Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1608 din 21 septembrie 2007

privind aprobarea Metodologiei pentru desfasurarea concursului de rezidentiat in medicina, medicina dentara si farmacie, sesiunea 18 noiembrie 2007

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 665 din 28 septembrie 2007



In temeiul dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificările ulterioare,

având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale organizare, resurse umane, dezvoltare profesională şi salarizare nr. E.N. 9.806 din 20 septembrie 2007,

ministrul sănătăţii publice emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Metodologia pentru desfăşurarea concursului de rezidenţiat în medicină, medicină dentară şi farmacie, sesiunea 18 noiembrie 2007, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Direcţia generală organizare, resurse umane, dezvoltare profesională şi salarizare va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătăţii publice,

Gheorghe Eugen Nicolăescu

ANEXA

METODOLOGIE

pentru desfăşurarea concursului de rezidenţiat în medicină, medicină dentară şi farmacie, sesiunea 18 noiembrie 2007

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Ministerul Sănătăţii Publice organizează concurs naţional de intrare în rezidenţiat în medicină, medicină dentară şi farmacie, la data de 18 noiembrie 2007. Concursul se desfăşoară în următoarele centre universitare:

- domeniul medicină - Centrul Universitar Bucureşti;

-  domeniul medicină dentară şi domeniul farmacie - Centrul Universitar Cluj-Napoca.

Art. 2. - Numărul de locuri pe domenii şi specialităţi, precum şi centrele de pregătire pentru fiecare specialitate sunt aprobate prin ordin comun emis de ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului şi ministrul sănătăţii publice.

Art. 3. - Pentru organizarea concursului de rezidenţiat sunt desemnate o comisie comună centrală şi comisii comune zonale. Comisiile comune sunt formate din reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii Publice şi ai Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi sunt aprobate prin ordin comun al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului şi al ministrului sănătăţii publice.

Art. 4. - (1) Concursul se desfăşoară sub formă de test-grilă cu 200 de întrebări, pe o durată de 4 ore.

(2)   Punctajul minim de promovare reprezintă 65% din punctajul maxim realizat la cele 200 de întrebări pentru fiecare domeniu.

(3)  Ocuparea locurilor în specialitate se face în ordinea punctajului de promovare obţinut, în limita locurilor publicate pentru fiecare domeniu.

(4)  Candidaţii cetăţeni din Republica Moldova, care au absolvit studii universitare de licenţă într-o universitate din România, dintr-o altă ţară membră a Uniunii Europene sau dintr-o ţară membră a Spaţiului Economic European, susţin concursul în aceleaşi condiţii ca si cetăţenii români, însă concurează pe locurile publicate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.

Art. 5. - Rezidenţii au obligaţia să efectueze pregătirea şi să susţină examenul de specialist în specialitatea pentru care au optat, în primii 2 ani de la absolvirea stagiului.

Art. 6. - (1) In baza prevederilor art. 35 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, rezidenţii pot efectua cumul de funcţii numai în condiţiile respectării integrale a curriculei şi programului de pregătire, stabilite pentru toţi rezidenţii, în cursul dimineţii.

(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) rezidenţii redistribuiţi către medicină de familie, în baza art. 27 alin. (2) din prezenta metodologie.

Art. 7. - (1) Doctoranzii cu frecvenţă, cu bursă, se confirmă în rezidenţiat în funcţie de punctajul obţinut.

(2) Confirmarea în rezidenţiat a doctoranzilor cu frecvenţă, cu bursă, se face în specialitatea şi centrul universitar conform punctajului obţinut la concursul de rezidenţiat.

(3) In situaţia în care centrul universitar ales nu coincide cu centrul universitar în care se efectuează doctoratul cu frecvenţă, cu bursă, schimbarea centrului de pregătire se poate face cu avizul celor două universităţi de medicină şi farmacie.

(4)   Doctoranzii cu frecvenţă, cu bursă, confirmaţi în rezidenţiat, beneficiază de contract individual de muncă încheiat cu universitatea de medicină şi farmacie, fără a fi salarizaţi ca rezidenţi.

(5)  La sfârşitul stagiului de doctorat cu frecvenţă, cu bursă, pentru finalizarea pregătirii în specialitatea în care sunt confirmaţi rezidenţi, doctoranzii sunt încadraţi în unităţi sanitare publice, cu contract individual de muncă pe durată determinată, până la finalizarea stagiului de pregătire prin rezidenţiat.

(6)  Doctoranzii cu frecvenţă, confirmaţi în rezidenţiat, pot efectua concomitent pregătirea în rezidenţiat şi stagiul de doctorat cu frecvenţă, în măsura în care ' conducerea universităţilor de medicină şi farmacie asigură efectuarea stagiului de doctorat în cursul după-amiezii. In caz contrar, pe perioada doctoratului cu frecvenţă se suspendă calitatea de rezident.

(7) Stagiul de doctorat în ştiinţe medicale nu se consideră ca modul de pregătire în rezidenţiat.

Art. 8. - Informaţiile generale importante despre concursul de rezidenţiat sunt făcute publice prin presă, radio, tv, iar cele de detaliu, prin publicare în ziarul „Viaţa Medicală", precum şi prin internet, la adresa www.rezidentiat2007.ro.

CAPITOLUL II

Tematică, bibliografie, întrebări

Art. 9. -Tematicile concursului de rezidenţiat şi bibliografia aferentă sunt diferite, pe domenii. Ele sunt avizate de Colegiul Medicilor din România, Colegiul Medicilor Dentişti din România, respectiv Colegiul Farmaciştilor din România, aprobate de ministrul sănătăţii publice si sunt publicate în ziarul „Viata Medicală" nr. 12/23 martie 2007.

Art. 10. - (1) Intrebările sunt diferite, în funcţie de domeniu. Fiecare dintre seturile de întrebări este creat de grupuri de lucru diferite. Coordonatorul fiecărui grup de lucru este desemnat de preşedintele comisiei comune centrale a rezidenţiatului, la propunerea preşedinţilor comisiilor comune zonale, iar numele lui este făcut public doar după închiderea concursului.

(2)  Coordonatorul fiecărui grup răspunde întru totul de corectitudinea formulării întrebării, alegerea răspunsurilor corecte, de păstrarea secretului întrebării şi răspunsul la contestaţii.

(3)    Coordonatorul dă avizul „bun de tipar" pentru multiplicarea caietelor de întrebări.

CAPITOLUL III

Inscrierea candidaţilor

Art. 11. - (1) La concurs se pot prezenta:

a)  candidaţi care au diplomă de licenţă în profil medico-farmaceutic uman sau o diplomă echivalentă cu aceasta;

b) rezidenţi aflaţi în pregătire;

c) specialişti care doresc să efectueze pregătire în cea de-a doua specialitate, cu respectarea prevederilor legale;

d) medici, medici dentişti şi farmacişti care au obţinut intrarea în specialitate în urma promovării unui concurs de rezidenţiat pe post. Cei care reuşesc la concurs nu sunt absolviţi de respectarea prevederilor stabilite prin actul adiţional la contractul individual de muncă, semnat în urma promovării rezidenţiatului pe post.

(2) Candidaţii sunt apţi din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii în domeniul pentru care candidează.

Art. 12. -Adoua specialitate se poate obţine numai în regim cu taxă. Taxa anuală pentru  efectuarea celei de-a doua specialităţi prin concurs de rezidenţiat este aceeaşi cu cea prevăzută pentru a doua specialitate înrudită, fără concurs de rezidenţiat.

Art. 13. - (1) Inscrierile la concurs se fac la sediile autorităţilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti din momentul apariţiei în presă a publicaţiei de concurs şi se termină cu 25 de zile înaintea concursului (24 octombrie 2007 inclusiv).

(2) Publicaţia de concurs cuprinde:

a) data, locul şi ora desfăşurării concursului;

b) condiţiile de participare;

c) locul şi perioada de înscriere;

d) numărul de locuri;

e) informaţii generale.

(3)  Candidaţii cetăţeni din Republica Moldova se înscriu la concurs la universităţile de medicină şi farmacie din centrele universitare medicale în care se organizează concursul, în funcţie de specialitatea pentru care optează, cu respectarea prevederilor publicaţiei de concurs.

Art. 14. - Dosarul de înscriere al candidatului trebuie să conţină următoarele documente:

a)  cererea de înscriere la concurs, cu numele de familie, iniţiala tatălui şi toate prenumele înscrise în buletinul/cartea de identitate, precum şi domeniul pentru care concurează (se menţionează acordui pentru folosirea numelui şi pentru afişarea rezultatului pe internet);

b)  copia buletinului/cărţii de identitate sau paşaportului (paginile din care reies numele şi prenumele candidatului, precum şi data naşterii);

c) copia legalizată a diplomei de licenţă de medic, stomatolog (medic dentist) sau farmacist; absolvenţii promoţiei 2007 pot prezenta adeverinţă privind promovarea examenului de licenţă; absolvenţii din anul 2006 şi din anii anteriori care au promovat examenul de licenţă în anul 2007 sunt consideraţi promoţia anului în care au absolvit facultatea;

d) adeverinţa eliberată de unitatea în care sunt încadraţi, din care să reiasă specialitatea în care sunt confirmaţi şi tipul contractului individual de muncă, numai pentru rezidenţi şi specialişti;

e) certificatul medical privind starea de sănătate, eliberat de unitatea sanitară teritorială desemnată de autoritatea de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, în care se precizează că este apt/inapt din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii în domeniul pentru care candidează;

f)   copie legalizată a actelor doveditoare (certificat de căsătorie etc.) prin care şi-a schimbat numele;

g) chitanţa de plată a taxei de concurs, stabilită de Ministerul Sănătăţii Publice.

Art. 15. - (1) După verificarea documentelor din dosare şi a condiţiilor de participare pentru fiecare candidat, autorităţile de sănătate publică alcătuiesc o singură listă cu candidaţii, în ordinea alfabetică a numelor în cadrul domeniului, care cuprinde următoarele rubrici:

Nr. crt.

ASP

Domeniul (M,D,F)

Numele,

iniţiala tatălui,

prenumele

Promoţia (absolvent)

UMF absolvită

Locul actual de muncă

Numărul chitanţei de plată a taxei de concurs

Observaţii privind starea

de sănătate

funcţia

unitatea

LEGENDĂ:

ASP - autoritatea de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti (se foloseşte indicativul auto; de exemplu BZ pentru ASP Buzău, B pentru ASPM Bucureşti);

Domeniul:

M- pentru domeniul medicină;

D - pentru domeniul medicină dentară;

F- pentru domeniul farmacie. Locul actual de muncă:

Pentru cei neîncadraţi se trece „FP" în rubrica „unitatea", iar rubrica „funcţia" se lasă necompletată.

Observaţii privind starea de sănătate:

Se completează numai cu „Apt" sau „Inapt".

(2)  Intreaga responsabilitate a corectitudinii datelor înscrise în tabele aparţine autorităţilor de sănătate publică.

(3)  Listele sunt redactate, conform structurii menţionate la alin. (1), într-un fişier Excel şi sunt transmise la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti (Bucureşti, str. Bodeşti nr. 1, sectorul 2) prin e-mail la adresa rezidenţiat@perfmed.ro, în termen de două zile de la terminarea înscrierilor, iar originalele sunt trimise prin Prioripost la adresa de mai sus, însoţite de dischetă. Instrucţiunile privind modul de completare a listelor în format electronic, precum şi modelul de fişier Excel care se foloseşte se găsesc la adresa de internet www.rezidentiat2007.ro.

Art. 16. - (1) Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, după centralizarea şi verificarea tabelelor cu candidaţii înscrişi, redactează, în ordine alfabetică, lista finală cu candidaţii înscrişi la concurs, pe domenii. Repartizarea candidaţilor pe săli se face diferenţiat, pe domeniile pentru care s-au înscris.

(2) La data de 15 noiembrie 2007, candidaţii pot afla sala şi ora începerii probei de concurs vizitând site-ul www.rezidentiat2007.ro. La sediul Universităţii de Medicină şi Farmacie Cluj-Napoca se afişează listele cu candidaţii înscrişi pentru domeniile medicină dentară şi farmacie. Pentru domeniul medicină listele se afişează la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti.

(3) Cu cel puţin 24 de ore înainte de concurs, la fiecare sală se afişează lista candidaţilor repartizaţi în sala respectivă.

CAPITOLUL IV

Desfăşurarea concursului

Art. 17. - (1) Concursul se desfăşoară în ziua de duminică, 18 noiembrie 2007.

(2) In dimineaţa zilei de concurs, la ora 7,30, şeful de sală şi supraveghetorii lipesc de bancă, în dreptul fiecărui loc din sală, o legitimaţie cu numărul de ordine al candidatului respectiv, număr corespunzător celui aflat în listele candidaţilor.

(3) Incepând cu ora 8,30, candidaţii pot intra în sala în care au fost repartizaţi. La intrare se legitimează în faţa şefului de sală cu buletinul/cartea de identitate sau paşaportul, documente ce trebuie să fie în termen de valabilitate. Cei fără un astfel de document valabil nu sunt primiţi în sala de concurs.

Art. 18. - (1) Candidaţii sunt aşezaţi în sală în ordine alfabetică, conform listelor finale afişate, cu excepţia perechilor soţ-soţie, fraţi-surori, care au obligaţia, sub sancţiunea anulării lucrării şi eliminării din concurs, să semnaleze şefului de sală aceste situaţii, pentru a putea fi aşezaţi separat. Candidaţii aflaţi în sală pot declara, sub semnătură, situaţiile menţionate mai sus. Fiecare candidat se aşează la locul indicat prin legitimaţia de bancă. Candidaţii ocupă numai locurile indicate de organizatori şi nu au voie să le schimbe între ei. In cazul în care locul desemnat iniţial nu este corespunzător, candidatul poate fi mutat pe un loc disponibil, dar numai la indicaţia şefului de sală.

(2) Candidaţii sunt aşezaţi în sală în aşa fel încât să rămână cel puţin un loc liber între 2 candidaţi.

(3)  In prezenţa tuturor candidaţilor, şefii de sală citesc instrucţiunile privind modul de desfăşurare a concursului.

Art. 19. - (1) Incepând cu ora 8,45 se împart candidaţilor grilele pentru răspuns şi câte o carioca neagră pentru completat grila (atât pentru completat răspunsurile considerate corecte, cât şi pentru completat datele de identitate). Cele 4 tipuri de grile pentru răspuns se împart după algoritmul stabilit de comisia comună centrală.

(2) Se procedează la verificarea de către fiecare candidat a grilei, pentru a se identifica eventualele greşeli de tipărire, caz în care grila respectivă este înlocuită. Fiecare candidat completează apoi datele personale în spaţiul special de pe grilă, cu litere majuscule.

(3)  Şeful de sală şi supraveghetorii verifică corectitudinea datelor înscrise, confruntându-le cu actul de identitate al candidatului şi cu legitimaţia de bancă. După această operaţiune, actul de identitate al fiecărui candidat rămâne pe bancă pe toată durata probei scrise. Candidaţii poartă întreaga responsabilitate asupra datelor personale înscrise pe grilă.

(4) Sacii sigilaţi conţinând caietele cu întrebări sunt aduşi la săli în jurul orei 9,30. Integritatea acestor saci este constatată de şeful de sală şi de 3 candidaţi din sala respectivă. La ora 10,00 se desigilează sacii în toate sălile de concurs din toate centrele universitare. Se împart apoi candidaţilor caietele cu întrebări, ţinându-se cont de tipul de grilă primit anterior. Din momentul în care a fost distribuit ultimul caiet începe măsurarea timpului de concurs, care este de 4 ore. Şeful de sală notează la loc vizibil (fie prin scriere pe tablă, fie pe o hârtie care este afişată) şi informează candidaţii despre ora de începere şi ora de terminare a concursului.

(5)   Fiecare candidat verifică caietul cu întrebări, fiind schimbate caietele cu greşeli de tipărire.

(6)  Intreaga responsabilitate asupra corespondenţei între tipul de grilă şi cel al caietului cu întrebări revine candidatului.

(7)  Candidaţii care nu sunt prezenţi în sală în momentul deschiderii sacilor cu caietele cu întrebări nu mai au acces în sala de concurs.

(8) In timpul concursului candidaţii nu au voie să consulte niciun fel de materiale, să discute cu ceilalţi candidaţi, să copieze sau să aibă asupra lor aparatură electronică de comunicare. Materialele documentare sunt depozitate într-un colţ al sălii, unde candidaţii nu au acces până la terminarea concursului.

(9)  La terminarea concursului candidaţii predau şefului de sală, sub semnătură, grila de răspuns. Caietul cu întrebări rămâne în posesia candidaţilor, cu excepţia celor care, din orice motiv, părăsesc sala în primele 3 ore de concurs.

(10) Candidaţii absenţi şi cei care se retrag din concurs sunt menţionaţi ca atare în procesul-verbal (nominal). Cei care se retrag predau grila de răspuns şi caietul cu întrebări, sub semnătură, şi pot părăsi sala doar după expirarea primelor 30 de minute de la începerea concursului. Şeful de sală scrie pe grila lor „Retras din concurs". Aceste grile sunt preluate, constituind documente pe baza cărora, în lista finală, pentru candidatul care s-a retras, se face menţiunea „Retras din concurs". După părăsirea sălii, niciunul candidat nu îi mai este permisă revenirea (pe perioada desfăşurării probei) pentru niciun motiv, cu excepţia situaţiei în care un candidat are necesităţi fiziologice, caz în care este însoţit de 2 supraveghetori şi poate lipsi din sală maximum 10 minute. Timpul absenţei din sală nu prelungeşte durata probei pentru candidatul respectiv.

(11) Grilele de răspuns bune de corectat se predau de către candidaţi, sub semnătură, şefului de sală. Corectura acestor grile se face în mod electronic, în sala de concurs, în prezenţa autorului şi a încă 2 candidaţi din sala respectivă, care semnează pe grilă. După anunţarea punctajului tuturor candidaţilor din sala respectivă, şeful de sală, în prezenţa a 3 candidaţi, ambalează şi sigilează plicul cu grilele corectate şi discheta.

(12)  Grilele de răspuns cu menţiunea „Retras din concurs" se ambalează separat.

(13)   Grilele de răspuns greşite şi cele nefolosite sunt ambalate separat şi poartă menţiunea „Anulat".

(14)   Pe fiecare plic cu grile (grile corectate, grile cu menţiunile „Retras din concurs" şi „Anulat") se menţionează sala, numărul de candidaţi, numărul de grile corectate, respectiv „Retras din concurs", „Anulat".

(15)  Şefii de sală completează un proces-verbal privind numărul de: candidaţi înscrişi, candidaţi prezenţi, grile de răspuns, caiete cu întrebări şi dischete primite şi returnate. Procesele-verbale sunt semnate de şefii de sală, de supraveghetori şi de 3 candidaţi.

(16)  Coletele şi procesele-verbale sunt puse în saci, care sunt sigilaţi la rândul lor şi predaţi reprezentanţilor comisiei comune zonale. Pentru sigilare se folosesc cleşti speciali, care se găsesc la reprezentantul desemnat de comisia comună zonală ca răspunzător de locaţia respectivă de concurs.

(17) Sacii sunt transportaţi la sediul comisiei comune zonale. Camerele în care se depozitează sacii sunt sigilate de preşedintele comisiei comune zonale.

CAPITOLUL V

Clasificarea candidaţilor

Art. 20. - Preşedintele comisiei comune zonale de rezidenţiat împreună cu colectivele care au alcătuit întrebările de concurs sunt prezenţi în ziua concursului, începând cu ora 11,00, la sediul comisiei. Grilele cu răspunsuri sunt multiplicate în prezenţa membrilor comisiei comune zonale de rezidenţiat şi transmise în săli prin delegaţi, în plicuri sigilate. Plicul este înmânat şefului de sală de către delegaţi la expirarea celor 4 ore de concurs şi după predarea de către candidaţi a grilelor pentru corectat.

Art. 21. - (1) Eventualele contestaţii privind răspunsurile corecte sunt depuse de candidaţi în termen de 24 de ore din momentul transmiterii grilelor în sălile de concurs. Contestaţiile se depun la universitatea de medicină şi farmacie sau se transmit prin fax la numerele comunicate de comisia comună zonală. Pentru centrul universitar Bucureşti contestaţiile se depun la sediul Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti (Bucureşti, str. Bodeşti nr. 1, sectorul 2) sau se transmit prin fax la nr. 021/255.64.06.'

(2)   Comisia comună zonală analizează şi comunică răspunsurile corecte rămase definitive, în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. Comunicarea grilei corecte rămase definitivă se face prin publicarea pe internet pe site-ul www.rezidentiat2007.ro şi prin afişarea la Universitatea de Medicină şi Farmacie Cluj-Napoca, respectiv la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, pentru centrul universitar Bucureşti, şi constituie răspuns la contestaţiile primite.

(3) In urma analizării contestaţiilor şi stabilirii grilei corecte rămase definitivă, punctajele comunicate în săli pot suferi modificări.

Art. 22. - (1) Prelucrarea rezultatelor stabilite în urma aplicării grilei corecte rămase definitivă se face de către o comisie de specialişti propuşi de comisiile comune zonale şi desemnaţi prin ordin al ministrului sănătăţii publice. Membrii acestei comisii nu au voie să introducă sau să scoată din sala respectivă niciun fel de material. In sala respectivă nu au acces decât persoanele care formează comisia menţionată.

(2) Grila corectă rămasă definitivă este aplicată tuturor candidaţilor de la domeniul respectiv, indiferent dacă au contestat sau nu grila cu răspunsuri anunţată în sălile de concurs.

Art. 23. - Inainte de alcătuirea clasificărilor, comisia desemnată la art. 22 alin. (1) procedează la desfacerea sacilor şi la verificarea conţinutului fiecărui colet, semnalând eventualele neconcordanţe.

Art. 24. - (1) Clasificarea pe domenii rezultă prin unificarea electronică a rezultatelor stabilite în urma aplicării grilei corecte rămase definitivă.

(2) Rezultatele concursului naţional pentru rezidenţiat se confirmă prin ordin al ministrului sănătăţii publice.

CAPITOLUL VI

Rezultate

Art. 25. - (1) Data afişării clasificărilor este anunţată în timp util prin mass-media şi pe site-ul www.rezidentiat2007.ro.

(2) Clasificările, data şi locul alegerii specialităţilor şi centrelor de pregătire sunt afişate la universitatea de medicină şi farmacie şi la autoritatea de sănătate publică unde se desfăşoară concursul sau pot fi accesate pe internet.

Art. 26. -Alegerea specialităţii şi a centrelor de pregătire are loc la aceeaşi dată pentru toate domeniile, prin teleconferinţă. Candidaţii au posibilitatea de a se prezenta la unul dintre centrele universitare medicale: Arad, Bucureşti, Braşov, Cluj-Napoca, Craiova, Constanţa, laşi, Oradea, Sibiu, Târgu Mureş sau Timişoara.

CAPITOLUL VII

Alegerea specialităţii şi a centrelor de pregătire

Art. 27. - (1) Candidaţii, absolvenţi ai facultăţilor de medicină, care la concursul de rezidenţiat au obţinut punctaj de promovare [(art. 4 alin. (2)], dar nu aleg loc de rezident, sunt confirmaţi, la cerere, ca rezidenţi în medicină de familie, beneficiind de încadrare cu contract individual de muncă pe durată determinată ca medici rezidenţi medicină de familie.

(2) Medicii de medicină generală cu drept de liberă practică, încadraţi cu contract individual de muncă la cabinete şcolare, cabinete de planificare familială, servicii de urgenţă etc, precum şi cei care se află în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate, declaraţi rezidenţi în condiţiile alin. (1), optează pentru menţinerea contractelor actuale sau pentru încadrarea ca medici rezidenţi.

Art. 28. - Redistribuirea către medicină de familie, pe baza cererilor, are loc după ce se repartizează cei reuşiţi, în limita locurilor publicate pentru fiecare domeniu.

Art. 29. - Candidaţii sau împuterniciţii acestora care nu sunt prezenţi în data, ora şi locul fixate pentru alegerea specialităţii şi a centrului de pregătire pierd drepturile conferite de concurs.

CAPITOLUL VIII

Exemplificări privind tipurile de întrebări şi modul de punctare

Art. 30. - Caietele de concurs au un număr de 200 de întrebări pentru fiecare domeniu. Toate întrebările de concurs sunt elaborate de comisiile de specialişti stabilite de preşedinţii comisiilor comune zonale şi sunt diferite de cele deja publicate.

Art. 31. - (1) Cele 200 de întrebări de concurs sunt de două tipuri, astfel:

a) 25% din total sunt întrebări tip complement simplu, cu un singur răspuns corect posibil din 5; se notează fiecare întrebare cu răspuns corect cu 4 puncte; dacă la aceste întrebări candidaţii marchează mai mult sau mai puţin de un răspuns corect, întrebarea se anulează (punctaj 0);

b) 75% din total sunt întrebări tip complement multiplu cu 2- 4 răspunsuri corecte, fiecare întrebare cu răspunsuri corecte este notată cu 5 puncte; dacă la aceste întrebări candidatul marchează mai puţin de două sau mai mult de 4 răspunsuri, întrebarea se anulează (punctaj 0).

(2)  In caietul de concurs se precizează întrebările de tip complement simplu şi întrebările de tip complement multiplu.

Exemplu de punctare:

A    B     C     D     E   = întrebare cu două răspunsuri corecte A şi C

In cazul în care marchează corect Aşi C primeşte 5 puncte, astfel:

A    B     C     D     E

x             x

1     1      1      1      1   = 5 puncte;

In cazul în care marchează Aşi B primeşte 3 puncte, astfel:

A    B     C     D     E

x     x

1     0      0     1       1  = 3 puncte

(3) Departajarea candidaţilor cu punctaj egal se face pe baza punctajului ponderat, care reprezintă calculul statistic în funcţie de răspunsurile corecte date de toţi candidaţii la întrebarea considerată cu gradul de dificultate cel mai mare.

(4) Departajarea candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil se face prin susţinerea unei probe suplimentare de departajare. Această probă constă din 100 de întrebări, din tematica şi bibliografia aprobate, de tip complement multiplu, alcătuite cu 24 de ore înainte de susţinerea probei, într-un sediu securizat. Această probă are loc în ziua de sâmbătă, 24 noiembrie 2007, în centrul universitar în care s-a desfăşurat concursul. Corectarea se face în mod electronic în sala de concurs, în prezenţa candidaţilor. Rezultatele sunt folosite pentru alcătuirea unei ierarhizări a candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil. Candidaţii care nu se prezintă la proba de departajare figurează în clasificare în ordine alfabetică, după ierarhizarea candidaţilor care au susţinut proba de departajare.

(5)  Pentru susţinerea probei de departajare nu se percepe taxă.

CAPITOLUL IX

Probleme de organizare

Art. 32. - Pentru buna desfăşurare a concursului de rezidenţiat se stabilesc grupuri de lucru pentru îndeplinirea următoarelor obligaţii:

a) publicarea tematicii şi a bibliografiei de concurs, precum şi a metodologiei de desfăşurare a concursului - coordonator este preşedintele comisiei comune centrale;

b)  stabilirea numărului de locuri pe domenii şi centre de pregătire, conform prevederilor legale - ordin comun al ministrului sănătăţii publice şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului;

c)  rezolvarea problemelor financiare (propunere taxă şi încasare, cheltuieli pentru chirii, materiale, plata personalului care a contribuit la concurs etc.) - responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;

d) închirierea sălilor pentru concurs, prezentarea unui tabel cu locul, numele şi capacitatea fiecărei săli, având grijă să rămână în fiecare sală 1-3 locuri libere (în funcţie de capacitatea sălii), şi verificarea cu o săptămână înainte a condiţiilor de lucru în sala respectivă (căldură, lumină, aerisire, scaune bune etc.) - responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;

e)  asigurarea materialelor necesare întregii sesiuni (hârtie, carioci de culori diferite, hârtie de împachetat, plicuri pentru grile, sfoară, dischete noi, cleşti pentru sigilat etc.) - responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;

f) organizarea supravegherii concursului - responsabil este preşedintele comisiei comune zonale:

- solicitarea prin UMF-uri şi ASP-uri a unui număr suficient de supraveghetori (un supraveghetor la 25 de candidaţi, cu un minim de 3 persoane pentru o sală);

-    desemnarea şefilor de clădire, de sală şi a supraveghetorilor pe locuri de concurs;

- instruirea acestora cu o săptămână înainte de concurs;

g) întocmirea şi tipărirea listelor cu candidaţi, a legitimaţiilor de bancă şi împărţirea candidaţilor pe săli în funcţie de capacitatea fiecăreia, afişarea acestora şi transmiterea spre web maşter pentru publicare pe internet - responsabili sunt Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti şi preşedinţii comisiilor comune zonale;

h) elaborarea şi tipărirea instrucţiunilor pentru şefii de clădire, de sală, supraveghetori şi candidaţi - coordonator este preşedintele comisiei comune centrale;

i) elaborarea şi tipărirea documentelor nesecrete (procese-verbale, diferenţiate pentru şefii de clădire şi de sală, de predare-primire a sacilor cu caiete cu întrebări şi de predare-primire de la sfârşitul concursului, pentru plicuri cu grile corectate, dischete, plicuri cu grile anulate sau nefolosite, grile cu menţiunea „Retras din concurs", caiete cu întrebări nefolosite, atât ale şefilor de sală către şefii de clădire, cât şi ale şefilor de clădire către comisiile comune zonale; procese-verbale privind derularea concursului, completate şi semnate de şefii de sală şi de supraveghetori, grilele de răspuns, plicurile ce conţin borderourile de predare a grilei pentru corectat şi de luare la cunoştinţă a punctajului) - responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;

j) tipărirea caietelor de întrebări - responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;

k) transportul caietelor cu întrebări la sălile de concurs şi apoi al grilelor corecte la locul stabilit de comisia comună zonală, pregătire de maşini şi personal de însoţire - responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;

l) pregătirea pentru corectură, după aducerea la săli a aparaturii electronice şi asigurarea personalului necesar, altul decât şefii de sală sau supraveghetorii - responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;

m) stabilirea programului de corectare a grilelor pe calculator - responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;

n) citirea grilelor prin scanare - responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;

o) stabilirea grilei de răspuns - responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;

p) stabilirea clasificărilor finale în ordinea descrescătoare a punctajelor, cu departajare conform prevederilor art. 31 alin. (3) şi (4), pe domenii - responsabil este preşedintele comisiei comune centrale;

r) afişarea clasificărilor finale - responsabil este preşedintele comisiei comune centrale;

s) crearea unei pagini de web pe internet, în care se publică toate informaţiile nesecrete legate de concurs (distribuţia pe săli a candidaţilor, locul de afişare a acestor date, instrucţiuni pentru candidaţi, punctaje obţinute, cataloagele finale în ordinea clasificării etc.) - responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;

t) alegerea locurilor publicate la rezidenţiat şi a centrelor de pregătire - responsabil este preşedintele comisiei comune centrale;

u) redistribuirea către medicină de familie, alegerea centrului universitar şi, prin intermediul acestuia, a unităţii sanitare de formare - responsabil este preşedintele comisiei comune centrale.

Art. 33. - Materialele necesare concursului, achiziţionate de Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, se trimit comisiilor comune zonale până la data de 8 noiembrie 2007.

Art. 34. - (1) Pregătirea materialelor necesare desfăşurării concursului presupune realizarea grilelor pentru răspuns, pregătirea sacilor cu materiale nesecrete şi realizarea caietelor cu întrebări.

(2)  Grilele pentru răspuns se tipăresc până la data de 2 noiembrie 2007, într-un număr dublu faţă de numărul candidaţilor înscrişi pe liste, plus o rezervă de 10% din fiecare tip, pentru a preîntâmpina posibilele dificultăţi generate de distribuţia diferită a fiecărui tip de grilă în săli.

Grilele sunt de 4 tipuri, notate cu A, B, C şi D, pentru fiecare profil şi grupă de specialităţi, corespunzător cu notarea caietelor cu întrebări, în aşa fel încât în săli candidaţii care au locurile apropiate să aibă şi caiete de tipuri diferite.

(3) Pregătirea sacilor pentru săli, conţinând toate materialele nesecrete necesare (cu excepţia caietelor de întrebări), se face de către comisiile comune zonale, în săptămâna premergătoare concursului.

Fiecare sac, pe care se scriu domeniul, clădirea, sala, precum şi conţinutul sacului, cuprinde următoarele materiale:

- colete sigilate cu grile pentru răspuns; numărul grilelor pentru răspuns este dublu faţă de numărul candidaţilor din sala respectivă (+ 10%), în aşa fel încât să se asigure posibilitatea schimbării grilei cu una de acelaşi tip, o dată pentru fiecare candidat, în cazul în care candidatul a făcut greşeli şi solicită schimbarea grilei; pe fiecare colet se scriu sala, numărul de candidaţi din sala respectivă, numărul de grile pentru răspuns conţinute de colet (numărul candidaţilor din sala respectivă x 2 + 10%);

- pixuri-cariocă negre pentru completarea grilei de răspuns; numărul pixurilor-cariocă este corespunzător numărului candidaţilor din sala respectivă + 30% rezervă;

- plicuri format A4 pentru împachetarea grilelor corectate;

- coli albe format A4 pentru protejarea grilelor ce se introduc în plicuri;

- plicuri format A5 conţinând plumbii şi sârma pentru sigilat sacii;

- bandă adezivă pentru sigilat plicurile cu grilele corectate şi coletele cu grile anulate şi retrase din concurs;

- sfoară pentru legat coletele cu grile;

- hârtie de împachetat pentru coletele cu grile anulate şi retrase din concurs;

- sârme cu plumbi;

- pixuri-cariocă de culoare roşie.

Sacii cu materialele nesecrete sigilaţi sunt depozitaţi la nivelul comisiilor comune zonale, cu două zile înainte de concurs. Sediul este sigilat.

In dimineaţa zilei de concurs sacii sigilaţi, conţinând cele menţionate mai sus, separat pentru fiecare sală de concurs, sunt transportaţi de comisiile special desemnate la locurile de desfăşurare a concursului.

(4) Pentru crearea şi multiplicarea caietelor cu întrebări se desfăşoară următoarele activităţi:

a)   preşedintele comisiei comune zonale împreună cu coordonatorul îşi aleg grupurile de lucru pentru conceperea întrebărilor. Aceste grupuri de lucru sunt făcute publice în ziua concursului;

b) întrebările sunt create după tematica şi bibliografia deja anunţate. Ele sunt prezentate în anumite condiţii de punere în pagină şi/sau pe dischetă, pe un anumit tipar;

c)  caietele cu întrebări sunt alcătuite şi multiplicate de o comisie special desemnată, care lucrează într-un loc de unde nu are nicio legătură cu exteriorul şi nu părăseşte locul respectiv decât după minimum o oră de la începerea probei scrise (nu mai devreme de ora 11,00). La locul respectiv, comisia desemnată dispune de toate materialele şi echipamentele necesare multiplicării caietelor cu întrebări şi ambalării lor în sacii ce vor fi sigilaţi. Caietele sunt multiplicate într-un număr stabilit în funcţie de numărul candidaţilor din fiecare sală, plus o rezervă de 20% pentru înlocuire, în cazul unor eventuale greşeli de tipărire şi pentru preîntâmpinarea dificultăţilor legate de distribuţia diferită a fiecărui tip în sală. Caietele sunt multiplicate pe 4 tipuri, notate A, B, C şi D pentru fiecare domeniu. Caietele conţin aceleaşi întrebări, dar ordinea acestor întrebări este diferită pentru fiecare dintre cele 4 tipuri de caiete;

d) după multiplicarea caietelor într-un număr corespunzător din fiecare tip, acestea sunt împachetate, pachetele sunt sigilate cu bandă adezivă şi ştampilate (ştampila este emisă de Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti), puse în saci, iar sacii sunt sigilaţi cu cleştii transmişi de Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti. Rezerva de caiete pentru fiecare tip este pusă în sacul desemnat pentru fiecare sală de concurs;

e) în dimineaţa zilei de concurs, sacii sigilaţi, separat pentru fiecare sală de concurs, sunt transportaţi la locul de desfăşurare a concursului de comisiile special desemnate, în maşini însoţite de două persoane;

f)   după terminarea operaţiunilor de multiplicare, toate materialele rămase (rebuturi, plusuri, matriţe din copiatoare etc.) sunt împachetate separat, sigilate şi transportate la sediul comisiei comune zonale, unde se păstrează până la alegerea specialităţilor şi a centrelor de pregătire.

Art. 35. -In termen de 5 zile de la data finalizării alegerii specialităţilor şi a centrelor de pregătire, toate documentele rezultate în urma acestui concurs (grilele cu răspunsurile candidaţilor, grilele cu menţiunile „Anulat" şi „Retras din concurs", dischetele, procesele-verbale, contestaţiile candidaţilor, documentele emise de comisia comună zonală privind rezolvarea contestaţiilor şi stabilirea grilei corecte rămase definitivă, tabelele originale cu alegerea specialităţii şi a centrului de pregătire etc.) sunt împachetate şi sigilate. Pachetele sunt trimise prin delegat şi predate cu proces-verbal de predare-primire Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1608/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1608 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1608/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu