Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2195 din 24 noiembrie 2004

privind modificarea si completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 353/1998 pentru aprobarea Reglementarilor privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere, inmatriculate, in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica - RNTR 1, cu modificarile si completarile ulterioare

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 121 din  8 februarie 2005


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 12 lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 4 alin. (2) lit. f) si alin. (3) lit. c) si k) din Ordonanta Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2000, cu modificarile ulterioare, precum si ale art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul transporturilor, constructiilor si turismului emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Ordinul ministrului transporturilor nr. 353/1998 pentru aprobarea Reglementarilor privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere, inmatriculate, in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 285 bis din 3 august 1998, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Alineatul (6) al articolului 4 va avea urmatorul cuprins:
    "(6) Aparatura utilizata in statiile de inspectie tehnica periodica trebuie sa respecte cerintele prevazute in legislatia in vigoare privind activitatea de metrologie, precum si cerintele specifice activitatii de inspectie tehnica din reglementarile prevazute la art. 1."
    2. Alineatul (7) al articolului 4 va avea urmatorul cuprins:
    "(7) Monitorizarea persoanelor autorizate cuprinde: supravegherea tehnica a statiilor de inspectie tehnica periodica, inclusiv prin mijloace informatice, controlul executarii inspectiilor tehnice periodice in aceste statii, precum si controlul tehnic in trafic."
    Art. 2
    Anexa la Ordinul ministrului transporturilor nr. 353/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza conform anexei care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 3
    Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 4
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare dupa 30 de zile de la data publicarii.

                     p. Ministrul transporturilor,
                     constructiilor si turismului,
                             Ileana Tureanu,
                            secretar de stat

    ANEXA 1

    1. Caseta reglementarilor va avea urmatorul cuprins:
 ______________________________________________________________________________
|     "MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI - RNTR 1       |
|______________________________________________________________________________|
| Reglementari privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere,            |
| inmatriculate, in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere,     |
| protectia mediului si folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica  |
| periodica                                                                    |
|______________________________________________________________________________|
| Aprobate prin:                                                               |
| Ordinul ministrului transporturilor nr. 353/1998                             |
| Modificate si completate prin:                                               |
| Ordinul ministrului transporturilor nr. 565/2000                             |
| Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei         |
| nr. 418/2001                                                                 |
| Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei         |
| nr. 756/2002                                                                 |
| Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 61/2003|
| Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului            |
| nr. 693/2004                                                                 |
| Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului            |
| nr. 2.195/2004"                                                              |
|______________________________________________________________________________|

    2. Alineatul al saselea al articolului 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Aparatura utilizata in statiile de inspectie tehnica periodica trebuie sa respecte cerintele prevazute in legislatia in vigoare privind activitatea de metrologie, precum si cerintele specifice activitatii de inspectie tehnica din prezentele reglementari."
    3. Alineatul al optulea al articolului 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Monitorizarea persoanelor autorizate cuprinde: supravegherea tehnica a statiilor de inspectie tehnica periodica, inclusiv prin mijloace informatice, controlul executarii inspectiilor tehnice periodice in aceste statii, precum si controlul tehnic in trafic."
    4. La alineatul al treilea al articolului 5, litera a) va avea urmatorul cuprins:
    "a) autovehicule destinate transportului de persoane si care efectueaza transport public de persoane sau transport de persoane in interes propriu, care au, in afara locului conducatorului, mai mult de 8 locuri pe scaune - la 6 luni;".
    5. La alineatul al treilea al articolului 5, litera b) va avea urmatorul cuprins:
    "b) autovehicule destinate transportului de persoane si care au, in afara locului conducatorului, cel mult 8 locuri pe scaune - la 2 ani;".
    6. La alineatul al treilea al articolului 5, litera c) va avea urmatorul cuprins:
    "c) autovehicule destinate transportului de persoane, care au, in afara locului conducatorului, mai mult de 8 locuri pe scaune si care nu sunt incluse la lit. a) - la un an;".
    7. Alineatul al patrulea al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Autovehiculele destinate transportului de persoane si care efectueaza transport public de persoane sau transport de persoane in interes propriu, care au, in afara locului conducatorului, mai mult de 8 locuri pe scaune, autovehicule utilizate pentru transportul de persoane in regim de taxi, in regim de inchiriere si pentru invatarea conducerii auto se supun primei inspectii tehnice periodice la un an, daca la data primei inmatriculari in Romania au fost noi."
    8. Primul alineat al articolului 7 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 7
    Inspectia tehnica periodica la vehiculele rutiere supuse certificarii pentru transportul de marfuri periculoase sau pentru transportul de marfuri perisabile, la vehiculele rutiere destinate exclusiv transportului de butelii de gaz, la remorcile lente cisterna, destinate transportului de marfuri periculoase, la autovehiculele de epoca, la autovehiculele pentru competitii sportive si la vehiculele rutiere cu caracteristici speciale se efectueaza de RAR in statiile reprezentantelor sale."
    9. Primul alineat al articolului 8 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    La inspectia tehnica periodica vehiculele rutiere supuse certificarii pentru transportul de marfuri periculoase, vehiculele rutiere destinate exclusiv transportului de butelii de gaz si remorcile lente cisterna, destinate transportului de marfuri periculoase, trebuie sa corespunda cerintelor aplicabile din prezentele reglementari, precum si cerintelor suplimentare aplicabile pentru inspectia tehnica, precizate prin reglementarile RNTR 3, editia in vigoare."
    10. Al doilea alineat al articolului 8 va avea urmatorul cuprins:
    "La inspectia tehnica periodica vehiculele rutiere supuse certificarii pentru transportul de marfuri perisabile trebuie sa corespunda cerintelor aplicabile din prezentele reglementari, precum si cerintelor suplimentare aplicabile pentru inspectia tehnica, precizate prin reglementarile specifice, editia in vigoare."
    11. Primul alineat al articolului 9 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 9
    Statia de inspectie tehnica este o (sub)unitate care apartine unei persoane juridice care are prevazut in statut ca obiect de activitate <<Activitati de testari si analize tehnice>>, conform cod CAEN. Statia poate functiona numai daca detine autorizatie tehnica eliberata de RAR, conform prezentelor reglementari. Spatiul destinat activitatii de inspectie tehnica trebuie sa fie separat de spatiul destinat altor activitati ale persoanei juridice, astfel incat activitatea de inspectie tehnica sa nu fie influentata de alte activitati desfasurate de persoana juridica respectiva."
    12. Primul alineat al literei a) a articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
    "a) canal de vizitare (cu adancime corespunzatoare) cu instalatie de iluminare, prevazut cu cric pentru suspendarea puntii (corespunzator clasei de inspectie tehnica) sau cu platforme culisante pentru verificarea jocurilor, care sa permita minimum patru miscari liniare sau minimum doua miscari liniare si doua miscari circulare."
    13. La ultimul alineat al punctului 1 al articolului 10 se adauga o noua liniuta care va avea urmatorul cuprins:
    "- valoarea masurata a presiunii din instalatia de franare pneumatica."
    14. La penultimul alineat al punctului 2 al articolului 10, a sasea liniuta va avea urmatorul cuprins:
    "- valoarea CO sau CO_cor la turatia de mers in gol accelerat (numai in cazul analizoarelor cu 4 gaze);".
    15. Punctul 8 al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
    "8. dispozitiv pentru verificarea suspensiei pentru clasa a II-a de inspectie tehnica (a se vedea art. 27);".
    16. Alineatul "Aparatura prevazuta la pct. 1 - 9, precum si platformele culisante prevazute la lit. a) trebuie sa fie certificate de Registrul Auto Roman" al articolului 10 se abroga.
    17. Alineatul "Aparatura prevazuta la pct. 1 - 5 trebuie sa detina aprobare de model. Aprobarea de model se va solicita ulterior obtinerii certificatului de conformitate emis de RAR" al articolului 10 se abroga.
    18. Alineatul "Aparatura de masura trebuie sa fie atestata periodic drept corespunzatoare, prin buletine de verificare metrologica pentru aparatura prevazuta la pct. 1 (pentru forta de franare), si la pct. 2 - 5 sau buletine de masurare pentru aparatura prevazuta la pct. 1 (pentru forta la pedala si presiunea din instalatia de franare), la pct. 6, 7 si 9" al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
    "Aparatura de masura trebuie sa fie atestata periodic prin buletine de verificare metrologica pentru aparatura prevazuta la pct. 1 (pentru forta de franare) si la pct. 2, 3 si 5 sau buletine de etalonare pentru aparatura prevazuta la pct. 1 (pentru forta la pedala si presiunea din instalatia de franare) si la pct. 4, 6 si 7 ori buletine de incercare/etalonare pentru aparatura prevazuta la pct. 9."
    19. Penultimul alineat al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
    "In cazul aparaturii de masura pentru care este obligatorie imprimarea rezultatelor, furnizorul trebuie sa depuna la RAR o declaratie pe propria raspundere. Prin aceasta furnizorul isi asuma responsabilitatea ca aparatura respecta cerintele prezentelor reglementari, precum si faptul ca programele sunt protejate impotriva oricaror interventii neautorizate, care sa conduca la alterarea datelor primare achizitionate sau a rezultatelor obtinute."
    20. Litera a) de la primul alineat al articolului 11 va avea urmatorul cuprins:
    "a) sa aiba calificarea de inginer autovehicule rutiere (214512), subinginer mecanic automobile (214530), maistru mecanic auto (311509) sau tehnician prestatii vehicule (311527), conform Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR), sau calificari asimilate legal acestora;".
    21. A treia liniuta de la litera b) a primului alineat al articolului 11 va avea urmatorul cuprins:
    "- pentru clasa a III-a de inspectie tehnica - permis de conducere categoria C si/sau D;".
    22. Litera c) de la primul alineat al articolului 11 va avea urmatorul cuprins:
    "c) sa aiba vechime de minimum 3 ani in activitatea de intretinere auto si/sau reparatii auto, pentru persoanele calificate ca tehnician prestatii vehicule, sau asimilate legal acesteia;".
    23. Prima liniuta de la litera i) a articolului 12 va avea urmatorul cuprins:
    "- in original: autorizatia tehnica, certificatele de atestare a inspectorilor tehnici, buletinele de verificare metrologica, buletinele de etalonare si/sau buletinele de incercare/etalonare pentru aparatura (conform prevederilor art. 10) si tarifele pentru inspectia tehnica;".
    24. Primul alineat al literei b) a articolului 16 se completeaza cu urmatorul text:
    "b) Vehiculul nu va avansa la alt post de verificare pana nu sunt consemnate explicit si amanuntit pe raport neconformitatile constatate la postul curent. In cadrul inspectiei tehnice va fi respectata ordinea posturilor de verificare comunicata RAR si existenta in dosarul de autorizare al statiei. In eventualitatea modificarii succesiunii posturilor de verificare, noua organizare a acestora trebuie comunicata RAR. Inspectorul tehnic nu va incepe o alta inspectie tehnica pana nu o finalizeaza pe cea curenta (inclusiv inregistrarea in calculator, completarea anexei nr. 6 etc.).
    25. Alineatul al doilea al articolului 19 va avea urmatorul cuprins:
    "Autorizarea statiilor de inspectie tehnica detinute de persoanele juridice se face de catre RAR, pe baza cererii de autorizare si a rezultatului favorabil al Raportului de evaluare a capabilitatii tehnice, intocmit de personal certificat pentru evaluarea conformitatii."
    26. Primul alineat al articolului 20 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 20
    Autorizatia tehnica se acorda persoanelor juridice care detin spatii corespunzatoare desfasurarii activitatii de inspectie tehnica, indeplinesc conditiile precizate la art. 10 si au personal atestat pentru activitatea de inspectie tehnica, conform prevederilor cap. V. Modelul autorizatiei tehnice este prezentat in anexa nr. 8."
    27. Punctul 2 al alineatului al doilea al articolului 21 va avea urmatorul cuprins:
    "2. chestionar de autoevaluare a capabilitatii tehnice, completat si semnat pe propria raspundere de reprezentantul legal al persoanei juridice;".
    28. Punctul 3 al alineatului al doilea al articolului 21 va avea urmatorul cuprins:
    "3. copie, certificata pentru conformitatea cu originalul de catre reprezentantul legal al persoanei juridice, de pe certificatul de inmatriculare sau inregistrare de la oficiul registrului comertului, cu anexa la acesta continand activitatea testari si analize tehnice conform cod CAEN, pentru locatia statiei de inspectie tehnica periodica;".
    29. Punctul 4 al alineatului al doilea al articolului 21 va avea urmatorul cuprins:
    "4. copie de pe statutul, actul constitutiv sau contractul de societate al persoanei juridice, dupa caz;".
    30. Punctul 6 al alineatului al doilea al articolului 21 va avea urmatorul cuprins:
    "6. lista aparatelor si utilajelor din dotarea statiei, semnata si stampilata de reprezentantul legal al persoanei juridice;".
    31. Punctul 8 al alineatului al doilea al articolului 21 va avea urmatorul cuprins:
    "8. copii de pe buletinele de verificare metrologica, buletinele de etalonare si/sau buletinele de incercare/etalonare pentru aparatura, dupa caz (conform prevederilor art. 10);".
    32. Al treilea alineat al articolului 21 va avea urmatorul cuprins:
    "Durata maxima de valabilitate a autorizatiei tehnice este de 2 ani si este conditionata de asigurarea respectarii de catre titular a conditiilor legale de desfasurare a activitatii de inspectie tehnica."
    33. Al doilea alineat al articolului 22 va avea urmatorul cuprins:
    "Neconformitatile constatate in cursul acestei activitati vor fi mentionate in registrul de control al statiei si, dupa caz, in certificatul de atestare a inspectorului tehnic."
    34. Litera b) a alineatului al treilea al articolului 22 va avea urmatorul cuprins:
    "b) Suspendarea autorizatiei in cazul constatarii unei incalcari grave a prevederilor legale in vigoare referitoare la desfasurarea activitatii de inspectii tehnice periodice sau in conformitate cu prevederile contractului de franciza."
    35. Litera c) a alineatului al treilea al articolului 22 va avea urmatorul cuprins:
    "c) Anularea autorizatiei in cazul constatarii unei incalcari grave sau a unor incalcari repetate ale prevederilor legale in vigoare referitoare la desfasurarea activitatii de inspectii tehnice periodice sau in cazul nerespectarii obligatiilor prevazute in contractul de franciza."
    36. Litera b) a articolului 24 va avea urmatorul cuprins:
    "b) copie de pe diploma de studii sau de pe diploma de calificare profesionala, dupa caz;".
    37. Primul alineat al articolului 25 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 25
    Fara a depasi termenul de valabilitate al certificatului de atestare, inspectorul tehnic va solicita reatestarea, prin intermediul unei cereri din partea persoanei juridice la care isi desfasoara activitatea sau la care va urma sa isi desfasoare activitatea."
    38. Al doilea alineat al articolului 25 va avea urmatorul cuprins:
    "Reatestarea se acorda in aceleasi conditii ca si atestarea, cu exceptia cerintei de la art. 11 lit. a) pentru inspectorii atestati inainte de intrarea in vigoare a prezentelor reglementari."
    39. La primul alineat al articolului 26 se elimina sintagma "ca o sanctiune".
    40. La al doilea alineat al articolului 26, la prima liniuta se elimina sintagma "ca sanctiuni".
    41. Al treilea alineat al articolului 26 va avea urmatorul cuprins:
    "Obtinerea unui nou certificat de atestare se face in conformitate cu prevederile art. 23. Programarea pentru reatestare se face dupa 30 de zile de la depunerea cererii prevazute la art. 24, perioada destinata reinstruirii in cadrul statiei de inspectie tehnica periodica, dar fara a depasi 60 de zile de la depunerea cererii."
    42. Al saselea alineat al articolului 26 va avea urmatorul cuprins:
    "Conducerea persoanei autorizate va lua masuri de supraveghere a desfasurarii activitatilor inspectorilor tehnici si de sanctionare a persoanelor care se fac vinovate de savarsirea abaterilor mentionate in alineatele precedente."
    43. Al doilea alineat al articolului 27 va avea urmatorul cuprins:
    "Cerintele privitoare la asigurarea posibilitatii de conectare a analizorului de gaze, a opacimetrului si a standului de franare la un calculator, precum si dotarea cu calculatorul respectiv sunt obligatorii incepand cu data de 1 ianuarie 2006."
    44. Dupa articolul 30 se introduce articolul 30^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 30^1
    Prezentele reglementari se aplica, de asemenea, vehiculelor care au fost radiate din circulatie, in vederea reinmatricularii acestora (in acest caz este necesara prezentarea cel putin a cartii de identitate a vehiculului)."
    45. In anexa nr. 2, la numarul curent 29, a patra liniuta de la coloana 1 va avea urmatorul cuprins:
    "- stingator de incendiu".
    46. In anexa nr. 2, la numarul curent 29, la coloana 4 se adauga un nou alineat, care va deveni al saselea alineat si va avea urmatorul cuprins:
    "Stingator de incendiu neavizat si necertificat".
    47. In anexa nr. 2, la numarul curent 29, la coloana 4, alineatul al saselea care devine alineatul al saptelea va avea urmatorul cuprins:
    "Placi de identificare reflectorizant fluorescente neomologate, fixate sau montate necorespunzator".
    48. In anexa nr. 2, la numarul curent 29, la coloana 4, alineatul al saptelea devine alineatul al optulea si va avea urmatorul cuprins:
    "Marcaje reflectorizante pentru contur neomologate, fixate sau montate necorespunzator".
    49. In anexa nr. 2, la numarul curent 30, coloana 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Lipsa vitezometru (cu exceptia autovehiculelor echipate cu tahograf)
    Sigiliile si, daca este cazul, orice alt dispozitiv de protectie impotriva manipularii frauduloase lipsa sau deteriorate, daca verificarea este posibila (pentru tahograf si limitator de viteza)
    Functionare necorespunzatoare (in cazul limitatorului de viteza se va verifica, daca este posibil, viteza maxima reglata conform legislatiei in vigoare, precum si daca limitatorul de viteza impiedica vehiculul respectiv sa depaseasca aceasta viteza)
    Termenul de valabilitate al verificarii tahografului sau limitatorului de viteza depasit (se verifica de pe placuta de instalare)
    Daca este posibil, se verifica daca limitatorul este montat conform legislatiei in vigoare
    Circumferinta nominala sau dimensiunea pneului nu corespunde cu datele tahografului (se verifica in caz de dubiu)".
    50. In anexa nr. 2, la numarul curent 38, coloana 1 va avea urmatorul cuprins:
    "VERIFICARE:
    - gaze evacuare mas (cu exceptia tractoarelor)
    - gaze evacuare mac (cu exceptia tractoarelor)
    - zgomot emis".
    51. In anexa nr. 2, la numarul curent 38, primul rand de la coloana 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Nu se poate asigura respectarea conditiilor de masurare impuse
    Emisia de CO masurata la mers in gol incet mai mare decat cea precizata in anexa nr. 13".
    52. In anexa nr. 2, la numarul curent 38, randul al doilea de la coloana 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Nu se poate asigura respectarea conditiilor de masurare impuse
    Emisia de CO masurata la mers in gol incet mai mare decat valoarea admisa precizata in anexa nr. 13
    Emisia de CO masurata la mers in gol accelerat mai mare decat valoarea admisa precizata in anexa nr. 13
    Coeficientul lambda masurat la mers in gol accelerat nu se incadreaza in intervalul admis precizat in anexa nr. 13".
    53. In anexa nr. 2, la numarul curent 38, randul al treilea de la coloana 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Nu se poate asigura respectarea conditiilor de masurare impuse
    Indicele de opacitate masurat in accelerare libera mai mare decat valoarea admisa precizata in anexa nr. 13".
    54. In anexa nr. 2, la numarul curent 45, coloana 4, alineatul al patrulea va avea urmatorul cuprins:
    "Placi de identificare reflectorizant fluorescente neomologate, fixate sau montate necorespunzator".
    55. In anexa nr. 2, la numarul curent 45, coloana 4, alineatul al cincilea va avea urmatorul cuprins:
    "Marcaje reflectorizante pentru contur neomologate, fixate sau montate necorespunzator".
    56. La anexa nr. 8 (fata) se elimina textul: "si categoriile de vehicule rutiere".
    57. Ultimul alineat al anexei nr. 8 (fata) va avea urmatorul cuprins:
    "Autorizarea s-a facut in baza Cererii nr. ... din ..., inregistrata la RAR, si a Raportului de evaluare a capabilitatii tehnice nr. ... din ..., intocmit de RAR - Organismul de Certificare Sisteme."
    58. Anexa nr. 8 (verso) va avea urmatorul cuprins:

                            "COD STATIE

 __________________________________________________________________
|Nr. | Vehicule pentru care  | Clasa de | Interdictii | Observatii |
|crt.| se autorizeaza statia |   ITP    |             |            |
|    | de inspectie tehnica  |          |             |            |
|____|_______________________|__________|_____________|____________|
| 1. |                       |     I    |             |            |
|____|_______________________|__________|_____________|____________|
| 2. |                       |    II    |             |            |
|____|_______________________|__________|_____________|____________|
| 3. |                       |   III    |             |            |
|____|_______________________|__________|_____________|____________|"

    59. Punctul 2 al anexei nr. 9 va avea urmatorul cuprins:
    "2. copie, certificata pentru conformitatea cu originalul de catre reprezentantul legal al persoanei juridice, de pe certificatul de inmatriculare sau inregistrare de la oficiul registrului comertului, cu anexa la acesta continand activitatea testari si analize tehnice conform cod CAEN, pentru locatia statiei de inspectii tehnice periodice;".
    60. Punctul 3 al anexei nr. 9 va avea urmatorul cuprins:
    "3. copie de pe statutul, actul constitutiv sau contractul de societate al persoanei juridice, dupa caz;".
    61. Punctul 7 al anexei nr. 9 va avea urmatorul cuprins:
    "7. copii de pe certificatele de aprobare de model, buletinele de verificare metrologica, buletinele de etalonare si/sau buletinele de incercare/etalonare ale aparatelor, dupa caz (conform art. 10 din reglementari);".
    62. La anexa nr. 10 (fata), rubrica "OBSERVATIE" va avea urmatorul cuprins:
    "Inscrierea in spatiul corespunzator de pe verso a doua abateri consecutive in mai putin de 12 luni anuleaza prezentul certificat de atestare care se afla permanent la dosarul statiei de inspectie tehnica pentru a fi accesibil organelor de control pe durata programului de lucru."
    63. La anexa nr. 10 (verso), "TICHET DE EVIDENTA A ABATERILOR" devine "EVIDENTA ABATERILOR", iar "Neconformitatea" devine "Abatere constatata".
    64. In anexa nr. 11, la tabelul 1 se abroga a treia coloana: "presiunea (bar)".
    65. Anexa nr. 13 va avea urmatorul cuprins:
    "Autovehicule echipate cu motor cu aprindere prin scanteie (benzina)
    A. Atunci cand emisiile nu sunt limitate de un sistem de reglare perfectionat, cum ar fi un catalizator tricomponent gestionat de sonda lambda:
    1. inspectia vizuala a sistemului de evacuare, pentru a se verifica daca acesta este complet si intr-o stare satisfacatoare si daca nu exista neetanseitati;
    2. inspectia vizuala a oricarui echipament de reglare a emisiilor instalat de catre constructor, pentru a se verifica daca acesta este complet si intr-o stare satisfacatoare si daca nu exista neetanseitati.
    Dupa aducerea motorului la parametrii normali de functionare, tinand cont de recomandarile constructorului, se masoara concentratia emisiilor de monoxid de carbon (CO), cu motorul la mers in gol incet, cu ambreiajul decuplat.
    Continutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie sa depaseasca urmatoarele valori:
    (i) pentru autovehiculele fabricate pana in anul 1986 inclusiv: CO_cor: 4,5% in vol.;
    (ii) pentru autovehiculele fabricate incepand cu anul 1987: CO_cor: 3,5% in vol.
    B. Atunci cand emisiile sunt controlate de un sistem de reglare perfectionat, cum ar fi un catalizator tricomponent gestionat de sonda lambda:
    1. inspectia vizuala a sistemului de evacuare, pentru a se verifica daca acesta este complet si intr-o stare satisfacatoare si daca nu exista neetanseitati;
    2. inspectia vizuala a oricarui echipament de reglare a emisiilor instalat de catre constructor, pentru a se verifica daca el este complet si intr-o stare satisfacatoare si daca nu exista neetanseitati;
    3. determinarea eficacitatii sistemului de reglare a emisiilor prin masurarea valorii lambda si a continutului de CO din gazele de evacuare, conform dispozitiilor pct. 4 sau procedurilor propuse de constructor si agreate la omologarea de tip. Pentru fiecare dintre teste, motorul este adus la parametrii normali de functionare, conform recomandarilor constructorului vehiculului;
    4. emisii la iesirea din teava de evacuare - valori limita;
    Continutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie sa depaseasca urmatoarele valori:
    (i) masurari efectuate la turatia de mers in gol incet, cu ambreiajul decuplat: continutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie sa depaseasca valoarea CO_cor: 0,5% in vol.; el nu trebuie sa depaseasca valoarea CO_cor: 0,3% in vol. pentru autovehiculele omologate conform valorilor limita indicate la pct. A sau B al tabelului din sectiunea 5.3.1.4 a anexei I la Directiva 70/220/CEE, modificata prin Directiva 98/69/CE sau ulterior (autoturisme sau autovehicule comerciale usoare EURO 3 sau EURO 4);
    (ii) masurari efectuate cu motorul la turatia de cel putin 2.000 min^-1, cu ambreiajul decuplat: continutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie sa depaseasca valoarea CO_cor: 0,3% in vol.; el nu trebuie sa depaseasca valoarea CO_cor: 0,2% in vol. pentru autovehiculele omologate conform valorilor limita indicate la pct. A sau B al tabelului din sectiunea 5.3.1.4 a anexei I la Directiva 70/220/CEE, modificata prin Directiva 98/69/CE sau ulterior (autoturisme sau autovehicule comerciale usoare EURO 3 sau EURO 4);
    Lambda: 1 +/- 0,03 sau conform specificatiilor constructorului;

    Autovehicule echipate cu motor cu aprindere prin comprimare (Diesel)
    a) masurarea opacitatii fumului in accelerare libera, de la turatia de mers in gol incet la turatia de intrerupere a alimentarii, cu ambreiajul decuplat si comanda cutiei de viteze la punctul mort;
    b) aducerea motorului la parametrii normali de functionare a autovehiculului:
    1. autovehiculele pot fi controlate cu respectarea, din motive de securitate, cel putin a conditiei ca motorul sa fie cald si intr-o stare mecanica satisfacatoare;
    2. sub rezerva dispozitiilor de la lit. d) 3, nici un autovehicul nu poate fi respins fara a fi fost respectate urmatoarele conditii:
    (i) motorul trebuie sa fie cald: altfel spus, temperatura uleiului motorului masurata de o sonda in tubul jojei trebuie sa fie de cel putin 80 grade C sau sa corespunda temperaturii de functionare normale, daca aceasta este inferioara, sau temperatura blocului motor, masurata dupa nivelul radiatiei in infrarosu, trebuie sa atinga o valoare echivalenta. Daca, din cauza configuratiei vehiculului, nu este posibil sa se procedeze in acest mod, temperatura normala de functionare a motorului va putea fi stabilita altfel, de exemplu pe baza functionarii ventilatorului de racire;
    (ii) sistemul de evacuare trebuie curatat prin 3 accelerari libere sau printr-un mijloc echivalent.
    c) Procedura de incercare
    1. inspectia vizuala a oricarui echipament de reglare a emisiilor instalat de constructor, pentru a se verifica daca este complet si intr-o stare satisfacatoare si daca nu exista neetanseitati;
    2. motorul, si, daca este cazul, turbocompresorul trebuie sa functioneze la turatia de mers in gol incet inainte de inceperea fiecarui ciclu de accelerare libera. Pentru motoarele autovehiculelor grele, aceasta inseamna a se astepta cel putin 10s dupa eliberarea comenzii de accelerare;
    3. la inceperea fiecarui ciclu de accelerare libera pedala de accelerare trebuie apasata rapid si progresiv (in mai putin de o secunda), dar nu brutal, astfel incat sa se obtina debitul maxim al pompei de injectie si sa se atinga turatia de intrerupere a alimentarii, respectandu-se valoarea specificata a timpului de baza;
    4. la fiecare ciclu de accelerare libera motorul trebuie ca, inainte sa fie eliberata comanda, sa atinga turatia de intrerupere a alimentarii sau, in cazul automobilelor cu transmisie automata, turatia indicata de constructor ori, daca aceasta nu este cunoscuta, doua treimi din turatia de intrerupere a alimentarii.
    Aceasta se poate asigura, de exemplu, prin supravegherea regimului motorului sau lasand sa treaca un timp suficient intre momentul de actionare si cel de eliberare a pedalei de acceleratie, adica cel putin 2s pentru autovehiculele destinate transportului de persoane, care au, in afara locului conducatorului, mai mult de 8 locuri pe scaune, si pentru autovehiculele destinate transportului de marfuri avand o masa maxima tehnic admisibila mai mare de 3.500 kg.
    d) Valori limita
    1. nivelul opacitatii nu trebuie sa depaseasca valorile limita ale indicelui de opacitate (coeficientului de absorbtie), care sunt urmatoarele:
    Indice de opacitate (coeficient de absorbtie) maxim pentru:
    - motoare Diesel cu aspiratie naturala: 2,5 m^-1;
    - motoare Diesel cu turbocompresor: 3 m^-1;
    - o limita de 1,5 m^-1 se aplica urmatoarelor vehicule omologate conform valorilor limita indicate:
    a) la linia B a tabelului din sectiunea 5.3.1.4. a anexei I la Directiva 70/220/CEE, modificata prin Directiva 98/69/CE (autovehicule comerciale usoare cu motor Diesel EURO 4);
    b) la linia B1 a tabelelor din sectiunea 6.2.1 a anexei I la Directiva 88/77/CEE, modificata prin Directiva 1999/96/CE (autovehicule comerciale grele cu motor Diesel EURO 4);
    c) la linia B2 a tabelelor din sectiunea 6.2.1 a anexei I la Directiva 88/77/CEE, modificata prin Directiva 1999/96/CE (autovehicule comerciale grele cu motor Diesel EURO 5);
    d) la linia C a tabelelor din sectiunea 6.2.1 a anexei I la Directiva 88/77/CEE, modificata prin Directiva 1999/96/CE (autovehicule comerciale grele EEV);
sau conform valorilor limita ce figureaza intr-o modificare ulterioara a Directivei 70/220/CEE, modificata prin Directiva 98/69/CE, sau conform valorilor limita care figureaza intr-o modificare ulterioara a Directivei 88/77/CEE, modificata prin Directiva 1999/96/CE;
    2. autovehiculele nu trebuie respinse decat daca media aritmetica a valorilor masurate in cel putin ultimele 3 cicluri de accelerare libera depaseste valoarea limita, cu conditia sa nu se inregistreze diferente semnificative intre turatiile minime masurate la ciclurile de accelerare sau intre turatiile maxime masurate la ciclurile de accelerare. Aceasta medie poate fi calculata ignorand valorile observate care se indeparteaza cu mult fata de media masurata sau poate fi obtinuta printr-un alt mod de calcul statistic care tine cont de dispersia valorilor masurate;
    3. pentru a evita efectuarea de incercari inutile, prin derogare de la dispozitiile lit. d) 2, sunt admise autovehiculele pentru care valorile masurate in mai putin de 3 cicluri de accelerare libera ori dupa ciclurile de curatare vizate la lit. b) 2. (ii) (sau aplicarea unui procedeu echivalent) sunt mai mici cu 0,5 m^-1 fata de valorile limita precizate la lit. d) 1."
    66. La anexa nr. 15, prima sectiune, primul alineat va avea urmatorul cuprins:
    "Vehiculele grele sau lungi, echipate cu placi de identificare reflectorizant-fluorescente spate, trebuie sa respecte cerintele precizate prin prezentele reglementari. Placile de identificare trebuie sa fie omologate, iar montarea lor pe vehicul trebuie sa respecte legislatia in vigoare. Pentru autovehicule aceste placi de identificare sunt dreptunghiulare si compuse din elemente reflectorizante de culoare galbena si fluorescente de culoare rosie, inclinate si descendente catre exteriorul vehiculului. Pentru remorci si semiremorci ele sunt compuse dintr-un fond reflectorizant galben si o bordura fluorescenta rosie."
    67. La anexa nr. 15, prima sectiune, al doilea alineat va avea urmatorul cuprins:
    "Vehiculele lente, echipate cu placi de identificare spate, trebuie sa respecte cerintele precizate prin prezentele reglementari. Placile de identificare trebuie sa fie omologate, iar montarea lor pe vehicul trebuie sa respecte legislatia in vigoare. Ele sunt triunghiulare si compuse dintr-un fond fluorescent rosu si o bordura reflectorizanta rosie."
    68. La anexa nr. 15, prima sectiune, al treilea alineat se abroga.
    69. La anexa nr. 15, a doua sectiune, ultimul alineat se abroga.
    70. In textul reglementarilor, sintagmele: "autorizatie tehnica de functionare", "autorizatie de functionare" si "autorizatie" se inlocuiesc cu sintagma "autorizatie tehnica".
    71. In textul reglementarilor, sintagma "registru unic de control" se inlocuieste cu sintagma "registru de control al statiei".



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2195/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2195 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu