ORDIN Nr. 1810
din 9 iunie 2010
pentru aprobarea
Precizarilor privind modul de încasare a fondurilor banesti primite sub forma
de donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 395 din 15 iunie 2010
In temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi
completările ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Precizările privind modul
de încasare a fondurilor băneşti primite sub formă de
donaţii pentru diminuarea efectelor crizei economice, prevăzute în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Instituţiile publice implicate, precum
şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene
şi a municipiului Bucureşti, inclusiv unităţile lor
subordonate, vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a
dispoziţiilor prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXĂ
PRECIZĂRI
privind modul de încasare a fondurilor
băneşti primite sub formă de donaţii pentru diminuarea
efectelor crizei economice
Art. 1. - Sumele donate pentru diminuarea efectelor
crizei economice constituie venituri ale bugetului de stat şi pot fi
achitate în numerar sau prin virament, în contul 20.37.01.02 „Venituri ale
bugetului de stat - Donaţii pentru diminuarea efectelor crizei
economice", deschis la Trezoreria Statului.
Art. 2. - (1) Donaţiile pentru diminuarea
efectelor crizei economice pot fi achitate de către persoanele fizice
şi prin intermediul angajatorilor, în limita maximă a sumelor
datorate de angajator acestora, pe baza dispoziţiei scrise a donatorilor
în care vor preciza cuantumul sumelor care se donează, precum şi
dacă doresc ca informaţiile privind identitatea şi sumele donate
să fie făcute publice.
(2) Donaţiile pentru diminuarea efectelor crizei
economice care se virează de către persoanele fizice prin intermediul
angajatorilor instituţii publice se achită de către acestea din
conturile de cheltuieli bugetare sau de disponibilităţi, după
caz, din care se achită obligaţiile către persoanele fizice
donatoare.
Art. 3. - Persoanele care nu doresc publicarea
informaţiilor privind identitatea şi sumele donate pe site-ul
Ministerului Finanţelor Publice vor avea în vedere ca în ordinul de
plată sau în chitanţa pentru încasarea de impozite, taxe şi
contribuţii prin care se achită donaţiile, la rubrica
destinată codului de identificare fiscală al beneficiarului, să
se înscrie codul de identificare fiscală atribuit Trezoreriei Statului
(8609468).
Art. 4. - Precizări privind achitarea prin
virament a sumelor aferente donaţiilor pentru diminuarea efectelor crizei
economice
4.1. Donaţiile pentru diminuarea efectelor crizei
economice, se achită prin virament, direct sau prin angajatori, în contul
prevăzut la art. 1, deschis la Activitatea de Trezorerie şi
Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti.
4.2. Sumele donate prin intermediul angajatorilor vor
fi achitate de către aceştia, pe bază de ordine de plată,
întocmite distinct pentru fiecare donator.
4.3. In ordinul de plată prin care donatorii sau
angajatorii acestora achită sume în contul prevăzut la art. 1 se va
avea în vedere înscrierea la rubricile destinate beneficiarului a
următoarelor informaţii:
a) în rubrica „Beneficiar" se vor înscrie: numele
şi prenumele persoanei fizice donatoare sau Bugetul de stat - donaţii;
b) în rubrica „Codul de identificare fiscală"
se va înscrie codul de identificare fiscală al persoanei fizice donatoare,
în cazul donatorilor care doresc publicarea pe site-ul Ministerului
Finanţelor Publice a informaţiilor privind identitatea şi sumele
donate, sau codul de identificare fiscală atribuit Trezoreriei Statului
(8609468), în cazul în care donatorii nu doresc publicarea pe site-ul
Ministerului Finanţelor Publice a informaţiilor privind identitatea
şi sumele donate, după caz;
c) în rubrica „Cod IBAN beneficiar" se va înscrie
codul IBAN RO80TREZ70020370102XXXXX;
d) în rubrica destinată băncii
beneficiarului se va înscrie Trezoreria operativă a municipiului
Bucureşti.
Art. 5. - Precizări privind achitarea în numerar a
sumelor aferente donaţiilor pentru diminuarea efectelor crizei economice
5.1. Donaţiile pentru diminuarea efectelor crizei
economice se achită în numerar, direct sau prin angajatori, în contul
prevăzut la art. 1, deschis la unităţile Trezoreriei Statului în
raza cărora îşi au domiciliul persoanele fizice donatoare.
5.2. Persoanele fizice care achită donaţii
pentru diminuarea efectelor crizei economice în numerar la ghişeele
unităţilor Trezoreriei Statului şi care nu doresc publicarea informaţiilor
privind identitatea şi sumele donate vor completa o declaraţie
scrisă în acest sens, iar unităţile Trezoreriei Statului vor
încasa sumele respective pe codul de identificare fiscală atribuit
Trezoreriei Statului (8609468).
5.3. Angajatorii instituţii publice care primesc
sume în numerar de la donatori cu domiciliul fiscal în raza altei
unităţi a Trezoreriei Statului decât cea a angajatorului depun sumele
astfel încasate în contul 50.05 „Disponibil din sume de mandat şi în
depozit", deschis la unitatea Trezoreriei Statului la care îşi are
deschise conturile instituţia publică. Concomitent cu depunerea
sumelor în numerar, instituţia publică va prezenta unităţii
Trezoreriei Statului ordine de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) prin
care virează donaţiile respective în contul 20.37.01.02 „Venituri ale
bugetului de stat - Donaţii pentru diminuarea efectelor crizei
economice", întocmite potrivit precizărilor de la art. 4.
5.4. Angajatorii instituţii publice care primesc
sume în numerar de la donatori cu domiciliul fiscal în raza aceleiaşi
unităţi a Trezoreriei Statului cu cea a angajatorului depun sumele
astfel încasate direct în contul 20.37.01.02 „Venituri ale bugetului de stat -
Donaţii pentru diminuarea efectelor crizei economice", pe bază
de chitanţe pentru încasarea de impozite, taxe şi contribuţii
întocmite distinct pentru fiecare donator.
5.5. In chitanţa pentru încasarea de impozite,
taxe şi contribuţii, prin care donatorii sau angajatorii
prevăzuţi la pct. 5.4 achită sume în contul prevăzut la
art. 1, se va avea în vedere înscrierea la rubricile destinate beneficiarului a
următoarelor informaţii:
a) în rubrica „Pentru" se vor înscrie: numele
şi prenumele persoanei fizice donatoare sau Bugetul de stat - donaţii.
b) în rubrica „Codul de identificare fiscală"
se va înscrie codul de identificare fiscală al persoanei fizice donatoare,
în cazul donatorilor care doresc publicarea pe site-ul Ministerului
Finanţelor Publice a informaţiilor privind identitatea şi sumele
donate, sau codul de identificare fiscală atribuit Trezoreriei Statului
(8609468), în cazul în care donatorii nu doresc publicarea pe site-ul
Ministerului Finanţelor Publice a informaţiilor privind identitatea
şi sumele donate, după caz.
Art. 6. -In sensul prezentelor precizări, prin angajator
se înţelege persoana juridică care acordă drepturi
băneşti unei persoane fizice.
Art. 7. - (1) Datele de identificare ale persoanelor
fizice care donează sume pentru diminuarea efectelor crizei economice în
contul 20.37.01.02 „Venituri ale bugetului de stat - Donaţii pentru
diminuarea efectelor crizei economice" şi sumele donate urmează
a fi publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice în termen de 10
zile de la expirarea lunii curente pentru luna precedentă.
(2) Situaţia persoanelor şi a sumelor donate
pentru diminuarea efectelor crizei economice se transmite Ministerului
Finanţelor Publice în termen de 5 zile de la expirarea lunii curente
pentru luna precedentă, potrivit modelului transmis unităţilor
Trezoreriei Statului.