ORDIN Nr. 2003
din 27 iunie 2008
pentru aprobarea Normelor de
aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 135/2007 privind alocarea de
la bugetul de stat a fondurilor necesare pentru continuarea si finalizarea
masurilor ex-ISPA
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 564 din 25 iulie 2008
In temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale
art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 135/2007 privind alocarea de
la bugetul de stat a fondurilor necesare pentru continuarea şi finalizarea măsurilor
ex-ISPA,
ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele de aplicare a Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 135/2007 privind alocarea de la bugetul de stat a
fondurilor necesare pentru continuarea şi finalizarea măsurilor ex-ISPA,
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţia Generală Autoritatea de Management
ex-ISPA, Direcţia Generală Autoritatea de Certificare şi Plată, Direcţia
Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, Direcţia generală de programare bugetară, Direcţia generală
de metodologie contabilă instituţii publice, Direcţia generală trezorerie şi
contabilitate publică, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a
municipiului Bucureşti, precum şi celelalte instituţii publice implicate vor
urmări punerea în aplicare a prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Cătălin Doica,
secretar de stat
ANEXĂ
NORME
de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
135/2007 privind alocarea de la bugetul de stat
a fondurilor necesare pentru continuarea şi
finalizarea măsurilor ex-ISPA
Memorandumurile de finanţare privind aprobarea
măsurilor ex-ISPA, prevederile art. 28 alin. (1) din Tratatul dintre Regatul
Belgiei, Republica Cehă, Regatul Danemarcei, Republica Federală Germania,
Republica Estonia, Republica Elenă, Regatul Spaniei, Republica Franceză,
Irlanda, Republica Italiană, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica
Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Ungară, Republica Malta,
Regatul Ţărilor de Jos, Republica Austria, Republica Polonă, Republica
Portugheză, Republica Slovenia, Republica Slovacă, Republica Finlanda, Regatul
Suediei, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (state membre ale
Uniunii Europene) şi Republica Bulgaria şi România privind aderarea Republicii
Bulgaria şi a României la Uniunea Europeană, ratificat prin Legea nr. 157/2005,
denumit în continuare Actul de aderare a României şi Bulgariei la Uniunea
Europeană, care statuează următoarele: „Măsurile care, la data aderării, au
făcut obiectul unor decizii privind asistenţa în temeiul Regulamentului (CE)
nr. 1.267/1999 de instituire a Instrumentului pentru politici structurale de
preaderare şi a căror punere în aplicare nu a fost încheiată la data respectivă
sunt considerate ca aprobate de către Comisie în
conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.164/94 al Consiliului din 16 mai 1994
de instituire a Fondului de Coeziune", precum şi
Regulamentul (CE) nr. 1.386/2002 al Comisiei de stabilire a normelor de
implementare a Regulamentului nr. 1.164/94 al Consiliului privind sistemele de
management şi control al asistenţei financiare acordate din Fondul de Coeziune
şi procedura de efectuare a corecţiilor financiare, cu modificările şi
completările ulterioare, stabilesc cadrul administrativ, legal şi tehnic
conform căruia măsurile ex-ISPA se derulează în România.
In scopul aplicării prevederilor Ordonanţei de urgenţă
a Guvernului nr. 135/2007 privind alocarea de la bugetul de stat a fondurilor
necesare pentru continuarea şi finalizarea măsurilor ex-ISPA, se stabilesc
următoarele:
1. In sensul prezentelor norme, termenii şi expresiile
de mai jos se definesc după cum urmează:
Măsuri ex-ISPA: măsuri
care au făcut obiectul unor decizii privind asistenţa în temeiul Regulamentului
(CE) nr. 1.267/1999 în perioada 2000-2006 şi care, începând cu data de 1
ianuarie 2007, sunt considerate ca aprobate de către Comisia Europeană în baza
Regulamentului nr. 1.164/1994, în conformitate cu prevederile art. 28 alin. (1)
din Actul de aderare a României şi Bulgariei la Uniunea Europeană.
Decizia de finanţare: decizia
de acordare a asistenţei din Fondul de Coeziune în temeiul Regulamentului nr.
1.164/1994; în conformitate cu prevederile Actului de aderare a României şi
Bulgariei la Uniunea Europeană, din data de 1 ianuarie 2007 memorandumurile de
finanţare ISPA au devenit decizii de finanţare.
Fondul de Coeziune/ex-ISPA: instrument financiar nerambursabil prin care Comunitatea Europeană
finanţează implementarea măsurilor ex-ISPA, în procentul stabilit prin
deciziile de finanţare.
Autoritatea de Management (AM): autoritatea responsabilă pentru managementul general şi coordonarea
operaţiunilor aferente măsurilor ex-ISPA în baza prevederilor Regulamentului
nr. 1.164/1994, constituită la nivelul Direcţiei Generale Autoritatea de
Management ex-ISPA din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor.
Plan de achiziţii al măsurii ex-ISPA: un tabel incluzând toate contractele de achiziţie publică finanţate
din Fondul de Coeziune incluse în cadrul măsurii ex-ISPA şi a căror
implementare are ca scop atingerea obiectivelor acesteia, aşa cum sunt statuate
în decizia de finanţare.
Sume disponibile în cadrul deciziilor de finanţare: sume reprezentând diferenţa dintre valoarea maximă a cheltuielilor
publice stabilită în decizia de finanţare şi
a) valoarea însumată a
contractelor din Planul de achiziţii al măsurii ex-ISPA aflate în curs de
derulare, din care se scade valoarea articolelor neeligibile incluse în
acestea, dacă există, şi în măsura în care caracterul de eligibilitate al
acestora poate fi justificat ex-ante;
b) sumele efectiv plătite din conturile măsurii ISPA
aferente cheltuielilor eligibile în cadrul contractelor din Planul de achiziţii
al măsurii ex-ISPA ce au fost finalizate, ce pot fi luate în considerare ca bază legală în sensul descris de
legislaţia de finanţe publice şi achiziţii publice pentru atribuirea unui
contract nou din cadrul Planului de achiziţii al măsurii ex-ISPA sau semnarea
unui act adiţional ce implică creşterea bugetului unui contract din Planul de
achiziţii al măsurii ex-ISPA aflat în derulare în situaţiile în care caracterul
de eligibilitate al cheltuielilor aferente poate fi justificat ex-ante.
2. In sensul prezentelor norme, sumele suplimentare
necesare pentru continuarea şi finalizarea proiectelor ex-ISPA sunt reprezentate de:
a) Finanţarea costurilor suplimentare necesare semnării
contractelor ca urmare a depăşirii bugetelor alocate iniţial
Contractele finanţate prin Fondul de Coeziune/ex-ISPA
se regăsesc în planurile de achiziţii aferente fiecărei măsuri, iar
modificarea/actualizarea acestor planuri de achiziţii se face doar cu aprobarea
prealabilă a Autorităţii de Management ca răspuns la o solicitare în acest sens
a autorităţilor contractante. In cele ce urmează, prin contracte se face referire exclusiv la
contractele de achiziţie publică incluse în planurile
de achiziţii ale măsurilor ex-ISPA aprobate de Comisia Europeană anterior datei
de 1 iulie 2006 sau de Autoritatea de Management ulterior acestei date.
Dacă la momentul calculării valorii estimate a
contractului de achiziţie publică aceasta depăşeşte suma disponibilă în cadrul
deciziei de finanţare, autoritatea contractantă va avea dreptul de a lansa
procedura de atribuire, sursa de finanţare pentru contractul în cauză
considerându-se ca fiind identificată, în baza prevederilor deciziei de
finanţare şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 135/2007. O ofertă nu
va fi în mod necesar considerată inacceptabilă în sensul prevederilor art. 36
alin. (1) lit. e) din Hotărârea Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea
normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de
achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind
atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de
lucrări publice şi a contractelor
de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare, în
situaţia în care preţul acesteia depăşeşte valoarea estimată a contractului de
achiziţie publică, în condiţiile în care valoarea fondurilor care pot fi
disponibilizate pentru ducerea la îndeplinire a contractului respectiv poate fi
suplimentată de la bugetul de stat în conformitate cu prevederile art. 1 alin.
(1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 135/2007. Dacă în urma
procesului de evaluare a ofertelor se constată că toate ofertele care
îndeplinesc criteriile de calificare şi cerinţele minime din caietul de sarcini
depăşesc ca preţ valoarea estimată a contractului de achiziţie publică, comisia
de evaluare va putea fie să continue procedura de evaluare în baza unei
justificări care să expună motivele pentru care anularea procedurii iniţiale nu
este dezirabilă, fie să declare ofertele ca fiind inacceptabile şi să anuleze
procedura de atribuire.
Dacă preţul inclus în propunerea financiară aferentă
ofertei declarate câştigătoare în urma procesului de evaluare depăşeşte
resursele financiare disponibile prin decizia de finanţare din Fondul de Coeziune/ex-ISPA,
după finalizarea raportului procedurii de atribuire şi anterior momentului
aprobării acestuia, autoritatea contractantă va solicita AM un acord prealabil
pentru acoperirea de la bugetul de stat a fondurilor reprezentând diferenţa
dintre suma disponibilă în cadrul deciziei de finanţare şi preţul ofertei
câştigătoare. In vederea obţinerii acestui acord, autoritatea contractantă va
transmite AM o copie a anunţului de participare, raportul de evaluare al
licitaţiei, notele intermediare emise de observatorii Unităţii pentru
coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice (UCVAP)
şi răspunsul autorităţii contractante, dacă este
cazul, o declaraţie pe propria răspundere din care să reiasă faptul că
obiectivele contractului, aşa cum au fost detaliate prin caietele de sarcini,
se încadrează în obiectivele deciziei de finanţare, precum şi o defalcare
estimativă pe exerciţii bugetare anuale a sumelor suplimentare ce vor trebui
acoperite de la bugetul de stat. Autoritatea contractantă răspunde de decizia privind
atribuirea contractului de achiziţie publică în condiţiile legii.
b) Finanţarea cheltuielilor cu echipamentele durabile
neeligibile contractate după data de 1 iulie 2006 şi a altor cheltuieli
aferente acestora va fi acceptată doar pentru contractele incluse în cadrul
planurilor de achiziţii aferente măsurilor ex-ISPA şi aflate în derulare sau în
curs de atribuire la data intrării în vigoare a normelor de aplicare aferente
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 135/2007, fără a acoperi amendamentele ulterioare
la contracte. Aceste cheltuieli pot implica plata efectivă a articolelor din
cadrul contractelor legate de echipamentele durabile neeligibile, reîntregirea
conturilor de cheltuieli eligibile aferente măsurilor ex-ISPA în situaţia în
care sumele aferente echipamentelor durabile au fost suportate din acestea sau
rambursarea sumelor efectiv plătite de beneficiarii finali, în condiţiile în
care aceştia au suportat cheltuielile aferente echipamentelor durabile din
surse proprii.
In vederea obţinerii avizului de oportunitate al AM la
momentul execuţiei bugetare a acestor sume, autorităţile contractante vor
prezenta documente care să ateste:
(i) obligaţia contractuală de plată a cheltuielilor cu
echipamentele durabile neeligibile, şi anume dovada faptului că echipamentele
sunt incluse în contractele din cadrul măsurilor ex-ISPA şi o declaraţie pe
propria răspundere, din care să reiasă faptul că acestea nu au fost încă
plătite, în vederea suportării acestor plăţi de la bugetul de stat; sau
(ii) dovada realizării plăţii aferente articolelor din
cadrul contractelor legate de echipamentele durabile din conturile de
cheltuieli eligibile ale măsurii în vederea reîntregirii acestor conturi cu
sumele respective sau din sursele proprii ale beneficiarului final în vederea
rambursării lor, precum şi
încadrarea în limitele temporale prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 135/2007 şi de prezentele norme privind momentul creării obligaţiei
contractuale.
c) Revendicări ale contractorilor în baza prevederilor
contractuale, aprobate/acceptate în prealabil de autoritatea contractantă
şi/sau stabilite de instanţele de arbitraj şi/sau de judecată
In baza prevederilor art. 1 alin. (1) lit. c) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 135/2007 vor fi acoperite de la bugetul
de stat suplimentări ale bugetelor contractelor de lucrări finanţate prin
Fondul de Coeziune/ex-ISPAsau sume incluse în preţul contractelor pentru
cheltuieli neprevăzute, în situaţia îndeplinirii cumulative a următoarelor
condiţii:
(i) încadrarea în prevederile regulilor
aplicabile de achiziţie publică, în măsura în care costurile asociate unei
revendicări sunt asociate unor
lucrări suplimentare dispuse de beneficiar;
(ii) neeligibilitatea la rambursare din bugetul
eligibil prevăzut în deciziile de finanţare din Fondul de Coeziune/ex-ISPA a
acestor sume sau insuficienţa sumelor disponibile în cadrul deciziilor de
finanţare;
(iii) respectarea prevederilor contractuale şi a
principiului cheltuielii eficiente a fondurilor publice în determinarea
cuantumului financiar asociat unei revendicări, In conformitate cu condiţiile
generale aplicabile pentru contractele de lucrări finanţate prin Fondul de
Coeziune/ex-ISPA, revendicările reprezintă instrumentul contractual care stă la
baza justificării şi determinării ulterioare a compensaţiilor financiare la
care un antreprenor poate fi îndreptăţit potrivit prevederilor contractului.
Pentru acoperirea de la bugetul de stat a sumelor necesare pentru suplimentarea
valorii unui contract sau a acelor sume incluse în valoarea de contract
acceptată, dar considerate neeligibile pentru a fi rambursate din Fondul de
Coeziune, este necesară respectarea mecanismului contractual de determinare a
costurilor de compensare, ce presupune următoarele etape:
- înaintarea unei revendicări de către antreprenor,
detaliată corespunzător şi susţinută cu documente justificative;
- stabilirea modului de
soluţionare a acesteia pe palierele de mediere şi decizie constituite conform
contractului.
In conformitate cu prevederile contractuale, cuantumul
financiar asociat unei revendicări poate fi stabilit prin determinare a
inginerului, prin decizie a Comisiei de adjudecare a disputelor, în aceste
cazuri fiind necesar acceptul ambelor părţi, sau prin decizie a instanţei de
arbitraj. Părţile sunt, de asemenea, îndreptăţite din punct de vedere
contractual să stingă în orice moment disputa prin negociere directă pe
marginea aspectelor aflate în litigiu.
Autoritatea contractantă nu se va angaja într-o
negociere pe marginea cuantumului unei revendicări a contractorului decât în
baza unei determinări a inginerului sau a unei decizii a Comisiei de adjudecare
a disputelor/instanţei de arbitraj care să stabilească admisibilitatea şi
meritele acesteia.
Autoritatea contractantă îşi asumă în întregime decizia
legată de cuantumul plăţilor compensatorii stabilite prin determinare a
inginerului, prin decizie a Comisiei de adjudecare a disputelor, în condiţiile
în care le-a acceptat ca fiind juste şi nu a apelat la următorul palier de
mediere şi decizie pentru revizuirea acestora, şi negociere cu antreprenorul.
In vederea obţinerii avizului de oportunitate al AM la
momentul execuţiei bugetare al acestor sume, autorităţile contractante vor
prezenta documente care să ateste legalitatea şi conformitatea costurilor
asociate unei/unor revendicări contractuale, precum şi orice alte documente ce
le vor fi solicitate la momentul respectiv.
d) In baza prevederilor art. 1 alin. (1) lit. d) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 135/2007 se vor acoperi de la bugetul de
stat costurile de asistenţă şi expertiză juridică şi tehnică şi costurile de
mediere conform prevederilor contractuale, arbitraj şi/sau judecată necesare în
prevenirea şi soluţionarea disputelor contractuale, atât la nivelul
autorităţilor contractante din sectorul de transporturi şi mediu, cât şi la
nivelul autorităţilor centrale implicate în gestiunea Fondului de
Coeziune/ex-ISPA, şi anume Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin Autoritatea
de Management ex-ISPA, Autoritatea de Certificare şi Plată (ACP) şi Oficiul de Plăţi şi
Contractare PHARE (OPCP).
In acest sens, vor fi acoperite de la bugetul de stat
următoarele tipuri de cheltuieli:
(i) articole de cheltuieli legate de medierea şi
adjudecarea disputelor contractuale incluse în contractele din cadrul măsurilor
ex-ISPA şi considerate neeligibile pentru a fi rambursate din bugetul eligibil
al deciziilor de finanţare din Fondul de Coeziune/ ex-ISPA. In această
situaţie, în vederea obţinerii avizului de oportunitate al AM, autorităţile
contractante vor prezenta documente care să ateste:
- obligaţia contractuală de plată a cheltuielilor
aferente acestor articole de cheltuieli, şi anume dovada faptului că acestea
sunt incluse în contractele din cadrul măsurilor ex-ISPA, o declaraţie pe
propria răspundere, din care să reiasă că nu au fost încă plătite, iar părţile
au intrat într-un acord de mediere şi adjudecare a disputelor cu unul sau mai
mulţi adjudecători, în vederea suportării acestor plăţi de la bugetul de stat;
sau
- dovada realizării plăţii aferente acestor articole de
cheltuieli din conturile de cheltuieli eligibile ale măsurii în vederea
reîntregirii acestor conturi cu sumele respective sau din sursele proprii ale
beneficiarului final în vederea rambursării acestora, precum şi orice alte documente ce vor fi solicitate de AM la momentul respectiv;
(ii) sume aferente plăţii serviciilor de arbitraj şi de
conciliere, în relaţie exclusivă cu contractele din planurile de achiziţii ale
măsurilor ex-ISPA. In această situaţie, în vederea obţinerii acordului
prealabil pentru acoperirea de la bugetul de stat a sumelor necesare,
autorităţile contractante vor transmite AM acordul contractual de mediere şi
adjudecare a disputelor contractuale anterior momentului semnării acestuia,
precum şi orice alte documente ce le vor fi solicitate la momentul respectiv;
(iii) sume aferente unor contracte de servicii vizând
acordarea de asistenţă şi expertiză juridică şi/sau tehnică de specialitate
pentru autorităţile contractante în relaţie exclusivă cu implementarea
contractelor din planurile de achiziţii ale măsurilor ex-ISPA. In această
situaţie, anterior demarării procedurilor de atribuire a contractelor în cauză,
autorităţile contractante vor solicita AM un acord prealabil pentru acoperirea
de la bugetul de stat a sumelor necesare şi vor transmite în acest sens caietele de sarcini, precum şi
orice alte documente ce le vor fi solicitate la momentul respectiv; (iv) sume
aferente cheltuielilor de judecată şi/sau arbitraj, în conformitate cu
deciziile în acest sens ale instanţelor, respectiv regulile aplicabile de
arbitraj.
e) In baza prevederilor art. 1 alin. (1) lit. e) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 135/2007 vor fi acoperite de la bugetul
de stat suplimentări ale bugetelor contractelor de asistenţă tehnică şi
supervizare finanţate prin Fondul de Coeziune/ ex-ISPA, în următoarele
condiţii:
(i) încadrarea în prevederile regulilor aplicabile de
achiziţie publică;
(ii) neeligibilitatea la rambursare din bugetul eligibil
al deciziilor de finanţare din Fondul de
Coeziune/ex-ISPA a acestor
sume sau insuficienţa resurselor financiare alocate în acest sens prin deciziile de finanţare;
(iii) respectarea prevederilor
contractuale şi a principiului cheltuirii eficiente a
fondurilor publice în determinarea cuantumului
suplimentării de buget.
Anterior semnării unui act adiţional la un contract de
servicii care implică
suplimentarea bugetului iniţial în conformitate cu
prevederile Ghidului practic de aplicare a procedurilor de contractare pentru finanţările acordate din bugetul general al Uniunii Europene în contextul acţiunilor
externe (PRAG) sau
atribuirii unui nou contract de servicii în urma desfăşurării
unei proceduri de negociere
fără publicarea unui anunţ de participare în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea
contractelor de achiziţie publică,
a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006,
cu modificările şi completările
ulterioare, autoritatea contractantă va solicita AM un
acord prealabil pentru acoperirea de la bugetul de stat a sumelor necesare şi va pune la dispoziţie o defalcare estimativă pe exerciţii bugetare anuale a fondurilor
ce vor trebui acoperite de la
bugetul de stat, precum şi orice alte documente justificative ce i se vor solicita în acest sens. Autoritatea
contractantă răspunde pentru
legalitatea şi conformitatea semnării actului adiţional sau atribuirii unui contract prin utilizarea procedurii
de negociere fără publicarea
prealabilă a unui anunţ de participare, după caz.
f) Prin întârzieri justificate la plata facturilor se
înţelege acele întârzieri la plata facturilor
emise în cadrul contractelor finanţate prin Fondul de Coeziune/ex-ISPA care au
drept cauză indisponibilităţi temporare de numerar în conturile bancare din
care se efectuează plăţile sau alte motive obiective ce vor fi justificate de
la caz la caz de autoritatea contractantă.
In vederea obţinerii avizului de oportunitate al AM la
momentul execuţiei bugetare a sumelor solicitate în temeiul prevederilor art. 1
alin. (1) lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 135/2007,
autorităţile contractante vor prezenta documente care să ateste legalitatea,
conformitatea şi obligaţia contractuală de plată a acestora.
g)în cazuri excepţionale susţinute cu documente
justificative solide, AM, cu acceptul prealabil al secretarilor de stat
coordonatori ai Direcţiei Generale Autoritatea de Management ex-ISPA şi
Direcţiei Generale Autoritatea de Certificare şi Plată din cadrul Ministerului
Economiei şi Finanţelor, poate aproba finanţarea altor categorii de cheltuieli
necesare pentru continuarea şi finalizarea măsurilor ex-ISPA decât cele
prevăzute la punctele de mai sus, cu respectarea principiilor de bază privind
legalitatea, conformitatea şi contribuţia la atingerea obiectivelor proiectului
ale acestora.
3. Sistemul de conturi
In scopul gestionării fondurilor necesare pentru
continuarea şi finalizarea măsurilor ex-ISPA, OPCP, Compania Naţională de
Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. (CNADNR
SA), Compania Naţională de Căi Ferate „CFR" - S.A. (CNCF„CFR" SA) şi
Ministerul Transporturilor (MT) deschid următoarele conturi:
3.1. La Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate
Publică a Municipiului Bucureşti:
- contul 50.94 „disponibil din fonduri de la bugetul de
stat aferente măsurilor ex-ISPA"
Contul 50.94 se creditează cu:
- sumele de la bugetul de stat alocate pentru
finanţarea costurilor necesare pentru continuarea şi finalizarea măsurilor
ex-ISPA şi diferenţele nefavorabile de curs valutar practicat de societatea
bancară faţă de cursul leu/euro al Băncii Naţionale a României (BNR) utilizat la deschiderea
creditelor bugetare, în cuantum de 5%, transferate de către Ministerul
Transporturilor din contul 23 „Cheltuieli ale bugetului de stat" - la
capitolul 84.01 „Transporturi", subcapitolul 84.01.03 „Transport
rutier" sau 84.01.04 „Transport feroviar" sau 84.01.05 „Transport pe
apă", titlul 55 „Alte transferuri", după caz, pentru autorităţile
contractante din domeniul transporturilor sau din contul 23 „Cheltuieli ale
bugetului de stat", capitolul 54.01 „Alte servicii publice generale",
titlul 55 „Alte transferuri", deschis la Trezoreria Operativă Centrală
(cod IBAN RO19TREZ99923540155XXXXX), în cazul măsurilor din domeniul mediului;
- sumele de la bugetul de stat folosite pentru
finanţarea costurilor necesare pentru continuarea şi finalizarea măsurilor
ex-ISPA, rămase neutilizate în urma schimbului valutar returnate din conturile
de disponibil în lei 264xxx ale fiecărei măsuri ex-ISPA;
- dobânda bonificată de societatea bancară la conturile
de disponibil 264.xxx pentru continuarea şi finalizarea măsurilor ex-ISPA ale
fiecărei măsuri ex-ISPA;
şi se debitează cu:
- sumele de la bugetul de stat alocate pentru
finanţarea costurilor necesare pentru continuarea şi finalizarea măsurilor
ex-ISPA şi diferenţele de curs valutar practicat de societatea bancară faţă de
cursul leu/euro al Băncii Centrale Europene utilizat la deschiderea creditelor
bugetare, în cuantum de 5%, transferate în conturile de disponibil în lei
264xxx pentru continuarea şi finalizarea măsurilor ex-ISPA ale fiecărei măsuri
ex-ISPA;
- sumele de la bugetul de stat rămase neutilizate la
sfârşitul Programului ex-ISPA, care provin din finanţarea bugetară a anului
curent, returnate de OPCP în contul 23 „Cheltuieli ale bugetului de stat",
capitolul 54.01 „Alte servicii publice generale", titlul 55 „Alte
transferuri" deschis la Trezoreria Operativă Centrală (cod IBAN
RO19TREZ99923540155XXXXX) şi de CNADNR SA, CNCF „CFR" SA şi MTÎn contul 23 „Cheltuieli ale
bugetului de stat" - capitolul 84.01 „Transporturi" al Ministerului
Transporturilor;
- sumele de la bugetul de stat rămase neutilizate la
sfârşitul Programului ex-ISPA care provin din finanţarea bugetară a anilor
precedenţi, returnate în conturile corespunzătoare de cheltuieli bugetare,
potrivit prevederilor Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr.
1.199/2008 privind normele metodologice de aplicare a prevederilor art. 8 alin.
(1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea
unor măsuri financiare în domeniul bugetar.
3.2. La societatea bancară:
- câte un cont 264xxx, denominat în lei şi euro de
„disponibil din fonduri de la bugetul de stat pentru continuarea şi finalizarea
măsurilor ex-ISPA" pentru fiecare măsură ex-ISPA
Contul în lei 264xxx de „disponibil în lei din fonduri
de la bugetul de stat pentru continuarea şi finalizarea măsurilor ex-ISPA"
se creditează cu:
- sumele alocate de la bugetul
de stat pentru continuarea şi finalizarea măsurilor ex-ISPA şi diferenţele de
curs valutar practicat de societatea bancară faţă de cursul leu/euro al BNR
utilizat la deschiderea creditelor bugetare, în cuantum de 5%, transferate din
contul de disponibil 50.94;
- dobânda bonificată de societatea bancară la
disponibilităţile din cont;
şi se debitează cu:
- sumele în lei care se transferă contractorilor sau
beneficiarilor finali;
- sumele în lei supuse schimbului valutar pentru
continuarea şi finalizarea măsurilor ex-ISPA şi diferenţele de curs valutar
practicat de societatea bancară faţă de cursul leu/euro al Băncii Naţionale a
României utilizat la deschiderea creditelor bugetare, în cuantum de 5%,
transferate în contul 264xxx de „disponibil în euro din fonduri de la bugetul
de stat pentru continuarea şi finalizarea măsurilor ex-ISPA";
- sumele în lei neutilizate, care se transferă în
contul 50.94;
- dobânda bonificată de societatea bancară care se
transferă în contul 50.94.
Contul în euro 264xxx de
„disponibil în euro din fonduri de la bugetul de stat pentru continuarea şi
finalizarea măsurilor ex-ISPA" se creditează cu:
- sumele în euro, reprezentând sumele rezultate în urma
schimbului valutar din contul în lei 264xxx pentru continuarea şi finalizarea
măsurilor ex-ISPA şi diferenţele de curs valutar practicat de societatea
bancară faţă de cursul leu/euro al Băncii Naţionale a României utilizat la
deschiderea creditelor bugetare, în cuantum de 5%;
- dobânda bonificată de societatea bancară la
disponibilităţile din cont;
şi se debitează cu:
- sumele în euro rezultate în urma schimbului valutar
al sumelor din contul 264xxx în lei alocate de la bugetul de stat pentru
continuarea şi finalizarea măsurilor ex-ISPA şi diferenţele de curs valutar
practicat de societatea bancară faţă de cursul leu/euro al Băncii Naţionale a
României utilizat la deschiderea creditelor bugetare, în cuantum de 5%, care se
transferă contractorilor sau în conturile de cheltuieli eligibile ale măsurii
ex-ISPA;
- dobânda bonificată de
societatea bancară care se transferă în contul în lei 264xxx;
- un cont 264RD, denominat în lei şi euro:
Contul în euro 264RD de „recuperări debite în
euro" se creditează cu:
- sumele în euro reprezentând debite recuperate aferente
sumelor prevăzute la pct. 2 lit. a)-g);
şi se debitează cu:
- sumele în euro rezultate în urma schimbului valutar
a debitelor recuperate aferente sumelor prevăzute la pct. 2 lit. a)-g) din
contul în euro 264RD, care se transferă în contul în lei 264RD;
Contul în lei 264RD se
creditează cu:
- sumele în lei rezultate în urma schimbului valutar
al debitelor recuperate aferente sumelor prevăzute la pct. 2 lit. a)-g) din
contul în euro 264RD;
- sumele în lei reprezentând debite recuperate
aferente sumelor prevăzute la pct. 2 lit. a)-g);
şi se debitează cu:
- sumele provenite din finanţarea anului curent,
rezultate în urma schimbului valutar al debitelor recuperate aferente sumelor
prevăzute la pct. 2 lit. a)-g), care se transferă în contul 23 „Cheltuieli ale
bugetului de stat", în cazul măsurilor din domeniul transporturilor;
- sumele provenite din finanţarea anului curent,
rezultate în urma schimbului valutar al debitelor recuperate aferente sumelor
prevăzute la pct. 2 lit. a)-g), care se transferă în contul 23 „Cheltuieli ale
bugetului de stat", capitolul 54.01 „Alte servicii publice generale",
titlul 55 „Alte transferuri", deschis la Trezoreria Operativă Centrală
(cod IBAN R019TREZ 99923540155XXXXX), în cazul măsurilor din domeniul mediului;
- sumele provenite din finanţarea
anilor precedenţi, rezultate în urma schimbului valutar al debitelor recuperate
aferente sumelor prevăzute la pct. 2 lit. a)-g), care se transferă în conturile
corespunzătoare de cheltuieli bugetare, potrivit prevederilor Ordinului
ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.199/2008;
- sumele provenite din dobânzile/penalizările aferente
debitelor recuperate din sumele prevăzute la pct. 2 lit. a)-g) în contul
20.36.01.50 „Alte venituri".
4. Programarea
bugetară a fondurilor necesare pentru continuarea şi finalizarea măsurilor
ex-ISPA
4.1. Autorităţile contractante din domeniul
transporturilor şi mediului completează şi transmit la AM ex-ISPA formularul de
fundamentare a fondurilor de preaderare, inclusiv cu sumele necesare pentru
continuarea si finalizarea masurilor ex-ISPA, potrivit metodologiei elaborate
anual de Ministerul Economiei şi Finanţelor în vederea elaborării proiectului
anual de buget. Fondurile vor fi fundamentate pe baza unei prognoze de flux financiar
pe fiecare măsură ex-ISPA.
4.2. AM ex-ISPA verifică
formularele de fundamentare transmise de autorităţile contractante din domeniul
transporturilor şi mediului, prevăzute la pct. 4.1, centralizează informaţiile
primite în conformitate cu formularul menţionat, pentru a-l transmite împreună
cu avizul de principiu ACP, în vederea cuprinderii în propunerea de cheltuieli
întocmită de către aceasta la poziţia bugetară globală „Fondul Naţional de
Preaderare", în vederea elaborării proiectului de buget.
După verificarea documentelor prevăzute la pct. 4.1 şi
acordarea avizului de principiu, AM ex-ISPA le transmite ACP pentru a le
cuprinde în propunerea de cheltuieli întocmită de către aceasta la poziţia
bugetară globală „Fondul Naţional de Preaderare", în vederea elaborării
proiectului de buget.
5. Execuţia bugetară
a fondurilor necesare pentru continuarea şi finalizarea măsurilor ex-ISPA
Sumele aferente fondurilor necesare pentru continuarea
şi finalizarea măsurilor ex-ISPA, prevăzute în bugetul Ministerului Economiei
şi Finanţelor - Acţiuni generale în poziţia globală „Fondul Naţional de
Preaderare" sunt asigurate de către Autoritatea de Certificare şi Plată,
după cum urmează:
5.1. Pentru
autorităţile contractante din domeniul transporturilor
5.1.1. Autorităţile contractante din domeniul
transporturilor îşi stabilesc, temeinic şi fundamentat, necesităţile
trimestriale de sume de la bugetul de stat necesare acoperirii plăţii sumelor
necesare pentru continuarea şi finalizarea măsurilor ex-ISPA pe baza prognozei fluxului
de numerar determinat ca urmare a contractelor încheiate şi a obligaţiilor de
plată estimate şi prezintă în acest sens Ministerului Transporturilor o notă de
fundamentare - anexa nr. 1, însoţită de anexa nr. 2 la prezentele norme în
prima decadă a lunii anterioare trimestrului pentru care se solicită sumele.
Nota de fundamentare se supune controlului financiar preventiv propriu.
5.1.2. Pe baza documentelor justificative primite de
la autorităţile contractante, Ministerul Transporturilor solicită Ministerului
Economiei şi Finanţelor, respectiv Direcţiei generale de programare bugetară,
până la data de 15 a lunii anterioare trimestrului pentru care se solicită
sumele, suplimentarea bugetului propriu cu sumele de la bugetul de stat
necesare acoperirii plăţii sumelor necesare pentru continuarea şi finalizarea
măsurilor ex-ISPA în cadrul Programului ISPA. Cererea de suplimentare a
bugetului Ministerului Transporturilor vizată de controlul financiar preventiv
propriu şi semnată de ordonatorul principal de credite va fi însoţită de
anexele nr. 1 şi 2 la prezentele norme.
5.1.3. Direcţia generală de programare bugetară
transmite documentaţia prevăzută la pct. 5.1.1 la AM ex-ISPA, care o verifică
din punctul de vedere al încadrării în prevederile Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 135/2007 şi acordă un aviz de oportunitate. In vederea emiterii
avizului de oportunitate, AM va solicita direct autorităţilor contractante
documente justificative în măsură să confirme legalitatea şi conformitatea
sumelor solicitate.
5.1.4. AM ex-ISPA transmite documentaţia prevăzută la pct. 5.1.1, vizată de controlul financiar
preventiv propriu la ACP, care o verifică din punctul de vedere al încadrării
în prevederile bugetare, o avizează şi o retransmite Direcţiei generale de programare
bugetară.
5.1.5. Pe baza acestei
solicitări, Direcţia generală de programare bugetară întocmeşte documentaţia
necesară, pe care o supune spre aprobare conducerii Ministerului Economiei şi
Finanţelor, respectiv secretarului de stat coordonator al Direcţiei generale de
programare bugetară.
5.1.6. In baza documentaţiei întocmite de Direcţia
generală de programare bugetară, Direcţia generală de metodologie contabilă
instituţii publice operează modificările aprobate în bugetul Ministerului
Economiei şi Finanţelor - „Acţiuni generale", titlul 55 „Alte
transferuri", articolul 55.01 „Transferuri interne", alineatul
55.01.14 „Fond Naţional de Preaderare", capitolul 54.01 „Alte servicii
publice generale", subcapitolul 54.01.04 „Fondul Naţional de
Preaderare" şi în bugetul Ministerului Transporturilor, la capitolul 84.01
„Transporturi", subcapitolele 84.01.03 „Transport rutier" sau
subcapitolul 84.01.04 „Transport feroviar" sau subcapitolul 84.01.05
„Transport pe apă", titlul 55 „Alte transferuri", alineatul 55.01.09
„Programe ISPA".
5.1.7. După introducerea modificărilor în bugetul
ordonatorului principal de credite, Ministerul Transporturilor transmite lunar
Ministerului Economiei şi Finanţelor, până la data de
25 a lunii curente, cererea de deschidere de credite bugetare necesare
acoperirii de la bugetul de stat a plăţii sumelor
necesare pentru continuarea si finalizarea măsurilor ex-ISPA în baza
prognozelor fluxului de numerar pentru luna următoare, aferente fiecărei
măsuri, primite de la autorităţile contractante. Cererea de deschidere de
credite bugetare a Ministerului Transporturilor se
supune controlului financiar preventiv.
5.1.8. La solicitarea Ministerului Transporturilor şi
în limita sumelor transferate, Direcţia generală trezorerie şi contabilitate publică
efectuează lunar deschiderea creditelor bugetare aferente sumelor de la bugetul
de stat, necesare acoperirii plăţii sumelor necesare pentru continuarea şi
finalizarea măsurilor ex-ISPA, cu avizul Direcţiei generale de programare
bugetară, conform metodologiei în vigoare, până la data de 10 a lunii pentru
care se solicită deschiderea creditelor.
5.1.9. După deschiderea creditelor bugetare, Ministerul
Transporturilor poate efectua cheltuieli de la bugetul de stat pentru
acoperirea plăţii sumelor necesare pentru continuarea şi finalizarea măsurilor
ex-ISPA în cadrul Programului ISPA, din contul 23 „Cheltuieli ale bugetului de
stat", capitolul 84.01 „Transporturi", titlul 55 „Alte
transferuri".
5.1.10. In baza sumelor solicitate de autorităţile
contractante la deschiderea creditelor bugetare, Ministerul Transporturilor
întocmeşte ordinele de plată prin care se virează, în limita creditelor
bugetare deschise, din contul 23 „Cheltuieli ale bugetului de stat",
capitolul 84.01 „Transporturi", titlul 55 „Alte transferuri", sumele
de la bugetul de stat, necesare acoperirii plăţii sumelor necesare pentru
continuarea şi finalizarea măsurilor ex-ISPA în conturile 50.94 de disponibil
ale fiecărei autorităţi contractante. Ordonanţarea acestor plăţi se semnează de
către ordonatorul principal de credite cu viza prealabilă de control financiar
preventiv.
5.1.11. Autorităţile contractante transferă fondurile
aferente continuării şi finalizării măsurilor ex-ISPA din contul 50.94 în
contul bancar 264xxx în lei, aferent măsurii ex-ISPA, realizează schimbul
valutar in contul bancar 264xxx în euro şi transferă fondurile către
contractori sau în conturile de cheltuieli eligibile ale măsurii, după caz, în
funcţie de obligaţiile de plată avute.
5.2. Pentru
autorităţile contractante din domeniul mediului
5.2.1. Autorităţile
contractante îşi stabilesc temeinic şi fundamentat necesităţile de sume
necesare acoperirii de la bugetul de stat a plăţii sumelor pentru continuarea
şi finalizarea măsurilor ex-ISPA, bazate pe previziunile fluxului de numerar
aferente fiecărui memorandum de finanţare ex-ISPA şi pe previziuni privind
evoluţia cursului leu/euro al societăţii bancare şi prezintă AM ex-ISPA o notă
justificativă - anexa nr. 3, însoţită de anexa nr. 4 „Prognoza fluxului de
numerar aferentă sumelor pentru continuarea şi finalizarea măsurilor ex-ISPA
pentru perioada..." la prezentele norme, până la data de 15 a lunii
anterioare celei pentru care se solicită sumele. Nota justificativă se supune
controlului financiar preventiv al autorităţii contractante.
5.2.2. AM ex-ISPA se asigură
că sumele solicitate se încadrează în prevederile Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 135/2007, centralizează informaţiile primite de la autorităţile
contractante, sub forma unei note justificative - anexa nr. 3, însoţită de
anexa nr. 4 „Prognoza fluxului de numerar aferentă sumelor pentru continuarea
şi finalizarea măsurilor ex-ISPA pentru perioada....", acordă avizul de
oportunitate, confirmând legalitatea
şi conformitatea sumelor solicitate şi le transmite ACP vizate de controlul
financiar preventiv propriu, până la data de 20 a lunii anterioare celei pentru
care se solicită sumele.
5.2.3. Pe baza documentelor justificative primite de
la AM ex-ISPA, ACP întocmeşte următoarele documente: cererea de deschidere de
credite bugetare necesare finanţării de la bugetul de stat a sumelor necesare
pentru continuarea şi finalizarea măsurilor ex-ISPA, cu încadrarea în limitele
alocaţiilor bugetare anuale aprobate pentru anul curent şi ţinând cont de
soldul contului OPCP şi angajamentul bugetar, propunerea de angajare, nota de
lichidare, însoţite de ordonanţarea de plată. Documentele se supun vizei de
control financiar preventiv şi se prezintă spre aprobare, până la data de 25 a
lunii anterioare celei pentru care se solicită sumele, secretarului de stat -
ordonator principal de credite - pentru finanţarea din poziţia bugetară globală
„Fondul Naţional de Preaderare".
5.2.4. ACP transmite documentaţia prevăzută la pct.
5.2.3 la Direcţia generală trezorerie şi contabilitate publică pentru a efectua
deschiderea creditelor bugetare de la capitolul 54.01 „Alte servicii publice
generale", subcapitolul 04 „Fondul Naţional de Preaderare", articolul
55.01 „Transferuri interne", alineatul 14 „Fondul Naţional de Preaderare",
conform metodologiei în vigoare, până la data de întâi a lunii pentru care se
solicită deschiderea creditelor şi emite ordinul de plată pentru transferul
sumelor din contul 23 „Cheltuieli ale bugetului de stat", capitolul 54.01
„Alte servicii publice generale", titlul 55 „Alte transferuri",
deschis la Trezoreria Operativă Centrală (cod IBAN R019TREZ 99923540155XXXXX)
în contul 50.94 de disponibil ale OPCP.
5.2.5. OPCP transferă fondurile din contul de
disponibil 50.94 în contul bancar 264xxx în lei, aferent fiecărei măsuri
ex-ISPA, realizează schimbul valutar în contul bancar 264xxx în euro şi
transferă fondurile către contractori, în conturile de cheltuieli eligibile ale
măsurii sau în conturile autorităţii contractante, după caz, şi în funcţie de
obligaţiile de plată ale autorităţii contractante.
6. Recuperarea
debitelor şi a dobânzilor/penalităţilor aferente plăţilor efectuate în mod
necuvenit de la bugetul de stat în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 135/2007
Sumele primite în baza prezentelor norme şi utilizate
fără respectarea prevederilor descrise în art. 1 alin. (1) lit. a)-g) ale
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 135/2007 sunt considerate nereguli şi se
recuperează în contul 264RD pentru a fi transferate la bugetul de stat în
conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul
şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare
aferente utilizate necorespunzător, aprobată cu modificări prin Legea nr.
529/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
In acest scop se stabileşte următoarea procedură:
OPCP, CNADNR SA, CNCF „CFR" SA, MT au obligaţia de
a determina sumele din debitele recuperate, inclusiv dobânzile/penalităţile de
întârziere aferente acestora, cuvenite sumelor acordate de la bugetul de stat,
de a întocmi şi de a transmite societăţii bancare dispoziţia de schimb valutar
al sumelor astfel determinate, cu care societatea bancară va debita contul în
euro 264RD de recuperare a debitelor şi va credita contul în lei 264RD de
recuperare a debitelor. Dispoziţia de schimb valutar se
supune vizei de control preventiv propriu.
OPCP, CNADNR SA, CNCF „CFR" SA, MT întocmesc şi
transmit societăţii bancare ordinele de plată a acestor sume din contul în lei
264RD de recuperare a debitelor, astfel:
a) cota cuvenită bugetului de stat din debitele
recuperate, aferente sumelor pentru continuarea şi finalizarea măsurilor
ex-ISPA, care provin din finanţarea bugetară a anului curent:
- în contul 23 „Cheltuieli ale bugetului de stat",
în cazul măsurilor din domeniul transporturilor;
- în contul 23 „Cheltuieli ale
bugetului de stat", capitolul 54.01 „Alte servicii publice generale",
titlul 55 „Alte transferuri", deschis la Trezoreria Operativă Centrală
(cod IBAN RO19TREZ99923540155XXXXX), în cazul măsurilor din domeniul mediului;
b) cota cuvenită bugetului de stat din debitele
recuperate, care provin din finanţarea bugetară a anilor precedenţi, în
conturile corespunzătoare de cheltuieli bugetare, potrivit prevederilor
Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.199/2008;
c) cota cuvenită bugetului de stat din
dobânzile/penalizările aferente debitelor recuperate, care provin din
finanţarea de la bugetul de stat, în contul 20.36.01.50 „Alte venituri".
Dobânda bonificată de societatea bancară la sumele din
debite recuperate, cuvenite bugetului de stat, tranzitate în conturile în euro
şi în lei 264RD de recuperare a debitelor, se transferă periodic odată cu
transferul sumelor reprezentând dobânzi/penalităţi de către autoritatea
contractantă pentru măsurile ISPAdin domeniul transporturilor în contul 20.36.01.50 „Alte venituri".
7. Gestionarea
sumelor rămase neutilizate
7.1. Sumele rămase neutilizate în conturile de
disponibil 50.94 al OPCP, CNADNR SA, CNCF „CFR" SA şi MT la sfârşitul
anului se reportează în anul următor, având aceeaşi destinaţie.
7.2. Sumele rămase neutilizate la sfârşitul Programului
ex-ISPA se transferă din conturile 50.94 la bugetul de stat, astfel:
a) cota cuvenită bugetului de stat care provine din
finanţarea bugetară a anului curent:
- în contul 23 „Cheltuieli ale bugetului de stat", în cazul măsurilor din domeniul transporturilor;
- în contul 23 „Cheltuieli ale bugetului de stat",
capitolul 54.01 „Alte servicii publice generale", titlul 55 „Alte
transferuri", deschis la Trezoreria Operativă Centrală (cod IBAN R019TREZ
99923540155XXXXX), în cazul măsurilor din domeniul mediului;
b) cota cuvenită bugetului de stat, care provine din
finanţarea bugetară a anilor precedenţi în conturile corespunzătoare de
cheltuieli bugetare, potrivit prevederilor Ordinului ministrului economiei şi
finanţelor nr. 1.199/2008.
8. Prevederi finale
8.1. Autorităţile contractante sunt responsabile, în
condiţiile legii, de corectitudinea sumelor solicitate de la bugetul de stat
conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 135/2007.
8.2. In cazul în care se
constată, de către organismele de control, audit si verificare, că sumele
suplimentare solicitate de la bugetul de stat conform Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 135/2007 sunt generate de culpa autorităţilor locale şi/sau a
beneficiarilor finali din domeniul mediului, Ministerul Economiei şi Finanţelor
va recupera aceste sume conform reglementărilor legale în vigoare.
ANEXA Nr. 1
NOTĂ DE FUNDAMENTARE
privind solicitarea sumelor pentru continuarea şi
finalizarea măsurilor ex-ISPA din domeniul
transporturilor, pe trimestrul........anul..........
Valoare
mii
euro mii lei*
1. Titlul şi codul măsurii
2. Autoritatea de implementare
3. Bugetul alocat măsurii
4. Sume pentru continuarea şi finalizarea măsurilor
ex-ISPA suplimentate anterior
5. Plăţi efectuate cumulat din sumele suplimentate
anterior (la sfârşitul lunii a doua a trimestrului curent)
6. Disponibilităţi (3-4)
7. Sume contractate şi care necesită a fi plătite în
trimestrul următor (inclusiv sumele preliminate pe ultima lună a trimestrului
curent)
8. Sume necesare a fi suplimentate pe trimestrul
..........(6-5)
9. Sume destinate finanţării costurilor bancare şi
diferenţei cursului de schimb leu/euro practicat de societatea bancară faţă de
cursul leu/euro al BNR (5%)
10. Sume solicitate pentru
trimestrul următor
Ordonator principal de credite,
Autoritatea de Management ex-ISPA
Avizat pentru regularitate, legalitate şi oportunitate
(semnătura autorizată şi ştampila)
Autoritatea contractantă
Avizat CFP
(semnătura autorizată şi ştampila)
*) La punctele 3 şi 6 nu se calculează valoarea în
euro.
ANEXA Nr. 2
Autoritatea contractantă/AM EX-ISPA
PROGNOZA
fluxului de numerar aferentă sumelor pentru
continuarea şi finalizarea măsurilor ex-ISPA pentru perioada.........
Măsura/
Contract
|
Bugetul alocat măsurii
|
Valoarea contractului
sau valoarea estimată
a contractului
|
Contractor
|
Plăţi cumulative până la sfârşitul
lunii anterioare
|
Prognoza pentru 12 luni
|
Cod
|
Titlu
|
|
Luna curentă
|
Următoarea lună
|
.................
|
.......................
|
|
|
|
Total MEuro
|
din care: sume pentru
continuarea şi finalizarea
măsurilor ex-ISPA
|
|
Euro
|
Mii lei/ Tlei
|
Euro
|
Mii lei/ Tlei
|
Euro
|
TLei/ Mii lei
|
Euro
|
TLei/ Mii lei
|
Euro
|
TLei/ Mii lei
|
|
|
|
MEuro
|
Mil. lei
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Autoritatea contractantă/AM EX-ISPA
ANEXA Nr. 3
NOTĂ JUSTIFICATIVĂ
privind solicitarea sumelor pentru continuarea şi
finalizarea măsurilor ex-ISPA din domeniul
mediului pe luna........anul..........
Vă transmitem necesităţile de fonduri de la bugetul de
stat, pentru suma de.........(euro), aferente:
- sumelor pentru continuarea şi finalizarea măsurii
ex-ISPA...... (de precizat şi tipul de cheltuială în conformitate cu prevederile art. 1 din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 135/2007 privind alocarea de la bugetul de stat a
fondurilor necesare pentru continuarea şi finalizarea măsurilor ex-ISPA), pe
baza Prognozei fluxului de numerar în sumă de.......(euro);
- sumelor destinate finanţării costurilor bancare şi
diferenţei cursului de schimb leu/euro practicat de societatea bancară faţă de
cursul leu/euro al BNR (5%), în sumă de.......(euro).
Suma totală menţionată se va diminua cu soldul
conturilor: 50.94, lei 264xxx (echivalentul în euro la cursul BNR), euro
264xxx, în sumă de........(euro).
Ca urmare a celor prezentate mai sus, vă rugăm a
dispune alimentarea contului nr. 50.94 de „Disponibil din fonduri de la bugetul
de stat aferente măsurilor ex-ISPA" cu echivalentul în lei al sumei .....
la cursul BNR, la data întocmirii situaţiei.
Anexăm la prezenta notă justificativă anexa nr. 4
„Prognoza fluxului de numerar aferentă sumelor pentru continuarea şi
finalizarea măsurilor ex-ISPA pentru perioada.....".
Autoritatea de Management ex-ISPA
(semnătura autorizată şi ştampila)
Avizat CFP
(semnătura autorizată şi ştampila)
ANEXA Nr. 4
Autoritatea contractantă/AM EX-ISPA
PROGNOZA
fluxului de numerar aferentă sumelor pentru
continuarea şi finalizarea măsurilor ex-ISPA
pentru perioada.........
Măsura/ Contract
|
Bugetul alocat măsurii
|
Valoarea contractului
sau valoarea estimată
a contractului
|
Contractor
|
Plăţi cumulative până la sfârşitul
lunii anterioare
|
Prognoza pentru 12 luni
|
Cod
|
Titlu
|
|
Luna curentă
|
Următoarea lună
|
..................
|
.....................
|
|
|
|
Total MEuro
|
din care:
sume pentru
continuarea şi finalizarea
măsurilor ex-ISPA
|
|
Euro
|
Mii lei/ Tlei
|
Nr.
factură/
data
|
Euro
|
Mii lei/ Tlei
|
Euro
|
TLei/ Mii lei
|
Euro
|
TLei/ Mii lei
|
Euro
|
TLei/ Mii lei
|
|
|
|
|
MEuro
|
Mil. lei
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Autoritatea contractantă/AM-ex ISPA