Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.16 din 04.02.2012

privind misiunile de urmărire, inspectare şi reţinere a navelor sau ambarcaţiunilor suspecte, executate de navele militare aparţinând Ministerului Apărării Naţionale
ACT EMIS DE: Ministerul Apararii Nationale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 116 din 15 februarie 2012



SmartCity1

Pentru aplicarea prevederilor art. 25 alin. (1), art. 35 alin. (6) şi art. 57 din Legea nr. 17/1990 privind regimul juridic al apelor maritime interioare, al mării teritoriale, al zonei contigue şi al zonei economice exclusive ale României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 3 din Memorandumul de înţelegere dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Turcia privind cooperarea în cadrul Operaţiunii Black Sea Harmony, semnat la Istanbul la 31 martie 2009, ratificat prin Legea nr. 114/2010, şi ale art. 2 şi art. 11 din Legea nr. 121/2011 privind participarea forţelor armate la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român,având în vedere prevederile art. 22 şi 25 din Legea nr. 122/2011 privind regimul armelor, dispozitivelor militare şi muniţiilor deţinute de Ministerul Apărării Naţionale şi de forţele armate străine pe teritoriul României,în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare,ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin. Articolul 1(1) Navele militare aparţinând Ministerului Apărării Naţionale, denumite în continuare navele militare, execută misiuni de urmărire, inspectare şi reţinere a navelor sau ambarcaţiunilor suspecte, în zonele de responsabilitate, la ordinul şefului Statului Major General sau al comandantului comandamentului NATO/UE/forţei multinaţionale care exercită temporar controlul operaţional asupra acestor nave militare sau al înlocuitorului legal, comunicat pentru fiecare situaţie, după identificarea, certificarea şi validarea unuia dintre criteriile de comportament suspect.(2) Urmărirea navelor sau ambarcaţiunilor suspecte constă în setul de acţiuni specifice privind căutarea, descoperirea, identificarea, menţinerea contactului vizual sau radiotehnic, interogarea, devierea şi redirecţionarea, executate succesiv sau selectiv, în funcţie de situaţie.(3) Inspectarea navelor sau a ambarcaţiunilor suspecte reprezintă controlul propriu-zis al acestora şi presupune trimiterea de la nava militară la bordul navei sau ambarcaţiunii inspectate a echipei specializate în obţinerea de informaţii şi probe suplimentare, pentru validarea/invalidarea statutului navei sau ambarcaţiunii în cauză; inspectarea nu are caracterul unei percheziţii, dar include dreptul de a verifica personalul, documentele şi încărcătura navei sau ambarcaţiunii inspectate.(4) Reţinerea navelor sau ambarcaţiunilor suspecte se materializează prin lipsirea de libertatea de deplasare, după încălcarea de către acestea a regulilor stabilite în cadrul zonei de responsabilitate, însoţirea în portul desemnat şi predarea către autorităţile competente; reţinerea implică şi persoanele aflate la bordul navelor sau ambarcaţiunilor suspecte, cu excepţia urgenţelor medicale. Articolul 2În sensul prezentului ordin, următoarele expresii şi termeni se definesc sau au următorul înţeles: a)criteriile de comportament suspect - setul de acţiuni şi indicii care permit să se aprecieze dacă o navă sau ambarcaţiune încalcă regulile de navigaţie stabilite prin convenţiile internaţionale, legislaţia naţională şi regulile stabilite pentru misiunile şi operaţiile desfăşurate sub mandat ONU/OSCE, sub conducerea NATO/UE, precum şi în cadrul unor coaliţii, respectiv dacă acţiunile navei sau ambarcaţiunii şi/sau ale echipajului acesteia contravin unei bune practici marinăreşti, după caz; b)itinerarul de navigaţie - traseul unei nave sau ambarcaţiuni stabilit prin planificarea marşului sau adoptat, la un moment dat, în funcţie de starea tehnică, condiţiile hidrometeorologice sau intenţia persoanei care deţine comanda acelei nave sau ambarcaţiuni, necesar ajungerii dintr-un port de plecare într-un port de destinaţie; c)lista contactelor de interes - baza de date ce cuprinde navele sau ambarcaţiunile care prezintă o ameninţare imediată, respectiv o potenţială ameninţare la adresa României, statelor membre NATO/UE sau care prezintă interes pentru activităţile de culegere a informaţiilor; această listă este elaborată şi revizuită periodic de autorităţile naţionale cu responsabilităţi în domeniu ori de către comandamentul NATO/UE/forţei multinaţionale care exercită la un moment dat controlul operaţional asupra navei militare; d)navă sau ambarcaţiune suspectă - nava sau ambarcaţiunea românească sau străină, alta decât cea militară sau folosită de stat pentru servicii guvernamentale, pentru care se confirmă cel puţin unul dintre criteriile de comportament suspect; e)navă sau ambarcaţiune cooperantă - nava sau ambarcaţiunea suspectă al cărei comandant acceptă executarea inspectării sau în cazul căreia nu există informaţii care să indice existenţa vreunei ameninţări; la bord nu sunt vizibile măsuri de rezistenţă pasivă; f)navă sau ambarcaţiune necooperantă - nava sau ambarcaţiunea suspectă al cărei comandant nu răspunde interogării, nu oferă informaţii despre prezenţa navei în zona de responsabilitate şi în cazul căreia nu există informaţii care să indice existenţa vreunei ameninţări; la bord nu sunt vizibile măsuri de rezistenţă pasivă; g)navă sau ambarcaţiune care se opune - nava sau ambarcaţiunea suspectă al cărei comandant refuză executarea inspectării sau despre care există informaţii care să indice existenţa unei ameninţări posibile; după caz, la bord sunt vizibile măsuri de rezistenţă pasivă ce au ca obiectiv clar rănirea membrilor echipei de inspecţie sau crearea unui mediu de acţiune foarte periculos; h)rezistenţă pasivă - setul de măsuri adoptate la bordul navei sau al ambarcaţiunii suspecte, menite să întârzie, să împiedice şi/sau să excludă, prin intimidare, executarea inspectării; i)zona de responsabilitate - suprafaţa geografică de pe teritoriul statului român sau din afara acestuia, definită şi delimitată prin ordin al şefului Statului Major General, respectiv al comandantului comandamentului NATO/UE/forţei multinaţionale care exercită temporar controlul operaţional asupra navei militare, pentru planificarea şi executarea unor acţiuni militare. Articolul 3(1) Pe teritoriul statului român navele militare execută misiunea/misiunile în succesiunea prevăzută la art. 1, în condiţiile legii, în situaţiile în care:a)asigură securitatea unei zone militare restricţionate; b)asigură paza şi apărarea unui obiectiv militar; c)întreprind acţiuni de prezenţă navală pe rutele de trafic ale navelor comerciale; d)intervin, în cooperare cu structuri aparţinând altor ministere, pentru impunerea legii sau pentru suspendarea temporară a dreptului de trecere inofensivă. (2) În cazul unor misiuni comune, cooperarea cu Poliţia de Frontieră Română se execută în condiţiile legii şi potrivit obligaţiilor asumate prin planurile şi protocoalele de colaborare în vigoare. Articolul 4În afara teritoriului statului român navele militare execută misiunile prevăzute la art. 1, în condiţiile legii, pe timpul participării la misiuni şi operaţii. Articolul 5Pentru executarea misiunilor de urmărire, inspectare şi reţinere a navelor şi ambarcaţiunilor suspecte, navele militare îndeplinesc următoarele sarcini specifice: a)supravegherea traficului naval; b)monitorizarea navelor şi ambarcaţiunilor aflate în lista contactelor de interes; c)căutarea, descoperirea, identificarea şi interogarea navelor şi ambarcaţiunilor; d)devierea navelor sau ambarcaţiunilor de la itinerariul de navigaţie, prin ocolire, neafectând destinaţia acestora; e)redirecţionarea navei sau ambarcaţiunii suspecte către o altă destinaţie, prin suspendarea accesului sau restricţionarea drumului de intrare/ieşire în/din port; f)aplicarea măsurilor de suspendare temporară a dreptului de trecere inofensivă, stabilite împreună cu autorităţile competente; g)informarea continuă asupra situaţiei şi raportarea permanentă a acţiunilor proprii. Articolul 6(1) O navă sau ambarcaţiune se consideră ca fiind suspectă în baza criteriilor de comportament.(2) Comportamentul suspect se apreciază în raport cu identificarea voluntară, acţiunea navei sau ambarcaţiunii şi/sau a echipajului.(3) Comportamentul suspect se identifică de către personalul de specialitate de la bord, conform atribuţiilor specifice, se certifică de comandantul navei militare şi se validează de şeful Statului Major General sau de comandantul comandamentului NATO/UE/forţei multinaţionale care exercită temporar controlul operaţional asupra navei militare.(4) Criteriile de comportament suspect, asociate identificării voluntare, sunt:a)nefuncţionarea sistemului automat de identificare prevăzut de Convenţia internaţională pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare/SOLAS; b)neintroducerea datelor specifice în sistemul automat de identificare; c)introducerea de date eronate în sistemul automat de identificare; d)neidentificarea prin mijloacele de comunicare radio şi/sau mijloacele opticovizuale prevăzute în Regulamentul internaţional pentru prevenirea abordajelor pe mare/COLREG; e)nearborarea pavilionului naţional al statului în care este înregistrată nava sau arborarea unui alt pavilion. (5) Criteriile de comportament suspect, asociate acţiunii navei sau ambarcaţiunii, sunt:a)navigaţia în raioane şi/sau pe itinerare atipice; b)transferul unor materiale şi/sau persoane la/de la bord; c)lansarea de ambarcaţiuni de la bord; d)necorelarea drumului navei cu planul de marş sau cu itinerariul de navigaţie; e)existenţa la vedere a armamentului şi/sau muniţiilor; f)interferarea cu acţiunile navei militare sau stânjenirea manevrei acesteia; g)modificarea liniei de plutire şi/sau a înscrisurilor de pe corpul şi suprastructura navei. (6) Criteriile de comportament suspect, asociate acţiunii echipajului, sunt:a)atitudine necooperantă, provocatoare şi/sau agresivă; b)aruncarea de materiale ce pot prezenta un potenţial pericol pentru navigaţie, îndeosebi pe drumurile recomandate şi pasele de acces; c)iluminarea zonei punţii de comandă a navei militare. Articolul 7(1) Inspectarea navelor sau ambarcaţiunilor suspecte se execută cu echipe de inspecţie organizate, instruite, echipate şi dotate pentru acest scop, monitorizate şi sprijinite de la bordul navei militare de către echipa de protecţie a forţei.(2) Inspectarea navei sau ambarcaţiunii cooperante se execută cu echipa din organica navei militare.(3) Inspectarea navei sau ambarcaţiunii necooperante se execută cu echipa din organica navei militare numai dacă are în sprijin elemente de forţe pentru operaţii speciale sau echipă de forţe pentru operaţii speciale.(4) Inspectarea navei sau ambarcaţiunii care se opune se execută exclusiv de către echipa de forţe pentru operaţii speciale.(5) Pentru sprijinul inspectării navei sau ambarcaţiunii suspecte, echipa de protecţie a forţei poate face uz de armamentul din dotare, în condiţiile legii, în situaţia în care echipa de inspecţie este atacată pe timpul:a)apropierii de nava sau de ambarcaţiunea suspectă; b)îmbarcării la bordul navei sau al ambarcaţiunii suspecte; c)executării propriu-zise a acţiunii de inspectare; d)debarcării de la bordul navei sau al ambarcaţiunii suspecte; e)înapoierii la nava militară. (6) Pe timpul inspectării navei sau ambarcaţiunii suspecte, personalul echipelor de inspecţie poate folosi forţa fizică şi armamentul individual din dotare numai în legitimă apărare, în condiţiile legii. Articolul 8(1) Navele militare şi personalul ambarcat al acestora pot folosi armamentul de bord, respectiv armamentul din dotare, în condiţiile legii, numai pentru îndeplinirea misiunilor încredinţate.(2) Dreptul de a ordona executarea focului revine comandantului navei militare, în conformitate cu regulile de angajare autorizate pentru misiune. Articolul 9(1) Navele sau ambarcaţiunile suspecte reţinute, precum şi bunurile aflate la bordul acestora vor fi predate, de îndată ce condiţiile permit, structurilor specializate ale Poliţiei de Frontieră Române sau autorităţilor stabilite prin aranjamentele încheiate de NATO/UE/coaliţiile multinaţionale, pentru efectuarea cercetărilor şi aplicarea sancţiunilor.(2) Persoanele aflate la bordul navelor sau ambarcaţiunilor suspecte, indiferent dacă sunt membri ai echipajului sau sunt ambarcate temporar, pot fi reţinute şi predate structurilor sau autorităţilor prevăzute la alin. (1), pentru efectuarea cercetărilor şi aplicarea sancţiunilor.(3) Predarea persoanelor prevăzute la alin. (2) se realizează în cel mult 24 de ore, în cazul misiunilor executate pe teritoriul României, iar, în cazul misiunilor sau operaţiilor executate în afara teritoriului statului român, predarea se realizează în cel mai scurt timp posibil. Articolul 10În termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, Statul Major al Forţelor Navale elaborează şi supune aprobării şefului Statului Major General procedurile specifice privind pregătirea şi executarea propriu-zisă a misiunilor prevăzute la art. 1. Articolul 11Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul apărării naţionale, Gabriel Oprea


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 16/2012

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 16 din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 16/2012
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu