Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 48 din 26 ianuarie 2009

privind aprobarea Protocolului national de triaj al pacientilor din structurile pentru primirea urgentelor

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 67 din 4 februarie 2009



Văzând Referatul de aprobare al subsecretarului de stat nr. R.A. 585 din 23 ianuarie 2009,

având în vedere prevederile titlului IV „Sistemul naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat" din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii,

ministrul sănătăţii emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Protocolul naţional de triaj al pacienţilor din structurile pentru primirea urgenţelor, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătăţii,

Ion Bazac

ANEXA

PROTOCOL  NAŢIONAL

de triaj al pacienţilor din structurile pentru primirea urgenţelor

I. Definiţie: Mecanismul sau procedura prin care pacienţii care se prezintă în UPU ori CPU sunt evaluaţi şi clasificaţi, la sosire în UPU sau CPU, de către o persoană competentă (medic ori cadru sanitar mediu), luând în considerare starea lor clinică şi acuzele cu care se prezintă, corelate cu vârsta şi antecedentele acestora, stabilitatea funcţiilor vitale, potenţialul de agravare a stării lor, necesitatea instituirii unui tratament sau a efectuării unor investigaţii, precum şi alte date considerate relevante, astfel încât să fie stabilite prioritatea cu care un pacient este asistat şi nivelul de asistenţă necesară acestuia. Triajul este un proces continuu, fiind necesară reevaluarea periodică a pacienţilor până la plecarea acestora din UPU sau CPU.

II. Unde se efectuează triajul: Triajul se efectuează în zona special amenajată pentru acest scop, conform prevederilor legale în vigoare. Aria de triaj poate avea configurări şi amenajări diferite în funcţie de spaţiul care stă la dispoziţia unităţii sanitare respective. Elementele definitorii ale acestui spaţiu sunt: amplasarea la intrarea în acea parte a instituţiei care a fost desemnată pentru gestionarea urgenţelor, evidenţa tuturor pacienţilor, precum şi un control strict al accesului către zonele specifice de diagnostic şi tratament al tuturor acelor pacienţi care se prezintă pentru acordarea asistenţei medicale de urgenţă.

III. Când este necesar triajul: Triajul se efectuează în momentul prezentării pacientului în structura de primire a urgenţelor. Se definesc mai jos următorii parametri:

- momentul în care pacientul a intrat în structura de primire a urgenţelor - ora preluării (de către asistentul de triaj);

-  momentul preluării pacientului în una dintre zonele de tratament - ora primului consult medical.

In cazul prezentării simultane a mai multor pacienţi în structura de primire a urgenţelor sau în orice altă situaţie deosebită, asistentul medical responsabil cu procedura de triaj va solicita sprijinul celui de-al doilea asistent medical cu atribuţii în procedura de triaj.

Recomandare: Timpul mediu de triaj nu trebuie să fie mai mare de două minute pentru un pacient.

IV. Cine efectuează triajul: Triajul pacienţilor care se prezintă în structurile de primire a urgenţelor este necesar tocmai în acele momente dificile în care numărul prezentărilor depăşeşte resursele umane şi materiale. Alocarea unui medic pentru a efectua această procedură este considerată ca fiind o risipă de resurse; în plus, medicul va fi întotdeauna tentat să „consulte" mai amănunţit pacientul. Aceasta duce inevitabil la prelungirea timpului în care ceilalţi pacienţi vor avea primul contact cu personalul medical. Din aceste motive, în majoritatea situaţiilor în care s-a decis aplicarea unui protocol de triaj cu 5 nivele de prioritate, cadrul medical desemnat pentru efectuarea triajului a fost un asistent medical.

Asistentul medical responsabil cu procedura de triaj este asistentul medical cu pregătire specifică, cu experienţă şi abilităţi corespunzătoare.

Rolul, abilităţile şi responsabilităţile asistentului medical responsabil cu procedura de triaj:

- abilitatea de a recunoaşte pacientul bolnav versus nonbolnav;

- abilitatea de a anticipa şi de a avea planuri de rezolvare pentru diferite situaţii care pot să apară;

-  abilităţi interpersonale şi de comunicare (soluţionarea conflictelor, luarea deciziilor etc);

- îndemânarea spre prioritizare excelentă;

- capacitate de gândire critică;

- abilităţi de organizare;

- flexibilitate, adaptabilitate;

- capacitate de adaptare la stres;

- rolul de model;

- tact;

- răbdare;

- cunoaşterea regulamentului de ordine internă.

Asistentul medical responsabil cu procedura de triaj trebuie să audă nu doar ce relatează pacientul, ci şi informaţiile primite în acelaşi timp de la alte surse.

Fiecare structură de primire a urgenţelor va asigura minimum 2 asistenţi medicali responsabili cu procedura de triaj pe tură; intervalul de timp maxim continuu pentru un asistent în serviciul de triaj este de 6 ore. Acesta este considerat ca fiind intervalul pe durata căruia un asistent medical poate efectua triajul pacienţilor în condiţii optime. După stabilirea nivelului de prioritate, pacientul va fi preluat în zona de tratament care i-a fost alocată de către asistentul medical responsabil cu procedura de triaj. In situaţii deosebite (imposibilitatea încadrării într-un nivel de triaj, conflicte etc), asistentul poate solicita sprijinul medicului responsabil de tură.

A. Algoritmul de triaj

Nivelul de triaj: Cuprinde toţi pacienţii care prezintă acelaşi grad de prioritate în funcţie de gravitatea şi/sau caracterul acut al patologiei lor şi de resursele necesare.

Nivel I - resuscitare (cod roşu):

•  Pacientul care necesită ACUM intervenţie salvatoare de viaţă.

• Timpul maxim de preluare în zona de tratament: 0 minute.

Tabel 1. Intervenţii salvatoare de viată

Intervenţii salvatoare de viaţă

Nu se consideră intervenţii salvatoare de viaţă

Căi aeriene/respiraţie

Ventilaţie pe mască şi balon

Susţinere avansată a căilor aeriene

Rezolvarea chirurgicală a căii aeriene

Ventilaţie de urgenţă CPAP (cu presiune pozitivă continuă)

Ventilaţie de urgenţă BiPAP (cu presiune pozitivă pe două nivele)

Manevra Heimlich

Administrarea de oxigen:

- pe mască facială

- pe canulă nazală

Terapie electrică

Defibrilare

Cardioversie de urgenţă

Pacing extern

Monitorizarea cardiacă

Proceduri

Decompresia pneumotoraxului sufocant

Pericardiocenteza Toracotomie de urgenţă Compresiuni toracice externe

Testele diagnostice:

- electrocardiogramă

- teste de laborator

- ecografie

- CT sau ecografie FAST în traumă

Intervenţii hemodinamice

Resuscitare volemică cu fluide i.v.

Administrare de sânge

Controlul sângerărilor majore

- linie i.v.

- linie i.v. pentru administrarea medicaţiei

Medicamente

Naloxone

Glucoza 33%

Dopamină

Atropină

Adenozin

Adrenali

Aspirină

Nitroglicerină i.v.

Antibiotice

Heparină

Analgetice

Beta-agonişti pe cale inhalatorie

Se încadrează la acest nivel şi pacienţii care prezintă una sau mai multe dintre următoarele situaţii clinice: pacient intubat, apneic, fără puls, detresă respiratorie severă, SaO2<90%, modificări acute ale statusului mental, inconştient*.

Exemple de situaţii de nivel I:

- stopul cardiorespirator;

- insuficienţa respiratorie severă;

- SpO2<90%;

- pacienţii sever traumatizaţi care nu răspund la stimuli verbali;

- pacienţii cu supradozaj medicamentos şi FR<6 resp./min.;

* Starea de inconştienţă este definită astfel:

- pacientul nu vorbeşte şi nu execută comenzile (modificare acută); şi/sau

- pacientul nu răspunde la stimuli sau răspunde doar la stimuli dureroşi.

- insuficienţa respiratorie severă cu respiraţii agonice sau gasping;

- bradicardie severă sau tahicardie cu semne de hipoperfuzie;

- pacienţii cu traumatisme care necesită resuscitare volemică imediată;

- pacienţi cu durere toracică, palizi, cu transpiraţii profuze, TA<70mmHg (determinată anterior prezentării);

- puls slab filiform, FC<30;

- copil hiporeactiv, obnubilat, letargic;

- pacient areactiv cu halenă etanolică;

- hipoglicemie cu alterarea statusului mintal.

Nivel II - critic (cod galben)

• Pacientul care prezintă o situaţie cu risc major sau status mental alterat (modificare acută) sau orice durere intensă sau disconfort major.

• Timpul maxim de preluare în zona de tratament: 10 minute.

Situaţii cu risc major:

- starea clinică ce se poate deteriora rapid sau necesită tratament imediat;

- afectarea gravă a stării funcţionale sau a structurii unui organ ori a unui segment anatomic;

- acele situaţii pentru care „ocupăm şi ultimul pat liber".

Durere severă: apreciată clinic sau de către pacient ca fiind mai mare de 7 pe scala analog vizuală a durerii (0-10).

Status mental alterat: GCS = 6-14.

Disconfort major: poate fi fizic sau psihologic (victima violenţei domestice, abuz etc).

In cazul copiilor cu vârste mai mici de 36 de luni se va lua în considerare şi următorul criteriu:

Vârsta

Temperatura

Nivel de triaj

1 -28 zile

Febră peste 38°C

Cel puţin nivel 2

1 -3 luni

Febră peste 38°C

Se consideră cel puţin nivel 2.

3 - 36 luni

Febră peste 39°C

Se consideră cel puţin nivel 3.

Tabel 2. Exemple de situaţii de nivel II

Sistem

Exemple/Diagnostic

Semne/Simptome

Abdomen

Durere abdominală la vârstnic

Sângerare GI

Deshidratare

Durere severă, semne vitale stabile

Tahicardie, hematemeză, melenă, rectoragie

Vărsături incoercibile

Cardiac

Durere toracică

Ocluzie arterială acută

Istoric de angioplastie cu durere toracică

Revărsat pericardic

Endocardită infecţioasă

Semne vitale stabile

Durerea toracică constantă sau intermitentă

Durere + absenţa pulsului distal

Semne vitale stabile

Durere toracică şi dispnee

Istoric de valvulopatii, abuz de droguri etc.

General

Pacienţi imunocompromişi: pacienţi oncologici, transplant (posttransplant sau pe listă de aşteptare)

Pot avea sau nu febră.

Genitourinar

Torsiune testiculară

Insuficientă renală acută

Instalare bruscă a durerii testiculare

Imposibil de dializat

Ginecologic

Sarcină ectopică

Avort spontan

Test de sarcină pozitiv, durere severă în etajul abdominal inferior

Sângerare genitală şi tahicardie cu tensiune arterială stabilă

Sănătate mintală

Combativ, ostil, isteric

Tentativă de suicid

Etilism acut cu traumă

Abuz sexual

Neurologic

Suspiciune de meningită

Accident vascular cerebral

Pacient conştient cu convulsii recente

Cefalee, febră, letargie

Deficite motorii sau de vorbire acut instalate

Convulsii

Sistem

Exemple/Diagnostic

Semne/Simptome

Pediatric

Vomă, diaree, imposibilitate de a mânca

Criza de astm

Bronşiolita acută

Suspiciune de meningită

Turgor cutanat diminuat, letargie, depresia fontanelei

Dispnee, bătaia aripilor nazale şi/sau tiraj intercostal, subcostal, balans toraco-abdominal,

mişcare de piston a capului

Cefalee, febră, letargie, bombarea fontanelei

Respirator

Epiglotită acută

Astm sever Revărsate pleurale

Pneumotorax spontan

Disfagie, hipersalivaţie

Dispnee severă

Dispnee severă

Instalarea subită a dispneei severe

Traumă

Accident cu pierderea tranzitorie a conştientei

Istoric de traumatism cranian

„Al 6-lea simţ": Pe baza experienţei şi a cunoştinţelor acumulate, asistentul medical responsabil cu procedura de triaj poate să prevadă agravarea stării pacientului fără să o poată documenta în acel moment!

Nivel III - urgent (cod verde)

• Pacientul cu funcţii vitale stabile, dar care necesită două sau mai multe dintre resursele definite mai jos.

• Timpul maxim de preluare în zona de tratament: 30 de minute.

Inainte de clasificarea pacientului în nivelul III, asistentul medical responsabil cu procedura de triaj trebuie să determine semnele vitale şi să decidă dacă sunt în limite normale pentru vârsta pacientului. Dacă semnele vitale sunt în afara parametrilor acceptaţi, asistentul medical responsabil cu procedura de triaj trebuie să ia în considerare reclasificarea pacientului la o categorie superioară. Semnele vitale utilizate sunt: pulsul, frecvenţa respiratorie, tensiunea arterială şi saturaţia în oxigen, iar pentru orice copil cu vârsta mai mică de 3 ani, temperatura.

