Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2282 din  5 decembrie 2001

pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea exercitiului bugetar al anului 2001

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 801 din 14 decembrie 2001


SmartCity3


    Ministrul finantelor publice,
    in baza prevederilor art. 75 alin. (1) din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice, ale art. 56 alin. (1) din Legea nr. 189/1998 privind finantele publice locale, ale art. 36 alin. (4) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 61/2001, precum si ale art. 14 din Hotararea Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind incheierea exercitiului bugetar al anului 2001, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directiile interesate din cadrul Ministerului Finantelor Publice, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, precum si unitatile lor subordonate vor lua masuri pentru aducerea la indeplinire a dispozitiilor din prezentul ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                          Ministrul finantelor publice,
                            Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                            NORME METODOLOGICE
             privind incheierea exercitiului bugetar al anului 2001

    Incheierea exercitiului bugetar al anului 2001 se efectueaza potrivit prevederilor normelor metodologice emise de Ministerul Finantelor Publice, in conformitate cu prevederile art. 75 alin. (1) din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice, ale art. 56 alin. (1) din Legea nr. 189/1998 privind finantele publice locale si ale art. 36 alin. (4) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 61/2001.
    In temeiul prevederilor legale de mai sus ordonatorii de credite si agentii economici, indiferent de forma de proprietate, au obligatia sa efectueze operatiunile care privesc veniturile si cheltuielile bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor locale, bugetelor fondurilor speciale si bugetelor de venituri extrabugetare pe anul 2001, in conformitate cu prezentele norme metodologice si cu programul prevazut in anexa nr. 1.
    Operatiunile de incasari si plati aferente exercitiului bugetar al anului 2001 se efectueaza prin contul curent general al trezoreriei statului pana la data de 28 decembrie 2001 inclusiv.

    I. Incasarea veniturilor bugetare
    1.1. Impozitele, taxele si celelalte venituri datorate bugetului de stat, bugetelor locale, bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetelor fondurilor speciale, cu termene scadente pana la data de 31 decembrie 2001, se achita prin ordine de plata pentru trezorerie (OPHT) depuse de catre agentii economici, potrivit programului stabilit de bancile comerciale la care au conturile deschise, astfel incat sumele respective sa fie incasate in contul curent general al trezoreriei statului pana cel mai tarziu la data de 28 decembrie 2001 inclusiv.
    Bancile comerciale au obligatia de a deconta pana la data de 28 decembrie 2001 toate ordinele de plata pentru trezorerie (OPHT) prezentate de agentii economici cu conturile deschise la acestea, reprezentand impozite si taxe scadente, in contul curent general al trezoreriei statului deschis la Banca Nationala a Romaniei.
    1.2. Institutiile publice care incaseaza venituri pentru bugetul de stat sau bugetele locale, dupa caz, au obligatia sa vireze veniturile respective la capitolele si subcapitolele de venituri ale bugetelor carora acestea se cuvin, pana la data de 27 decembrie 2001.
    Conturile institutiilor publice in care au fost incasate veniturile bugetului de stat si bugetelor locale, dupa caz, nu pot prezenta sold in bilantul incheiat la 31 decembrie 2001.
    1.3. Sumele incasate in numerar de catre institutiile publice, reprezentand venituri bugetare si venituri extrabugetare vor fi depuse cu "Foaie de varsamant-chitanta" direct in conturile de venituri ale bugetului de stat, bugetelor locale sau in conturile fondurilor speciale si veniturilor extrabugetare, dupa caz, pana la data de 28 decembrie 2001 inclusiv.
    Impozitele si taxele incasate de catre agentii fiscali in perioada 27 - 28 decembrie 2001 vor fi depuse la casieria unitatilor de trezorerie si contabilitate publica pana cel tarziu pe data de 28 decembrie 2001.
    Eventualele sume in numerar ramase la unitatile de trezorerie si contabilitate publica care nu functioneaza cu casierii-tezaur se depun la finele zilei de 28 decembrie 2001 la unitatea bancara la care acestea au contul de disponibil, in genti de numerar, operatiune care se inregistreaza in debitul contului 13 "Casa tranzitorie".
    1.4. Casa de Economii si Consemnatiuni care incaseaza veniturile pentru bugetul de stat sau bugetele locale va stabili in cursul lunii decembrie 2001 programul unitatilor din subordine, astfel incat persoanele fizice sa aiba posibilitatea sa isi achite obligatiile catre bugetele respective, potrivit conventiei incheiate cu Ministerul Finantelor Publice sau cu autoritatile administratiei publice locale, dupa caz.
    Conducerea Casei de Economii si Consemnatiuni va dispune unitatilor din subordine masuri pentru ca veniturile bugetare incasate de catre acestea, care privesc anul 2001, sa fie virate in contul curent general al trezoreriei statului pana in ziua de 28 decembrie 2001.

    II. Incheierea executiei bugetare la institutiile publice
    2.1. Ordonatorii de credite si conducatorii compartimentelor financiar-contabile raspund pentru asigurarea incheierii tuturor operatiunilor financiare de incasari si plati aferente anului 2001, la termenele prevazute de reglementarile in vigoare si in prezentele norme metodologice.
    2.2. Ordonatorii principali de credite finantati din bugetul de stat vor deschide, vor repartiza si, in cazuri justificate, vor retrage credite bugetare institutiilor din subordine, pana cel mai tarziu la data de 18 decembrie 2001 inclusiv, asigurandu-se astfel timpul necesar efectuarii cheltuielilor pana la finele anului.
    Exceptie fac creditele bugetare aferente serviciului datoriei publice care vor fi deschise si repartizate pe masura necesitatilor de finantare.
    2.3. Creditele bugetare deschise si repartizate, precum si cele care nu au fost deschise, ramase neutilizate la data de 31 decembrie 2001 in conturile ordonatorilor de credite, se anuleaza de drept conform prevederilor art. 76 alin. (2) din Legea privind finantele publice nr. 72/1996 si ale art. 56 alin. (3) din Legea privind finantele publice locale nr. 189/1998.
    2.4. Ordonatorii de credite vor lua masuri pentru:
    a) utilizarea in conditiile legii a fondurilor aprobate, pana la finele anului 2001, in limita bugetelor de venituri si cheltuieli si a creditelor bugetare deschise si repartizate, numai pentru cheltuieli strict necesare, prevenindu-se risipa si formarea de stocuri de materiale peste necesar;
    b) repartizarea creditelor bugetare la termenele stabilite in prezentele norme metodologice, in cadrul limitelor de cheltuieli pentru luna decembrie 2001 si aprobarea virarilor de credite numai in cazuri justificate, inainte de angajarea cheltuielilor si cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare;
    c) achitarea contravalorii bunurilor achizitionate si a lucrarilor efectuate si receptionate, precum si a serviciilor prestate, din creditele bugetare aprobate cu aceasta destinatie;
    d) acordarea de avansuri in numerar spre decontare pentru actiuni care se incheie si se deconteaza pana la finele anului.
    Eventualele avansuri spre decontare, acordate de la bugetul de stat pentru actiuni interne sau externe care se finalizeaza in anul 2002, se deconteaza la data incheierii actiunilor respective, iar sumele neutilizate vor fi virate in contul "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti".
    e) verificarea zilnica a operatiunilor privind deschiderea, repartizarea sau retragerea de credite bugetare, precum si a platilor inregistrate in extrasele de cont emise de unitatile de trezorerie si contabilitate publica, iar in cazul in care unele dintre acestea nu apartin institutiei, se vor lua masuri pentru comunicarea si corectarea erorilor in mod operativ.
    2.5. Avansurile acordate de catre institutiile publice in anul 2001 pentru realizarea unor actiuni si categorii de cheltuieli finantate din fondurile publice, conform Hotararii Guvernului nr. 85/1997, completata prin hotararile Guvernului nr. 587/1999, nr. 660/1999 si nr. 952/1999, precum si cele aferente imprumuturilor externe la care statul are cota de participare, pe baza contractelor incheiate cu furnizorii, vor fi decontate definitiv in cursul lunii decembrie, astfel incat la finele anului 2001 sa se reflecte in bunuri achizitionate, lucrari executate si servicii prestate, iar sumele ramase neutilizate sa fie restituite ordonatorilor de credite si inregistrate in conturile acestora pana la data de 28 decembrie 2001, reconstituindu-se platile de casa.
    Fac exceptie de la aceasta regula sumele acordate anticipat unitatilor furnizoare care, potrivit dispozitiilor legale, presteaza servicii pe baza de garantii (posta, servicii de telefonie, furnizarea energiei electrice si a gazului metan si servicii comunale), precum si avansurile acordate din imprumuturi externe contractate potrivit legii, care se deconteaza conform conditiilor stabilite in acordurile de imprumut convenite intre partile contractante.
    Sumele reprezentand plati in avans, efectuate conform conditiilor contractuale, pentru actiunile si categoriile de cheltuieli prevazute de Hotararea Guvernului nr. 85/1997, cu completarile ulterioare, si nejustificate prin prestatiile realizate pana la finele anului 2001, vor fi recuperate in conditiile legii, in anul urmator, de catre institutia care a acordat avansurile si se vor restitui conform art. 40 alin. (3) din Legea privind finantele publice nr. 72/1996 la bugetul din care au fost avansate, in conturile 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" pentru bugetul de stat si, respectiv, 21.22.02.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" pentru bugetele locale sau in conturile de disponibilitati ale fondurilor speciale sau veniturilor extrabugetare din care acestea au fost acordate, dupa caz.
    In vederea indeplinirii conditiilor din acordurile de imprumuturi externe pentru achizitionarea de bunuri din import, precum si pentru realizarea angajamentelor care decurg din contractele externe incheiate in baza acordurilor si conventiilor interguvernamentale, ordonatorii de credite pot acorda avansurile prevazute in contracte, cu conditia justificarii acestora in conformitate cu clauzele prevazute in contractele respective.
    2.6. Institutiile publice finantate integral de la bugetul de stat vor efectua pana la data de 27 decembrie 2001 plata drepturilor de personal, a impozitelor si a contributiilor aferente si a altor drepturi banesti cu termene scadente de plata pana la data de 2 ianuarie 2002 inclusiv, in limita creditelor bugetare deschise si repartizate cu aceasta destinatie. Drepturile de personal aferente lunii decembrie 2001, care au termene de plata incepand cu data de 3 ianuarie 2002, precum si impozitele si contributiile aferente, se vor achita din bugetul de stat aprobat pe anul 2002.
    Unitatile de trezorerie si contabilitate publica si unitatile bancare, dupa caz, vor esalona institutiile publice pentru ridicarea numerarului necesar achitarii drepturilor salariale, corespunzator datei de efectuare a platii drepturilor de personal, si vor asigura, impreuna cu unitatile Bancii Nationale a Romaniei, sumele in numerar.
    O data cu ridicarea numerarului pentru plata salariilor institutiile publice vor prezenta si ordinele de plata pentru virarea contributiei pentru asigurari sociale de stat, contributiei pentru asigurarile sociale de sanatate, impozitului pe veniturile din salarii, contributiei la Fondul pentru plata ajutorului de somaj, sumelor retinute in contul unor persoane juridice si fizice etc.
    Drepturile de personal aferente anului 2001, neplatite pana la finele anului, se achita in anul urmator din fondurile prevazute cu aceasta destinatie in bugetul pe anul 2002.
    Institutiile publice finantate integral sau partial din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale, bugetul fondului asigurarilor sociale de sanatate, bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj si bugetele fondurilor speciale vor efectua plata premiului anual aferent anului 2001 din prevederile bugetare pe anul 2002, incepand cu luna ianuarie 2002.
    2.7. Institutiile publice si celelalte unitati pe seama carora sunt deschise conturi de cheltuieli din fonduri speciale au obligatia sa restituie pana la data de 21 decembrie 2001, in conturile fondurilor speciale din care au fost primite, disponibilitatile ramase neutilizate in conturile: "Disponibil din cota repartizata din fondul special al drumurilor publice" (cont 50.25); "Disponibil din fondul de somaj pentru efectuarea de cheltuieli" (cont 50.27); "Disponibil din fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic pentru efectuarea cheltuielilor de investitii" (cont 50.28).
    Pana la aceeasi data disponibilitatile aflate in contul 30.04 "Disponibil din Fondul pentru plata ajutorului de somaj" se vireaza de catre unitatile Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale in contul deschis pe seama ordonatorului principal de credite la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti.
    Eventualele sume incasate in perioada 27 decembrie - 28 decembrie 2001 raman in contul 30.04 "Disponibil din fondul pentru plata ajutorului de somaj" si se inregistreaza in contabilitatea proprie de catre unitatile in contul carora au fost incasate. Aceste sume vor fi incluse in contul de executie care se prezinta Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale pentru a fi cuprinse in contul anual de executie al fondului pentru plata ajutorului de somaj.
    2.8. Ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, precum si institutiile subordonate acestora au obligatia de a analiza componenta sumelor aflate in soldul conturilor 50.01 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala ale ministerelor si institutiilor subordonate" si 50.02 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala ale institutiilor publice de subordonare locala" deschise la unitatile de trezorerie si contabilitate publica, avandu-se in vedere ca in aceste conturi pot ramane la finele anului numai venituri cu destinatie speciala pentru care este prevazuta reportarea in anul urmator.
    In situatia in care in aceste conturi au fost incasate sume de la bugetul de stat sau bugetele locale, care au ramas neutilizate, acestea se restituie pana la data de 21 decembrie 2001 in conturile din care au fost incasate, daca legea nu prevede altfel.
    Pana la data de 28 decembrie 2001 institutiile publice vor prezenta unitatilor de trezorerie si contabilitate publica la care au deschise conturile 50.01 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala ale ministerelor si institutiilor subordonate" si 50.02 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala ale institutiilor publice de subordonare locala", dupa caz, componenta sumelor aflate in sold si temeiul legal in baza caruia acestea se pot reporta in anul urmator.
    Se reporteaza din oficiu sumele alocate in anul 2001 din contravaloarea in lei a ajutoarelor externe pentru finantarea unor obiective, fondurile nerambursabile si donatiile, precum si fondurile publice reprezentand cofinantarea de la bugetul de stat sau alte bugete pentru proiecte si programe finantate din contributiile financiare ale unor organisme si institutii financiare externe. Sumele incasate in baza unor acte normative in vigoare pentru care nu se prevede reportarea, precum si cele care nu se reporteaza din oficiu vor fi virate de catre institutiile respective la bugetul de stat sau la bugetele locale, dupa caz, in conturile 20.22.01.30 "Incasari din alte surse" pentru bugetul de stat si, respectiv, 21.22.02.30 "Incasari din alte surse" pentru bugetele locale, pana la data de 21 decembrie 2001.
    2.9. Soldurile conturilor 50.72 "Disponibil din fondul national pentru dezvoltare regionala" si 50.73 "Disponibil din fondul pentru dezvoltare regionala" ramase la finele anului 2001 se reporteaza in anul urmator.
    2.10. Veniturile virate in anul 2001 la Fondul special pentru reducerea riscurilor tehnologice la utilaje, echipamente si instalatii industriale se restituie de Ministerul Industriei si Resurselor in conturile agentilor economici din care aceste sume au fost incasate, pana la data de 21 decembrie 2001.
    Sumele datorate la data de 31 decembrie 2000 la Fondul special pentru reducerea riscurilor tehnologice la utilaje, echipamente si instalatii industriale, incasate in anul 2001, se vireaza la bugetul de stat in contul 20.22.01.30 "Incasari din alte surse".
    2.11. Unitatile pe seama carora au fost deschise conturile 50.14 "Disponibil pentru finantarea unitatilor Ministerului Apararii Nationale" si 50.15 "Disponibil al institutiilor care nu au calitatea de ordonatori de credite" au obligatia sa vireze soldul conturilor respective in conturile ordonatorilor de credite de la care au fost primite fondurile respective, dar nu mai tarziu de 21 decembrie 2001.
    Ordonatorii principali de credite finantati din bugetul de stat, care au conturile deschise la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti, vor asigura reintregirea contului de cheltuieli pe anul 2001, deschis pe capitole si titluri, cu sumele restituite din conturile 50.14 "Disponibil pentru finantarea unitatilor Ministerului Apararii Nationale" si 50.15 "Disponibil al institutiilor care nu au calitatea de ordonatori de credite" deschise pe seama unitatilor din subordine.
    2.12. Institutiile publice, indiferent de sistemul de finantare, au obligatia ca pana la data de 28 decembrie 2001 sa depuna in conturile deschise la unitatile teritoriale de trezorerie si contabilitate publica sumele in numerar aflate in casieria proprie.
    2.13. Operatiunile de mandat primite de la alte institutii sau agenti economici vor fi lichidate pana cel mai tarziu la data de 27 decembrie 2001 inclusiv, iar sumele ramase neutilizate vor fi restituite unitatilor de la care au fost primite. In contul "Sume de mandat si sume in depozit" nu pot fi mentinute sume la finele anului 2001, cu exceptia cazurilor prevazute in anexa nr. 2.
    Institutiile publice vor lua masurile necesare ca eventualele acreditive in lei deschise pentru procurari de bunuri, ramase neutilizate pana la finele anului 2001, sa fie restituite pana la 21 decembrie 2001 inclusiv, in conturile din care au fost acordate, in vederea reconstituirii platilor de casa.
    Acreditivele in valuta, deschise de catre institutiile publice pentru importurile care sunt in curs de derulare, precum si comisioanele in valuta aferente acestora, se mentin in continuare pana la lichidarea contractelor incheiate. Sumele in valuta ramase nefolosite dupa terminarea contractelor se vireaza la rezerva valutara a statului, iar contravaloarea in lei se restituie la bugetele din care acestea s-au constituit, in contul de venituri bugetare "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", in termen de 5 zile de la incheierea importurilor.
    2.14. Institutiile publice care au rezervat in cursul anului la banci comerciale, in conturi distincte, sume de la bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat, din venituri extrabugetare si din fonduri speciale, pentru procurarea de valuta, potrivit normelor in vigoare, vor dispune restituirea disponibilitatilor neutilizate, pentru reintregirea platilor de casa in conturile din care au fost alocate, pana la data de 27 decembrie 2001.
    2.15. Valuta procurata din credite bugetare sau din fonduri speciale, ramasa neutilizata la finele anului, se depune la rezerva valutara a statului, iar cu contravaloarea in lei a valutei se reconstituie platile de casa la subdiviziunea respectiva. Face exceptie valuta procurata pana la finele anului, in scopul rambursarii la extern a ratelor la imprumuturile guvernamentale si plata de dobanzi si comisioane cu termene scadente pana la data de 10 ianuarie 2002.
    Valuta procurata din venituri extrabugetare sau din alte disponibilitati, precum si garantiile in valuta depuse la unitatile vamale, aflate in conturi deschise la banci comerciale, se reporteaza in anul urmator pentru a fi utilizate in scopul pentru care au fost procurate.
    Institutiile publice care au incasat in conturi distincte valuta pentru serviciile prestate sau pentru lucrarile executate si care, potrivit legii, reprezinta venituri bugetare au obligatia de a vira valuta respectiva la rezerva valutara a statului, iar contravaloarea in lei se va vira la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale, dupa caz, pana la data de 27 decembrie 2001, la subdiviziunea la care se incaseaza veniturile respective. Ordonatorii de credite si conducatorii compartimentelor financiar-contabile raspund pentru eventualele sume in valuta ramase neregularizate la finele anului.
    2.16. Reprezentantele diplomatice si comerciale ale Romaniei din strainatate aplica prevederile prezentelor norme metodologice cu privire la plata salariilor, incasarea sumelor de la debitori, plata obligatiilor pentru procurari de bunuri si servicii si efectuarea inventarierii patrimoniului.
    Disponibilitatile in valuta procurate din credite bugetare, ramase la finele anului 2001 in conturile reprezentantelor diplomatice si comerciale ale Romaniei din strainatate, se reporteaza in anul urmator si se regularizeaza cu bugetul de stat de catre Ministerul Afacerilor Externe si de catre celelalte ministere care finanteaza cheltuieli de aceasta natura, astfel:
    - in termen de 45 de zile pentru reprezentantele din Europa si in termen de 60 de zile pentru reprezentantele din celelalte continente. Contravaloarea in lei a valutelor existente la data de 31 decembrie 2001, calculate la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru data efectuarii operatiunii de regularizare, se vireaza de catre Ministerul Afacerilor Externe si de catre celelalte ministere, din creditele bugetare aprobate pentru anul 2002, in contul 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti.
    Taxele consulare incasate si lasate la dispozitie reprezentantelor Romaniei in strainatate, ramase in sold la finele anului 2001, se reporteaza in anul urmator in conformitate cu prevederile art. II din Ordonanta Guvernului nr. 33/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 33/1997.
    2.17. Disponibilitatile institutiilor publice finantate integral din venituri extrabugetare, ramase la finele anului 2001 in contul 50.03 "Disponibil din venituri extrabugetare", se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie, potrivit art. 73 alin. (3) din Legea privind finantele publice nr. 72/1996.
    2.18. Institutiile publice finantate integral din bugetul de stat sau bugetele locale, dupa caz, care gestioneaza venituri extrabugetare pentru care in actele normative de constituire nu a fost prevazuta reportarea in anul urmator a soldului ramas la finele anului, au obligatia de a vira integral disponibilitatile respective in contul bugetului de stat 20.21.01.12 "Varsaminte din disponibilitatile institutiilor publice si activitatilor autofinantate" sau in contul bugetelor locale 21.21.02.12 "Varsaminte din disponibilitatile institutiilor publice si activitatilor autofinantate", in functie de subordonarea acestora.
    In situatia in care prin actele normative de constituire si utilizare a veniturilor extrabugetare gestionate de institutiile publice prevazute la alineatul precedent se prevede reportarea acestora in anul urmator, institutiile publice respective vor aplica prevederile acestor acte normative.
    2.19. Excedentele rezultate din executia bugetelor institutiilor publice finantate din venituri extrabugetare si, in completare, din alocatii acordate de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, sub forma de transferuri sau subventii se regularizeaza la sfarsitul anului 2001, in limita sumelor primite de la aceste bugete, daca legea nu prevede altfel.
    In scopul regularizarii fiecare institutie va vira cu ordin de plata pentru trezorerie (OPHT) sumele stabilite potrivit alineatului de mai sus in contul institutiei ierarhic superioare de la care s-au primit subventiile sau transferurile, dupa caz, astfel:
    - in cazul in care transferurile si subventiile au fost acordate direct de catre ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, sumele se restituie in conturile acestora deschise la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti. Operatiunea de virare se efectueaza pana la data de 21 decembrie 2001;
    - daca sumele respective se cuvin ordonatorilor secundari de credite de la care s-au primit transferurile sau subventiile respective, virarea se efectueaza in contul acestora deschis la unitatile de trezorerie si contabilitate publica pana la data de 27 decembrie 2001.
    In acelasi termen se vireaza si sumele catre bugetele locale, in cazul in care transferurile si subventiile au fost alocate de la aceste bugete.
    Disponibilitatile ramase in cont dupa regularizare se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie.
    2.20. Unitatile sanitare au obligatia sa restituie sumele ramase neutilizate din transferurile primite de la bugetul de stat, aflate in soldul contului 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala". Sumele de restituit se stabilesc ca diferente intre transferurile primite si totalul platilor de casa efectuate pentru finantarea programelor nationale de sanatate si pentru actiuni de sanatate si dotarea cu aparatura de mare performanta, potrivit bugetelor de venituri si cheltuieli aprobate pe anul 2001.
    Operatiunea de regularizare se efectueaza astfel:
    - unitatile sanitare direct subordonate Ministerului Sanatatii si Familiei vireaza sumele respective in contul acestuia deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti, pana la data de 21 decembrie 2001;
    - unitatile sanitare care au primit transferuri prin directiile de sanatate publica judetene si, respectiv, a municipiului Bucuresti vireaza sumele respective in contul acestora deschis la unitatile de trezorerie si contabilitate publica, pana la data de 27 decembrie 2001;
    - unitatile sanitare din sistemul de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala, precum si cele din sistemul de transporturi vireaza sumele respective in contul ordonatorilor de credite de la care acestea au fost primite, pana la data de 21 decembrie 2001.
    Dupa efectuarea operatiunilor de virare contul 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala" deschis pe seama unitatilor sanitare nu va putea prezenta sold.
    2.21. Soldul contului 50.41 "Disponibil din activitatea sanitara conform Legii nr. 145/1997" se reporteaza in anul urmator.
    In cazul in care unitatile sanitare au primit transferuri de la bugetul de stat in contul 50.41 "Disponibil din activitatea sanitara conform Legii nr. 145/1997", acestea au obligatia sa restituie sumele ramase neutilizate din transferurile primite, potrivit precizarilor de la pct. 2.20.
    2.22. Institutiile de invatamant superior de stat aflate in coordonarea Ministerului Educatiei si Cercetarii, finantate in conditiile Legii nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, reporteaza in anul urmator disponibilitatile ramase in conturile 50.46 "Disponibil pentru finantarea activitatii de baza a institutiilor de invatamant superior" si, respectiv, 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala" reprezentand sume alocate de la bugetul de stat pentru burse, alte forme de protectie sociala si pentru realizarea unor obiective de investitii.
    Celelalte alocatii de la bugetul de stat ramase neutilizate la finele anului 2001 in contul 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala" se restituie de fiecare institutie de invatamant superior, pana cel mai tarziu la data de 15 ianuarie 2002, la bugetul de stat pe anul 2002, in contul 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti.
    Institutiile de invatamant superior publica indicatorii sintetici ai executiei bugetare anuale potrivit modelului prezentat in anexa nr. 4.
    2.23. Incepand cu anul 2002, pe seama institutiilor de invatamant preuniversitar de stat finantate din bugetele locale nu mai functioneaza contul 50.19 "Disponibil din venituri proprii ale institutiilor de invatamant conform Legii nr. 84/1995".
    Eventualele disponibilitati existente in soldul contului 50.19 "Disponibil din venituri proprii ale institutiilor de invatamant conform Legii nr. 84/1995" se vireaza cu ordin de plata pentru trezorerie (OPHT) de catre institutiile de invatamant preuniversitar de stat in contul 50.04 "Disponibil din mijloace extrabugetare ale institutiilor de subordonare locala" sau in contul 50.10 "Disponibil al institutiilor subventionate din bugetul local" deschis pe seama acestora, dupa caz, pana la data de 28 decembrie 2001.
    2.24. Potrivit Hotararii Guvernului nr. 86/1999 sumele constituite pentru organizarea taberelor, excursiilor, expeditiilor scolare si a altor forme de petrecere a timpului liber pentru prescolari si elevi, ramase necheltuite la finele anului 2001, se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie.
    2.25. Institutiile publice de cultura regularizeaza la finele anului soldul contului de disponibil de la finele anului 2001 potrivit prevederilor art. 1 alin. (2) si (3) din Ordonanta Guvernului nr. 9/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 86/1996.
    Cu sumele regularizate ordonatorii principali si secundari de credite vor reconstitui platile de casa pe anul 2001 in conturile din care au fost acordate transferurile si subventiile respective.
    2.26. Sumele ramase neutilizate la finele anului 2001 in contul de disponibil pentru venituri extrabugetare din cota de 70% din contravaloarea serviciilor prestate, conform Legii nr. 75/1995, de catre inspectoratele pentru calitatea semintelor si materialului saditor, Laboratorul Central pentru Controlul Calitatii Semintelor si Materialului Saditor si Institutul pentru Testarea si Inregistrarea Soiurilor, se vireaza cu ordin de plata pentru trezorerie (OPHT) la bugetul de stat, pana la data de 21 decembrie 2001, in contul 20.21.01.05 "Taxe pentru analize efectuate de laboratoare, altele decat cele sanitare de pe langa institutii". In cazul in care la finele anului 2001 se afla sume de natura celor de mai sus in contul Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, acestea vor fi virate la bugetul de stat la termenul si in contul mentionate mai sus.
    2.27. In cazul in care prin acte normative sunt prevazute operatiuni financiare care privesc bugetul de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale, dupa caz, si in care este prevazuta destinatia disponibilitatilor la finele anului, operatiunile de incheiere si regularizare se vor efectua potrivit acestor reglementari.
    2.28. Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie si celelalte ministere de resort care incaseaza venituri din vanzarea actiunilor emise de societatile comerciale si din dividende, precum si Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare intocmesc si anexeaza la bilantul contabil pe anul 2001 Contul de executie a veniturilor incasate din privatizare si din dividende/valorificarea activelor bancare neperformante si a cheltuielilor efectuate din acestea, potrivit legii, la data de 31 decembrie 2001, conform modelului prezentat in anexa nr. 3.
    2.29. Institutiile publice au obligatia de a lua masurile necesare pentru lichidarea pana la finele anului a imobilizarilor de fonduri in debitori, clienti si alte creante, iar cu sumele incasate in anul curent vor fi reconstituite platile de casa sau conturile corespunzatoare de disponibilitati, dupa caz.
    Sumele recuperate in anul 2002 vor fi virate in conturile 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" pentru bugetul de stat si, respectiv, 21.22.02.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" pentru bugetele locale sau in conturile de disponibilitati ale fondurilor speciale sau veniturilor extrabugetare din care acestea au fost suportate, dupa caz.
    In raportul la darea de seama contabila pe anul 2001 se va analiza in mod deosebit situatia creantelor pe categorii de operatiuni si surse de finantare si cauzele care le-au determinat, precum si masurile stabilite pentru lichidarea acestora.
    2.30. Fondurile publice reprezentand cofinantarea de la bugetul de stat sau de la alte bugete pentru proiecte si programe finantate din contributia financiara a Comunitatii Europene, ramase la finele anului bugetar 2001 in conturile de disponibil ale structurilor de implementare, raman la dispozitia acestora si se reporteaza in anul urmator pentru a fi folosite cu aceeasi destinatie.
    2.31. Institutiile publice au obligatia sa efectueze inventarierea generala a elementelor de activ si pasiv si a celorlalte bunuri si valori aflate in gestiune si administrare potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 61/2001, si a Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii patrimoniului, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor nr. 2.388/1995, sa intocmeasca registrul-inventar conform normelor in vigoare si sa reflecte rezultatele inventarierii in bilantul contabil de la finele anului 2001.
    Ordonatorii de credite au obligatia de a analiza structura stocurilor inventariate si de a determina materialele aflate in stoc fara miscare, cu miscare lenta sau de prisos, cauzele mentinerii acestora, precum si raspunderea persoanelor vinovate de imobilizarea fondurilor in astfel de bunuri.
    2.32. Institutiile publice au obligatia ca in primele 7 zile lucratoare ale lunii ianuarie a anului 2002 sa confirme unitatilor de trezorerie si contabilitate publica la care au conturile deschise soldurile conturilor de credite bugetare repartizate, de cheltuieli bugetare si de disponibilitati.
    Eventualele diferente intre soldurile conturilor respective vor fi clarificate operativ, fiind interzisa incheierea executiei cu diferente la finele anului 2001.
    Institutiile publice au obligatia de a prezenta unitatilor de trezorerie si contabilitate publica la care au conturile deschise bilantul contabil si contul de executie bugetara pe anul 2001, pentru obtinerea vizei privind exactitatea platilor de casa sau a soldurilor conturilor de disponibilitati, dupa caz, care trebuie sa coincida cu cele din conturile corespunzatoare deschise la unitatile de trezorerie si contabilitate publica.
    Ordonatorii principali si secundari de credite vor centraliza datele din bilanturile contabile si conturile de executie bugetara pe anul 2001 primite de la institutiile din subordine, numai daca acestea sunt vizate de unitatile de trezorerie si contabilitate publica.
    In cazul in care din centralizarea datelor se constata existenta unor facturi neachitate la scadenta pentru bunuri si servicii achizitionate, ordonatorii principali de credite vor dispune, prin compartimentele de audit, controlul asupra modului de respectare a dispozitiilor legale in vigoare la incheierea contractelor respective, avand obligatia de a prezenta in raportul la bilantul contabil masurile luate.

    III. Regularizari financiare cu bugetul de stat de catre regii autonome, societati sau companii nationale si societati comerciale
    3.1. Societatile sau companiile nationale si societatile comerciale din sectorul minier vor proceda la recalcularea si regularizarea cu bugetul de stat a subventiilor, conform prevederilor din Normele metodologice privind acordarea, utilizarea si controlul subventiilor pentru produsele din industria carbunelui, minereurilor feroase, neferoase, radioactive, rare si nemetalifere, precum si ale transferurilor destinate actiunilor de protectie sociala a personalului din acest domeniu, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 311/1999.
    Agentii economici de sub autoritatea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei vor regulariza cu bugetul de stat sumele primite de la acesta, in conformitate cu prevederile pct. 4 din Normele comune ale Ministerului Finantelor si Ministerului Transporturilor nr. 90.957/DTR/1.903/1999 si 869/TB/1.003/1999 privind fundamentarea, acordarea si justificarea sumelor primite de la bugetul de stat pentru unele activitati desfasurate de agentii economici de sub autoritatea Ministerului Transporturilor, precum si cu alte reglementari in domeniu. Sumele primite in plus se vireaza la bugetul de stat in contul 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", in termen de 2 zile lucratoare de la stabilirea acestora.
    Agentii economici care au beneficiat in anul 2001 de subventii pentru acoperirea diferentelor de pret si de tarif, subventii pe produse si activitati, transferuri de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, au obligatia de a verifica exactitatea acestora pe baza deconturilor definitive si in cazul in care se constata ca s-au primit sume in plus, acestea vor fi restituite bugetului de stat sau bugetelor locale pe anul 2002, dupa caz, in conturile 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" pentru bugetul de stat si, respectiv, 21.22.02.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" pentru bugetele locale, pana la data de 31 ianuarie 2002.
    Ordonatorii principali de credite prin bugetele carora s-au acordat in anul 2001 fonduri de la bugetul de stat sau bugetele locale, dupa caz, precum si celelalte organe de control abilitate de lege au obligatia sa verifice justificarea acordarii subventiilor pentru acoperirea diferentelor de pret si tarif, subventiilor pe produse si activitati si transferurilor la regiile autonome, societatile sau companiile nationale si orice alti beneficiari de asemenea sume, pana la data de 8 februarie 2002, pe baza deconturilor definitive pe anul 2001, si sa dispuna virarea sumelor incasate necuvenit in termen de 2 zile de la constatare, in contul 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" pentru bugetul de stat sau in contul 21.22.02.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" pentru bugetele locale, dupa caz.
    3.2. Ministerul Industriei si Resurselor va lua masuri pentru regularizarea subventiilor acordate in baza Hotararii Guvernului nr. 920/2001.
    3.3. Creditele bugetare repartizate regiilor autonome, societatilor sau companiilor nationale pentru finantarea investitiilor si ramase neutilizate la data de 31 decembrie 2001 se anuleaza de drept potrivit reglementarilor in vigoare.
    3.4. Regiile autonome si societatile comerciale sau companiile nationale carora li s-au preluat credite neperformante pentru investitii in baza Legii nr. 7/1992 au obligatia sa ramburseze, in limita acestor credite, sume din resursele financiare destinate finantarii investitiilor si ramase disponibile, la finele anului 2001.
    Rambursarea se efectueaza in contul 50.18 "Disponibil din sumele incasate din reactivarea si rambursarea obligatiilor rezultate din aplicarea Legii nr. 7/1992", deschis la unitatile de trezorerie si contabilitate publica ale municipiilor resedinta de judet, pe seama Ministerului Finantelor Publice.
    Bancile comerciale in a caror evidenta sunt inregistrate credite neperformante, precum si organele de control ale Ministerului Finantelor Publice vor verifica la fiecare agent economic, in termen de 20 de zile de la data incheierii si depunerii bilantului contabil pe anul 2001, posibilitatile de reactivare a debitelor prin identificarea si preluarea unor noi surse disponibile in contul creditelor neperformante.
    3.5. Agentii economici inregistrati la organele fiscale ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, care au primit in anul 2001 alocatii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, pentru finantarea investitiilor, isi exercita dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferenta bunurilor si serviciilor destinate realizarii obiectivelor de investitii cu finantare bugetara in conditiile art. 18 - 21 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000.
    Sumele deduse in anul 2001, inclusiv cele restituite de organele fiscale in cursul anului 2001, conform art. 21 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000, se inregistreaza ca reconstituiri de plati in contul de cheltuieli bugetare deschis la unitatile de trezorerie si contabilitate publica si se folosesc pentru finantarea aceluiasi obiectiv de investitii, pana la finele anului 2001.
    Sumele deduse reprezentand taxa pe valoarea adaugata aferenta bunurilor aprovizionate si serviciilor prestate in luna decembrie 2001, pentru investitii finantate din alocatii bugetare, si care se ramburseaza de catre organele fiscale in anul 2002 se vireaza de catre agentii economici respectivi la bugetul de stat sau la bugetele locale, dupa caz, in anul 2002, in conturile 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" si, respectiv, 21.22.02.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", in termen de 5 zile de la data incasarii in cont a sumelor respective de la organele financiare.

    IV. Incheierea executiei bugetelor locale
    4.1. Primariile sectoarelor municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru virarea, pana la data de 27 decembrie 2001, a soldului contului 27 "Venituri incasate pentru bugetul Capitalei" in contul de venituri al bugetului Consiliului General al Municipiului Bucuresti deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti. Operatiunea se efectueaza pe baza de ordin de plata pentru trezorerie (OPHT) in care pe verso se inscriu sursele de venituri.
    NOTA:
    Sumele incasate in contul 27 "Venituri incasate pentru bugetul Capitalei" in perioada 27 - 28 decembrie 2001 vor fi preluate in executia bugetului Consiliului General al Municipiului Bucuresti la data de 31 decembrie 2001, scop in care unitatile trezoreriei statului din municipiul Bucuresti vor efectua urmatoarele operatiuni:
    1. Trezoreriile sectoarelor municipiului Bucuresti vor inchide la data de 28 decembrie 2001 contul 27 "Venituri incasate pentru bugetul Capitalei" prin creditul contului 63 "Decontari privind executia bugetului Capitalei". Pentru aceasta operatiune se transmite in aceeasi zi Directiei trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti un exemplar din nota contabila impreuna cu Situatia veniturilor incasate in contul 27 "Venituri incasate pentru bugetul Capitalei", in perioada 27 - 28 decembrie 2001, cu desfasurare pe capitole si subcapitole de venituri, situatie semnata de persoanele autorizate ale primariilor respective si avizata de trezoreriile sectoarelor municipiului Bucuresti.
    2. Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti, pe baza notelor contabile transmise de trezoreriile sectoarelor municipiului Bucuresti si a situatiilor anexate, inregistreaza cu data de 28 decembrie 2001 in executia bugetului Consiliului General al Municipiului Bucuresti veniturile respective, creditand contul 21 "Veniturile bugetului local" (analitice) sau 28 "Venituri cu destinatie speciala ale bugetului local", dupa caz (conform clasificatiei bugetare), prin debitul contului 63 "Decontari privind executia bugetului Capitalei".
    3. La data de 3 ianuarie 2002 trezoreriile sectoarelor municipiului Bucuresti vireaza cu ordin de plata soldul contului 63 "Decontari privind executia bugetului Capitalei" in contul deschis la Banca Nationala a Romaniei - Sucursala Municipiului Bucuresti, pe seama Directiei trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti. La primirea sumelor Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti crediteaza contul 63 "Decontari privind executia bugetului Capitalei" prin debitul contului 60 "Cont curent al trezoreriei la Banca Nationala a Romaniei".
    4.2. Institutiile publice care au incasat in anul 2001 sume din bugetul consiliului judetean sau al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, in contul 50.26 "Disponibil din bugetul consiliului judetean/Consiliului General al Municipiului Bucuresti" vor restitui cu ordin de plata pentru trezorerie (OPHT) sumele ramase disponibile la finele anului in conturile din care acestea au fost primite, pana la data de 27 decembrie 2001.
    4.3. Bugetele locale care au primit in cursul anului transferuri de la bugetul de stat pentru investitii finantate partial din imprumuturi externe restituie pe baza de ordin de plata pentru trezorerie (OPHT) sumele ramase nefolosite la finele anului 2001, determinate ca diferenta intre veniturile incasate (subcapitolul 37.02.03 "Subventii primite de bugetele locale pentru investitii finantate partial din imprumuturi externe") si cheltuielile efectuate din acestea, in contul bugetului de stat 23.85.01.03 "Transferuri din bugetul de stat catre bugetele locale pentru investitii finantate partial din imprumuturi externe" din care acestea au fost primite, pana la data de 21 decembrie 2001.
    De asemenea, autoritatile locale care au primit in cursul anului 2001 alte subventii sau transferuri de la bugetul de stat sau de la bugetul fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic, dupa caz, restituie pana la data de 21 decembrie 2001 sumele ramase neutilizate la finele anului, in contul ordonatorului principal de credite al bugetului de stat sau al fondului special de la care au fost incasate.
    Sumele care se restituie se determina ca diferenta intre subventiile sau transferurile primite (inregistrate la subcapitole de venituri: 37.02.07 "Subventii primite de bugetele locale pentru sustinerea sistemului de protectie a persoanelor cu handicap", 37.02.09 "Subventii primite de bugetele locale pentru sustinerea sistemului de protectie a copilului", 37.02.11 "Subventii primite de bugetele locale pentru finantarea elaborarii si/sau actualizarii planurilor urbanistice generale si a regulamentelor locale de urbanism", 37.02.12 "Subventii primite de bugetele locale pentru aeroporturi de interes local", 39.02.05 "Subventii primite de la bugetul fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic") si platile de casa efectuate din acestea.
    In acest scop autoritatile administratiei publice locale care administreaza bugetele respective prezinta unitatilor de trezorerie si contabilitate publica la care au conturile deschise ordine de plata pentru trezorerie (OPHT) intocmite distinct pentru restituirea catre bugetul de stat sau catre bugetul fondului special, dupa caz, a fiecarui tip de subventie primita, la care se anexeaza contul de executie pe anul 2001 a cheltuielilor suportate din subventiile primite, pe baza caruia are loc operatiunea de regularizare cu bugetele respective.
    4.4. In cazul in care unitatile administrativ-teritoriale au beneficiat de sume defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale peste nivelul celor repartizate potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001, cu rectificarile ulterioare, si nu au restituit din proprie initiativa la bugetul de stat sumele incasate in plus, unitatile de trezorerie si contabilitate publica vor restitui sumele respective la data de 28 decembrie 2001, pe baza de nota contabila, in limita disponibilitatilor bugetului local si a fondului de rulment, astfel:

    21.34.02.02 "Sume defalcate din    =    20.07.01.02 "Sume defalcate din
    impozitul pe venit pentru               impozitul pe venit pentru
    echilibrarea bugetelor locale"          echilibrarea bugetelor locale"

    In cazul in care efectuarea operatiunii de mai sus determina gol de casa al bugetului local, unitatile de trezorerie si contabilitate publica, pe baza de nota contabila, vor rezerva suma corespunzatoare golului de casa astfel creat, in creditul contului 84.98.02.17 "Disponibil din fondul de rulment destinat acoperirii golului temporar de casa", debitand corespunzator contul 84.98.02.04 "Disponibil din fondul de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale".
    4.5. Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata si sumele defalcate din impozitul pe venit pentru subventionarea energiei termice livrate populatiei, incasate de bugetele locale in anul 2001 peste nivelul platilor de casa efectuate potrivit legii din acestea, se restituie la bugetul de stat.
    Restituirea se efectueaza de catre autoritatile administratiei publice locale pana la data de 28 decembrie 2001, pe baza de ordin de plata pentru trezorerie (OPHT), din conturile de venituri ale bugetelor locale 21.33.02 "Sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru bugetele locale" si, respectiv, 21.34.02.03 "Sume defalcate din impozitul pe venit pentru subventionarea energiei termice livrate populatiei", dupa caz, in conturile de venituri ale bugetului de stat 20.13.01.03 "Sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru bugetele locale" si, respectiv, 20.07.01.03 "Sume defalcate din impozitul pe venit pentru subventionarea energiei termice livrate populatiei", din care acestea au fost primite.
    La ordinul de plata pentru trezorerie (OPHT) care se prezinta unitatilor de trezorerie si contabilitate publica se anexeaza contul de executie al cheltuielilor suportate potrivit legii din sumele defalcate din taxa pe valoare adaugata si, respectiv, din sumele defalcate din impozitul pe venit pentru subventionarea energiei termice livrate populatiei, dupa caz.
    4.6. Consiliile judetene vor analiza disponibilitatile existente in soldul contului 30.24 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale", avand obligatia ca pana la data de 21 decembrie 2001 sa defalcheze integral sumele cuvenite bugetelor locale sau bugetului propriu, pe baza criteriilor aprobate prin lege.
    La finele anului 2001 contul 30.24 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale" nu poate prezenta sold.
    4.7. Dupa efectuarea operatiunilor de regularizare cu bugetul de stat sau bugetul fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic, dupa caz, de catre autoritatile administratiei publice locale, acestea impreuna cu unitatile de trezorerie si contabilitate publica vor stabili rezultatul executiei curente a bugetelor locale in data de 28 decembrie 2001, potrivit urmatorului mecanism:
    4.7.1. Stabilirea rezultatului executiei curente a bugetului local (pe baza veniturilor si cheltuielilor curente):
    4.7.1.1. In situatia in care veniturile curente sunt mai mari decat cheltuielile curente ale bugetului local:
    a) Reintregirea fondului de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale cu sumele repartizate din acesta in cursul anului 2001 pentru: finantarea unor investitii de competenta autoritatilor administratiei publice locale sau pentru dezvoltarea serviciilor publice locale in interesul colectivitatii; acoperirea golurilor de casa ale bugetului local. Operatiunea se efectueaza pe baza de ordin de plata pentru trezorerie (OPHT), intocmit de ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale, si se inregistreaza in contabilitatea unitatilor de trezorerie si contabilitate publica, astfel:

    84.98.02.19 "Disponibil din fondul =    84.98.02.04 "Disponibil din fondul
    de rulment destinat finantarii          de rulment propriu al unitatii
    unor investitii sau pentru              administrativ-teritoriale"
    dezvoltarea serviciilor publice
    locale"

    84.98.02.17 "Disponibil din        =    84.98.02.04 "Disponibil din fondul
    fondul de rulment destinat              de rulment propriu al unitatii
    acoperirii golului temporar de          administrativ-teritoriale"
    casa"

    b) Inchiderea conturilor de venituri curente si cheltuieli curente ale bugetului local prin contul de excedent:

    21 "Venituri curente ale           =    82.98.02.01 "Excedent"
    bugetului local" (analitice pe
    subdiviziunile clasificatiei
    bugetare)

    82.98.02.01 "Excedent"             =    24 "Cheltuieli curente ale
                                            bugetului local" (analitice pe
                                            subdiviziunile clasificatiei
                                            bugetare)

    c) Utilizarea cu prioritate a excedentului din exercitiul curent al bugetului local pentru rambursarea imprumuturilor restante, a dobanzilor si comisioanelor aferente acestora.
    Operatiunea se efectueaza pe baza de ordin de plata pentru trezorerie (OPHT) prezentat de autoritatile administratiei publice locale pana la data de 28 decembrie 2001, in limita soldului creditor al contului 82.98.02.01 "Excedent", si se evidentiaza de catre unitatile de trezorerie si contabilitate publica astfel:

    82.98.02.01 "Excedent"             =    61 "Cont corespondent al
                                            trezoreriei"

    d) Excedentul din exercitiul curent al bugetului local ramas dupa efectuarea operatiunii de la lit. c) se utilizeaza pentru constituirea fondului de rulment propriu, scop in care ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale vor vira suma respectiva din contul 82.98.02.01 "Excedent" in contul 84.98.02.04 "Disponibil din fondul de rulment propriu al unitatii administrativ-teritoriale".
    4.7.1.2. In situatia in care veniturile curente sunt mai mici decat cheltuielile curente ale bugetului local:
    a) Inchiderea conturilor de venituri curente si cheltuieli curente ale bugetului local prin contul de deficit:

    21 "Venituri curente ale           =    82.99.02.02 "Deficit acoperit din
    bugetului local" (analitice pe          fondul de rulment propriu al
    subdiviziunile clasificatiei            unitatilor
    bugetare)                               administrativ-teritoriale"

    82.99.02.02 "Deficit acoperit      =    24 "Cheltuieli curente ale
    din fondul de rulment propriu           bugetului local" (analitice pe
    al unitatilor                           subdiviziunile clasificatiei
    administrativ-teritoriale"              bugetare)

    b) Diminuarea deficitului curent al bugetului local cu sumele repartizate din fondul de rulment pe baza de hotarari ale consiliilor locale, pentru finantarea unor investitii din competenta autoritatilor administratie publice locale sau pentru dezvoltarea serviciilor publice locale in interesul colectivitatii.
    Operatiunea se efectueaza pe baza de ordin de plata pentru trezorerie (OPHT) intocmit de ordonatorii principali de credite, la nivelul sumelor efectiv utilizate, in limita soldului creditor al contului 84.98.02.19 "Disponibil din fondul de rulment destinat finantarii unor investitii sau pentru dezvoltarea serviciilor publice locale", astfel:

    84.98.02.19 "Disponibil din        =    82.99.02.02 "Deficit acoperit din
    fondul de rulment destinat              fondul de rulment propriu al
    finantarii unor investitii sau          unitatilor
    pentru dezvoltarea serviciilor          administrativ-teritoriale"
    publice locale"

    NOTA:
    In cazul in care prin hotarari ale consiliilor locale au fost repartizate sume din fondul de rulment pentru finantarea unor investitii, care nu s-au utilizat, ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligatia ca pana la data de 28 decembrie 2001 sa restituie sumele neutilizate la fondul de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale.
    La finele anului 2001 contul 84.98.02.19 nu poate prezenta sold.

    c) Deficitul rezultat din executia curenta a bugetului local, la nivelul stabilit dupa efectuarea operatiunilor de la lit. a) si b), se acopera definitiv din fondul de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale, scop in care se procedeaza astfel:
    c.1) Pana la data de 4 ianuarie 2002 consiliile locale, judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti au obligatia de a aproba acoperirea definitiva din fondul de rulment a deficitului bugetului propriu pe anul 2001.
    c.2.) Pe baza hotararii consiliilor locale, judetene si a Consiliului General al Municipiului Bucuresti ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale respective intocmesc ordine de plata pentru trezorerie (OPHT) pentru acoperirea definitiva a deficitului bugetului local din fondul de rulment, astfel:
    - suma utilizata temporar din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor de casa inregistrate in cursul anului 2001, reflectata la finele anului in soldul creditor al contului 84.98.02.17 "Disponibil din fondul de rulment destinat acoperirii golului temporar de casa" se vireaza in contul 82.99.02.02 "Deficit acoperit din fondul de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale", diminuandu-se astfel deficitul;
    - diferenta dintre deficitul curent total inregistrat de bugetul local [determinat la lit. a) si b)] si suma acoperita din contul 84.98.02.17 se vireaza din contul 84.98.02.04 "Disponibil din fondul de rulment propriu al unitatii administrativ-teritoriale" in contul 82.99.02.02 "Deficit acoperit din fondul de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale".
    Dupa efectuarea operatiunilor de la lit. c.2) contul 84.98.02.17 "Disponibil din fondul de rulment destinat acoperirii golului temporar de casa" si contul 82.99.02.02 "Deficit acoperit din fondul de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale" nu mai prezinta sold.
    Operatiunile mentionate la lit. c.2) se efectueaza in primele 5 zile lucratoare ale anului 2002 si se inregistreaza in contabilitatea unitatilor de trezorerie si contabilitate publica si a autoritatilor administrativ-teritoriale ca operatiuni ale anului 2001.
    4.7.2. Stabilirea rezultatului executiei veniturilor si cheltuielilor cu destinatie speciala:
    Inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli cu destinatie speciala se efectueaza de unitatile de trezorerie si contabilitate publica distinct, pe fiecare subcapitol de venit si cheltuiala cu destinatie speciala aferenta acestuia, prin debitul/creditul contului "Excedent" sau "Deficit", dupa caz.
    4.7.2.1. In situatia in care veniturile cu destinatie speciala sunt mai mari decat cheltuielile cu destinatie speciala aferente acestora:
    a) Inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli cu destinatie speciala:

    28 "Venituri cu destinatie         =    82.98.02.01 "Excedent"
    speciala ale bugetului local"
    (analitice pe fiecare
    subcapitol de venit)

    82.98.02.01 "Excedent"             =    26 "Cheltuieli cu destinatie
                                            speciala ale bugetului local"
                                            (analitice pe fiecare subcapitol
                                            de cheltuiala)

    b) Preluarea excedentelor inregistrate in exercitiul curent, determinate ca diferenta intre veniturile si cheltuielile cu destinatie speciala aferente, in conturile de disponibilitati cu destinatie speciala ale bugetului local:

    82.98.02.01 "Excedent"                  = 83.98.02 "Disponibil din
                                              venituri cu destinatie speciala"
                                              (analitice conform clasificatiei
                                              bugetare)

    4.7.2.2. In situatia in care veniturile cu destinatie speciala sunt mai mici decat cheltuielile cu destinatie speciala aferente acestora:
    a) Inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli cu destinatie speciala:

    28 "Venituri cu destinatie         =    82.99.02.03 "Deficit acoperit din
    speciala ale bugetului local"           venituri cu destinatie speciala
    (analitice pe fiecare                   ramase disponibile din anii
    subcapitol de venit)                    precedenti"

    82.99.02.03 "Deficit acoperit      =    26 "Cheltuieli cu destinatie
    din venituri cu destinatie              speciala ale bugetului local"
    speciala ramase disponibile             (analitice pe fiecare subcapitol
    din anii precedenti"                    de cheltuiala)

    b) Acoperirea deficitelor inregistrate in exercitiul curent, determinate ca diferenta intre veniturile si cheltuielile cu destinatie speciala aferente, din disponibilitatile cu destinatie speciala ale bugetului local:

    83.98.02 "Disponibil din           =    82.99.02.03 "Deficit acoperit din
    venituri cu destinatie                  venituri cu destinatie speciala
    speciala" (analitice conform            ramase disponibile din anii
    clasificatiei bugetare)                 precedenti"

    Dupa efectuarea operatiunilor de mai sus conturile 82.98.02.01 "Excedent" si 82.99.02.03 "Deficit acoperit din venituri cu destinatie speciala ramase disponibile din anii precedenti" nu vor mai prezenta sold.
    4.8. Operatiunile de incheiere a executiei bugetelor locale se efectueaza in primele 5 zile lucratoare din luna ianuarie 2002, cu data de 28 decembrie 2001.

    V. Incheierea executiei bugetului asigurarilor sociale de stat
    5.1. Operatiunile de incheiere a executiei bugetului asigurarilor sociale de stat se efectueaza astfel:
    5.1.1. In cazul in care la nivelul unitatilor de trezorerie si contabilitate publica din cadrul administratiilor finantelor publice ale oraselor si municipiilor (altele decat cele resedinta de judet) a functionat contul 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat", unitatile pe seama carora acesta a fost deschis transfera pana la data de 27 decembrie 2001 platile de casa inregistrate in acest cont in contul 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat" deschis pe seama casei judetene de pensii. Operatiunea se efectueaza cu ordin de plata pentru trezorerie (OPHT) in care contul 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat" se crediteaza in contabilitatea unitatii de trezorerie si contabilitate publica de la care se transfera platile respective prin debitul contului 61 "Contul corespondent al trezoreriei". La unitatea de trezorerie si contabilitate publica a municipiului resedinta de judet preluarea platilor de casa se evidentiaza prin debitarea contului 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat" prin creditul contului 61 "Contul corespondent al trezoreriei".
    Totodata unitatea respectiva transmite casei judetene de pensii contul de executie bugetara pe subdiviziunile clasificatiei bugetului asigurarilor sociale de stat pe baza caruia se vor inregistra platile de casa.
    5.1.2. Inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli ale bugetului asigurarilor sociale de stat
    Unitatile de trezorerie si contabilitate publica din municipiile resedinta de judet, trezoreriile sectoarelor municipiului Bucuresti si Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti incheie in contabilitatea proprie, la data de 28 decembrie 2001, executia bugetului asigurarilor sociale de stat reflectata in conturile 22 "Veniturile bugetului asigurarilor sociale de stat" si 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat".
    Inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli ale bugetului asigurarilor sociale de stat se efectueaza prin debitul/creditul contului 81 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat", care se deschide pe seama caselor judetene de pensii, Casei de Pensii a Municipiului Bucuresti, Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, precum si a Oficiului Muncii, dupa caz, si se codifica astfel: cod cont sintetic 81; cod capitol 98.04 pentru excedent si 99.04 pentru deficit.
    a) Inchiderea conturilor de venituri ale bugetului asigurarilor sociale de stat

    22 "Veniturile bugetului           =    81 "Excedent/Deficit al bugetului
    asigurarilor sociale de stat"           asigurarilor sociale de stat"

    b) Inchiderea conturilor de cheltuieli ale bugetului asigurarilor sociale de stat

    81 "Excedent/Deficit al            =    25 "Cheltuielile bugetului
    bugetului asigurarilor sociale          asigurarilor sociale de stat"
    de stat"

    Soldul contului 81 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" deschis pe seama unitatilor mentionate mai sus ramane la finele anului 2001 in contabilitatea unitatilor de trezorerie si contabilitate publica la care acestea au conturile deschise.
    Pentru operatiunile inregistrate in contul 81 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" unitatile de trezorerie si contabilitate publica elibereaza caselor judetene de pensii, Casei de Pensii a Municipiului Bucuresti si Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, precum si Oficiului Muncii extrase de cont impreuna cu documentele justificative.
    5.1.3. Transferarea rezultatului executiei bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2001 in contul Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale.
    Pana la data de 11 ianuarie 2002 casele judetene de pensii si Casa de Pensii a Municipiului Bucuresti transfera in contul Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale rezultatul executiei bugetului asigurarilor sociale de stat inregistrat la finele anului 2001.

    NOTA:
    Codul contului deschis pe seama Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti, in care se transfera excedentul/deficitul bugetului asigurarilor sociale de stat, este 81.0000 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2001".

    5.1.3.1. Transferarea de catre casele judetene de pensii a rezultatului executiei bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2001 in contul Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, la data de 11 ianuarie 2002, se efectueaza astfel:
    - soldul creditor al contului 81 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" se vireaza de catre casele judetene de pensii cu ordin de plata pentru trezorerie (OPHT) in contul 81.0000 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2001" deschis pe seama Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti;
    - soldul debitor al contului 81 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" se preia de catre casele judetene de pensii cu dispozitie de incasare din contul 81.0000 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2001" deschis pe seama Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti.
    5.1.3.2. Transferarea de catre Casa de Pensii a Municipiului Bucuresti si de catre Oficiul Muncii a rezultatului executiei bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2001 in contul Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale se efectueaza astfel:
    a) Pana la data de 9 ianuarie 2002 Casa de Pensii a Municipiului Bucuresti isi transfera soldurile conturilor 81 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" deschise la sectoarele municipiului Bucuresti in contul propriu deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti.
    b) Oficiul Muncii vireaza, pana la data de 11 ianuarie 2002, cu ordin de plata pentru trezorerie (OPHT), soldul creditor al contului 81 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" deschis la Trezoreria Sectorului 1 Bucuresti, in contul 81.0000 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2001" deschis pe seama Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti.
    Pana la aceeasi data Oficiul Muncii are obligatia de a vira in contul 81.0000 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2001" deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti pe seama Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale contravaloarea in lei a eventualelor sume in valuta cuvenite bugetului asigurarilor sociale de stat incasate in perioada 27 - 28 decembrie 2001.
    Contravaloarea in lei a sumelor in valuta incasate de Oficiul Muncii anterior datei de 27 decembrie 2001 se vireaza de catre acesta in contul de venituri al bugetului asigurarilor sociale de stat corespunzator, la data de 27 decembrie 2001.
    5.1.3.3. La data de 15 ianuarie 2002 Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale transfera soldul contului 81.0000 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2001" in/din contul propriu 81.99.04 "Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat".
    5.2. Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale centralizeaza in perioada 3 - 7 ianuarie 2002 soldul executiei de casa a bugetului asigurarilor sociale de stat, inregistrat la unitatile de trezorerie si contabilitate publica, iar in cazul in care se inregistreaza excedent, acesta se regularizeaza cu bugetul de stat in limita transferurilor primite in anul 2001 de la bugetul de stat. Operatiunea se efectueaza de catre Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale cu ordin de plata pentru trezorerie (OPHT) prin virarea sumei corespunzatoare din contul 81 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" in contul 23.85.01.04 "Transferuri din bugetul de stat catre bugetul asigurarilor sociale de stat" care functioneaza la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti.

    VI. Alte precizari privind incheierea exercitiului bugetar pe anul 2001
    6.1. Banca Nationala a Romaniei si centralele bancilor comerciale vor stabili programul de lucru pentru luna decembrie 2001, astfel incat unitatile din subordine sa efectueze operatiunile de incasari si plati in/din contul curent general al trezoreriei statului la termenele si in conditiile stabilite de prezentele norme metodologice.
    6.2. Ordinele de plata pentru trezorerie (OPHT) primite de la agentii economici, privind virari de impozite, taxe si alte venituri bugetare, vor fi procesate in cadrul programului de lucru stabilit pentru anul 2001, astfel incat acestea sa fie incasate in contul curent general al trezoreriei statului pana la data de 28 decembrie 2001.
    6.3. Unitatile de trezorerie si contabilitate publica, la care institutiile publice au deschise conturile, vor elibera institutiilor respective extrase de cont cu operatiunile efectuate pana la finele anului 2001 si vor solicita acestora confirmarea scrisa a concordantei soldurilor conturilor cu cele din evidenta proprie, pana la data de 11 ianuarie 2002. In cazul in care nu se respecta acest termen, unitatile de trezorerie si contabilitate publica nu vor efectua plati din conturile institutiilor respective.
    6.4. Unitatile de trezorerie si contabilitate publica vor vira la data de 27 decembrie 2001 soldul contului 12 "Disponibil al trezoreriei la banca pentru efectuarea de plati in numerar", deschis la unitatile bancare, in contul curent general al trezoreriei statului, deschis la sucursalele judetene ale Bancii Nationale a Romaniei.
    6.5. Unitatile de trezorerie si contabilitate publica la care institutiile publice au deschise conturile vor verifica si vor viza, pentru exactitate, soldurile conturilor de disponibilitati, precum si cele privind platile de casa ale bugetului de stat, raportate in bilantul contabil incheiat pe anul 2001 (viza se acorda de catre seful serviciului contabilitate-decontari sau de catre contabilul-sef al unitatii de trezorerie si contabilitate publica, in spatiul rezervat in acest scop pe ultima fila a formularului de bilant, precum si in contul de executie).
    6.6. Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale vor lua masurile necesare, fiecare in domeniul sau de activitate, pentru asigurarea efectuarii inventarierii elementelor de activ si pasiv si a celorlalte bunuri si valori aflate in administrare, potrivit actelor normative in vigoare si efectuarii tuturor operatiunilor financiare legate de incheierea exercitiului bugetar pe anul 2001, precum si pentru intocmirea si prezentarea bilantului contabil, contului de executie bugetara si anexelor pe anul 2001 la Ministerul Finantelor Publice (Directia contabilitatii publice), pana la data de 15 februarie 2002.
    6.7. Dobanzile aferente sumelor incasate in contul de disponibilitati la vedere in valuta, deschis la Centrala Bancii Nationale a Romaniei pe numele Ministerului Finantelor Publice, din alte surse decat imprumuturi externe, se vireaza la finele anului 2001 la bugetul de stat, conform art. 16 din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice.
    6.8. Nerespectarea prevederilor prezentelor norme metodologice, in cazul in care nu au caracter de infractiune, se sanctioneaza cu amenda contraventionala, potrivit dispozitiilor legale in vigoare care se aplica de organele abilitate in acest scop.

    ANEXA 1
    la normele metodologice

                        PROGRAM CALENDARISTIC
pentru derularea principalelor operatiuni de incheiere a exercitiului bugetar pe anul 2001
________________________________________________________________________________
Nr.              Denumirea operatiunilor                  Data limita pentru
crt.                                                      efectuarea
                                                          operatiunilor
________________________________________________________________________________

     I. Operatiuni in numerar

  1. Ridicarea sumelor in numerar din conturile deschise
     la trezoreria statului pentru plata salariilor si a  esalonat pana la
     altor drepturi de personal                           27 decembrie 2001
  2. Ridicarea de sume in numerar din conturi pentru
     plati de volum redus, urgente si necesare
     functionarii activitatii institutiilor publice       27 decembrie 2001
  3. Depunerea in conturile deschise la trezoreriile
     statului a soldurilor aflate in casieriile
     institutiilor publice respective                     28 decembrie 2001
  4. Depunerea incasarilor din impozite si taxe incasate
     in perioada 27 - 28 decembrie 2001 de catre agentii
     fiscali la casieria unitatilor de trezorerie si
     contabilitate publica                                28 decembrie 2001

     II. Operatiuni de incasari si plati prin virament

  1. Prezentarea la trezoreria statului a documentelor
     de plata pentru unitatile beneficiare care au
     conturile deschise la banci comerciale sau la
     unitati de trezorerie si contabilitate publica din   21 decembrie 2001
     alte judete                                          ora 10,00
  2. Idem pentru unitatile beneficiare care au conturile
     la bancile comerciale si la unitatile de trezorerie  27 decembrie 2001
     si contabilitate publica din acelasi judet           ora 12,00
  3. Prezentarea de catre agentii economici a
     documentelor de virare a veniturilor bugetare
     reprezentand impozite, taxe, contributii si alte
     venituri la unitatea bancara la care au contul
     deschis                                              27 decembrie 2001

     III. Deschiderea, repartizarea si retragerea
          creditelor bugetare

  1. Ordonatorii principali                               18 decembrie 2001
  2. Ordonatorii secundari                                20 decembrie 2001
  3. Retragerile de credite bugetare                      18 decembrie 2001
  4. Virarea disponibilitatilor ramase in conturile       21 decembrie 2001
     50.14 si 50.15                                       ora 10,00
  5. Lichidarea si decontarea operatiunilor de mandat     27 decembrie 2001
                                                          ora 12,00
  6. Recuperarea sumelor virate pentru procurarea
     valutei ramase disponibile                           27 decembrie 2001
  7. Cedarea la rezerva valutara a statului a valutei
     incasate reprezentand venituri bugetare si
     virarea contravalorii acesteia la bugetul de stat    27 decembrie 2001
  8. Restituirea subventiilor si transferurilor primite
     de la bugetul de stat, ramase nefolosite             21 - 27 decembrie 2001

     IV. Incheierea executiei bugetelor locale

  1. Regularizarea subventiilor si transferurilor
     primite de bugetele locale de la bugetul de stat     21 decembrie 2001
     si de la bugetele fondurilor speciale                ora 10,00
  2. Stabilirea si repartizarea excedentelor bugetelor    in primele 5 zile
     locale si acoperirea eventualelor deficite ale       lucratoare din
     acestora                                             anul 2002
  3. Defalcarea sumelor existente in contul
     30.24 "Disponibil din cote defalcate din impozitul
     pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale" la
     bugetele locale sau bugetul propriu, dupa caz        21 decembrie 2001

     V. Incheierea executiei bugetului asigurarilor
        sociale de stat

  1. Stabilirea de catre unitatile de trezorerie si
     contabilitate publica a rezultatului executiei
     bugetului asigurarilor sociale de stat               28 decembrie 2001
  2. Regularizarea de catre Casa Nationala de Pensii
     si Alte Drepturi de Asigurari Sociale a
     transferurilor primite de la bugetul de stat         8 ianuarie 2001

     VI. Incheierea executiei fondurilor speciale

  1. Virarea disponibilitatilor aflate in conturile
     fondurilor speciale ale institutiilor publice in
     contul corespunzator al fondului special deschis     21 decembrie 2001
     pe seama ordonatorului principal de credite          ora 10,00
  2. Restituirea sumelor primite din fondurile speciale   21 decembrie 2001
     pentru efectuarea de cheltuieli                      ora 10,00
________________________________________________________________________________

    ANEXA 2
    la normele metodologice

                                LISTA
cuprinzand operatiunile pentru care unele institutii publice pot pastra sume la finele anului 2001 in contul "Sume de mandat si sume in depozit" deschis la bancile comerciale si la trezoreria statului
________________________________________________________________________________
Nr.               Denumirea operatiunilor                 Institutiile care
crt.                                                      efectueaza
                                                          operatiunile
________________________________________________________________________________
  1. Garantiile vamale, inclusiv ale drepturilor vamale
     achitate in avans, precum si sumele consemnate
     de persoanele fizice la unitatile vamale             unitatile vamale
  2. Cotizatii pentru sport retinute de la personalul     unitatile militare din
     militar si civil, contributii ale cadrelor pentru    sistemul de aparare
     hrana si actiuni social-culturale, sponsorizari      nationala, ordine
     si donatii in lei                                    publica si siguranta
                                                          nationala
  3. Drepturi banesti ale persoanelor lipsite de
     libertate, pastrate de penitenciare                  penitenciare
  4. Drepturi de personal, burse si pensii pentru
     militari, ordonantate dar neridicate in cursul
     anului de catre persoanele beneficiare
     (evidentiate in contul 231 "Creditori")              institutii publice
  5. Sume depuse in numerar de angajati, reprezentand
     contributia pentru asigurari sociale de stat si
     pentru Fondul pentru plata ajutorului de somaj
     pentru personalul aflat in misiune permanenta in     ordonatori principali
     strainatate                                          de credite
  6. Garantii depuse de agentii economici la
     institutiile publice pentru participarea la
     licitatii, inclusiv taxa de participare si
     contravaloarea caietelor de sarcini                  institutiile publice
  7. Operatiuni de mandat efectuate din sumele puse
     la dispozitie de catre agentii economici, care nu
     pot fi restituite pana la finele anului              institutiile publice
________________________________________________________________________________

    ANEXA 3
    la normele metodologice

    INSTITUTIA .......................

                         CONTUL DE EXECUTIE
a veniturilor incasate din privatizare si din dividende/valorificarea activelor bancare si a cheltuielilor efectuate din acestea, potrivit legii, la data de 31 decembrie 2001
                                                                   - mii lei -
 ______________________________________________________________________________
|           Denumirea indicatorilor         |   Cod    | Prevederi  | Realizari|
|                                           |indicator | definitive |          |
|___________________________________________|__________|____________|__________|
|   I. Venituri                             |          |            |          |
|      (cu desfasurare pe surse de venituri)|          |            |          |
|       -                                   |          |            |          |
|       -                                   |          |            |          |
|       -                                   |          |            |          |
|  II. Cheltuieli*)                         |          |            |          |
|      (cu desfasurare pe destinatii)       |          |            |          |
|       -                                   |          |            |          |
|       -                                   |          |            |          |
|       -                                   |          |            |          |
|       -                                   |          |            |          |
| III. Sold la data de 31 decembrie 2001    |          |            |          |
|___________________________________________|__________|____________|__________|
    *) Sumele virate in contul Ministerului Finantelor Publice vor fi raportate distinct.

   Conducatorul institutiei,                     Conducatorul
                                      compartimentului financiar-contabil,
   .........................          ....................................

    ANEXA 4
    la normele metodologice

    INSTITUTIA DE INVATAMANT SUPERIOR
    .................................

                             INDICATORI SINTETICI
ai executiei bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2001
______________________________________________________________________________
  1. Venituri totale,                                          milioane lei
     din care:
     - venituri incasate pe baza de contract institutional
     si contract complementar, incheiate cu Ministerul
     Educatiei si Cercetarii                                   milioane lei

  2. Cheltuieli totale,                                        milioane lei
     din care:
     a) cheltuieli curente,                                    milioane lei
     din care:
     - cheltuieli de personal                                  milioane lei
     b) cheltuieli de capital                                  milioane lei

  3. Ponderea sumelor incasate din contractele incheiate cu
     Ministerul Educatiei si Cercetarii in venituri totale

  4. Gradul de acoperire a cheltuielilor din alte surse
     decat cele provenite pe baza de contract incheiat cu
     Ministerul Educatiei si Cercetarii                        %

  5. Costul mediu pe student echivalent = cheltuielile         mii lei/student
     pentru activitatea de baza/numarul de studenti            echivalent
     echivalenti
______________________________________________________________________________



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2282/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2282 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2282/2001
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu