ORDIN Nr. 1608
din 21 septembrie 2007
privind aprobarea
Metodologiei pentru desfasurarea concursului de rezidentiat in medicina,
medicina dentara si farmacie, sesiunea 18 noiembrie 2007
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 665 din 28 septembrie 2007
In temeiul dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr.
862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu
modificările ulterioare,
având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei
generale organizare, resurse umane, dezvoltare profesională şi salarizare nr. E.N. 9.806 din 20 septembrie 2007,
ministrul sănătăţii publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Metodologia pentru desfăşurarea
concursului de rezidenţiat în medicină, medicină dentară şi farmacie, sesiunea
18 noiembrie 2007, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - Direcţia generală organizare, resurse umane,
dezvoltare profesională şi salarizare va duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
ANEXA
METODOLOGIE
pentru desfăşurarea concursului de rezidenţiat în medicină, medicină dentară şi
farmacie, sesiunea 18 noiembrie 2007
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Ministerul Sănătăţii
Publice organizează concurs naţional de intrare în rezidenţiat în medicină,
medicină dentară şi farmacie, la data de 18 noiembrie 2007. Concursul se
desfăşoară în următoarele centre universitare:
- domeniul medicină - Centrul Universitar Bucureşti;
- domeniul medicină dentară şi domeniul farmacie -
Centrul Universitar Cluj-Napoca.
Art. 2. - Numărul de locuri pe domenii şi specialităţi,
precum şi centrele de pregătire pentru fiecare specialitate sunt aprobate prin
ordin comun emis de ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului şi ministrul
sănătăţii publice.
Art. 3. - Pentru organizarea concursului de rezidenţiat
sunt desemnate o comisie comună centrală şi comisii comune zonale. Comisiile
comune sunt formate din reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii Publice şi ai
Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi sunt aprobate prin ordin
comun al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului şi al ministrului
sănătăţii publice.
Art. 4. - (1) Concursul se desfăşoară sub formă de
test-grilă cu 200 de întrebări, pe o durată de 4 ore.
(2) Punctajul minim de promovare reprezintă 65% din
punctajul maxim realizat la cele 200 de întrebări pentru fiecare domeniu.
(3) Ocuparea locurilor în specialitate se face în
ordinea punctajului de promovare obţinut, în limita
locurilor publicate pentru fiecare domeniu.
(4) Candidaţii cetăţeni din Republica Moldova, care au
absolvit studii universitare de licenţă într-o universitate din România,
dintr-o altă ţară membră a Uniunii Europene sau dintr-o ţară membră a Spaţiului
Economic European, susţin concursul în aceleaşi condiţii ca si cetăţenii
români, însă concurează pe
locurile publicate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.
Art. 5. - Rezidenţii au obligaţia să efectueze
pregătirea şi să susţină examenul de specialist în specialitatea pentru care au
optat, în primii 2 ani de la absolvirea stagiului.
Art. 6. - (1) In baza prevederilor art. 35 din Legea
nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale
Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi
completările ulterioare, rezidenţii pot efectua cumul de funcţii numai în
condiţiile respectării integrale a curriculei şi programului de pregătire,
stabilite pentru toţi rezidenţii, în cursul dimineţii.
(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) rezidenţii
redistribuiţi către medicină de familie, în baza art. 27 alin. (2) din prezenta
metodologie.
Art. 7. - (1) Doctoranzii cu frecvenţă, cu bursă, se
confirmă în rezidenţiat în funcţie de punctajul obţinut.
(2) Confirmarea în rezidenţiat a doctoranzilor cu
frecvenţă, cu bursă, se face în specialitatea şi centrul universitar conform
punctajului obţinut la concursul de rezidenţiat.
(3) In situaţia în care centrul universitar ales nu
coincide cu centrul universitar în care se efectuează doctoratul cu frecvenţă,
cu bursă, schimbarea centrului de pregătire se poate face cu avizul celor două
universităţi de medicină şi farmacie.
(4) Doctoranzii cu frecvenţă, cu bursă, confirmaţi în
rezidenţiat, beneficiază de contract individual de muncă încheiat cu
universitatea de medicină şi farmacie, fără a fi salarizaţi ca rezidenţi.
(5) La sfârşitul stagiului de doctorat cu frecvenţă,
cu bursă, pentru finalizarea pregătirii în specialitatea în care sunt
confirmaţi rezidenţi, doctoranzii sunt încadraţi în unităţi sanitare publice,
cu contract individual de muncă pe durată determinată, până la finalizarea
stagiului de pregătire prin rezidenţiat.
(6) Doctoranzii cu frecvenţă, confirmaţi în
rezidenţiat, pot efectua concomitent pregătirea în rezidenţiat şi stagiul de
doctorat cu frecvenţă, în măsura în care ' conducerea universităţilor de
medicină şi farmacie asigură efectuarea stagiului de doctorat în cursul după-amiezii. In caz contrar, pe perioada
doctoratului cu frecvenţă se suspendă calitatea de rezident.
(7) Stagiul de doctorat în ştiinţe medicale nu se
consideră ca modul de pregătire în rezidenţiat.
Art. 8. - Informaţiile generale importante despre
concursul de rezidenţiat sunt făcute publice prin presă, radio, tv, iar cele de
detaliu, prin publicare în ziarul „Viaţa Medicală", precum şi prin
internet, la adresa www.rezidentiat2007.ro.
CAPITOLUL II
Tematică, bibliografie, întrebări
Art. 9. -Tematicile concursului
de rezidenţiat şi bibliografia aferentă sunt diferite, pe domenii. Ele sunt
avizate de Colegiul Medicilor din România, Colegiul Medicilor Dentişti din România,
respectiv Colegiul Farmaciştilor din România, aprobate de ministrul sănătăţii
publice si sunt publicate în ziarul „Viata Medicală" nr. 12/23 martie
2007.
Art. 10. - (1) Intrebările sunt diferite, în funcţie de
domeniu. Fiecare dintre seturile de întrebări este creat de grupuri de lucru
diferite. Coordonatorul fiecărui grup de lucru este desemnat de preşedintele
comisiei comune centrale a rezidenţiatului, la propunerea preşedinţilor
comisiilor comune zonale, iar numele lui este făcut public doar după închiderea
concursului.
(2) Coordonatorul fiecărui grup răspunde întru totul
de corectitudinea formulării întrebării, alegerea răspunsurilor corecte, de
păstrarea secretului întrebării şi răspunsul la contestaţii.
(3) Coordonatorul dă avizul „bun de tipar"
pentru multiplicarea caietelor de întrebări.
CAPITOLUL III
Inscrierea
candidaţilor
Art. 11. - (1) La concurs se pot prezenta:
a) candidaţi care au diplomă de licenţă în profil
medico-farmaceutic uman sau o diplomă echivalentă cu aceasta;
b) rezidenţi aflaţi în pregătire;
c) specialişti care doresc să efectueze pregătire în
cea de-a doua specialitate, cu respectarea prevederilor
legale;
d) medici, medici dentişti şi farmacişti care au
obţinut intrarea în specialitate în urma promovării unui concurs de rezidenţiat
pe post. Cei care reuşesc la concurs nu sunt absolviţi de respectarea
prevederilor stabilite prin actul adiţional la contractul individual de muncă,
semnat în urma promovării rezidenţiatului pe post.
(2) Candidaţii sunt apţi din punct de vedere medical
(fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii în domeniul pentru care
candidează.
Art. 12. -Adoua specialitate se poate obţine numai în
regim cu taxă. Taxa anuală pentru efectuarea celei
de-a doua specialităţi prin concurs de rezidenţiat
este aceeaşi cu cea prevăzută pentru a doua specialitate înrudită, fără concurs
de rezidenţiat.
Art. 13. - (1) Inscrierile la concurs se fac la sediile
autorităţilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti din
momentul apariţiei în presă a publicaţiei de concurs şi se termină cu 25 de
zile înaintea concursului (24 octombrie 2007 inclusiv).
(2) Publicaţia de concurs cuprinde:
a) data, locul şi ora desfăşurării concursului;
b) condiţiile de participare;
c) locul şi perioada de înscriere;
d) numărul de locuri;
e) informaţii generale.
(3) Candidaţii cetăţeni din Republica Moldova se
înscriu la concurs la universităţile de medicină şi farmacie din centrele
universitare medicale în care se organizează concursul, în funcţie de specialitatea
pentru care optează, cu respectarea prevederilor publicaţiei de concurs.
Art. 14. - Dosarul de înscriere
al candidatului trebuie să conţină următoarele documente:
a) cererea de înscriere la concurs, cu numele de
familie, iniţiala tatălui şi toate prenumele înscrise în buletinul/cartea de
identitate, precum şi domeniul pentru care concurează (se menţionează acordui
pentru folosirea numelui şi pentru afişarea rezultatului pe internet);
b) copia buletinului/cărţii de identitate sau
paşaportului (paginile din care reies numele şi prenumele candidatului, precum
şi data naşterii);
c) copia legalizată a diplomei de licenţă de medic,
stomatolog (medic dentist) sau farmacist; absolvenţii promoţiei 2007 pot
prezenta adeverinţă privind promovarea examenului de licenţă; absolvenţii din
anul 2006 şi din anii anteriori care au promovat examenul de licenţă în anul
2007 sunt consideraţi promoţia anului în care au absolvit facultatea;
d) adeverinţa eliberată de unitatea în care sunt
încadraţi, din care să reiasă specialitatea în care sunt confirmaţi şi tipul
contractului individual de muncă, numai pentru rezidenţi şi specialişti;
e) certificatul medical privind starea de sănătate,
eliberat de unitatea sanitară teritorială desemnată de autoritatea de sănătate
publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, în care se precizează că este
apt/inapt din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea
activităţii în domeniul pentru care candidează;
f) copie legalizată a actelor doveditoare (certificat
de căsătorie etc.) prin care şi-a schimbat numele;
g) chitanţa de plată a taxei de concurs, stabilită de
Ministerul Sănătăţii Publice.
Art. 15. - (1) După verificarea documentelor din dosare
şi a condiţiilor de participare pentru fiecare candidat, autorităţile de sănătate publică alcătuiesc o singură
listă cu candidaţii, în ordinea alfabetică a numelor în cadrul domeniului, care
cuprinde următoarele rubrici:
Nr. crt.
|
ASP
|
Domeniul (M,D,F)
|
Numele,
iniţiala tatălui,
prenumele
|
Promoţia (absolvent)
|
UMF absolvită
|
Locul actual de muncă
|
Numărul chitanţei de plată a taxei de concurs
|
Observaţii privind starea
de sănătate
|
funcţia
|
unitatea
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LEGENDĂ:
ASP - autoritatea de
sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti (se foloseşte
indicativul auto; de exemplu BZ pentru ASP Buzău, B pentru ASPM Bucureşti);
Domeniul:
M- pentru domeniul
medicină;
D - pentru domeniul
medicină dentară;
F- pentru domeniul
farmacie. Locul actual de muncă:
Pentru cei neîncadraţi se trece „FP" în rubrica
„unitatea", iar rubrica „funcţia" se lasă necompletată.
Observaţii privind starea de sănătate:
Se completează numai cu
„Apt" sau „Inapt".
(2) Intreaga responsabilitate a corectitudinii datelor
înscrise în tabele aparţine autorităţilor de sănătate publică.
(3) Listele sunt redactate, conform structurii
menţionate la alin. (1), într-un fişier Excel şi sunt transmise la Centrul
Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti (Bucureşti, str.
Bodeşti nr. 1, sectorul 2) prin e-mail la adresa rezidenţiat@perfmed.ro, în termen de două zile de
la terminarea înscrierilor, iar originalele sunt trimise prin Prioripost la
adresa de mai sus, însoţite de dischetă. Instrucţiunile privind modul de
completare a listelor în format electronic, precum şi modelul de fişier Excel
care se foloseşte se găsesc la adresa de internet www.rezidentiat2007.ro.
Art. 16. - (1) Centrul Naţional de Perfecţionare în
Domeniul Sanitar Bucureşti, după centralizarea şi verificarea tabelelor cu
candidaţii înscrişi, redactează, în ordine alfabetică, lista finală cu
candidaţii înscrişi la concurs, pe domenii. Repartizarea candidaţilor pe săli
se face diferenţiat, pe domeniile pentru care s-au înscris.
(2) La data de 15 noiembrie 2007, candidaţii pot afla
sala şi ora începerii probei de concurs vizitând site-ul www.rezidentiat2007.ro. La sediul
Universităţii de Medicină şi Farmacie Cluj-Napoca se afişează listele cu
candidaţii înscrişi pentru domeniile medicină dentară şi farmacie. Pentru
domeniul medicină listele se afişează la Centrul Naţional de Perfecţionare în
Domeniul Sanitar Bucureşti.
(3) Cu cel puţin 24 de ore înainte de concurs, la
fiecare sală se afişează lista candidaţilor repartizaţi în sala respectivă.
CAPITOLUL IV
Desfăşurarea concursului
Art. 17. - (1) Concursul se desfăşoară
în ziua de duminică, 18 noiembrie 2007.
(2) In dimineaţa zilei de concurs, la ora 7,30, şeful
de sală şi supraveghetorii lipesc de bancă, în dreptul fiecărui loc din sală, o
legitimaţie cu numărul de ordine al candidatului respectiv, număr corespunzător
celui aflat în listele candidaţilor.
(3) Incepând cu ora 8,30, candidaţii pot intra în sala
în care au fost repartizaţi. La intrare se legitimează în faţa şefului de sală
cu buletinul/cartea de identitate sau paşaportul, documente ce trebuie să fie
în termen de valabilitate. Cei fără un astfel de document valabil nu sunt
primiţi în sala de concurs.
Art. 18. - (1) Candidaţii sunt aşezaţi în sală în ordine
alfabetică, conform listelor finale afişate, cu excepţia perechilor soţ-soţie,
fraţi-surori, care au obligaţia, sub sancţiunea anulării lucrării şi eliminării
din concurs, să semnaleze şefului de sală aceste situaţii, pentru a putea fi
aşezaţi separat. Candidaţii aflaţi în sală pot declara, sub semnătură,
situaţiile menţionate mai sus. Fiecare candidat se aşează la locul indicat prin
legitimaţia de bancă. Candidaţii ocupă numai locurile indicate de organizatori
şi nu au voie să le schimbe între ei. In cazul în care locul desemnat iniţial
nu este corespunzător, candidatul poate fi mutat pe un loc disponibil, dar
numai la indicaţia şefului de sală.
(2) Candidaţii sunt aşezaţi în sală în aşa fel încât să
rămână cel puţin un loc liber între 2 candidaţi.
(3) In prezenţa tuturor candidaţilor, şefii de sală
citesc instrucţiunile privind modul de desfăşurare a
concursului.
Art. 19. - (1) Incepând cu ora 8,45 se împart
candidaţilor grilele pentru răspuns şi câte o carioca neagră pentru completat
grila (atât pentru completat răspunsurile considerate corecte, cât şi pentru
completat datele de identitate). Cele 4 tipuri de grile pentru răspuns se
împart după algoritmul stabilit de comisia comună centrală.
(2) Se procedează la verificarea de către fiecare
candidat a grilei, pentru a se identifica eventualele greşeli de tipărire, caz
în care grila respectivă este înlocuită. Fiecare candidat completează apoi
datele personale în spaţiul special de pe grilă, cu litere majuscule.
(3) Şeful de sală şi supraveghetorii verifică
corectitudinea datelor înscrise, confruntându-le cu actul de identitate al
candidatului şi cu legitimaţia de bancă. După această operaţiune, actul de
identitate al fiecărui candidat rămâne pe bancă pe toată durata probei scrise.
Candidaţii poartă întreaga responsabilitate asupra datelor personale înscrise
pe grilă.
(4) Sacii sigilaţi conţinând caietele cu întrebări sunt
aduşi la săli în jurul orei 9,30. Integritatea acestor saci este constatată de
şeful de sală şi de 3 candidaţi din sala respectivă. La ora 10,00 se
desigilează sacii în toate sălile de concurs din toate centrele universitare.
Se împart apoi candidaţilor caietele cu întrebări, ţinându-se cont de tipul de
grilă primit anterior. Din momentul în care a fost distribuit ultimul caiet
începe măsurarea timpului de concurs, care este de 4 ore. Şeful de sală notează
la loc vizibil (fie prin scriere pe tablă, fie pe o hârtie care este afişată)
şi informează candidaţii despre ora de începere şi ora de terminare a
concursului.
(5) Fiecare candidat verifică caietul cu întrebări,
fiind schimbate caietele cu greşeli de tipărire.
(6) Intreaga responsabilitate
asupra corespondenţei între tipul de grilă şi cel al caietului cu întrebări
revine candidatului.
(7) Candidaţii care nu sunt prezenţi în sală în momentul
deschiderii sacilor cu caietele cu întrebări nu mai au acces în sala de
concurs.
(8) In timpul concursului
candidaţii nu au voie să consulte niciun fel de materiale, să discute cu
ceilalţi candidaţi, să copieze sau să aibă asupra lor aparatură electronică de
comunicare. Materialele documentare sunt depozitate într-un colţ al sălii, unde
candidaţii nu au acces până la terminarea concursului.
(9) La terminarea concursului candidaţii predau
şefului de sală, sub semnătură, grila de răspuns. Caietul cu întrebări rămâne
în posesia candidaţilor, cu excepţia celor care, din orice motiv, părăsesc sala
în primele 3 ore de concurs.
(10) Candidaţii absenţi şi cei care se retrag din
concurs sunt menţionaţi ca atare în procesul-verbal (nominal). Cei care se retrag
predau grila de răspuns şi caietul cu întrebări, sub semnătură, şi pot părăsi
sala doar după expirarea primelor 30 de minute de la începerea concursului.
Şeful de sală scrie pe grila lor „Retras din concurs". Aceste grile sunt
preluate, constituind documente pe baza cărora, în lista finală, pentru
candidatul care s-a retras, se face menţiunea „Retras din concurs". După
părăsirea sălii, niciunul candidat nu îi mai este permisă revenirea (pe
perioada desfăşurării probei) pentru niciun motiv, cu excepţia situaţiei în
care un candidat are necesităţi fiziologice, caz în care este însoţit de 2
supraveghetori şi poate lipsi din sală maximum 10 minute. Timpul absenţei din
sală nu prelungeşte durata probei pentru candidatul respectiv.
(11) Grilele de răspuns bune de corectat se predau de
către candidaţi, sub semnătură, şefului de sală. Corectura acestor grile se
face în mod electronic, în sala de concurs, în prezenţa autorului şi a încă 2
candidaţi din sala respectivă, care semnează pe grilă. După anunţarea punctajului
tuturor candidaţilor din sala respectivă, şeful de sală, în prezenţa a 3
candidaţi, ambalează şi sigilează plicul cu grilele corectate şi discheta.
(12) Grilele de răspuns cu menţiunea „Retras din
concurs" se ambalează separat.
(13) Grilele de răspuns greşite şi cele nefolosite
sunt ambalate separat şi poartă menţiunea „Anulat".
(14) Pe fiecare plic cu grile
(grile corectate, grile cu menţiunile „Retras din concurs" şi
„Anulat") se menţionează sala, numărul de candidaţi, numărul de grile
corectate, respectiv „Retras din concurs", „Anulat".
(15) Şefii de sală completează un proces-verbal
privind numărul de: candidaţi înscrişi, candidaţi prezenţi, grile de răspuns,
caiete cu întrebări şi dischete primite şi returnate. Procesele-verbale sunt semnate de şefii de sală, de supraveghetori
şi de 3 candidaţi.
(16) Coletele şi procesele-verbale sunt puse în saci,
care sunt sigilaţi la rândul lor şi predaţi reprezentanţilor comisiei comune
zonale. Pentru sigilare se folosesc cleşti speciali, care se găsesc la
reprezentantul desemnat de comisia comună zonală ca răspunzător de locaţia
respectivă de concurs.
(17) Sacii sunt transportaţi la
sediul comisiei comune zonale. Camerele în care se depozitează sacii sunt
sigilate de preşedintele comisiei comune zonale.
CAPITOLUL V
Clasificarea candidaţilor
Art. 20. - Preşedintele comisiei comune zonale de
rezidenţiat împreună cu colectivele care au alcătuit întrebările de concurs
sunt prezenţi în ziua concursului, începând cu ora 11,00, la sediul comisiei.
Grilele cu răspunsuri sunt multiplicate în prezenţa membrilor comisiei comune
zonale de rezidenţiat şi transmise în săli prin delegaţi, în plicuri sigilate.
Plicul este înmânat şefului de sală de către delegaţi la expirarea celor 4 ore
de concurs şi după predarea de către candidaţi a grilelor pentru corectat.
Art. 21. - (1) Eventualele
contestaţii privind răspunsurile corecte sunt depuse de candidaţi în termen de
24 de ore din momentul transmiterii grilelor în sălile de concurs.
Contestaţiile se depun la universitatea de medicină şi farmacie sau se transmit
prin fax la numerele comunicate de comisia comună zonală. Pentru centrul
universitar Bucureşti contestaţiile se depun la sediul Centrului Naţional de
Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti (Bucureşti, str. Bodeşti nr. 1,
sectorul 2) sau se transmit prin fax la nr. 021/255.64.06.'
(2) Comisia comună zonală analizează şi comunică
răspunsurile corecte rămase definitive, în termen de 48 de ore de la expirarea
termenului de depunere a contestaţiilor. Comunicarea grilei corecte rămase
definitivă se face prin publicarea pe internet pe
site-ul www.rezidentiat2007.ro şi prin afişarea la
Universitatea de Medicină şi Farmacie Cluj-Napoca, respectiv la Centrul
Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, pentru centrul
universitar Bucureşti, şi constituie răspuns la contestaţiile primite.
(3) In urma analizării contestaţiilor şi stabilirii
grilei corecte rămase definitivă, punctajele comunicate în săli pot suferi
modificări.
Art. 22. - (1) Prelucrarea rezultatelor stabilite în urma aplicării grilei corecte rămase definitivă se face de
către o comisie de specialişti propuşi de comisiile comune zonale şi desemnaţi
prin ordin al ministrului sănătăţii publice. Membrii acestei comisii nu au voie
să introducă sau să scoată din sala respectivă niciun fel de material. In sala
respectivă nu au acces decât persoanele care formează comisia menţionată.
(2) Grila corectă rămasă definitivă este aplicată
tuturor candidaţilor de la domeniul respectiv, indiferent dacă au contestat sau
nu grila cu răspunsuri anunţată în sălile de concurs.
Art. 23. - Inainte de alcătuirea clasificărilor,
comisia desemnată la art. 22 alin. (1) procedează la desfacerea sacilor şi la
verificarea conţinutului fiecărui colet, semnalând eventualele neconcordanţe.
Art. 24. - (1) Clasificarea pe
domenii rezultă prin unificarea electronică a rezultatelor stabilite în urma
aplicării grilei corecte rămase definitivă.
(2) Rezultatele concursului naţional pentru rezidenţiat
se confirmă prin ordin al ministrului sănătăţii publice.
CAPITOLUL VI
Rezultate
Art. 25. - (1) Data afişării clasificărilor este
anunţată în timp util prin mass-media şi pe site-ul www.rezidentiat2007.ro.
(2) Clasificările, data şi locul alegerii
specialităţilor şi centrelor de pregătire sunt afişate la universitatea de
medicină şi farmacie şi la autoritatea de sănătate publică unde se desfăşoară
concursul sau pot fi accesate pe internet.
Art. 26. -Alegerea specialităţii şi a centrelor de
pregătire are loc la aceeaşi dată pentru toate domeniile, prin teleconferinţă.
Candidaţii au posibilitatea de a se prezenta la unul dintre centrele
universitare medicale: Arad, Bucureşti, Braşov, Cluj-Napoca, Craiova,
Constanţa, laşi, Oradea, Sibiu, Târgu Mureş sau Timişoara.
CAPITOLUL VII
Alegerea specialităţii şi a centrelor de pregătire
Art. 27. - (1) Candidaţii, absolvenţi ai facultăţilor
de medicină, care la concursul de rezidenţiat au obţinut punctaj de promovare
[(art. 4 alin. (2)], dar nu aleg loc de rezident, sunt confirmaţi, la cerere,
ca rezidenţi în medicină de familie, beneficiind de încadrare cu contract
individual de muncă pe durată determinată ca medici rezidenţi medicină de
familie.
(2) Medicii de medicină generală cu drept de liberă
practică, încadraţi cu contract individual de muncă la cabinete şcolare,
cabinete de planificare familială, servicii de urgenţă etc, precum şi cei care
se află în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate, declaraţi
rezidenţi în condiţiile alin. (1), optează pentru menţinerea contractelor
actuale sau pentru încadrarea ca medici rezidenţi.
Art. 28. - Redistribuirea către medicină de familie, pe
baza cererilor, are loc după ce se repartizează cei reuşiţi, în limita
locurilor publicate pentru fiecare domeniu.
Art. 29. - Candidaţii sau
împuterniciţii acestora care nu sunt prezenţi în data, ora şi locul fixate
pentru alegerea specialităţii şi a centrului de pregătire pierd drepturile
conferite de concurs.
CAPITOLUL VIII
Exemplificări privind tipurile de întrebări şi modul de punctare
Art. 30. - Caietele de concurs au un număr de 200 de
întrebări pentru fiecare domeniu. Toate întrebările de concurs sunt elaborate
de comisiile de specialişti stabilite de preşedinţii comisiilor comune zonale
şi sunt diferite de cele deja publicate.
Art. 31. - (1) Cele 200 de întrebări de concurs sunt de
două tipuri, astfel:
a) 25% din total sunt întrebări tip complement simplu,
cu un singur răspuns corect posibil din 5; se notează fiecare întrebare cu
răspuns corect cu 4 puncte; dacă la aceste întrebări candidaţii marchează mai
mult sau mai puţin de un răspuns corect, întrebarea se anulează (punctaj 0);
b) 75% din total sunt întrebări tip complement multiplu
cu 2- 4 răspunsuri corecte, fiecare întrebare cu răspunsuri corecte este notată
cu 5 puncte; dacă la aceste întrebări candidatul marchează mai puţin de două
sau mai mult de 4 răspunsuri, întrebarea se anulează (punctaj 0).
(2) In caietul de concurs se precizează întrebările de
tip complement simplu şi întrebările de tip complement multiplu.
Exemplu de punctare:
A B C D E = întrebare cu două
răspunsuri corecte A şi C
In cazul în care marchează corect Aşi C primeşte 5
puncte, astfel:
A B C D E
x x
1 1 1 1 1 = 5 puncte;
In cazul în care marchează Aşi
B primeşte 3 puncte, astfel:
A B C D E
x x
1 0 0 1 1 = 3 puncte
(3) Departajarea candidaţilor cu punctaj egal se face
pe baza punctajului ponderat, care reprezintă calculul statistic în funcţie de
răspunsurile corecte date de toţi candidaţii la întrebarea considerată cu
gradul de dificultate cel mai mare.
(4) Departajarea candidaţilor care au obţinut punctajul
maxim posibil se face prin susţinerea unei probe suplimentare de departajare.
Această probă constă din 100 de întrebări, din tematica şi bibliografia
aprobate, de tip complement multiplu, alcătuite cu 24 de ore înainte de
susţinerea probei, într-un sediu securizat. Această probă are loc în ziua de
sâmbătă, 24 noiembrie 2007, în centrul universitar în care s-a desfăşurat
concursul. Corectarea se face în mod electronic în sala de concurs, în prezenţa
candidaţilor. Rezultatele sunt folosite pentru alcătuirea unei ierarhizări a
candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil. Candidaţii care nu se prezintă
la proba de departajare figurează în clasificare în ordine alfabetică, după
ierarhizarea candidaţilor care au susţinut proba de departajare.
(5) Pentru susţinerea probei de departajare nu se
percepe taxă.
CAPITOLUL IX
Probleme de organizare
Art. 32. - Pentru buna desfăşurare a concursului de
rezidenţiat se stabilesc grupuri de lucru pentru îndeplinirea următoarelor
obligaţii:
a) publicarea tematicii şi a bibliografiei de concurs,
precum şi a metodologiei de desfăşurare a concursului - coordonator este
preşedintele comisiei comune centrale;
b) stabilirea numărului de locuri pe domenii şi centre
de pregătire, conform prevederilor legale - ordin comun al ministrului
sănătăţii publice şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului;
c) rezolvarea problemelor
financiare (propunere taxă şi încasare, cheltuieli pentru chirii, materiale,
plata personalului care a contribuit la concurs etc.) - responsabil este
Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
d) închirierea sălilor pentru
concurs, prezentarea unui tabel cu locul, numele şi capacitatea fiecărei săli,
având grijă să rămână în fiecare sală 1-3 locuri libere (în funcţie de
capacitatea sălii), şi verificarea cu o săptămână înainte a condiţiilor de
lucru în sala respectivă (căldură, lumină, aerisire, scaune bune etc.) -
responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;
e) asigurarea materialelor necesare întregii sesiuni
(hârtie, carioci de culori diferite, hârtie de împachetat, plicuri pentru
grile, sfoară, dischete noi, cleşti pentru sigilat
etc.) - responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar
Bucureşti;
f) organizarea supravegherii concursului - responsabil
este preşedintele comisiei comune zonale:
- solicitarea prin UMF-uri şi ASP-uri a unui număr
suficient de supraveghetori (un supraveghetor la 25 de candidaţi, cu un minim
de 3 persoane pentru o sală);
- desemnarea şefilor de clădire, de sală şi a
supraveghetorilor pe locuri de concurs;
- instruirea acestora cu o săptămână înainte de concurs;
g) întocmirea şi tipărirea listelor cu candidaţi, a
legitimaţiilor de bancă şi împărţirea candidaţilor pe săli în funcţie de
capacitatea fiecăreia, afişarea acestora şi transmiterea spre web maşter pentru
publicare pe internet - responsabili sunt Centrul Naţional de Perfecţionare în
Domeniul Sanitar Bucureşti şi preşedinţii comisiilor comune zonale;
h) elaborarea şi tipărirea instrucţiunilor pentru şefii
de clădire, de sală, supraveghetori şi candidaţi - coordonator este
preşedintele comisiei comune centrale;
i) elaborarea şi tipărirea documentelor nesecrete
(procese-verbale, diferenţiate pentru şefii de clădire şi de sală, de
predare-primire a sacilor cu caiete cu întrebări şi de predare-primire de la
sfârşitul concursului, pentru plicuri cu grile corectate, dischete, plicuri cu
grile anulate sau nefolosite, grile cu menţiunea „Retras din concurs",
caiete cu întrebări nefolosite, atât ale şefilor de sală către şefii de
clădire, cât şi ale şefilor de clădire către comisiile comune zonale; procese-verbale
privind derularea concursului, completate şi semnate de şefii de sală şi de
supraveghetori, grilele de răspuns, plicurile ce conţin borderourile de predare
a grilei pentru corectat şi de luare la cunoştinţă a punctajului) - responsabil
este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
j) tipărirea caietelor de întrebări - responsabil este
preşedintele comisiei comune zonale;
k) transportul caietelor cu întrebări la sălile de
concurs şi apoi al grilelor corecte la locul stabilit de comisia comună zonală,
pregătire de maşini şi personal de însoţire - responsabil este preşedintele
comisiei comune zonale;
l) pregătirea pentru corectură,
după aducerea la săli a aparaturii electronice şi asigurarea personalului
necesar, altul decât şefii de sală sau supraveghetorii - responsabil este
preşedintele comisiei comune zonale;
m) stabilirea programului de corectare a grilelor pe
calculator - responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul
Sanitar Bucureşti;
n) citirea grilelor prin scanare
- responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;
o) stabilirea grilei de răspuns - responsabil este
preşedintele comisiei comune zonale;
p) stabilirea clasificărilor finale în ordinea
descrescătoare a punctajelor, cu departajare conform prevederilor art. 31 alin.
(3) şi (4), pe domenii - responsabil este preşedintele comisiei comune
centrale;
r) afişarea clasificărilor finale - responsabil este
preşedintele comisiei comune centrale;
s) crearea unei pagini de web pe internet, în care se publică toate informaţiile nesecrete legate de concurs (distribuţia
pe săli a candidaţilor, locul de afişare a acestor date, instrucţiuni pentru
candidaţi, punctaje obţinute, cataloagele finale în ordinea clasificării etc.) - responsabil este
Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
t) alegerea locurilor publicate la rezidenţiat şi a
centrelor de pregătire - responsabil este preşedintele comisiei comune
centrale;
u) redistribuirea către medicină de familie, alegerea
centrului universitar şi, prin intermediul acestuia, a unităţii sanitare de
formare - responsabil este preşedintele comisiei comune centrale.
Art. 33. - Materialele necesare concursului,
achiziţionate de Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar
Bucureşti, se trimit comisiilor comune zonale până la data de 8 noiembrie 2007.
Art. 34. - (1) Pregătirea materialelor necesare
desfăşurării concursului presupune realizarea grilelor pentru răspuns,
pregătirea sacilor cu materiale nesecrete şi realizarea caietelor cu întrebări.
(2) Grilele pentru răspuns se tipăresc până la data de
2 noiembrie 2007, într-un număr dublu faţă de numărul candidaţilor înscrişi pe
liste, plus o rezervă de 10% din fiecare tip, pentru a preîntâmpina posibilele
dificultăţi generate de distribuţia diferită a fiecărui tip de grilă în săli.
Grilele sunt de 4 tipuri, notate cu A, B, C şi D,
pentru fiecare profil şi grupă de specialităţi, corespunzător cu notarea
caietelor cu întrebări, în aşa fel încât în săli candidaţii care au locurile
apropiate să aibă şi caiete de tipuri diferite.
(3) Pregătirea sacilor pentru săli, conţinând toate
materialele nesecrete necesare (cu excepţia caietelor de întrebări), se face de
către comisiile comune zonale, în săptămâna premergătoare concursului.
Fiecare sac, pe care se scriu
domeniul, clădirea, sala, precum şi conţinutul sacului, cuprinde următoarele
materiale:
- colete sigilate cu grile pentru răspuns; numărul
grilelor pentru răspuns este dublu faţă de numărul candidaţilor din sala
respectivă (+ 10%), în aşa fel încât să se asigure posibilitatea schimbării
grilei cu una de acelaşi tip, o dată pentru fiecare candidat, în cazul în care
candidatul a făcut greşeli şi solicită schimbarea grilei; pe fiecare colet se
scriu sala, numărul de candidaţi din sala respectivă, numărul de grile pentru
răspuns conţinute de colet (numărul candidaţilor din sala respectivă x 2 +
10%);
- pixuri-cariocă negre pentru completarea grilei de
răspuns; numărul pixurilor-cariocă este corespunzător numărului candidaţilor
din sala respectivă + 30% rezervă;
- plicuri format A4 pentru împachetarea grilelor
corectate;
- coli albe format A4 pentru protejarea grilelor ce se
introduc în plicuri;
- plicuri format A5 conţinând plumbii şi sârma pentru
sigilat sacii;
- bandă adezivă pentru sigilat plicurile cu grilele
corectate şi coletele cu grile anulate şi retrase din concurs;
- sfoară pentru legat coletele cu grile;
- hârtie de împachetat pentru coletele cu grile anulate
şi retrase din concurs;
- sârme cu plumbi;
- pixuri-cariocă de culoare roşie.
Sacii cu materialele nesecrete
sigilaţi sunt depozitaţi la nivelul comisiilor comune zonale, cu două zile
înainte de concurs. Sediul este sigilat.
In dimineaţa zilei de concurs sacii sigilaţi, conţinând
cele menţionate mai sus, separat pentru fiecare sală de concurs, sunt
transportaţi de comisiile special desemnate la locurile de desfăşurare a
concursului.
(4) Pentru crearea şi multiplicarea caietelor cu
întrebări se desfăşoară următoarele activităţi:
a) preşedintele comisiei comune zonale împreună cu
coordonatorul îşi aleg grupurile de lucru pentru conceperea întrebărilor.
Aceste grupuri de lucru sunt făcute publice în ziua concursului;
b) întrebările sunt create după tematica şi
bibliografia deja anunţate. Ele sunt prezentate în anumite condiţii de punere
în pagină şi/sau pe dischetă, pe un anumit tipar;
c) caietele cu întrebări sunt alcătuite şi
multiplicate de o comisie special desemnată, care lucrează într-un loc de unde
nu are nicio legătură cu exteriorul şi nu părăseşte locul respectiv decât după
minimum o oră de la începerea probei scrise (nu mai devreme de ora 11,00). La
locul respectiv, comisia desemnată dispune de toate materialele şi
echipamentele necesare multiplicării caietelor cu întrebări şi ambalării lor în
sacii ce vor fi sigilaţi. Caietele sunt multiplicate într-un număr stabilit în
funcţie de numărul candidaţilor din fiecare sală, plus o rezervă de 20% pentru
înlocuire, în cazul unor eventuale greşeli de tipărire şi pentru
preîntâmpinarea dificultăţilor legate de distribuţia diferită a fiecărui tip în
sală. Caietele sunt multiplicate pe 4 tipuri, notate A, B, C şi D pentru
fiecare domeniu. Caietele conţin aceleaşi întrebări, dar ordinea acestor
întrebări este diferită pentru fiecare dintre cele 4 tipuri de caiete;
d) după multiplicarea caietelor într-un număr
corespunzător din fiecare tip, acestea sunt împachetate, pachetele sunt
sigilate cu bandă adezivă şi ştampilate (ştampila este emisă de Centrul
Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti), puse în saci, iar
sacii sunt sigilaţi cu cleştii transmişi de Centrul Naţional de Perfecţionare
în Domeniul Sanitar Bucureşti. Rezerva de caiete pentru fiecare tip este pusă
în sacul desemnat pentru fiecare sală de concurs;
e) în dimineaţa zilei de concurs, sacii sigilaţi,
separat pentru fiecare sală de concurs, sunt transportaţi la locul de
desfăşurare a concursului de comisiile special desemnate, în maşini însoţite de
două persoane;
f) după terminarea operaţiunilor de multiplicare,
toate materialele rămase (rebuturi, plusuri, matriţe din copiatoare etc.) sunt
împachetate separat, sigilate şi transportate la sediul comisiei comune zonale,
unde se păstrează până la alegerea specialităţilor şi a centrelor de pregătire.
Art. 35. -In termen de 5 zile de la data finalizării alegerii specialităţilor şi
a centrelor de pregătire, toate documentele rezultate în urma acestui concurs
(grilele cu răspunsurile candidaţilor, grilele cu menţiunile „Anulat" şi
„Retras din concurs", dischetele, procesele-verbale, contestaţiile
candidaţilor, documentele emise de comisia comună zonală privind rezolvarea
contestaţiilor şi stabilirea grilei corecte rămase definitivă, tabelele
originale cu alegerea specialităţii şi a centrului de pregătire etc.) sunt
împachetate şi sigilate. Pachetele sunt trimise prin delegat şi predate cu
proces-verbal de predare-primire Centrului Naţional de Perfecţionare în
Domeniul Sanitar Bucureşti.