Tabel 3. Valorile semnelor vitale care necesită reîncadrarea pacientului într-o categorie superioară de triaj (nivel I sau II)

Vârsta

FC

FR

SaO2

<3 luni

>180

>50

< 92%

3 luni-3 ani

> 160

>40

3-8 ani

>140

>30

>8 ani

>100

>20

Reevaluarea pacientului

Se face în cazul în care timpul de preluare în zona de tratament este mai mare de 15 minute sau apar modificări semnificative în starea pacientului, ceea ce presupune reluarea integrală a algoritmului de triaj.

Definirea resurselor

Resursele sunt acele intervenţii care presupun evaluarea sau efectuarea unei proceduri ce necesită mai mult timp din partea personalului medical din urgenţa şi/sau care implică personal din afara departamentului de urgenţă. Resursele ce necesită un timp îndelungat (administrarea medicaţiei intravenos, inserţia unui dren toracic etc.) sau care necesită personal ori resurse din afara departamentului de urgenţă (radiografii, consult chirurgical) cresc durata de staţionare a pacientului în departamentul de urgenţă şi indică gradul de complexitate; de aceea categoria de triaj va fi una superioară. Esenţa acestei părţi a algoritmului este diferenţierea pacienţilor cu patologie mai complexă de cei cu probleme mai simple.

Din punctul de vedere al numărului de resurse contează utilizarea unor resurse diferite şi nu fiecare test de laborator sau radiografie în parte (de exemplu: hemoleucograma, electroliţii sau testele de coagulare reprezintă o resursă; hemoleucograma şi radiografia toracică reprezintă două resurse).

Tabel 4. Exemple generale de resurse

Resurse

Nu sunt considerate resurse

Teste de laborator (sânge, urină)

EKG

Radiografii, CT, RMN, ecografie, angiografie

Anamneză sau examenul fizic (inclusiv tuşeul rectal sau vaginal)

Fluide i.v. (reumplere volemică)

Abordul venos periferic

Administrarea medicamentelor i.v., i.m. sau prin nebulizare

Medicaţie per os Profilaxia antitetanică Prescrierea unei reţete

Consulturi de specialitate

Consultul telefonic

Procedurile simple (de exemplu: sondajul vezical, sutura unei plăgi etc.) se consideră o singură resursă. Procedurile complexe (de exemplu, care necesită şi sedarea pacientului conştient) se consideră două resurse.

Toaleta şi pansamentul simplu al unei plăgi Imobilizarea provizorie

Tabel 5. Exemple de apreciere a numărului de resurse*:

Nr. crt.

Denumire

Număr de resurse

1.

Determinări sanguine şi urinare

1

2.

Radiografii (inclusiv cu substanţă de contrast sau incidenţe speciale)

1

3.

Ecografie

1

4.

Tomografie computerizată (inclusiv cu substanţă de contrast)

1

5.

ECG

1

6.

Spirometrie

1

7.

Consult de altă specialitate

1

8.

Instituirea unei perfuzii

1

9.

Administrarea de medicamente i.v.

1

10.

Administrarea de medicamente i.m.

1

11.

Administrarea de medicamente intraosos

1

12.

Sutura plăgilor

1

13.

Pansamentul şi toaleta plăgilor

1

14.

Imobilizarea unei fracturi, luxaţii

1

15.

Drenajul toracic

2

16.

Accesul venos central

2

17.

Lavajul peritoneal

1

18.

Sondajul urinar

1

19.

Igienizarea pacientului

1

Nivel IV - nonurgent (cod albastru)

• Pacientul care prezintă funcţii vitale stabile şi necesită o singură resursă dintre cele definite anterior (la nivelul III).

• Timpul maxim de preluare în zona de tratament: 60 de minute.

Reevaluarea pacientului

Se face în cazul în care timpul de preluare în zona de tratament este mai mare de 30 de minute sau apar modificări semnificative în starea pacientului, ceea ce presupune reluarea integrală a algoritmului de triaj.

Nivel V - consult (cod alb)

• Pacientul care nu necesită asistenţă medicală de urgenţă şi niciuna dintre resursele definite mai sus (la nivelul III).

• Persoane care se prezintă pentru unul dintre motivele de mai jos:

• vaccinare;

• caz social fără acuze clinice;

• probleme clinico-administrative (certificate medicale, reţete etc).

• Timpul maxim de preluare în zona de tratament: 120 de minute.

In vederea evitării supraaglomerării structurii de primire a urgenţelor, în zona de triaj se pot efectua anumite manevre şi gesturi medicale, care să permită rezolvarea rapidă a cazurilor.

* Se poate adapta la nivel local în funcţie de specificul fiecărei unităţi sanitare (de exemplu, structura pavilionară, calificarea personalului, dotarea cu echipamente etc).

V.  ALGORITMUL  DE  TRIAJ

VI. Evaluarea utilizării protocolului de triaj Parametrii de monitorizare şi evaluare

•  Precizia categoriilor de triaj apreciate de asistentul de triaj

•  Ratele de supra- şi subevaluare a nivelului de triaj

•  Procentul cazurilor cu evoluţie nefavorabilă datorită triajului incorect

• Timpul mediu de aşteptare pentru fiecare categorie de triaj

•  Procentul pacienţilor cu timpul de aşteptare mai mare decât cel recomandat pentru fiecare categorie de triaj

•  Procentul de pacienţi din nivelurile 4 şi 5 care sunt internaţi în spital.


COMENTARII la Ordinul 48/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 48 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat OUG 57 2017
    Bună ziua, ai nevoie de un împrumut? cum ar fi împrumutul pentru a-ți plăti serviciul, înființează-ți propria afacere, construiești o companie proprie, oferim, de asemenea, împrumuturi companiilor și sectorului guvernamental al unei țări și, de asemenea, să plătești chiria și să rezolvi problemele financiare. o oportunitate pentru tine Aplicați acum la: E-mailuri: getonlinpaydayloan1@gmail.com Pagina de pe Facebook: www.facebook.com/getonlinpaydayloan12017 Telegramă: https // telegram.me / paydayloan1
ANONIM a comentat OUG 17 2017
    Good Day Dear Loan Seeker, *Debt Consolidation Loans *Business Loans *Personal Loans *Home Loans *Car Finance *Commercial Loans *Investments Loans *Debts Consolidation *Business Planning *Commercial Development Finance *Properties Mortgages *Bad credit loans *commercial loans *Start-up- working capital loans *Construction loans *Car loans, *Hotel loans*Student loans We awaits your urgent application form to be filled ok. Email Us: (bdsfn.com@gmail.com) Loan application form: Full Name:.................... Country:..................... State:.............. City:.............. Sex:......................... Phone Number:........... Loan Amount :........... Monthly income:.......... Occupation:................... .... Loan Period:....................... ................ Purpose of Loan:......................... ........... E-mail address:...................... ................ Have You Applied Before?.................... CONTACT EMAIL: bdsfn.com@gmail.com CONTACT EMAIL: anatiliatextileltd@gmail.com Mrs.Emilia Fedorcakova **Are you financially squeezed? **Do you seek funds to pay off credits and debts? **Do you seek finance to set up your own business? **Are you in need of private or business loans for various purposes? **Do you seek loans to carry out large projects? Loan application form: Full Name:.................... Country:..................... State:.............. City:.............. Sex:......................... Phone Number:........... Loan Amount :........... Monthly income:.......... Occupation:................... .... Loan Period:....................... ................ Purpose of Loan:......................... ........... E-mail address:...................... ................ Have You Applied Before?.................... CONTACT EMAIL: bdsfn.com@gmail.com CONTACT EMAIL: anatiliatextileltd@gmail.com Mrs.Emilia Fedorcakova We awaits your urgent application form to be filled ok. Email Us: (bdsfn.com@gmail.com) Email : bdsfn.com@gmail.com Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com Mrs.Emilia Fedorcakova
ANONIM a comentat OUG 17 2017
    Good Day Dear Loan Seeker, *Debt Consolidation Loans *Business Loans *Personal Loans *Home Loans *Car Finance *Commercial Loans *Investments Loans *Debts Consolidation *Business Planning *Commercial Development Finance *Properties Mortgages *Bad credit loans *commercial loans *Start-up- working capital loans *Construction loans *Car loans, *Hotel loans*Student loans We awaits your urgent application form to be filled ok. Email Us: (bdsfn.com@gmail.com) Loan application form: Full Name:.................... Country:..................... State:.............. City:.............. Sex:......................... Phone Number:........... Loan Amount :........... Monthly income:.......... Occupation:................... .... Loan Period:....................... ................ Purpose of Loan:......................... ........... E-mail address:...................... ................ Have You Applied Before?.................... CONTACT EMAIL: bdsfn.com@gmail.com CONTACT EMAIL: anatiliatextileltd@gmail.com Mrs.Emilia Fedorcakova **Are you financially squeezed? **Do you seek funds to pay off credits and debts? **Do you seek finance to set up your own business? **Are you in need of private or business loans for various purposes? **Do you seek loans to carry out large projects? Loan application form: Full Name:.................... Country:..................... State:.............. City:.............. Sex:......................... Phone Number:........... Loan Amount :........... Monthly income:.......... Occupation:................... .... Loan Period:....................... ................ Purpose of Loan:......................... ........... E-mail address:...................... ................ Have You Applied Before?.................... CONTACT EMAIL: bdsfn.com@gmail.com CONTACT EMAIL: anatiliatextileltd@gmail.com Mrs.Emilia Fedorcakova We awaits your urgent application form to be filled ok. Email Us: (bdsfn.com@gmail.com) Email : bdsfn.com@gmail.com Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com Mrs.Emilia Fedorcakova
ANONIM a comentat Ordin 679 2017
    Are you a business man or woman? Are you in any financial mess or Do you need funds to start up your own business? Do you need a loan to start a nice Small Scale and medium business? Do you have a low credit score and you are finding it hard to obtain capital loan from local banks and other financial institutes?. Interested applicants should Contact us via email: PergoCF@cheerful.com ( PergoCF@qualityservice.com ) PergoCF@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 679 2017
    Are you a business man or woman? Are you in any financial mess or Do you need funds to start up your own business? Do you need a loan to start a nice Small Scale and medium business? Do you have a low credit score and you are finding it hard to obtain capital loan from local banks and other financial institutes?. Interested applicants should Contact us via email: PergoCF@cheerful.com ( PergoCF@qualityservice.com ) PergoCF@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 86 2017
    Are you a business man or woman? Are you in any financial mess or Do you need funds to start up your own business? Do you need a loan to start a nice Small Scale and medium business? Do you have a low credit score and you are finding it hard to obtain capital loan from local banks and other financial institutes?. Interested applicants should Contact us via email: PergoCF@cheerful.com ( PergoCF@qualityservice.com ) PergoCF@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 86 2017
    Are you a business man or woman? Are you in any financial mess or Do you need funds to start up your own business? Do you need a loan to start a nice Small Scale and medium business? Do you have a low credit score and you are finding it hard to obtain capital loan from local banks and other financial institutes?. Interested applicants should Contact us via email: PergoCF@cheerful.com ( PergoCF@qualityservice.com ) PergoCF@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 421 2002
    Dear Sir/Ma, We Facilitate Bank Guarantee (BG) & Standby Letter of Credit (SBLC) Instrument Direct Mandate Provider of Fresh Cut Bank Instrument for Lease/Purchase such as BG, SBLC, MTN. We are a Finance Industry Company professionals with over 15 Years Experience and a focus on providing Bank Guarantee (BG),Standby Letter of Credit (SBLC), MTN (Mid Term Note) and LTN (Long Term Note) from some of the World Top 25 Prime Banks primarily from Barclays, Deutsche Bank, HSBC, Credit Suisse e.t.c. FEATURES: Bank Guarantees & SBLC’s in Standard Formats from Major Banks! Amounts from $1 million to 5 Billion+ Euro’s or US Dollars Great Attorney Trust Account Protection Delivered via MT760 Swift with Full Bank Responsibility MT799 and MT103 preadvice included. Brokers Always Protected. Purchase Instrument of BG/SBLC : 32%+2% Minimum Face Value = EUR/USD 1M-5B Lease Instrument of BG/SBLC : 4%+1% Minimum Face Value = EUR/USD 1M-5B We will be glad to share our working procedures with you upon request. Name : Brian Fitzgerald Email: secureinquiryfinance@gmail.com Skype: secureinquiryfinance
ANONIM a comentat Hotărârea 30 2016
    Atenția tuturor Dorim să informăm publicul larg că societatea de credit IVAN ALEKSANDRA acordă în prezent împrumut la un preț accesibil de 2% rata anuală a dobânzii. Dacă aveți nevoie de finanțare pentru extinderea afacerii, scopul agricol, rambursarea datoriilor și împrumutul educațional, atunci vă putem fi de mare ajutor și asistență. Pentru mai multe informații despre programul nostru de credit, vă recomandăm să vă contactați adresa de e-mail oficială la: (ivanaleksandraloanfirm@gmail.com) pentru a vă înscrie.
ANONIM a comentat Decretul 531 2017
    Aveți un credit rău? Și aveți nevoie de un împrumut pentru orice, la doar o rată a dobânzii de 2%. Contactați stephannerloanhelps001@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 48/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu