Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.202 din 14.12.2016

pentru aprobarea Structurii-cadru a regulamentului de gestionare a situaţiilor de urgenţă
ACT EMIS DE: Ministerul Afacerilor Interne
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 1033 din 22 decembrie 2016



SmartCity1

În temeiul art. 8 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc şi al art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul afacerilor interne emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Structura-cadru a regulamentului de gestionare a situaţiilor de urgenţă, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul afacerilor interne, Ioan-Dragoş Tudorache ANEXĂSTRUCTURA-CADRU a regulamentului de gestionare a situaţiilor de urgenţă Capitolul I Dispoziţii generale 1. Cuprinde prevederi referitoare la: 1.1. cadrul general privind gestionarea situaţiei de urgenţă la care se referă regulamentul-scop, obiective, obiect de reglementare, definiri de termeni specifici utilizaţi; 1.2. tipul de risc care face obiectul regulamentului şi riscurile asociate; 1.3. atribuţiile tuturor autorităţilor/instituţiilor şi structurilor operative implicate în acţiunile de prevenire, răspuns (coordonare operaţională şi măsuri de sprijin, până la restabilirea stării provizorii de normalitate), evaluare/investigare posteveniment şi refacere/reabilitare (acţiuni derulate până la revenirea la starea de normalitate); 1.4. identificarea documentelor de referinţă/reglementări aplicabile în activitatea de gestionare a tipurilor de risc; 1.5. definirea pragurilor de apărare, a nivelurilor de urgenţă şi a nivelurilor de gravitate, în funcţie de tipul risc care face obiectul regulamentului; explicaţii privind clasificările utilizate, competenţe de clasificare, notificare şi comunicare către alte autorităţi; 1.6. clasificarea zonelor şi stabilirea limitelor/distanţelor pentru care se asigură măsurile de răspuns în situaţii de urgenţă, în funcţie de tipul de risc produs. Capitolul II Organizarea gestionării situaţiilor de urgenţă 2. Cuprinde prevederi referitoare la: 2.1. constituirea organismelor dedicate în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă: a)comitetul pentru situaţii de urgenţă (organizare şi responsabilităţi principale); b)centre operaţionale/operative (organizare şi responsabilităţi principale); c)grupuri de suport tehnic (precizarea structurilor din componenţă la nivel central şi teritorial); d)centre de conducere şi coordonare; e)titulari de autorizaţie/proprietari de instalaţii (similar); f)alte structuri/organisme constituite potrivit legii;2.2. precizarea expresă a responsabilităţilor tuturor structurilor din cadrul autorităţilor publice centrale, a celor din subordinea/coordonarea ori de sub autoritatea acesteia, respectiv a structurilor teritoriale, autorităţilor locale şi operatorilor economici care au responsabilităţi directe ori care asigură sprijin în managementul tipului de risc pe următoarele domenii de acţiune: a)reglementare; b)prevenire şi pregătire; c)răspuns (defalcat pentru domeniile coordonare operaţională şi măsuri de sprijin); d)evaluare/investigare posteveniment; e)refacere-reabilitare. Capitolul III Prevenire 3. Cuprinde prevederi referitoare la: 3.1. identificarea/evaluarea şi controlul riscurilor şi pericolelor; 3.2. evidenţierea generică a tipologiei surselor de risc, fără nominalizarea expresă a acestora (exemple: surse de risc biologic, radiologic, chimic, baraje etc.); 3.3. menţionarea măsurilor şi acţiunilor preventive; 3.4. existenţa elementelor de infrastructură critică specifice; 3.5. reglementări specifice pe linia prevenirii situaţiilor de urgenţă şi competenţa de emitere a acestora. Capitolul IVPregătire 4. Cuprinde prevederi referitoare la: 4.1. resurse umane, materiale şi financiare necesare pentru desfăşurarea acţiunilor detaliate potrivit funcţiilor de sprijin; 4.2. pregătirea personalului de conducere şi a celui de suport a deciziei; 4.3. pregătirea personalului de intervenţie; 4.4. pregătirea resurselor necesare acţiunilor de intervenţie; 4.5. reglementări specifice pe linia pregătirii în domeniul situaţiilor de urgenţă (competenţa de întocmire/aprobare a planului de pregătire în domeniul situaţiilor de urgenţă menţionat la art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 557/2016). Capitolul V Răspuns (coordonare operaţională şi măsuri de sprijin) 5. Cuprinde prevederi referitoare la: 5.1. coordonarea operaţională; 5.1.1. structuri de suport a deciziei la nivel naţional, judeţean şi local: a)modul de funcţionare la rutină şi modul de completare cu personal pe timpul situaţiilor de urgenţă de amploare şi intensitate deosebită/dezastrelor; b)modul de reprezentare în cadrul structurilor de suport al deciziei constituite la nivel strategic (Centrul Naţional de Conducere Integrată al Ministerului Afacerilor Interne; Centrul Naţional de Conducere şi Coordonare a Intervenţiei); c)organizare de principiu pe timpul dezastrelor (structuri/funcţiuni):

(i) conducere/comandă - are în responsabilitate intervenţia în ansamblu;
(ii) informaţii şi dispecerat - asigură componenta de colectare şi analiză a informaţiilor;
(iii) operaţii - planificare misiuni şi resurse, evacuare, asistenţă şi relaţii internaţionale, resurse umane (asigură componenta de conducere a acţiunilor de intervenţie în desfăşurare, respectiv cea de planificare a acţiunilor viitoare);
(iv) logistică;
(v) informare publică;
(vi) comunicaţii şi informatică;
(vii) suport tehnic;

5.1.2. structuri de intervenţie la nivel naţional/regional, judeţean şi local: a)monitorizarea situaţiei operative şi arhitectura fluxului informaţional la nivel naţional, judeţean şi local; b)asigurarea legăturilor de comunicaţii cu: • Centrul Operaţional de Comandă al Guvernului; • Centrul Naţional de Conducere Integrată al Ministerului Afacerilor Interne; • Centrul Naţional de Conducere şi Coordonare a Intervenţiei/Centrul Operaţional Naţional al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă; • centrele operative pentru situaţii de urgenţă ale structurilor cu responsabilităţi în asigurarea managementului unor situaţii de urgenţă; • centrele operative cu activitate temporară care se activează sau se permanentizează în funcţie de evoluţia situaţiei operative; • centrele judeţene de conducere şi coordonare a intervenţiei în situaţii de urgenţă; • punctele operative avansate; • comandantul acţiunii; 5.1.3. identificarea unei situaţii de urgenţă, notificarea şi activarea răspunsului: a)evenimente posibile; b)praguri de alertă/niveluri de gravitate; c)flux de notificare/raportare; d)furnizare răspuns pe etape şi niveluri de competenţă; e)solicitare sprijin;5.1.4. înştiinţarea, avertizarea şi alarmarea autorităţilor şi populaţiei din zonele de risc: a)stabilirea fluxului de primire, validare (confirmare veridicitate) şi diseminare a informaţiilor de interes operativ; b)stabilirea competenţelor şi modalităţilor de avertizare şi alarmare a autorităţilor din zonele de risc; c)stabilirea competenţelor şi modalităţilor de transmitere a mesajelor de avertizare şi a instrucţiunilor către populaţie;5.1.5. implementarea acţiunilor de limitare şi înlăturare a situaţiilor de urgenţă, pe etape, potrivit specificului tipului de risc: a)alocarea resurselor de intervenţie şi pregătirea resurselor de rezervă; b)aplicarea planurilor de cooperare între autorităţile responsabile cu rol principal şi forţele de intervenţie; c)stabilirea comandantului acţiunii şi a comandanţilor intervenţiei; d)aplicarea măsurilor de securitate a personalului de intervenţie; e)desfăşurarea activităţilor de evacuare/salvare a persoanelor, animalelor, bunurilor şi relocarea în adăposturi de protecţie civilă/spaţii de cazare/tabere de sinistraţi; f)desfăşurarea acţiunilor de prim ajutor medical/triaj/asistenţă medicală/decontaminarea populaţiei, personalului şi tehnicii de intervenţie/accesul, paza şi securizarea zonei de risc/limitarea efectelor factorilor generatori de risc ş.a., potrivit tipului de risc la care regulamentul face referire;5.1.6. solicitarea de asistenţă internaţională a)praguri critice/niveluri de gravitate; b)flux informaţional; c)suportul naţiunii gazdă; 5.1.7. restabilirea stării provizorii de normalitate: a)încetarea acţiunilor de răspuns operativ - competenţe de declarare; b)dezactivarea organismelor de conducere şi coordonare integrată a acţiunilor operative;5.2. măsuri de sprijin: a)întocmirea, utilizarea şi actualizarea Registrului de capabilităţi; b)asigurarea măsurilor logistice; c)autorităţi şi instituţii cu care se cooperează; d)organizarea, pregătirea şi asigurarea forţelor, mijloacelor şi a materialelor de intervenţie; e)elaborarea documentelor operative specifice - concepţii naţionale de răspuns şi planuri de acţiune pe tipuri de risc. Capitolul VI Evaluare/Investigare posteveniment 6. Cuprinde prevederi referitoare la: 6.1. stabilirea autorităţilor şi structurilor implicate în constatarea pagubelor înregistrate şi transpunerea valorică a acestora, potrivit unei metodologii unitare specifice tipului de risc; 6.2. identificarea acţiunilor/măsurilor ce se impun pentru fiecare autoritate implicată, în scopul estimării pagubelor; 6.3. identificarea structurilor care asigură experţi în acţiunile de estimare a pagubelor; 6.4. menţionarea structurilor care asigură experţi în stabilirea măsurilor de primă urgenţă necesare restabilirii stării provizorii de normalitate. Capitolul VII Refacere/Reabilitare 7. Cuprinde referiri la refacere/reabilitare prin măsuri şi acţiuni care vizează: 7.1. repunerea în funcţiune a reţelelor de utilităţi publice (instalaţii de alimentare cu apă, energie, gaze); 7.2. repunerea în funcţiune a reţelelor de comunicaţii şi a infrastructurilor afectate; 7.3. stabilirea, implementarea şi aplicarea măsurilor sanitar-epidemice; 7.4. executarea decontaminării şi depoluării; 7.5. reluarea activităţii obiectivelor social-economice afectate; 7.6. sprijinul populaţiei pentru refacerea proprietăţilor avariate sau distruse; 7.7. acordarea asistenţei psihologice, sociale şi religioase populaţiei afectate; 7.8. termenele de emitere şi competenţele autorităţilor şi instituţiilor în elaborarea şi promovarea actelor normative necesare acordării ajutoarelor de urgenţă, respectiv de aprobare a programelor de refacere. Capitolul VIII Dispoziţii finale 8. Cuprinde prevederi referitoare la: 8.1. precizări privind relaţionarea regulamentului cu alte documente operative/instrucţiuni/ordine; 8.2. aspecte referitoare la răspunderea privind aplicarea regulamentului; 8.3. precizări privind anexele asociate regulamentului, precum şi termene de completare/actualizare a acestora; 8.4. alte precizări cu privire la implementarea regulamentului.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 202/2016

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 202 din 2016
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 202/2016
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu