ORDIN Nr. 1634
din 9 septembrie 2010
pentru aprobarea Procedurii
de restructurare si reorganizare la nivelul Ministerului Economiei, Comertului
si Mediului de Afaceri
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 653 din 21 septembrie 2010
Având în vedere:
- prevederile art. 99 alin. (1)
lit. b), alin. (2)-(7), art. 100, art. 103 alin. (3) lit. c) şi ale art. 106
din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare;
- prevederile art. 65-67, 73 şi 74 din Legea nr.
53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare;
- prevederile Contractului colectiv de muncă unic la
nivel naţional pe anii 2007-2010, încheiat conform art. 10 şi 11 din Legea nr.
130/1996 privind contractul colectiv de muncă, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, înregistrat la Ministerul Muncii, Solidarităţii
Sociale şi Familiei cu nr. 2.895/21/29.12.2006,
în temeiul prevederilor art. 1 şi 4 din Hotărârea
Guvernului nr. 720/2010 pentru aprobarea restructurării şi reorganizării
Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri şi pentru modificarea
Hotărârii Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri,
ministrul economiei,
comerţului şi mediului de afaceri emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura de restructurare şi
reorganizare la nivelul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de
Afaceri, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - (1) In cazul funcţionarilor publici, la
încetarea raporturilor de serviciu se acordă un preaviz de 30 de zile
calendaristice. In cazul personalului contractual, la încetarea raporturilor de
muncă se acordă un preaviz de 20 de zile lucrătoare.
(2) In perioada de preaviz,
pentru personalul prevăzut la alin. (1), se poate acorda, după caz, reducerea
programului de lucru până la 4 ore zilnic, fără afectarea drepturilor salariale
cuvenite.
(3) Pentru personalul prevăzut
la alin. (1), în perioada de preaviz, Direcţia resurse umane va pune la
dispoziţie lista posturilor vacante corespunzătoare funcţiei deţinute anterior
şi pregătirii profesionale. In cazul în care nu există funcţii publice vacante,
autoritatea sau instituţia publică are obligaţia de a solicita Agenţiei
Naţionale a Funcţionarilor Publici, în perioada de preaviz, lista funcţiilor
publice vacante. In situaţia în care există o funcţie publică vacantă
corespunzătoare, identificată în perioada de preaviz, funcţionarul public va fi
transferat în interesul serviciului sau la cerere.
(4) In situaţia în care pentru
posturile vacante corespunzătoare oferite persoanelor aflate în perioada de
preaviz optează cel puţin două persoane, se aplică regulile referitoare la
desfăşurarea examenului conform procedurii.
(5) In situaţia în care pentru unul dintre posturile
aferente reţelei de reprezentare economică externă, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 720/2010 pentru aprobarea restructurării şi reorganizării
Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri şi pentru modificarea
Hotărârii Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, optează cel puţin
două persoane, se aplică regulile referitoare la desfăşurarea examenului,
prevăzute în Regulamentul privind condiţiile şi criteriile de selecţionare
pentru posturile din reţeaua externă a Ministerului Economiei, Comerţului şi
Mediului de Afaceri, aprobat prin ordinul ministrului economiei, comerţului şi
mediului de afaceri, cu modificările ulterioare.
(6) Nu pot fi afectaţi de
măsurile de restructurare şi reorganizare prevăzute de prezentul ordin
salariaţii aflaţi în următoarele situaţii:
a) pe durata incapacităţii temporare de muncă,
stabilită prin certificat medical conform legii;
b) pe durata concediului pentru carantină;
c) pe durata în care femeia salariată este gravidă, în
măsura în care angajatorul a luat cunoştinţă de acest fapt anterior emiterii
deciziei de concediere;
d) pe durata concediului de maternitate;
e) pe durata concediului pentru creşterea copilului în
vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, până la împlinirea
vârstei de 3 ani;
f) pe durata concediului pentru
îngrijirea copilului bolnav în vârstă de până la 7 ani sau, în cazul copilului
cu handicap, pentru afecţiuni intercurente, până la împlinirea vârstei de 18
ani;
g) pe durata îndeplinirii serviciului militar;
h) pe durata exercitării unei funcţii eligibile într-un
organism sindical, cu excepţia situaţiei în care concedierea este dispusă
pentru o abatere disciplinară gravă sau pentru abateri disciplinare repetate,
săvârşite de către acel salariat;
i) pe durata efectuării concediului de odihnă şi a
concediului fără plată;
j) pe durata concediului de risc maternal;
k) în situaţia salariatei
prevăzută la art. 2 lit. c)-e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
96/2003 privind protecţia maternităţii la locurile de muncă, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 25/2004, cu modificările ulterioare,
din motive care au legătură directă cu starea sa;
l) pe perioada suspendării
raporturilor de serviciu.
(7) La luarea măsurii de încetare a raporturilor de
serviciu/de muncă, pentru motivele prevăzute în prezentul ordin, motive ce nu
ţin de persoana salariatului, vor fi avute în vedere următoarele criterii
minimale:
a) dacă măsura ar putea afecta
2 soţi care lucrează în aceeaşi unitate, se încetează raportul de serviciu/de
muncă al soţului care are venitul cel mai mic, fără ca prin aceasta să se poată
înceta raportul de serviciu/de muncă al unei persoane care ocupă un post
nevizat de reducere;
b) măsura să afecteze mai întâi persoanele care nu au
copii în întreţinere;
c) măsura să afecteze numai în ultimul rând femeile
care au în îngrijire copii, pe bărbaţii văduvi sau divorţaţi care au în
îngrijire copii, pe întreţinătorii unici de familie, precum şi pe salariaţii,
bărbaţi sau femei, care mai au cel mult 3 ani până la pensionare.
Art. 3. - (1) Actul administrativ de încetare a
raporturilor de serviciu/de muncă se comunică salariatului în termen de 5 zile
lucrătoare de la data emiterii.
(2) Salariaţii ale căror raporturi de serviciu/de muncă
încetează în condiţiile prezentului ordin beneficiază de indemnizaţie de şomaj,
conform legii.
Art. 4. - Actul administrativ de încetare a raporturilor de serviciu/de muncă poate fi contestat în termen de
30 de zile calendaristice de la data comunicării la instanţa competentă.
Art. 5. - Direcţia resurse umane, direcţiile generale,
direcţiile, serviciile, precum şi compartimentele din cadrul Ministerului
Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,
Ion Ariton
ANEXĂ
PROCEDURĂ
de restructurare si reorganizare la nivelul
Ministerului Economiei, Comerţului si Mediului de Afaceri
Art. 1. - (1) Prezenta procedură reglementează
modalitatea de organizare şi desfăşurare a examenului pentru ocuparea unor
posturi din cadrul compartimentelor supuse restructurării/ reorganizării,
conform legii.
(2) Prin compartiment supus
restructurării/reorganizării se înţelege direcţia
generală/direcţia/serviciul/biroul/compartimentul a cărei/cărui structură
organizatorică sau de posturi a fost modificată.
(3) In cazul în care, în urma
restructurării/reorganizării, în cadrul unui compartiment există mai mulţi
salariaţi decât posturi alocate, ocuparea acestora se face prin examen,
organizat conform prezentei proceduri. Examenul va fi susţinut pentru posturi
de aceeaşi categorie, clasă şi/sau de acelaşi grad profesional.
(4) In cazul în care în cadrul unui compartiment, astfel
cum este definit la alin. (2), există un post de aceeaşi categorie, clasă
şi/sau de acelaşi grad profesional, ocupat de un singur salariat, acesta nu va
mai susţine proba de examen, păstrându-şi postul respectiv.
(5) In cazul în care în cadrul
compartimentului supus restructurării/reorganizării nu mai există posturi de
aceeaşi categorie, clasă şi/sau de acelaşi grad profesional cu posturile
ocupate anterior de salariaţi, salariaţilor respectivi li se va acorda preaviz,
fără a mai susţine examenul prevăzut de prezenta procedură, cu respectarea
prevederilor legale în vigoare.
Art. 2. - (1) In termen de maximum 5 zile de la data aprobării prin ordin al ministrului economiei,
comerţului şi mediului de afaceri a statului de funcţii avizat de Agenţia
Naţională a Funcţionarilor Publici, aferent structurii organizatorice prevăzute
în Hotărârea Guvernului nr. 720/2010 pentru aprobarea restructurării şi
reorganizării Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri şi
pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri,
compartimentele în cadrul cărora există salariaţi dintre cei prevăzuţi la art.
1 alin. (3) vor fi notificate în scris de către Direcţia resurse umane cu
privire la posturile pe care pot candida salariaţii şi la examenul ce urmează a
fi organizat potrivit prezentei proceduri.
(2) Direcţia resurse umane
împreună cu conducerea compartimentelor supuse restructurării/reorganizării va
notifica la rândul său, în termen de 3 zile lucrătoare din momentul primirii
notificării din partea Direcţiei resurse umane, personalul cu privire la
posturile pe care poate candida acesta şi la examenul ce urmează a fi organizat
potrivit prezentei proceduri.
(3) Personalul notificat în
condiţiile prevăzute la alin. (1) şi (2) are la dispoziţie 48 de ore de când a
luat cunoştinţă de notificare pentru a-şi exprima în scris opţiunea, în
condiţiile art. 4 alin. (4), privind participarea la examenul organizat pentru ocuparea posturilor alocate fiecăruia
dintre respectivele compartimente supuse restructurării/reorganizării.
(4) La expirarea termenului
prevăzut la alin. (1)şi (3) începe procesul de desfăşurare a examenului pentru
ocuparea posturilor din compartimentele supuse reorganizării/ restructurării.
Art. 3. -In vederea ocupării posturilor alocate
respectivului compartiment supus restructurării/reorganizării, la examenul
organizat în condiţiile prezentei proceduri poate participa numai personalul
notificat din compartimentele supuse restructurării/reorganizării şi care şi-a
exprimat opţiunea în termenul prevăzut la art. 2 alin. (3), cu respectarea
următoarelor criterii:
a) categoria, clasa şi, după
caz, gradul profesional ale funcţionarului public;
b) îndeplinirea criteriilor specifice
stabilite pentru funcţia publică;
c) pregătirea profesională.
Art. 4. - (1) Examenul prevăzut la art. 1 constă în 3
etape succesive, după cum urmează:
a) selecţia cererilor, respectiv a dosarelor de
înscriere, după caz;
b) proba scrisă;
c) interviul.
(2) Se pot prezenta la
următoarea probă numai candidaţii declaraţi admişi la proba precedentă.
(3) Posturile pentru care se
organizează examen, condiţiile de participare la examen şi de desfăşurare a
examenului, bibliografia şi alte date necesare înscrierii şi desfăşurării
examenului se afişează la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul, cu
cel puţin 3 zile înainte de data stabilită pentru desfăşurarea probei scrise.
(4) In vederea participării la examen, în termenul
prevăzut la art. 2 alin. (3) candidaţii depun la Direcţia resurse umane din
Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri o cerere de înscriere
la examen, semnată şi însoţită de dosarul prevăzut la art. 9.
(5) Personalului prevăzut la
art. 1 alin. (3) care nu şi-a exprimat opţiunea în condiţiile alin. (4) şi ale
art. 2 sau care nu a promovat examenul organizat conform prezentei proceduri i
se acordă preaviz, conform prevederilor legale.
Art. 5. - (1) In vederea organizării şi desfăşurării
examenului prevăzut la art. 1, se constituie o comisie de examen, respectiv o
comisie de soluţionare a contestaţiilor, prin ordin al ministrului economiei,
comerţului şi mediului de afaceri. Preşedintele comisiei de examen, respectiv
al comisiei de soluţionare a contestaţiei se desemnează din rândul membrilor
acestora, prin ordinul ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri
de constituire a comisiilor.
(2) Pentru selecţia funcţionarilor publici, comisiile
prevăzute la alin. (1) sunt compuse fiecare din 5 membri, desemnaţi după cum
urmează:
a) 3 membri sunt funcţionari
publici de conducere/de execuţie, reprezentanţi ai entităţii în al cărei stat
de funcţii se află funcţia publică vacantă sau nominalizaţi de către conducerea
Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri;
b) un reprezentant al Agenţiei
Naţionale a Funcţionarilor Publici;
c) un reprezentant al organizaţiei
sindicale reprezentative sau al comisiei paritare.
(3) In situaţia în care Agenţia
Naţională a Funcţionarilor Publici şi/sau sindicatul sau comisia paritară, după
caz, nu şi-au desemnat reprezentanţii în comisie, locul acestora va fi ocupat
de câte o persoană nominalizată de ministrul economiei, comerţului şi mediului
de afaceri.
(4) Pentru selecţia
personalului contractual, comisiile prevăzute la alin. (1) sunt compuse fiecare
din 3 membri, reprezentanţi ai entităţii în al cărei stat de funcţii se află
funcţia publică vacantă sau nominalizaţi de către conducerea Ministerului
Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri,
(5) Secretariatul comisiilor prevăzute la alin. (1) se
asigură de către funcţionari publici din cadrul Direcţiei resurse umane.
Art. 6. - (1) Nu poate fi desemnată membru în comisia
de examen sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care se află
în următoarele cazuri de conflict de interese:
a) are relaţii cu caracter
patrimonial cu oricare dintre candidaţi sau interesele patrimoniale ale sale
ori ale soţului sau soţiei pot afecta imparţialitatea şi obiectivitatea
evaluării;
b) este soţ, soţie, rudă sau
afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi ori cu un
alt membru al comisiei de examen sau al comisiei de soluţionare a
contestaţiilor.
(2) Nu poate fi desemnată
membru în comisia de examen sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor
persoana care a fost sancţionată disciplinar, dacă sancţiunea aplicată nu a
fost radiată, conform legii.
(3) Calitatea de membru în
comisia de examen este incompatibilă cu calitatea de membru în comisia de
soluţionare a contestaţiilor.
Art. 7. - (1) Situaţiile de incompatibilitate, precum
şi situaţiile de conflict de interese prevăzute la art. 6 se sesizează de către
persoana în cauză, de oricare dintre candidaţi sau de orice altă persoană
interesată, în orice moment al organizării şi desfăşurării examenului.
(2) Membrii comisiei de examen
sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia să informeze, în
scris, cu celeritate, persoanele care i-au desemnat cu privire la orice
conflict de interese care a intervenit sau ar putea interveni. In aceste
cazuri, membrii comisiei de examen sau ai comisiei de soluţionare a
contestaţiilor au obligaţia să se abţină de la participarea ori de la luarea
vreunei decizii cu privire la examenul în cadrul căruia a intervenit conflictul
de interese.
(3) In cazul constatării
existenţei unei situaţii de incompatibilitate sau unui conflict de interese,
actul de desemnare a membrilor comisiei se modifică în mod corespunzător, în
termen de cel mult o zi lucrătoare de la data constatării, prin înlocuirea membrului
aflat în respectiva situaţie.
(4) In cazul în care situaţia de incompatibilitate sau
conflictul de interese se constată ulterior desfăşurării uneia dintre etapele
examenului, procedura de desfăşurare a examenului se reia cu noua componenţă a
comisiei.
Art. 8. - (1) Comisia de examen are următoarele
atribuţii principale:
a) selectează cererile, respectiv dosarele
candidaţilor, după caz;
b) stabileşte subiectele pentru proba scrisă;
c) stabileşte planul interviului şi participă la
interviu;
d) stabileşte baremul de
notare, notează proba scrisă şi interviul pentru fiecare candidat;
e) transmite secretarului
comisiei rezultatele selecţiei cererilor, respectiv dosarelor şi, după caz, ale
examenului, cu menţiunea „admis"/„respins", pentru a fi comunicate candidaţilor.
(2) Comisia de soluţionare a
contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu
privire la selecţia dosarelor;
b) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu
privire la notarea probei scrise şi a interviului;
c) transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.
(3) Secretarul comisiei de examen are următoarele
atribuţii principale:
a) centralizează şi primeşte cererile de înscriere la
examen, respectiv dosarele candidaţilor, după caz;
b) convoacă membrii comisiei de
examen;
c) întocmeşte procesul-verbal de desfăşurare a
examenului;
d) asigură transmiterea către candidaţi a rezultatelor
selecţiei dosarelor şi, după caz, ale examenului, prin afişarea acestora la
sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul;
e) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru
buna desfăşurare a examenului.
(4) Secretarul comisiei de
soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
a) convoacă membrii comisiei de soluţionare a
contestaţiilor;
b) asigură transmiterea rezultatelor contestaţiilor
candidaţilor, prin afişarea acestora la sediul instituţiei unde se desfăşoară
examenul;
c) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru
buna desfăşurare a examenului.
Art. 9. - (1) In vederea participării la examen,
candidaţii depun cererea prevăzută la art. 4 alin. (4) şi, după caz, dosarul de
examen, care va conţine în mod obligatoriu:
a) copia actului de identitate;
b) copiile diplomelor de studii
şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări;
c) copia carnetului de muncă
sau, după caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în
specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice.
(2) In termen de maximum 48 de ore de la data expirării
termenului de depunere a cererii şi, după caz, a dosarelor, comisia de examen
are obligaţia de a selecta dosarele de examen pe baza îndeplinirii condiţiilor
de participare la examen.
(3) Rezultatele selectării
dosarelor de înscriere se afişează de către secretarul comisiei de examen, cu
menţiunea „admis"/„respins", însoţită de motivul respingerii
dosarului, la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul, în termenul
prevăzut la alin. (2).
(4) Până la expirarea termenului
stabilit pentru primirea şi selecţia cererilor, respectiv a dosarelor, după
caz, membrii comisiei de examen pot solicita candidaţilor informaţii sau alte
documente relevante pentru desfăşurarea examenului.
(5) In termen de cel mult 24 de
ore de la data afişării rezultatelor selecţiei dosarelor, candidatul poate
depune eventuale contestaţii la secretariatul comisiei de examen, contestaţii
care se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor, în cel
mult 24 ore de la înregistrarea acestora.
Art. 10. - Pentru etapele examenului, punctajele se
stabilesc după cum urmează:
a) pentru proba scrisă
punctajul este de maximum 100 de puncte;
b) pentru interviu punctajul este de maximum 100 de
puncte.
Art. 11. - (1) Proba scrisă se susţine de către
candidaţii ale căror cereri, respectiv dosare au fost declarate admise şi
constă în redactarea unei lucrări şi/sau în rezolvarea unor teste-grilă.
(2) Subiectele se stabilesc pe baza bibliografiei şi au
ca scop testarea cunoştinţelor teoretice necesare ocupării funcţiei pentru care
se organizează examenul.
(3) In cadrul probei scrise se
testează, în mod obligatoriu, şi cunoştinţele generale ale candidatului în
domeniul administraţiei publice.
Art. 12. - (1) Comisia de examen stabileşte subiectele
şi alcătuieşte seturile de întrebări pentru proba scrisă în ziua în care se
desfăşoară proba scrisă.
(2) Membrii comisiei de examen
răspund individual pentru asigurarea confidenţialităţii subiectelor propuse.
(3) Seturile de subiecte se semnează de către toţi membrii
comisiei de examen şi se închid în plicuri sigilate, purtând ştampila Direcţiei
resurse umane.
(4) Comisia de examen
stabileşte punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunică odată cu
subiectele.
(5) Până la ora stabilită
pentru terminarea probei scrise a examenului, membrii comisiei de examen au
obligaţia de a stabili baremul detaliat de corectare a subiectelor. Acesta se
afişează la locul desfăşurării examenului, anterior corectării lucrărilor.
Art. 13. - (1) Durata probei scrise se stabileşte de
comisia de examen în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al
subiectelor, fără a depăşi 3 ore.
(2) La ora stabilită pentru
începerea probei scrise, comisia de examen prezintă candidaţilor seturile de
subiecte şi invită un candidat să extragă un plic cu subiectele de examen.
(3) Candidatul care a extras
plicul cu subiectele îl înmânează preşedintelui comisiei de examen, care îl
deschide şi comunică subiectele candidaţilor participanţi la examen.
(4) După începerea comunicării
subiectelor este interzis accesul în sala de examen al candidaţilor care
întârzie sau al oricăror alte persoane, în afara membrilor comisiei de examen,
precum şi al persoanelor care asigură secretariatul comisiei de examen,
respectiv supravegherea desfăşurării probei.
(5) In încăperea în care are
loc proba scrisă, pe toată perioada derulării acesteia, inclusiv a
formalităţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizării probei,
candidaţilor nu le este permisă deţinerea sau folosirea vreunei surse de
consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la
distanţă.
(6) Nerespectarea dispoziţiilor
prevăzute la alin. (5) atrage eliminarea candidatului din proba de examen. Dacă
se constată încălcarea acestor dispoziţii, comisia de examen elimină candidatul
din sală, înscrie pe lucrare menţiunea „anulat" şi consemnează cele
întâmplate în procesul-verbal al examenului.
(7) Sub sancţiunea anulării
lucrărilor scrise, acestea se redactează doar pe seturile de hârtie asigurate
de către Direcţia resurse umane, purtând pe fiecare filă ştampila acesteia.
După înscrierea de către candidat a numelui şi a prenumelui în colţul din
dreapta a primei file, acesta se lipeşte astfel încât datele înscrise să nu
poată fi identificate şi se aplică ştampila Direcţiei resurse umane.
(8) La finalizarea lucrării ori
la expirarea timpului alocat probei scrise, candidatul are obligaţia de a preda
comisiei de examen lucrarea scrisă şi de a semna borderoul special întocmit în
acest sens.
(9) Este interzis ca la finalul probei scrise în sala
de examen să fie prezent doar ultimul candidat care a predat lucrarea sau
testul grilă, împreună cu vreunul dintre membrii comisiei de examen sau cu
secretarul acesteia.
Art. 14. - (1) Anterior începerii corectării lucrărilor
la proba scrisă, fiecare lucrare va fi numerotată.
(2) Lucrările de la proba scrisă se corectează
sigilate.
(3) Punctajele se acordă de către fiecare membru al
comisiei de examen, pentru fiecare lucrare scrisă, şi se notează în
procesul-verbal al examenului. Acordarea punctajului final pentru proba scrisă
se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor
acordate de fiecare membru al comisiei de examen.
(4) Lucrările care prezintă
însemnări în scopul identificării candidaţilor se anulează şi nu se mai
corectează. Menţiunea „anulat" se înscrie atât pe lucrare, cât şi pe
borderoul de notare şi pe centralizatorul nominal,
consemnându-se aceasta în procesul-verbal al examenului.
(5) In situaţia în care pentru
o lucrare se înregistrează diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele
acordate de membrii comisiei de examen, lucrarea se recorectează de către toţi
membrii acesteia. Procedura recorectării se reia ori de câte ori se constată că
există diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii
comisiei de examen.
(6) Se interzice desigilarea lucrărilor anterior
recorectării în condiţiile prevăzute la alin. (5).
Art. 15. - (1) Lucrările scrise se desigilează după
acordarea punctajelor finale la proba scrisă, cu respectarea prevederilor art.
14 alin. (3) şi (5).
(2) Punctajele obţinute de
fiecare dintre candidaţi la proba scrisă şi menţiunea „admis" ori
„respins" se afişează la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul,
în termenul prevăzut la art. 16 alin. (2).
(3) In vederea depunerii şi
soluţionării eventualelor contestaţii, afişarea rezultatelor la proba scrisă se
realizează cu cel puţin 48 de ore anterior susţinerii probei interviului.
(4) Sunt declaraţi admişi la
proba scrisă şi au dreptul să susţină interviul candidaţii care au obţinut
minimum 50 de puncte.
Art. 16. - (1) Proba scrisă se notează de la 0 la 100
de puncte, candidatul declarat „admis" fiind cel care a obţinut minimum 50
de puncte.
(2) Rezultatele probei scrise
se afişează în cel mult 24 de ore la sediul instituţiei unde se desfăşoară
examenul.
(3) In termen de cel mult 24 de
ore de la data afişării rezultatelor, candidatul poate depune eventuale
contestaţii la secretariatul comisiei, contestaţii care se soluţionează de
către comisia de soluţionare a contestaţiilor în cel mult 24 ore de la înregistrarea
acestora.
Art. 17. - (1) Proba interviului poate fi susţinută doar de către candidaţii declaraţi admişi la proba
scrisă.
(2) Interviul se realizează
conform planului de interviu, întocmit de comisia de examen în ziua
desfăşurării acestei probe, pe baza criteriilor de evaluare.
(3) Criteriile de evaluare pentru stabilirea planului de
interviu sunt:
a) abilităţile de comunicare;
b) capacitatea de analiză;
c) abilităţile impuse de funcţie;
d) motivaţia candidatului;
e) comportamentul în situaţiile de criză.
Art. 18. - (1) Interviul se susţine în termen de
minimum 3 zile de la data afişării rezultatelor la proba scrisă.
(2) Data şi ora susţinerii interviului se afişează prin
grija secretariatului comisiei de examen la sediul instituţiei unde se desfăşoară
examenul.
Art. 19. - (1) In cadrul interviului, membrii comisiei de examen vor adresa întrebări candidatului, cu
excepţia celor privind opiniile politice ale acestuia, activitatea sindicală,
religie, etnie, starea materială, originea socială sau care pot constitui
discriminare pe criterii de sex.
(2) Intrebările şi răspunsurile
la interviu se consemnează în scris în anexa la procesul-verbal al examenului.
Procesul-verbal se semnează de către membrii comisiei de examen şi de către
candidat.
Art. 20. - (1) Interviul se notează pe baza criteriilor
prevăzute la art. 17 alin. (2) şi a punctajelor maxime stabilite de comisia de
examen pentru aceste criterii, prin planul de interviu.
(2) Membrii comisiei de examen
acordă punctaje pentru fiecare dintre criteriile prevăzute la art. 17 alin.
(2). Punctajele se acordă individual de către fiecare membru al comisiei de
examen, pentru fiecare candidat şi se notează în borderoul de notare.
(3) Prevederile art. 14 alin.
(3) şi (5) se aplică în mod corespunzător pentru stabilirea punctajului final
la interviu al fiecărui candidat.
(4) Punctajele finale obţinute
de fiecare dintre candidaţi la interviu, cu menţiunea „admis" ori
„respins", se afişează la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul,
în termenul prevăzut la art. 16 alin. (2).
Art. 21. - (1) Punctajul final al examenului se calculează ca medie aritmetică a punctajelor finale
obţinute la proba scrisă şi la interviu.
(2) Punctajele finale ale
examenului, în ordine descrescătoare, sunt înscrise într-un centralizator
nominal, în care se menţionează pentru fiecare candidat punctajul obţinut la
fiecare dintre probele examenului. Centralizatorul nominal se semnează pe
fiecare pagină de fiecare dintre membrii comisiei de examen.
(3) Comunicarea punctajelor
finale ale examenului, cu menţiunea „admis" sau „respins", se face în
termen de maximum 48 de ore de la data susţinerii ultimei probe, prin afişare
la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul.
(4) Se consideră admis la examen candidatul care a obţinut
cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru aceeaşi funcţie,
cu condiţia ca aceştia să fi obţinut punctajul minim necesar, potrivit
prevederilor prezentei proceduri.
(5) La punctaje egale are prioritate candidatul care a
obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar dacă egalitatea se menţine,
candidaţii aflaţi în această situaţie vor fi invitaţi la un nou interviu, în
urma căruia comisia de examen va decide asupra candidatului admis, cu
respectarea termenului prevăzut la alin. (3).
Art. 22. - Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele finale
pot depune contestaţii în termen de 24 de ore de la data afişării acestora.
Art. 23. - Comisia de soluţionare a contestaţiilor
admite contestaţia şi poate modifica punctajul final acordat de comisia de
examen, în situaţia în care constată una dintre următoarele situaţii:
a) candidatul îndeplineşte
condiţiile pentru a participa la examen, în situaţia contestaţiilor formulate
faţă de rezultatul selecţiei dosarelor;
b) punctajele de la proba scrisă
nu au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă;
c) punctajele de la interviu nu
au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebărilor formulate şi
răspunsurilor candidaţilor în cadrul interviului;
d) constată că la proba scrisă există o diferenţă mai
mare de 10 puncte între punctajele acordate de comisia de concurs şi comisia de
soluţionare a contestaţiilor.
Art. 24. - Contestaţia se respinge în situaţia în care
comisia de soluţionare a contestaţiilor constată una dintre următoarele
situaţii:
a) candidatul nu îndeplineşte condiţiile pentru a participa la examen;
b) punctajele de la proba
scrisă au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea
scrisă;
c) punctajele de la interviu au
fost acordate potrivit planului de interviu, întrebărilor formulate şi
răspunsurilor candidaţilor în cadrul interviului;
d) constată că la proba scrisă nu există o diferenţă
mai mare de 10 puncte între punctajele acordate de comisia de concurs şi
comisia de soluţionare a contestaţiilor.
Art. 25. - Comunicarea rezultatelor la contestaţiile
depuse de candidaţi se face prin afişare la sediul instituţiei unde se
desfăşoară examenul imediat după soluţionarea acestora.
Art. 26. - (1) La finalizarea examenului, respectiv la
expirarea termenului de depunere a contestaţiilor ori de soluţionare a acestora
se întocmeşte un proces-verbal privind desfăşurarea examenului şi rezultatele
obţinute de candidaţi, care se semnează de membrii comisiei de examen şi de
secretarul acesteia.
(2) La procesul-verbal privind desfăşurarea examenului
se anexează rezultatele probei scrise, ale interviului, rezultatele finale ale
examenului, precum şi, după caz, rezultatele contestaţiilor depuse.
Art. 27. -In situaţia în care termenele prevăzute în
prezenta procedură expiră în zile nelucrătoare, acestea se prelungesc până la
finalul primei zile lucrătoare care urmează.
Art. 28. - Raporturile de serviciu/de muncă ale
salariaţilor din compartimentele supuse restructurării/reorganizării care nu se
înscriu sau nu se prezintă la examenul organizat şi ale celor care au fost
declaraţi respinşi în urma examenului vor înceta, cu respectarea prevederilor
legale.
Art. 29. - Prezenta procedură se poate aplica, după
caz, şi la nivelul instituţiilor aflate în subordinea ministerului.