Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 23 din 14 mai 1999

privind aprobarea Procedurii de acordare a unor inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA PENTRU OCUPARE SI FORMARE PROFESIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 304 din 29 iunie 1999


SmartCity3


    Presedintele Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionala,
    avand in vedere prevederile art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, modificat si completat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997,
    in temeiul art. 8 din Hotararea Guvernului nr. 4/1999 privind aprobarea Statutului Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionala si al hotararii consiliului de administratie din data de 15 aprilie 1999,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Procedura de acordare a unor inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj, anexa la prezentul ordin.
    Art. 2
    Directia de control, agentiile judetene pentru ocupare si formare profesionala si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru aducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
    Art. 3
    Pe data publicarii prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, isi inceteaza aplicabilitatea prevederile referitoare la Fondul pentru plata ajutorului de somaj, dispuse in Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale nr. 806 din 3 noiembrie 1997.

                      Presedintele Agentiei Nationale
                  pentru Ocupare si Formare Profesionala,
                           Nicolae Dorin Parvu

    ANEXA 1

                               PROCEDURA
de acordare a unor inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj

    1. In temeiul art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, modificat si completat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997, Agentia Nationala pentru Ocupare si Formare Profesionala poate acorda unele inlesniri la plata obligatiilor datorate de catre agentii economici bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj, aprobat prin lege.
    Nu se acorda inlesniri la plata obligatiilor bugetare calculate si retinute prin stopaj la sursa din drepturile salariale, precum si la majorarile si penalitatile aferente.
    Consiliul de administratie al Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionala poate delega prin hotarare, pentru solutionarea cererilor privind acordarea de inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj, pe directorul executiv al agentiei judetene pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti, pentru debite principale de pana la un miliard lei.
    2. Cererile pentru aprobarea inlesnirilor la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj se depun la agentiile judetene pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti.
    2.1. Dosarul privind cererea de inlesniri la plata a obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente principale:
    - elementele de identificare a contribuabilului: denumirea, adresa/sediul, numarul contului de disponibilitati (daca sunt mai multe, se vor preciza toate) si unitatea (unitatile) bancara(e) la care sunt deschise; numele, prenumele si calitatea celor care reprezinta contribuabilul in relatiile patrimoniale;
    - sumele datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj, stabilite prin lege;
    - natura inlesnirilor solicitate si o succinta prezentare a posibilitatilor de realizare a programului propus pentru stingerea debitelor;
    - in cazul in care s-au mai depus cereri pentru aprobarea de inlesniri in temeiul art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, se vor mentiona datele si numerele de inregistrare ale acestor cereri la directia generala de munca si protectie sociala judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, si la Agentia Nationala pentru Ocupare si Formare Profesionala sau la cea judeteana;
    - in cazul in care s-au mai aprobat inlesniri, se va face referire la modul in care s-au respectat conditiile din aprobarile anterioare;
    - numarul dosarelor pentru inscrierea la somaj, depuse de solicitant in ultimele 12 luni anterioare cererii de aprobare a inlesnirilor, numarul beneficiarilor de plati compensatorii, numarul beneficiarilor de plati din Fondul pentru plata ajutorului de somaj, acordate conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 35/1997, aprobata si modificata prin Legea nr. 162/1997, dupa caz;
    - situatia platii contributiilor curente fata de bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj;
    - data sedintei consiliului de administratie (sau denumirea echivalenta), in care a fost analizata cererea si s-a hotarat solicitarea inlesnirilor la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj; semnaturile persoanelor care angajeaza unitatea solicitanta si stampila acesteia;
    - declaratie pe proprie raspundere a persoanelor care angajeaza unitatea solicitanta privind realitatea datelor cuprinse in dosar;
    - ultimul bilant contabil, anterior depunerii cererii;
    - balanta de verificare din luna anterioara depunerii cererii;
    - situatia privind creditele obtinute pana la data cererii si nerambursate;
    - situatia privind rezultatele financiare la zi;
    - situatia privind obligatiile fiscale neonorate;
    - certificatul eliberat de oficiul registrului comertului - anexa nr. 6 la Normele metodologice nr. 45.184/1996, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 106 din 24 mai 1996;
    - comunicarea Fondului Proprietatii de Stat, a ministerelor, a consiliilor judetene si locale, dupa caz, privind statutul economico-juridic al contribuabililor (lichidare, restructurare si privatizare).
    Se recomanda mentionarea oricaror alte elemente si documente considerate utile pentru solutionarea cererii.
    In lipsa elementelor prevazute mai sus, cererea nu va fi inregistrata la agentia judeteana pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti.
    2.2. Inlesnirile la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj pot fi solicitate si acordate atat inaintea inceperii executarii silite, cat si in timpul efectuarii acesteia.
    Pentru creantele bugetare pentru care s-au depus cereri de inlesniri la plata executarea silita nu va fi pornita sau nu va fi continuata, dupa caz, pana la data comunicarii modului de solutionare a acestora.
    3. La primirea cererii, agentia judeteana pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti, inregistreaza cererea intr-un registru special, cu rubricatia stabilita conform anexei la prezenta procedura.
    4. Pentru stabilirea corecta a sumelor datorate si pentru cunoasterea altor aspecte necesare luarii deciziei directorul executiv al agentiei judetene pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti, dispune efectuarea de controale la agentii economici care au depus cereri in vederea acordarii de inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj.
    4.1. Cu ocazia verificarii se au in vedere:
    - realitatea datelor prezentate in cererea de acordare a unor inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj;
    - respectarea de catre solicitant a reglementarilor legale in vigoare privind disciplina financiara;
    - situatia privind creditele angajate de solicitant;
    - respectarea de catre solicitant a termenelor de plata a contributiilor curente;
    - existenta unor programe de restructurare in derulare, aprobate conform reglementarilor in vigoare;
    - orice element care poate contribui la formularea propunerii de aprobare sau de respingere a cererii.
    Solicitantii sunt obligati sa prezinte toate actele si explicatiile necesare verificarii.
    4.2. Rezultatele verificarii se inscriu in procesul-verbal de control.
    In cazul constatarii unor neconcordante se vor efectua corectiile necesare, care se mentioneaza in procesul-verbal.
    Refuzul de prezentare a documentelor sau prezentarea unor documente incomplete motiveaza propunerea de respingere a cererii.
    4.3. Constatarea nevirarii contributiei de 1% la bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj, precum si a majorarilor aferente constituie motiv de respingere a cererii.
    5. Pe baza cererii, a documentelor anexate si a procesului-verbal de control se intocmeste un referat cu concluzii si propuneri de solutionare.
    6. Cererile de inlesnire la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj, pentru debite principale de peste un miliard lei, se solutioneaza la nivelul Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionala.
    Pentru cererile de inlesnire la plata, care se solutioneaza la nivelul Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionala, referatul semnat de directorul executiv al agentiei judetene pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti, insotit de cererea solicitantului si de procesul-verbal cu rezultatul verificarii, se inainteaza, in termen de 15 zile de la data inregistrarii cererii, la Directia de control din cadrul Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionala.
    7. Dupa verificarea si analiza documentelor Directia de control din cadrul Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionala supune spre aprobare consiliului de administratie cererile de inlesnire la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj, pentru debitele principale de peste un miliard lei.
    Consiliul de administratie al Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionala solutioneaza cererile privind inlesnirile la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj.
    Cererile care nu intrunesc conditiile prevazute de lege se restituie solicitantilor, cu motivatia corespunzatoare, si agentiei judetene pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti.
    8. Solutiile date cererilor privind acordarea de inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj se comunica solicitantilor si agentiei judetene pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii cererii la Agentia Nationala pentru Ocupare si Formare Profesionala, pentru cererile care se solutioneaza la nivelul acesteia.
    9. Solutiile date cererilor privind acordarea de inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj se comunica solicitantilor in termen de 30 de zile de la data depunerii cererii la agentia judeteana pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti, pentru cererile care intra in competenta de solutionare a acestora.
    10. Agentul economic beneficiaza de inlesnirile acordate, cu conditia depunerii, in termen de pana la 15 zile de la data comunicarii, a unor garantii bancare echivalente a trei rate de esalonare.
    11. Inlesnirile la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj se pot acorda cu o perioada de gratie de pana la 6 luni, care este inclusa in perioada pentru care s-au acordat inlesniri.
    11.1. Pe perioada acordarii inlesnirilor se datoreaza majorarile stabilite si calculate potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
    11.2. Pe perioada pentru care s-au acordat inlesniri cursul prescriptiei se suspenda.
    12. Inlesnirile aprobate isi pierd valabilitatea si nu produc efecte, daca nu au fost respectate conditiile in care au fost date; o noua cerere de aprobare a unor inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj nu poate fi depusa timp de 6 luni de la data constatarii nerespectarii conditiilor in care a fost aprobata cererea anterioara.
    13. Agentia judeteana pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti, organizeaza evidenta si controlul asupra modului de respectare a conditiilor stabilite la acordarea inlesnirilor respective.

    ANEXA 1
    la procedura

    Semnificatia coloanelor de mai jos este urmatoarea:
    A - contributia datorata
    B - majorarile aferente
 ___________________________________________________________________________
|           |  Suma totala    | Suma pentru care se | Suma/termenele pentru |
|           |                 | solicita inlesnirea | amanari si esalonari  |
|  Fondul   |_________________|_____________________|_______________________|
|           |  A |  B | TOTAL |  A  |  B  |  TOTAL  |   A   |   B  | TOTAL  |
|___________|____|____|_______|_____|_____|_________|_______|______|________|
|   1       |  2 |  3 |   4   |  5  |  6  |    7    |   8   |   9  |   10   |
|___________|____|____|_______|_____|_____|_________|_______|______|________|
|Contributia|    |    |       |     |     |         |       |      |        |
|de 5% la   |    |    |       |     |     |         |       |      |        |
|Fondul     |    |    |       |     |     |         |       |      |        |
|pentru     |    |    |       |     |     |         |       |      |        |
|plata      |    |    |       |     |     |         |       |      |        |
|ajutorului |    |    |       |     |     |         |       |      |        |
|de somaj   |    |    |       |     |     |         |       |      |        |
|___________|____|____|_______|_____|_____|_________|_______|______|________|



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 23/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 23 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1492 2020
    Căutați o afacere, o companie sau un împrumut personal? Oferim toate tipurile de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Decizia 1 2020
    Căutați un împrumut de afaceri, companie sau personal? Oferim tot felul de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail cu detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Hotărârea 965 2002
    BUNA ZIUA, VA ROG SA IMI TRIMITETI SI MIE ANEXELE LA HG NR. 965/2002 LA ADRESA DE E-MAIL avocat.elenagrecu@yahoo.com Multumesc anticpat!
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
ANONIM a comentat Hotărârea 559 1990
    Din păcate această hotărâre prevede incadrarea în grupe indiferent de activitatea desfășurată a celor care lucrează în industria chimică( directori, contabili, economiști) fără deosebire adică un operator chimist este încadrat în grupă la fel ca și directorul. Ținînd cont de anul ”hotărârii” în care revoluția încă se mișca prin intreprinderi este de înțeles..oarecum.
ANONIM a comentat Decizia 589 2006
    La Pucioasa DB nu a fost nici-o revolutie,si totusi orasul este plin de revolutionari,????
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu