Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1634 din 9 septembrie 2010

pentru aprobarea Procedurii de restructurare si reorganizare la nivelul Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri

ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 653 din 21 septembrie 2010



Având în vedere:

- prevederile art. 99 alin. (1) lit. b), alin. (2)-(7), art. 100, art. 103 alin. (3) lit. c) şi ale art. 106 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

- prevederile art. 65-67, 73 şi 74 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare;

- prevederile Contractului colectiv de muncă unic la nivel naţional pe anii 2007-2010, încheiat conform art. 10 şi 11 din Legea nr. 130/1996 privind contractul colectiv de muncă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, înregistrat la Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei cu nr. 2.895/21/29.12.2006,

în temeiul prevederilor art. 1 şi 4 din Hotărârea Guvernului nr. 720/2010 pentru aprobarea restructurării şi reorganizării Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri şi pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri,

ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Procedura de restructurare şi reorganizare la nivelul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - (1) In cazul funcţionarilor publici, la încetarea raporturilor de serviciu se acordă un preaviz de 30 de zile calendaristice. In cazul personalului contractual, la încetarea raporturilor de muncă se acordă un preaviz de 20 de zile lucrătoare.

(2) In perioada de preaviz, pentru personalul prevăzut la alin. (1), se poate acorda, după caz, reducerea programului de lucru până la 4 ore zilnic, fără afectarea drepturilor salariale cuvenite.

(3) Pentru personalul prevăzut la alin. (1), în perioada de preaviz, Direcţia resurse umane va pune la dispoziţie lista posturilor vacante corespunzătoare funcţiei deţinute anterior şi pregătirii profesionale. In cazul în care nu există funcţii publice vacante, autoritatea sau instituţia publică are obligaţia de a solicita Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în perioada de preaviz, lista funcţiilor publice vacante. In situaţia în care există o funcţie publică vacantă corespunzătoare, identificată în perioada de preaviz, funcţionarul public va fi transferat în interesul serviciului sau la cerere.

(4) In situaţia în care pentru posturile vacante corespunzătoare oferite persoanelor aflate în perioada de preaviz optează cel puţin două persoane, se aplică regulile referitoare la desfăşurarea examenului conform procedurii.

(5) In situaţia în care pentru unul dintre posturile aferente reţelei de reprezentare economică externă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2010 pentru aprobarea restructurării şi reorganizării Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri şi pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, optează cel puţin două persoane, se aplică regulile referitoare la desfăşurarea examenului, prevăzute în Regulamentul privind condiţiile şi criteriile de selecţionare pentru posturile din reţeaua externă a Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, aprobat prin ordinul ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri, cu modificările ulterioare.

(6) Nu pot fi afectaţi de măsurile de restructurare şi reorganizare prevăzute de prezentul ordin salariaţii aflaţi în următoarele situaţii:

a) pe durata incapacităţii temporare de muncă, stabilită prin certificat medical conform legii;

b) pe durata concediului pentru carantină;

c) pe durata în care femeia salariată este gravidă, în măsura în care angajatorul a luat cunoştinţă de acest fapt anterior emiterii deciziei de concediere;

d) pe durata concediului de maternitate;

e) pe durata concediului pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, până la împlinirea vârstei de 3 ani;

f) pe durata concediului pentru îngrijirea copilului bolnav în vârstă de până la 7 ani sau, în cazul copilului cu handicap, pentru afecţiuni intercurente, până la împlinirea vârstei de 18 ani;

g) pe durata îndeplinirii serviciului militar;

h) pe durata exercitării unei funcţii eligibile într-un organism sindical, cu excepţia situaţiei în care concedierea este dispusă pentru o abatere disciplinară gravă sau pentru abateri disciplinare repetate, săvârşite de către acel salariat;

i) pe durata efectuării concediului de odihnă şi a concediului fără plată;

j) pe durata concediului de risc maternal;

k) în situaţia salariatei prevăzută la art. 2 lit. c)-e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2003 privind protecţia maternităţii la locurile de muncă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 25/2004, cu modificările ulterioare, din motive care au legătură directă cu starea sa;

l) pe perioada suspendării raporturilor de serviciu.

(7) La luarea măsurii de încetare a raporturilor de serviciu/de muncă, pentru motivele prevăzute în prezentul ordin, motive ce nu ţin de persoana salariatului, vor fi avute în vedere următoarele criterii minimale:

a) dacă măsura ar putea afecta 2 soţi care lucrează în aceeaşi unitate, se încetează raportul de serviciu/de muncă al soţului care are venitul cel mai mic, fără ca prin aceasta să se poată înceta raportul de serviciu/de muncă al unei persoane care ocupă un post nevizat de reducere;

b) măsura să afecteze mai întâi persoanele care nu au copii în întreţinere;

c) măsura să afecteze numai în ultimul rând femeile care au în îngrijire copii, pe bărbaţii văduvi sau divorţaţi care au în îngrijire copii, pe întreţinătorii unici de familie, precum şi pe salariaţii, bărbaţi sau femei, care mai au cel mult 3 ani până la pensionare.

Art. 3. - (1) Actul administrativ de încetare a raporturilor de serviciu/de muncă se comunică salariatului în termen de 5 zile lucrătoare de la data emiterii.

(2) Salariaţii ale căror raporturi de serviciu/de muncă încetează în condiţiile prezentului ordin beneficiază de indemnizaţie de şomaj, conform legii.

Art. 4. - Actul administrativ de încetare a raporturilor de serviciu/de muncă poate fi contestat în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicării la instanţa competentă.

Art. 5. - Direcţia resurse umane, direcţiile generale, direcţiile, serviciile, precum şi compartimentele din cadrul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,

Ion Ariton

ANEXĂ

PROCEDURĂ

de restructurare si reorganizare la nivelul Ministerului Economiei, Comerţului si Mediului de Afaceri

Art. 1. - (1) Prezenta procedură reglementează modalitatea de organizare şi desfăşurare a examenului pentru ocuparea unor posturi din cadrul compartimentelor supuse restructurării/ reorganizării, conform legii.

(2) Prin compartiment supus restructurării/reorganizării se înţelege direcţia generală/direcţia/serviciul/biroul/compartimentul a cărei/cărui structură organizatorică sau de posturi a fost modificată.

(3) In cazul în care, în urma restructurării/reorganizării, în cadrul unui compartiment există mai mulţi salariaţi decât posturi alocate, ocuparea acestora se face prin examen, organizat conform prezentei proceduri. Examenul va fi susţinut pentru posturi de aceeaşi categorie, clasă şi/sau de acelaşi grad profesional.

(4) In cazul în care în cadrul unui compartiment, astfel cum este definit la alin. (2), există un post de aceeaşi categorie, clasă şi/sau de acelaşi grad profesional, ocupat de un singur salariat, acesta nu va mai susţine proba de examen, păstrându-şi postul respectiv.

(5) In cazul în care în cadrul compartimentului supus restructurării/reorganizării nu mai există posturi de aceeaşi categorie, clasă şi/sau de acelaşi grad profesional cu posturile ocupate anterior de salariaţi, salariaţilor respectivi li se va acorda preaviz, fără a mai susţine examenul prevăzut de prezenta procedură, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

Art. 2. - (1) In termen de maximum 5 zile de la data aprobării prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri a statului de funcţii avizat de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, aferent structurii organizatorice prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 720/2010 pentru aprobarea restructurării şi reorganizării Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri şi pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, compartimentele în cadrul cărora există salariaţi dintre cei prevăzuţi la art. 1 alin. (3) vor fi notificate în scris de către Direcţia resurse umane cu privire la posturile pe care pot candida salariaţii şi la examenul ce urmează a fi organizat potrivit prezentei proceduri.

(2) Direcţia resurse umane împreună cu conducerea compartimentelor supuse restructurării/reorganizării va notifica la rândul său, în termen de 3 zile lucrătoare din momentul primirii notificării din partea Direcţiei resurse umane, personalul cu privire la posturile pe care poate candida acesta şi la examenul ce urmează a fi organizat potrivit prezentei proceduri.

(3) Personalul notificat în condiţiile prevăzute la alin. (1) şi (2) are la dispoziţie 48 de ore de când a luat cunoştinţă de notificare pentru a-şi exprima în scris opţiunea, în condiţiile art. 4 alin. (4), privind participarea la examenul organizat pentru ocuparea posturilor alocate fiecăruia dintre respectivele compartimente supuse restructurării/reorganizării.

(4) La expirarea termenului prevăzut la alin. (1)şi (3) începe procesul de desfăşurare a examenului pentru ocuparea posturilor din compartimentele supuse reorganizării/ restructurării.

Art. 3. -In vederea ocupării posturilor alocate respectivului compartiment supus restructurării/reorganizării, la examenul organizat în condiţiile prezentei proceduri poate participa numai personalul notificat din compartimentele supuse restructurării/reorganizării şi care şi-a exprimat opţiunea în termenul prevăzut la art. 2 alin. (3), cu respectarea următoarelor criterii:

a) categoria, clasa şi, după caz, gradul profesional ale funcţionarului public;

b) îndeplinirea criteriilor specifice stabilite pentru funcţia publică;

c) pregătirea profesională.

Art. 4. - (1) Examenul prevăzut la art. 1 constă în 3 etape succesive, după cum urmează:

a) selecţia cererilor, respectiv a dosarelor de înscriere, după caz;

b) proba scrisă;

c) interviul.

(2) Se pot prezenta la următoarea probă numai candidaţii declaraţi admişi la proba precedentă.

(3) Posturile pentru care se organizează examen, condiţiile de participare la examen şi de desfăşurare a examenului, bibliografia şi alte date necesare înscrierii şi desfăşurării examenului se afişează la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul, cu cel puţin 3 zile înainte de data stabilită pentru desfăşurarea probei scrise.

(4) In vederea participării la examen, în termenul prevăzut la art. 2 alin. (3) candidaţii depun la Direcţia resurse umane din Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri o cerere de înscriere la examen, semnată şi însoţită de dosarul prevăzut la art. 9.

(5) Personalului prevăzut la art. 1 alin. (3) care nu şi-a exprimat opţiunea în condiţiile alin. (4) şi ale art. 2 sau care nu a promovat examenul organizat conform prezentei proceduri i se acordă preaviz, conform prevederilor legale.

Art. 5. - (1) In vederea organizării şi desfăşurării examenului prevăzut la art. 1, se constituie o comisie de examen, respectiv o comisie de soluţionare a contestaţiilor, prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri. Preşedintele comisiei de examen, respectiv al comisiei de soluţionare a contestaţiei se desemnează din rândul membrilor acestora, prin ordinul ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri de constituire a comisiilor.

(2) Pentru selecţia funcţionarilor publici, comisiile prevăzute la alin. (1) sunt compuse fiecare din 5 membri, desemnaţi după cum urmează:

a) 3 membri sunt funcţionari publici de conducere/de execuţie, reprezentanţi ai entităţii în al cărei stat de funcţii se află funcţia publică vacantă sau nominalizaţi de către conducerea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri;

b) un reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici;

c) un reprezentant al organizaţiei sindicale reprezentative sau al comisiei paritare.

(3) In situaţia în care Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici şi/sau sindicatul sau comisia paritară, după caz, nu şi-au desemnat reprezentanţii în comisie, locul acestora va fi ocupat de câte o persoană nominalizată de ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri.

(4) Pentru selecţia personalului contractual, comisiile prevăzute la alin. (1) sunt compuse fiecare din 3 membri, reprezentanţi ai entităţii în al cărei stat de funcţii se află funcţia publică vacantă sau nominalizaţi de către conducerea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri,

(5) Secretariatul comisiilor prevăzute la alin. (1) se asigură de către funcţionari publici din cadrul Direcţiei resurse umane.

