Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.199 din 26.02.2013

privind aprobarea Metodologiei de elaborare a programului de investiţii publice al Ministerului Sănătăţii şi de alocare de fonduri pentru cheltuieli de natura investiţiilor unităţilor sanitare subordonate Ministerului Sănătăţii
ACT EMIS DE: Ministerul Sanatatii
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 120 din 04 martie 2013



SmartCity1

Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei buget, finanţarea investiţiilor şi relaţia cu CNAS nr. E.N. 1.784 din 2013,având în vedere prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul sănătăţii emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Metodologia de elaborare a programului de investiţii publice al Ministerului Sănătăţii şi de alocare de fonduri pentru cheltuieli de natura investiţiilor unităţilor sanitare subordonate Ministerului Sănătăţii, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Structurile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii şi unităţile sanitare subordonate acestuia vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătăţii, Gheorghe-Eugen Nicolăescu
ANEXĂMETODOLOGIE de elaborare a programului de investiţii publice al Ministerului Sănătăţii şi de alocare de fonduri pentru cheltuieli de natura investiţiilor unităţilor sanitare subordonate Ministerului Sănătăţii Prezenta metodologie are drept scop stabilirea procedurilor specifice de elaborare a programului de investiţii publice ce se prezintă ca anexă la bugetul aprobat al Ministerului Sănătăţii şi de alocare de fonduri pentru cheltuieli de natura investiţiilor unităţilor sanitare subordonate, din bugetul aprobat al ministerului. 1. Procedura specifică de elaborare a programului de investiţii publice al Ministerului Sănătăţii 1.1. Programul de investiţii publice se prezintă ca anexă la bugetul aprobat al Ministerului Sănătăţii. 1.2. Programul de investiţii publice se prezintă pe capitole din clasificaţia funcţională, pe grupe de investiţii, pe surse de finanţare şi pe natura cheltuielilor, respectiv titlurile 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice“ - articolul 51.02 „Transferuri de capital“, 55 „Alte transferuri“, 56 „Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile postaderare“, 65 „Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă“, 71 „Active nefinanciare“. 1.3. Prin investiţii publice se înţelege obiective de investiţii grupate pe: obiective de investiţii în continuare şi obiective de investiţii noi, precum şi categoria „Alte cheltuieli de investiţii“, defalcată pe următoarele categorii de investiţii: a)achiziţii de imobile; b)dotări independente; c)cheltuieli pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate, a studiilor de fezabilitate şi a altor studii aferente obiectivelor de investiţii; d)cheltuielile de expertiză, proiectare şi de execuţie privind consolidările şi intervenţiile pentru prevenirea sau înlăturarea efectelor produse de acţiuni accidentale şi calamităţi naturale - cutremure, inundaţii, alunecări, prăbuşiri şi tasări de teren, incendii, accidente tehnice, precum şi cheltuielile legate de realizarea acestor investiţii; e)lucrări de foraj, cartarea terenului, fotogrammetrie, determinări seismologice, consultanţă, asistenţă tehnică şi alte cheltuieli asimilate investiţiilor, potrivit legii [includ cheltuieli de expertiză, proiectare şi de execuţie privind reparaţiile capitale şi alte categorii de lucrări de intervenţie, cu excepţia celor incluse la lit. d), aşa cum sunt definite de legislaţia în vigoare].Cheltuielile de investiţii cuprinse la lit. a)-e) se detaliază şi se aprobă prin liste separate de către ordonatorul principal de credite. 1.4. Este interzisă introducerea în programele de investiţii publice a obiectivelor de investiţii ale căror documentaţii tehnico-economice nu au fost aprobate potrivit dispoziţiilor legale în vigoare şi a celorlalte cheltuieli asimilate investiţiilor ale căror note de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării acestor categorii de cheltuieli nu au fost elaborate şi aprobate de ordonatorul principal de credite. 1.5. Pentru investiţiile publice ce se realizează pe bază de credite externe contractate sau garantate de stat, indiferent de valoarea acestora, documentaţiile tehnico-economice se aprobă de Guvern. 1.6. Proiectul programului de investiţii se elaborează odată cu proiectul de buget al Ministerului Sănătăţii şi se au în vedere prevederile legale în vigoare privind investiţiile publice şi calendarul bugetar coroborat cu metodologia Ministerului Finanţelor Publice privind elaborarea proiectului de buget anual şi strategia Ministerului Sănătăţii în politica investiţională sectorială privind asigurarea calităţii serviciilor medicale prin dezvoltarea, modernizarea infrastructurii şi dotarea unităţilor sanitare. 1.7. La elaborarea proiectului programului de investiţii se au în vedere şi se utilizează formularele destinate investiţiilor prevăzute în metodologia Ministerului Finanţelor Publice şi formularele proprii ale Ministerului Sănătăţii privind elaborarea proiectului de buget anual, însoţite de notele de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivelor/ categoriei de investiţii. 1.8. Modelul Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivelor/categoriei de investiţii, fără a fi stabilite restricţii, cu caracter orientativ, este prevăzut în anexă. 1.9. Întocmirea, transmiterea şi prezentarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivelor/categoriei de investiţii se face de către unităţile sanitare subordonate numai la solicitarea Ministerului Sănătăţii pentru elaborarea proiectului programului de investiţii, odată cu proiectul de buget anual, sau la solicitarea expresă a ministerului pentru fundamentarea unor programe/acţiuni, corelate cu strategia în politica investiţională sectorială. 1.10. Prin notele de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivelor se fundamentează propunerile de cuprindere în proiectul programului de investiţii a obiectivelor de investiţii noi, care îndeplinesc condiţiile legale pentru a fi cuprinse în programul de investiţii sau cuprinderea obiectivelor de investiţii în continuare şi care se nominalizează în listele programului de investiţii. 1.11. Prin notele de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării categoriei de investiţii se fundamentează propunerile de cuprindere în proiectul programului de investiţii a categoriilor de investiţii aferente categoriei „Alte cheltuieli de investiţii“ şi care se aprobă în poziţii globale în listele programului de investiţii. 1.12. Notele de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivelor/categoriei de investiţii se centralizează prin structura de specialitate la nivelul Ministerului Sănătăţii şi se constituie în solicitări ale unităţilor sanitare în fundamentarea proiectului programului de investiţii odată cu proiectul de buget anual sau în fundamentarea unor programe/acţiuni, corelate cu strategia în politica investiţională sectorială. 1.13. Definitivarea proiectului programului de investiţii are în vedere limitele de cheltuieli bugetare stabilite de Ministerul Finanţelor Publice şi comunicate Ministerului Sănătăţii, strategia Ministerului Sănătăţii în politica investiţională sectorială şi solicitările unităţilor sanitare. 1.14. Proiectul programului de investiţii se aprobă de ordonatorul principal de credite odată cu aprobarea proiectului de buget anual şi constituie baza pentru introducerea acestuia în aplicaţia informatică a Ministerului Finanţelor Publice. 1.15. Odată cu aprobarea proiectului programului de investiţii, ordonatorul principal de credite aprobă şi notele de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivelor/categoriei de investiţii, elaborate de unităţile sanitare subordonate, ce fundamentează proiectul programului de investiţii. 2. Procedura specifică de alocare de fonduri pentru cheltuieli de natura investiţiilor unităţilor sanitare subordonate Ministerului Sănătăţii, din bugetul aprobat al ministerului 2.1. Odată cu aprobarea bugetului anual al Ministerului Sănătăţii prin legea anuală a bugetului de stat se aprobă şi programul de investiţii ce se prezintă ca anexă la bugetul ministerului. 2.2. După aprobarea bugetului Ministerului Sănătăţii, prevederile bugetare aferente cheltuielilor de natura investiţiilor se alocă unităţilor sanitare subordonate, prin referate aprobate de ordonatorul principal de credite, după constituirea reţinerii din prevederile aprobate cu această destinaţie, pentru asigurarea unei execuţii bugetare prudente, potrivit prevederilor legale. 2.3. În principal, prevederile bugetare aferente cheltuielilor de natura investiţiilor se alocă din bugetul Ministerului Sănătăţii unităţilor sanitare subordonate, în funcţie de modul de finanţare al acestora: a)de la titlul 71 „Active nefinanciare“ pentru unităţile sanitare subordonate finanţate integral de la bugetul de stat; b)de la titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice“ - articolul 51.02 „Transferuri de capital“ pentru unităţile sanitare subordonate finanţate integral din venituri proprii.2.4. Prevederile bugetare aferente obiectivelor de investiţii în continuare sau noi, nominalizate în listele de investiţii ale programului de investiţii anexă la bugetul ministerului, se alocă unităţilor sanitare subordonate care derulează astfel de obiective de investiţii, în baza notelor de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivelor, în limita prevederilor bugetare aprobate pentru fiecare obiectiv de investiţii în continuare sau nou. 2.5. Prevederile bugetare aferente categoriei „Alte cheltuieli de investiţii“, care se aprobă în poziţii globale în listele programului de investiţii, pe categorii de investiţii, se detaliază şi se alocă unităţilor sanitare din subordine de către ordonatorul principal de credite, prin referate de aprobare, în baza notelor de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării categoriei de investiţii. 2.6. În limita globală a prevederilor bugetare aprobate prin legea bugetară anuală la categoria „Alte cheltuieli de investiţii“, defalcată pe categorii de investiţii, ordonatorul principal de credite, în concordanţă cu strategia Ministerului Sănătăţii în politica investiţională sectorială, stabileşte priorităţile în alocarea prevederilor bugetare, aprobate pe destinaţii, unităţilor sanitare din subordine. 2.7. În acest sens, la nivelul structurilor de specialitate din Ministerul Sănătăţii se centralizează, pe categorii de investiţii, solicitările unităţilor sanitare subordonate formulate prin notele de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării categoriei de investiţii. 2.8. Notele de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării categoriei de investiţii, care se centralizează şi se prezintă ordonatorului principal de credite, pe categorii de investiţii, pot fi notele de fundamentare care au stat la baza elaborării proiectului programului de investiţii sau pot fi solicitate expres de Ministerul Sănătăţii, ulterior, până la alocarea fondurilor aprobate cu aceste destinaţii, unităţilor sanitare subordonate. 2.9. Solicitarea expresă, ulterioară elaborării proiectului programului de investiţii al Ministerului Sănătăţii, către unităţile sanitare subordonate de elaborare şi transmitere a notelor de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării categoriei de investiţii are în vedere: a)corelarea stabilirii priorităţilor strategiei ministerului în politica investiţională sectorială cu limitele prevederilor bugetare aprobate global pe categorii de investiţii prin legea bugetară anuală şi solicitările unităţilor sanitare subordonate; b)evaluarea şi fundamentarea unor programe/acţiuni, corelate cu strategia în politica investiţională sectorială, care fie nu au fost avute în vedere la elaborarea proiectului programului de investiţii, fie au apărut ulterior; c)modificarea strategiei ministerului în politica investiţională sectorială sau de câte ori Ministerul Sănătăţii consideră necesar.2.10. Solicitările unităţilor sanitare din subordine pentru obiective sau categorii de investiţii fără a fi însoţite de nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivelor/categoriei de investiţii, potrivit modelului orientativ din anexă, nu pot fi avute în vedere la elaborarea proiectului programului de investiţii sau la alocarea de fonduri din bugetul aprobat al Ministerului Sănătăţii. 2.11. De asemenea, notele de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivelor/categoriei de investiţii vor fi elaborate şi transmise Ministerului Sănătăţii numai la solicitarea acestuia. Cele care nu corespund acestei cerinţe nu sunt avute în vedere. 2.12. După stabilirea de către ordonatorul principal de credite a priorităţilor, odată cu referatul elaborat de structura de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii prin care se detaliază şi se aprobă repartizarea pe unităţi sanitare subordonate a limitelor globale aprobate pe categorii de investiţii, ordonatorul principal de credite aprobă şi notele de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării categoriei de investiţii, anexate la referat, pentru a fi cuprinse în programul de investiţii al ministerului. 2.13. Numai în situaţii excepţionale, apărute ca urgenţe sau pentru cazuri accidentale, care nu pot fi avute în vedere la elaborarea proiectului programului de investiţii sau la solicitarea expresă a Ministerului Sănătăţii, unităţile sanitare pot elabora şi formula pe parcursul anului note de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării categoriei de investiţii. 2.14. În situaţia identificării pe parcursul derulării procesului bugetar a posibilităţii susţinerii din bugetul aprobat al Ministerului Sănătăţii a situaţiilor de mai sus, ordonatorul principal de credite, odată cu aprobarea referatului elaborat de structura de specialitate din cadrul ministerului prin care se alocă prevederi bugetare unităţii sanitare subordonate, aprobă şi nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării categoriei de investiţii, anexată la referat, pentru a fi cuprinsă în programul de investiţii al ministerului. 2.15. În termen de 20 de zile lucrătoare de la finele fiecărui trimestru, structura de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii va prezenta ordonatorului principal de credite execuţia bugetară a fondurilor alocate cu destinaţia cheltuielilor de natura investiţiilor unităţilor sanitare din subordine, ce se va constitui în raport trimestrial de monitorizare privind derularea procesului investiţional ce va fi transmis Ministerului Finanţelor Publice. 2.16. Anexa face parte integrantă din prezenta metodologie. 2.17. Modelul notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivelor/categoriei de investiţii va fi utilizat de direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti şi pentru spitalele publice din reţeaua sanitară a autorităţilor administraţiei publice locale, care pot primi sume de la bugetul de stat şi din veniturile proprii ale Ministerului Sănătăţii, care se alocă prin transfer către autorităţile administraţiei publice locale, în condiţiile art. 1905 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare. ANEXĂ la metodologieNota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivelor/categoriei de investiţii şi alocării de fonduri pentru realizarea acesteia, ca document întocmit de unitatea sanitară aflată în subordinea Ministerului Sănătăţii, va fi elaborată conform modelului: NOTĂ DE FUNDAMENTARE privind necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivelor: „de investiţii în continuare“, „de investiţii noi“/categoriei de investiţii: „achiziţia de imobile“, „dotarea cu echipamente medicale/maşini/mijloace de transport/alte categorii de echipamente şi dotări independente“, „studii de prefezabilitate, fezabilitate şi alte studii aferente obiectivelor de investiţii“, „lucrări de consolidări clădiri“, „lucrări de reparaţii capitale“ etc., după caz Unitatea sanitară (denumire, scurt istoric, prezentarea activităţii specifice, aria şi impactul zonal) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............ Obiectul solicitării ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........... Justificarea necesităţii şi oportunităţii Necesitatea (scurtă prezentare privind situaţia existentă, deficienţe majore ale situaţiei actuale, aşteptări şi prognoze pe termen mediu şi lung, din care să rezulte necesitatea realizării obiectivelor/categoriei de investiţii) ........ ................ ................ ........ ............... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ......... Oportunitatea (încadrarea obiectivelor/categoriei de investiţii în politicile de investiţii generale, sectoriale sau regionale privind asigurarea calităţii serviciilor medicale prin dezvoltarea, modernizarea infrastructurii şi dotarea unităţilor sanitare, acte legislative care determină realizarea obiectivului/categoriei de investiţii) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........ ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........... Fondurile solicitate (valoarea totală estimată a obiectivului/categoriei de investiţii exprimată în mii lei cu TVA inclus, din care solicitată pentru anul în curs, după caz. În cazul lucrărilor de intervenţii, consolidări clădiri, reparaţii capitale etc., se va preciza dacă există sau nu documentaţii tehnico-economice aferente şi, după caz, costul acestora din valoarea totală estimată a categoriei de investiţii) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............ Fondurile alocate cu destinaţii similare (pentru obiectivele de investiţii în continuare, consolidări clădiri, reparaţii capitale, fondurile alocate de la începerea acestora, pentru celelalte categorii de investiţii fondurile alocate pe ultimii 3 ani, categoria de investiţii, descrierea realizărilor şi a restului de executat, gradul de utilizare a acestora, realizări, atingerea scopului, rezultate) ........ ................ ................ ............ ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........... Alte informaţii (existenţa personalului cu competenţe în utilizarea echipamentelor medicale, existenţa locaţiilor necesare pentru instalarea/punerea în funcţiune, după caz, a echipamentelor medicale, în cazul lucrărilor de intervenţii, consolidări clădiri, reparaţii capitale etc., se va preciza dacă există sau nu documentaţii tehnico-economice aferente, care au stat la baza elaborării notei de fundamentare, data estimată de începere şi finalizare a obiectivului/categoriei de investiţii sau durata acesteia etc.) ................ ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........... Documente justificative ataşate notei de fundamentare (tabele, hărţi, grafice, planşe desenate, fotografii etc., care să expliciteze situaţia existentă şi necesitatea realizării obiectivului/categoriei de investiţii, după caz) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........... Conducătorul unităţii sanitare, ........ ................ ......... Conducătorul structurii financiar-contabile, ........ ................ ..........


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 199/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 199 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 199/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu