ORDIN Nr. 2215
din 22 decembrie 2006
pentru aprobarea Normelor
privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru livrarile de
bunuri si prestarile de servicii prevazute la art. 143 alin. (1) lit. j) si k)
din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile
ulterioare
ACT EMIS DE: MINISTERUL
FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 1040 din 28 decembrie 2006
In temeiul prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea
Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor
Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi
completările ulterioare,
în baza prevederilor art. 143 alin. (1) lit. j) şi k)
şi alin. (3) şi ale art. 1473 alin. (10) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările
şi completările ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă Normele privind aplicarea
scutirii de taxă pe valoarea adăugată pentru livrările de bunuri şi prestările
de servicii prevăzute la art. 143 alin. (1) lit. j) şi k) din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare,
cuprinse în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin.
(2) Referirile la Codul fiscal din cuprinsul normelor
din anexă reprezintă trimiteri la titlul VI „Taxa pe valoarea adăugată" al Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal,
cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 2. - Certificatele de scutire de taxă pe valoarea
adăugată emise în baza prevederilor Ordinului ministrului finanţelor publice
nr. 1.898/2004 îşi menţin valabilitatea până la expirarea termenului prevăzut
în acestea.
Art. 3. - Direcţiile generale ale finanţelor publice
judeţene şi Direcţia generală a finanţelor publice a municipiului Bucureşti vor
lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor
prezentului ordin.
Art. 4. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.898/2004 pentru
aprobarea Normelor privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adăugată pentru
livrările de bunuri şi prestările de servicii prevăzute la art. 143 alin. (1)
lit. i) şi j) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 27 din 10
ianuarie 2005.
Art. 5. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare
la 1 ianuarie 2007.
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXĂ
NORME
privind aplicarea scutirii de taxă pe valoarea
adăugată pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii prevăzute la art.
143 alin. (1) lit. j) si k) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările si completările ulterioare
Art. 1. - (1) Potrivit
prevederilor art. 143 alin. (1) lit. j) din Codul fiscal, cu modificările
ulterioare, sunt scutite de taxă pe valoarea adăugată livrările de bunuri şi
prestările de servicii în favoarea misiunilor diplomatice şi oficiilor
consulare, a personalului acestora, precum şi a cetăţenilor străini cu statut
diplomatic sau consular în România, în condiţii de reciprocitate. Limita
plafonului pentru care se aplică aceasta scutire se stabileşte de Ministerul
Afacerilor Externe, pe bază de reciprocitate acordată misiunilor diplomatice
române şi personalului acestora.
*) Anexa este reprodusă în facsimil.
(2) In conformitate cu
prevederile art. 143 alin. (1) lit. k) din Codul fiscal, sunt scutite de taxă
pe valoarea adăugată livrările de bunuri şi prestările de servicii în favoarea
reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale şi interguvernamentale
acreditate în România, precum şi a membrilor acestora, în limitele şi în
conformitate cu condiţiile precizate în convenţiile de înfiinţare a acestor
organizaţii.
(3) De asemenea, sunt scutite de taxa pe valoarea
adăugata, potrivit art. 143 alin.(l) lit. j) si k) din Codul fiscal, livrările
de bunuri şi prestările de servicii în favoarea cetăţenilor străini cu statut
diplomatic sau consular într-un alt stat membru şi a reprezentanţelor
organizaţiilor internaţionale şi interguvernamentale acreditate într-un alt
stat membru.
(4) Sunt asimilate organizaţiilor internaţionale şi
interguvernamentale acreditate în România, în scopul aplicării scutirii de taxă
pe valoarea adăugată, instituţiile Comunităţilor Europene.
(5) Persoanele menţionate la art. (3) si (4)
beneficiază de scutirea de taxa pe valoarea adăugată numai pentru achiziţiile
de bunuri şi servicii a căror valoare totală depăşeşte plafonul de 700 lei.
(6) Răspunderea pentru verificarea respectării
condiţiilor de reciprocitate şi, respectiv, a condiţiilor precizate în
convenţiile de înfiinţare a organizaţiilor menţionate la alin. (2) revine
Direcţiei generale protocol naţional din cadrul Ministerului Afacerilor Externe.
(7) Sunt asimilate taxei pe valoarea adăugată, în ceea
ce priveşte aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adăugată, impozitele pe
consum generale aplicate în statul membru în care sunt acreditate misiunile
diplomatice şi oficiile consulare.
(8) Cetăţenii străini din România având statut
diplomatic sau consular, menţionaţi la alin. (1), trebuie să fie agreaţi şi
înregistraţi la Ministerul Afacerilor Externe pentru a beneficia de scutirea de
taxă pe valoarea adăugată.
(9) Persoanele menţionate la alin. (3) si (4) trebuie
să fie recunoscute oficial în statele membre în care activează. Această
recunoaştere trebuie confirmată pe baza unui document emis de autoritatea
competentă a statului membru respectiv, semnat şi ştampilat de autorităţile
fiscale sau de autorităţile cu atribuţii de afaceri externe din acel stat
membru.
Art. 2. - Pentru
livrările de bunuri şi/sau prestările de servicii în favoarea persoanelor
menţionate la art. 1, furnizorii de bunuri şi/sau prestatorii de servicii au
obligaţia, conform prevederilor art. 155 alin. (1) din Codul fiscal, să emită
facturi, care trebuie să cuprindă în mod obligatoriu denumirea persoanelor
menţionate la art. 1, cu excepţia livrărilor de bunuri şi/sau prestărilor de
servicii prevăzute la art. 6 alin. (2), precum şi a livrărilor de carburanţi
auto.
Art. 3. - Scutirea de
taxă pe valoarea adăugată se realizează prin următoarele modalităţi:
a) prin facturare fără taxă pe valoarea adăugată de
către furnizorii de bunuri şi/sau prestatorii de servicii, în favoarea persoanelor
menţionate la art. 1 alin. (1) şi (2), pe baza certificatului de scutire de
taxă pe valoarea adăugată eliberat de Direcţia generală a finanţelor publice a
municipiului Bucureşti sau, după caz, de către direcţiile generale ale
finanţelor publice judeţene în a căror rază teritorială îşi au sediul
persoanele respective, conform modelului prezentat în anexa nr. 1 şi
legitimaţiei speciale eliberate persoanelor prevăzute la art. 1 alin. (1) şi
(2) în acest scop de
Ministerul Afacerilor Externe, în cazul în care încasarea contravalorii
bunurilor livrate şi a serviciilor prestate nu se efectuează în numerar sau cu
instrumente de plată nenominale;
b) prin facturare fară taxă pe valoarea adăugată de
către furnizorii de bunuri şi/sau prestatorii de servicii, în favoarea
persoanelor menţionate la art. 1 alin. (3) şi (4), pe baza documentului
menţionat la art. 1 alin. (8). Documentul respectiv trebuie anexat la copia
facturii emise conform art.2, ca dovadă a scutirii;
c) prin facturarea chiriei fără taxă pe valoarea
adăugată de către persoanele impozabile care închiriază spaţii cu destinaţia
de:
1. sediu al misiunilor
diplomatice, oficiilor consulare, locuinţe/reşedinţe pentru personalul/şefii
acestora şi pentru orice cetăţeni străini având statut diplomatic sau consular
în România sau într-un alt stat membru, inclusiv locurile de parcare şi/sau
garajele aferente;
2. sediu al
reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale şi interguvernamentale
acreditate în România sau într-un alt stat membru, al instituţiilor
Comunităţilor Europene, reşedinţe ale şefilor reprezentanţelor organizaţiilor
internaţionale şi interguvernamentale acreditate în România, precum şi locuinţe
pentru membrii ai reprezentanţelor, inclusiv locurile de parcare şi/sau
garajele aferente;
d) prin restituirea taxei pe valoarea adăugată aferente
bunurilor şi serviciilor achiziţionate în România de către persoanele prevăzute
la art. 1 alin. (1) şi (2). Restituirea se efectuează de către Direcţia
generală a finanţelor publice a municipiului Bucureşti sau, după caz, de către
direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene în a căror rază teritorială
îşi au sediul persoanele menţionate la art. 1 alin. (1) şi (2). Misiunile
diplomatice, oficiile consulare, reprezentanţele organismelor internaţionale şi
interguvernamentale acreditate în România solicită restituirea taxei pe
valoarea adăugată pentru bunurile şi/sau serviciile achiziţionate de acestea,
precum şi pentru cele achiziţionate de personalul lor şi de cetăţenii străini
având statut diplomatic sau consular în România, conform procedurii prevăzute
la art. 6;
e) prin restituirea taxei pe valoarea adăugată aferente achiziţiilor de carburanţi auto şi achiziţiilor de
bunuri şi/sau servicii prevăzute la art. 6 alin. (2), efectuate de persoanele prevăzute
la art. 1 alin. (3) şi (4). Restituirea se efectuează de către Direcţia
generală a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, conform procedurii
prevăzute la art. 7.
Art. 4. - (1)
Certificatul de scutire de taxă pe valoarea adăugată, prevăzut la art. 3 lit.
a), conform modelului prezentat în anexa nr. 2, se eliberează la cererea
furnizorului/prestatorului pe baza următoarelor documente:
a) copie de pe actul constitutiv;
b) copie de pe certificatul de înregistrare în scopuri
de taxă pe valoarea adăugată;
c) dovada dotării cu aparatura necesară pentru
utilizarea cărţilor de credit;
d) declaraţia pe propria răspundere, din care să
rezulte că nu se va încasa contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor
prestate în numerar ori cu instrumente nenominale.
(2) Direcţia generală a finanţelor publice a
municipiului Bucureşti sau, după caz, direcţia generală a finanţelor publice
judeţeană va comunica Ministerului Afacerilor Externe lista cuprinzând furnizorii de
bunuri/prestatorii de servicii cărora li s-au eliberat certificate de scutire
de taxă pe valoarea adăugată.
(3) Cererile de eliberare a certificatelor de scutire de taxa pe valoarea adăugată se soluţionează în
termen de 15 zile de la data depunerii cererii şi documentelor prevăzute la alin.
(1).
(4) Pentru operaţiunile prevăzute la art. 1 alin. (1),
Ministerul Afacerilor Externe eliberează legitimaţii speciale numai în cazurile
de reciprocitate efectivă deplină, fără existenţa unor restricţii sortimentale
şi plafonări valorice sau cantitative, acordate de statul partener misiunilor
diplomatice române şi personalului acestora. Pentru operaţiunile prevăzute la
art. 1 alin. (2), legitimaţiile speciale se eliberează numai în situaţiile în
care prin convenţiile de înfiinţare se prevede scutirea de taxă pe valoarea
adăugată fără existenţa unor restricţii sortimentale şi plafonări valorice sau
cantitative.
Art. 5. - (1) Aplicarea
scutirii de taxă pe valoarea adăugată cu drept de deducere pentru închirierea
spaţiilor menţionate la art. 3 lit. c), se realizează pe baza avizului
Ministerului Afacerilor Externe privind respectarea condiţiilor de
reciprocitate sau a condiţiilor precizate în convenţiile de înfiinţare, în
cazul a reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale şi interguvernamentale,
după caz.
(2) Dacă nu sunt respectate condiţiile de
reciprocitate, respectiv condiţiile precizate în convenţiile de înfiinţare a
reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale şi interguvernamentale
acreditate în România, Ministerul Afacerilor Externe nu va acorda avizul şi nu
se aplică scutirea de taxa pe valoarea adăugată cu drept de deducere, dar
persoanele impozabile care închiriază spaţii pot aplica scutirea de taxă pe
valoarea adăugată fără drept de deducere, în condiţiile prevăzute la art. 141
alin. (2) lit. e) din Codul fiscal.
(3) Dacă, ulterior acordării avizului de către
Ministerul Afacerilor Externe, nu mai sunt respectate condiţiile de
reciprocitate, respectiv condiţiile precizate în convenţiile de înfiinţare a
reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale şi interguvernamentale
acreditate în România, Ministerul Afacerilor Externe îşi va retrage avizul
acordat şi se vor aplica prevederile alin. (2).
Art. 6. - (1) Pentru
restituirea taxei pe valoarea adăugată prevăzută la art. 3 lit. d), solicitanţii
trebuie să completeze o cerere de restituire şi un borderou, conform modelului
prezentat în anexa nr. 3, întocmit în două exemplare, care trebuie să cuprindă:
a) facturile în care sunt consemnate bunurile şi
serviciile achiziţionate în cursul trimestrului pentru care se solicită
restituirea, cu excepţia cazurilor în care condiţiile de reciprocitate prevăd
termene mai mari de 3 luni; pentru carburanţii auto se admit bonurile fiscale
emise conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia
agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, dacă sunt ştampilate
şi au înscrise denumirea cumpărătorului şi numărul de înmatriculare al
autovehiculului;
b) documentele care atestă achitarea contravalorii
bunurilor şi serviciilor până la data depunerii cererilor, după caz.
(2) Pentru livrările de bunuri
şi/sau prestările de servicii efectuate în mod global pentru nevoile unui
imobil cu mai multe apartamente, în care persoanele menţionate la art. 1 alin.
(1) si (2) ocupă o parte cu titlu de proprietar sau de chiriaş, documentele pe
baza cărora se face restituirea sunt următoarele:
a) decontul cuprinzând cheltuielile comune şi taxa pe
valoarea adăugată, întocmit de administratorul imobilului, cu indicarea
cotei-părţi pe care colocatarul este obligat să o plătească, potrivit normelor legale privind repartizarea cheltuielilor comune pe locatari;
b) chitanţa emisă de administraţia imobilului, prin
care se certifică plata cheltuielilor comune şi a taxei pe valoarea adăugată,
rezultată din decont.
(3) Documentele justificative pe baza cărora se solicită restituirea taxei pe valoarea adăugată,
prevăzute de prezentul articol, se depun în copie, pentru bunurile şi
serviciile destinate uzului oficial al misiunilor diplomatice, al oficiilor
consulare, al reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale şi
interguvernamentale acreditate în România şi în original pentru bunurile şi
serviciile destinate uzului personalului acestora sau al altor cetăţeni străini
având statut diplomatic ori consular în România. Pot fi prezentate în copie
documentele pentru bunurile de folosinţă îndelungată.
(4) Cererile de restituire a taxei pe valoarea
adăugată, prevăzute în anexele nr. 4 şi 5, împreună cu borderourile şi
documentele justificative, se transmit trimestrial de către solicitanţii
prevăzuţi la art. 1 alin. (1) şi (2) la Ministerul Afacerilor Externe, cel mai
târziu până la finele lunii următoare încheierii trimestrului pentru care se
solicită restituirea, cu excepţia cazurilor în care condiţiile de reciprocitate
prevăd termene mai mari de 3 luni.
(5) Prin derogare de la termenele de depunere a
cererilor de restituire a taxei pe valoarea adăugată, prevăzute la alin. (4),
misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale statelor în care exerciţiul
bugetar se încheie la data de 30 septembrie pot solicita restituirea taxei pe
valoarea adăugată pentru trimestrul III în două tranşe, prin depunerea cererii
de restituire şi a documentelor justificative, separat pentru lunile iulie şi
august, până la finele lunii septembrie, şi separat pentru luna septembrie,
până cel târziu la finele lunii octombrie.
(6) Nedepunerea în termenul prevăzut la alin. (4) a
cererilor de restituire şi/sau a documentaţiei aferente atrage pierderea
dreptului de restituire a taxei pe valoarea adăugată. Cererile de restituire şi
documentele justificative nedepuse în termen vor fi returnate de Ministerul
Afacerilor Externe celor care le-au transmis.
(7) Prin derogare de la prevederile alin. (6), în cazuri
temeinic justificate, la solicitarea persoanelor
menţionate la art. 1 alin. (1) si (2), ministrul finanţelor publice poate
aproba efectuarea restituirii taxei pe valoarea adăugată în situaţia în care
cererea de restituire şi/sau documentaţia aferentă nu au fost depuse în
termenul prevăzut la alin. (4).
(8) Direcţia generală protocol naţional din cadrul
Ministerului Afacerilor Externe are obligaţia să confrunte sumele evidenţiate
în borderouri cu documentele justificative prezentate. In urma verificării, pe
borderou se va face menţiunea, sub semnătură, "Confruntat cu documentele
justificative".
(9) Documentaţia avizată favorabil de Ministerul
Afacerilor Externe va fi transmisă solicitanţilor prevăzuţi la art. 3 lit. d),
care o vor depune la Direcţia generală a finanţelor publice a municipiului
Bucureşti sau, după caz, la direcţia generală a finanţelor publice judeţeană.
(10) Ministerul Afacerilor Externe va comunica
Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti sau, după caz,
direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, în termen de 15 zile de la
data publicării în Monitorul Oficial al României,
Partea I, a prezentelor norme, lista cuprinzând
statele pentru care condiţiile de reciprocitate prevăd termene de restituire
mai mari de 3 luni. Informaţiile respective vor fi actualizate ori de câte ori
intervin modificări în relaţiile reciproce dintre state.
Art. 7 - Restituirea taxei pe valoarea adăugată
prevăzută la art. 3 lit. e), se efectuează la solicitarea persoanelor
menţionate la art. 1 alin. (3) si (4), de către Direcţia generală a finanţelor
publice a municipiului Bucureşti, pe baza documentului emis de autoritatea
competentă a statului membru în care activează persoanele respective, semnat şi
ştampilat de autorităţile fiscale sau de autorităţile cu atribuţii de afaceri externe din acel stat membru. In vederea restituirii trebuie
prezentate de asemenea:
a) bonurile fiscale emise conform Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a
utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, dacă sunt ştampilate şi au înscrise denumirea
cumpărătorului şi numărul de înmatriculare al autovehiculului, în cazul
achiziţiilor de carburanţi auto;
b) documentele care atestă achitarea contravalorii
bunurilor şi serviciilor, după caz;
c) decontul cuprinzând cheltuielile comune şi taxa pe
valoarea adăugată, întocmit de administratorul imobilului, cu indicarea
cotei-părţi pe care colocatarul este obligat să o plătească, potrivit normelor
legale privind repartizarea cheltuielilor comune pe locatari, precum şi
chitanţa emisă de administraţia imobilului, prin care se certifică plata
cheltuielilor comune şi a taxei pe valoarea adăugată, rezultată din decont, în
cazul achiziţiilor de bunuri şi/sau servicii efectuate
în mod global pentru nevoile unui imobil cu mai multe apartamente.
Art. 8. - (1) Direcţia
generală a finanţelor publice a municipiului Bucureşti sau, după caz, direcţia
generală a finanţelor publice judeţeană analizează cererile de restituire a
taxei pe valoarea adăugată şi documentele însoţitoare. Verificarea şi analiza
efectuate urmăresc:
a) ca documentele ce atestă achiziţionarea de bunuri şi
servicii să fie emise conform prevederilor legale în vigoare şi să se refere la
trimestrul pentru care se solicită restituirea, cu excepţia cazurilor în care
condiţiile de reciprocitate prevăd termene mai mari de 3 luni şi a cazurilor
prevăzute la art. 7;
b) existenţa avizului favorabil al Ministerului
Afacerilor Externe, în cazul cererile de restituire a taxei pe valoarea
adăugată depuse de persoanele menţionate la art. 1 alin. (1) şi (2).
(2) Restituirea taxei pe valoarea adăugată se
realizează conform procedurii de soluţionare a cererilor de restituire a taxei
pe valoarea adăugată aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice.
Art. 9. - Cererile de
restituire a taxei pe valoarea adăugată aferente achiziţiilor de bunuri şi/sau
de servicii efectuate în trimestrul IV al anului 2006 se soluţionează potrivit prevederilor Ordinului
ministrului finanţelor publice nr. 1898/2004.
Art. 10. - Anexele nr. 1
- 5 fac parte integrantă din prezentele norme.
ANEXA Nr. 1 la norme
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI
BUCUREŞTI/A JUDEŢULUI
............................
CERTIFICAT
de scutire de taxă pe valoarea adăugată
Nr.....din............
In conformitate cu prevederile art. 3 lit. a) din
Normele privind aplicarea scutirii de taxă pe valoarea adăugată pentru
livrările de bunuri şi prestările de servicii prevăzute la art. 143 alin. (1)
lit. j) şi k) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările
ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. ............, a fost eliberat prezentul
certificat care atestă dreptul furnizorului de bunuri/
prestatorului de servicii ............................................, cu
sediul în ........................, str. .............................nr......,
judeţul/sectorul........................., codul poştal............, codul de înregistrare în scopuri de T.V.A.
....................., înmatriculat la Registrul Comerţului la nr............................
din...................., să efectueze, în regim de scutire de taxă pe valoarea adăugată cu drept de deducere,
livrări de bunuri/prestări de servicii în favoarea misiunilor diplomatice,
oficiilor consulare şi a personalului acestora, sau a cetăţenilor străini cu
statut diplomatic sau consular în România, pe baza legitimaţiei speciale
eliberate de Ministerul Afacerilor Externe/reprezentanţelor organizaţiilor
internaţionale şi interguvernamentale acreditate în România şi membrilor
acestora, pe baza legitimaţiei speciale eliberate de Ministerul Afacerilor
Externe.
Prezentul certificat este valabil 12 luni de la data de
................... .
Director executiv,
……………………………
ANEXA Nr. 2 la norme
CERERE
Denumirea
solicitantului......................................................................................
Codul de înregistrare în scopuri de
T.V.A...........................................................
Sediul................................................................................................................
In conformitate cu prevederile art. 3 lit. a) din
Normele privind aplicarea scutirii de taxă pe valoarea adăugată pentru
livrările de bunuri şi prestările de servicii prevăzute la art. 143 alin. (1)
lit. j) şi k) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările
ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. ............, prin prezenta cerere
solicităm eliberarea unui certificat de scutire de taxă pe valoarea adăugată pentru livrările de
bunuri şi prestările de servicii în favoarea misiunilor diplomatice, oficiilor
consulare şi a personalului acestora, sau a cetăţenilor străini cu statut
diplomatic sau consular în Romania/reprezentanţelor organizaţiilor
internaţionale şi interguvernamentale acreditate în România şi membrilor acestora.
Anexăm următoarele documente:
- copie de pe actul constitutiv;
- copie de pe certificatul de înregistrare în scopuri de
T.V.A.;
- dovada dotării cu aparatura
necesară pentru utilizarea cărţilor de credit;
- declaraţia pe propria răspundere din care rezultă că
nu se va încasa în numerar sau cu instrumente nenominale contravaloarea
bunurilor livrate sau a serviciilor prestate.
Nume, prenume:....................................
Semnătura şi ştampila
Funcţia:...........................
...................................
Data:................................
ANEXA Nr. 3 la norme
BORDEROU
cuprinzând documentele justificative prevăzute la art.6
alin. (1) din norme
-lei-
Nr. crt.
|
Documentul
|
Valoarea
fara TVA
|
Valoarea
TVA
|
Total
|
Documentul
de plată corespunzător
|
Suma
achitată
|
Denumirea
|
Nr.
|
Data
|
Denumirea
|
Nr.
|
Data
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Solicitant,
....................................
Semnătura,
Ştampila,
Data,
.......................
........................ ...........................
Notă:
In cazul bonurilor fiscale, documentul înscris în
borderou în col. 1-3 se va înscrie şi în col. 7-9, iar
totalul de la col.6 se va înscrie şi în col. 10.
ANEXA Nr. 4 la norme
Nr. de înreg.....................
Din data de..
(loc rezervat pentru
Ministerul Finanţelor Publice)
|
CERERE
de restituire a taxei pe
valoarea adăugată
|
Nr. de înreg.........................
Din data de.........................
(loc rezervat pentru
Ministerul Afacerilor Externe)
|
1.
|
Denumirea instituţiei:
a) Misiunea
diplomatică...................................................................................................................
b) Oficiul
consular...........................................................................................................................
c) Reprezentanţa organizaţiei internaţionale sau interguvernamentale
.........................................................................................................................................................
|
2.
|
Adresa:
Localitatea..................................,
str.....................................nr...................,
sectorul...................., codul postal....................
|
Prin prezenta cerere solicităm restituirea taxei pe
valoarea adăugată plătite pentru cumpărări de bunuri/prestări de servicii, în
conformitate cu procedura prevăzută, în sumă de.................lei.
Restituirea este aferentă trimestrului |_|
Solicităm, restituirea în contul nr...........................,
deschis la...............................,
Sucursala...................
Conducătorul instituţiei,
.........................................................
(semnătura şi ştampila)
(verso)
CADRUL REZERVAT MINISTERULUI AFACERILOR
EXTERNE
Avizăm favorabil restituirea taxei pe valoarea adăugată, în sumă
de...............lei,
fiind îndeplinite condiţiile de
reciprocitate/condiţiile precizate în convenţiile de înfiinţare.
Directorul general al
Direcţiei generale protocol naţional,
Semnătura................
Data................
Ştampila
|
CADRUL REZERVAT
MINISTERULUI FINANŢELOR PUBLICE
Aprobăm restituirea taxei pe valoarea
adăugată în sumă de.............................lei
Directorul executiv al Direcţiei generale
a finanţelor publice a municipiului Bucureşti/a judeţului
Semnătura......................
Data.................
Ştampila
|
ANEXA Nr. 5 la norme
Nr. de înreg...............................
Din data de................................
(loc rezervat pentru
Ministerul Finanţelor Publice)
|
CERERE
de restituire a taxei pe
valoarea adăugată
|
Nr. de înreg...................................
Din data de....................................
(loc rezervat pentru
Ministerul Afacerilor Externe)
|
Numele şi prenumele
solicitantului............................................................................................................
Institutia
.....................................................................................................................................................
Functia solicitantului
.................................................................................................................................
Numărul carnetului eliberat de Ministerul Afacerilor Externe
.................................................................
Adresa instituţiei:
Localitatea.....................................,
str.............................................nr.......... sectorul..........................., codul
poştal...................
|
Prin prezenta cerere solicităm restituirea taxei pe
valoarea adăugată plătite pentru cumpărări de bunuri/prestări de servicii, în
conformitate cu procedura prevăzută, în sumă de............lei.
Restituirea este aferentă trimestrului |_|
Solicităm restituirea în contul
nr..........................., deschis la...............................,
Sucursala................... .
Conducătorul instituţiei,
.....................................................
(semnătura şi ştampila)
(verso)
CADRUL REZERVAT MINISTERULUI AFACERILOR
EXTERNE
Avizăm favorabil restituirea taxei pe valoarea adăugată, în sumă
de...............lei, fiind
îndeplinite condiţiile de reciprocitate/condiţiile precizate în convenţiile
înfiinţare.
Directorul general al
Direcţiei generale protocol naţional,
Semnătura................
Data.................
Ştampila
|
CADRUL REZERVAT MINISTERULUI
FINANŢELOR PUBLICE
Aprobăm restituirea taxei pe valoarea
adăugată în sumă de..........................lei
Directorul executiv al Direcţiei generale
a finanţelor publice a municipiului Bucureşti/a judeţului...............
Semnătura......................
Data
Ştampila
|