Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1599 din 22 octombrie 2009

privind aprobarea Instructiunilor de completare a documentului administrativ de însotire în format electronic (e-DAI) utilizand aplicatia EMCS-RO de control al miscarilor cu produse accizabile în regim suspensiv de accize

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 876 din 16 decembrie 2009



In aplicarea art. 9 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 110/2007 privind aprobarea Procedurii de gestionare a documentelor administrative de însoţire, întocmite în cazul deplasării produselor accizabile în regim suspensiv, cu modificările şi completările ulterioare,

în vederea asigurării urmăririi deplasărilor de produse accizabile în regim suspensiv de accize prin implementarea sistemului informatizat la nivel naţional pe baza principiilor din procedurile comunitare aferente sistemului EMCS,

în temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Instrucţiunile de completare a documentului administrativ de însoţire în format electronic (e-DAI) utilizând aplicaţia EMCS-RO de control al mişcărilor cu produse accizabile în regim suspensiv de accize, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Instrucţiunile privind accesul operatorilor economici la aplicaţia de control al mişcărilor cu produse accizabile în regim suspensiv de accize EMCS-RO vor fi aprobate prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor.

Art. 3. - Manualul de utilizare a aplicaţiei EMCS-RO va fi publicat pe pagina web a Autorităţii Naţionale a Vămilor.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării, dată la care se abrogă Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.036/2008 privind aprobarea Instrucţiunilor de completare a documentului administrativ de însoţire (DAI), utilizând aplicaţia RO-DAI, de urmărire a mişcărilor cu produse accizabile în regim suspensiv, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 535 din 16 iulie 2008.

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

Sorin Blejnar

ANEXA

INSTRUCŢIUNI

de completare a documentului administrativ de însoţire în format electronic (e-DAI) utilizând aplicaţia EMCS-RO de control al mişcărilor cu produse accizabile în regim suspensiv de accize

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

1. In înţelesul prezentelor instrucţiuni se folosesc următoarele abrevieri:

Abrevierea

Semnificaţia

AF

antrepozit fiscal

ANAF

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală

ANV

Autoritatea Naţională a Vămilor

ARC

cod de referinţă administrativ unic al e-DAI, identificator unic al unui e-DAI alocat de aplicaţia EMCS-RO pentru identificarea operaţiunii

e-DAI

document administrativ de însoţire în format electronic

DAI

document administrativ de însoţire în format hârtie

DAU

document administrativ unic

DJAOV

direcţia judeţeană pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti

Abrevierea

Semnificaţia

BV

birou vamal şi/sau birou vamal de frontieră

CLA

compartimentul de legături pentru accize

Cod fiscal

Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare

Cod de procedură fiscală

Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

Destinatar

persoana  autorizată  care  primeşte  un  produs accizabil. Autoritatea  competentă teritorială corespondentă este denumită „autoritate competentă de destinaţie".

ECS-RO

sistem de control al exportului, aplicaţie vamală care are cerinţe de integrare cu EMCS

EMCS

sistem de control al mişcării produselor accizabile în regim suspensiv de accize

EMCS-RO

aplicaţie naţională de control al mişcării produselor accizabile în regim suspensiv de accize

Expeditor

persoana autorizată care expediază produse accizabile. Autoritatea vamală teritorială corespondentă este denumită „autoritate vamală de expediere".

DOP

denumire de origine protejată potrivit Regulamentului (CE) nr. 479/2008 al Consiliului din 29 aprilie 2008 privind organizarea comună a pieţei vitivinicole, de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.493/1999, a Regulamentului (CE) nr. 'l .782/2003, a Regulamentului (CE) nr. 1.290/2005 şi a Regulamentului (CE) nr. 3/2008 şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 2.392/86 şi a Regulamentului (CE) nr. 1.493/1999

IGP

indicaţie geografică protejată potrivit Regulamentului (CE) nr. 479/2008 al Consiliului

MFP

Ministerul Finanţelor Publice

SM

stat membru

Norme

Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare

Ol

operator înregistrat

ON

operator neînregistrat

Regulamentul EMCS

Regulamentul CE nr. 684/2009 al Comisiei din 24 iulie 2009 de implementare a Directivei 2008/118/CE a Consiliului în ceea ce priveşte procedurile informatizate pentru deplasarea produselor accizabile în regim suspensiv de accize

SEED

Sistemul pentru schimbul de date privind accizele - baza de date electronică menţionată la art. 22 alin. (1) din Regulamentul CE nr. 2.073/2004 al Consiliului din 16 noiembrie 2004 privind cooperarea administrativă în domeniul accizelor

UF

utilizator final

XML

limbaj care permite definirea documentelor ce conţin informaţii într-un mod structurat

2.   EMCS-RO este aplicaţia de control al mişcărilor cu produse accizabile în regim suspensiv de accize, bazată pe transmiterea electronică a datelor, structurate în conformitate cu standardele agreate ale mesajelor. Aceste mesaje nu înlocuiesc documentele pe suport hârtie şi formalităţile care se efectuează potrivit art. 187 alin. (2) şi (3) din Codul fiscal.

3.  Neîndeplinirea obligaţiilor privind emiterea, transmiterea, închiderea unui DAI/e-DAI atât pe suport hârtie, cât şi informatic atrage aplicarea măsurilor legale care se impun, potrivit Codului fiscal şi, respectiv, Codului de procedură fiscală.

4. Structura şi conţinutul mesajelor schimbate sunt conforme cu anexa I la Regulamentul EMCS.

5. In mişcarea produselor accizabile în regim suspensiv de accize, locul de expediere este un antrepozit fiscal sau un birou vamal unde produsele au fost puse în liberă circulaţie, iar destinatarul este un operator economic autorizat să primească produse accizabile, o organizaţie scutită sau un loc unde produsele accizabile părăsesc teritoriul comunitar.

6.   Expeditorul este obligat să trimită e-DAI înainte de expedierea produselor.

7.  Principalele documente electronice utilizate în aplicaţia EMCS-RO pe baza cărora se generează mesaje sunt:

- e-DAI;

- cerere de schimbare a destinatarului şi implicit a locului iniţial de destinaţie;

- cerere de transbordare;

- cerere de anulare;

- raport de primire -înregistrarea rezultatului controlului la destinaţie.

8. In aplicaţia EMCS-RO, mesajele se transmit după cum urmează:

8.1.  între operatorii economici din România autorizaţi să expedieze produse accizabile în regim suspensiv de accize şi operatorii economici autorizaţi să primească produse accizabile în regim suspensiv de accize, via autoritatea vamală în a cărei arie de competenţă se află expeditorul, respectiv destinatarul;

8.2.  între operatorii economici din România autorizaţi să expedieze produse accizabile în regim suspensiv de accize şi un birou vamal de frontieră de ieşire din spaţiul comunitar, via autoritatea vamală teritorială în a cărei arie de competenţă se află expeditorul;

8.3.  între operatorii economici din România autorizaţi să expedieze produse accizabile în regim suspensiv de accize şi operatorii economici din alte SM autorizaţi să primească produse accizabile în regim suspensiv de accize, via autoritatea vamală teritorială de expediere;

8.4.  între operatorii economici din alte SM autorizaţi să expedieze produse accizabile în regim suspensiv de accize şi operatorii economici din România autorizaţi să primească produse accizabile în regim suspensiv de accize, via autoritatea competentă în a cărei arie de competenţă se află expeditorul;

8.5.  între operatorii economici din alte SM autorizaţi să expedieze produse accizabile în regim suspensiv de accize şi un birou vamal de frontieră de ieşire din spaţiul comunitar situat în România, via autoritatea vamală competentă în a cărei arie de competenţă se află expeditorul.

9.  Prevederile pct. 8 se aplică după cum urmează:

9.1. în 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ordin, în cazurile prevăzute la subpct. 8.1, 8.2 şi 8.3;

9.2.  de la data de 1 aprilie 2010, în cazurile prevăzute la subpct. 8.4 şi 8.5.

10. Accesul la aplicaţia EMCS-RO este acordat de către ANV operatorilor economici autorizaţi să expedieze şi/sau să primească produse accizabile în regim suspensiv de accize, potrivit instrucţiunilor privind accesul operatorilor economici la aplicaţia de control al mişcărilor cu produse accizabile în regim suspensiv de accize EMCS-RO.

11. Ca regulă generală, containerul în care sunt transportate produsele accizabile în regim suspensiv de accize este sigilat corespunzător, cu sigiliul antrepozitului fiscal şi/sau cu sigiliul autorităţii vamale, potrivit prevederilor din norme.

12.   (1) Atunci când în acelaşi mijloc de transport sunt încărcate atât produse accizabile care circulă în regim suspensiv de accize, cât şi alte produse, se efectuează sigilarea mijlocului de transport, iar identificarea mărfurilor se realizează prin descrierea precisă a produselor în documentele însoţitoare.

(2) Produsele trebuie separate şi etichetate, astfel încât cele plasate în regim suspensiv de accize să poată fi uşor identificate.

CAPITOLUL II

Completarea e-DAI în aplicaţia EMCS-RO

13.  E-DAI-ul este completat de către operatorul economic expeditor conectat la aplicaţia EMCS-RO, utilizând numele de utilizator şi parola comunicate la primirea autorizaţiei pentru accesul la aplicaţia EMCS-RO.

14. (1) Operatorii economici conectaţi la aplicaţia EMCS-RO au obligaţia de a completa corect toate rubricile din e-DAI, pentru a evita erorile care ar putea să apară la momentul verificării de către aplicaţia EMCS-RO.

(2) La apariţia unei erori, în pagina de lucru a aplicaţiei sunt afişate informaţii privind câmpurile eronat introduse sau datele lipsă ce trebuie introduse în câmpurile obligatorii din ecranul descris.

(3)  Pentru mai multe informaţii utilizatorul poate accesa butonul „Ajutor".

15. Rubricile obligatorii de completat ale e-DAI sunt marcate cu simbolul *.

16.   (1) Codurile utilizate în aplicaţia EMCS-RO sunt prevăzute în anexa II la Regulamentul EMCS, şi anume: coduri lingvistice, codul de referinţă administrativ unic, codurile standard ale SM, codurile de ţară, codurile autorităţii fiscale/vamale, codul tipului garantului, codul modului de transport, codul unităţii de transport, codurile ambalajelor, codul motivului  anulării,  codurile  produselor accizabile,  codurile unităţilor de măsură.

(2) Prin excepţie, pentru Grecia codul utilizat este EL, în loc de GR, iar pentru Regatul Unit trebuie să se folosească GB, în locdeUK.

17.  (1) Aplicaţia EMCS-RO verifică e-DAI-ul, pentru a se asigura că proiectele de documente electronice transmise de expeditor respectă informaţiile furnizate la autorizarea operatorului economic.

(2)   Validarea e-DAI implică, fără restricţii, verificarea completă a structurii şi conţinutului documentului, a codurilor de accize ale operatorilor economici autorizaţi să deruleze operaţiuni cu produse accizabile în regim suspensiv de accize, verificarea suplimentară a datelor în privinţa garanţiei şi a codurilor de produs accizabil.

(3) Autoritatea vamală de expediere validează proiectul de e-DAI pe baza informaţiilor din SEED şi a informaţiilor naţionale potenţial complementare.

(4)  După validare, se atribuie e-DAI-ului un cod de referinţă administrativ unic (ARC), care este returnat automat expeditorului.

(5)  După alocarea ARC, expeditorul poate iniţia expedierea produselor accizabile în regim suspensiv de accize.

(6) Autoritatea vamală de expediere trimite formularul e-DAI către autoritatea competentă de destinaţie.

18.  (1) In pagina de conectare la aplicaţia EMCS-RO, după introducerea numelui de utilizator şi a parolei, prin accesarea butonului „Introduceţi" devine disponibil ecranul principal al aplicaţiei.

(2)  Ecranul principal al aplicaţiei cuprinde meniul principal, bara de navigare, butonul „Ajutor", spaţiul de lucru, filele şi butoanele de comandă.

(3)  Pe pagina de start se pot vizualiza ultimele mişcări, inclusiv cele cu termen declarat depăşit.

(4) Aplicaţia permite utilizarea opţiunilor de comenzi rapide pentru a crea o mişcare sau pentru a căuta o mişcare existentă şi accesul la rubricile „Noutăţi", „Funcţii noi", „Linkuri" şi „Documente oficiale".

19.  Utilizatorul conectat la aplicaţie are posibilitatea:

- creării şi monitorizării mişcărilor de produse accizabile în regim suspensiv de accize;

- transmiterii unui mesaj de anulare, schimbare de destinaţie, raport de primire şi explicaţie privind întârzierea pentru mişcările iniţiate deja;

- căutării unei mişcări în baza unei liste de criterii de căutare;

- importării proiectelor în format .xml localizate şi memorate pe un alt sistem informatic.

CAPITOLUL III

Crearea unei mişcări

20.  (1) O mişcare poate fi creată prin accesarea în meniul principal a butonului „Creează mişcare".

(2)  Pentru a previzualiza un e-DAI se accesează butonul „Vizualizează proiectul".

(3)  Pentru transmiterea unui proiect de e-DAI autorităţii vamale de expediere se selectează butonul „Transmite".

(4)   Pentru a anula un e-DAI acceptat de sistem se accesează butonul „Anulare".

(5) Un e-DAI constă în următoarele secţiuni de document, care trebuie completate înainte de a transmite documentul:

-  „Informaţii generale", care cuprind informaţii despre expediere, destinaţie, garanţie, transport şi certificate;

-  „Informaţii expediere produse", care cuprind tipuri de produse, cantităţi şi ambalaje.

21.  (1) In situaţia în care e-DAI-ul se întocmeşte pentru mai multe produse accizabile, se completează informaţiile aferente fiecărui produs, separat, adăugând un nou reper într-o nouă filă a secţiunii „Informaţii expediere produse".

(2) Un e-DAI poate fi depus pentru un număr maxim de 3 produse.

22.   Regulile de completare a rubricilor din e-DAI sunt prevăzute în anexa la prezentele instrucţiuni.

CAPITOLUL IV

Monitorizarea stării unei mişcări

23.   Pentru fiecare mişcare iniţiată, în funcţie de rolul utilizatorului care accesează aplicaţia (expeditor sau destinatar), aplicaţia permite monitorizarea stării mişcării.

24.   Starea unui e-DAI transmis autorităţii vamale de expediere poate fi vizualizată accesând butonul „Mişcări", apoi „Rezultate e-DAI-uri identificate local", unde se regăsesc toate mişcările disponibile, cu detaliile de bază.

25.  Din pagina principală „Acasă" se introduc criterii de filtrare în secţiunea „Caută e-DAI-uri local". In pagina „Rezultate e-DAI-uri identificate local" se accesează butonul „Căutare".

26.   Prin selectarea butonului „Căutare avansată" din secţiunea „Caută e-DAI-uri local" este posibilă căutarea după o serie prestabilită de criterii de căutare.

27. Accesând ARC-ul aferent fiecărei mişcări pot fi obţinute informaţii suplimentare despre mişcarea respectivă.

CAPITOLUL V

Formalităţi efectuate de expeditor

A. Transmiterea unui proiect e-DAI

28.  (1) Expeditorul are posibilitatea salvării pe discul local a proiectului unui e-DAI în format.xml

(2) Incărcarea unui fişier.xml de pe discul local este o modalitate de a genera un nou proiect de e-DAI.

29.  După completarea, verificarea, stocarea şi transmiterea e-DAI-ului de către expeditor, acesta poate fi vizualizat la autoritatea vamală de expediere, în starea:

-  acceptat, când e-DAI-ul este validat, iar produsele au părăsit locul de expediere;

-  acceptat pentru export, în cazul scenariului de export, când e-DAI-ul este validat, iar autoritatea vamală de expediere aşteaptă declaraţia anticipată de export din aplicaţia ECS-RO;

-  în timpul exportului, când produsele sunt gata a fi exportate în afara Comunităţii Europene în urma unei verificări încrucişate pozitive a mesajelor din aplicaţia ECS-RO cu mesajul din aplicaţia EMCS-RO;

- refuzat, când produsele sunt refuzate de destinatar şi se aşteaptă schimbarea de destinaţie;

-  parţial refuzat, când produsele sunt refuzate parţial de către destinatar şi se aşteaptă schimbarea de destinaţie;

-  anulat, când e-DAI-ul a fost anulat de către expeditor înaintea părăsirii locului de expediere;

- livrat, când produsele au fost livrate şi acceptate de către destinatar;

- deviat, când destinaţia e-DAI-ului a fost schimbată către alt destinatar;

- e-DAI închis manual, când e-DAI-ul a fost închis manual la autoritatea vamală de expediere.

30.  (1) In vederea expedierii produselor accizabile în regim suspensiv de accize, expeditorul va stabili termenul-limită în care produsele trebuie prezentate la destinaţie, luând în considerare următoarele elemente:

- mijlocul de transport utilizat;

- traseul;

- alte prevederi legale care pot influenţa transportul.

(2) Termenul-limită se completează în e-DAI, sub formă de număr de zile sau ore, şi reprezintă numărul de zile calendaristice sau numărul de ore până la care produsele trebuie prezentate la destinaţie.

31. In cazul în care produsele accizabile provenite din import capătă statut comunitar prin punerea în liberă circulaţie la o/un DJAOV/BV şi urmează a fi plasate într-un antrepozit fiscal, expeditorul va înscrie în aplicaţia EMCS-RO numărul declaraţiei vamale de import.

32.  (1) Prin verificare manuală complementară, autoritatea vamală de expediere compară conţinutul declaraţiei vamale de import cu datele înscrise în e-DAI.

(2) Produsele pot părăsi locul de expediere numai după ce rezultatul comparaţiei prevăzute la subpct. (1) este satisfăcător şi formalităţile vamale din care rezultă că produsele accizabile au fost puse în liberă circulaţie sunt finalizate.

33.  (1) Importatorii care intenţionează să pună în liberă circulaţie produse accizabile în regim suspensiv de accize au obligaţia de a depune cererea privind acordarea autorizaţiei de importator, prevăzută în anexa nr. 23 la norme, până la data de 1 aprilie 2010, în vederea preluării datelor de identificare şi atribuirii codului de acciză, potrivit prevederilor Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.661/2008 pentru aprobarea configuraţiei codului de accize şi a Nomenclatorului codurilor de produse accizabile.

(2) Obligativitatea înscrierii codului de acciză al importatorului în e-DAI intervine începând cu data de 1 aprilie 2010.

34. Produsele accizabile pot părăsi locul de expediere numai după ce au fost îndeplinite formalităţile corespunzătoare privind:

- emiterea e-DAI şi alocarea ARC de către sistemul informatic;

- sigilarea containerelor;

- verificarea datelor înregistrate în aplicaţia EMCS-RO cu cele înscrise în DAI-ul pe suport hârtie;

- tipărirea documentului e-DAI din aplicaţia EMCS-RO, document care va însoţi transportul;

- punerea în liberă circulaţie în cazul importului.

35. După expedierea produselor accizabile în regim suspensiv de accize, antrepozitarul expeditor va ştampila DAI-ul pe suport hârtie, care va fi transmis la autoritatea vamală de expediere în ziua lucrătoare imediat următoare expedierii produselor.

B. Anularea unui e-DAI

36. (1) Expeditorul poate efectua anularea e-DAI-ului anterior acceptat de sistem, într-un interval de 30 de minute de la alocarea ARC-ului, numai înainte de părăsirea efectivă a locului de expediere.

(2) Anularea nu poate fi efectuată dacă autoritatea vamală de expediere a primit de la destinatar mesajul „Raport de primire".

(3) Motivele pentru care un e-DAI poate fi anulat în intervalul prevăzut la subpct. (1) sunt următoarele:

- eroare în date, ca de exemplu: datele completate în e-DAI nu corespund transportului de produse;

- un eveniment care face ca mişcarea să nu mai aibă loc.

(4)   După plecarea fizică a produselor de la expeditor, anularea e-DAI-ului nu mai este posibilă.

(5) Dacă tranzacţia comercială trebuie anulată după plecarea produselor, expeditorul trebuie să dea o nouă destinaţie produselor, prin redirecţionarea transportului în integralitate înapoi la locul de expediere şi întocmirea raportului de primire.

(6) In urma analizei de risc, autoritatea vamală de expediere poate controla ulterior dacă produsele au părăsit antrepozitul fiscal expeditor.

37. După accesarea butonului „Anulare", expeditorul completează câmpurile din proiectul de mesaj de anulare şi transmite mesajul autorităţii vamale de expediere.

C. Schimbarea destinaţiei

38. In cazul schimbării destinaţiei, noul destinatar sau noul loc de livrare poate fi:

- un antrepozit fiscal, incluzând şi cazul în care are acelaşi cod de acciză ca şi antrepozitul expeditor;

- locaţia unui operator înregistrat sau a unui operator neînregistrat din alt SM;

- un utilizator final sau beneficiarul unei scutiri directe;

- o/un DJAOV/BV cu rol de export.

39. (1) Pentru schimbarea destinaţiei unei mişcări cu produse accizabile în regim suspensiv de accize, expeditorul actualizează datele pentru a menţiona noul destinatar sau noul loc de livrare, prin accesarea rubricii „Mişcare" > „Monitorizare mişcări" şi selectarea mişcării prin accesarea ARC-ului aferent acesteia.

(2) Se accesează butonul „Schimbare destinaţie" > „Creează".

40. Aplicaţia EMCS-RO validează autenticitatea noilor date conform cu aplicaţiile complementare.

D. Transbordarea

41.   Prin intermediul acestui proces, expeditorul poate introduce informaţiile privind transbordarea, odată ce produsele au părăsit locul expeditorului. Inainte de ieşirea produselor din antrepozitul fiscal de expediere, nu este posibilă introducerea informaţiilor privind transbordarea.

42.  Procesul de transbordare se aplică atunci când este necesar a se actualiza numai informaţiile privind transbordarea. In cazul în care se combină introducerea informaţiilor privind transbordarea cu schimbarea destinaţiei, atunci se aplică schimbarea destinaţiei.

43.   Expeditorul selectează acţiunea „Transbordare" din ecranul „Detalii document" pentru a introduce informaţiile privind transbordarea unei mişcări „Acceptate" sau „Exportate" care a fost afişată în ecranul „Detalii document".

44. Pentru a introduce informaţiile privind transbordarea unei mişcări, expeditorul are posibilitatea de a actualiza oricare dintre informaţiile următoare:

- organizatorul transportului;

- transportatorul;

- detaliile transportului;

- modul de transport.

45. (1) Pentru a accesa opţiunea de transbordare, din meniul principal se selectează la rubrica „Mişcare" > „Rezultate e-DAI-uri identificate local" şi se selectează o mişcare făcând clic pe ARC-ul acesteia.

(2) Se accesează butonul „Transbordare".

(3) Pentru a introduce transbordarea, se accesează butonul „Creare".

(4)   Pentru a previzualiza proiectul de introducere a transbordării, se accesează butonul „Vizualizare proiect".

46. Transbordarea produselor dintr-un mijloc de transport în unul sau mai multe mijloace de transport poate fi făcută numai sub supraveghere vamală. Rubrica 16 din DAI va fi completată corespunzător (manual, cu pixul şi cu litere de tipar), iar DAI va fi semnat şi ştampilat de lucrătorul vamal de la DJAOV/BV cea/cel mai apropiat/apropiată de locul evenimentului.

47. (1) Atunci când pe parcursul transportului a fost schimbat numai capul tractor (fără a avea loc descărcarea sau transbordarea produselor), în rubrica 16 a DAI se vor înscrie numărul de înmatriculare şi naţionalitatea noului cap tractor.

(2) In această situaţie nu este necesară vizarea documentului de către autoritatea vamală, iar datele vor fi introduse în aplicaţia EMCS-RO de destinatar, în „Raportul de primire", la rubrica „Informaţii complementare".

E. Explicaţii de întârziere

48.  In cazul în care livrarea produselor este întârziată, expeditorul sau destinatarul trebuie să ofere explicaţii, indiferent dacă primeşte sau nu o notificare privind expirarea raportului de primire sau privind expirarea schimbării destinaţiei, după caz.

49. (1) In meniul principal, se accesează pagina „Mişcare" > „Monitorizare mişcări" şi se selectează e-DAI-ul pentru care se doreşte a se oferi explicaţii de întârziere.

(2)   După accesarea butonului „Explicaţii întârziere", se introduc motivul întârzierii şi informaţii complementare.

(3)   Explicaţia este acceptată în sistem prin accesarea butonului „Transmitere".

CAPITOLUL VI

Formalităţi la autoritatea vamală de expediere

50. Autoritatea vamală de expediere facilitează procesul de mişcare a produselor accizabile în regim suspensiv de accize, comunicând cu expeditorul, cu autoritatea competentă de destinaţie şi cu autorităţile competente ale SM interesate a primi informaţii despre un transport care tranzitează teritoriul comunitar respectiv, asigurând transparenţa acestuia pentru toţi operatorii economici implicaţi.

51.   (1) Autoritatea vamală de expediere gestionează validarea proiectelor de documente, precum e-DAI, schimbare de destinaţie, anulare, diseminează documentele validate tuturor partenerilor interesaţi şi controlează starea mişcărilor.

(2) Validarea proiectelor de documente implică verificarea completă a structurii şi conţinutului documentului, care trebuie să respecte un şablon predefinit, a codurilor autorizaţiilor operatorilor economici implicaţi, atât din punct de vedere al validităţii codului de acciză în SEED în momentul iniţierii mişcării, cât şi al conformităţii codurilor de produs accizabil.

52.  Identificarea de către lucrătorul vamal de la autoritatea vamală de expediere a e-DAI-ului în aplicaţia EMCS-RO se face în pagina „Formular de căutare", unde pot fi create criterii de afişare a listei filtrate de mişcări, utilizând toate câmpurile existente în DAI.

53. (1) In cazul primirii proiectului unui mesaj de anulare sau de schimbare de destinaţie, autoritatea vamală de expediere efectuează o verificare electronică a datelor. Dacă datele respective sunt corecte, autoritatea vamală de expediere adaugă la mesajul primit data şi ora validării, comunică expeditorului aceste informaţii şi transmite mesajul autorităţii competente de destinaţie.

(2)  In cazul în care datele respective nu sunt corecte, expeditorul este informat în acest sens fără întârziere.

(3)  In cazul schimbării destinaţiei, autoritatea vamală de expediere actualizează e-DAI-ul original în conformitate cu informaţia conţinută în mesajul de schimbare a destinaţiei. In cazul în care actualizarea include schimbarea autorităţii competente de destinaţie sau schimbarea destinatarului, e-DAI-ul actualizat este transmis autorităţii competente de destinaţie, care îl transmite destinatarului sau autorităţii vamale unde a fost depusă declaraţia vamală de export, după caz. Autoritatea vamală de expediere transmite mesajul de schimbare a destinaţiei autorităţii competente de destinaţie menţionate în e-DAI-ul original. Aceasta din urmă informează destinatarul menţionat în e-DAI-ul original în legătură cu schimbarea destinaţiei, utilizând „notificarea privind schimbarea destinaţiei". In cazul în care actualizarea include schimbarea locului livrării, dar nu şi schimbarea autorităţii competente de destinaţie şi nici schimbarea destinatarului, autoritatea vamală de expediere transmite mesajul de schimbare a destinaţiei autorităţii competente de destinaţie menţionate în e-DAI-ul original. Aceasta din urmă transmite destinatarului mesajul de schimbare a destinaţiei.

(4)  In cazul în care e-DAI-ul actualizat include un nou destinatar aflat în aria de competenţă a aceleiaşi autorităţi competente menţionate în e-DAI-ul original, autoritatea competentă respectivă informează destinatarul menţionat în e-DAI-ul original în legătură cu schimbarea destinaţiei, utilizând „notificarea de schimbare a destinaţiei".

54.  Până la data de 1 aprilie 2010, autoritatea vamală de expediere asigură închiderea manuală a e-DAI-urilor introduse în aplicaţia EMCS-RO de către antrepozitarii care expediază produse accizabile în regim suspensiv de accize către operatori economici din alte SM sau cu destinaţia export printr-un birou vamal de frontieră din alt SM, la prezentarea exemplarului 3 al DAI certificat corespunzător.

CAPITOLUL VII

Formalităţi la emiterea e-DAI-lui destinat exportului

55.  (1) Există două posibilităţi pentru ca un transport de produse accizabile destinat exportului să se deruleze în regim suspensiv de accize:

- depunerea e-DAI-ului şi a declaraţiei vamale de export de către expeditor de la locul de expediere, în cazul în care este autorizat în procedură vamală simplificată de vămuire la domiciliu; sau

- depunerea e-DAI-ului de către expeditor de la locul de expediere şi a declaraţiei vamale de export la o/un DJAOV/BV cu rol de export sau într-un alt SM.

(2) Biroul vamal de export este întotdeauna autoritatea vamală a locului de expediere.

(3) Expeditorul poate include mai multe e-DAI-uri în aceeaşi declaraţie vamală de export.

(4)  Când înregistrarea anticipată a exportului la acordarea liberului de vamă la export se transmite automat de la biroul vamal de export la biroul vamal de ieşire din teritoriul comunitar, EMCS-RO realizează încrucişarea automată între declaraţia vamală de export şi e-DAI-ul aferent, pentru verificarea corectitudinii datelor. Rezultatul poate fi:

- satisfăcător, caz în care produsele accizabile pot părăsi locul de expediere cu ARC-urile aferente e-DAI-urilor incluse în declaraţia vamală de export, iar descărcarea regimului suspensiv de accize are loc atunci când produsele părăsesc efectiv teritoriul comunitar;

-  nesatisfăcător, caz în care sunt aplicabile prevederile art. 247 din Regulamentul nr. 2.454/93 al Comisiei din 2 iulie 1993 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2.913 al Consiliului de instituire a Codului Vamal Comunitar. Produsele sunt considerate a nu fi plecat de la locul de expediere şi expeditorul trebuie să examineze cauza erorii, In funcţie de rezultatul examinării, există două acţiuni posibile pentru expeditor: o opţiune este de a anula declaraţia vamală de export şi de a prezenta una nouă, cu date corectate, conform art. 204 din Regulamentul Comisiei nr. 2.454/93, iar a doua opţiune este de a anula în totalitate operaţiunea, prin anularea atât a declaraţiei vamale de export, cât şi a e-DAI-urilor aferente.

(5)  Dacă o anulare a exportului are loc după eliberarea pentru export, expeditorul trebuie să emită o schimbare de destinaţie pentru toate e-DAI-urile implicate.

CAPITOLUL VIII

Completarea şi transmiterea raportului de primire

56.  Inchiderea circuitului e-DAI înseamnă, cu excepţia cazurilor de export, primirea produselor de către destinatar, care are posibilitatea:

- să accepte produsele;

- să accepte parţial produsele;

- să refuze în totalitate produsele.

57.  (1) Exemplarele DAI pe suport hârtie vor fi completate corespunzător, destinatarul având obligaţia de a le semna şi de a completa data pe fiecare exemplar. Destinatarul trebuie să obţină de la autoritatea competentă certificarea documentului administrativ de însoţire a produselor accizabile primite.

(2) Organizaţiile scutite de la plata accizelor au obligaţia de a înştiinţa DJAOV/BV în a cărei/cărui rază de competenţă îşi desfăşoară activitatea la momentul primirii produselor accizabile în regim suspensiv de accize, urmând ca, în cazul în care lucrătorul vamal nu decide efectuarea controlului în termen de 48 de ore de la momentul înştiinţării, să efectueze primirea şi să prezinte exemplarele 2, 3 şi 4 ale DAI la DJAOV/BV respectivă/respectiv, în vederea preluării datelor în aplicaţia EMCS-RO de către lucrătorul vamal, aceasta fiind singura situaţie în care lucrătorul vamal poate interveni asupra e-DAI-lui.

58. (1) Ajungerea produselor la destinaţie este confirmată de către destinatar prin accesarea butonului „Anunţă sosirea" din pagina „Detalii document". In urma încheierii cu succes a acţiunii, sistemul va actualiza starea mişcării la „Mişcare sosită".

(2) După respectarea termenelor şi condiţiilor prevăzute în norme, destinatarul are obligaţia completării în EMCS-RO a raportului de primire, în care se consemnează rezultatele controlului la destinaţie.

59.  După sosirea produselor, destinatarul completează în raportul de primire tipul şi cantitatea fiecărui produs accizabil primit, precum şi orice discrepanţă între produsul accizabil primit şi produsul accizabil înscris în e-DAI, şi îl trimite autorităţii competente de destinaţie.

60. (1) Dacă destinatarul refuză în totalitate livrarea, raportul de primire va fi complet întocmit, incluzând, acolo unde este relevant, evaluarea minusurilor şi plusurilor. Mişcarea nu este descărcată şi expeditorul este aşteptat să schimbe destinaţia pentru a permite schimbarea destinaţiei produselor, fiind posibilă rerutarea şi către antrepozitul fiscal de expediere.

(2) Refuzul parţial este susţinut de către destinatar indicând cantitatea refuzată din fiecare produs înscris în e-DAI. Produsele care nu au fost refuzate sau declarate lipsă sunt considerate acceptate de către destinatar. Expeditorul este aşteptat să schimbe destinaţia pentru partea din transport care a fost refuzată. In acest caz, mişcarea este doar parţial descărcată.

(3)  Dacă livrarea este refuzată total sau parţial, trebuie dat cel puţin un motiv al refuzului. Motivul va fi dat la nivel de detaliu, individual pe fiecare articol.

61.  După validare, raportul de primire este transmis tuturor părţilor implicate.

62.  Raportul de primire ajuns la expeditor şi validat de autoritatea competentă de destinaţie are aceeaşi valoare cu prezentarea exemplarului 3 al documentului pe suport hârtie certificat la destinaţie şi reprezintă exonerarea expeditorului de obligaţia de plată a accizelor pentru acel produs.

CAPITOLUL IX

Transmiterea raportului de export

63.  Descărcarea regimului suspensiv de accize are loc şi atunci când produsele părăsesc teritoriul comunitar.

64.  După primirea liberului de vamă la export, autoritatea vamală de export asigură legătura informatică între EMCS-RO şi ECS-RO.

65.   Procedura de transmitere a raportului de export partenerilor implicaţi va fi stabilită prin ordin al vicepreşedintelui ANAF.

CAPITOLUL X

Notificare privind expirarea raportului de primire

66.  (1) Autoritatea vamală de expediere urmăreşte starea e-DAI-urilor validate şi se asigură că odată ce s-a acceptat un e-DAI, se primeşte un raport de primire înaintea datei de expirare stabilite.

(2) Dacă nu se primeşte un raport de primire în intervalul de timp alocat, în aplicaţie este generat un mesaj care modifică starea mişcării în „Expirat". Dacă se cunoaşte destinaţia, aplicaţia autorităţii vamale de expediere trimite mesajul şi către aplicaţia autorităţii competente de destinaţie, care îl înaintează destinatarului.

CAPITOLUL XI

Notificare privind expirarea schimbării destinaţiei

67. (1) Când un transport cu produse accizabile a fost refuzat total sau parţial de către destinatar, aplicaţia alocă un termen de intervenţie care expiră în 3 ore, perioadă în care expeditorul este aşteptat să schimbe destinaţia produselor.

(2) Dacă o astfel de operaţie nu a avut loc în termenul prevăzut, aplicaţia autorităţii vamale a expeditorului transmite expeditorului un mesaj de notificare şi modifică starea mişcării în „Expirat".

(3) Autoritatea vamală de expediere trebuie să monitorizeze transportul în mod special, până când expeditorul dă o altă destinaţie transportului sau îl returnează la locul de expediere.

(4)  Dacă expeditorul nu dă altă destinaţie transportului în termen de 24 de ore de la producerea evenimentului prevăzut la subpct. (1), transportul este considerat a fi eliberat pentru consum.

CAPITOLUL XII

Evenimente şi nereguli pe parcursul transportului

68.  In cazul unor evenimente de tipul celor prevăzute la art. 192 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, care au loc în timpul transportului pe teritoriul naţional, transportatorul va anunţa cea/cel mai apropiată/apropiat DJAOV/BV de locul evenimentului/alte organe competente pentru înregistrarea pierderilor sau lipsurilor în procese-verbale. DJAOV/BV va decide dacă operaţiunea de transport al produselor accizabile în regim suspensiv de accize poate continua sau nu. Dacă operaţiunea poate continua, menţiunile referitoare la eveniment vor fi înscrise în căsuţa A din DAI de către autoritatea vamală.

69. Atunci când sigiliile au fost rupte independent de voinţa transportatorului, DJAOV/BV va verifica mijlocul de transport şi încărcătura. Dacă DJAOV/BV decide că operaţiunea de transport al produselor în regim suspensiv de accize poate continua, va aplica noi sigilii şi va completa corespunzător DAI-ul, făcând modificările necesare pe formularul hârtie al DAI.

70. Autoritatea vamală teritorială va fi informată imediat în legătură cu orice eveniment, incident sau accident care apare pe parcursul transportului şi care poate afecta îndeplinirea tuturor obligaţiilor asumate de către antrepozitarul expeditor.

CAPITOLUL XIII

Formalităţi la DJAOV/BV de destinaţie

71.   DJAOV/BV de destinaţie poate regăsi e-DAI-ul în aplicaţia EMCS-RO pe baza ARC-ului şi a datelor corespunzătoare, înscrise în exemplarul pe suport hârtie.

72.  Dacă autoritatea competentă de destinaţie primeşte un mesaj de anulare, îl transmite destinatarului.

73.  Dacă lucrătorul vamal de la autoritatea competentă de destinaţie identifică nereguli prin compararea datelor înscrise în DAI cu cele din e-DAI şi cu rezultatul controlului efectuat, aceste informaţii vor fi înregistrate în aplicaţia EMCS-RO, în raportul de primire.

CAPITOLUL XIV

Controlul încheierii operaţiunii

74.   (1) Atunci când DJAOV/BV de destinaţie decide efectuarea controlului, verifică mijlocul de transport (starea şi identitatea sigiliilor aplicate) şi produsele primite.

(2)  Rezultatul controlului efectuat de lucrătorul vamal va fi înscris pe exemplarele 2, 3 şi 4 ale DAI.

(3) Destinatarul completează raportul de primire.

75. Dacă după 48 de ore de la notificarea sosirii transportului la destinaţie lucrătorul vamal de la DJAOV/BV de destinaţie decide să nu efectueze controlul, destinatarul efectuează primirea produselor şi completează în aplicaţia EMCS-RO, obligatoriu, raportul de primire. DAI-ul va fi ştampilat la DJAOV/BV de destinaţie.

ANEXA la instrucţiuni

REGULI

de completare a rubricilor din e-DAI

Pentru completarea unui e-DAI, după autentificarea în sistem prin introducerea userului şi parolei alocate, se accesează butonul „Creează mişcare", în urma căreia se deschide un ecran care afişează secţiunea „Informaţii DAI".

In secţiunea „Informaţii DAI" se completează rubricile 1-16. Accesând butonul „Incarcă xml" pot fi încărcate datele existente într-un fişier local, în format xml. Accesând butonul „Următor" se poate trece la secţiunea „Informaţii expediere produse", în care se completează rubricile 17-18.

Trecerea de la o căsuţă/rubrică la alta se poate face cu ajutorul tastei „tab" sau poziţionând direct mouse-ul pe rubrica/subrubrica care se doreşte a fi completată.

A. Câmpurile e-DAI ce trebuie completate sunt următoarele:

Rubrica „Tip trimitere" permite selectarea unuia din următoarele coduri:

- 1- trimitere standard (de utilizat în toate cazurile, cu excepţia celui în care prezentarea se referă la export cu vămuire la domiciliu);

- 2 - trimitere pentru export cu vămuire la domiciliu. Rubrica „Cod tip origine", explicată la subrubrica 9d), şi „Cod tip destinaţie", explicată la subrubrica 1a), sunt necesar a fi completate la începutul paginii „Informaţii DAI". In funcţie de opţiuni, se modifică structura paginii ce urmează a fi completată.

1. Antetul e-DAI

a) Cod tip destinaţie

Rubrica permite selectarea destinaţiei deplasării, utilizând unul dintre următoarele coduri:

1 - Antrepozit fiscal;

2 - Operator înregistrat;

3 - Operator neînregistrat;

4 - Livrare directă;

5 - Destinatar scutit;

6 - Export;

8 - Destinaţie necunoscută;

9 - Utilizator final.

In funcţie de opţiunea selectată, se modifică structura paginii ce urmează a fi completată. Cazurile de livrare directă şi destinaţie necunoscută pot fi utilizate începând cu data de 1 aprilie 2010.

b) Durata transportului

Ţinând cont de mijlocul de transport şi de distanţă, se înscrie perioada de timp normală necesară transportului, exprimată în ore sau zile.

c) Organizarea transportului

Rubrica permite selectarea persoanei responsabile cu organizarea primului transport, utilizând unul dintre următoarele coduri:

1 - Expeditor;

2 - Destinatar;

3 - Proprietarul produselor;

4 - Altul.

d) Cod de referinţă administrativ unic -ARC

Este generat automat de aplicaţia autorităţii vamale de expediere la momentul validării proiectului de e-DAI. Structura ARC este următoarea:

- două cifre corespunzând anului acceptării formale a deplasării;

- două litere reprezentând identificatorul SM în care a fost prezentat iniţial e-DAI-ul;

- 16 caractere alfanumerice reprezentând un identificator unic pentru fiecare deplasare. Modul în care este utilizat acest câmp intră în responsabilitatea autorităţii vamale, dar fiecare deplasare trebuie să aibă un număr unic;

- o cifră de control care ajută la detectarea unei erori în momentul introducerii ARC.

e) Data şi ora validării e-DAI

Se completează de către autoritatea vamală de expediere la momentul validării proiectului de e-DAI. Ora indicată este ora locală.

f) Număr secvenţial

Se completează de către autoritatea vamală de expediere la momentul validării proiectului de e-DAI şi pentru fiecare schimbare a destinaţiei.

g) Data şi ora validării actualizării

Se completează de către autoritatea vamală de expediere în cazul schimbării destinaţiei şi reprezintă data şi ora validării mesajului de schimbare a destinaţiei.

h) Indicator de prezentare amânată

Este obligatoriu la prezentarea unui e-DAI pentru o deplasare începută în procedură alternativă pe baza documentului pe suport hârtie. Acest element de date nu trebuie să apară într-un e-DAI căruia i-a fost atribuit un ARC şi nici în documentul pe suport hârtie utilizat în procedură alternativă.

2.  Expeditor

a) Codul de acciză al expeditorului - se înscrie numărul de înregistrare SEED valabil al antrepozitarului autorizat sau al importatorului, după caz, potrivit Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.661/2008 pentru aprobarea configuraţiei Codului de accize şi a Nomenclatorului codurilor de produse accizabile armonizate.

b) Numele operatorului

c) Strada

d) Numărul

e) Codul poştal

f) Oraşul

g) Limbă - se specifică limba utilizată în acest set de date.

Rubrica „Expeditor" va fi completată automat cu datele aferente antrepozitarului, respectiv importatorului de care aparţine utilizatorul care a accesat aplicaţia. Codul de acciză al importatorului va fi utilizat începând cu data de 1 aprilie 2010.

3.  Locul de expediere - se completează dacă „Cod tip origine" este „Antrepozit fiscal".

a)  Codul de acciză al antrepozitului fiscal - se înscrie numărul de înregistrare SEED valabil al antrepozitului fiscal autorizat, potrivit Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.661/2008, prin selectarea antrepozitului din care se face livrarea din lista antrepozitelor aparţinând antrepozitarului selectat anterior.

b) Numele operatorului

c) Strada

d) Numărul

e) Codul poştal

f) Oraşul

g) Limbă - se specifică limba utilizată în acest set de date.

Subrubricile b)-g) se completează automat după selectarea subrubricii a).

4.  Birou de expediere - se completează dacă „Cod tip origine" este „Import", selectând codul biroului vamal unde are loc punerea în liberă circulaţie a produselor accizabile.

5.  Destinatar- rubrică obligatorie, cu excepţia cazurilor în care:

- la rubrica „Tipul mesajului" a fost selectat „Prezentare pentru export cu vămuire la domiciliu"; sau

- la rubrica „Cod tip destinaţie" a fost selectat „Destinaţie necunoscută".

a) Identificarea operatorului - subrubrică obligatorie când la rubrica „Cod tip destinaţie" a fost selectat „Antrepozit fiscal", „Operator înregistrat", „Operator neînregistrat", „Livrare directă" sau „Utilizator final", după caz. In cazul „Export", completarea subrubricii este opţională. In cazul organizaţiilor scutite, setul de date nu se aplică.

Când subrubrică este obligatorie, se completează prin înscrierea codului de acciză valabil, transmis în SEED sau specificat în autorizaţie, după caz, al operatorului economic autorizat să primească produse accizabile în regim suspensiv de accize.

Când subrubrică este opţională, se poate înscrie numărul de identificare TVA al persoanei care reprezintă expeditorul la biroul vamal de export.

b) Numele operatorului

c) Strada

d) Numărul

e) Codul poştal

f) Oraşul

g) Limbă - se specifică limba utilizată în acest set de date.

Subrubricile b)-f) ale rubricii „Destinatar" se vor completa automat cu datele aferente destinatarului, după validarea codului de acciză introdus la subrubrică a).

6.  Date complementare destinatar - rubrică obligatorie când la rubrica „Tip destinaţie" a fost selectat „Organizaţie scutită".

a) Codul statului membru

b) Numărul de serie al certificatului de scutire

7. Locul livrării - rubrică obligatorie când la rubrica „Cod tip destinaţie" a fost selectat „Antrepozit fiscal", „Livrare directă" sau „Utilizator final". Rubrica este opţională când la rubrica „Cod tip destinaţie" a fost selectat „Operator înregistrat", „Operator neînregistrat" sau „Organizaţie scutită".

a) Identificarea operatorului - subrubrică obligatorie când la rubrica „Cod tip destinaţie" a fost selectat „Antrepozit fiscal" sau „Utilizator final". Completarea subrubricii este opţională când la rubrica „Cod tip destinaţie" a fost selectat „Operator înregistrat", „Operator neînregistrat" sau „Organizaţie scutită".

Când subrubrică este obligatorie, se completează prin selectarea codului de acciză valabil, transmis în SEED, al antrepozitului fiscal primitor din lista antrepozitelor aparţinând antrepozitarului destinatar sau din lista locaţiilor autorizate aparţinând utilizatorului final.

Când subrubrică este opţională, se poate înscrie numărul de identificare TVA sau orice alt identificator.

b)  Numele operatorului - subrubrică obligatorie când la rubrica „Cod tip destinaţie" a fost selectat „Antrepozit fiscal", „Operator înregistrat", „Operator neînregistrat" sau „Organizaţie scutită". Completarea subrubricii este opţională când la rubrica „Cod tip destinaţie" a fost selectat „Livrare directă".

c) Strada

d) Numărul

e) Codul poştal

f) Oraşul

g) Limbă - se specifică limba utilizată în acest set de date.

Subrubricile c), e) şi f) sunt obligatorii când la rubrica „Cod tip destinaţie" a fost selectat „Operator înregistrat", „Operator neînregistrat", „Livrare directă" sau „Organizaţie scutită". Subrubricile devin opţionale când la rubrica „Cod tip destinaţie" este selectat „Antrepozit fiscal".

8.  Birou vamal de export - rubrică obligatorie când la rubrica „Cod tip destinaţie" a fost selectat „Export". Se completează selectând codul biroului vamal de export la care va fi depusă declaraţia vamală de export în conformitate cu art. 161 alin. (5) din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului Vamal Comunitar.

9. e-DAI

a)  Număr de referinţă local - subrubrică obligatorie; se completează prin înscrierea numărului de serie unic atribuit de către expeditor, care identifică lotul în evidenţa expeditorului.

b)  Număr factură/aviz - subrubrică obligatorie. In cazul în care încă nu a fost eliberată factura, trebuie indicat numărul avizului de însoţire a mărfii sau al oricărui alt document de transport.

c)  Data facturii - subrubrică obligatorie. Se selectează din calendarul ataşat data documentului indicat la subrubrică b).

d) Cod tip origine - subrubrică obligatorie. Se completează prin selectarea unuia dintre următoarele coduri:

-  1 - „Antrepozit fiscal", dacă produsele sunt expediate dintr-un antrepozit fiscal; sau

-  2 - „Import", dacă produsele au fost puse în liberă circulaţie la un birou vamal.

e) Data expedierii - subrubrică obligatorie. Se înscrie data la care începe deplasarea. Data expedierii poate fi o dată din trecut în cazul în care aplicaţia EMCS-RO a fost indisponibilă la momentul expedierii produselor, iar expeditorul a utilizat procedura alternativă de transmitere a DAI la autoritatea vamală de expediere.

f)  Ora expedierii - subrubrică obligatorie. Se înscrie ora locală la care începe deplasarea.

9.1. DAU Import - rubrică obligatorie dacă la subrubrică „Cod tip origine" se selectează „Import"

a) Număr DVI - subrubrică obligatorie. Se înscrie/înscriu numărul/numerele documentului administrativ unic/documentelor administrative unice utilizate pentru punerea în liberă circulaţie a produselor vizate. Se completează fie de către expeditor la momentul transmiterii proiectului de e-DAI, fie de către autoritatea vamală de expediere la momentul validării proiectului de e-DAI, după caz.

10.  Autoritatea competentă a locului de expediere - rubrică obligatorie. Se înscrie codul autorităţii vamale de expediere responsabile cu controlul accizelor la locul de expediere.

11. Garanţia - rubrică obligatorie

a) Cod tip garant - Se înscrie/înscriu persoana responsabilă/persoanele responsabile cu furnizarea garanţiei, selectând tipul garantului din listă:

- 1 - Expeditor;

- 2 - Transportator;

- 3 - Proprietarul produselor accizabile;

- 4 - Destinatar;

- 12 - Garanţie comună a expeditorului şi a transportatorului;

- 13 - Garanţie comună a expeditorului şi a proprietarului produselor accizabile;

- 14 - Garanţie comună a expeditorului şi a destinatarului;

- 23 - Garanţie comună a transportatorului şi a proprietarului produselor accizabile;

- 24 - Garanţie comună a transportatorului şi a destinatarului;

- 34 - Garanţie comună a proprietarului produselor accizabile şi a destinatarului;

- 123 - Garanţie comună a expeditorului, a transportatorului şi a proprietarului produselor accizabile;

- 124 - Garanţie comună a expeditorului, a transportatorului şi a destinatarului;

- 134 - Garanţie comună a expeditorului, a proprietarului produselor accizabile şi a destinatarului;

- 234 - Garanţie comună a transportatorului, a proprietarului produselor accizabile şi a destinatarului;

- 1234 - Garanţie comună a expeditorului, a transportatorului, a proprietarului produselor accizabile şi a destinatarului.

Tipul garantului va fi selectat potrivit legislaţiei în vigoare.

12.  Operator garant - rubrică obligatorie dacă garantul este altul decât expeditorul şi/sau destinatarul. Se înscriu datele de identificare ale transportatorului şi/sau ale proprietarului produselor dacă acesta/aceştia furnizează garanţia.

a) Codul de acciză al operatorului

b) Numărul de TVA

c) Numele operatorului

d) Strada

e) Numărul

f) Codul poştal

g) Oraşul

h) Limba - se specifică limba utilizată în acest set de date

Subrubricile a) şi b) se completează cu codul de acciză valabil înscris în SEED sau un număr de identificare TVA al transportatorului sau al proprietarului produselor accizabile, după caz.

Subrubricile c), d), f) şi g) sunt opţionale dacă este completată subrubrica a); în caz contrar devin obligatorii.

13.  Transport - rubrică obligatorie. Se înscrie modul de transport la momentul începerii deplasării, selectând, după caz, din listă:

- 0 - Altul;

- 1 - Transport maritim;

- 2 - Transport feroviar;

- 3 - Transport rutier;

- 4 - Transport aerian;

- 5 - Trimitere poştală;

- 7 - Instalaţii fixe de transport;

- 8 - Transport pe căi navigabile interioare.

14.   Organizatorul transportului - rubrică obligatorie pentru identificarea persoanei responsabile cu primul transport, dacă la subrubrica 1c) a fost selectat „Proprietarul produselor" sau „Altul"

a) Numărul de TVA

b) Numele operatorului

c) Strada

d) Numărul

e) Codul poştal

f) Oraşul

g) Limba - se specifică limba utilizată în acest set de date

Subrubricile b), c), e), f) şi g) sunt obligatorii dacă se completează rubrica 14.

15.   Primul transportator - rubrică opţională, pentru identificarea persoanei responsabile cu primul transport

a) Numărul de TVA

b) Numele operatorului

c) Strada

d) Numărul

e) Codul poştal

f) Oraşul

g) Limba - se specifică limba utilizată în acest set de date.

Subrubricile b), c), e), f) şi g) sunt obligatorii dacă se completează rubrica 15.

16.  Detalii privind transportul - rubrică obligatorie

a)  Cod unitate de transport - subrubrica obligatorie. Se selectează unitatea de transport în funcţie de modul de transport indicat la subrubrica 13a), care poate fi:

- 1 - Container;

- 2 -Vehicul;

- 3 - Remorcă;

- 4 - Cap tractor.

b)  Identitate unităţi transport - subrubrica obligatorie. Se înscrie numărul de înmatriculare al unităţii/unităţilor de transport.

c)  Identitate sigiliu comercial - subrubrica obligatorie dacă sunt utilizate sigilii comerciale. Se înscriu datele de identificare a sigiliilor comerciale utilizate la sigilarea unităţii de transport.

d)  Informaţii sigiliu - subrubrica opţională. Se pot înscrie orice informaţii suplimentare privind sigiliile comerciale (de exemplu, tipul de sigiliu utilizat).

e)  Limbă informaţii sigiliu - subrubrica obligatorie dacă se completează subrubrica d). Se specifică limba utilizată în acest set de date.

f)  Informaţii complementare - subrubrica opţională. Se pot înscrie orice informaţii suplimentare referitoare la transport, de exemplu, identitatea oricărui transportator succesiv, informaţii referitoare la unităţi de transport succesive.

g) Limbă informaţii complementare - subrubrica obligatorie dacă se completează subrubrica f). Se specifică limba utilizată în acest set de date.

17.  Corpul e-DAI; - rubrică obligatorie. Se completează câte un set de date separat pentru fiecare articol care face parte din lot.

a)   Număr unic de referinţă al articolului - subrubrica obligatorie. Se înscrie un număr secvenţial unic care începe cu 1.

b) Cod produs accizabil - subrubrica obligatorie. Se înscrie codul produsului accizabil, potrivit Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.661/2008.

c) Codul NC - subrubrica obligatorie. Se selectează din lista aferentă codul NC aplicabil la data expedierii.

d)  Cantitate - subrubrica obligatorie. Se înscrie cantitatea (exprimată în unitatea de măsură asociată codului produsului), In cazul unei deplasări spre un operator neînregistrat sau utilizator final, cantitatea nu trebuie să o depăşească pe cea pe care destinatarul este autorizat să o primească în regim suspensiv de accize. In cazul unei deplasări spre o organizaţie scutită, cantitatea nu trebuie să o depăşească pe cea înregistrată în certificatul de scutire de accize.

e)   Greutate brută - subrubrica obligatorie. Se înscrie greutatea brută a lotului (produsele accizabile cu ambalaj).

f)   Greutate netă - subrubrica obligatorie. Se înscrie greutatea produselor accizabile fără ambalaj (pentru alcool şi băuturi alcoolice, produse energetice şi pentru toate produsele din tutun, cu excepţia ţigaretelor).

g) Concentraţia alcoolică - subrubrica obligatorie dacă este aplicabilă produselor accizabile respective. Se înscrie concentraţia alcoolică (procent per volum la 20°C dacă produsele sunt încadrate în categoria B, W, I sau S, potrivit Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.661/2008).

h) Grade Plato - subrubrică obligatorie dacă nivelul accizei pentru bere este stabilit pe baza gradelor Plato.

i) Marcajul fiscal - subrubrică opţională. Se înscriu orice informaţii suplimentare referitoare la marcajele fiscale cerute de autoritatea competentă de destinaţie.

j) Limbă marcaj fiscal - subrubrică obligatorie dacă se completează subrubrică i). Se specifică limba utilizată în acest set de date.

k) Indicatorul marcajului fiscal utilizat - rubrică obligatorie dacă sunt utilizate marcaje fiscale. Se bifează corespunzător dacă produsele poartă sau conţin marcaje fiscale.

l) Denumirea de origine - rubrică opţională. Pot fi înscrise certificări:

- în cazul anumitor vinuri, cu privire la denumirea de origine protejată sau indicaţia geografică protejată, în conformitate cu legislaţia comunitară relevantă;

- în cazul anumitor băuturi spirtoase, cu privire la locul de producţie, în conformitate cu legislaţia comunitară relevantă;

- în cazul berii produse de o mică fabrică de bere independentă, pentru care există intenţia de a se solicita un nivel de accizare mai scăzut în SM de destinaţie. Certificarea ar trebui oferită în termenii următori: „Prin prezenta se certifică faptul că produsul descris a fost produs de o mică fabrică de bere independentă.";

- în cazul alcoolului etilic produs de o mică distilerie, pentru care există intenţia de a se solicita un nivel de accizare mai scăzut în SM de destinaţie. Certificarea ar trebui dată în termenii următori: „Prin prezenta se certifică faptul că produsul descris a fost produs de o mică distilerie."

m) Limbă denumire origine - subrubrică obligatorie dacă se completează subrubrică l). Se specifică limba utilizată în acest set de date.

n) Dimensiune producător - subrubrică opţională. In cazul berii sau al băuturilor spirtoase, pentru care se acordă certificare la subrubrică l) (Denumirea de origine), se poate înscrie producţia anuală a anului precedent în hectolitri de bere sau, respectiv, de alcool pur.

o) Densitate - subrubrică obligatorie dacă este aplicabilă produselor accizabile respective. Se înscrie densitatea la 15°C pentru produsele încadrate în categoria E, cu excepţia celor încadrate la E470, E500 şi E600, potrivit Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.661/2008.

p) Descriere comercială - subrubrică opţională. Se pot înscrie aceste date pentru transportul în vrac al vinurilor menţionate la paragrafele 1-9, 15 şi 16 din anexa IV la Regulamentul (CE) nr. 479/2008 al Consiliului din 29 aprilie 2008 privind organizarea comună a pieţei vitivinicole, de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.493/1999, a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003, a Regulamentului (CE) nr. 1.290/2005 şi a Regulamentului (CE) nr. 3/2008 şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 2.392/86 şi a Regulamentului (CE) nr. 1.493/1999, pentru care descrierea produsului conţine indicaţiile facultative stabilite la art. 60 din regulamentul menţionat, cu condiţia ca acestea să apară pe etichete sau să existe intenţia de a le menţiona pe etichete.

q) Limbă descriere comercială - subrubrică obligatorie dacă se completează subrubrică p). Se specifică limba utilizată în acest set de date.

r) Marca comercială a produselor - subrubrică obligatorie dacă produsele accizabile au o marcă comercială. Autoritatea vamală de expediere poate decide că nu este necesară specificarea mărcii comerciale a produselor transportate dacă aceasta este precizată pe factură sau în celălalt document comercial menţionat la subrubrică 9b).

s) Limbă marca comercială - subrubrică obligatorie dacă se completează subrubrică r). Se specifică limba utilizată în acest set de date.

17.1. Ambalaj - rubrică obligatorie

a) Tip ambalaj - subrubrică obligatorie. Se selectează unul dintre codurile prevăzute la rubrica 31 din anexa 38 la Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei din 2 iulie 1993 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2.913 al Consiliului de instituire a Codului Vamal Comunitar.

b) Numărul de ambalaje - subrubrică obligatorie dacă sunt numărabile.

c)  Identitate sigiliu comercial - subrubrică obligatorie dacă sunt utilizate sigilii comerciale. Se înscriu datele de identificare ale sigiliilor comerciale.

d)  Informaţii sigilii - subrubrică opţională. Se înscriu orice informaţii suplimentare privind sigiliile comerciale (de exemplu, tipul de sigiliu utilizat).

e)  Limbă informaţii sigiliu - subrubrică obligatorie dacă se completează subrubrică d). Se specifică limba utilizată în acest set de date.

17.2.  Vinuri - rubrică obligatorie pentru vinurile incluse în partea XII din anexa I la Regulamentul (CE) nr. 1.234/2007 al Consiliului din 22 octombrie 2007 de instituire a unei organizări comune a pieţelor agricole şi privind dispoziţii specifice referitoare la anumite produse agricole („Regulamentul unic OCP").

a) Categoria de vin - subrubrică obligatorie pentru vinurile incluse în partea XII din anexa I la Regulamentul (CE) nr. 1.234/2007. Se selectează una dintre următoarele categorii:

- 1 - Vin fără DOP/IGP;

- 2 - Vin din soiuri fără DOP/IGP;

- 3 - Vin cu DOP sau IGP;

- 4 - Vin importat;

- 5-Altul.

b)  Codul zonei vitivinicole - subrubrică obligatorie pentru vinurile în vrac (volum nominal de peste 60 de litri). Se înscrie zona vitivinicolă din care provine produsul transportat, în conformitate cu anexa IX la Regulamentul (CE) nr. 479/2008.

c) Ţara terţă de origine - subrubrică obligatorie în cazul în care categoria de vin menţionată la subrubrică a) este „Vin importat". Se selectează codul de ţară.

d) Alte informaţii - subrubrică opţională.

e)  Limbă alte informaţii - subrubrică obligatorie dacă se completează subrubrică d). Se specifică limba utilizată în acest set de date.

17.2.1. Codul operaţiunii cu vinuri - rubrică obligatorie pentru vinurile în vrac (volum nominal de peste 60 de litri)

a) Codul operaţiunii cu vinuri - se înscrie unul sau mai multe coduri ale operaţiunii cu vinuri, în conformitate cu lista 1.4 b) de la pct. B din anexa VI la Regulamentul (CE) nr. 436/2009 al Comisiei din 26 mai 2009 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 479/2008 al Consiliului în ceea ce priveşte registrul viticol, declaraţiile obligatorii şi colectarea de informaţii pentru monitorizarea pieţei, documentele de însoţire a transporturilor de produse şi registrele care trebuie păstrate în sectorul vitivinicol

18. Document certificat - rubrică opţională

a) Scurtă descriere document - subrubrică obligatorie, cu excepţia cazului în care se completează subrubrică c). Se înscrie o descriere a oricărui certificat legat de produsele transportate, de exemplu, certificate legate de denumirea de origine.

b) Limbă descriere document - subrubrica obligatorie dacă se completează subrubrica a). Se specifică limba utilizată în acest set de date.

c) Referinţă document - subrubrica obligatorie, cu excepţia cazului în care se completează subrubrica a). Se înscriu referinţe pentru orice certificat referitor la produsele transportate.

d) Limbă referinţă document - se specifică limba utilizată în acest set de date.

B. Completarea opţiunii de anulare

1.    Din meniul principal se accesează „Mişcare"> „Monitorizare mişcări" şi se selectează o mişcare accesând ARC-ul acesteia.

2.  Se accesează butonul „Anulare".

3.  Se selectează motivul anulării:

- 0-Altul;

- 1 - Eroare de redactare;

- 2 - Tranzacţie comercială întreruptă;

- 3 -E-DAI duplicat;

- 4 - Deplasarea nu a început la data expedierii.

4.   Pentru a transmite o anulare, se accesează butonul „Transmitere".

C. Completarea opţiunii de schimbare a destinaţiei

1.    Din meniul principal se accesează „Mişcare"> „Monitorizare mişcări" şi se selectează o mişcare accesând ARC-ul acesteia.

2.  Se accesează butonul „Schimbare destinaţie".

3. După vizualizarea informaţiilor privind destinaţia actuală a lotului, se accesează butonul „Creează" pentru schimbarea destinaţiei.

4.   In noua fereastră apărută pe ecran se pot alege funcţionalităţile dorite: „Cod tip destinaţie", „Identificarea comerciantului", „Loc livrare" etc.

5.  Dacă „Cod tip destinaţie" are valoarea: Destinaţie - antrepozit fiscal sau utilizator final, un buton „Validare" apare în apropierea câmpului „Identificarea comerciantului", la secţiunea „Comerciant destinatar nou". Acest câmp trebuie completat, după care se selectează butonul „Validare", astfel încât toate câmpurile din secţiunea „Nou destinatar comerciant" să fie validate şi recuperate din baza de date locală. în secţiunea „Loc livrare comerciant", o casetă combo se referă la câmpul „Identificare comerciant". Se selectează o valoare şi câmpurile conexe vor fi completate în mod automat.

6.  Prin accesarea butonului „+ Comerciant destinatar nou" se poate adăuga o secţiune pentru „Comerciant destinatar nou". Nu poate exista decât un singur element „Comerciant destinatar nou" pentru fiecare schimbare de destinaţie. Elementele create „Comerciant destinatar nou" pot fi eliminate prin accesarea butonului „Ştergere opţiune". Ştergerea se realizează printr-un mesaj de confirmare.

7. Prin accesarea butonului „+ Locul comercial de livrare" se poate adăuga o secţiune pentru locul comercial de livrare. Nu poate exista decât un singur element „Loc livrare comerciant" pentru fiecare schimbare de destinaţie. Elementele create „Loc livrare comerciant" pot fi eliminate accesând butonul „Ştergere opţiune". Ştergerea se realizează printr-un mesaj de confirmare.

8.  Dacă „Cod tip destinaţie" are valoarea: Destinaţie - export, butonul „Validare" lipseşte şi toate câmpurile vor fi completate de către utilizator.

9.  Pentru a previzualiza proiectul de schimbare a destinaţiei se accesează butonul „Vizualizare proiect".

10.   Pentru a transmite proiectul revizuit se accesează butonul „Transmitere". Se afişează un mesaj de confirmare a transmiterii cu succes a documentelor. Odată ce pagina este reiniţiată, datele transmise trebuie să fie disponibile în mod needitabil.

11.   Accesând butonul „Vizualizare proiect schimbare destinaţie" sau „Vizualizare schimbare destinaţie remisă", poate fi afişată o listă a datelor în format imprimabil prin accesarea butonului „Vizualizare la imprimare".

12.   Dacă se doreşte vizualizarea istoricului mişcării, operaţiunea este posibilă dacă mişcarea este creată şi cel puţin un document de schimbare de destinaţie a fost transmis cu succes. In tabul „Mişcări" se selectează ARC-ul aferent unei mişcări pentru care este generată o schimbare de destinaţie. Accesând butonul „Schimbare destinaţie" pot fi vizualizate datele. Se accesează butonul „Istoric".

13.  Butonul „Schimbare destinaţie" este întotdeauna afişat expeditorului unei mişcări specifice. In cazul în care nu a fost remisă o schimbare de destinaţie, se afişează ecranul „Schimbare destinaţie nouă". Dacă a fost remisă cel puţin o schimbare de destinaţie pentru mişcarea afişată, se afişează ecranul „Vizualizare schimbare destinaţie". In cel de-al doilea caz, datele din ultima schimbare de destinaţie remisă sunt disponibile pe ecran.

D. Raport de primire/raport de export

1.    Din meniul principal se accesează „Mişcare" > „Monitorizare mişcări" şi se selectează o mişcare accesând ARC-ul e-DAI-ului pentru care se doreşte transmiterea raportului de primire.

2. Se accesează butonul „Raport de primire".

3.  Dacă un raport de primire a fost deja transmis, poate fi vizualizat în mod needitabil.

4. In cazul în care niciun raport de primire nu a fost remis încă, pagina afişează două subfile:

-  „Detalii raport de primire" - indică informaţii de bază privind mişcarea în format needitabil. Datele generale din e-DAI sunt completate automat. Secţiunea permite completarea datelor în raportul de primire şi încheierea generală a primirii, prin completarea rubricilor:

a)  Data primirii produselor - rubrică obligatorie. Se înscrie data primirii produselor.

b)  Concluzia generală a primirii - rubrică obligatorie. Se poate selecta, după caz:

- 1 - Primire acceptată şi satisfăcătoare;

- 2 - Primire acceptată, dar nesatisfăcătoare;

- 3 - Primire refuzată;

- 4 - Primire refuzată parţial;

- 21 - Ieşire acceptată şi satisfăcătoare;

- 22 - Ieşire acceptată, dar nesatisfăcătoare;

- 23 - Ieşire refuzată.

c)  Informaţii complementare - rubrică opţională. Se pot înscrie orice informaţii suplimentare referitoare la primirea produselor accizabile

d)  Limbă informaţii complementare - rubrică obligatorie dacă se completează rubrica „Informaţii complementare". Se specifică limba utilizată în acest set de date.

- „Listă articole raport de primire" - secţiune obligatorie dacă concluzia generală a primirii nu este „Primire acceptată şi satisfăcătoare" sau „Ieşire acceptată şi satisfăcătoare". Stările afişajului din pagină depind de structura „Listei articole raport de primire":

Rubrica 7: Corpul raportului de primire

a)   Număr unic de referinţă al articolului - subrubrica obligatorie. Se înscrie numărul unic de referinţă al corpului de date al e-DAI-ului asociat [subrubrica 17a) din e-DAI] privind produsele accizabile cărora li se aplică unul dintre codurile pentru care se completează lista.

b) Indicator de minusuri sau plusuri - subrubrica obligatorie când se constată un minus sau un plus cantitativ în cazul corpului de date respectiv. Se poate selecta, după caz, „Minus" sau „Plus".

c)  Minusuri sau plusuri constatate - subrubrica obligatorie dacă este specificat indicatorul din rubrica „Indicator de minusuri sau plusuri". Se înscrie cantitatea (exprimată în unitatea de măsură asociată codului produsului accizabil).

d)   Codul produsului accizabil - subrubrica obligatorie completată automat cu datele existente.

e) Cantitatea refuzată - subrubrica obligatorie dacă pentru concluzia generală de primire codul este „Primire refuzată parţial".

Rubrica 7.1: Motivul insatisfacţiei - rubrică obligatorie pentru fiecare articol căruia nu îi este aplicat codul concluziei generale de primire „Primire acceptată şi satisfăcătoare" sau „Ieşire acceptată şi satisfăcătoare".

a)   Motivul insatisfacţiei - subrubrica obligatorie. Se selectează unul dintre motivele:

- 0 -altele;

- 1 - plus;

- 2 - minus;

- 3 - produse deteriorate;

- 4 - sigiliu rupt;

- 5 - raportat de ECS (sistemul de control al exporturilor);

- 6 - unul sau mai multe corpuri de date cu coduri incorecte.

b)  Informaţii complementare - subrubrica obligatorie dacă motivul insatisfacţiei este „Altele". In cazul în care codul motivului insatisfacţiei este „Produse deteriorate", „Sigiliu rupt" sau „Raportat de ECS", subrubrica este opţională.

c) Limbă Informaţii complementare - subrubrica obligatorie dacă se completează subrubrica „Informaţii complementare". Se specifică limba utilizată în acest set de date.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1599/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1599 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu