ORDIN Nr. 1679
din 12 octombrie 2006
privind completarea
Ordinului ministrului de stat, ministrul finantelor, nr. 1.801/1995, cu
modificarile si completarile ulterioare
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 871 din 24 octombrie 2006
In temeiul prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea
Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu
modificările şi completările ulterioare, ale pct. 6 din anexa nr. 2 la Ordinul
ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 1.801/1995, cu modificările şi
completările ulterioare, şi ale art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/1995
privind stabilirea unor formulare tipizate din domeniul financiar, republicată,
având în vedere dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr.
2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată şi modificată prin
Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. I. - Ordinul
ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 1.801/1995, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 268 şi 268 bis din 20 noiembrie
1995, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum
urmează:
1. Anexa nr. 1a) se completează cu poziţia conţinând
formularul „Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor",
cod 14.13.22.99/4.
2. Anexa nr. 1b) se completează cu formularul
„Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor", cod
14.13.22.99/4, prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. II. -
Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a
formularului „Proces-verbal de constatare şi sancţionare a
contravenţiilor", cod 14.13.22.99/4, sunt prezentate în anexa nr. 2 care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. III. - Formularul
„Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor", cod
14.13.22.99/4, se utilizează în activitatea de verificare a aspectelor
procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie
publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de
concesiuni de servicii.
Art. IV. - Unitatea
pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice, compartimentele
teritoriale de verificare a achiziţiilor publice, Direcţia generală de gestiune
a impozitelor şi contribuţiilor, Direcţia generală investiţii, achiziţii publice
şi servicii interne, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi,
respectiv, a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. V. - Prezentul ordin
va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXA Nr. 1
MINISTERUL FINANŢELOR
PUBLICE Seria ....../........
Unitatea pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor
Publice Nr......................
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului
..................
Compartimentul pentru verificarea achiziţiilor publice
PROCES-VERBAL
de constatare şi sancţionare a contravenţiilor
Incheiat astăzi, ................ luna ................
anul .........., locul ..............................
Subsemnaţii:
.......................................................................................................,
(numele şi prenumele)
în calitate de observatori desemnaţi pentru verificarea aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a
contractului .....................................,
având funcţia de ..................................., în temeiul prevederilor
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 privind
funcţia de verificare a aspectelor procedurale
aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, în baza Legitimaţiei
nr................ şi a Ordinului de serviciu nr. .../..., am constatat următoarele:
..............................................................................................................................
..............................................................................................................................
..............................................................................................................................
Fapta de mai sus constituie contravenţie prevăzută în
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 la art............ alin............. lit............. şi se
sancţionează conform art........... alin.......... lit............ din acelaşi
act normativ cu amendă de la
.................. lei la ....................... lei.
De săvârşirea acestei fapte se face vinovată
autoritatea contractantă .......................,
C.U.I..............................., cu sediul în
................................................. ,
str........................................... nr............., reprezentată de
............................, în calitate de
........................................., legitimat cu B.I./C.I. seria
.......... nr...................,
C.N.P..........................................., cu domiciliul în localitatea
................................, str.........................................................
nr............, bl......, sc........, et........,
ap........, judeţul/sectorul ..........................................
Faţă de contravenţia săvârşită se aplică
contravenientului .................................. o amendă de
.......................... lei.
Alte menţiuni
..............................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................
.
(obiecţiuni ale contravenientului)
Amenda a fost achitată cu foaia de vărsământ/chitanţa
seria .................... nr.................. din
data de .......................... sau se va achita la
Trezoreria finanţelor publice ...............................................
în contul nr........................................,
iar o copie de pe chitanţă se va depune sau se va
transmite prin poştă, recomandat, în termen de 15 zile de la data comunicării
procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor la adresa:
..............................................................................................................................................................................................
.
(adresa organului din care face parte observatorul
desemnat)
Prezentul proces-verbal constituie şi înştiinţare de
plată.
Impotriva procesului-verbal de constatare a
contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii se poate face plângere în termen de
15 zile de la data înmânării sau comunicării acestuia.
Plângerea împreună cu
procesul-verbal se depun la
....................................................................................................................................................
(organul din care face parte observatorul desemnat)
Prezentul proces-verbal s-a întocmit în 3 exemplare, din
care exemplarul 2 s-a predat contravenientului, azi,
........................................
Observatori,
Contravenient, Martor,
................... Reprezentant
legal ............................
al autorităţii contractante (date
complete privind identitatea)
ANEXA Nr. 2
CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE,
modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a
formularului „Proces-verbal de constatare şi sancţionare a
contravenţiilor", cod 14.13.22.99/4
1. Denumire: Proces-verbal de constatare şi
sancţionare a contravenţiilor
2. Cod: 14.13.22.99/4
3. Format: A4/t2; se va tipări în carnete de 150 de file (50 de seturi într-un carnet).
4. Caracteristici de tipărire:
- se tipăreşte pe hârtie autocopiativă;
- este înseriat şi numerotat începând cu seria A/200
nr. 0.000.001.
5. Se difuzează: gratuit.
6. Se utilizează: la constatarea unor fapte de care se
face vinovată autoritatea contractantă şi la stabilirea sancţiunilor prevăzute
de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare
a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de
achiziţie publică.
7. Se întocmeşte: în 3 exemplare, de observatorii
desemnaţi de Unitatea pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice:
original (culoare neagră), două copii (culoare roşie şi verde).
8. Circulă:
- exemplarul 1 (culoare neagră), la organul fiscal cu
atribuţii în executarea contravenţiei;
- exemplarul 2 (culoare roşie), la autoritatea
contractantă sancţionată;
- exemplarul 3 (culoare verde), la Unitatea pentru
Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice sau structurile teritoriale ale
acesteia, care au constatat contravenţia.
9. Se arhivează:
- exemplarul 1, la dosarul fiscal al autorităţii
contractante.