Art. 6. - (1) Nu poate fi desemnată membru în comisia de examen sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care se află în următoarele cazuri de conflict de interese:

a) are relaţii cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidaţi sau interesele patrimoniale ale sale ori ale soţului sau soţiei pot afecta imparţialitatea şi obiectivitatea evaluării;

b) este soţ, soţie, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi ori cu un alt membru al comisiei de examen sau al comisiei de soluţionare a contestaţiilor.

(2) Nu poate fi desemnată membru în comisia de examen sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care a fost sancţionată disciplinar, dacă sancţiunea aplicată nu a fost radiată, conform legii.

(3) Calitatea de membru în comisia de examen este incompatibilă cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor.

Art. 7. - (1) Situaţiile de incompatibilitate, precum şi situaţiile de conflict de interese prevăzute la art. 6 se sesizează de către persoana în cauză, de oricare dintre candidaţi sau de orice altă persoană interesată, în orice moment al organizării şi desfăşurării examenului.

(2) Membrii comisiei de examen sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia să informeze, în scris, cu celeritate, persoanele care i-au desemnat cu privire la orice conflict de interese care a intervenit sau ar putea interveni. In aceste cazuri, membrii comisiei de examen sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia să se abţină de la participarea ori de la luarea vreunei decizii cu privire la examenul în cadrul căruia a intervenit conflictul de interese.

(3) In cazul constatării existenţei unei situaţii de incompatibilitate sau unui conflict de interese, actul de desemnare a membrilor comisiei se modifică în mod corespunzător, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data constatării, prin înlocuirea membrului aflat în respectiva situaţie.

(4) In cazul în care situaţia de incompatibilitate sau conflictul de interese se constată ulterior desfăşurării uneia dintre etapele examenului, procedura de desfăşurare a examenului se reia cu noua componenţă a comisiei.

Art. 8. - (1) Comisia de examen are următoarele atribuţii principale:

a) selectează cererile, respectiv dosarele candidaţilor, după caz;

b) stabileşte subiectele pentru proba scrisă;

c) stabileşte planul interviului şi participă la interviu;

d) stabileşte baremul de notare, notează proba scrisă şi interviul pentru fiecare candidat;

e) transmite secretarului comisiei rezultatele selecţiei cererilor, respectiv dosarelor şi, după caz, ale examenului, cu menţiunea „admis"/„respins", pentru a fi comunicate candidaţilor.

(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:

a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor;

b) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la notarea probei scrise şi a interviului;

c) transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.

(3) Secretarul comisiei de examen are următoarele atribuţii principale:

a) centralizează şi primeşte cererile de înscriere la examen, respectiv dosarele candidaţilor, după caz;

b) convoacă membrii comisiei de examen;

c) întocmeşte procesul-verbal de desfăşurare a examenului;

d) asigură transmiterea către candidaţi a rezultatelor selecţiei dosarelor şi, după caz, ale examenului, prin afişarea acestora la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul;

e) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a examenului.

(4) Secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:

a) convoacă membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor;

b) asigură transmiterea rezultatelor contestaţiilor candidaţilor, prin afişarea acestora la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul;

c) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a examenului.

Art. 9. - (1) In vederea participării la examen, candidaţii depun cererea prevăzută la art. 4 alin. (4) şi, după caz, dosarul de examen, care va conţine în mod obligatoriu:

a) copia actului de identitate;

b) copiile diplomelor de studii şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări;

c) copia carnetului de muncă sau, după caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice.

(2) In termen de maximum 48 de ore de la data expirării termenului de depunere a cererii şi, după caz, a dosarelor, comisia de examen are obligaţia de a selecta dosarele de examen pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la examen.

(3) Rezultatele selectării dosarelor de înscriere se afişează de către secretarul comisiei de examen, cu menţiunea „admis"/„respins", însoţită de motivul respingerii dosarului, la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul, în termenul prevăzut la alin. (2).

(4) Până la expirarea termenului stabilit pentru primirea şi selecţia cererilor, respectiv a dosarelor, după caz, membrii comisiei de examen pot solicita candidaţilor informaţii sau alte documente relevante pentru desfăşurarea examenului.

(5) In termen de cel mult 24 de ore de la data afişării rezultatelor selecţiei dosarelor, candidatul poate depune eventuale contestaţii la secretariatul comisiei de examen, contestaţii care se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor, în cel mult 24 ore de la înregistrarea acestora.

Art. 10. - Pentru etapele examenului, punctajele se stabilesc după cum urmează:

a) pentru proba scrisă punctajul este de maximum 100 de puncte;

b) pentru interviu punctajul este de maximum 100 de puncte.

Art. 11. - (1) Proba scrisă se susţine de către candidaţii ale căror cereri, respectiv dosare au fost declarate admise şi constă în redactarea unei lucrări şi/sau în rezolvarea unor teste-grilă.

(2) Subiectele se stabilesc pe baza bibliografiei şi au ca scop testarea cunoştinţelor teoretice necesare ocupării funcţiei pentru care se organizează examenul.

(3) In cadrul probei scrise se testează, în mod obligatoriu, şi cunoştinţele generale ale candidatului în domeniul administraţiei publice.

Art. 12. - (1) Comisia de examen stabileşte subiectele şi alcătuieşte seturile de întrebări pentru proba scrisă în ziua în care se desfăşoară proba scrisă.

(2) Membrii comisiei de examen răspund individual pentru asigurarea confidenţialităţii subiectelor propuse.

(3) Seturile de subiecte se semnează de către toţi membrii comisiei de examen şi se închid în plicuri sigilate, purtând ştampila Direcţiei resurse umane.

(4) Comisia de examen stabileşte punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunică odată cu subiectele.

(5) Până la ora stabilită pentru terminarea probei scrise a examenului, membrii comisiei de examen au obligaţia de a stabili baremul detaliat de corectare a subiectelor. Acesta se afişează la locul desfăşurării examenului, anterior corectării lucrărilor.

Art. 13. - (1) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de examen în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, fără a depăşi 3 ore.

(2) La ora stabilită pentru începerea probei scrise, comisia de examen prezintă candidaţilor seturile de subiecte şi invită un candidat să extragă un plic cu subiectele de examen.

(3) Candidatul care a extras plicul cu subiectele îl înmânează preşedintelui comisiei de examen, care îl deschide şi comunică subiectele candidaţilor participanţi la examen.

(4) După începerea comunicării subiectelor este interzis accesul în sala de examen al candidaţilor care întârzie sau al oricăror alte persoane, în afara membrilor comisiei de examen, precum şi al persoanelor care asigură secretariatul comisiei de examen, respectiv supravegherea desfăşurării probei.

(5) In încăperea în care are loc proba scrisă, pe toată perioada derulării acesteia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizării probei, candidaţilor nu le este permisă deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţă.

(6) Nerespectarea dispoziţiilor prevăzute la alin. (5) atrage eliminarea candidatului din proba de examen. Dacă se constată încălcarea acestor dispoziţii, comisia de examen elimină candidatul din sală, înscrie pe lucrare menţiunea „anulat" şi consemnează cele întâmplate în procesul-verbal al examenului.

(7) Sub sancţiunea anulării lucrărilor scrise, acestea se redactează doar pe seturile de hârtie asigurate de către Direcţia resurse umane, purtând pe fiecare filă ştampila acesteia. După înscrierea de către candidat a numelui şi a prenumelui în colţul din dreapta a primei file, acesta se lipeşte astfel încât datele înscrise să nu poată fi identificate şi se aplică ştampila Direcţiei resurse umane.

(8) La finalizarea lucrării ori la expirarea timpului alocat probei scrise, candidatul are obligaţia de a preda comisiei de examen lucrarea scrisă şi de a semna borderoul special întocmit în acest sens.

(9) Este interzis ca la finalul probei scrise în sala de examen să fie prezent doar ultimul candidat care a predat lucrarea sau testul grilă, împreună cu vreunul dintre membrii comisiei de examen sau cu secretarul acesteia.

Art. 14. - (1) Anterior începerii corectării lucrărilor la proba scrisă, fiecare lucrare va fi numerotată.

(2) Lucrările de la proba scrisă se corectează sigilate.

(3) Punctajele se acordă de către fiecare membru al comisiei de examen, pentru fiecare lucrare scrisă, şi se notează în procesul-verbal al examenului. Acordarea punctajului final pentru proba scrisă se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de examen.

(4) Lucrările care prezintă însemnări în scopul identificării candidaţilor se anulează şi nu se mai corectează. Menţiunea „anulat" se înscrie atât pe lucrare, cât şi pe borderoul de notare şi pe centralizatorul nominal, consemnându-se aceasta în procesul-verbal al examenului.

(5) In situaţia în care pentru o lucrare se înregistrează diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de examen, lucrarea se recorectează de către toţi membrii acesteia. Procedura recorectării se reia ori de câte ori se constată că există diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de examen.

(6) Se interzice desigilarea lucrărilor anterior recorectării în condiţiile prevăzute la alin. (5).

Art. 15. - (1) Lucrările scrise se desigilează după acordarea punctajelor finale la proba scrisă, cu respectarea prevederilor art. 14 alin. (3) şi (5).

(2) Punctajele obţinute de fiecare dintre candidaţi la proba scrisă şi menţiunea „admis" ori „respins" se afişează la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul, în termenul prevăzut la art. 16 alin. (2).

(3) In vederea depunerii şi soluţionării eventualelor contestaţii, afişarea rezultatelor la proba scrisă se realizează cu cel puţin 48 de ore anterior susţinerii probei interviului.

(4) Sunt declaraţi admişi la proba scrisă şi au dreptul să susţină interviul candidaţii care au obţinut minimum 50 de puncte.

Art. 16. - (1) Proba scrisă se notează de la 0 la 100 de puncte, candidatul declarat „admis" fiind cel care a obţinut minimum 50 de puncte.

(2) Rezultatele probei scrise se afişează în cel mult 24 de ore la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul.

(3) In termen de cel mult 24 de ore de la data afişării rezultatelor, candidatul poate depune eventuale contestaţii la secretariatul comisiei, contestaţii care se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor în cel mult 24 ore de la înregistrarea acestora.

Art. 17. - (1) Proba interviului poate fi susţinută doar de către candidaţii declaraţi admişi la proba scrisă.

(2) Interviul se realizează conform planului de interviu, întocmit de comisia de examen în ziua desfăşurării acestei probe, pe baza criteriilor de evaluare.

(3) Criteriile de evaluare pentru stabilirea planului de interviu sunt:

a) abilităţile de comunicare;

b) capacitatea de analiză;

c) abilităţile impuse de funcţie;

d) motivaţia candidatului;

e) comportamentul în situaţiile de criză.

Art. 18. - (1) Interviul se susţine în termen de minimum 3 zile de la data afişării rezultatelor la proba scrisă.

(2) Data şi ora susţinerii interviului se afişează prin grija secretariatului comisiei de examen la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul.

Art. 19. - (1) In cadrul interviului, membrii comisiei de examen vor adresa întrebări candidatului, cu excepţia celor privind opiniile politice ale acestuia, activitatea sindicală, religie, etnie, starea materială, originea socială sau care pot constitui discriminare pe criterii de sex.

(2) Intrebările şi răspunsurile la interviu se consemnează în scris în anexa la procesul-verbal al examenului. Procesul-verbal se semnează de către membrii comisiei de examen şi de către candidat.

Art. 20. - (1) Interviul se notează pe baza criteriilor prevăzute la art. 17 alin. (2) şi a punctajelor maxime stabilite de comisia de examen pentru aceste criterii, prin planul de interviu.

(2) Membrii comisiei de examen acordă punctaje pentru fiecare dintre criteriile prevăzute la art. 17 alin. (2). Punctajele se acordă individual de către fiecare membru al comisiei de examen, pentru fiecare candidat şi se notează în borderoul de notare.

(3) Prevederile art. 14 alin. (3) şi (5) se aplică în mod corespunzător pentru stabilirea punctajului final la interviu al fiecărui candidat.

(4) Punctajele finale obţinute de fiecare dintre candidaţi la interviu, cu menţiunea „admis" ori „respins", se afişează la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul, în termenul prevăzut la art. 16 alin. (2).

Art. 21. - (1) Punctajul final al examenului se calculează ca medie aritmetică a punctajelor finale obţinute la proba scrisă şi la interviu.

(2) Punctajele finale ale examenului, în ordine descrescătoare, sunt înscrise într-un centralizator nominal, în care se menţionează pentru fiecare candidat punctajul obţinut la fiecare dintre probele examenului. Centralizatorul nominal se semnează pe fiecare pagină de fiecare dintre membrii comisiei de examen.

(3) Comunicarea punctajelor finale ale examenului, cu menţiunea „admis" sau „respins", se face în termen de maximum 48 de ore de la data susţinerii ultimei probe, prin afişare la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul.

(4) Se consideră admis la examen candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru aceeaşi funcţie, cu condiţia ca aceştia să fi obţinut punctajul minim necesar, potrivit prevederilor prezentei proceduri.

(5) La punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar dacă egalitatea se menţine, candidaţii aflaţi în această situaţie vor fi invitaţi la un nou interviu, în urma căruia comisia de examen va decide asupra candidatului admis, cu respectarea termenului prevăzut la alin. (3).

Art. 22. - Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele finale pot depune contestaţii în termen de 24 de ore de la data afişării acestora.

Art. 23. - Comisia de soluţionare a contestaţiilor admite contestaţia şi poate modifica punctajul final acordat de comisia de examen, în situaţia în care constată una dintre următoarele situaţii:

a) candidatul îndeplineşte condiţiile pentru a participa la examen, în situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul selecţiei dosarelor;

b) punctajele de la proba scrisă nu au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă;

c) punctajele de la interviu nu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebărilor formulate şi răspunsurilor candidaţilor în cadrul interviului;

d) constată că la proba scrisă există o diferenţă mai mare de 10 puncte între punctajele acordate de comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor.

Art. 24. - Contestaţia se respinge în situaţia în care comisia de soluţionare a contestaţiilor constată una dintre următoarele situaţii:

a) candidatul nu îndeplineşte condiţiile pentru a participa la examen;

b) punctajele de la proba scrisă au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă;

c) punctajele de la interviu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebărilor formulate şi răspunsurilor candidaţilor în cadrul interviului;

d) constată că la proba scrisă nu există o diferenţă mai mare de 10 puncte între punctajele acordate de comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor.

Art. 25. - Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse de candidaţi se face prin afişare la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul imediat după soluţionarea acestora.

Art. 26. - (1) La finalizarea examenului, respectiv la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor ori de soluţionare a acestora se întocmeşte un proces-verbal privind desfăşurarea examenului şi rezultatele obţinute de candidaţi, care se semnează de membrii comisiei de examen şi de secretarul acesteia.

(2) La procesul-verbal privind desfăşurarea examenului se anexează rezultatele probei scrise, ale interviului, rezultatele finale ale examenului, precum şi, după caz, rezultatele contestaţiilor depuse.

Art. 27. -In situaţia în care termenele prevăzute în prezenta procedură expiră în zile nelucrătoare, acestea se prelungesc până la finalul primei zile lucrătoare care urmează.

Art. 28. - Raporturile de serviciu/de muncă ale salariaţilor din compartimentele supuse restructurării/reorganizării care nu se înscriu sau nu se prezintă la examenul organizat şi ale celor care au fost declaraţi respinşi în urma examenului vor înceta, cu respectarea prevederilor legale.

Art. 29. - Prezenta procedură se poate aplica, după caz, şi la nivelul instituţiilor aflate în subordinea ministerului.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1634/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1634 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1634/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu