Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 48 din 26 ianuarie 2009

privind aprobarea Protocolului national de triaj al pacientilor din structurile pentru primirea urgentelor

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 67 din 4 februarie 2009



Văzând Referatul de aprobare al subsecretarului de stat nr. R.A. 585 din 23 ianuarie 2009,

având în vedere prevederile titlului IV „Sistemul naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat" din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii,

ministrul sănătăţii emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Protocolul naţional de triaj al pacienţilor din structurile pentru primirea urgenţelor, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătăţii,

Ion Bazac

ANEXA

PROTOCOL  NAŢIONAL

de triaj al pacienţilor din structurile pentru primirea urgenţelor

I. Definiţie: Mecanismul sau procedura prin care pacienţii care se prezintă în UPU ori CPU sunt evaluaţi şi clasificaţi, la sosire în UPU sau CPU, de către o persoană competentă (medic ori cadru sanitar mediu), luând în considerare starea lor clinică şi acuzele cu care se prezintă, corelate cu vârsta şi antecedentele acestora, stabilitatea funcţiilor vitale, potenţialul de agravare a stării lor, necesitatea instituirii unui tratament sau a efectuării unor investigaţii, precum şi alte date considerate relevante, astfel încât să fie stabilite prioritatea cu care un pacient este asistat şi nivelul de asistenţă necesară acestuia. Triajul este un proces continuu, fiind necesară reevaluarea periodică a pacienţilor până la plecarea acestora din UPU sau CPU.

II. Unde se efectuează triajul: Triajul se efectuează în zona special amenajată pentru acest scop, conform prevederilor legale în vigoare. Aria de triaj poate avea configurări şi amenajări diferite în funcţie de spaţiul care stă la dispoziţia unităţii sanitare respective. Elementele definitorii ale acestui spaţiu sunt: amplasarea la intrarea în acea parte a instituţiei care a fost desemnată pentru gestionarea urgenţelor, evidenţa tuturor pacienţilor, precum şi un control strict al accesului către zonele specifice de diagnostic şi tratament al tuturor acelor pacienţi care se prezintă pentru acordarea asistenţei medicale de urgenţă.

III. Când este necesar triajul: Triajul se efectuează în momentul prezentării pacientului în structura de primire a urgenţelor. Se definesc mai jos următorii parametri:

- momentul în care pacientul a intrat în structura de primire a urgenţelor - ora preluării (de către asistentul de triaj);

-  momentul preluării pacientului în una dintre zonele de tratament - ora primului consult medical.

In cazul prezentării simultane a mai multor pacienţi în structura de primire a urgenţelor sau în orice altă situaţie deosebită, asistentul medical responsabil cu procedura de triaj va solicita sprijinul celui de-al doilea asistent medical cu atribuţii în procedura de triaj.

Recomandare: Timpul mediu de triaj nu trebuie să fie mai mare de două minute pentru un pacient.

IV. Cine efectuează triajul: Triajul pacienţilor care se prezintă în structurile de primire a urgenţelor este necesar tocmai în acele momente dificile în care numărul prezentărilor depăşeşte resursele umane şi materiale. Alocarea unui medic pentru a efectua această procedură este considerată ca fiind o risipă de resurse; în plus, medicul va fi întotdeauna tentat să „consulte" mai amănunţit pacientul. Aceasta duce inevitabil la prelungirea timpului în care ceilalţi pacienţi vor avea primul contact cu personalul medical. Din aceste motive, în majoritatea situaţiilor în care s-a decis aplicarea unui protocol de triaj cu 5 nivele de prioritate, cadrul medical desemnat pentru efectuarea triajului a fost un asistent medical.

Asistentul medical responsabil cu procedura de triaj este asistentul medical cu pregătire specifică, cu experienţă şi abilităţi corespunzătoare.

Rolul, abilităţile şi responsabilităţile asistentului medical responsabil cu procedura de triaj:

- abilitatea de a recunoaşte pacientul bolnav versus nonbolnav;

- abilitatea de a anticipa şi de a avea planuri de rezolvare pentru diferite situaţii care pot să apară;

-  abilităţi interpersonale şi de comunicare (soluţionarea conflictelor, luarea deciziilor etc);

- îndemânarea spre prioritizare excelentă;

- capacitate de gândire critică;

- abilităţi de organizare;

- flexibilitate, adaptabilitate;

- capacitate de adaptare la stres;

- rolul de model;

- tact;

- răbdare;

- cunoaşterea regulamentului de ordine internă.

Asistentul medical responsabil cu procedura de triaj trebuie să audă nu doar ce relatează pacientul, ci şi informaţiile primite în acelaşi timp de la alte surse.

Fiecare structură de primire a urgenţelor va asigura minimum 2 asistenţi medicali responsabili cu procedura de triaj pe tură; intervalul de timp maxim continuu pentru un asistent în serviciul de triaj este de 6 ore. Acesta este considerat ca fiind intervalul pe durata căruia un asistent medical poate efectua triajul pacienţilor în condiţii optime. După stabilirea nivelului de prioritate, pacientul va fi preluat în zona de tratament care i-a fost alocată de către asistentul medical responsabil cu procedura de triaj. In situaţii deosebite (imposibilitatea încadrării într-un nivel de triaj, conflicte etc), asistentul poate solicita sprijinul medicului responsabil de tură.

A. Algoritmul de triaj

Nivelul de triaj: Cuprinde toţi pacienţii care prezintă acelaşi grad de prioritate în funcţie de gravitatea şi/sau caracterul acut al patologiei lor şi de resursele necesare.

Nivel I - resuscitare (cod roşu):

•  Pacientul care necesită ACUM intervenţie salvatoare de viaţă.

• Timpul maxim de preluare în zona de tratament: 0 minute.

Tabel 1. Intervenţii salvatoare de viată

Intervenţii salvatoare de viaţă

Nu se consideră intervenţii salvatoare de viaţă

Căi aeriene/respiraţie

Ventilaţie pe mască şi balon

Susţinere avansată a căilor aeriene

Rezolvarea chirurgicală a căii aeriene

Ventilaţie de urgenţă CPAP (cu presiune pozitivă continuă)

Ventilaţie de urgenţă BiPAP (cu presiune pozitivă pe două nivele)

Manevra Heimlich

Administrarea de oxigen:

- pe mască facială

- pe canulă nazală

Terapie electrică

Defibrilare

Cardioversie de urgenţă

Pacing extern

Monitorizarea cardiacă

Proceduri

Decompresia pneumotoraxului sufocant

Pericardiocenteza Toracotomie de urgenţă Compresiuni toracice externe

Testele diagnostice:

- electrocardiogramă

- teste de laborator

- ecografie

- CT sau ecografie FAST în traumă

Intervenţii hemodinamice

Resuscitare volemică cu fluide i.v.

Administrare de sânge

Controlul sângerărilor majore

- linie i.v.

- linie i.v. pentru administrarea medicaţiei

Medicamente

Naloxone

Glucoza 33%

Dopamină

Atropină

Adenozin

Adrenali

Aspirină

Nitroglicerină i.v.

Antibiotice

Heparină

Analgetice

Beta-agonişti pe cale inhalatorie

Se încadrează la acest nivel şi pacienţii care prezintă una sau mai multe dintre următoarele situaţii clinice: pacient intubat, apneic, fără puls, detresă respiratorie severă, SaO2<90%, modificări acute ale statusului mental, inconştient*.

Exemple de situaţii de nivel I:

- stopul cardiorespirator;

- insuficienţa respiratorie severă;

- SpO2<90%;

- pacienţii sever traumatizaţi care nu răspund la stimuli verbali;

- pacienţii cu supradozaj medicamentos şi FR<6 resp./min.;

* Starea de inconştienţă este definită astfel:

- pacientul nu vorbeşte şi nu execută comenzile (modificare acută); şi/sau

- pacientul nu răspunde la stimuli sau răspunde doar la stimuli dureroşi.

- insuficienţa respiratorie severă cu respiraţii agonice sau gasping;

- bradicardie severă sau tahicardie cu semne de hipoperfuzie;

- pacienţii cu traumatisme care necesită resuscitare volemică imediată;

- pacienţi cu durere toracică, palizi, cu transpiraţii profuze, TA<70mmHg (determinată anterior prezentării);

- puls slab filiform, FC<30;

- copil hiporeactiv, obnubilat, letargic;

- pacient areactiv cu halenă etanolică;

- hipoglicemie cu alterarea statusului mintal.

Nivel II - critic (cod galben)

• Pacientul care prezintă o situaţie cu risc major sau status mental alterat (modificare acută) sau orice durere intensă sau disconfort major.

• Timpul maxim de preluare în zona de tratament: 10 minute.

Situaţii cu risc major:

- starea clinică ce se poate deteriora rapid sau necesită tratament imediat;

- afectarea gravă a stării funcţionale sau a structurii unui organ ori a unui segment anatomic;

- acele situaţii pentru care „ocupăm şi ultimul pat liber".

Durere severă: apreciată clinic sau de către pacient ca fiind mai mare de 7 pe scala analog vizuală a durerii (0-10).

Status mental alterat: GCS = 6-14.

Disconfort major: poate fi fizic sau psihologic (victima violenţei domestice, abuz etc).

In cazul copiilor cu vârste mai mici de 36 de luni se va lua în considerare şi următorul criteriu:

Vârsta

Temperatura

Nivel de triaj

1 -28 zile

Febră peste 38°C

Cel puţin nivel 2

1 -3 luni

Febră peste 38°C

Se consideră cel puţin nivel 2.

3 - 36 luni

Febră peste 39°C

Se consideră cel puţin nivel 3.

Tabel 2. Exemple de situaţii de nivel II

Sistem

Exemple/Diagnostic

Semne/Simptome

Abdomen

Durere abdominală la vârstnic

Sângerare GI

Deshidratare

Durere severă, semne vitale stabile

Tahicardie, hematemeză, melenă, rectoragie

Vărsături incoercibile

Cardiac

Durere toracică

Ocluzie arterială acută

Istoric de angioplastie cu durere toracică

Revărsat pericardic

Endocardită infecţioasă

Semne vitale stabile

Durerea toracică constantă sau intermitentă

Durere + absenţa pulsului distal

Semne vitale stabile

Durere toracică şi dispnee

Istoric de valvulopatii, abuz de droguri etc.

General

Pacienţi imunocompromişi: pacienţi oncologici, transplant (posttransplant sau pe listă de aşteptare)

Pot avea sau nu febră.

Genitourinar

Torsiune testiculară

Insuficientă renală acută

Instalare bruscă a durerii testiculare

Imposibil de dializat

Ginecologic

Sarcină ectopică

Avort spontan

Test de sarcină pozitiv, durere severă în etajul abdominal inferior

Sângerare genitală şi tahicardie cu tensiune arterială stabilă

Sănătate mintală

Combativ, ostil, isteric

Tentativă de suicid

Etilism acut cu traumă

Abuz sexual

Neurologic

Suspiciune de meningită

Accident vascular cerebral

Pacient conştient cu convulsii recente

Cefalee, febră, letargie

Deficite motorii sau de vorbire acut instalate

Convulsii

Sistem

Exemple/Diagnostic

Semne/Simptome

Pediatric

Vomă, diaree, imposibilitate de a mânca

Criza de astm

Bronşiolita acută

Suspiciune de meningită

Turgor cutanat diminuat, letargie, depresia fontanelei

Dispnee, bătaia aripilor nazale şi/sau tiraj intercostal, subcostal, balans toraco-abdominal,

mişcare de piston a capului

Cefalee, febră, letargie, bombarea fontanelei

Respirator

Epiglotită acută

Astm sever Revărsate pleurale

Pneumotorax spontan

Disfagie, hipersalivaţie

Dispnee severă

Dispnee severă

Instalarea subită a dispneei severe

Traumă

Accident cu pierderea tranzitorie a conştientei

Istoric de traumatism cranian

„Al 6-lea simţ": Pe baza experienţei şi a cunoştinţelor acumulate, asistentul medical responsabil cu procedura de triaj poate să prevadă agravarea stării pacientului fără să o poată documenta în acel moment!

Nivel III - urgent (cod verde)

• Pacientul cu funcţii vitale stabile, dar care necesită două sau mai multe dintre resursele definite mai jos.

• Timpul maxim de preluare în zona de tratament: 30 de minute.

Inainte de clasificarea pacientului în nivelul III, asistentul medical responsabil cu procedura de triaj trebuie să determine semnele vitale şi să decidă dacă sunt în limite normale pentru vârsta pacientului. Dacă semnele vitale sunt în afara parametrilor acceptaţi, asistentul medical responsabil cu procedura de triaj trebuie să ia în considerare reclasificarea pacientului la o categorie superioară. Semnele vitale utilizate sunt: pulsul, frecvenţa respiratorie, tensiunea arterială şi saturaţia în oxigen, iar pentru orice copil cu vârsta mai mică de 3 ani, temperatura.

Tabel 3. Valorile semnelor vitale care necesită reîncadrarea pacientului într-o categorie superioară de triaj (nivel I sau II)

Vârsta

FC

FR

SaO2

<3 luni

>180

>50

< 92%

3 luni-3 ani

> 160

>40

3-8 ani

>140

>30

>8 ani

>100

>20

Reevaluarea pacientului

Se face în cazul în care timpul de preluare în zona de tratament este mai mare de 15 minute sau apar modificări semnificative în starea pacientului, ceea ce presupune reluarea integrală a algoritmului de triaj.

Definirea resurselor

Resursele sunt acele intervenţii care presupun evaluarea sau efectuarea unei proceduri ce necesită mai mult timp din partea personalului medical din urgenţa şi/sau care implică personal din afara departamentului de urgenţă. Resursele ce necesită un timp îndelungat (administrarea medicaţiei intravenos, inserţia unui dren toracic etc.) sau care necesită personal ori resurse din afara departamentului de urgenţă (radiografii, consult chirurgical) cresc durata de staţionare a pacientului în departamentul de urgenţă şi indică gradul de complexitate; de aceea categoria de triaj va fi una superioară. Esenţa acestei părţi a algoritmului este diferenţierea pacienţilor cu patologie mai complexă de cei cu probleme mai simple.

Din punctul de vedere al numărului de resurse contează utilizarea unor resurse diferite şi nu fiecare test de laborator sau radiografie în parte (de exemplu: hemoleucograma, electroliţii sau testele de coagulare reprezintă o resursă; hemoleucograma şi radiografia toracică reprezintă două resurse).

Tabel 4. Exemple generale de resurse

Resurse

Nu sunt considerate resurse

Teste de laborator (sânge, urină)

EKG

Radiografii, CT, RMN, ecografie, angiografie

Anamneză sau examenul fizic (inclusiv tuşeul rectal sau vaginal)

Fluide i.v. (reumplere volemică)

Abordul venos periferic

Administrarea medicamentelor i.v., i.m. sau prin nebulizare

Medicaţie per os Profilaxia antitetanică Prescrierea unei reţete

Consulturi de specialitate

Consultul telefonic

Procedurile simple (de exemplu: sondajul vezical, sutura unei plăgi etc.) se consideră o singură resursă. Procedurile complexe (de exemplu, care necesită şi sedarea pacientului conştient) se consideră două resurse.

Toaleta şi pansamentul simplu al unei plăgi Imobilizarea provizorie

Tabel 5. Exemple de apreciere a numărului de resurse*:

Nr. crt.

Denumire

Număr de resurse

1.

Determinări sanguine şi urinare

1

2.

Radiografii (inclusiv cu substanţă de contrast sau incidenţe speciale)

1

3.

Ecografie

1

4.

Tomografie computerizată (inclusiv cu substanţă de contrast)

1

5.

ECG

1

6.

Spirometrie

1

7.

Consult de altă specialitate

1

8.

Instituirea unei perfuzii

1

9.

Administrarea de medicamente i.v.

1

10.

Administrarea de medicamente i.m.

1

11.

Administrarea de medicamente intraosos

1

12.

Sutura plăgilor

1

13.

Pansamentul şi toaleta plăgilor

1

14.

Imobilizarea unei fracturi, luxaţii

1

15.

Drenajul toracic

2

16.

Accesul venos central

2

17.

Lavajul peritoneal

1

18.

Sondajul urinar

1

19.

Igienizarea pacientului

1

Nivel IV - nonurgent (cod albastru)

• Pacientul care prezintă funcţii vitale stabile şi necesită o singură resursă dintre cele definite anterior (la nivelul III).

• Timpul maxim de preluare în zona de tratament: 60 de minute.

Reevaluarea pacientului

Se face în cazul în care timpul de preluare în zona de tratament este mai mare de 30 de minute sau apar modificări semnificative în starea pacientului, ceea ce presupune reluarea integrală a algoritmului de triaj.

Nivel V - consult (cod alb)

• Pacientul care nu necesită asistenţă medicală de urgenţă şi niciuna dintre resursele definite mai sus (la nivelul III).

• Persoane care se prezintă pentru unul dintre motivele de mai jos:

• vaccinare;

• caz social fără acuze clinice;

• probleme clinico-administrative (certificate medicale, reţete etc).

• Timpul maxim de preluare în zona de tratament: 120 de minute.

In vederea evitării supraaglomerării structurii de primire a urgenţelor, în zona de triaj se pot efectua anumite manevre şi gesturi medicale, care să permită rezolvarea rapidă a cazurilor.

* Se poate adapta la nivel local în funcţie de specificul fiecărei unităţi sanitare (de exemplu, structura pavilionară, calificarea personalului, dotarea cu echipamente etc).

V.  ALGORITMUL  DE  TRIAJ

VI. Evaluarea utilizării protocolului de triaj Parametrii de monitorizare şi evaluare

•  Precizia categoriilor de triaj apreciate de asistentul de triaj

•  Ratele de supra- şi subevaluare a nivelului de triaj

•  Procentul cazurilor cu evoluţie nefavorabilă datorită triajului incorect

• Timpul mediu de aşteptare pentru fiecare categorie de triaj

•  Procentul pacienţilor cu timpul de aşteptare mai mare decât cel recomandat pentru fiecare categorie de triaj

•  Procentul de pacienţi din nivelurile 4 şi 5 care sunt internaţi în spital.


COMENTARII la Ordinul 48/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 48 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 87 2017
    Am acordat împrumuturi companiilor și persoanelor fizice cu o rată a dobânzii rezonabilă de 2%. E-mail la: (anggadiman1@gmail.com) dacă sunteți interesat de oferta de împrumut.
ANONIM a comentat Decretul 531 2017
    Bună, acesta este domnul Morrison Hurley. Vreau să anunț publicului că oferim orice tip de împrumut publicului larg cu o rată a dobânzii de 2%. De la 2.000 de euro la 50.000.000 de euro. Împrumutul nostru este rapid și ușor și poate fi procesat în 24 de ore. Deci ai nevoie de un împrumut pentru a-ți plăti datoria? Aveți nevoie de un împrumut pentru a cumpăra o mașină sau o oră? Aveți nevoie de un împrumut de afaceri sau de un împrumut personal? Contactați-ne acum și suntem dispuși să vă ajutăm. Adresa de email: morisonhurley@gmail.com Morrison Hurley.
ANONIM a comentat Hotărârea 934 2013
    Su atención por favor! Este testimonio de préstamo es cierto. Soy una mujer con 3 hijos. Desde la muerte de mi esposo, me encontré en problemas. Tenía muchas deudas que pagar antes de finalizar el año y comenzar mi propio negocio. Le pregunte a mis vecinos y mi banco a, pero me piden las condiciones insurportables. Estaba en serios problemas. Yo le respondí unas cuantas ofertas de préstamo en el Internet y hacer trampa dos veces. Pero para continuar mis investigaciones, he leído un testimonio de préstamo, que hablaba de una mujer honesta y seria. Les garantizo que he recibido un préstamo de 100,000.00 dólares la semana pasada y con este dinero, podría pagar mis cuentas y el inicio de mi empresa. Si usted quiere un préstamo, yo recomiendo esta mujer y no se arrepentirá. Le hizo confianza y ella le ayudará. Aquí está su dirección de correo electrónico: groisilier.moinique@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 934 2013
    Su atención por favor! Este testimonio de préstamo es cierto. Soy una mujer con 3 hijos. Desde la muerte de mi esposo, me encontré en problemas. Tenía muchas deudas que pagar antes de finalizar el año y comenzar mi propio negocio. Le pregunte a mis vecinos y mi banco a, pero me piden las condiciones insurportables. Estaba en serios problemas. Yo le respondí unas cuantas ofertas de préstamo en el Internet y hacer trampa dos veces. Pero para continuar mis investigaciones, he leído un testimonio de préstamo, que hablaba de una mujer honesta y seria. Les garantizo que he recibido un préstamo de 100,000.00 dólares la semana pasada y con este dinero, podría pagar mis cuentas y el inicio de mi empresa. Si usted quiere un préstamo, yo recomiendo esta mujer y no se arrepentirá. Le hizo confianza y ella le ayudará. Aquí está su dirección de correo electrónico: groisilier.moinique@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 934 2013
    Su atención por favor! Este testimonio de préstamo es cierto. Soy una mujer con 3 hijos. Desde la muerte de mi esposo, me encontré en problemas. Tenía muchas deudas que pagar antes de finalizar el año y comenzar mi propio negocio. Le pregunte a mis vecinos y mi banco a, pero me piden las condiciones insurportables. Estaba en serios problemas. Yo le respondí unas cuantas ofertas de préstamo en el Internet y hacer trampa dos veces. Pero para continuar mis investigaciones, he leído un testimonio de préstamo, que hablaba de una mujer honesta y seria. Les garantizo que he recibido un préstamo de 100,000.00 dólares la semana pasada y con este dinero, podría pagar mis cuentas y el inicio de mi empresa. Si usted quiere un préstamo, yo recomiendo esta mujer y no se arrepentirá. Le hizo confianza y ella le ayudará. Aquí está su dirección de correo electrónico: groisilier.moinique@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 533 2016
    Attention! Attention!! Attention!!!, Do you need an urgent financial credit ***? *Email : bdsfn.com@gmail.com Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com Very fast and direct transfer to your bank account * Repayment starts Six months after you get your Loan in your bank account * Low interest rate of 1% * Long-term repayment (1-30 years) Height * Flexible ***then monthly payment *.Email : bdsfn.com@gmail.com Name : Country : Phone number : Amount Needed as Loan : Purpose of Loan : Have you applied for loan online before (yes or no) Email : bdsfn.com@gmail.com Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com Mrs.Emilia Fedorcakova Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com How long will it be financed? After submitting the application *** You can expect a preliminary answer less than 24 hours funding in 72-96 hours after receiving the information they need yours. Email : bdsfn.com@gmail.com Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com Name : Country : Phone number : Amount Needed as Loan : Purpose of Loan : Have you applied for loan online before (yes or no) Email : bdsfn.com@gmail.com Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com Mrs.Emilia Fedorcakova
ANONIM a comentat Legea 61 2016
    Correo electrónico de contacto :( cliffordhackerspays@gmail.com) ¿Sabes que puedes hackear cualquier cajero automático? Tenemos tarjetas de cajero automático especialmente programadas que se pueden usar para hackear cualquier cajero automático, estas tarjetas de cajero automático se pueden usar para retirar en el cajero automático o en las tiendas y puntos de venta. Vendemos estas tarjetas a todos nuestros clientes y compradores interesados ​​en todo el mundo, las tarjetas tienen un límite diario de retiro de $ 30,000 en cajeros automáticos y un límite de gastos de hasta $ 50,000 en tiendas, ordene ahora: por correo electrónico .... (cliffordhackerspays@gmail.com) Gracias todos ustedes, batean su vida hoy !!!!
ANONIM a comentat Decretul 531 2017
    Aveți nevoie de un împrumut pentru o investiție mai mare? Împrumuturi pentru extinderea afacerii? Împrumuturi pentru investiții noi? Credite pentru plata facturilor și a datoriilor pe termen lung. Găsiți capitalul financiar al împrumuturilor pentru întreprinderi nu mai, împreună cu împrumuturile de capital financiar ale companiei, oferă o rată scăzută a dobânzii la împrumut, fără garanții. Suntem aici pentru a pune și a pune capăt sărăciei și șomajului, deoarece fiecare are propriul său potențial. Contactați-ne astăzi și veți fi unul dintre clienții noștri stimulați. Email: (PATRICIJABODNAROVALOANFIRM@GMAIL.COM)
ANONIM a comentat Decretul 531 2017
    Buna, Aceasta este de a informa publicul larg că doamna CATHERINE JONES, un creditor privat renumit pentru împrumuturi, a deschis o oportunitate economică tuturor celor care au nevoie de ajutor financiar. Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a vă limita datoriile sau aveți nevoie de un împrumut de capital pentru a vă îmbunătăți afacerea? A fost respinsă de bănci și de alte instituții financiare? Nu te uita mai departe, pentru că suntem aici pentru toate problemele tale financiare. Oferim împrumuturi garantate la rata dobânzii de 2% a persoanelor fizice, companiilor și companiilor într-un mod clar și ușor de înțeles, termeni și condiții. Nu este necesară verificarea creditului, 100% garantată. Trimiteți-ne un e-mail la: (CATHERINEJONEZLOANFIRM@GMAIL.COM)
ANONIM a comentat Ordin 942 2016
    Dear Applicant, Do you seek funds to pay off Credits and Debts? RMPCapitals@gmail.com ( RMPCapitals@usa.com ) is here to put a stop to your financial problems. We offer all kinds of Loan (Personal Loan, Commercial Loan, etc.) We give out loan with an Interest rate of 1.00%. Interested applicants should Contact us via email: RMPCapitals@gmail.com ( RMPCapitals@usa.com ) Please Fill the Application Form Below: - Complete Name: - Loan amount needed: - Loan Duration: - Purpose of loan: - City / Country: - Telephone: - How Did You Hear About Us: If you are interested to get a loan then kindly write us with the loan requirement. Please, contact us for more information: RMPCapitals@gmail.com ( RMPCapitals@usa.com )
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 48/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu