E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1688 din 22 decembrie 2004

pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii si familiei nr. 598/2003 privind elaborarea sintezelor nationale in cadrul subprogramului 1.4 "Evaluarea starii de sanatate si a factorilor de risc"

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 89 din 26 ianuarie 2005


SmartCity3


    Vazand Referatul de aprobare nr. O.B. 14.916/2004 al Directiei generale sanatate publica si inspectia sanitara de stat,
    in baza dispozitiilor Legii nr. 100/1998 privind asistenta de sanatate publica, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordinului ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 172/2004 pentru aprobarea derularii programelor si subprogramelor de sanatate finantate din bugetul de stat si din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate in anul 2004,
    in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul sanatatii emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Ordinul ministrului sanatatii si familiei nr. 598/2003 privind elaborarea sintezelor nationale in cadrul subprogramului 1.4 "Evaluarea starii de sanatate si a factorilor de risc", publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 557 din 4 august 2003, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    Se aproba lista sintezelor nationale reprezentand analiza rezultatelor actiunilor desfasurate in cadrul subprogramului 1.4 <<Evaluarea starii de sanatate si a factorilor de risc>> efectuate de catre directiile de sanatate publica teritoriale, sub coordonarea institutelor si centrelor de sanatate publica, in conformitate cu lista prevazuta in anexa nr. 1 care face parte integranta din prezentul ordin."
    2. Anexele nr. 1 - 3 se inlocuiesc cu anexele nr. 1 - 3 la prezentul ordin.
    Art. 2
    Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 3
    Directia generala sanatate publica si inspectia sanitara de stat, Directia generala buget si achizitii din cadrul Ministerului Sanatatii, institutele de sanatate publica si directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 4
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                            Ministrul sanatatii,
                               Ovidiu Brinzan

    ANEXA 1

                                   LISTA
sintezelor nationale si a institutelor de sanatate publica coordonatoare

    Art. 1
    Institutul de Sanatate Publica Bucuresti va coordona elaborarea urmatoarelor sinteze nationale privind:
    1. supravegherea sanatatii populatiei in relatie cu calitatea apei potabile;
    2. monitorizarea epidemiilor hidrice;
    3. evaluarea cazurilor de methemoglobinemie acuta infantila generate de apa din fantana;
    4. supravegherea sanatatii populatiei in relatie cu calitatea apei de imbaiere;
    5. monitorizarea starii de sanatate a populatiei in raport cu calitatea habitatului uman si a poluarii sonore urbane;
    6. supravegherea calitatii aerului si a indicatorilor de sanatate in relatie cu aceasta;
    7. monitorizarea si inspectia produselor cosmetice;
    8. monitorizarea intoxicatiilor neprofesionale cu pesticide;
    9. monitorizarea radioactivitatii apei potabile si alimentului;
    10. monitorizarea starii de sanatate in relatie cu expunerea profesionala la radiatii ionizante;
    11. supravegherea starii de sanatate a populatiei din jurul obiectivelor nucleare majore si profilaxia efectelor cu iod stabil;
    12. monitorizarea si inspectia modului de gestionare a deseurilor medicale;
    13. monitorizarea si inspectia conditiilor igienico-sanitare din tabere si colonii;
    14. evaluarea capacitatii de adaptare a elevilor la activitatea scolara pentru depistarea sindromului de suprasolicitare;
    15. monitorizarea dezvoltarii fizice a copiilor, adolescentilor si tinerilor;
    16. monitorizarea starii de sanatate a copiilor si tinerilor;
    17. monitorizarea incidentei bolilor profesionale si a absenteismului medical prin boala profesionala;
    18. monitorizarea toxiinfectiilor alimentare;
    19. monitorizarea si inspectia materialelor in contact cu alimentul;
    20. monitorizarea si inspectia calitatii nutritive si contaminarii microbiologice a alimentelor de origine animala si nonanimala;
    21. monitorizarea si inspectia nivelului de iod din sarea iodata pentru consumul uman;
    22. raportul starii de sanatate a comunitatii in relatie cu factorii de risc.
    Art. 2
    Institutul de Sanatate Publica Cluj-Napoca va coordona elaborarea urmatoarelor sinteze nationale:
    1. monitorizarea starii de nutritie a populatiei;
    2. monitorizarea si inspectia alimentelor cu destinatie nutritionala speciala;
    3. monitorizarea si inspectia substantelor aromatizante;
    4. monitorizarea si inspectia alimentelor modificate genetic;
    5. monitorizarea starii de sanatate a copiilor si tinerilor in relatie cu factorii de risc comportamentali.
    Art. 3
    Institutul de Sanatate Publica Iasi va coordona elaborarea urmatoarelor sinteze nationale:
    1. monitorizarea si inspectia alimentelor pentru evaluarea contaminarii chimice - indicatorii GEMS/FOOD;
    2. monitorizarea si inspectia alimentelor tratate cu radiatii;
    3. monitorizarea sanatatii copiilor in relatie cu poluarea atmosferica urbana;
    4. monitorizarea protectiei radiologice a pacientului in radiologia diagnostica.
    Art. 4
    Institutul de Sanatate Publica Timisoara va coordona elaborarea urmatoarei sinteze nationale:
    - monitorizarea si inspectia suplimentelor alimentare.
    Art. 5
    Centrul de Sanatate Publica Targu Mures va coordona elaborarea urmatoarei sinteze nationale:
    - monitorizarea si inspectia aditivilor alimentari.
    Art. 6
    Centrul de Sanatate Publica Sibiu va coordona elaborarea urmatoarei sinteze nationale:
    - monitorizarea inegalitatilor in starea de sanatate a populatiei.

    ANEXA 2

                              METODOLOGIA
organizarii activitatilor pentru elaborarea sintezelor nationale

    Art. 1
    Activitatea de elaborare a sintezelor nationale privind sanatatea in relatie cu mediul este coordonata de catre Secretariatul Planului national de actiune pentru sanatate in relatie cu mediul (PNASM), constituit la nivelul Institutului de Sanatate Publica Bucuresti, cu componenta si responsabilitatile specifice prevazute in anexa nr. 3. In implementarea si monitorizarea activitatilor, Secretariatul PNASM va colabora cu grupul consultativ constituit din coordonatorii sintezelor nationale.
    Art. 2
    In scopul elaborarii sintezelor nationale institutele si centrele de sanatate publica asigura efectuarea urmatoarelor activitati:
    1. desemnarea unui responsabil al lucrarii si a unui colectiv de lucru, prin decizie a conducatorului unitatii;
    2. elaborarea metodologiei nationale de lucru, incluzand detalii precise privind: programarea activitatilor, tipul unitatilor inspectate si selectia acestora, numarul de probe pe tipuri de produs, metodologia de prelevare, metoda de analiza recoltata, formularele, modul si periodicitatea raportarii, modul de prelucrare a datelor la nivel local;
    3. validarea interna a metodologiei si avizarea acesteia de catre grupul consultativ si de comisia specifica din Ministerul Sanatatii;
    4. distribuirea metodologiei de lucru si instruirea personalului privind punerea in practica a acesteia;
    5. consultanta, asistenta de specialitate si controlul aplicarii metodologiilor;
    6. colectarea si prelucrarea datelor colectate, elaborarea de rapoarte semestriale si transmiterea acestora catre Ministerul Sanatatii;
    7. elaborarea si distribuirea sintezelor nationale catre Ministerul Sanatatii si bibliotecile institutelor de sanatate publica;
    8. tiparirea si distribuirea rezumatelor catre directiile de sanatate publica teritoriale. Rezumatele vor contine urmatoarele repere generale: descrierea contextului legislativ, a coordonatelor metodologice (raportarea la experienta nationala si internationala in domeniu; analiza problemei, inclusiv semnificatia in contextul sanatatii publice, in termeni de magnitudine a expunerii, impact asupra sanatatii, analiza dinamicii problemei in plan temporal si spatial; compararea cu dinamica fenomenului pe plan international; semnificatia rezultatelor; solutii posibile);
    9. valorificarea rezultatelor sintezelor elaborate si comunicarea riscurilor;
    10. publicarea rezumatelor pe site-ul institutiei, pentru a fi accesibile publicului si organismelor interesate.
    Art. 3
    In elaborarea sintezelor nationale, institutele/centrele coordonatoare vor respecta urmatoarele termene:
    a) elaborarea metodologiei si a formularelor de raportare pana la data de 10 decembrie a anului curent;
    b) transmiterea metodologiei catre directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti pana la data de 15 ianuarie;
    c) elaborarea, tiparirea si distribuirea lucrarii si a rezumatului pana cel tarziu la data de 31 martie a anului urmator celui la care se refera datele.
    Art. 4
    In vederea colectarii datelor, directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti au urmatoarele responsabilitati:
    a) desemneaza responsabilii locali care coordoneaza activitatile de colectare a datelor;
    b) asigura organizarea resurselor umane si financiare necesare colectarii datelor conform metodologiilor specifice;
    c) asigura transmiterea, la termenele specifice, a datelor colectate coordonatorului national;
    d) prelucreaza, analizeaza si valorifica datele la nivel judetean prin actiuni de comunicare de risc si le includ in Raportul starii de sanatate a comunitatii.
    Art. 5
    Datele brute colectate de directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti si de la institutele/centrele coordonatoare se vor pune la dispozitie, la cerere, Ministerului Sanatatii, directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti si institutelor de sanatate publica, in conditiile reglementarilor legale in vigoare.

    ANEXA 3

               COMPONENTA REACTUALIZATA SI ATRIBUTIILE SPECIFICE
ale membrilor Secretariatului Planului national de actiune pentru sanatate in relatie cu mediul

    Dr. Alexandra Cucu - coordonatorul Secretariatului PNASM si coordonatorul
                         obiectivului: Protejarea sanatatii si prevenirea
                         imbolnavirilor asociate factorilor de risc din mediu
    Dr. Aura Cordeanu  - coordonatorul obiectivului: Evaluarea starii de
                         sanatate a copiilor si tinerilor din colectivitati in
                         relatie cu factorii din mediul de viata si activitate
    Dr. Aurelia Marcu  - coordonatorul obiectivului: Monitorizarea starii de
                         sanatate si supraveghere demografica
    Dr. Camelia Parvan - coordonatorul activitatilor: igiena alimentului si
                         nutritie
    Dr. Adriana Todea    coordonatorul obiectivului: Sanatate in relatie cu
                         mediul de munca



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1688/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1688 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu