ORDIN Nr. 2
din 16 ianuarie 2009
pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 7/1998
privind unele masuri de protectie sociala a personalului militar si civil, care
se vor aplica în perioada restructurarii marilor unitati, unitatilor si
formatiunilor din compunerea Ministerului Apararii Nationale, aprobata cu
modificari prin Legea nr. 37/2001
ACT EMIS DE:
MINISTERUL APARARII NATIONALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 331 din 19 mai 2009
In baza dispoziţiilor art. 28 din Ordonanţa Guvernului
nr. 7/1998 privind unele măsuri de protecţie socială a personalului militar şi
civil, care se vor aplica în perioada restructurării marilor unităţi,
unităţilor şi formaţiunilor din compunerea Ministerului Apărării Naţionale,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare,
în temeiul art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării, cu modificările
ulterioare,
ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice de aplicare a
prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998 privind unele măsuri de protecţie
socială a personalului militar şi civil care se vor aplica în perioada
restructurării marilor unităţi, unităţilor ş formaţiunilor din compunerea
Ministerului Apărării Naţionale aprobată prin Legea nr. 37/2001, care fac parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - (1) Prezentul ordin intră în vigoare la data
de 1 februarie 2009.*)
(2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se
abroge Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţe Guvernului nr. 7/1998 privind unele
măsuri de protecţie socială a personalului militar şi civil, care se vor aplica
în perioada restructurării marilor unităţi, unităţilor şi formaţiunilor din
compunerea Ministerului Apărării Naţionale, aprobată prin Legea nr. 37/2001,
aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.169/2001**), cu modificările şi completările
ulterioare.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi tipărit şi difuzat prin
grija Direcţiei management resurse umane structurilor centrale şi statelor
majore ale categoriilor de forţe ale armatei, iar acestea unităţilor,
instituţiilor si formaţiunilor militare subordonate.
Ministrul apărării naţionale,
Mihai Stănişoară
*) Ordinul
ministrului apărării naţionale nr. M.2/2009 a fost desecretizat prin Ordinul
ministrului apărării naţionale nr. M.46/2009, reprodus la pag. 32.
**) Ordinul
ministrului apărării naţionale nr. M.169/2001 nu a fost publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate
naţională.
ANEXA
NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr.
7/1998 privind unele măsuri de protecţie socială a personalului militar şi civil, care se vor aplica
în perioada restructurării marilor unităţi, unităţilor şi formaţiunilor din
compunerea Ministerului
Apărării Naţionale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001
CAPITOLUL I
Măsuri referitoare la cadrele militare
SECŢIUNEA 1
Modul de soluţionare a situaţiei cadrelor
militare din structurile militare - comandamente, mari unităţi, unităţi, subunităţi şi formaţiuni - din compunerea armatei, în timp de pace, care se desfiinţează, transformă sau se redimensionează, precum şi cele care se
redislocă în alte localităţi la o distanţă mai mare de 50 km
Art. 1. -
Comandanţii/Şefii structurilor militare - comandamente, mari unităţi, unităţi,
subunităţi şi formaţiuni -, care se desfiinţează, transformă sau se
redimensionează, precum şi
cele care se redislocă în alte localităţi la o distanţă mai mare de 50 km,
denumite în continuare structuri militare, vor anunţa, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la
primirea noilor state de organizare, personalul din subordine despre
modificările survenite.
Art. 2. - (1) In cel mult 5
zile lucrătoare de la primirea noilor state de organizare sau a unor modificări
ale celor actuale, prevăzute la art. 1, comandanţii/şefii structurilor militare
desfăşoară următoarele activităţi:
a) le aduc la cunoştinţă cadrelor militare ale căror
funcţii nu se reduc faptul că vor fi menţinute/numite în aceleaşi funcţii prin
aplicarea prevederilor art. 259 din „M.R.U.1, Norme privind sistemul de
gestiune a resurselor umane în Armata României",
aprobate prin Ordinul ministrului apărării
naţionale nr. M.105/2002*), cu modificările şi completările ulterioare;
b) analizează posibilitatea încadrării cadrelor
militare ale căror funcţii se reduc în funcţii vacante, potrivit pregătirii
profesionale, cu gradul cel puţin corespunzător gradului deţinut;
c) le aduc la cunoştinţă cadrelor militare prevăzute
la lit. b) funcţiile vacante din noile state de organizare, în situaţia în care
există posibilităţi de încadrare, şi le solicită rapoarte scrise cu opţiunile
acestora;
d) solicită, pe cale ierarhică, numai în situaţia în
care în structura militară respectivă nu sunt posibilităţi de încadrare pentru
toate cadrele militare prevăzute la lit. b), până la nivelul structurii
centrale căreia i se subordonează şi, la nevoie, aceasta de la celelalte
structuri centrale, liste cu funcţiile vacante ce ar putea fi încadrate cu
ofiţeri, maiştri militari şi subofiţeri ale căror funcţii se reduc.
(2) Structurile militare cărora li s-au solicitat
funcţii vacante vor transmite, în termen de 3 zile lucrătoare de la data
înregistrării solicitării, lista cu funcţiile vacante, fişele posturilor şi
tabelele cu cerinţele de personal structurilor militare solicitante, iar
acestea structurilor militare supuse restructurării, în cel mult două zile
lucrătoare de la primirea acestor liste.
(3) Comandanţii/şefii structurilor militare aduc la
cunoştinţa cadrelor militare prevăzute la alin. (1) lit. b) funcţiile vacante
din noile state de organizare şi cele primite conform alin. (2), în cel mult
două zile lucrătoare de la data primirii listelor cu funcţiile vacante, şi
solicită rapoarte scrise cu opţiunile acestora.
Art. 3. - Rapoartele cu opţiunile cadrelor militare
menţionate la art. 2 alin. (1) lit. b), listele cu funcţiile vacante, memoriile
originale, fişele posturilor, tabelele cu cerinţele de personal şi alte date
suplimentare vor fi trimise în termen de 3 zile lucrătoare de la data prevăzută
la art. 2 alin. (3) secretariatelor tehnice ale comisiilor de selecţie care au
în competenţă analizarea funcţiilor pentru care au
optat.
Art. 4. - Cadrele militare menţionate la art. 2 alin.
(1) lit. b) vor fi analizate, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la
primirea documentelor, de comisiile de selecţie, ierarhizate pe baza
punctajului obţinut potrivit criteriilor, standardelor, principiilor şi
regulilor prevăzute în anexa nr. 4 la „M.R.U.3/4- Norme privind organizarea şi
funcţionarea sistemului de selecţie şi ierarhizare în vederea evoluţiei în
carieră a cadrelor militare din Ministerul Apărării", aprobate prin
Ordinul ministrului apărării nr. M. 179/2007**), modificate prin Ordinul ministrului apărării nr. M.221/2007**), şi vor fi propuse, pentru a fi
încadrate, în ordinea descrescătoare a numărului de puncte obţinute, în
limitele statelor de organizare, în aceeaşi unitate sau în alte unităţi.
Art. 5. - (1) Preşedintele comisiei de selecţie va
transmite, în cel mult două zile lucrătoare de la desfăşurarea şedinţei,
comandanţilor/şefilor care au competenţe de numire în funcţii, propunerile de
încadrare pe funcţii vacante.
(2) In termen de două zile lucrătoare de la data
înregistrării documentelor cu propunerile comisiilor de selecţie,
comandanţii/şefii care, prin ordin al ministrului apărării naţionale, au
stabilite competenţe de a aproba aceste propuneri vor dispune ca deciziile
luate să fie comunicate secretariatelor tehnice.
Art. 6. - (1) In termen de două zile lucrătoare de la
primirea deciziilor comandanţilor/şefilor menţionaţi la art. 5 alin. (2),
secretariatele tehnice ale comisiilor de selecţie vor transmite structurilor
militare supuse restructurării modul de soluţionare şi memoriile originale ale
fiecărui cadru militar analizat.
(2) Comandanţii/şefii structurilor militare vor aduce
la cunoştinţă, în scris, cadrelor militare în cauză deciziile
comandanţilor/şefilor menţionaţi la art. 5 alin. (2), în termen de două zile
lucrătoare de la primirea acestora.
Art. 7. - (1) Cadrelor militare menţionate la art. 2
alin. (1) lit. b), care nu au fost numite în funcţii potrivit pregătirii
profesionale, cu gradul cel puţin corespunzător gradului deţinut, li se aduc la
cunoştinţă funcţiile care au rămas vacante după propunerile de numire iniţiale
ale comisiilor de selecţie.
(2) Acestea optează, din nou, pentru funcţiile rămase,
urmând a fi reluate încă o dată procedurile de analizare, ierarhizare,
propunere pentru încadrare şi numire, menţionate la art. 3-6.
(3) In situaţia în care şi după reluarea procedurilor
prevăzute la alin. (2) cadrele militare care nu au reuşit să fie încadrate în
funcţiile pentru care au optat vor fi numite în funcţiile disponibile potrivit
pregătirii profesionale, cu gradul cel puţin corespunzător gradului deţinut.
(4) Cadrele militare prevăzute la alin. (3), pentru
care nu au fost identificate funcţii în care să fie numite, prevăzute cu grad
cel puţin egal cu cel pe care îl au, precum şi cele care iniţial au optat
pentru a fi menţinute în funcţii cu drepturi echivalente celei îndeplinite cu
grad egal sau superior gradului deţinut, dar nu a existat această posibilitate,
pot prezenta comandanţilor/şefilor structurilor militare, în maximum două zile
lucrătoare de la înştiinţare, rapoarte de trecere în rezervă cu data intrării
în vigoare a statelor de organizare, în care vor preciza articolul din
Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001,
cu modificările ulterioare, pentru care optează, în condiţiile art. 85 lit. e)
din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi
completările ulterioare, iar cele care nu optează pentru trecerea în rezervă
vor fi puse la dispoziţie în vederea încadrării.
Art. 8. - Cadrele militare ale căror funcţii se reduc
şi nu solicită, prin rapoarte personale, numirea în mai multe funcţii vacante
în aceeaşi unitate, potrivit pregătirii profesionale, cu gradul cel puţin
corespunzător gradului deţinut, vor fi analizate, ierarhizate de comisiile de
selecţie şi propuse pentru încadrare numai pe locurile rămase vacante după
numirea tuturor cadrelor militare menţionate la art. 2, care au solicitat, prin
raport, încadrarea în funcţii.
Art. 9. -In situaţia în care pentru cadrele militare
menţionate la art. 8 nu au fost identificate funcţii în care să fie numite,
acestea pot prezenta comandanţilor/şefilor structurilor militare, în maximum
două zile lucrătoare de la înştiinţare, rapoarte de trecere în rezervă cu data
intrării în vigoare a statelor de organizare, în care vor preciza articolul din
Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001,
cu modificările ulterioare, pentru care optează, în condiţiile art. 85 lit. e)
din Legea nr. 80/1995, cu modificările şi completările ulterioare, iar cele
care nu optează pentru trecerea în rezervă vor fi puse la dispoziţie în vederea
încadrării.
Art. 10. - La expirarea perioadei de punere la
dispoziţie prevăzute de lege, cadrele militare pentru care nu au fost
identificate funcţii în care să fie numite vor fi trecute în rezervă prin
aplicarea art. 85 lit. e) din Legea nr. 80/1995, cu modificările şi
completările ulterioare, în condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr.
7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările
ulterioare.
*) Ordinul
ministrului apărării naţionale nr. M.105/2002 nu a fost publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, deoarece are ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării
şi securitate naţională.
**) Ordinul
ministrului apărării nr. M.179/2007 şi Ordinul ministrului apărării nr.
M.221/2007 nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece au ca obiect reglementări din
sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.
Art. 11. - (1) Propunerile privind trecerile în rezervă
ale cadrelor militare menţionate la art. 7 alin. (4) şi art. 9 vor fi înaintate
ierarhic de către structurile militare din care fac parte comandanţilor/şefilor
care au stabilite competenţe în acest sens, în maximum 3 zile lucrătoare.
(2) La rapoartele cu propunerile de trecere în rezervă
a cadrelor militare, menţionate la art. 7 alin. (4), art. 9 şi 10, se vor anexa
tabelele cu principalele date de evidenţă, întocmite conform modelului cuprins
în anexa nr. 1, Nota de fundamentare a fondurilor necesare aplicării Ordonanţei
Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu
modificările ulterioare, întocmită conform modelului din anexa nr. 2, şi
memoriile originale ale cadrelor militare.
(3) Rapoartele cu propunerile de trecere în rezervă,
însoţite de nota de fundamentare, centralizată, a fondurilor necesare aplicării
Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr.
37/2001, cu modificările ulterioare, înainte de a fi supuse aprobării
comandanţilor/şefilor care au competenţe de trecere în rezervă, vor fi trimise
Direcţiei financiar-contabile, pentru avizare, în conformitate cu legislaţia în
domeniu.
SECŢIUNEA a 2-a
Modul de soluţionare a situaţiei cadrelor
militare din structuri militare nesupuse restructurării
Art. 12. - (1) In funcţie de necesarul de personal şi
de fondurile alocate, cadrele militare din unităţile care nu sunt supuse
restructurării pot opta pentru trecerea în rezervă în condiţiile prevederilor
art. 27 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea
nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, doar în limita procentajelor pe
corpuri de cadre, categorii de ofiţeri, maiştri militari şi subofiţeri, grade
militare şi pe baza criteriilor aprobate anual, în ultima decadă a lunii
martie, de Consiliul de Planificare a Apărării, la propunerile structurilor
centrale prezentate centralizat, de Direcţia management resurse umane, numai în
situaţia în care se constată că la unele categorii de cadre militare şi grade
militare, în mod deosebit la cele superioare, există un excedent care ar
conduce la imposibilitatea de promovare în funcţie şi înaintare în grad a
cadrelor militare aflate la baza ierarhiei militare.
(2) Procentajele anuale aprobate, prevăzute la alin.
(1), vor fi publicate în Buletinul Informativ al Armatei din luna aprilie.
(3) In acest sens, cadrele militare vor prezenta
comandanţilor/şefilor structurilor militare rapoarte personale scrise, în care
vor menţiona şi articolele din Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, pentru care
optează să li se aplice la trecerea în rezervă.
Art. 13. - (1) Comandanţii/şefii structurilor militare
vor înainta comisiei unice, aprobată în acest scop de către ministrul apărării
naţionale, rapoartele cadrelor militare.
(2) Situaţia cadrelor militare menţionate la alin. (1)
va fi analizată în decada a doua a ultimei luni din fiecare semestru de către
comisia unică, care, pe baza criteriilor prevăzute la art. 12 alin. (1), va
propune, după caz, trecerea cadrelor militare în rezervă sau menţinerea în
activitate.
(3) Numărul cadrelor militare rezultat din procentajele
anuale aprobate ce pot trece în rezervă se distribuie egal pentru cele două
sesiuni ale comisiei unice prevăzute la alin. (1), fracţiunile rotunjindu-se în
plus.
(4) Propunerile comisiei unice se supun aprobării
ministrului apărării naţionale, iar hotărârea se comunică comandanţilor/şefilor
structurilor centrale de care aparţin, în scopul iniţierii demersurilor de
punere în aplicare a acesteia.
Art. 14. - (1) Procentajele pe corpuri de cadre,
categorii de ofiţeri, maiştri militari şi subofiţeri, grade militare, precum şi
criteriile în baza cărora vor fi analizate cadrele militare din Direcţia
generală de informaţii a apărării şi structurile subordonate vor fi aprobate de
ministrul apărării naţionale, la propunerea directorului general al acestei
direcţii, şi nu vor fi publicate în Buletinul
Informativ al Armatei.
(2) Solicitările privind trecerea în rezervă în
condiţiile art. 27 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, a cadrelor militare din
Direcţia generală de informaţii a apărării şi structurile subordonate acesteia
vor fi analizate şi soluţionate de către comisia de selecţie a acestei direcţii
generale pentru funcţiile de ofiţeri cu grade de până la colonel/similar,
inclusiv, şi pentru funcţiile de maiştri militari şi subofiţeri.
(3) Propunerile comisiei de selecţie privind trecerea
în rezervă a cadrelor militare din Direcţia generală de informaţii a apărării
şi structurile subordonate vor fi înaintate spre aprobare conform competenţelor
privind trecerea în rezervă a cadrelor militare stabilite prin „M.R.U.-1/2,
competenţe exercitate în domeniul resurselor umane de conducătorii, comandanţii
şi şefii structurilor din Ministerul Apărării", aprobate prin Ordinul
ministrului apărării nr. M.63/2007*), cu modificările şi completările
ulterioare.
Art. 15. - Prevederile prezentei secţiuni nu se aplică
cadrelor militare care sunt în curs de executare a unui angajament/contract de
8 ani încheiat cu Ministerul Apărării Naţionale pentru a îndeplini serviciul
militar, a primului angajament/contract de 4 ani încheiat cu Ministerul
Apărării Naţionale pentru a îndeplini serviciul militar ca urmare a trecerii în
rândul cadrelor militare în activitate pe filiera indirectă sau a unui contract
încheiat pe o durată mai mică, în urma participării la un curs de perfecţionare
a pregătirii.
CAPITOLUL II
Măsuri referitoare la soldaţii şi gradaţii voluntari
Art. 16. - (1) Comandanţii/şefii structurilor militare
vor anunţa, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la primirea noilor
state de organizare, personalul din subordine despre modificările survenite.
(2) In cel mult 10 zile lucrătoare de la primirea
noilor state de organizare sau a unor modificări ale celor actuale, prevăzute
la art. 1, comandanţii/şefii structurilor militare desfăşoară următoarele
activităţi:
a) le aduc la cunoştinţă soldaţilor şi gradaţilor
voluntari ale căror funcţii nu se reduc faptul că vor fi menţinuţi în aceleaşi
funcţii;
b) analizează posibilitatea încadrării soldaţilor şi
gradaţilor voluntari ale căror funcţii se reduc, în funcţii vacante, potrivit
pregătirii profesionale;
c) le aduc la cunoştinţă soldaţilor şi gradaţilor
voluntari prevăzuţi la lit. b) funcţiile vacante din noile state de organizare,
în situaţia în care există posibilităţi de încadrare, şi le solicită rapoarte
scrise cu opţiunile acestora;
d) solicită, pe cale ierarhică, numai în situaţia în
care în structura militară respectivă nu sunt posibilităţi de încadrare pentru
toţi soldaţii şi gradaţii voluntari prevăzuţi la lit. b), până la nivelul
structurii centrale căreia i se subordonează şi, la nevoie, aceasta de la
celelalte structuri centrale, liste cu funcţiile vacante ce ar putea fi
încadrate cu soldaţii şi gradaţii voluntari ale căror funcţii se reduc.
*) Ordinul ministrului apărării nr. M.63/2007 nu a fost publicat în Monitorul Oficial
al României, Partea I, deoarece
avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare şi securitate naţională.
(3) Structurile militare cărora li s-au solicitat
funcţii vacante vor transmite, în termen de cel mult 7 zile lucrătoare de la
data înregistrării solicitării, lista cu funcţiile vacante, fişele posturilor
şi tabelele cu cerinţele de personal structurilor militare solicitante, iar
acestea structurilor militare supuse restructurării, în cel mult 3 zile
lucrătoare de la primirea acestor liste.
(4) Comandanţii/şefii structurilor militare aduc la cunoştinţa
soldaţilor şi gradaţilor voluntari prevăzuţi la alin. (2) lit. b) funcţiile
vacante din noile state de organizare şi cele primite conform alin. (3), în cel
mult 3 zile lucrătoare de la data primirii listelor cu funcţiile vacante, şi
solicită rapoarte scrise cu opţiunile acestora de încadrare.
(5) In funcţie de opţiunea exprimată în raport şi de
funcţiile vacante, în cel mult 5 zile lucrătoare de la data exprimării
opţiunilor prin rapoarte scrise, aceştia vor fi numiţi în funcţii sau mutaţi în
interesul serviciului, conform instrucţiunilor în vigoare.
Art. 17. - (1) Situaţia nominală a soldaţilor şi
gradaţilor voluntari pentru care nu au fost identificate funcţii în care să fie
numiţi, însoţită de nota de fundamentare, centralizată, a fondurilor necesare
aplicării Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea
nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, se va înainta pe cale ierarhică
Direcţiei financiar-contabile, pentru avizare, în conformitate cu legislaţia în
domeniu.
(2) După primirea avizului, soldaţii şi gradaţii
voluntari pentru care nu au fost identificate funcţii în care să fie numiţi vor
fi trecuţi în rezervă cu data intrării în vigoare a statelor de organizare, iar
comandanţii/şefii structurilor militare din care aceştia fac parte le vor
elibera adeverinţe, din care să rezulte că îndeplinesc condiţiile prevăzute de
Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001,
cu modificările ulterioare, şi care constituie baza plăţii drepturilor băneşti
cuvenite.
CAPITOLUL III
Măsuri referitoare la personalul civil
SECŢIUNEA 1
Modul de soluţionare a situaţiei funcţionarilor
publici
Art. 18. - (1)
Comandanţii/şefii structurilor militare vor anunţa, în termen de cel mult două
zile lucrătoare de la primirea noilor state de organizare, personalul din
subordine despre modificările survenite.
(2) In cel mult două zile lucrătoare de la primirea
noilor state de organizare, dar nu cu mai puţin de 30 de zile calendaristice
înainte de data intrării în vigoare a noului stat de organizare,
comandanţii/şefii structurilor militare analizează şi aduc la cunoştinţă
funcţionarilor publici modificările intervenite în situaţia funcţiilor publice,
în vederea menţinerii funcţionarilor publici în funcţii, renumirii acestora în
noi funcţii publice sau eliberării din funcţii, după caz, în termenele legale.
Art. 19. - (1) In cazul în care asupra funcţiilor
publice au intervenit în statul de organizare anumite modificări dintre cele
prevăzute în mod expres la art. 100 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 privind
Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările ulterioare, dacă
„se modifică atribuţiile aferente unei funcţii publice mai puţin de 50%",
„sunt reduse atribuţiile" unei microstructuri, „este schimbată denumirea
fără modificarea în proporţie de peste 50% a atribuţiilor aferente funcţiei
publice" sau „este schimbată structura'Ycomponenţa microstructurii,
funcţionarii publici de execuţie vor fi renumiţi în noile funcţii publice sau,
după caz, în noile microstructuri, prin emiterea unui nou ordin de numire în
funcţia publică, începând cu data intrării în vigoare a noului stat de
organizare.
(2) Numirea funcţionarilor publici în aceste cazuri se
face respectându-se criteriile prevăzute la art. 100 alin. (2) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu
modificările ulterioare, respectiv categoria, clasa şi, după caz, gradul
profesional ale funcţionarului public, îndeplinirea criteriilor specifice
stabilite pentru funcţia publică, pregătirea profesională a funcţionarului
public, precum şi desfăşurarea unor activităţi similare de către funcţionarul
public în cauză.
Art. 20. - (1) Desfiinţarea/radierea/transformarea în
funcţii militare sau în funcţii de personal civil contractual a funcţiilor
publice se justifică în cazul în care atribuţiile aferente acestora se modifică
în proporţie de peste 50% sau dacă sunt modificate condiţiile specifice de
ocupare a posturilor, respectiv cele referitoare la studii, potrivit art. 100
alin. (4) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare.
(2) Structura militară angajatoare nu poate înfiinţa
posturi similare celor desfiinţate pentru o perioadă de un an de la data
reorganizării, conform prevederilor art. 100 alin. (5) din Legea nr. 188/1999,
republicată, cu modificările ulterioare.
Art. 21. - (1) In situaţiile prevăzute la art. 20 alin.
(1), comandantul/şeful structurii militare angajatoare va dispune eliberarea
din funcţia publică pentru motive neimputabile funcţionarilor publici prin
ordin de eliberare din funcţia publică, conform art. 97 lit. c) şi art. 99
alin. (1) lit. b) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările
ulterioare. Ordinul de eliberare din funcţia publică, care se comunică
funcţionarului public în termen de 5 zile lucrătoare de la emitere, cuprinde
informaţii privind:
a) data începând cu care funcţia publică în care
funcţionarul public a fost numit este supusă reorganizării/restructurării;
b) temeiul legal prin care s-a
dispus eliberarea funcţionarului public din funcţia publică;
c) motivul pentru care s-a dispus eliberarea din
funcţia publică;
d) perioada de preaviz acordată funcţionarului public,
care este de 30 de zile calendaristice, conform prevederilor art. 99 alin. (3)
din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare;
e) posibilitatea contestării Ordinului de eliberare din
funcţie la instanţa de contencios administrativ;
f) lista funcţiilor publice vacante existente în
structura militară, care corespund cu pregătirea şi experienţa profesională ale
funcţionarului public, şi termenul până la care acesta poate opta pentru
numirea în una dintre acestea;
g) menţiunea că au fost solicitate expres funcţiile
publice vacante din celelalte structuri centrale ale ministerului, precum şi de
la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, care vor fi puse la dispoziţia
funcţionarului public de îndată ce vor fi primite.
(2) Ordinul se încheie în două exemplare, câte unul
pentru fiecare parte, şi este semnat de către comandantul/şeful structurii
militare angajatoare, consilierul juridic şi funcţionarul public în cauză.
(3) Comandantul/şeful structurii militare are
obligaţia de a solicita Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, potrivit
prevederilor art. 99 alin. (6) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu
modificările ulterioare, prin Direcţia management resurse umane, lista
funcţiilor publice vacante, în interiorul celor 30 de zile calendaristice de
preaviz acordat funcţionarului public a cărui funcţie publică se desfiinţează.
(4) In perioada de preaviz, comandantul/şeful
structurii militare angajatoare poate acorda celui în cauză reducerea
programului de lucru, până la 4 ore zilnic, fără afectarea drepturilor
salariale cuvenite, conform prevederilor art. 99 alin. (4) din aceeaşi lege.
(5) In situaţia în care în termenul de 30 de zile
calendaristice de preaviz funcţionarii publici nu au fost numiţi prin mutare
sau transfer într-o altă funcţie publică, raporturile de serviciu ale
funcţionarilor publici încetează. Funcţionarii publici sunt eliberaţi din
funcţia publică, în baza art. 97 lit. c) şi a art. 99 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu
modificările ulterioare, fapt ce se consemnează în finalul ordinului de numire
în funcţia publică a persoanei în cauză.
(6) Funcţionarii publici eliberaţi din funcţie vor fi
incluşi în corpul de rezervă al funcţionarilor publici, gestionat de către
Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici. Structura militară angajatoare are
obligaţia de a comunica Direcţiei management resurse umane, în termen de 5 zile
lucrătoare de la data eliberării din funcţie, o copie de pe ordinul de
eliberare din funcţia publică, precum şi detaliile de contact ale
funcţionarului public în cauză pentru a fi comunicate Agenţiei Naţionale a
Funcţionarilor Publici.
(7) Redistribuirea funcţionarilor publici de către
Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici se poate face fie într-o funcţie
publică de aceeaşi categorie, clasă şi grad profesional cu funcţia publică
deţinută de funcţionarul public, fie într-o funcţie publică inferioară celei
deţinute de funcţionarul public, dar numai cu acordul scris al acestuia,
conform art. 104 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu
modificările ulterioare.
(8) Structura militară angajatoare are obligaţia de a
întocmi şi de a înainta documentaţia necesară pentru ca funcţionarii publici
eliberaţi din funcţie să beneficieze de măsurile de protecţie socială,
reprezentate de drepturi din bugetul asigurărilor pentru şomaj care sunt
acordate în baza art. 103 alin. (3) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu
modificările ulterioare, şi a prevederilor Legii nr. 76/2002 privind sistemul
asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu
modificările şi completările ulterioare, precum şi de plăţi compensatorii,
acordate în baza Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare.
Art. 22. - (1) In cazul existenţei unor funcţii publice
vacante în statul de organizare din cadrul aceleiaşi structuri militare,
funcţionarul public care a ocupat o funcţie publică de conducere desfiinţată
are prioritate la ocuparea unei funcţii publice vacante de nivel inferior, dacă
solicită aceasta, potrivit art. 99 alin. (7) din Legea nr. 188/1999,
republicată, cu modificările ulterioare.
(2) In cazul în care există mai mulţi funcţionari
publici de conducere dintre cei menţionaţi la alin. (1), care îndeplinesc
condiţiile pentru a fi numiţi pe aceeaşi funcţie publică de conducere sau de
execuţie, se organizează examen, la care participă numai funcţionarii publici
ale căror funcţii publice se desfiinţează potrivit art. 100 alin. (3) din Legea
nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare.
(3) Termenul menţionat la art.
21 alin. (1) lit. f), până la care funcţionarii publici trebuie să opteze
pentru una dintre funcţiile publice vacante, se stabileşte astfel încât să
permită structurii militare angajatoare organizarea unor eventuale examene până
la finalizarea perioadei de preaviz.
(4) In cazul în care există mai mulţi funcţionari
publici de execuţie ale căror funcţii se desfiinţează şi care îndeplinesc
condiţiile pentru a fi numiţi pe aceeaşi funcţie, se organizează examen, la
care participă numai funcţionarii publici ale căror funcţii publice se
desfiinţează potrivit art. 100 alin. (3) din Legea nr. 188/1999, republicată,
cu modificările ulterioare.
(5) In cazul în care după examenele menţionate la alin.
(2) şi (4) mai există funcţii publice vacante, acestea se pot ocupa prin
transfer în interesul serviciului sau la cererea funcţionarilor publici din
alte structuri centrale ale ministerului. Astfel, în acord cu prevederile art.
99 alin. (5) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare,
în interiorul celor 30 de zile de preaviz acordat funcţionarului public,
comandanţii/şefii structurilor militare solicită şefilor celorlalte structuri
centrale lista conţinând funcţiile publice vacante care pot fi ocupate prin
transfer.
Art. 23. - In cazul în care se
desfiinţează funcţiile unor persoane ale căror raporturi de serviciu sunt
suspendate, în condiţiile legii, funcţiile respective se păstrează pe un
stat-anexă până la data revenirii titularilor pe posturi, urmând ca aceştia să
beneficieze de drepturile de şomaj şi plăţi compensatorii.
Art. 24. - Nu beneficiază de sumele cu titlu de plată
compensatorie funcţionarii publici numiţi pe perioadă determinată în funcţii
publice devenite temporar vacante.
SECŢIUNEA a 2-a
Modul de soluţionare a situaţiei personalului
civil contractual
Art. 25. - (1) Comandanţii/şefii structurilor militare
vor anunţa, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la primirea noilor
state de organizare, personalul din subordine despre modificările survenite.
(2) In cel mult două zile
lucrătoare de la primirea noilor state de organizare, dar nu cu mai puţin de 15
zile lucrătoare înainte de data intrării în vigoare a noului stat de
organizare, comandanţii/şefii structurilor militare analizează şi aduc la
cunoştinţă personalului civil contractual modificările intervenite în situaţia
funcţiilor de personal civil contractual, în vederea menţinerii acestuia în
funcţii, reîncadrării în noi funcţii prin examen/concurs sau concedierii din
motive neimputabile, după caz, în termenele legale.
Art. 26. -In cazul în care asupra funcţiilor de
personal civil contractual din statul de organizare au intervenit anumite
modificări, în sensul schimbării denumirii acestor funcţii, fără a se modifica
nivelul/natura studiilor prevăzute în fişele posturilor, precum şi salarizarea
persoanelor încadrate pe funcţiile iniţiale, pentru persoanele respective nu se
emit decizii de concediere, ci acestea vor fi menţinute cu acelaşi salariu pe
funcţiile prevăzute cu noua denumire, încheindu-se act adiţional la contractul
individual de muncă, începând cu data intrării în vigoare a noului stat de
organizare, potrivit art. 41 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu
modificările şi completările ulterioare.
Art. 27. - (1) In cazul în care unele microstructuri sau funcţii de personal civil contractual sunt preluate de la o
structură militară care a fost supusă reorganizării sau restructurării la o
altă structură militară, transferul structurii sau al unor părţi ale acesteia
nu poate constitui motiv de concediere a salariaţilor de către cedent ori de
către cesionar, în conformitate cu prevederile art. 169 din Legea nr. 53/2003,
cu modificările şi completările ulterioare. Preluarea se consemnează în
carnetul de muncă, succesiv, de către ambele structuri militare.
(2) Pentru persoanele aflate
pe funcţiile menţionate la alin. (1) nu se emit decizii de concediere, ci
acestea îşi păstrează încadrarea şi salarizarea, dacă este posibil, potrivit
art. 169 din Legea nr. 53/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
Dacă nivelul salariului personalului civil din structura militară preluată este
mai mare decât nivelul maxim al salariului prevăzut pentru acelaşi tip de
funcţie din structura militară care preia, civililor preluaţi li se va asigura
maximul salariului prevăzut pentru treapta/gradul funcţiei corespunzătoare din
noua structură.
(3) Dacă sunt preluate mai puţine funcţii decât cele
existente iniţial în structura supusă reorganizării/restructurării, persoanele
care ocupă posturile ce se preiau vor fi testate în scopul selectării, în
ordinea punctajelor obţinute.
(4) In situaţiile prevăzute la alin. (2) şi (3),
salariaţilor civili din structura militară care preia funcţiile altei structuri
şi ale căror funcţii nu au fost modificate nu li se emit decizii de concediere.
Ei nu vor fi examinaţi, ci vor fi menţinuţi pe aceleaşi funcţii, cu păstrarea
încadrării şi salarizării avute anterior modificării statului de organizare.
Art. 28. -In cazul în care numărul de funcţii de
acelaşi tip, prevăzute în noul stat de organizare, este egal sau mai mare cu
numărul unor astfel de funcţii ocupate din statul anterior, personalului civil
contractual nu i se emite decizie de concediere şi va rămâne pe post, cu menţinerea contractului individual de
muncă şi a salariului.
Art. 29. - (1)
Desfiinţarea/radierea/transformarea în funcţii militare a funcţiilor de
personal civil contractual trebuie să fie efectivă şi să aibă o cauză reală şi
serioasă, în baza art. 65 din Legea nr. 53/2003, cu modificările şi
completările ulterioare.
(2) In cazul în care se reduc
numeric funcţii de acelaşi tip fără a putea fi identificate, în perioada
premergătoare emiterii deciziei de concediere se va organiza o testare a
persoanelor care ocupă aceste posturi.
(3) Prin funcţii care nu pot
fi identificate se înţelege
acelaşi tip de funcţii, cu aceeaşi denumire, pentru care sunt prevăzute
aceleaşi atribuţii şi salarizare, precum şi acelaşi/aceeaşi nivel/natură al/a
studiilor.
(4) Testarea se desfăşoară în perioada cuprinsă între
data înregistrării statului de organizare la compartimentul documente
clasificate, aceasta fiind data oficială de luare la cunoştinţă despre
eventualele funcţii desfiinţate de către comandantul/şeful structurii militare
angajatoare, după analiza şi comunicarea prevederilor noului stat de organizare
menţionate la art. 25, şi data emiterii deciziei de concediere. Componenţa
comisiei de testare va fi cea prevăzută în Ordinul ministrului de stat,
ministrul apărării naţionale nr. M-29/1999*) pentru aprobarea Instrucţiunilor de aplicare la specificul
Ministerului Apărării Naţionale a Metodologiei pentru stabilirea normelor de
evaluare a performanţelor profesionale individuale şi de aplicare a criteriilor
de stabilire a salariilor de bază între limite, aprobată prin Hotărârea
Guvernului nr. 749/1998, cu modificările şi completările ulterioare.
(5) In limita numărului de funcţii prevăzute în noul
stat de organizare, cei selectaţi prin testare sunt menţinuţi pe posturi, cu
păstrarea salarizării avute anterior. Selecţia se face în ordinea punctajelor
obţinute la testare. Cei neselectaţi şi rămaşi neîncadraţi beneficiază de
dreptul de preaviz, consemnat în decizia de concediere, iar data încetării
contractului individual de muncă trebuie să coincidă cu data intrării în
vigoare a statului de organizare, potrivit prevederilor art. 65 din Legea nr.
53/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
(6) Pentru persoanele care nu pot fi reîncadrate sau
menţinute pe posturi, comandantul/şeful structurii militare are obligaţia de a
emite decizia de concediere, în conformitate cu prevederile art. 74 şi 75 din
Legea nr. 53/2003, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu
prevederile art. 58 şi anexa nr. 4 la „M.R.U. -6/3, Regulamentul de ordine
interioară pentru personalul civil din Ministerul Apărării", aprobat prin
Ordinul ministrului apărării nr. M. 127/2007**).
(7) Decizia de concediere se comunică în scris
salariatului şi trebuie să conţină în mod obligatoriu:
a) data începând cu care funcţia de personal civil
contractual este desfiinţată prin
reorganizarea/restructurarea structurii militare angajatoare;
b) motivele şi baza legală în temeiul căreia se
dispune concedierea;
c) durata preavizului care nu poate fi mai mică de 15
zile lucrătoare, cu menţionarea expresă a perioadei corespunzătoare;
d) lista tuturor locurilor de muncă disponibile în
structura militară angajatoare şi precizarea termenului în care salariaţii
urmează să opteze pentru a ocupa o funcţie de personal civil contractual
vacantă dintre cele aflate pe listă. Personalul civil contractual are la
dispoziţie un termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data comunicării
deciziei de concediere, pentru a-şi manifesta în scris consimţământul cu
privire la locurile de muncă
oferite, situaţie în care se întocmeşte act adiţional la contractul individual
de muncă, în condiţiile legii. Dacă există mai multe persoane dintre cele care
primesc decizie de concediere care optează pentru aceleaşi locuri de muncă se
organizează examen/concurs, după caz. In situaţia în care aceşti salariaţi nu
îşi manifestă în scris consimţământul în termenul legal sau refuză locurile de
muncă oferite, angajatorul poate face noi încadrări pe locurile de muncă rămase
vacante; e) termenul şi instanţa judecătorească competentă la care cel care
urmează a fi concediat poate contesta decizia de
concediere, potrivit prevederilor legale în vigoare.
(8) Structura militară angajatoare are obligaţia de a
solicita funcţiile de personal civil contractual vacante structurilor militare
dislocate în aceeaşi garnizoană, care vor răspunde, în cel mult 10 zile
calendaristice de la primirea solicitării acestora, posturile de personal civil
contractual vacante, în vederea ocupării prin concurs/examen a acestora,
respectându-se reglementările în domeniu.
(9) Structura militară angajatoare are obligaţia de a
întocmi şi de a înainta documentaţia necesară pentru ca personalul civil
contractual disponibilizatsă beneficieze de măsurile de protecţie socială,
reprezentate de drepturi din bugetul asigurărilor pentru şomaj, care sunt
acordate în baza art. 67 din Legea nr. 53/2003, cu modificările şi completările
ulterioare, şi a Legii nr. 76/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
precum şi de plăţi compensatorii acordate în baza Ordonanţei Guvernului nr.
7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare.
Art. 30. - In cazul în care se desfiinţează funcţiile
de personal civil contractual ale căror raporturi de muncă sunt suspendate, în
condiţiile legii, funcţiile respective se păstrează pe un stat-anexă până la
data revenirii titularilor pe post, urmând ca aceştia să beneficieze de
drepturile de şomaj şi de plăţi compensatorii.
Art. 31. - Nu beneficiază de sumele cu titlu de plată
compensatorie personalul civil încadrat cu contract de muncă pe perioadă
determinată pe posturi devenite temporar vacante.
CAPITOLUL IV
Măsuri cu caracter financiar
Art. 32. - Sumele reprezentând plăţile compensatorii
prevăzute la art. 7, 8 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, se stabilesc în
raport cu solda lunară netă.
Art. 33. - Baza de calcul a soldei lunare nete o
constituie solda lunară brută din ultima lună de activitate, din care se scade
impozitul prevăzut de lege, fără a se deduce contribuţiile obligatorii şi
deducerea personală.
Art. 34. - (1) Solda lunară brută din ultima lună de
activitate se compune din solda de funcţie, solda de grad, indemnizaţia de
dispozitiv şi, după caz, gradaţii, solda de merit şi indemnizaţia de comandă.
(2) Ultima lună de activitate
este luna schimbării poziţiei de activitate, stabilită prin ordinul de trecere
în rezervă.
(3) In cazul în care în ultima lună de activitate au
avut loc modificări ale soldelor de funcţie şi/sau de grad ori, după caz, alte
schimbări ale elementelor soldei lunare, solda lunară brută se calculează ca
medie a soldei zilnice corespunzătoare situaţiei avute în ultima lună de
activitate.
*) Ordinul
ministrului apărării naţionale nr. M-29/1999 nu a fost publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a
ţării şi securitate naţională.
**) Ordinul
ministrului apărării nr. M.127/2007 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, deoarece
avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.
(4) Solda zilnică se calculează raportându-se solda
lunară brută, corespunzătoare situaţiilor prevăzute la alin. (3), la numărul de
zile calendaristice din luna respectivă.
(5) Soldele de funcţie şi de grad se calculează pe
baza coeficienţilor de ierarhizare ai acestora şi a valorii de referinţă
sectorială, în vigoare la data trecerii în rezervă.
Art. 35. - (1) Plăţile compensatorii prevăzute la art.
7, 8 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, se stabilesc pentru ani întregi.
(2) Numărul de ani întregi se determină ca diferenţă
între vârsta de 55 de ani şi vârsta persoanei în cauză, avută la data trecerii
în rezervă, exprimată în ani, luni şi zile. Din diferenţa rezultată fracţiunile
de ani se neglijează.
Art. 36. - (1) Alocarea la plata drepturilor băneşti
corespunzătoare sumelor reprezentând plăţile compensatorii prevăzute la art. 7,
8 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea
nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, se face prin ordin de zi pe unitate de
către structura care gestionează documentele de evidenţă a personalului.
(2) Proiectul ordinului de zi pe unitate este supus
controlului financiar preventiv propriu.
Art. 37. - (1) Vechimea în serviciu care se ia în
calcul la stabilirea numărului de plăţi compensatorii este perioada în care o
persoană s-a aflat în una dintre următoarele situaţii:
a) a avut calitatea de cadru militar în activitate;
b) a avut calitatea de militar angajat pe bază de
contract, precum şi de soldat sau gradat voluntar;
c) a îndeplinit serviciul militar ca militar în termen
sau, după caz, ca militar cu termen redus;
d) a fost concentrat sau mobilizat ca rezervist;
e) a avut calitatea de elev (student) în instituţiile
militare de învăţământ pentru formarea ofiţerilor, maiştrilor militari şi
subofiţerilor (mai puţin în liceele militare);
f) a prestat muncă în temeiul unui contract individual
de muncă/raport de serviciu încheiat cu structuri din instituţiile de apărare,
ordine publică şi siguranţă naţională;
g) a urmat, potrivit legii, programul de instruire
pentru formarea soldaţilor şi gradaţilor voluntari;
h) a participat la cursuri de formare a ofiţerilor,
maiştrilor militari şi subofiţerilor pe filieră indirectă.
(2) Dovada privind vechimea în serviciu se face cu
carnetul de muncă, livretul militar sau cu alte acte doveditoare legale.
Art. 38. - (1) Plăţile compensatorii acordate cadrelor
militare şi soldaţilor şi gradaţilor voluntari se suportă, conform reglementărilor
legale în vigoare la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice,
de la capitolul 68.01, subcapitolul 08, articolul 57.01 „Plăţi
compensatorii".
(2) Drepturile cuvenite cadrelor militare şi soldaţilor şi gradaţilor voluntari disponibilizaţi pe
baza Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr.
37/2001, cu modificările ulterioare, se plătesc de structurile
financiar-contabile ale unităţilor militare în cauză, iar pentru cele
desfiinţate, de unităţile militare prin care se asigură lichidarea gestiunilor
şi preluarea obligaţiilor financiare.
(3) Fondurile necesare pentru acoperirea
cheltuielilor efectuate în baza Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, şi a prezentelor
norme metodologice se solicită prin cererea de credite de către unităţile
militare prin care se fac plăţile, potrivit reglementărilor în vigoare.
Art. 39. - (1) Personalul disponibilizat
în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, beneficiază de plăţi
compensatorii o singură dată.
(2) Plăţile compensatorii se acordă, de regulă, în
termen de 60 de zile de la data schimbării poziţiei de activitate, cu
încadrarea în fondurile aprobate prin buget cu această destinaţie.
Art. 40. - Fişele de pensie care se transmit Direcţiei
financiar-contabile vor cuprinde următoarele menţiuni:
a) la baza legală pentru trecerea în rezervă se va
adăuga şi articolul din Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, în temeiul căruia s-a
deschis dreptul la pensie;
b) numărul de solde şi suma reprezentând plăţile compensatorii.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 41. - Cadrele militare trecute în rezervă în
condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea
nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, înainte de expirarea
angajamentului/contractului de 8 ani încheiat cu Ministerul Apărării Naţionale
pentru a îndeplini serviciul militar sau a contractelor încheiate pe o durată
mai mică, în urma participării la un curs de perfecţionare a pregătirii, nu vor
suporta plata cheltuielilor de întreţinere pe timpul şcolarizării.
Art. 42. - (1) Anumite funcţii vacante din unităţile
supuse restructurării, în raport de complexitatea şi specificul lor, la
propunerea comandanţilor/şefilor acestora sau a celor ierarhic superiori, pot
fi publicate în Buletinul Informativ al Armatei, în scopul încadrării
posturilor respective cu cadre militare care dispun de un înalt nivel de
pregătire şi experienţă profesională, prin evaluarea şi a altor candidaţi decât
a celor din unitatea respectivă.
(2) Cadrele militare pot opta
pentru funcţiile vacante din unitatea respectivă, pentru cele prevăzute pe
listele primite de la alte structuri sau pentru cele publicate în Buletinul
Informativ al Armatei, iar comandanţii sunt obligaţi să înainteze ierarhic, în
timp util, la secretariatele tehnice ale comisiilor care au în competenţă
analizarea funcţiilor respective solicitările acestora.
Art. 43. - La propunerea structurilor centrale, cu
avizul Direcţiei management resurse umane, în situaţii deosebite, temeinic
justificate, care impun astfel de măsuri, ministrul apărării naţionale poate
aproba trecerea în rezervă a cadrelor militare în condiţiile art. 27 din
Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001,
cu modificările ulterioare, prin excepţie de la
prevederile cap. I secţiunea a 2-a.
Art. 44. - Structurile militare vor primi statele de
organizare sau modificări ale celor actuale în situaţiile prevăzute la art. 1,
de regulă, cu cel puţin 60 de zile, iar când situaţiile impun şi există
posibilitatea menţinerii/încadrării întregului personal în noua structură, cu
cel puţin 30 de zile înainte de intrarea în vigoare a acestora.
Art. 45. - Prevederile prezentelor norme metodologice
se completează cu dispoziţiile „M.R.U.3/4-Norme privind organizarea şi
funcţionarea sistemului de selecţie şi ierarhizare în vederea evoluţiei în
carieră a cadrelor militare din Ministerul Apărării", în măsura în care
acestea nu conţin dispoziţii contrare.
Art. 46. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1 la normele metodologice
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRARII NAŢIONALE
.....................................................................
(denumirea unităţii în clar)
- MODEL -
TABEL
cu ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii care
se propun să fie trecuţi în rezervă în baza Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare
Nr. crt.
|
- Gradul, arma/serviciul şi
specialitatea militară
- Vechimea în grad
- Numele şi prenumele, codul
- Vechimea în serviciu1)
- Vechimea în serviciul militari)
- Data naşterii
|
Funcţia2) şi unitatea
|
Motivarea propunerii
|
Calificativele
aprecierilor
de serviciu pe ultimii
5 ani
|
Cheltuieli bugetare 3)
|
Observaţii4)
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Comandantul (şeful).........................................
(denumirea unităţii în
clar)
Ofiţer cu personalul,
..........................................................................
NOTĂ:
Tabelele se întocmesc separat pe corpuri de cadre
militare, atât în ordinea gradelor, cât şi în ordine
alfabetică. De asemenea, cadrele militare în cauză vor fi grupate potrivit
opţiunii acestora, menţionate în rapoartele personale, specificându-se dacă
îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 6, 8 sau 9 din Ordonanţa Guvernului
nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările
ulterioare, după caz.
1) Vechimea se va
înscrie în ani şi luni împlinite.
2) Se înscriu
prevederile din statul de organizare.
3) Se va completa de
către compartimentul financiar capitolul de cheltuieli bugetare de la care se
finanţează postul.
4) Se vor face
propuneri privind acordarea dreptului de a purta uniforma militară, pentru cei
care îndeplinesc condiţiile potrivit reglementărilor în vigoare.
ANEXA Nr. 2 la normele metodologice
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRARII
NAŢIONALE.......................................
(denumirea unităţii în
clar)
NOTA DE FUNDAMENTARE
a fondurilor necesare aplicării Ordonanţei
Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu
modificările ulterioare
în luna........................
Nr. crt.
|
Detalii
|
Categorii de personal
|
Ofiţeri
|
Maiştri militari
|
Subofiţeri
|
Soldaţi şi gradaţi voluntari
|
Total personal militar
|
Salariaţi civili
|
1.
|
Număr de persoane disponibilizate în baza Ordonanţei Guvernului
nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările
ulterioare
|
Total, din care:
|
|
|
|
|
|
|
cf. art. 6
|
|
|
|
*
|
|
*
|
cf. art. 8
|
|
|
|
*
|
|
*
|
cf. art. 27
|
|
|
|
*
|
|
*
|
2.
|
Plăţi compensatorii conform Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare - mii lei
|
|
|
|
|
|
*
|
3.
|
Ajutoare la trecerea în rezervă, conform Legii nr. 138/1999 -mii
lei
|
|
|
|
|
|
*
|
4.
|
Alte drepturi la trecerea in rezerva
|
Compensare CO neefectuat - mii lei
|
|
|
|
|
|
*
|
Compensare c/val. echipament
|
|
|
|
|
|
*
|
TOTAL GENERAL (nr. crt. 2+3+4):
|
|
|
|
|
|
|
• Se completează astfel:
• nr. crt. 1 - de către compartimentul de personal;
• nr. crt. 2, 3, 4 şi total general - de către
compartimentul financiar.