amendata cu | |
:| |Dir. 81/334 CEE (R51-00
CEE/ONU) | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:| | Valoare max. admisa
| Puterea motorului | Valoare masurata | |
:| | (dB(A))
| (kW) | (dB(A)) | |
:|
|________________________|______________________|_______________________| |
:| | 86
| </= 147 | | |
:|
|________________________|______________________|_______________________| |
:| | 88
| > 147 | | |
:|
|________________________|______________________|_______________________| |
:| | Zgomot in stationare
(dB(A)): |la turatia motorului (min--1): | |
:|
|____________________________________|__________________________________| |
:|
_______________________________________________________________________| |
:| |Poluare chimica motor.
Masurare conform Directivei 88/77 CEE sau R49-01| |
:|
|CEE/ONU | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:| | Valoare max. admisa
| Noxe | Valoare max. prevazuta pentru | |
:| | (g/kWh)
| | productia de serie (g/kWh) | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| | 12,3
| CO | | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| | 2,6
| HC | | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| | 15,8
| NO_x | | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:|
|
_|___________________________________________________________________________|
*) Detinatorul are
obligatia de a exploata autovehiculul astfel incat acesta sa respecte
conditiile din prezenta dovada.
ANEXA 3i)
CATEGORIA "E"
(grupa E2)
_____________________________________________________________________________
|
|:
|
Numar ............... |:
|
|:
|
Dovada de certificare |:
| a indeplinirii conditiilor
tehnice*) privind poluarea chimica si fonica -|:
| conform reglementarilor
europene R49-00 CEE/ONU respectiv Dir. 70/157 CEE|:
| actualizata prin Dir.
92/97 CEE (R51-02 CEE/ONU) - si a masurarii |:
| opacitatii gazelor de
evacuare |:
|
|:=>
| Conform ordinului
Ministrului TCT nr. ............ |:
| Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului din Romania, in |:
| calitate de autoritate de
stat in transporturi, imputernicim Regia |:
| Autonoma "Registrul
Auto Roman" sa elibereze prezenta dovada de |:
| indeplinire a conditiilor
tehnice privind protectia mediului |:
|
|:
| |:
|
REGISTRUL AUTO ROMAN |:
| certifica faptul ca
autovehiculul descris in acest document corespunde |:
| R49-01 CEE/ONU, respectiv
Dir. 70/157 CEE modificata prin Dir. 92/97 CEE |:
| (R51-02 CEE/ONU)
conform |:
|
................................................................... si a |:
|
........................................................................ |:
|
|:
| Pe baza datelor de la
omologarea de tip a autovehiculului si/sau a |:
| certificatului de
conformitate emis de catre fabricantul autovehiculului |:
| sau reprezentantul
acestuia, certificam corectitudinea datelor din acest |:
|
document |:
|
|:
| Masurarea
opacitatii s-a efectuat la data de ............... |:
| Valabilitatea
acestui act expira la data de ................ |:
|
|:
|
______________________________________________________________________ |:
|
Locul Data Nume |:
|
|:
|__________________________________________________________________________|__
_____________________________________________________________________________
:|
_______________________________________________________________________ |
:| |Marca si tipul
autovehiculului | | |
:|
|_____________________________________|_________________________________| |
:| |Nr. identificare/Nr.
inmatriculare | | |
:|
|_____________________________________|_________________________________| |
:|
| |Cod | | |
:|
| |________________|________________| |
:|
| |Putere (kW) | | |
:| |
MOTORUL |________________|________________| |
:|
| |Turatie (min--1)| | |
:|
| |________________|________________| |
:| | |Serie
| | |
:|
|_____________________________________|________________|________________| |
:|
_______________________________________________________________________ |
:| |Masurarea opacitatii
prin metoda accelerarii libere cf. R24-03 CEE/ONU | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:| | Valoare max. admisa
| Motor | Valoare masurata | |
:| | (m--1)
| | (m--1) | |
:|
|_________________________|_____________________|_______________________| |
:| | 2,5
|cu aspiratie naturala| | |
:|
|_________________________|_____________________|_______________________| |
:| | 3,0
|cu supraalimentare | | |
:|
|_________________________|_____________________|_______________________| |
:|
_______________________________________________________________________| |
:| |Masurarea zgomotului cf.
Dir. 70/157 CEE, amendata 92/97 CEE, R51-02 | |
:| |CEE/ONU si/sau KDV
1967*1) anexa 1g | |
:| |Larmarmes Kraftfahrzeug
nr. din data | |
:| |_______________________________________________________________________|
|
:| | Valoare max. admisa
| Putere motor | Valoare masurata | |
:| | (dB(A))
| (kW) | (dB(A)) | |
:|
|________________________|______________________|_______________________| |
:| | 78
| </= 150 kW | | |
:|
|________________________|______________________|_______________________| |
:| | 80
| > 150 kW | | |
:|
|________________________|______________________|_______________________| |
:| |la data de:
|in: | |
:|
|________________________|______________________________________________| |
:|
|prin: | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:| |Viteza de apropiere
(km/h): |Treapta de viteza: | |
:| |_______________________________________________|_______________________|
|
:| |Zgomot frana de motor
(dB(A)): | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:|
| |in punctul de masurare 2: | |
:| |Zgomot inconjurator
(dB(A)):|__________________________________________| |
:|
| |in punctul de masurare 6: | |
:|
|____________________________|__________________________________________| |
:| |Zgomot aer comprimat
(dB(A)): | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:|
_______________________________________________________________________ |
:| |Masurarea zgomotului cf.
Dir. 70/157 CEE, amendata 92/97 CEE, R51-02 | |
:| |CEE/ONU si/sau KDV
1967*1) anexa 1d | |
:| |_______________________________________________________________________|
|
:| |Zgomot in stationare
(dB(A)): | la turatia motorului (min--1): | |
:|
|___________________________________|___________________________________| |
:|
_______________________________________________________________________| |
:| |Poluare chimica motor.
Masurare conform Regulamentului R49-00 CEE/ONU | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:| | Valoare max. admisa
| Noxe | Valoare max. prevazuta pentru | |
:| | (g/kWh)
| | productia de serie (g/kWh) | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| | 14,0
| CO | | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| | 3,5
| HC | | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| | 18,0
| NO_x | | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| *1) - KDV =
Kraftfahrgesetz-durchfuhrungs Verordnung - Decretul de |
:| aplicare a
legii privind autovehiculele, in Austria. |
_|___________________________________________________________________________|
*) Detinatorul are
obligatia de a exploata autovehiculul astfel incat acesta sa respecte
conditiile din prezenta dovada.
ANEXA 3j)
CATEGORIA "F"
_____________________________________________________________________________
|
|:
|
Numar ............... |:
|
|:
|
Dovada de certificare |:
| a indeplinirii conditiilor
tehnice*) privind poluarea chimica si fonica -|:
| conform reglementarilor
europene R49-00 CEE/ONU respectiv Dir. 70/157 CEE|:
| actualizata prin Dir.
81/334 CEE (R51-00 CEE/ONU) - si a masurarii |:
| opacitatii gazelor de
evacuare |:
| |:=>
| Conform ordinului
Ministrului TCT nr. ............ |:
| Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului din Romania, in |:
| calitate de autoritate de
stat in transporturi, imputernicim Regia |:
| Autonoma "Registrul
Auto Roman" sa elibereze prezenta dovada de |:
| indeplinire a conditiilor
tehnice privind protectia mediului |:
|
|:
|
|:
|
REGISTRUL AUTO ROMAN |:
| certifica faptul ca
autovehiculul descris in acest document corespunde |:
| R49-00 CEE/ONU, respectiv
Dir. 70/157 CEE modificata prin Dir. 81/334 CEE|:
| (R51-00 CEE/ONU)
conform |:
|
........................................................................ |:
|
|:
| Pe baza datelor de la
omologarea de tip a autovehiculului si/sau a |:
| certificatului de
conformitate emis de catre fabricantul autovehiculului |:
| sau reprezentantul
acestuia, certificam corectitudinea datelor din acest |:
|
document |:
|
|:
| Masurarea
opacitatii s-a efectuat la data de ............... |:
| Valabilitatea
acestui act expira la data de ................ |:
|
|:
|
______________________________________________________________________ |:
|
Locul Data Nume |:
|
|:
|__________________________________________________________________________|__
_____________________________________________________________________________
:| |Marca si tipul
autovehiculului | | |
:|
|_____________________________________|_________________________________| |
:| |Nr. identificare/Nr.
inmatriculare | | |
:|
|_____________________________________|_________________________________| |
:|
| |Cod | | |
:|
| |________________|________________| |
:|
| |Putere (kW) | | |
:| |
MOTORUL |________________|________________| |
:|
| |Turatie (min--1)| | |
:|
| |________________|________________| |
:|
| |Serie | | |
:|
|_____________________________________|________________|________________| |
:| _______________________________________________________________________
|
:| |Masurarea opacitatii
prin metoda accelerarii libere cf. R24-03 CEE/ONU | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:| | Valoare max. admisa
| Motor | Valoare masurata | |
:| | (m--1)
| | (m--1) | |
:|
|_________________________|_____________________|_______________________| |
:| | 2,5
|cu aspiratie naturala| | |
:|
|_________________________|_____________________|_______________________| |
:| | 3,0
|cu supraalimentare | | |
:|
|_________________________|_____________________|_______________________| |
:|
_______________________________________________________________________ |
:| |Masurarea zgomotului
conform Dir. 70/157 CEE amendata cu Dir. 81/334 | |
:| |CEE (R51-00
CEE/ONU) | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:| | Valoare max. admisa
| Puterea motorului | Valoare masurata | |
:| | (dB(A))
| (kW) | (dB(A)) | |
:| |________________________|______________________|_______________________|
|
:| | 86
| </= 147 | | |
:|
|________________________|______________________|_______________________| |
:| | 88
| > 147 | | |
:|
|________________________|______________________|_______________________| |
:| |Zgomot in stationare
(dB(A)): |la turatia motorului (min--1): | |
:|
|___________________________________|___________________________________| |
:|
_______________________________________________________________________| |
:| |Poluare chimica motor.
Masurare conform Regulamentului R49-00 CEE/ONU | |
:|
|_______________________________________________________________________| |
:| | Valoare max. admisa
| Noxe | Valoare max. prevazuta pentru | |
:| | (g/kWh)
| | productia de serie (g/kWh) | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| | 14,0
| CO | | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| | 3,5
| HC | | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
:| | 18,0
| NO_x | | |
:|
|_______________________|______________|________________________________| |
_|___________________________________________________________________________|
*) Detinatorul are
obligatia de a exploata autovehiculul astfel incat acesta sa respecte
conditiile din prezenta dovada.
ANEXA 4a)
Numar ...........
CEMT/CM (2005)9/Final
______________________________________________________________________________
| Atestat de verificare
tehnica anuala in acord cu Directiva 96/96 CE, amendata|
| prin Directiva 1999/52 CE,
pentru aplicarea Rezolutiei CEMT/CM(2005)9/FINAL |
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| Numarul de
inmatriculare: |
|______________________________________________________________________________|
| Numarul atestatului de
conformitate: |
|______________________________________________________________________________|
| Marca si tipul
(auto)vehiculului*1): |
|______________________________________________________________________________|
| Numarul de identificare
(VIN): |
|______________________________________________________________________________|
| Codul motor/serie
motor*2): / |
|______________________________________________________________________________|
REGISTRUL AUTO ROMAN
Calea Grivitei nr. 391
A, Sector 1 Bucuresti
In calitate de organism
tehnic abilitat de catre M.T.C.T. din Romania sa efectueze verificari tehnice
la (auto)vehicule, atesta prin prezenta faptul ca la data precizata mai jos,
(auto)vehiculul identificat in acest document indeplineste conditiile tehnice
prevazute in Rezolutia CEMT/CM (2005)/9 Final si in Ordinul MTCT nr.
2258/28.12.2005
Registrul Auto Roman
certifica dotarea, respectiv functionarea la parametri impusi a urmatoarelor
elemente, in conformitate cu Directiva 96/96 CE, amendata prin Directiva
1999/52 CE:
- Sistemul de franare
al (auto)vehiculului (incluzand verificarea compatibilitatii sistemului de
franare ABS);
- Sistemul de directie;
- Vizibilitatea;
- Luminile,
echipamentul electric;
- Puntile, rotile,
anvelopele si suspensia (inclusiv adancimea profilului anvelopelor);
- Sasiul si punctele de
fixare la sasiu;
- Dispozitivul
antiincastrare lateral;
- Dispozitivul
antiincastrare spate;
- Alte echipamente
inclusiv:
- Triunghi de
avertizare;*2)
- Tahograf;
- Limitator de viteza;
- Opacitatea - valoarea
coeficientului de absorbtie: [m--1]
Locul Data Semnatura si stampila
_______________________________________________________________________________
Valabil pana la data
de*3)
------------
*1) Valabil si pentru
remorci si semiremorci.
*2) Nu se completeaza
pentru (semi)remorci.
*3) 12 luni de la data
verificarii tehnice.
ANEXA 4b)
CEMT/CM(2005)9/Final
No. of the certificate
of roadworthiness test: ....
______________________________________________________________________________
| Certificate of
Roadworthiness Test according to the provisions of Directive |
| 96/96/EC, as antended by
Directive 1999/52/EC, for the purpose of the |
| Resolution CEMT/CM
(2005)9/FINAL |
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| Registration
Number: |
|______________________________________________________________________________|
| Certificate of compliance
Number |
|______________________________________________________________________________|
| Vehicle Type and
Make:*1) |
|______________________________________________________________________________|
| Vehicle Identification
Number (VIN): |
|______________________________________________________________________________|
| Engine
Type/Number:*2) / |
|______________________________________________________________________________|
The Ministry of
Transports, Construction and Tourism of Romania - as State Authority for
transports in the vehicle's registration country - delegates, based on the
Directive 96/96/EC, the REGISTRUL AUTO ROMAN, as desingned tehnical body and
directly supervised by the State of Registration, to issue the certificate of
roadworthiness test for the vehicle.
REGISTRUL AUTO ROMAN*3)
Calea Grivitei nr. 391
A, Bucharest
hereby confirms that
the said vehicle is in compliance with the provisions of Directive 96/96/EC, as
amended by Directive 1999/52/EC, including at least the following items to be
compulsory checked, according to its Annex II:
- Braking systems
(including antiblocking systems, compatible with the trailer and vice-versa)
- Steering wheel and
steering devices
- Visibilily
- Lamps, reflectors and
electrical equipment
- Axles, wheels, tyres
and suspension (including type tread depth)
- Chassis and chassis
attachments (including rear and lateral proiective devices)
- Other equipment,
including:
- Warning triangle
- Tachograph (presence
of and integrity of seals)*2)
- Speed limitation
device*2)
- Nuisances - value of
the absorption coefficient: [m--1]
________________________________________________________________________________
Place Date Signature and stamp
Note: Next
roadworthiness test required before*4)
------------
*1) Trailer type, if
trailer.
*2) Not applicable to
trailer.
*3) [Name and address
of the Company or Authority].
*4) 12 months after the
date of the test.
ANEXA 4c)
CEMT/CM(2005)9/Final
Nr. des Nachweises der
technischen Uberwachung ...........
______________________________________________________________________________
| Nachweis der technischen
Uberwachung gemass den Bestimmungen der Richtlinie |
| 96/96/EG in der Fassung
der Richtlinie 1999/52/EG, im Sinne der |
| CEMT-Resolution
CEMT/CM(2005)9/FINAL |
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
|
Zulaasungsnummer: |
|______________________________________________________________________________|
| Nummer des Nachweises der
Ubereinstimmung: |
|______________________________________________________________________________|
| Fahrzeugtyp und Marke:*1)
|
|______________________________________________________________________________|
|
Fahzeugidentfizierungsnummer (VIN): |
|______________________________________________________________________________|
|
Motortyp/Nummer:*2) |
|______________________________________________________________________________|
Das Ministerium fur
Beforderung, Bau und Turismus aus Rumanien - als yustandige Behorde in
Transport im Zulassungsstaat des Kraftfahrzeuges - bevollmachtigt in Sinne der
Richtlinie 96/96/EG, der REGISTRUL AUTO ROMAN der von Zulassungsstaat als
technische Stelle nominiert und direkt uberwacht ist, um Nachweis der
tehnischen Uberwachung des Fahrzeuges zu erteilen.
REGISTRUL AUTO ROMAN*3)
Calea Grivitei nr. 391
A, Sector 1, Bukarest
bestatigt hiermit, dass
das genannte Fahrzeug den Bestimmungen der Richtlinie 96/96/EG in der Fassung
der Richtlinie 1999/52/EG entspricht, einschliesslich zumindest der folgenden
Punkte, die gemass Anhang II verpflichtend zu prufen sind:
- Bremsanlagen
(einschliesslich Antiblockiervorrichtung, kompatibel mit dem Anhanger und
umgekehrt)
- Lenkrad*2) und
Lenkanlage
- Sichtverhaltnisse
- Leuchten,
Ruckstrahler und elektrische Anlagen
- Achsen, Rader, Reifen
und Aufhangungen (einschliesslich Reifenprofiltiefe)
- Fahrgestell und am
Fahrgestell befestigte Teile (einschliesslich hinterer Unterfahrschutz und
seitliche Schutzvorrichtungen)
- Sonstige Ausstattung
einschliesslich:
- Warndreieck*2)
- Kontrollgerat
(Vorhandensein und Unversehrtheit der Siegel)*2)
-
Geschwindigkeitsbegrenzungseinrichtung
- Umweltbelastungen*2)
- Wert des Absorptionskoeffzienten; [m--1]
________________________________________________________________________________
Ort Datum Unterchrift und Stempel
Hinweis: Nachste technische
Uberwachung erforderlich vor:*4)
-----------
*1) Anhangertype, wenn
Anhanger.
*2) Fur Anhanger nicht
anwendbar.
*3) [Name und Anschrift
des Unternehmens oder der Behorde].
*4) 12 Monate nach dem
Tag der Prufung.