ORDIN Nr. 1807
din 31 iulie 2006
pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de ocupare a
posturilor vacante temporar de personal contractual din aparatul propriu al
Ministerului Justitiei
ACT EMIS DE:
MINISTERUL JUSTITIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 703 din 16 august 2006
In conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr.
83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul justiţiei emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi
desfăşurarea concursului de ocupare a posturilor vacante temporar de personal
contractual din aparatul propriu al Ministerului Justiţiei, prevăzut în anexa
care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţia pentru resurse umane şi relaţii cu
Consiliul Superior al Magistraturii va duce la îndeplinire dispoziţiile
prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul justiţiei,
Dan Cristian Stoica,
secretar de stat
ANEXA
REGULAMENT
privind organizarea şi desfăşurarea concursului de
ocupare a posturilor vacante temporar de personal contractual din aparatul propriu al
Ministerului Justiţiei
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Dispoziţiile prezentului regulament se aplică
în cazul ocupării prin concurs a posturilor de personal contractual vacante
temporar, pentru o perioadă de cel puţin două luni, din aparatul propriu al
Ministerului Justiţiei, în condiţiile legii.
Art. 2. - Poate ocupa o funcţie salarizată în baza
dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul
de stabilire a salariilor de bază pentru personalul contractual din sectorul
bugetar, cu modificările şi completările ulterioare, pentru o perioadă
determinată de timp, persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) este cetăţean român cu domiciliul în România;
b) are capacitate deplină de exerciţiu;
c) are studii ce corespund funcţiei;
d) nu are antecedente penale;
e) este apt din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei;
f) a promovat concursul organizat potrivit prezentului
regulament.
Art. 3. - (1) Pentru înscrierea la concurs, candidaţii
vor prezenta:
a) copie a actului de identitate;
b) copie a certificatului de căsătorie, în cazul în care numele de pe actul de studii este diferit de cel de pe actul
de identitate;
c) copie a actului doveditor al studiilor urmate;
d) curriculum vitae;
e) copie a carnetului de muncă;
f) adeverinţă medicală care să ateste că persoana care
se înscrie este aptă pentru exercitarea funcţiei;
g) declaraţie pe propria răspundere privind lipsa
antecedentelor penale şi conformitatea cu originalul a copiilor actelor cerute
la lit. a), b), c) şi e);
h) dovada achitării taxei de înscriere la concurs.
(2) In momentul angajării,
candidaţii declaraţi admişi îşi completează dosarul cu certificatul de cazier
judiciar şi prezintă originalul documentelor depuse în copie la dosarul de
înscriere, pentru verificarea conformităţii acestor copii cu originalul.
(3) Cuantumul taxei de concurs
se stabileşte prin ordin al ministrului justiţiei, astfel încât să acopere
costurile necesare organizării şi desfăşurării concursului.
CAPITOLUL II
Organizarea şi desfăşurarea concursului
Art. 4. - (1) Data şi locul susţinerii concursului,
numărul posturilor vacante, condiţiile specifice pentru ocuparea fiecărui post,
tematica şi bibliografia, regulamentul, datele de contact, termenul limită
pentru depunerea actelor de înscriere la concurs şi cuantumul taxei de concurs
se aduc la cunoştinţă celor interesaţi prin afişare la sediul Ministerului
Justiţiei şi pe pagina web a instituţiei, cu cel puţin 8 zile lucrătoare
înainte de data fixată pentru susţinerea concursului.
(2) In situaţia în care se modifică data sau locul
desfăşurării concursului, se va publica un nou anunţ prin mijloacele prevăzute
la alin. (1), cu cel puţin două zile lucrătoare înainte de data susţinerii
primei probe de concurs.
Art. 5. - (1) Cererea de înscriere împreună cu actele
prevăzute la art. 3 alin. (1) se depun cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte
de data fixată pentru susţinerea concursului, la secretariatul comisiei de
organizare a concursului din
cadrul Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al
Magistraturii din Ministerul Justiţiei. Cererea de înscriere va fi adresată
directorului Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al
Magistraturii.
(2) Formularul-tip pentru cererea de înscriere este
pus la dispoziţia candidaţilor de secretariatul comisiei de organizare a
concursului, fiind publicat şi pe pagina web a Ministerului Justiţiei. Pe
aceeaşi pagină se publică şi modelul de curriculum vitae european, ce trebuie
ataşat la dosarul candidatului.
(3) In cuprinsul cererii de înscriere la concurs
candidatul specifică:
a) direcţia pentru care
doreşte să susţină concursul;
b) lista actelor depuse la dosarul de concurs.
(4) Comisia de organizare a concursului are obligaţia
de a verifica dosarele candidaţilor cu cel puţin două zile lucrătoare înainte
de data desfăşurării primei probe a concursului. Cererile de înscriere la
concurs sunt respinse dacă nu sunt însoţite de actele prevăzute la art. 3 alin.
(1) sau dacă din actele depuse nu rezultă îndeplinirea condiţiilor specifice
pentru ocuparea postului.
(5) Rezultatul verificărilor
se afişează la sediul Ministerului Justiţiei şi se publică pe pagina web a
Ministerului Justiţiei în aceeaşi zi.
Art. 6. - (1) In funcţie de specificul posturilor
scoase la concurs, ministrul justiţiei stabileşte prin ordin comisia de
organizare a concursului, comisia sau comisiile de examinare, precum şi comisia
de soluţionare a contestaţiilor.
(2) Fiecare comisie are în componenţa sa un
preşedinte, membri şi un secretar.
(3) Comisia de organizare a concursului se constituie
înainte de data publicării anunţului de concurs şi
este formată, în principal, din persoane din cadrul Direcţiei pentru resurse
umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii.
(4) Comisia sau comisiile de examinare şi comisia de
soluţionare a contestaţiilor se constituie cu minimum 3 zile lucrătoare înainte
de desfăşurarea concursului. Preşedinţii acestor comisii stabilesc
responsabilităţile şi termenele de realizare ale acestora pentru fiecare membru
în procesul de recrutare şi selecţie.
(5) Din comisia de examinare
sau din comisia de soluţionare a contestaţiilor nu pot face parte acele
persoane care sunt soţi, rude sau afini până la gradul al IV-lea inclusiv cu
oricare dintre candidaţii înscrişi la concurs.
(6) O persoană nu poate fi membru decât al uneia
dintre comisiile menţionate la alin. (1), în cadrul aceluiaşi concurs.
(7) Fiecare membru al comisiei de examinare sau al
comisiei de soluţionare a contestaţiilor semnează după numirea ca membru o
declaraţie pe propria răspundere în care precizează că:
a) nu se află în vreuna dintre situaţiile de
incompatibilitate prevăzute la alin. (5);
b) va respecta secretul şi confidenţialitatea
lucrărilor comisiei şi a variantelor de subiecte ce vor fi elaborate.
(8) Membrii comisiei de organizare a concursului, ai comisiei de examinare şi ai comisiei de soluţionare a
contestaţiilor vor fi retribuiţi pentru munca depusă, în condiţiile Hotărârii
Guvernului nr. 257/2005 privind înfiinţarea pe lângă Ministerul Justiţiei a
unei activităţi finanţate integral din venituri
proprii.
Art. 7. - (1) Comisia de organizare a concursului are,
în principal, următoarele atribuţii:
a) primeşte, verifică cererile de înscriere şi actele
depuse la dosarul candidatului, conform art. 3 alin. (1), şi respinge cererile
de înscriere candidaţilor care nu îndeplinesc toate condiţiile pentru a putea
participa la concurs;
b) îndeplineşte atribuţiile specifice în legătură cu
organizarea şi desfăşurarea concursului;
c) asigură afişarea rezultatelor verificării
dosarelor candidaţilor;
d) asigură afişarea rezultatelor probei de concurs şi
a rezultatelor finale ale concursului;
e) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare
pentru buna desfăşurare a concursului.
(2) Comisia de examinare are următoarele atribuţii
principale:
a) stabileşte planul interviului şi realizează
interviul;
b) notează pentru fiecare candidat interviul;
c) transmite în scris Direcţiei pentru resurse umane
şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii, prin secretariatul comisiei,
rezultatele concursului pentru a fi comunicate candidaţilor.
(3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are
următoarele atribuţii principale:
a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu
privire la notarea probei de concurs;
b) transmite, prin secretariatul comisiei, Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul
Superior al Magistraturii rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate
candidaţilor.
(4) Secretariatul comisiei de examinare are
următoarele atribuţii principale:
a) veghează la respectarea procedurii de organizare şi
desfăşurare a concursului;
b) întocmeşte, redactează şi semnează alături de
comisia de examinare întreaga documentaţie privind activitatea specifică a
acesteia, inclusiv procesele-verbale ale fiecărei sesiuni de lucru a comisiei;
c) asigură transmiterea rezultatelor concursului
Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al
Magistraturii, pentru a fi comunicate candidaţilor;
d) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare
pentru buna desfăşurare a concursului.
(5) Secretariatul comisiei de soluţionare a
contestaţiilor îndeplineşte în mod corespunzător atribuţiile prevăzute la alin.
(4) lit. b) şi c).
Art. 8. - (1) Tematica pentru probele de concurs se
propune de către conducătorii compartimentelor în care există posturi vacante
scoase la concurs, în acord cu specificaţiile posturilor vacante, şi se
prezintă spre aprobare ministrului justiţiei de către Direcţia pentru resurse
umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii.
(2) Examinarea candidaţilor se
va face prin susţinerea unui interviu, în funcţie de cerinţele generale ale
postului pentru care se candidează şi, dacă este cazul, a unei probe practice.
Probele de concurs care se vor susţine se precizează în anunţul de concurs şi
se aprobă prin ordin al ministrului justiţiei.
Art. 9. - (1) Strategia şi planul de interviu vor
conţine elemente care să se evidenţieze în persoana candidatului:
a) abilităţile de comunicare;
b) factorii care motivează sau demotivează
candidatul;
c) gândirea sintetică;
d) rezistenţa la stres;
e) comportamentul în situaţiile de criză;
f) cunoştinţele impuse de post;
g) abilităţile şi competenţele impuse de post (extrase
din caracterul sarcinilor de îndeplinit);
h) aptitudinile impuse de post (extrase din analiza sferei relaţionale).
(2) Intrebările şi răspunsurile la interviu se
înregistrează audio. In acest sens, în cuprinsul cererii de înscriere la
concurs, candidaţii îşi vor exprima acordul în vederea înregistrării
interviului, urmând ca această înregistrare să fie pusă la dispoziţia comisiei
de soluţionare a contestaţiilor, dacă este cazul.
(3) Planul interviului se afişează pe uşa sălii de
concurs şi pe pagina web a Ministerului Justiţiei după încheierea interviului.
(4) Candidaţii sunt consideraţi admişi la proba
interviului dacă obţin minimum nota 5.
(5) Rezultatele interviului pot fi contestate în
termen de 24 de ore de la afişare. Contestaţia se depune la secretariatul
comisiei de organizare a concursului din cadrul Direcţiei pentru resurse umane
şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii din Ministerul Justiţiei.
(6) Contestaţiile se soluţionează de către comisia de
soluţionare a contestaţiilor în termen de 24 de ore de la expirarea termenului
prevăzut la alin. (5).
Art. 10. - (1) In funcţie de
condiţiile specifice de concurs, candidaţii pot susţine o probă suplimentară,
aplicaţie practică.
(2) Au dreptul de a susţine proba practică doar acei
candidaţi care au fost declaraţi admişi la proba interviului.
(3) Proba practică se susţine în termen de 24 de ore
de la expirarea termenului prevăzut la art. 9 alin. (5) sau de la afişarea
rezultatelor contestaţiilor.
(4) Criteriile de evaluare şi modul de notare a
candidaţilor la proba practică se stabilesc de comisia de examinare, în funcţie
de natura posturilor vacante scoase la concurs.
(5) Rezultatele la proba practică se afişează în
termen de maximum 24 de ore de la data susţinerii probei.
(6) Pentru a fi declaraţi admişi la proba practică,
candidaţii trebuie să obţină cel puţin nota 5.
(7) Rezultatele obţinute la proba practică pot fi
contestate numai în cazul în care sunt materializate pe hârtie ori pe un alt
suport stabil de stocare a datelor.
(8) Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate la
proba practică pot depune contestaţie la secretariatul comisiei de organizare a
concursului din cadrul Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul
Superior al Magistraturii din Ministerul Justiţiei, în termen de 24 de ore de
la data afişării rezultatelor.
(9) Contestaţiile se soluţionează de către comisia de
soluţionare a contestaţiilor în termen de 24 de ore de la expirarea termenului
prevăzut la alin. (8).
Art. 11. - (1) Aprecierea notei pentru interviu şi,
dacă este cazul, pentru proba practică se face pe baza unui punctaj stabilit de
toţi membrii comisiei de examinare.
(2) Baremul de corectare corespunzător probei
practice şi modul de notare a etapelor interviului se afişează pe uşa fiecărei
săli de concurs şi pe pagina web a Ministerului Justiţiei după încheierea
fiecărei probe de concurs.
(3) Notele acordate se trec în litere şi cifre în
borderoul de notare, care este semnat pe fiecare filă de comisia de examinare.
(4) Nota finală a fiecărei probe de concurs este
media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei de examinare.
(5) Nota finală a concursului este media aritmetică a
probelor de concurs.
(6) Media generală (nota) de promovare a concursului
este cel puţin 5.
Art. 12. - (1) Admiterea candidaţilor reuşiţi la
concurs se face în ordinea descrescătoare a notelor finale obţinute, în funcţie
de posturile vacante pentru care fiecare candidat s-a înscris.
(2) Dacă notele obţinute sunt egale, se organizează un
interviu suplimentar în faţa aceleiaşi comisii de concurs, având drept scop
departajarea candidaţilor.
CAPITOLUL III
Dispoziţii finale
Art. 13. - (1) Comisia de examinare, în termen de cel
mult 5 zile de la data finalizării concursului, predă întregul material de
concurs Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al
Magistraturii din Ministerul Justiţiei.
(2) Dosarele, lucrările scrise, procesele-verbale
referitoare la ceilalţi candidaţi şi alte lucrări privind concursul se
arhivează şi se păstrează potrivit nomenclatoarelor arhivistice.
Art. 14. - (1) Candidatul admis trebuie să se prezinte la post în maximum 15 zile de la data afişării
rezultatelor finale. In cazul în care candidatul admis nu poate respecta
termenul menţionat, acesta înaintează o cerere motivată, în scris, directorului
Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al
Magistraturii, în care prezintă motivele întârzierii şi termenul la care se
poate prezenta la post.
(2) Contractul de muncă se încheie pe perioada
absenţei titularului postului temporar vacant.
(3) In cazul neprezentării la post la termenul
stabilit, postul este declarat vacant, urmând să se comunice următoarei
persoane, declarată reuşită la concurs, posibilitatea de a se angaja pe postul
respectiv.
Art. 15. - Fişele interviului şi procesele-verbale
privind rezultatele concursului se anexează la dosarele personale ale
candidaţilor declaraţi admişi.
Art. 16. - Nerespectarea prevederilor regulamentului de
concurs de către comisiile prevăzute la art. 6 alin. (1) constituie faptă de
natură a atrage răspunderea disciplinară a persoanei vinovate. Neîndeplinirea
sau îndeplinirea defectuoasă a responsabilităţilor stabilite de preşedinţii
comisiilor menţionate la art. 6 alin. (1) atrage neplata sau reducerea
corespunzătoare a indemnizaţiei plătite pentru participarea în aceste comisii.