ORDIN Nr. 2114
din 9 decembrie 2007
pentru modificarea Ordinului
ministrului sanatatii publice si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari
de Sanatate nr. 1.419/533/2006 pentru aprobarea Metodologiei privind conditiile
si modalitatea de stingere a obligatiilor de plata ale unitatilor sanitare cu
paturi, inregistrate pana la data de 31 decembrie 2005
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 890 din 27 decembrie 2007
Având în vedere dispoziţiile art. 192 din Legea nr.
95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările
ulterioare,
văzând Referatul de aprobare nr. E.N. 13.080 din 9
decembrie 2007 al Ministerului Sănătăţii Publice şi nr. D.G. 4.937 din 6
decembrie 2007 al directorului general al Casei Naţionale de Asigurări de
Sănătate,
în temeiul prevederilor art. 281 alin. (2) din Legea
nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 7 alin. (4)
din Hotărârea Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi
ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006,
ministrul sănătăţii publice şi preşedintele Casei
Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul
ordin:
Art. I. - Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei
Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.419/533/2006 pentru aprobarea
Metodologiei privind condiţiile şi modalitatea de stingere a obligaţiilor de
plată ale unităţilor sanitare cu paturi, înregistrate până la data de 31
decembrie 2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 977 din 6 decembrie 2006, se
modifică după cum urmează:
1. Articolul 3 va
avea următorul cuprins:
„Art. 3. - Plata obligaţiilor se realizează eşalonat,
în etape, astfel:
- în prima etapă, în limita prevederilor bugetare
aprobate, se sting, în ordine cronologică, obligaţiile către furnizorii de
medicamente, materiale sanitare, alţi furnizori de bunuri şi servicii
înregistrate în contabilitatea unităţilor sanitare cu paturi până la 31
decembrie 2005 şi rămase neachitate până la data de 30 octombrie 2007;
- în a doua etapă, în limita prevederilor bugetare
aprobate, se efectuează reîntregirea fondurilor realizate din serviciile
medicale prestate cu sumele plătite de unităţile sanitare cu paturi, în
perioada 1 ianuarie-30 decembrie 2006, respectiv 1 ianuarie-30 octombrie 2007,
pentru stingerea obligaţiilor către furnizorii de medicamente, materiale
sanitare, alţi furnizori de bunuri şi servicii, datorate la data de 31
decembrie 2005."
2. Punctul 3 din
anexă va avea următorul cuprins:
„3. Unităţile sanitare cu paturi care îndeplinesc
condiţiile menţionate la pct. 2 au obligaţia ca în termen de 7 zile
calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentei metodologii să
prezinte caselor de asigurări de sănătate următoarele situaţii:
a) situaţia pe furnizori, în ordinea cronologică a
facturilor, pentru obligaţiile de plată înregistrate în evidenţa contabilă la
31 decembrie 2005 şi rămase neachitate până la data de
30 octombrie 2007;
b) situaţia pe furnizori, în ordinea cronologică a
facturilor, pentru obligaţiile de plată înregistrate în evidenţa contabilă la 31 decembrie 2005, dar achitate în perioada 1 ianuarie- 31 decembrie 2006 şi, respectiv, 1 ianuarie-30 octombrie
2007, în vederea regularizării".
3. Punctul 14 din
anexă va avea următorul cuprins:
„14. In limita creditelor deschise, pe baza
documentelor menţionate şi a actului adiţional încheiat, casele de asigurări de
sănătate virează, în contul unităţii sanitare cu paturi, sumele aferente
plăţilor către furnizori şi/sau a regularizării constînd în reîntregirea
fondurilor realizate din serviciile medicale în anul 2006 şi, respectiv, până
la 30 octombrie 2007."
4. Anexa nr. 2 la
metodologie se modifică şi se înlocuieşte cu anexa la prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul
ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
Vasile Ciurchea
ANEXĂ (Anexa nr. 2 la metodologie)
a) Proces-verbal de constatare pentru sumele de
plată
Incheiat astăzi,............................
Comisia mixtă formată din doamna/domnul
..................................................................................,
director general - preşedinte al Casei de Asigurări
de Sănătate.................................., şi
doamna/domnul......................, director executiv al Autorităţii de Sănătate Publică
................................, în calitate de preşedinţi ai comisiei mixte, precum şi doamna/domnul
......................................, din partea Casei de Asigurări de Sănătate................................................,
şi doamna/domnul................................, din partea Autorităţii de Sănătate
Publică..........................................., în calitate de membri ai
comisiei mixte, în urma analizei situaţiei obligaţiilor de plată înregistrate la 31 decembrie 2005
şi rămase neachitate la data de 30 octombrie 2007, au constatat următoarele:
- unităţile sanitare cu paturi din judeţ au întocmit la
termenul stabilit situaţia privind obligaţiile de plată în conformitate cu
modelul prezentat la lit. a) din anexa nr. 1 la metodologie;
- managerul şi directorul financiar-contabil al
fiecărei unităţi sanitare cu paturi au semnat situaţiile, certificând
realitatea şi exactitatea datelor;
- auditul a avizat situaţiile, certificând faptul că
bunurile şi serviciile au fost procurate prin aplicarea procedurilor legale
privind achiziţiile publice.
Faţă de cele de mai sus, comisia mixtă stabileşte că au
fost îndeplinite condiţiile pentru ca următoarelor unităţi sanitare să li se
aloce fondurile aferente plăţii obligaţiilor rămase neachitate până la data de
30 octombrie 2007:
1. Spitalul....................................:
total obligaţii de plată:................lei, din care:
-
medicamente:............................................................................................lei;
- materiale
sanitare:......................................................................................lei;
- alţi furnizori de bunuri şi
servicii:.................................................................lei.
2. Spitalul........................................................................................................................................................................ ..........................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Total judeţ: obligaţii în sumă
de:....................................................................lei, din
care:
- medicamente:............................................................................................lei;
- materiale
sanitare:......................................................................................lei;
- alţi furnizori de bunuri şi
servicii:.................................................................lei.
Alte
menţiuni:........................................................................................................................................................................ .....................................
Comisia
mixtă:
Semnătura:
Doamna/Domnul
........................................., director general - preşedinte al
Casei de Asigurări de
Sănătate.............................................................,
preşedinte
..........................................................
Doamna/Domnul
.................................................., director executiv al
Autorităţii de Sănătate Publică......................................................................,
preşedinte
...........................................................
Doamna/Domnul
.................................................., din partea Casei de
Asigurări de Sănătate
............................................, membru
....................................................................................................
Doamna/Domnul
................................................., din partea Autorităţii de
Sănătate Publică
............................................, membru
...................................................................................................
Data......................................
b) Proces-verbal de constatare pentru sumele
achitate, în vederea regularizării
Incheiat astăzi,...............................
Comisia mixtă formată din doamna/domnul
....................................................................................,
director general - preşedinte
al Casei de Asigurări de Sănătate...................................., şi doamna/domnul...................., director
executiv al Autorităţii de Sănătate
Publică....................................., în calitate de preşedinţi ai comisiei mixte, precum şi doamna/domnul
...................................., din partea Casei de Asigurări de Sănătate.................................,
şi doamna/domnul.............................., din partea Autorităţii de
Sănătate Publică.................................,
în calitate de membri ai comisiei mixte, în urma analizei situaţiei obligaţiilor de plată înregistrate la 31 decembrie
2005 şi achitate în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2006, respectiv 1
ianuarie-30 octombrie 2007, în vederea regularizării, au constatat următoarele:
- unităţile sanitare cu paturi din judeţ au întocmit la
termenul stabilit situaţia prevăzută la pct. 3 lit. b) din metodologie;
- managerul şi directorul financiar-contabil al
fiecărei unităţi sanitare cu paturi au semnat situaţiile, certificând
realitatea si exactitatea datelor;
- auditul a avizat situaţiile, certificând faptul că
bunurile şi serviciile au fost procurate prin aplicarea procedurilor legale
privind achiziţiile publice.
Faţă de cele de mai sus, comisia mixtă stabileşte că au
fost îndeplinite condiţiile pentru ca următoarelor unităţi sanitare să li se
aloce fondurile aferente regularizării, constând în reîntregirea fondurilor
realizate pentru serviciile medicale în anul 2006 şi, respectiv, până la 30 octombrie
2007:
1. Spitalul....................................: total
sume de reîntregit:...................lei, din care:
-
medicamente:.............................................................................................lei;
- materiale sanitare:.......................................................................................lei;
- alţi furnizori de bunuri şi
servicii:..................................................................lei.
2.
Spitalul........................................................................................................................................................................ ..........................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Total judeţ: sume de
reîntregit:.............................................................................lei, din care:
-
medicamente:...................................................................................................lei;
- materiale
sanitare:.............................................................................................lei;
- alţi furnizori de bunuri şi
servicii:........................................................................lei.
Alte
menţiuni:........................................................................................................................................................................ ...................................
Comisia mixtă: Semnătura:
Doamna/Domnul.............................................................................,
director general - preşedinte al Casei de Asigurări de
Sănătate................................................., preşedinte ...................................
Doamna/Domnul ........................................................,
director executiv al Autorităţii de Sănătate Publică..........................................................................,
preşedinte
.....................................................
Doamna/Domnul ................................................,
din partea Casei de Asigurări de Sănătate
.........................................................., membru
...........................................................
Doamna/Domnul
......................................................, din partea Autorităţii
de Sănătate Publică
.............................................................., membru
..................................................................................
Data....................................