Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.19 din 02.02.2016

pentru aprobarea Normelor de aplicare în Ministerul Apărării Naţionale a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 27/2014 privind finanţarea instituţiilor de învăţământ superior militar, de informaţii, de ordine publică şi de securitate naţională
ACT EMIS DE: Ministerul Apararii Nationale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 105 din 10 februarie 2016



SmartCity1

Pentru aplicarea prevederilor art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2014 privind finanţarea instituţiilor de învăţământ superior militar, de informaţii, de ordine publică şi de securitate naţională, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2015,având în vedere Avizul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice nr. 921 din 18 decembrie 2015,în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul apărării naţionale emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Normele de aplicare în Ministerul Apărării Naţionale a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 27/2014 privind finanţarea instituţiilor de învăţământ superior militar, de informaţii, de ordine publică şi de securitate naţională, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.Articolul 2Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul apărării naţionale, Mihnea Ioan Motoc ANEXĂNORME de aplicare în Ministerul Apărării Naţionale a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 27/2014 privind finanţarea instituţiilor de învăţământ superior militar, de informaţii, de ordine publică şi de securitate naţionalăCapitolul IDispoziţii generale Articolul 1În Ministerul Apărării Naţionale, finanţarea cheltuielilor instituţiilor de învăţământ superior militar se realizează potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 27/2014 privind finanţarea instituţiilor de învăţământ superior militar, de informaţii, de ordine publică şi de securitate naţională, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2015, denumită în continuare Ordonanţă, cu particularităţile detaliate în prezentele norme, determinate de specificul apartenenţei la organismul militar, precum şi cu respectarea principiilor de finanţare integrală din venituri proprii a instituţiilor de învăţământ superior, reglementate prin dispoziţiile actelor normative din domeniul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice.Articolul 2(1) Sistemul de finanţare a instituţiilor de învăţământ superior militar cuprinde:a)planificarea financiară, elaborarea şi aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli; b)execuţia bugetară; c)controlul şi evaluarea procesului bugetar; d)raportarea indicatorilor financiari. (2) Dimensionarea, funcţionarea şi modificarea sistemului de finanţare prevăzut la alin. (1) se desfăşoară cu respectarea următoarelor principii şi/sau cerinţe principale:a)finanţarea instituţiilor de învăţământ superior militar se realizează pe bază de autonomie financiară în ceea ce priveşte activităţile de planificare financiară, programare bugetară, elaborare şi aprobare a bugetelor proprii, precum şi derularea procesului bugetar, în acord cu statutul de autonomie universitară şi responsabilităţile ce le revin în formarea şi perfecţionarea resurselor umane în Ministerul Apărării Naţionale; b)responsabilitatea asigurării, în bugetele proprii ale instituţiilor de învăţământ superior militar, a sumelor prevăzute la art. 2 alin. (2) din Ordonanţă revine directorilor de programe majore sau ordonatorilor de credite ierarhic superiori în finanţarea cărora se află instituţiile de învăţământ superior militar; c)responsabilitatea realizării veniturilor proprii şi utilizării acestora în condiţii de eficienţă şi legalitate, pentru destinaţiile aprobate prin Ordonanţă, revine conducătorilor instituţiilor de învăţământ superior militar, potrivit prevederilor actelor normative referitoare la rolul şi responsabilităţile ordonatorilor terţiari de credite; d)sprijinul instituţional, logistic sau de luptă al instituţiilor de învăţământ superior militar se realizează prin grija directorilor de programe majore care au calitatea de ordonatori de credite sau a ordonatorilor de credite ierarhic superiori în finanţarea cărora se află instituţiile de învăţământ superior militar, împreună cu structurile care coordonează instituţiile de învăţământ superior militar din punct de vedere administrativ, care pot emite precizări în acest sens; e)la declararea stării de asediu, mobilizare sau război, finanţarea instituţiilor de învăţământ superior militar se realizează potrivit reglementărilor speciale elaborate de Ministerul Finanţelor Publice şi actelor normative specifice din Ministerul Apărării Naţionale. Capitolul IIPlanificarea financiară, elaborarea şi aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli Articolul 3(1) În procesul de planificare financiară, instituţiile de învăţământ superior militar estimează volumul veniturilor proprii pe care urmează să le realizeze şi determină necesarul de fonduri financiare pentru finanţarea cheltuielilor curente şi de capital, în perioada de plan stabilită prin actele normative în vigoare.(2) Planificarea financiară se concretizează în proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, documentul de conducere a activităţii financiar-contabile şi principalul instrument în baza căruia se desfăşoară activitatea economică şi administrativă a instituţiei. Articolul 4(1) În bugetele de venituri şi cheltuieli ale instituţiilor de învăţământ superior militar se prevăd fondurile necesare finanţării cheltuielilor curente şi de capital, atât la partea de venituri, cât şi la cea de cheltuieli, mai puţin sumele necesare achiziţionării bunurilor şi serviciilor prevăzute la art. 21 din Ordonanţă.(2) Sumele pentru achiziţionarea bunurilor şi serviciilor prevăzute la art. 21 din Ordonanţă se planifică şi se prevăd în proiectele de buget ale ordonatorilor de credite ierarhic superiori, în finanţarea cărora se află instituţiile de învăţământ superior militar, în baza solicitării acestora, se programează potrivit dispoziţiilor în vigoare în anul bugetar respectiv şi se repartizează în bugetele autorităţilor contractante competente, în calitate de utilizator de credite bugetare. (3) Ordonatorii de credite ierarhic superiori, în finanţarea cărora se află instituţiile de învăţământ superior militar, instituie măsuri de verificare a modului de respectare a prevederilor alin. (1) şi (2). Articolul 5 (1) La fundamentarea bugetului de venituri şi cheltuieli, pentru realizarea bunei gestiuni financiare, sarcinile de finanţare se prioritizează în funcţie de importanţa obiectivelor şi misiunilor instituţiei, fiind interzise supraestimarea realizării veniturilor proprii şi majorarea nejustificată a cheltuielilor prevăzute să se suporte din sume alocate de la bugetul de stat.(2) Răspunderea pentru modul de fundamentare a bugetului de venituri şi cheltuieli revine rectorului/conducătorului instituţiei de învăţământ superior militar.(3) În activitatea de fundamentare a bugetului propriu şi dimensionarea veniturilor şi cheltuielilor, instituţiile de învăţământ superior militar vor avea în vedere obiectivele şi sarcinile de finanţare care se realizează prin intermediul şcolilor de aplicaţie/centrelor de perfecţionare ale armelor şi serviciilor aflate în coordonare. Articolul 6 (1) În scopul fundamentării eficiente a bugetelor şi raţionalizării utilizării resurselor financiare la nivelul Ministerului Apărării Naţionale, instituţiile de învăţământ superior militar îşi stabilesc şi inventariază anual toate obiectivele şi sarcinile, potrivit prevederilor standardelor 5 „Obiective" şi 6 „Planificarea" din Codul controlului intern/managerial al entităţilor publice, aprobat prin Ordinul secretarului general al Guvernului nr. 400/2015. (2) Activitatea prevăzută la alin. (1) se desfăşoară pe baza concepţiei de realizare a sprijinului instituţional, logistic sau de luptă al acestora, comunicate de ordonatorii de credite ierarhic superiori, în finanţarea cărora se află instituţiile de învăţământ superior militar.(3) Concepţia prevăzută la alin. (2) se concretizează în detalierea bunurilor, serviciilor şi/sau lucrărilor care urmează să fie asigurate prin grija altor structuri din Ministerul Apărării Naţionale. (4) Bunurile şi serviciile asigurate prin grija altor structuri din Ministerul Apărării Naţionale se pun la dispoziţia instituţiilor de învăţământ superior militar şi se utilizează cu titlu gratuit, în condiţiile prevăzute de art. 21 alin. (2) din Ordonanţă. Articolul 7Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte potrivit calendarului stabilit prin dispoziţiile legale din domeniul finanţelor publice şi se aprobă de rectorul/conducătorul instituţiei de învăţământ superior militar, cu acordul ordonatorului de credite ierarhic superior, în finanţarea căruia se află instituţiile de învăţământ superior militar. Capitolul IIIExecuţia bugetară Articolul 8(1) Bugetele de venituri şi cheltuieli, elaborate şi aprobate în condiţiile prevăzute la cap. II, se execută potrivit dispoziţiilor legale în vigoare referitoare la utilizarea fondurilor publice, potrivit controlului financiar preventiv propriu şi controlului intern/managerial.(2) În procesul execuţiei bugetare, rectorul/conducătorul instituţiei de învăţământ superior militar dispune implementarea instrumentelor de control intern/managerial pentru realizarea bunei gestiuni financiare, urmărind asigurarea legalităţii, regularităţii, economicităţii, eficacităţii şi eficienţei în utilizarea fondurilor publice şi în administrarea patrimoniului public. Articolul 9 (1) Instituţiile de învăţământ superior militar au obligaţia de a urmări realizarea veniturilor prevăzute în bugetele de venituri şi cheltuieli, la termenele şi în volumul aprobat, pentru asigurarea oportună a disponibilităţilor din care se efectuează plata cheltuielilor curente şi de capital.(2) Veniturile provenind din sume alocate de la bugetul de stat, potrivit prevederilor art. 2 alin. (2) din Ordonanţă, se asigură pe baza procedurii de cerere de fonduri, cu justificarea utilizării acestora.(3) Ordonatorii de credite ierarhic superiori, în finanţarea cărora se află instituţiile de învăţământ superior militar, asigură alimentarea cu sumele prevăzute la alin. (2) astfel încât la finele exerciţiului bugetar să nu existe excedente din sumele alocate de la bugetul statului în conturile de disponibilităţi ale instituţiilor de învăţământ superior militar. Articolul 10(1) Rectorii/Conducătorii instituţiilor de învăţământ superior militar solicită ordonatorilor de credite ierarhic superiori, în finanţarea cărora se află instituţiile de învăţământ superior militar, acordul de modificare a bugetelor de venituri şi cheltuieli în situaţia nerealizării veniturilor aprobate, pe baza estimărilor efectuate, prezentând şi planurile de restructurare a activităţilor care nu mai pot fi finanţate.(2) În situaţia încasării unor venituri peste prevederile bugetare se aplică principiul potrivit căruia sumele aprobate prin buget la partea de venituri reprezintă limite minime, instituţiile de învăţământ superior militar având dreptul de a le reţine şi utiliza. Utilizarea se va face numai după modificarea corespunzătoare a bugetelor. Articolul 11(1) Sumele încasate de instituţiile de învăţământ superior militar se reţin şi utilizează sub forma veniturilor proprii, dacă prin lege nu li se stabilesc altă destinaţie.(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), se utilizează pentru realizarea de investiţii sumele provenite din valorificarea activelor fixe sau a altor bunuri materiale, în condiţiile legii. Capitolul IVControlul şi evaluarea procesului bugetar Articolul 12(1) Procesul bugetar organizat şi derulat la nivelul instituţiilor de învăţământ superior militar este supus evaluării şi controlului intern, sub următoarele forme:a)controlul intern/managerial, organizat prin grija organelor de conducere proprii; b)controlul financiar preventiv propriu şi delegat, după caz. (2) Formele de evaluare şi control extern stabilite prin lege, aplicabile instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii, se aplică în mod corespunzător şi instituţiilor de învăţământ superior militar.(3) Auditul public intern la nivelul instituţiilor de învăţământ superior militar se realizează de către Direcţia audit intern, conform legislaţiei aplicabile în domeniu.(4) Ordonatorul principal de credite poate dispune structurilor abilitate din Ministerul Apărării Naţionale efectuarea de verificări şi controale privind modul de formare şi utilizare a fondurilor publice la instituţiile de învăţământ superior militar. Articolul 13(1) În cadrul organizării şi exercitării controlului financiar preventiv propriu la instituţiile de învăţământ superior militar se instituie proceduri specifice de control al solicitării, utilizării şi justificării sumelor acordate de la bugetul de stat, în condiţiile prevăzute la art. 2 alin. (2) din Ordonanţă.(2) Ordonatorii de credite ierarhic superiori, în finanţarea cărora se află instituţiile de învăţământ superior militar, dispun măsurile necesare pentru verificarea periodică şi sistematică a următoarelor procese:a)elaborarea şi aprobarea proiectelor de buget ale instituţiilor de învăţământ superior militar; b)modul de solicitare a fondurilor de către instituţiile de învăţământ superior militar, în baza prevederilor art. 2 alin. (2) din Ordonanţă; c)alimentarea conturilor de disponibilităţi ale instituţiilor de învăţământ superior militar, prin cuprinderea acestei operaţiuni în sfera controlului financiar preventiv propriu; d)fundamentarea solicitării modificărilor bugetelor pe parcursul exerciţiului bugetar. Capitolul VRaportarea indicatorilor financiari Articolul 14Raportarea indicatorilor financiari reprezintă procesul de transmitere a datelor şi informaţiilor cu caracter financiar-contabil, între elementele sistemului de finanţare, pentru asigurarea oportună şi în volumul cerut, în limitele aprobate prin buget, a fondurilor necesare desfăşurării activităţii instituţiilor de învăţământ superior militar. Articolul 15 (1) Transmiterea datelor şi informaţiilor cu caracter financiar-contabil se realizează, în principal, între ordonatorii de credite ierarhic superiori, în finanţarea cărora se află instituţiile de învăţământ superior militar şi acestea.(2) În sensul prevederilor alin. (1), prin date şi informaţii cu caracter financiar-contabil se înţelege:a)proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli; b)cererea lunară de fonduri; c)situaţia justificativă a cererii lunare de fonduri; d)situaţia utilizării fondurilor până la o anumită dată; e)situaţia financiară, trimestrială sau anuală; f)alte documente statistice, stabilite potrivit reglementărilor financiar-contabile aplicabile instituţiilor publice. Articolul 16Modelul şi procedurile de transmitere a datelor şi informaţiilor cu caracter financiar-contabil prevăzute la art. 15 alin. (2) lit. a)-e) se stabilesc de către ordonatorii de credite ierarhic superiori, în finanţarea cărora se află instituţiile de învăţământ superior militar, în funcţie de specificul fiecărei instituţii şi se comunică acestora în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentelor norme. Capitolul VIDispoziţii tranzitorii şi finale Articolul 17 (1) Autorităţile contractante delegate şi ordonatorii de credite ierarhic superiori, în finanţarea cărora se află instituţiile de învăţământ superior militar, asigură, la cererea instituţiilor de învăţământ superior militar, consultanţă şi asistenţă de specialitate în domeniul achiziţiilor publice a bunurilor şi serviciilor care fac obiectul suportării din veniturile proprii ale instituţiilor de învăţământ superior militar.(2) Instituţiile de învăţământ superior militar îşi organizează şi conduc contabilitatea astfel încât să asigure evidenţa cantitativă şi valorică distinctă a bunurilor materiale, pe surse de finanţare. Articolul 18Directorii de programe majore şi ordonatorii de credite ierarhic superiori în finanţarea cărora se află instituţiile de învăţământ superior militar, precum şi structurile centrale ale Ministerului Apărării Naţionale cu responsabilităţi în domeniu pot emite precizări pentru aplicarea unitară a prevederilor art. 21 din Ordonanţă şi a prezentelor norme. Articolul 19Nerespectarea dispoziţiilor prezentelor norme atrage răspunderea materială, disciplinară, contravenţională sau penală, după caz, a persoanelor vinovate, în condiţiile legii.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 19/2016

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 19 din 2016
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 19/2016
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu