Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2434 din 3 septembrie 2010

privind aprobarea Instructiunilor de completare a documentului administrativ în format electronic (e-DA) utilizând aplicatia EMCS-RO de control al miscarilor cu produse accizabile în regim suspensiv de accize

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 655 din 22 septembrie 2010



In temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările si completările ulterioare,

ţinând cont de prevederile art. 20631, 20632, 20633, 20634, 20635, 20636, 20637 şi 20648 din titlul VII din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, pentru asigurarea urmăririi deplasărilor de produse accizabile în regim suspensiv de accize prin implementarea sistemului informatizat la nivel naţional pe baza principiilor din procedurile comunitare aferente sistemului EMCS,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

Art. 1 - Se aprobă Instrucţiunile de completare a documentului administrativ în format electronic (e-DA) utilizând aplicaţia EMCS-RO de control al mişcărilor cu produse accizabile în regim suspensiv de accize, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Instrucţiunile privind accesul operatorilor economici la aplicaţia de control al mişcărilor cu produse accizabile în regim suspensiv de accize EMCS-RO, la nivel naţional, vor fi aprobate prin Ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor.

Art. 3. - Manualul de utilizare al aplicaţiei EMCS-RO va fi publicat pe pagina web a Autorităţii Naţionale a Vămilor.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării, dată la care îşi încetează valabilitatea Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.599/2009 privind aprobarea Instrucţiunilor de completare a documentului administrativ de însoţire în format electronic (e-DAI) utilizând aplicaţia EMCS-RO de control al mişcărilor cu produse accizabile în regim suspensiv de accize, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 876 din 16 decembrie 2009.

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

Sorin Blejnar

ANEXA

INSTRUCŢIUNI

de completare a documentului administrativ în format electronic (e-DA) utilizând aplicaţia EMCS-RO de control al mişcărilor cu produse accizabile în regim suspensiv de accize

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

1. In înţelesul prezentului ordin se folosesc următoarele abrevieri:

Abreviere

Semnificaţie

ANAF

Agenţia Naţională pentru Administrare Fiscală

ANV

Autoritatea Naţională a Vămilor

ARC

cod de referinţă administrativ unic al e-DA, identificator unic al unui e-DA alocat de aplicaţia EMCS-RO pentru identificarea operaţiunii

e-DA

document administrativ electronic

DA

document administrativ

DAU

document administrativ unic

DJAOV

direcţia judeţeană pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti

DRAOV

direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale

BV

birou vamal şi/sau birou vamal de frontieră

Abreviere

Semnificaţie

CM

compartimentul de legături pentru accize

Cod fiscal

Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare

Cod de procedură fiscală

Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

Cod vamal

Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului Vamal Comunitar

Destinatar

persoana autorizată care primeşte un produs accizabil. Autoritatea competentă teritorială corespondentă este denumită „Autoritate competentă de destinaţie".

ECS-RO

sistem de control al exportului

EMCS

sistem de control al mişcării produselor accizabile în regim suspensiv de accize

EMCS-RO

aplicaţie naţională de control al mişcării produselor accizabile în regim suspensiv de accize

Expeditor

persoana autorizată care expediază produse accizabile. Autoritatea vamală teritorială corespondentă este denumită „Autoritate vamală de expediere".

DOP

denumire de origine protejată potrivit Regulamentului (CE) nr. 479/2008 al Consiliului din 29 aprilie 2008 privind organizarea comună a pieţei vitivinicole, de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.493/1999, a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003, a Regulamentului (CE) nr. 1.290/2005 şi a Regulamentului (CE) nr. 3/2008 şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 2.392/86 şi a Regulamentului (CE) nr. 1.493/1999.

IGP

indicaţie geografică protejată potrivit Regulamentului (CE) nr. 479/2008 al Consiliului din 29 aprilie 2008

MFP

Ministerul Finanţelor Publice

SM

stat membru

Norme

Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare

Regulamentul EMCS

Regulamentul CE nr. 684/2009 al Comisiei din 24 iulie 2009 de implementare a Directivei 2008/118/CE a Consiliului în ceea ce priveşte procedurile informatizate pentru deplasarea produselor accizabile în regim suspensiv de accize

Regulamentul vamal

Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei din 2 iulie 1993 de stabilire a dispoziţiilor de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului de instituire a Codului Vamal Comunitar

SEED

Sistemul pentru schimbul de date privind accizele - baza de date electronică menţionată la art. 22 alin. (1) din Regulamentul CE nr. 2.073/2004 al Consiliului din 16 noiembrie 2004 privind cooperarea administrativă în domeniul accizelor

UF

utilizator final

XML

limbaj care permite definirea documentelor ce conţin informaţii într-un mod structurat

2. EMCS-RO este aplicaţia de control al mişcărilor cu produse accizabile în regim suspensiv de accize, bazată pe transmiterea electronică a datelor, structurate în conformitate cu standardele agreate ale mesajelor. Aceste mesaje nu înlocuiesc documentele pe suport hârtie şi formalităţile care se efectuează potrivit alin. (7) şi (8) ale art. 20631 din Codul fiscal.

3. Neîndeplinirea obligaţiilor privind emiterea şi transmiterea unui e-DA atrage aplicarea măsurilor legale care se impun, potrivit Codului de procedură fiscală.

4. Structura şi conţinutul mesajelor schimbate sunt conforme cu anexa I la Regulamentul EMCS.

5. In mişcarea produselor accizabile în regim suspensiv de accize, locul de expediere este un antrepozit fiscal sau un birou vamal unde produsele au fost puse în liberă circulaţie, iar destinatarul este un operator economic autorizat să primească produse accizabile, un destinatar scutit în sensul art. 20656 din Codul fiscal sau un loc unde produsele accizabile părăsesc teritoriul comunitar.

6. Expeditorul este obligat să trimită e-DA înainte de expedierea produselor.

7. Principalele documente electronice utilizate în aplicaţia EMCS-RO pe baza cărora se generează mesaje sunt:

- e-DA;

- cerere de schimbare a destinatarului şi implicit a locului iniţial de destinaţie;

- cerere de transbordare;

- cerere de anulare;

- raport de primire - înregistrarea rezultatului controlului la destinaţie.

8. In aplicaţia EMCS-RO, mesajele se transmit după cum urmează:

8.1. între operatorii economici din România autorizaţi să expedieze produse accizabile în regim suspensiv de accize şi operatorii economici autorizaţi să primească produse accizabile în regim suspensiv de accize, via autoritatea vamală în a cărei arie de competenţă se află expeditorul, respectiv destinatarul;

8.2. între operatorii economici din România autorizaţi să expedieze produse accizabile în regim suspensiv de accize şi un birou vamal de frontieră de ieşire din spaţiul comunitar, via autoritatea vamală teritorială în a cărei arie de competenţă se află expeditorul;

8.3. între operatorii economici din România autorizaţi să expedieze produse accizabile în regim suspensiv de accize şi operatorii economici din alte SM, autorizaţi să primească produse accizabile în regim suspensiv de accize, via autoritatea vamală teritorială de expediere;

8.4. între operatorii economici din alte SM autorizaţi să expedieze produse accizabile în regim suspensiv de accize şi operatorii economici din România autorizaţi să primească produse accizabile în regim suspensiv de accize, via autoritatea competentă în a cărei arie de competenţă se află expeditorul;

8.5. între operatorii economici din alte SM autorizaţi să expedieze produse accizabile în regim suspensiv de accize şi un birou vamal de frontieră de ieşire din spaţiul comunitar situat în România, via autoritatea vamală competentă în a cărei arie de competenţă se află expeditorul.

9. Accesul la aplicaţia EMCS-RO este acordat de către ANV operatorilor economici autorizaţi să expedieze şi/sau să primească produse accizabile în regim suspensiv de accize, potrivit instrucţiunilor privind accesul operatorilor economici la aplicaţia de control al mişcărilor cu produse accizabile în regim suspensiv de accize EMCS-RO.

10. (1) Un destinatar din România care doreşte să primească produse accizabile într-un loc de livrare directă trebuie să solicite în scris, la autoritatea vamală, posibilitatea utilizării opţiunii şi să indice adresa exactă a locului de livrare directă, pentru fiecare operaţiune derulată.

(2) Antrepozitarul autorizat sau destinatarul înregistrat va adresa solicitarea privind utilizarea opţiunii de livrare directă la autoritatea vamală centrală.

(3) Destinatarul înregistrat care primeşte doar ocazional produse accizabile în regim suspensiv de accize va adresa solicitarea la autoritatea vamală teritorială care a emis autorizaţia.

11. Ca regulă generală, containerul în care sunt transportate produsele accizabile în regim suspensiv de accize este sigilat corespunzător, cu sigiliul antrepozitului fiscal expeditor sau cu sigiliul autorităţii vamale, în cazul transporturilor de alcool etilic nedenaturat.

12. (1) Atunci când în acelaşi mijloc de transport sunt încărcate atât produse accizabile care circulă în regim suspensiv de accize, cât şi alte produse se efectuează sigilarea mijlocului de transport, iar identificarea mărfurilor se realizează prin descrierea precisă a produselor în documentele însoţitoare.

(2) Produsele trebuie separate şi etichetate, astfel încât cele plasate în regim suspensiv de accize să poată fi uşor identificate.

CAPITOLUL II

Completarea e-DAîn aplicaţia EMCS-RO

13. E-DA-ul este completat de către operatorul economic expeditor conectat la aplicaţia EMCS-RO, utilizând numele de utilizator şi parola comunicate la primirea autorizaţiei pentru accesul la aplicaţia EMCS-RO.

14. (1) Operatorii economici conectaţi la aplicaţia EMCS-RO au obligaţia de a completa corect toate rubricile din e-DA, pentru a evita erorile care ar putea să apară la momentul verificării de către aplicaţia EMCS-RO.

(2) La apariţia unei erori, în pagina de lucru a aplicaţiei sunt afişate informaţii privind câmpurile eronat introduse sau datele lipsă ce trebuie introduse în câmpurile obligatorii din ecranul descris.

(3) Pentru mai multe informaţii utilizatorul poate accesa butonul „Ajutor".

(4) Rubricile obligatorii de completat ale e-DA sunt marcate cu simbolul *.

15. (1) Codurile utilizate în aplicaţia EMCS-RO sunt prevăzute în anexa II la Regulamentul EMCS, şi anume: coduri lingvistice, codul de referinţă administrativ unic, codurile standard ale SM, codurile de ţară, codurile autorităţii fiscale/vamale, codul tipului garantului, codul modului de transport, codul unităţii de transport, codurile ambalajelor, codul motivului anulării, codurile produselor accizabile, codurile unităţilor de măsură.

(2) Prin excepţie, pentru Grecia, codul utilizat este EL, în loc de GR, iar pentru Regatul Unit, trebuie să se folosească GB, în loc de UK.

16.(1) Aplicaţia EMCS-RO verifică e-DA, pentru a se asigura că proiectele de documente electronice transmise de expeditor respectă informaţiile furnizate la autorizarea operatorului economic.

(2) Validarea e-DA implică, fără restricţii, verificarea completă a structurii şi conţinutului documentului, a codurilor de accize ale operatorilor economici autorizaţi să deruleze operaţiuni cu produse accizabile în regim suspensiv de accize, verificarea suplimentară a datelor în privinţa garanţiei şi a codurilor de produs accizabil.

(3) Autoritatea vamală de expediere validează proiectul de e-DA pe baza informaţiilor din SEED şi a informaţiilor naţionale potenţial complementare.

(4) După validare, se atribuie e-DA-ului un ARC, care este returnat automat expeditorului.

(5) După alocarea ARC-ului, expeditorul poate iniţia expedierea produselor accizabile în regim suspensiv de accize.

(6) Autoritatea vamală de expediere trimite formularul e-DA către autoritatea competentă de destinaţie.

17. (1) In pagina de conectare la aplicaţia EMCS-RO, după introducerea numelui de utilizator şi a parolei, prin accesarea butonului „Introduceţi", ecranul principal al aplicaţiei devine disponibil.

(2) Ecranul principal al aplicaţiei cuprinde meniul principal, bara de navigare, butonul „Ajutor", spaţiul de lucru, filele şi butoanele de comandă.

(3) Pe pagina de start se pot vizualiza ultimele mişcări, inclusiv cele cu termen declarat depăşit.

(4) Aplicaţia permite utilizarea opţiunilor de comenzi rapide pentru a crea o mişcare sau pentru a căuta o mişcare existentă şi accesul la rubricile „Noutăţi", „Funcţii noi", „Linkuri" şi „Documente oficiale".

18. Utilizatorul conectat la aplicaţie are posibilitatea:

a) creării şi monitorizării mişcărilor de produse accizabile în regim suspensiv de accize;

b) transmiterii unui mesaj de anulare, schimbare de destinaţie, raport de primire şi explicaţie privind întârzierea pentru mişcările iniţiate deja;

c) căutării unei mişcări în baza unei liste de criterii de căutare;

d) importării proiectelor în format .xml localizate şi memorate pe un alt sistem informatic.

CAPITOLUL III

Crearea unei mişcări

19. (1)0 mişcare poate fi creată prin accesarea în meniul principal a butonului „Creează mişcare".

(2) Pentru a previzualiza un e-DA se accesează butonul „Vizualizează proiectul".

(3) Pentru transmiterea unui proiect de e-DA autorităţii vamale de expediere se selectează butonul „Transmite".

(4) Pentru a anula un e-DA acceptat de sistem se accesează butonul „Anulare".

(5) Un e-DA constă în următoarele secţiuni de document, care trebuie completate înainte de a transmite documentul:

- „Informaţii generale", care cuprind informaţii despre expediere, destinaţie, garanţie, transport şi certificate;

- „Informaţii expediere produse", care cuprind tipuri de produse, cantităţi şi ambalaje.

20. (1) In situaţia în care e-DA se întocmeşte pentru mai multe produse accizabile, se completează informaţiile aferente fiecărui produs, separat, adăugând un nou reper într-o nouă filă a secţiunii „Informaţii expediere produse".

(2) Un e-DA poate fi depus pentru un număr maxim de 3 produse.

21. Regulile de completare a rubricilor din e-DA sunt prevăzute în anexa la prezentele instrucţiuni.

CAPITOLUL IV

Monitorizarea stării unei mişcări

22. Pentru fiecare mişcare iniţiată, în funcţie de rolul utilizatorului (expeditor sau destinatar), aplicaţia permite monitorizarea stării mişcării.

23. Starea unui e-DA transmis autorităţii vamale de expediere poate fi vizualizată accesând butonul „Mişcări", apoi „Rezultate e-DA identificate local", unde se regăsesc toate mişcările disponibile, cu detaliile de bază.

24. Din pagina principală „Acasă" se introduc criterii de filtrare în secţiunea „Caută e-DA local". In pagina „Rezultate e-DA identificate local" se accesează butonul „Căutare".

25. Prin selectarea butonului „Căutare avansată" din secţiunea „Caută e-DA local" este posibilă căutarea după o serie prestabilită de criterii de căutare.

26. Accesând ARC-ul aferent fiecărei mişcări pot fi obţinute informaţii suplimentare despre mişcarea respectivă.

CAPITOLUL V

Formalităţi efectuate de expeditor

A. Transmiterea unui proiect e-DA

27. (1) Expeditorul are posibilitatea salvării pe discul local a proiectului unui e-DA în format xml.

(2) Incărcarea unui fişier xml de pe discul local este o modalitate de a genera un nou proiect de e-DA.

28. După completarea, verificarea, stocarea şi transmiterea e-DA de către expeditor, acesta poate fi vizualizat la autoritatea vamală de expediere, în starea:

- acceptat, când e-DA-ul este validat, iar produsele au părăsit locul de expediere;

- acceptat pentru export, în cazul scenariului de export, când e-DA-ul este validat, iar autoritatea vamală de expediere aşteaptă declaraţia anticipată de export din aplicaţia ECS-RO;

- în timpul exportului, când produsele sunt gata a fi exportate în afara Comunităţii Europene în urma unei verificări încrucişate pozitive a informaţiilor din aplicaţia ECS-RO cu informaţiile din aplicaţia EMCS-RO;

- refuzat, când produsele sunt refuzate de destinatar şi se aşteaptă schimbarea de destinaţie;

- parţial refuzat, când produsele sunt refuzate parţial de către destinatar şi se aşteaptă schimbarea de destinaţie;

- anulat, când e-DA-ul a fost anulat de către expeditor înaintea părăsirii locului de expediere;

- livrat, când produsele au fost livrate şi acceptate de către destinatar;

- deviat, când destinaţia e-DA-ului a fost schimbată către alt destinatar;

- închis manual, când e-DA-ul a fost închis manual la autoritatea vamală de expediere.

29. (1) In vederea expedierii produselor accizabile în regim suspensiv de accize, expeditorul va stabili termenul-limită în care produsele trebuie prezentate la destinaţie, luând în considerare următoarele elemente:

- mijlocul de transport utilizat;

- traseul;

- alte prevederi legale care pot influenţa transportul.

(2) Termenul-limită se completează în e-DA, sub formă de număr de zile sau ore, şi reprezintă numărul de zile calendaristice sau numărul de ore până la care produsele trebuie prezentate la destinaţie.

30. In cazul în care produsele accizabile provenite din import capătă statut comunitar prin punerea în liberă circulaţie la o/un DJAOV/BV şi urmează a fi plasate într-un antrepozit fiscal, expeditorul va înscrie în aplicaţia EMCS-RO numărul declaraţiei vamale de punere în liberă circulaţie.

31. (1) Prin verificare manuală complementară, autoritatea vamală de expediere compară conţinutul declaraţiei vamale de punere în liberă circulaţie cu datele înscrise în e-DA.

(2) Produsele pot părăsi locul de expediere numai după ce rezultatul comparaţiei de la subpct. (1) este satisfăcător şi formalităţile vamale din care rezultă că produsele accizabile au fost puse în liberă circulaţie sunt finalizate.

32. Importatorii care intenţionează să pună în liberă circulaţie produse accizabile în regim suspensiv de accize au obligaţia de a depune cererea privind acordarea autorizaţiei de expeditor înregistrat prevăzută în anexa nr. 55 din titlul VII la Norme, în vederea preluării datelor de identificare şi atribuirii Codului de acciză, potrivit prevederilor Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.661/2008 pentru aprobarea configuraţiei Codului de accize şi a Nomenclatorului codurilor de produse accizabile armonizate.

33. Produsele accizabile pot părăsi locul de expediere numai după ce au fost îndeplinite formalităţile corespunzătoare privind:

- emiterea e-DA şi alocarea ARC de către sistemul informatic;

- sigilarea containerelor;

- tipărirea documentului e-DA din aplicaţia EMCS-RO, document care va însoţi transportul;

- punerea în liberă circulaţie în cazul importului.

B. Anularea unui e-DA

34. (1) Expeditorul poate efectua anularea unui e-DA anterior acceptat de sistem, într-un interval de 30 de minute de la alocarea ARC-ului, numai înainte de părăsirea efectivă a locului de expediere.

(2) Anularea nu poate fi efectuată dacă autoritatea vamală de expediere a primit de la destinatar mesajul „Raport de primire".

(3) Motivele pentru care un e-DA poate fi anulat în intervalul prevăzut la subpct. (1) sunt următoarele:

- eroare în date, de exemplu: datele completate în e-DA nu corespund transportului de produse;

- un eveniment care face ca mişcarea să nu mai aibă loc.

(4) Prin excepţie de la prevederile subpct. (1), după plecarea fizică a produselor de la expeditor, în cazul în care sunt observate erori în mesajele transmise şi produsele urmează a fi livrate către acelaşi destinatar, anularea e-DA poate fi realizată numai la biroul vamal de expediţie, după efectuarea unui raport de eveniment aprobat de directorul DRAOV şi cu consemnarea numărului de raport la rubrica „Comentariu - motivul anulării" din aplicaţia EMCS.

(5) Dacă destinatarul refuză primirea produselor înainte ca acestea să ajungă la destinaţie şi tranzacţia comercială trebuie anulată, expeditorul va da o nouă destinaţie produselor, prin redirecţionarea transportului în integralitate înapoi la locul de expediere sau către un alt destinatar autorizat şi întocmirea raportului de primire de către noul destinatar.

(6) In urma analizei de risc, autoritatea vamală de expediere poate controla ulterior dacă produsele au părăsit antrepozitul fiscal expeditor.

35. După accesarea butonului „Anulare", expeditorul completează câmpurile din proiectul de mesaj de anulare şi transmite mesajul autorităţii vamale de expediere.

C. Schimbarea destinaţiei

36. In cazul schimbării destinaţiei, noul destinatar sau noul loc de livrare poate fi:

- un antrepozit fiscal, incluzând şi cazul în care are acelaşi cod de acciză ca şi antrepozitul expeditor;

- locaţia unui destinatar înregistrat din alt SM;

- un utilizator final sau beneficiarul unei scutiri directe;

- o/un DJAOV/BV cu rol de export.

37. (1) Pentru schimbarea destinaţiei unei mişcări cu produse accizabile în regim suspensiv de accize, expeditorul actualizează datele pentru a menţiona noul destinatar sau noul loc de livrare, prin accesarea rubricii „Mişcare" > „Monitorizare mişcări" şi selectarea mişcării prin accesarea ARC-ului aferent acesteia.

(2) Se accesează butonul „Schimbare destinaţie" > „Creează".

38. Aplicaţia EMCS-RO validează autenticitatea noilor date conform cu aplicaţiile complementare.

D. Transbordarea

39. Prin intermediul acestui proces, expeditorul poate introduce informaţiile privind transbordarea, odată ce produsele au părăsit locul de expediere. Inainte de ieşirea produselor din antrepozitul fiscal de expediere, nu este posibilă introducerea informaţiilor privind transbordarea.

40. Procesul de transbordare se aplică atunci când este necesar a se actualiza numai informaţiile privind transbordarea. In cazul în care se combină introducerea informaţiilor privind transbordarea cu schimbarea destinaţiei, atunci se aplică schimbarea destinaţiei.

41. Expeditorul selectează acţiunea „Transbordare" din ecranul „Detalii document" pentru a introduce informaţiile privind transbordarea unei mişcări „Acceptate" sau „Exportate" care a fost afişată în ecranul „Detalii document".

42. Pentru a introduce informaţiile privind transbordarea unei mişcări, expeditorul are posibilitatea de a actualiza oricare dintre informaţiile următoare:

- organizatorul transportului;

- transportatorul;

- detaliile transportului;

- modul de transport.

43. (1) Pentru a accesa opţiunea de transbordare, din meniul principal se selectează la rubrica „Mişcare" > „Rezultate e-DA identificate local" şi se selectează o mişcare făcând clic pe ARC-ul acesteia.

(2) Se accesează butonul „Transbordare".

(3) Pentru a introduce transbordarea, se accesează butonul „Creare".

(4) Pentru a previzualiza proiectul de introducere a transbordării, se accesează butonul „Vizualizare proiect".

44. Transbordarea produselor dintr-un mijloc de transport în unul sau mai multe mijloace de transport poate fi făcută numai sub supraveghere vamală. Rubrica 16 din DA va fi completată corespunzător (manual, cu pixul şi cu litere de tipar, semnat şi ştampilat de lucrătorul vamal de la DJAOV/BV cea/cel mai apropiată/apropiat de locul evenimentului).

45. (1) Atunci când pe parcursul transportului a fost schimbat numai capul tractor (fără a avea loc descărcarea sau transbordarea produselor), în rubrica 16 din DA se vor înscrie numărul de înmatriculare şi naţionalitatea noului cap tractor.

(2) In această situaţie nu este necesară vizarea documentului de către autoritatea vamală, iar datele vor fi introduse în aplicaţia EMCS-RO de destinatar, în „Raportul de primire", la rubrica „Informaţii complementare".

E. Divizarea

46. Divizarea e-DA în mai multe e-DA va fi posibilă după data de 1 ianuarie 2012.

47. In cazurile precizate la pct. 75, dacă operaţiunea de transport al produselor accizabile în regim suspensiv de accize nu poate continua în integralitate, destinatarul menţionat în e-DA va întocmi raportul de primire accesând opţiunea „Primire refuzată parţial". Cantitatea refuzată trebuie să includă cantitatea înregistrată de organul de control în procesul-verbal ataşat.

F. Explicaţii de întârziere

48. In cazul în care livrarea produselor este întârziată, expeditorul sau destinatarul trebuie să ofere explicaţii indiferent dacă primeşte sau nu o notificare privind expirarea raportului de primire sau privind expirarea schimbării destinaţiei, după caz.

49. (1) In meniul principal, se accesează pagina „Mişcare" > „Monitorizare mişcări" şi se selectează e-DA-ul pentru care se doreşte a se oferi explicaţii de întârziere.

(2) După accesarea butonului „Explicaţii întârziere" se introduc motivul întârzierii şi informaţii complementare.

(3) Explicaţia este acceptată în sistem prin accesarea butonului „Transmitere".

CAPITOLUL VI

Formalităţi la autoritatea vamală de expediere

50. Autoritatea vamală de expediere facilitează procesul de mişcare a produselor accizabile în regim suspensiv de accize, comunicând cu expeditorul, cu autoritatea competentă de destinaţie şi cu autorităţile competente ale SM interesate a primi informaţii despre un transport care tranzitează teritoriul comunitar respectiv, asigurând transparenţa acestuia pentru toţi operatorii economici implicaţi.

51. (1) Autoritatea vamală de expediere gestionează validarea proiectelor de documente, precum e-DA, schimbarea de destinaţie, anularea, diseminează documentele validate tuturor partenerilor interesaţi şi controlează starea mişcărilor.

(2) Validarea proiectelor de documente implică verificarea completă a structurii şi conţinutului documentului, care trebuie să respecte un şablon predefinit, a codurilor autorizaţiilor operatorilor economici implicaţi, atât din punctul de vedere al validităţii codului de acciză în SEED în momentul iniţierii mişcării, cât şi al conformităţii codurilor de produs accizabil.

52. Identificarea de către lucrătorul vamal de la autoritatea vamală de expediere a e-DA-ului în aplicaţia EMCS-RO se face în pagina „Căutare e-DA local", unde pot fi create criterii de afişare a listei filtrate de mişcări, utilizând toate câmpurile existente în e-DA.

53. (1) In cazul primirii proiectului unui mesaj de anulare sau de schimbare de destinaţie, autoritatea vamală de expediere efectuează o verificare electronică a datelor. Dacă datele respective sunt corecte, autoritatea vamală de expediere adaugă la mesajul primit data şi ora validării, comunică expeditorului aceste informaţii şi transmite mesajul autorităţii competente de destinaţie.

(2) In cazul în care datele respective nu sunt corecte, expeditorul este informat în acest sens fără întârziere.

(3) In cazul schimbării destinaţiei, autoritatea vamală de expediere actualizează e-DA-ul original în conformitate cu informaţia conţinută în mesajul de schimbare a destinaţiei. In cazul în care actualizarea include schimbarea autorităţii competente de destinaţie sau schimbarea destinatarului, e-DA-ul actualizat este transmis noii autorităţi competente de destinaţie, care îl transmite noului destinatar sau autorităţii vamale unde a fost depusă declaraţia vamală de export, după caz. Autoritatea vamală de expediere transmite mesajul de schimbare a destinaţiei autorităţii competente de destinaţie menţionat în e-DA-ul original. Aceasta din urmă informează destinatarul menţionat în e-DA-ul original în legătură cu schimbarea destinaţiei, utilizând „notificarea privind schimbarea destinaţiei". In cazul în care actualizarea include schimbarea locului livrării, dar nu şi schimbarea autorităţii competente de destinaţie şi nici schimbarea destinatarului, autoritatea vamală de expediere transmite mesajul de schimbare a destinaţiei autorităţii competente de destinaţie menţionate în e-DA-ul original. Aceasta din urmă transmite destinatarului mesajul de schimbare a destinaţiei.

(4) In cazul în care e-DA-ul actualizat include un nou destinatar aflat în aria de competenţă a aceleiaşi autorităţi competente menţionate în e-DA-ul original, autoritatea competentă respectivă informează destinatarul menţionat în e-DA-ul original în legătură cu schimbarea destinaţiei, utilizând „notificarea de schimbare a destinaţiei".

54. Până la data de 1 ianuarie 2011, autoritatea vamală de expediere asigură închiderea manuală a e-DA-urilor introduse în aplicaţia EMCS-RO de către antrepozitarii din România care expediază produse accizabile în regim suspensiv de accize către operatori economici din SM care nu sunt pregătite să transmită raportul de primire în format electronic sau raportul de export în cazul unui export care se derulează printr-un birou vamal de frontieră din aceste SM, la prezentarea exemplarului DA certificat corespunzător.

CAPITOLUL VII

Formalităţi la emiterea e-DA-ului destinat exportului

55. (1) Există două posibilităţi pentru ca un transport de produse accizabile destinat exportului să se deruleze în regim suspensiv de accize:

a) depunerea e-DA-ului şi a declaraţiei vamale de export de către expeditor de la locul de expediere, în cazul în care acesta este autorizat în procedură vamală simplificată de vămuire la domiciliu;

b) depunerea e-DA-ului de către expeditor de la locul de expediere şi a declaraţiei vamale de export la o/un DJAOV/BV cu rol de export sau într-un alt SM.

(2) Biroul vamal de export este autoritatea vamală unde se întocmesc formalităţile vamale de export.

(3) Expeditorul poate include maximum 9 e-DA-uri în aceeaşi declaraţie vamală de export.

(4) E-DA este primul document prezentat pentru validare, urmat de efectuarea formalităţilor vamale de export, prin intermediul ECS-RO.

56. In cazul prevăzut la pct. 55 (1) lit. a):

(1) Inregistrarea exportului la acordarea liberului de vamă pentru export se transmite automat de la biroul vamal de export la biroul vamal de ieşire din teritoriul comunitar.

(2) Se realizează o verificare încrucişată între e-DA şi declaraţia vamală de export aferentă. Verificarea încrucişată presupune verificarea numărului de articole, a codului NC, a ARC-ului şi a masei nete. Rezultatul poate fi:

a) satisfăcător, caz în care produsele accizabile pot părăsi locul de expediere cu ARC-urile aferente e-DA-urilor incluse în declaraţia vamală de export;

b) nesatisfăcător, caz în care sunt aplicabile prevederile art. 247 din Regulamentul vamal. Produsele sunt considerate a nu fi plecat de la locul de expediere şi expeditorul trebuie să examineze cauza erorii. In funcţie de rezultatul examinării, există două acţiuni posibile pentru expeditor: o opţiune este de a anula declaraţia vamală de export şi de a prezenta una nouă, cu date corectate, conform art. 204 din Regulamentul vamal, iar a doua opţiune este de a anula în totalitate operaţiunea, prin anularea atât a declaraţiei vamale de export, cât şi a e-DA-urilor aferente.

57. In cazul prevăzut la pct. 55 (1) lit. b):

(1) Produsele accizabile sunt transportate în regim suspensiv de accize cu destinaţia export, dintr-un antrepozit fiscal către un birou vamal de export. Expeditorul iniţiază o transmitere standard cu Tip destinaţie - Export, utilizând EMCS-RO, înainte de-a părăsi antrepozitul fiscal expeditor. Ca regulă generală, potrivit art. 161 alin. (5) din Codul vamal, declaraţia vamală de export trebuie să fie depusă la DJAOV/BV autorizată/autorizat cu supravegherea locului unde este stabilit exportatorul sau în a cărei arie de competenţă se află expeditorul. Prin excepţie de la această regulă, în conformitate cu art. 791 din Regulamentul vamal, SM de export poate fi diferit de SM de expediţie.

(2) Se realizează o verificare încrucişată între e-DA şi declaraţia vamală de export aferentă. Verificarea încrucişată presupune verificarea numărului de articole, a codului NC, a ARC-ului şi a masei nete. Rezultatul verificării poate fi:

a) satisfăcător, caz în care produsele accizabile pot părăsi locul de export cu ARC-urile aferente e-DA-urilor incluse în declaraţia vamală de export;

b) nesatisfăcător:

- cu discrepanţe majore, atunci când nu toate produsele menţionate în declaraţia vamală de export există în e-DA-ul menţionat în acea declaraţie vamală de export. In acest caz, procedura de export trebuie să fie anulată de către autoritatea vamală înainte de eliberarea pentru export;

- cu discrepanţe minore, analizate de lucrătorul vamal care poate să decidă acordarea liberului de vamă, modificarea sau anularea declaraţiei vamale de export, după caz.

(3) în urma unei verificări încrucişate cu rezultat negativ de control, se va proceda astfel:

a) în cazul în care autorităţile vamale au acordat liberul de vamă, există două opţiuni posibile:

- să se anuleze declaraţia vamală de export şi să se prezinte una nouă;

- să fie anulată declaraţia vamală de export şi să aibă loc o divizare sau o schimbare de destinaţie (inclusiv returnarea bunurilor la sediul expeditorului (dacă este relevant) pentru toate e-DA-urile în cauză.

b) în cazul în care autoritatea vamală nu a acordat liberul de vamă, expeditorul trebuie să emită o schimbare de destinaţie sau o divizare pentru toate e-DA-urile în cauză.

58. In cazurile prevăzute la pct. 72 şi 73, lucrătorul vamal de la biroul vamal de export verifică concordanţa datelor din cele două documente, înainte de acordarea liberului de vamă.

CAPITOLUL VIII

Completarea şi transmiterea raportului de primire

59. (1) Ajungerea produselor la destinaţie este confirmată de către destinatar prin accesarea butonului „Anunţă sosirea" din pagina „Detalii document", în vederea asigurării unui reprezentant al autorităţii vamale teritoriale care în maximum 48 de ore de la înştiinţare poate verifica şi certifica datele înscrise în DA. In urma încheierii cu succes a acţiunii, sistemul va actualiza starea mişcării la „Mişcare sosită".

(2) Dacă lucrătorul vamal nu efectuează controlul în termen de 48 de ore de la momentul înştiinţării, destinatarul efectuează primirea şi are obligaţia:

a) completării în EMCS-RO a raportului de primire, în care înscrie rezultatul controlului la destinaţie: tipul şi cantitatea fiecărui produs accizabil primit, precum şi orice discrepanţă între produsul accizabil primit şi produsul accizabil înscris în e-DA;

b) completării raportului de primire în procedură alternativă, în care înscrie rezultatul controlului la destinaţie: tipul şi cantitatea fiecărui produs accizabil primit, precum şi orice discrepanţă între produsul accizabil primit şi produsul accizabil înscris în DA, pe care îl prezintă la autoritatea vamală teritorială pentru certificare, dacă sistemul este indisponibil. Raportul de primire în procedură alternativă va fi încărcat în sistem, de îndată ce acesta este repus în funcţiune;

c) completării exemplarelor 3, 4 şi 5 ale DAI, în cazul în care produsele sunt expediate dintr-un SM care nu utilizează sistemul informatic, şi prezentării acestor documente la autoritatea vamală teritorială, pentru certificare.

60. Destinatarul scutit de la plata accizelor în sensul art. 20656 din Codul fiscal are obligaţia să anunţe sosirea produselor accizabile la DJAOV/BV în a cărei/cărui rază de competenţă îşi desfăşoară activitatea la momentul primirii produselor accizabile în regim suspensiv de accize, urmând ca, în cazul în care lucrătorul vamal nu decide efectuarea controlului în termen de 48 de ore de la momentul înştiinţării, să efectueze primirea şi să prezinte exemplarul DA la DJAOV/BV respectivă/respectiv, în vederea întocmirii raportului de primire în aplicaţia EMCS-RO de către lucrătorul vamal, dacă în SM de expediere este utilizat sistemul EMCS, aceasta fiind singura situaţie în care lucrătorul vamal poate interveni asupra e-DA.

61. Incheierea circuitului e-DA înseamnă, cu excepţia cazurilor de export, primirea produselor de către destinatar, care are posibilitatea:

a) să accepte produsele;

b) să accepte parţial produsele;

c) să refuze în totalitate produsele.

62. Dacă destinatarul refuză în totalitate livrarea, raportul de primire va fi complet întocmit, incluzând, acolo unde este relevant, evaluarea minusurilor şi plusurilor. Mişcarea nu este descărcată şi expeditorul este aşteptat să schimbe destinaţia pentru a permite schimbarea destinaţiei produselor, fiind posibilă rerutarea şi către antrepozitul fiscal de expediere.

63. Refuzul parţial este susţinut de către destinatar indicând cantitatea refuzată din fiecare produs înscris în e-DA. Produsele care nu au fost refuzate sau declarate lipsă sunt considerate acceptate de către destinatar. Expeditorul este aşteptat să schimbe destinaţia pentru partea din transport care a fost refuzată. In acest caz, mişcarea este doar parţial descărcată.

64. Dacă livrarea este refuzată total sau parţial, trebuie dat cel puţin un motiv al refuzului. Motivul va fi dat la nivel de detaliu, individual pe fiecare articol.

65. După validare, raportul de primire este transmis tuturor părţilor implicate.

66. Raportul de primire ajuns la expeditor şi validat de autoritatea competentă de destinaţie are aceeaşi valoare cu prezentarea documentului pe suport hârtie certificat la destinaţie în SM care nu sunt pregătite să transmită întocmirea raportului de primire în format electronic şi reprezintă exonerarea expeditorului de obligaţia de plată a accizelor pentru produsele primite.

CAPITOLUL IX

Transmiterea raportului de export

67. Descărcarea regimului suspensiv de accize are loc şi atunci când produsele părăsesc teritoriul comunitar.

68. După primirea liberului de vamă la export, EMCS-RO aşteaptă până la confirmarea părăsirii teritoriului comunitar, operaţiune efectuată în ECS-RO sau prin întreruperea mişcării, comandată de administraţia fiscală.

69. Din momentul în care liberul de vamă pentru export este comunicat, EMCS-RO suspendă operaţiunile sale, iar monitorizarea mişcării se efectuează prin ECS-RO până la primirea rezultatului operaţiunii la ieşire. Aplicaţia EMCS-RO analizează informaţia returnată din ECS-RO privind operaţiunea de export şi întocmeşte raportul de export pentru a fi inclus în e-DA. Procesul solicită ca în aplicaţia ECS-RO să fie disponibile pentru EMCS-RO informaţiile cu privire la rezultatele controlului de la biroul vamal de ieşire din spaţiul comunitar.

70. DJAOV/Biroul vamal de export transmite raportul de export tuturor partenerilor implicaţi.

71. Procedura vamală de export nu se aplică transporturilor de produse cu destinaţia Insula Helgoland, neaparţinând teritoriului vamal comunitar, potrivit art. 3 din Codul vamal. In conformitate cu art. 161 alin. (3) din Codul vamal, bunurile expediate în Insula Helgoland nu sunt considerate a fi exportate de pe teritoriul vamal al Comunităţii Europene. Mişcarea în regim suspensiv de accize iniţiată de către expeditor trebuie să fie încheiată manual, la biroul vamal de export, pe baza certificării înscrise pe DA-ul care însoţeşte transportul la biroului vamal pe unde mărfurile părăsesc teritoriul comunitar [sau pe documentul comercial care menţionează codul de referinţă administrativ unic al e-DA, potrivit art. 20631 alin. (7) din Codul fiscal] sau pe baza unor dovezi alternative de ieşire, potrivit art. 20637 alin. (2) din Codul fiscal.

72. Dacă o mişcare a fost iniţiată utilizând e-DA-ul emis în procedură alternativă, în declaraţia vamală de export va fi menţionat numărul de referinţă local înscris în e-DA. La primirea rezultatelor de ieşire de la biroul vamal pe unde mărfurile părăsesc teritoriul comunitar, raportul de export va fi întocmit manual la DJAOV/BV de export.

73. Dacă o mişcare este iniţiată utilizând procedura alternativă în ECS-RO, raportul de export în EMCS va fi întocmit manual, la DJAOV/BV de export, în baza rezultatelor de ieşire de la biroul vamal pe unde mărfurile părăsesc teritoriul comunitar.

CAPITOLUL X

Notificare privind expirarea raportului de primire

74. (1) Autoritatea vamală de expediere urmăreşte starea e-DA-urilor validate şi se asigură că odată ce s-a acceptat un e-DA, se primeşte un raport de primire în intervalul de timp alocat.

(2) Dacă nu se primeşte un raport de primire în intervalul de timp alocat, în aplicaţie este generat un mesaj care modifică statusul mişcării în „Expirat". Aplicaţia autorităţii vamale de expediere trimite mesajul şi către aplicaţia autorităţii competente de destinaţie, care îl înaintează destinatarului.

CAPITOLUL XI

Notificare privind expirarea schimbării destinaţiei

75. (1) Când un transport cu produse accizabile a fost refuzat total sau parţial de către destinatar, aplicaţia alocă un termen de intervenţie care expiră în 3 ore, perioadă în care expeditorul este aşteptat să schimbe destinaţia produselor.

(2) Dacă o astfel de operaţie nu a avut loc în termenul prevăzut, aplicaţia autorităţii vamale a expeditorului transmite expeditorului un mesaj de notificare şi modifică starea mişcării în „Expirat".

(3) Autoritatea vamală de expediere trebuie să monitorizeze transportul în mod special, până când expeditorul dă o altă destinaţie transportului sau o returnează la locul de expediere.

(4) Dacă expeditorul nu dă altă destinaţie transportului în termen de 3 de ore de la producerea evenimentului prevăzut la subpct. (1), transportul este considerat a fi eliberat pentru consum.

CAPITOLUL XII

Evenimente şi nereguli pe parcursul transportului

76. In cazul unor evenimente de tipul celor prevăzute la art. 20648 din Codul fiscal, respectiv pct. 104 (2) lit. a) din titlul VII la Norme, care au loc în timpul transportului pe teritoriul naţional, transportatorul va anunţa cea/cel mai apropiată/apropiat DJAOV/BV/alte organe competente de locul evenimentului pentru înregistrarea pierderilor sau lipsurilor în procese-verbale. DJAOV/BV va decide dacă operaţiunea de transport al produselor accizabile în regim suspensiv de accize poate continua sau nu.

77. Atunci când sigiliile au fost rupte independent de voinţa transportatorului, DJAOV/BV va verifica mijlocul de transport şi încărcătura. Dacă DJAOV/BV decide că operaţiunea de transport al produselor în regim suspensiv de accize poate continua, va aplica noi sigilii şi va comunica informaţia autorităţii vamale de expediere, respectiv de destinaţie. Dacă autoritatea competentă a locului de expediere, respectiv de destinaţie se află în alt SM, comunicarea se face prin CLA din cadrul ANV.

78. Autoritatea vamală teritorială va fi informată imediat în legătură cu orice eveniment, incident sau accident care apare pe parcursul transportului şi care poate afecta îndeplinirea tuturor obligaţiilor asumate de către antrepozitarul expeditor.

CAPITOLUL XIII

Formalităţi la DJAOV/BV de destinaţie

79. DJAOV/BV de destinaţie poate regăsi e-DA-ul în aplicaţia EMCS-RO pe baza ARC-ului şi a datelor corespunzătoare.

80. (1) In cazul în care destinatarul este autorizat ca destinatar înregistrat sau indică un loc de livrare directă, autoritatea vamală de destinaţie este DJAOVÎn a cărei rază de competenţă este înregistrat sediul social al destinatarului.

(2) DJÂOV în a cărei rază de competenţă este înregistrat sediul social al destinatarului comunică operativ DJAOV/BV în a cărei/cărui rază de competenţă se află locaţia autorizată a destinatarului înregistrat sau locul de livrare directă ARC-ul asociat şi detaliile mişcării pentru care a fost anunţată sosirea.

(3) In urma rezultatului analizei de risc efectuate, lucrătorul vamal de la DJAOV/BV de destinaţie decide dacă este necesară verificarea produselor la locul de destinaţie.

81. Dacă autoritatea competentă de destinaţie primeşte un mesaj de anulare, îl transmite destinatarului.

CAPITOLUL XIV

Controlul încheierii operaţiunii

82. In urma rezultatului analizei de risc efectuate, lucrătorul vamal de la DJAOV/BV de destinaţie decide dacă este necesară verificarea produselor la locul de destinaţie.

83. (1) Dacă la DJAOV/BV de destinaţie se decide efectuarea controlului, lucrătorul vamal desemnat verifică mijlocul de transport (starea şi identitatea sigiliilor aplicate) şi produsele primite.

(2) Rezultatul controlului efectuat de lucrătorul vamal va fi înscris de către destinatar în raportul de primire.

CAPITOLUL XV

Procedura alternativă în cazul în care sistemul informatizat este indisponibil la expediţie 84. Dacă aplicaţia EMCS-RO este indisponibilă din cauze imputabile autorităţii competente, expeditorul din România poate iniţia o mişcare cu produse accizabile în regim suspensiv de accize, în următoarele condiţii:

1. DA va fi întocmit utilizând un formular offline în format pdf care poate fi descărcat de pe pagina web a autorităţii vamale.

2. Formularul va avea înscris ARC-ul atribuit în procedura alternativă.

3. In vederea atribuirii ARC-ului, expeditorul va contacta compartimentul Helpdesk EMCS din cadrul ANV, în timpul programului de lucru, sau Dispeceratul din cadrul ANV, în afara orelor de program, care va verifica disponibilitatea aplicaţiei EMCS-RO. Dacă se confirmă indisponibilitatea aplicaţiei, operatorul economic expeditor va transmite un mesaj la adresa emcshelpdesk@customs.ro sau dispecer@customs.ro, după caz, în care va preciza numele şi codul numeric personal ale persoanei autorizate să acceseze aplicaţia EMCS-RO şi numărul de referinţă local atribuit mişcării. Dispecerul va transmite pe adresa de e-mail de la care expeditorul a solicitat atribuirea ARC-ului codul unic alocat în procedură alternativă.

4. După completarea formatului pdf al DA în procedura alternativă la momentul expedierii produselor, expeditorul are obligaţia transmiterii formei electronice a acestui document la compartimentul Helpdesk EMCS sau la dispecerat, după caz, şi prin orice mijloc de comunicare la DJAOV ori la BV în a cărei/cărui rază teritorială îşi desfăşoară activitatea, cu menţiunea că mişcarea a fost iniţiată în procedură alternativă.

5. De îndată ce aplicaţia EMCS-RO devine operaţională, autoritatea vamală centrală înştiinţează operatorii economici, care au obligaţia de a încărca în sistem formatul pdf al DA emis în procedura alternativă, în termen de 24 de ore de la repunerea aplicaţiei în funcţiune.

6. In cazul în care sistemul nu validează formatul pdf al documentului completat în procedură alternativă, expeditorul are obligaţia de a înştiinţa de îndată autoritatea vamală de expediere şi de a solicita aprobarea modificării formatului pdf. Autoritatea vamală poate aproba această cerere dacă erorile constatate nu au implicaţii fiscale.

7. Compartimentul Helpdesk EMCS sau dispeceratul gestionează documentele primite care sunt arhivate zilnic de către compartimentului Helpdesk EMCS, într-un registru special privind situaţia ARC-urilor atribuite în procedură alternativă.

CAPITOLUL XVI

Procedura alternativă în cazul în care sistemul informatizat este indisponibil la destinaţie

85. Dacă aplicaţia EMCS-RO este indisponibilă la destinaţie, raportul de primire poate fi făcut în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea produselor accizabile. Dacă aplicaţia nu este repusă în funcţiune în acest termen, va fi utilizat formularul offline al raportului de primire, în format pdf, care poate fi descărcat de pe pagina web a ANV.

86. Formularul tipărit al raportului de primire în procedură alternativă va fi transmis la DJAOV ori la BV în a cărei/cărui rază teritorială îşi desfăşoară activitatea destinatarul.

87. De îndată ce aplicaţia EMCS-RO devine operaţională, autoritatea vamală centrală înştiinţează operatorii economici, care au obligaţia de a încărca în sistem formatul pdf al raportului de primire emis în procedura alternativă, în termen de 24 de ore de la repunerea aplicaţiei în funcţiune.

88. In cazul în care sistemul nu validează formatul pdf al documentului completat în procedură alternativă, expeditorul are obligaţia de a înştiinţa de îndată autoritatea vamală de expediere şi de a solicita aprobarea modificării formatului pdf. Autoritatea vamală poate aproba această cerere dacă erorile constatate nu au implicaţii fiscale.

CAPITOLUL XVII

Alte situaţii în care sistemul informatizat nu poate fi utilizat

89. Dacă aplicaţia EMCS-RO este indisponibilă din cauze imputabile expeditorului din România, acesta poate iniţia o mişcare cu produse accizabile în regim suspensiv de accize numai după întocmirea documentului administrativ în format electronic, accesând aplicaţia informatică de la DJAOV ori de la BV în a cărei/cărui rază teritorială îşi desfăşoară activitatea.

ANEXA

la instrucţiuni

REGULI

de completare a rubricilor din e-DA

Pentru completarea unui e-DA, după autentificarea în sistem prin introducerea userului şi parolei alocate, se accesează butonul „Creează mişcare", în urma căreia se deschide un ecran care afişează secţiunea „Informaţii DA".

In secţiunea „Informaţii DA" se completează rubricile 1-16. Accesând butonul „Incarcă xml" pot fi încărcate datele existente într-un fişier local, în format xml. Accesând butonul „Următor", se poate trece la secţiunea „Informaţii expediere produse", în care se completează rubricile 17-18.

Trecerea de la o căsuţă/rubrică la alta se poate face cu ajutorul tastei „tab" sau poziţionând direct mouse-ul pe rubrica/subrubrica care se doreşte a fi completată.

A. Câmpurile e-DA ce trebuie completate sunt următoarele:

Rubrica „Tip trimitere" permite selectarea unuia din următoarele coduri:

- 1 - trimitere standard (de utilizat în toate cazurile, cu excepţia celui în care prezentarea se referă la export cu vămuire la domiciliu);

- 2 - prezentare pentru export cu vămuire la domiciliu. Rubrica „Cod tip origine", explicată la subrubrica 9d) şi rubrica „Cod tip destinaţie", explicată la rubrica 1a), sunt necesar a fi completate la începutul paginii „Informaţii DA". In funcţie de opţiuni, se modifică structura paginii ce urmează a fi completată.

1. Antetul e-DA

a) Cod tip destinaţie

Rubrica permite selectarea destinaţiei deplasării, utilizând unul dintre următoarele coduri:

- 1 -Antrepozit fiscal;

- 2 - Destinatar înregistrat;

- 3 - Destinatar înregistrat temporar;

- 4 - Livrare directă;

- 5 - Destinatar scutit;

- 6 - Export;

- 8 - Destinaţie necunoscută;

- 9 -Utilizator final.

In funcţie de opţiunea selectată, se modifică structura paginii ce urmează a fi completată.

b) Durata transportului

Ţinând cont de mijlocul de transport şi de distanţă, se înscrie perioada de timp normală necesară transportului, exprimată în ore sau zile.

c) Organizarea transportului

Rubrica permite selectarea persoanei responsabile cu organizarea primului transport, utilizând unul dintre următoarele coduri:

- 1 - Expeditor;

- 2 - Destinatar;

- 3 - Proprietarul produselor;

- 4-Altul.

d) Cod de referinţă administrativ unic -ARC

Este generat automat de aplicaţia autorităţii vamale de expediere la momentul validării proiectului de e-DA. Structura ARC este următoarea:

- două cifre corespund anului acceptării formale a deplasării;

- două litere reprezentând identificatorul SM în care a fost prezentat iniţial e-DA-ul;

- 16 caractere alfanumerice reprezentând un identificator unic pentru fiecare deplasare. Modul în care este utilizat acest câmp intră în responsabilitatea autorităţii vamale, dar fiecare deplasare trebuie să aibă un număr unic;

- o cifră de control care ajută la detectarea unei erori în momentul introducerii ARC.

e) Data şi ora validării e-DA

Se completează de către autoritatea vamală de expediere la momentul validării proiectului de e-DA. Ora indicată este ora locală.

f) Număr secvenţial

Se completează de către autoritatea vamală de expediere la momentul validării proiectului de e-DA şi pentru fiecare schimbare a destinaţiei.

g) Data şi ora validării actualizării

Se completează de către autoritatea vamală de expediere în cazul schimbării destinaţiei şi reprezintă data şi ora validării mesajului de schimbare a destinaţiei.

h) Indicator de prezentare amânată

Este obligatoriu la prezentarea unui e-DA pentru o deplasare începută în procedură alternativă pe baza documentului pe suport hârtie. Acest element de date nu trebuie să apară într-un e-DA căruia i-a fost atribuit un ARC şi nici în documentul pe suport hârtie utilizat în procedură alternativă.

2. Expeditor

a) Codul de acciză al expeditorului - se înscrie numărul de înregistrare SEED valabil al antrepozitarului autorizat sau al expeditorului înregistrat, după caz, potrivit Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.661/2008 pentru aprobarea configuraţiei Codului de accize şi a Nomenclatorului codurilor de produse accizabile armonizate.

b) Numele operatorului

c) Strada

d) Numărul

e) Codul poştal

f) Oraşul

g) Limba - se specifică limba utilizată în acest set de date. Rubrica „Expeditor" va fi completată automat cu datele aferente antrepozitarului, respectiv expeditorului înregistrat de care aparţine utilizatorul care a accesat aplicaţia.

3. Locul de expediere - se completează dacă „Cod tip origine" este antrepozit fiscal

a) Codul de acciză al antrepozitului fiscal - se înscrie numărul de înregistrare SEED valabil al antrepozitului fiscal autorizat, potrivit Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.661/2008, prin selectarea antrepozitului din care se face livrarea, din lista antrepozitelor aparţinând antrepozitarului selectat anterior.

b) Numele operatorului

c) Strada

d) Numărul

e) Codul poştal

f) Oraşul

g) Limba - se specifică limba utilizată în acest set de date.

Subrubricile b)-g) se completează automat, după selectarea subrubricii a).

4. Birou de expediere - se completează dacă „Cod tip origine" este „Import", selectând codul biroului vamal unde are loc punerea în liberă circulaţie a produselor accizabile.

5. Destinatar- rubrică obligatorie, cu excepţia cazurilor:

- la rubrica „Tipul mesajului" a fost selectat „Prezentare pentru export cu vămuire la domiciliu"; sau

- la rubrica „Cod tip destinaţie" a fost selectat „Destinaţie necunoscută".

a) Identificarea operatorului - subrubrica obligatorie când la rubrica „Cod tip destinaţie" a fost selectat „Antrepozit fiscal", „Destinatar înregistrat", „Destinatar înregistrat temporar", „Livrare directă" sau „Utilizator final", după caz. In cazul „Export", completarea subrubricii este opţională. In cazul destinatarului scutit în sensul art. 20656 din Codul fiscal, setul de date nu se aplică.

Când subrubrica este obligatorie, se completează prin înscrierea codului de acciză valabil, transmis în SEED sau specificat în autorizaţie, după caz, al operatorului economic autorizat să primească produse accizabile în regim suspensiv de accize.

Când subrubrica este opţională, se poate înscrie numărul de identificare TVA al persoanei care reprezintă expeditorul la biroul vamal de export.

b) Numele operatorului

c) Strada

d) Numărul

e) Codul poştal

f) Oraşul

g) Limba - se specifică limba utilizată în acest set de date.

Subrubricile b)-f) din rubrica „Destinatar" se vor completa automat cu datele aferente destinatarului, după validarea codului de acciză introdus la subrubrica a).

6. Date complementare destinatar - rubrica obligatorie când la rubrica „Tip destinaţie" a fost selectat „Destinatar scutit în sensul art. 20656 din Codul fiscal".

a) Codul statului membru

b) Numărul de serie al certificatului de scutire

7. Locul livrării - rubrică obligatorie când la rubrica „Cod tip destinaţie" a fost selectat „Antrepozit fiscal", „Livrare directă" sau „Utilizator final". Rubrica este opţională când la rubrica „Cod tip destinaţie" a fost selectat „Destinatar înregistrat", „Destinatar înregistrat temporar" sau „Destinatar scutit în sensul art. 20656 din Codul fiscal".

a) Identificarea operatorului - subrubrica obligatorie când la rubrica „Cod tip destinaţie" a fost selectat „Antrepozit fiscal" sau „Utilizator final". Completarea subrubricii este opţională când la rubrica „Cod tip destinaţie" a fost selectat „Destinatar înregistrat", „Destinatar înregistrat temporar" sau „Destinatar scutit în sensul art. 20656 din Codul fiscal".

Când subrubrica este obligatorie, se completează prin selectarea codului de acciză valabil, transmis în SEED, al antrepozitului fiscal primitor din lista antrepozitelor aparţinând antrepozitarului destinatar sau din lista locaţiilor autorizate aparţinând utilizatorului final.

Când subrubrica este opţională, se poate înscrie numărul de identificare TVA sau orice alt identificator.

b) Numele operatorului - subrubrica obligatorie când la rubrica „Cod tip destinaţie" a fost selectat „Antrepozit fiscal", „Destinatar înregistrat", „Destinatar înregistrat temporar" sau „Destinatar scutit în sensul art. 20656 din Codul fiscal". Completarea subrubricii este opţională când la rubrica „Cod tip destinaţie" a fost selectat „Livrare directă".

c) Strada

d) Numărul

e) Codul poştal

f) Oraşul

g) Limba - se specifică limba utilizată în acest set de date.

Subrubricile c), e) şi f) sunt obligatorii când la rubrica „Cod tip destinaţie" a fost selectat „Destinatar înregistrat", „Destinatar înregistrat temporar", „Livrare directă" sau „Destinatar scutit în sensul art. 20656 din Codul fiscal". Subrubricile devin opţionale când la rubrica „Cod tip destinaţie" este selectat „Antrepozit fiscal".

8. Birou vamal de export - rubrică obligatorie când la rubrica „Cod tip destinaţie" a fost selectat „Export". Se completează selectând codul biroului vamal de export la care va fi depusă declaraţia vamală de export în conformitate cu art. 161 alin. (5) din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului vamal comunitar.

9. e-DA

a) Număr de referinţă local - subrubrica obligatorie, se completează prin înscrierea numărului de serie unic atribuit de către expeditor, care identifică lotul în evidenţa expeditorului.

b) Număr factură/aviz - subrubrica obligatorie. In cazul în care încă nu a fost eliberată factura, trebuie indicat numărul avizului de însoţire a mărfii sau al oricărui alt document de transport.

c) Data facturii - subrubrica obligatorie. Se selectează din calendarul ataşat data documentului indicat la subrubrica b).

d) Cod tip origine - subrubrica obligatorie. Se completează prin selectarea:

- 1 - „Antrepozit fiscal", dacă produsele sunt expediate dintr-un antrepozit fiscal; sau

- 2 - „Import", dacă produsele au fost puse în liberă circulaţie la un birou vamal.

e) Data expedierii - subrubrica obligatorie. Se înscrie data la care începe deplasarea. Data expedierii poate fi o dată din trecut, în cazul în care aplicaţia EMCS-RO a fost indisponibilă la momentul expedierii produselor, iar expeditorul a utilizat procedura alternativă de transmitere a DA la autoritatea vamală de expediere.

f) Ora expedierii - subrubrica obligatorie. Se înscrie ora locală la care începe deplasarea.

9.1. DAU Import - Rubrică obligatorie dacă la rubrica „Cod tip origine" se selectează „Import".

(a) Număr DVI - subrubrica obligatorie. Se înscrie/înscriu numărul/numerele documentului administrativ unic/documentelor administrative unice utilizate pentru punerea în liberă circulaţie a produselor vizate. Se completează fie de către expeditor la momentul transmiterii proiectului de e-DA, fie de către autoritatea vamală de expediere la momentul validării proiectului de e-DA, după caz.

10. Autoritatea competentă a locului de expediere - rubrică obligatorie. Se înscrie codul autorităţii vamale de expediere responsabile cu controlul accizelor la locul de expediere.

11. Garanţia - rubrică obligatorie

a) Cod tip garant - Se înscrie/înscriu persoana responsabilă/persoanele responsabile cu furnizarea garanţiei, selectând tipul garantului din lista:

- 1 - Expeditor;

- 2 - Transportator;

- 3 - Proprietarul produselor accizabile;

- 4 - Destinatar;

- 12 - Garanţie comună a expeditorului şi a transportatorului;

- 13 - Garanţie comună a expeditorului şi a proprietarului produselor accizabile;

- 14 - Garanţie comună a expeditorului şi a destinatarului;

- 23 - Garanţie comună a transportatorului şi a proprietarului produselor accizabile;

- 24 - Garanţie comună a transportatorului şi a destinatarului;

- 34 - Garanţie comună a proprietarului produselor accizabile şi a destinatarului;

- 123 - Garanţie comună a expeditorului, a transportatorului şi a proprietarului produselor accizabile;

- 124 - Garanţie comună a expeditorului, a transportatorului şi a destinatarului;

- 134 - Garanţie comună a expeditorului, a proprietarului produselor accizabile şi a destinatarului;

- 234 - Garanţie comună a transportatorului, a proprietarului produselor accizabile şi a destinatarului;

- 1234 - Garanţie comună a expeditorului, a transportatorului, a proprietarului produselor accizabile şi a destinatarului.

Tipul garantului va fi selectat potrivit legislaţiei în vigoare.

12. Operator garant - rubrică obligatorie dacă garantul este altul decât expeditorul şi/sau destinatarul. Se înscriu datele de identificare ale transportatorului şi/sau proprietarului produselor dacă acesta/aceştia furnizează garanţia.

a) Codul de acciză al operatorului

b) Numărul de TVA

c) Numele operatorului

d) Strada

e) Numărul

f) Codul poştal

g) Oraşul

h) Limba - se specifică limba utilizată în acest set de date.

Subrubricile a) şi b) se completează cu codul de acciză valabil înscris în SEED sau un număr de identificare TVA al transportatorului sau al proprietarului produselor accizabile, după caz.

Subrubricile c), d), f) şi g) sunt opţionale dacă este completată subrubrica a); în caz contrar devin obligatorii.

13. Transport - rubrică obligatorie. Se înscrie modul de transport la momentul începerii deplasării, selectând, după caz, din lista:

- 0-Altul;

- 1 -Transport maritim;

- 2 - Transport feroviar;

- 3 - Transport rutier;

- 4 - Transport aerian;

- 5 - Trimitere poştală;

- 7 - Instalaţii fixe de transport;

- 8 - Transport pe căi navigabile interioare.

14. Organizatorul transportului - rubrică obligatorie pentru identificarea persoanei responsabile cu primul transport, dacă la subrubrica 1c) a fost selectat „Proprietarul produselor" sau „Altul".

a) Numărul de TVA

b) Numele operatorului

c) Strada

d) Numărul

e) Codul poştal

f) Oraşul

g) Limba - se specifică limba utilizată în acest set de date.

Subrubricile b), c), e), f) şi g) sunt obligatorii dacă se completează rubrica 14.

15. Primul transportator - rubrică opţională pentru identificarea persoanei responsabile cu primul transport.

a) Numărul de TVA

b) Numele operatorului

c) Strada

d) Numărul

e) Codul poştal

f) Oraşul

g) Limba - se specifică limba utilizată în acest set de date.

Subrubricile b), c), e), f) şi g) sunt obligatorii dacă se completează rubrica 15.

16. Detalii privind transportul - rubrică obligatorie.

a) Cod unitate de transport - subrubrica obligatorie. Se selectează unitatea de transport în funcţie de modul de transport indicat la rubrica 13, care poate fi:

- 1 - Container;

- 2 -Vehicul;

- 3 - Remorcă;

- 4 - Cap tractor.

b) Identitate unităţi transport - subrubrica obligatorie. Se înscrie numărul de înmatriculare al unităţii/unităţilor de transport.

c) Identitate sigiliu comercial - subrubrica obligatorie dacă sunt utilizate sigilii comerciale. Se înscriu datele de identificare a sigiliilor comerciale utilizate la sigilarea unităţii de transport.

d) Informaţii sigiliu - subrubrica opţională. Se pot înscrie orice informaţii suplimentare privind sigiliile comerciale (de exemplu, tipul de sigiliu utilizat).

e) Limbă informaţii sigiliu - subrubrica obligatorie dacă se completează subrubrica 16d). Se specifică limba utilizată în acest set de date.

f) Informaţii complementare - subrubrica opţională. Se pot înscrie orice informaţii suplimentare referitoare la transport, de exemplu, identitatea oricărui transportator succesiv, informaţii referitoare la unităţi de transport succesive.

g) Limbă informaţii complementare - subrubrica obligatorie dacă se completează subrubrica f). Se specifică limba utilizată în acest set de date.

17. Corpul e-DA - rubrică obligatorie. Se completează câte un set de date separat pentru fiecare articol care face parte din lot.

a) Număr unic de referinţă al articolului - subrubrica obligatorie. Se înscrie un număr secvenţial unic care începe cu 1.

b) Cod produs accizabil - subrubrica obligatorie. Se înscrie codul produsului accizabil, potrivit Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.661/2008.

c) Codul NC - subrubrica obligatorie. Se selectează din lista aferentă codul NC aplicabil la data expedierii.

d) Cantitate - subrubrica obligatorie. Se înscrie cantitatea (exprimată în unitatea de măsură asociată codului produsului). In cazul unei deplasări către un destinatar înregistrat temporar sau utilizator final, cantitatea nu trebuie să o depăşească pe cea pe care destinatarul este autorizat să o primească în regim suspensiv de accize. In cazul unei deplasări către un destinatar scutit în sensul art. 20656 din Codul fiscal, cantitatea nu trebuie să o depăşească pe cea înregistrată în certificatul de scutire de accize.

e) Greutate brută - subrubrica obligatorie. Se înscrie greutatea brută a lotului (produsele accizabile cu ambalaj).

f) Greutate netă - subrubrica obligatorie. Se înscrie greutatea produselor accizabile fără ambalaj (pentru alcool şi băuturi alcoolice, produse energetice şi pentru toate produsele din tutun, cu excepţia ţigaretelor).

g) Concentraţia alcoolică - subrubrica obligatorie dacă este aplicabilă produselor accizabile respective. Se înscrie concentraţia alcoolică (procent per volum la 20°C dacă produsele sunt încadrate în categoria B, W, I sau S, potrivit Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.661/2008).

h) Grade Plato - subrubrica obligatorie dacă nivelul accizei pentru bere este stabilit pe baza gradelor Plato.

In cazul livrărilor intracomunitare, la produsele încadrate în categoria B:

- dacă în ambele SM concentraţia alcoolică este exprimată în grade Plato, atunci se va înscrie concentraţia alcoolică în grade Plato;

- dacă în ambele SM concentraţia alcoolică este exprimată în grade alcoolice, atunci se va înscrie concentraţia alcoolică în grade alcoolice;

- dacă în unul dintre SM (cel de expediţie sau cel de destinaţie) concentraţia alcoolică este exprimată în grade Plato, iar în celălalt în grade alcoolice, se vor înscrie ambele valori.

i) Marcajul fiscal - subrubrica opţională. Se înscriu orice informaţii suplimentare referitoare la marcajele fiscale cerute de autoritatea competentă de destinaţie.

j) Limbă marcaj fiscal - subrubrica obligatorie dacă se completează subrubrica i). Se specifică limba utilizată în acest set de date.

k) Indicatorul marcajului fiscal utilizat - rubrică obligatorie dacă sunt utilizate marcaje fiscale. Se bifează corespunzător dacă produsele poartă sau conţin marcaje fiscale.

l) Denumirea de origine - rubrică opţională. Pot fi înscrise certificări:

- în cazul anumitor vinuri, cu privire la denumirea de origine protejată sau indicaţia geografică protejată, în conformitate cu legislaţia comunitară relevantă;

- în cazul anumitor băuturi spirtoase, cu privire la locul de producţie, în conformitate cu legislaţia comunitară relevantă;

- în cazul berii produse de o mică fabrică de bere independentă, pentru care există intenţia de a se solicita un nivel de accizare mai scăzut în SM de destinaţie. Certificarea ar trebui oferită în termenii următori: „Prin prezenta se certifică faptul că produsul descris a fost produs de o mică fabrică de bere independentă.";

- în cazul alcoolului etilic produs de o mică distilerie, pentru care există intenţia de a se solicita un nivel de accizare mai scăzut în SM de destinaţie. Certificarea ar trebui dată în termenii următori: „Prin prezenta se certifică faptul că produsul descris a fost produs de o mică distilerie."

m) Limbă denumire origine - subrubrică obligatorie dacă se completează subrubrică I). Se specifică limba utilizată în acest set de date.

n) Dimensiune producător - subrubrică opţională. In cazul berii sau al băuturilor spirtoase, pentru care se acordă certificare la subrubrică l) „Denumirea de origine", se poate înscrie producţia anuală a anului precedent în hectolitri de bere sau, respectiv, de alcool pur.

o) Densitate - subrubrică obligatorie dacă este aplicabilă produselor accizabile respective. Se înscrie densitatea la 15 °C, pentru produsele încadrate în categoria E, cu excepţia celor încadrate la E470, E500 şi E600, potrivit Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.661/2008).

p) Descriere comercială - subrubrică opţională. Se pot înscrie aceste date pentru transportul în vrac al vinurilor menţionate la paragrafele 1-9, 15 şi 16 din anexa IV la Regulamentul (CE) nr. 479/2008 al Consiliului din 29 aprilie 2008 privind organizarea comună a pieţei vitivinicole, de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.493/1999, a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003, a Regulamentului (CE) nr. 1.290/2005 şi a Regulamentului (CE) nr. 3/2008 şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 2.392/86 şi a Regulamentului (CE) nr. 1.493/1999, pentru care descrierea produsului conţine indicaţiile facultative stabilite la art. 60 din regulamentul menţionat, cu condiţia ca acestea să apară pe etichete sau să existe intenţia de a le menţiona pe etichete.

q) Limbă descriere comercială - subrubrică obligatorie dacă se completează subrubrică p). Se specifică limba utilizată în acest set de date.

r) Marca comercială a produselor - subrubrică obligatorie dacă produsele accizabile au o marcă comercială. Autoritatea vamală de expediere poate decide că nu este necesară specificarea mărcii comerciale a produselor transportate dacă aceasta este precizată pe factură sau în celălalt document comercial menţionat la subrubrică 9b).

s) Limbă marca comercială - subrubrică obligatorie dacă se completează subrubrică 17r). Se specifică limba utilizată în acest set de date.

17.1. Ambalaj - rubrică obligatorie.

a) Tip ambalaj - subrubrică obligatorie. Se selectează unul dintre codurile prevăzute la rubrica 31 din anexa 38 la Regulamentul vamal.

b) Numărul de ambalaje - subrubrică obligatorie dacă sunt numărabile. Dacă produsele din corpuri de date diferite sunt ambalate în acelaşi ambalaj, primul corp de date trebuie să indice numărul de ambalaje, iar pentru produsele din celelalte corpuri de date se va înscrie 0.

c) Identitate sigiliu comercial - subrubrică obligatorie dacă sunt utilizate sigilii comerciale. Se înscriu datele de identificare ale sigiliilor comerciale.

d) Informaţii sigilii - subrubrică opţională. Se înscriu orice informaţii suplimentare privind sigiliile comerciale (de exemplu, tipul de sigiliu utilizat)

e) Limbă informaţii sigiliu - subrubrică obligatorie dacă se completează subrubrică d). Se specifică limba utilizată în acest set de date.

17.2. Vinuri - rubrică obligatorie pentru vinurile incluse în partea XII din anexa I la Regulamentul (CE) nr. 1.234/2007.

a) Categoria de vin - subrubrică obligatorie pentru vinurile incluse în partea XII din anexa I la Regulamentul (CE) nr. 1.234/2007. Se selectează una dintre următoarele categorii:

- 1 -Vin fără DOP/IGP;

- 2 - Vin din soiuri fără DOP/IGP;

- 3 - Vin cu DOP sau IGP;

- 4 - Vin importat;

- 5-Altul.

b) Codul zonei vitivinicole - subrubrică obligatorie pentru vinurile în vrac (volum nominal de peste 60 de litri). Se înscrie zona vitivinicolă din care provine produsul transportat, în conformitate cu anexa IX la Regulamentul (CE) nr. 479/2008.

c) Ţara terţă de origine - subrubrică obligatorie în cazul în care categoria de vin de la subrubrică a) este „Vin importat". Se selectează codul de ţară.

d) Alte informaţii - subrubrică opţională.

e) Limbă alte informaţii - subrubrică obligatorie dacă se completează subrubrică d). Se specifică limba utilizată în acest set de date.

17.2.1. Codul operaţiunii cu vinuri - rubrică obligatorie pentru vinurile în vrac (volum nominal de peste 60 de litri)

a) Codul operaţiunii cu vinuri - se înscrie unul sau mai multe coduri ale operaţiunii cu vinuri, în conformitate cu lista 1.4 b) de la pct. B din anexa VI la Regulamentul (CE) nr. 436/2009 al Comisiei din 26 mai 2009 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 479/2008 al Consiliului în ceea ce priveşte registrul viticol, declaraţiile obligatorii şi colectarea de informaţii pentru monitorizarea pieţei, documentele de însoţire a transporturilor de produse şi registrele care trebuie păstrate în serviciul vitivinicol.

18. Document certificat - rubrică opţională.

a) Scurtă descriere document - subrubrică obligatorie, cu excepţia cazului în care se completează subrubrică c). Se înscrie o descriere a oricărui certificat legat de produsele transportate, de exemplu, certificate legate de denumirea de origine.

b) Limbă descriere document - subrubrică obligatorie dacă se completează subrubrică 18 a). Se specifică limba utilizată în acest set de date.

c) Referinţă document - subrubrică obligatorie, cu excepţia cazului în care se completează subrubrică a). Se înscriu referinţe pentru orice certificat referitor la produsele transportate.

d) Limbă referinţă document - Se specifică limba utilizată în acest set de date.

B. Completarea opţiunii de anulare

1. Din meniul principal se accesează „Mişcare > „Monitorizare mişcări şi se selectează o mişcare accesând ARC-ul acesteia.

2. Se accesează butonul „Anulare".

3. Se selectează motivul anulării:

- 0-Altul;

- 1 - Eroare de redactare;

- 2 - Tranzacţie comercială întreruptă;

- 3 -E-DA duplicat;

- 4 - Deplasarea nu a început la data expedierii.

4. Pentru a transmite o anulare, se accesează butonul „Transmitere".

C. Completarea opţiunii de schimbare a destinaţiei

1. Din meniul principal se accesează „Mişcare" > „Monitorizare mişcări" şi se selectează o mişcare accesând ARC-ul acesteia.

2. Se accesează butonul „Schimbare destinaţie".

3. După vizualizarea informaţiilor privind destinaţia actuală a lotului, se accesează butonul „Creează" pentru schimbarea destinaţiei.

4. In noua fereastră apărută pe ecran, se pot alege funcţionalităţile dorite: „Cod tip destinaţie", „Identificarea „comerciantului", „Loc livrare" etc.

5. Dacă „Cod tip destinaţie" are valoarea: Destinaţie - antrepozit fiscal sau utilizator final, un buton „Validare" apare în apropierea câmpului „Identificarea comerciantului", la secţiunea „Comerciant destinatar nou". Acest câmp trebuie completat, după care se selectează butonul „Validare", astfel încât toate câmpurile din secţiunea „Nou destinatar comerciant" să fie validate şi recuperate din baze de date locală. In secţiunea „Loc livrare comerciant", o casetă combo se referă la câmpul „Identificare comerciant". Se selectează o valoare şi câmpurile conexe vor fi completate în mod automat.

6. Prin accesarea butonului „+ Comerciant destinatar nou" se poate adăuga o secţiune pentru „Comerciant destinatar nou". Nu poate exista decât un singur element „Comerciant destinatar nou" pentru fiecare schimbare de destinaţie. Elementele create „Comerciant destinatar nou" pot fi eliminate prin accesarea butonului „Ştergere opţiune". Ştergerea se realizează printr-un mesaj de confirmare.

7. Prin accesarea butonului „+ Locul comercial de livrare" se poate adăuga o secţiune pentru locul comercial de livrare. Nu poate exista decât un singur element „Loc livrare comerciant" pentru fiecare schimbare de destinaţie. Elementele create „Loc livrare comerciant" pot fi eliminate accesând butonul „Ştergere opţiune". Ştergerea se realizează printr-un mesaj de confirmare.

8. Dacă „Cod tip destinaţie" are valoarea: Destinaţie - export, butonul „Validare" lipseşte şi toate câmpurile vor fi completate de către utilizator.

9. Pentru a previzualiza proiectul de schimbare a destinaţiei, se accesează butonul „Vizualizare proiect".

10. Pentru a transmite proiectul revizuit se accesează butonul „Transmitere". Se afişează un mesaj de confirmare a transmiterii cu succes a documentelor. Odată ce pagina este reiniţiată, datele transmise trebuie să fie disponibile în mod needitabil.

11. Accesând butonul „Vizualizare proiect schimbare destinaţie" sau „Vizualizare schimbare destinaţie remisă", poate fi afişată o listă a datelor în format imprimabil prin accesarea butonului „Vizualizare la imprimare".

12. Dacă se doreşte vizualizarea istoricului mişcării, operaţiunea este posibilă dacă mişcarea este creată şi cel puţin un document de schimbare de destinaţie a fost transmis cu succes. In tabul „Mişcări" se selectează ARC-ul aferent unei mişcări pentru care este generată o schimbare de destinaţie. Accesând butonul „Schimbare destinaţie" pot fi vizualizate datele. Se accesează butonul „Istoric".

13. Butonul „Schimbare destinaţie" este întotdeauna afişat expeditorului unei mişcări specifice. In cazul în care nu a fost remisă o schimbare de destinaţie, se afişează ecranul „Schimbare destinaţie nouă". Dacă a fost remisă cel puţin o schimbare de destinaţie pentru mişcarea afişată, se afişează ecranul „Vizualizare schimbare destinaţie". In cel de-al doilea caz, datele din ultima schimbare de destinaţie remisă sunt disponibile pe ecran.

D. Raport de primire/Raport de export

1. Din meniul principal se accesează „Mişcare" > „Monitorizare mişcări" şi se selectează o mişcare accesând ARC-ul e-DA pentru care se doreşte transmiterea raportului de primire.

2. Se accesează butonul „Raport de primire".

3. Dacă un raport de primire a fost deja transmis, poate fi vizualizat în mod needitabil.

4. In cazul în care niciun raport de primire nu a fost remis încă, pagina afişează două subfile:

- „Detalii raport de primire" - indică informaţii de bază privind mişcarea în format needitabil. Datele generale din e-DA sunt completate automat. Secţiunea permite completarea datelor în raportul de primire şi încheierea generală a primirii, prin completarea rubricilor:

a) Data primirii produselor - rubrică obligatorie. Se înscrie data primirii produselor.

b) Concluzia generală a primirii - rubrică obligatorie. Se poate selecta, după caz:

- 1 - Primire acceptată şi satisfăcătoare;

- 2 - Primire acceptată, dar nesatisfăcătoare;

- 3 - Primire refuzată;

- 4 - Primire refuzată parţial;

- 21 - Ieşire acceptată şi satisfăcătoare;

- 22 - Ieşire acceptată, dar nesatisfăcătoare;

- 23 - Ieşire refuzată.

c) Informaţii complementare - rubrică opţională. Se pot înscrie orice informaţii suplimentare referitoare la primirea produselor accizabile.

d) Limbă informaţii complementare - rubrică obligatorie dacă se completează rubrica „Informaţii complementare". Se specifică limba utilizată în acest set de date.

- „Listă articole raport de primire" - secţiune obligatorie dacă concluzia generală a primirii nu este „Primire acceptată şi satisfăcătoare" sau „Ieşire acceptată şi satisfăcătoare". Stările afişajului din pagină depind de structura „Listei articol raport de primire":

Rubrica 7: Corpul raportului de primire

a) Număr unic de referinţă al articolului - subrubrică obligatorie. Se înscrie numărul unic de referinţă al corpului de date al e-DA asociat [(rubrica 17a) din e-DA] privind produsele accizabile cărora li se aplică unul dintre codurile pentru care se completează lista.

b) Indicator de minusuri sau plusuri - subrubrică obligatorie când se constată un minus sau un plus cantitativ în cazul corpului de date respectiv. Se poate selecta, după caz, „Minus" sau „Plus".

c) Minusuri sau plusuri constatate - subrubrică obligatorie dacă este specificat indicatorul din rubrica „Indicator de minusuri sau plusuri". Se înscrie cantitatea (exprimată în unitatea de măsură asociată codului produsului accizabil).

d) Codul produsului accizabil - subrubrică obligatorie completată automat cu datele existente.

e) Cantitatea refuzată - subrubrică obligatorie dacă pentru concluzia generală de primire codul este „Primire refuzată parţial".

Rubrica 7.1: Motivul insatisfacţiei - rubrică obligatorie pentru fiecare articol căruia nu îi este aplicat codul concluziei generale de primire „Primire acceptată şi satisfăcătoare" sau „Ieşire acceptată şi satisfăcătoare".

a) Motivul insatisfacţiei - subrubrică obligatorie. Se selectează unul dintre motivele:

- 0-Altele;

- 1 -Plus;

- 2 - Minus;

- 3 - Produse deteriorate;

- 4 - Sigiliu rupt;

- 5 - Raportat de ECS-RO;

- 6 - Unul sau mai multe corpuri de date cu coduri incorecte.

b) Informaţii complementare - subrubrică obligatorie dacă motivul insatisfacţiei este „Altele". In cazul în care codul motivului insatisfacţiei este „Produse deteriorate", „Sigiliu rupt" sau „Raportat de ECS-RO", subrubrică este opţională.

c) Limbă informaţii complementare - rubrică obligatorie dacă se completează rubrica „Informaţii complementare". Se specifică limba utilizată în acest set de date.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2434/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2434 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu