ORDIN Nr. 157
din 9 martie 2006
privind aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 12/2006 pentru aprobarea
masurilor privind sustinerea finantarii documentatiilor tehnice pentru
proiectele din cadrul masurii 2. 1 „Dezvoltarea si imbunatatirea
infrastructurii rurale"din Programul SAPARD, de la bugetul de stat
ACT EMIS DE:
MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 263 din 23 martie 2006
Având în vedere prevederile art. 3 din Ordonanţa
Guvernului nr. 12/2006 pentru aprobarea măsurilor privind susţinerea finanţării
documentaţiilor tehnice pentru proiectele din cadrul măsurii 2. 1 „Dezvoltarea
şi îmbunătăţirea infrastructurii rurale" din Programul SAPARD, de la
bugetul de stat,
în baza Referatului nr. 67. 288 din 3 martie 2006 al
Direcţiei generale dezvoltare rurală,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 155/2005 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării
Rurale, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice de aplicare a
Ordonanţei Guvernului nr. 12/2006 pentru aprobarea măsurilor privind susţinerea
finanţării documentaţiilor tehnice pentru proiectele din cadrul măsurii 2. 1
„Dezvoltarea şi îmbunătăţirea infrastructurii rurale" din Programul
SAPARD,de la bugetul de stat, cuprinse în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale,
Gheorghe Flutur
ANEXĂ
NORME METODOLOGICE
de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 12/2006 pentru aprobarea
măsurilor privind susţinerea finanţării documentaţiilor tehnice pentru proiectele din cadrul măsurii 2. 1
„Dezvoltarea şi îmbunătăţirea infrastructurii rurale"din Programul SAPARD, de la bugetul de stat
CAPITOLUL I
Definiţii
ARTICOLUL 1
In sensul prezentelor norme metodologice, următorii
termeni se definesc după cum urmează:
a) Programul SAPARD - Instrumentul Special de Preaderare pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală, aprobat prin
Reglementarea Consiliului (EC) nr. 1. 268/1999;
b) Planul naţional pentru agricultură şi dezvoltare
rurală, denumit în continuare PNADR - program aprobat de Comisia Europeană, în
baza căruia se implementează Programul SAPARD în România. Planul conţine mai
multe măsuri printre care şi măsura 2. 1 „Dezvoltarea şi îmbunătăţirea
infrastructurii rurale";
c) măsura 2. 1 „Dezvoltarea şi îmbunătăţirea
infrastructurii rurale", denumită în continuare măsura2. 1 - domeniul în
care sunt clasificate tipurile de proiecte ce vor fi cofinanţate şi care are ca
submăsuri de infrastructură tehnico-edilitară: drumuri în zonele rurale,
alimentări cu apă în sistem centralizat în zonele rurale, canalizări în sistem
centralizat în zonele rurale şi submăsura de infrastructură de prevenire şi
protecţie împotriva inundaţiilor;
d) beneficiarii finali ai măsurii 2. 1 - pentru
submăsurile de infrastructură tehnico-edilitară: consiliile locale ale
comunelor şi/sau asocierile cu statut juridic dintre
consiliile
locale ale comunelor; pentru submăsura de infrastructură de
prevenire şi protecţie împotriva inundaţiilor: Administraţia Naţională a
îmbunătăţirilor Funciare (ANIF). Beneficiarii finali preiau responsabilitatea
realizării unui proiect şi a exploatării ulterioare;
e) studiu de fezabilitate - documentaţia care
cuprinde caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici ai
investiţiei, prin care se asigură utilizarea raţională şi eficientă a
cheltuielilor de capital şi a cheltuielilor materiale pentru satisfacerea
cerinţelor economice şi sociale în domeniul respectiv;
f) proiect tehnic - documentaţia scrisă şi desenată
care cuprinde toate datele tehnice şi economice care răspund cerinţelor
tehnice, economice şi tehnologice ale viitorului obiectiv de investiţii, pe
baza căreia se va executa lucrarea;
g) Agenţia SAPARD - organismul stabilit de România
care să îndeplinească funcţia de implementare şi de plată în cadrul Programului
SAPARD;
h) cererea de finanţare -
solicitarea scrisă pe care potenţialul beneficiar o înaintează la birourile
regionale pentru implementarea Programului SAPARD (BRIPS) pentru obţinerea
finanţării nerambursabile; din componenţa acesteia fac parte integrantă studiul
de fezabilitate al obiectivului de investiţie şi documentele justificative
necesare analizei proiectului.
CAPITOLUL II
Modul de decontare
ARTICOLUL 2
Decontarea cheltuielilor cu elaborarea/actualizarea studiilor de fezabilitate pentru obiectivele de
investiţii de infrastructură tehnico-edilitară
(1) Suplimentarea cu 2, 0 milioane lei a bugetului
Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale pe anul 2006 la
titlul VI „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice",
articolul 51. 02 „Transferuri de capital", alineatul 51. 02. 07
„Finanţarea studiilor de fezabilitate aferente proiectelor SAPARD", conform
Hotărârii Guvernului nr. 203/2006 privind suplimentarea bugetului Ministerului
Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale din Fondul de rezervă bugetară la
dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2006, asigură
decontarea cheltuielilor cu elaborarea şi actualizarea studiilor de
fezabilitate pentru obiectivele de investiţii din cadrul următoarelor submăsuri
de infrastructură tehnico-edilitară finanţate prin măsura 2. 1 din Programul
SAPARD:
a) drumuri în zonele rurale: construirea de drumuri de
interes local noi şi modernizarea drumurilor de interes local existente;
b) alimentare cu apă în sistem centralizat în zonele
rurale: construirea unor lucrări noi de alimentare cu apă, extinderea şi/sau
modernizarea lucrărilor existente;
c) canalizări în sistem centralizat în zonele rurale:
construirea unor lucrări noi de canalizare, extinderea şi/sau modernizarea
lucrărilor existente.
(2) Ministerul Agriculturii,
Pădurilor şi Dezvoltării Rurale va deconta cheltuielile cu elaborarea/actualizarea
studiilor de fezabilitate pentru submăsurile de infrastructură
tehnico-edilitară care se încadrează în următoarele limite maxime:
a) costul de proiectare
pentru toate fazele: studiul de fezabilitate, proiectul tehnic, caietele de
sarcini, detaliile de execuţie, urmărirea execuţiei, inclusiv documentaţia
pentru avizele aferente, nu depăşeşte 7% din valoarea totală a investiţiei;
b) costul de proiectare pentru studiul de fezabilitate nou, inclusiv documentaţia pentru avize, nu
depăşeşte 6, 75% din costul proiectării pentru toate fazele prevăzute la lit.
a);
c) costul de proiectare pentru studiul de fezabilitate
actualizat, inclusiv actualizarea documentaţiei pentru
avize, nu depăşeşte 3, 75% din costul proiectării pentru toate fazele prevăzute
la lit. a).
(3) In vederea decontării cheltuielilor cu
proiectarea studiilor de fezabilitate consiliile locale ale comunelor şi/sau
asocierile cu statut juridic dintre consiliile locale ale comunelor vor
transmite Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale o cerere
prealabilă întocmită conform anexei nr. 1, în care se vor preciza tipul de
proiect şi suma estimativă solicitată. Cererea prealabilă se va depune imediat
după data publicării prezentelor norme metodologice, dar nu mai târziu de 31
martie 2006. Solicitările vor fi verificate, analizate, centralizate sub forma
unor liste şi aprobate de ordonatorul principal de credite.
(4) Ministerul Agriculturii,
Pădurilor şi Dezvoltării Rurale va înştiinţa consiliile locale ale comunelor
şi/sau asocierile cu statut juridic dintre consiliile locale ale comunelor
despre soluţionarea cererilor prealabile.
(5) Consiliile locale ale comunelor şi/sau asocierile
cu statut juridic dintre consiliile locale ale comunelor ale căror cereri
prealabile au fost aprobate vor depune la Ministerul Agriculturii, Pădurilor
şi Dezvoltării Rurale o cerere-tip pentru solicitare de fonduri, întocmită
conform anexei nr. 2, până la data de 20 a fiecărei luni, dar nu mai târziu de
31 iulie 2006.
(6) Cererea-tip va fi însoţită de decontul întocmit
conform anexei nr. 3, precum şi de documentele justificative prezentate în
anexa nr. 4.
(7) Decontarea se va efectua în luna imediat următoare celei în care au fost înregistrate cererea-tip
împreună cu decontul şi cu documentele justificative.
ARTICOLUL 3
Decontarea cheltuielilor cu elaborarea/actualizarea proiectelor tehnice pentru obiectivele de
investiţii de infrastructură de prevenire şi protecţie împotriva
inundaţiilor
(1) Suplimentarea cu 7, 3 milioane lei a bugetului
Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale pe anul 2006 la
titlul VII „Alte transferuri", articolul 55. 01 „Transferuri
interne", alineatul 55. 02. 12 „Investiţii ale agenţilor economici cu
capital de stat", conform Hotărârii Guvernului nr. 203/2006, asigură
decontarea cheltuielilor cu elaborarea şi/sau actualizarea proiectelor tehnice,
inclusiv a studiilor de specialitate pentru obiectivele de investiţii din
cadrul submăsurii de infrastructură de prevenire şi protecţie împotriva
inundaţiilor, finanţată prin măsura 2. 1 din Programul SAPARD.
(2) Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării
Rurale va deconta cheltuielile cu elaborarea/actualizarea proiectelor tehnice,
inclusiv a studiilor de specialitate pentru obiectivele de investiţii din
cadrul submăsurii de infrastructură de prevenire şi protecţie împotriva
inundaţiilor, care se încadrează în următoarele limite maxime:
a) costul de proiectare
pentru toate fazele: studiul de fezabilitate, proiectul tehnic, caietele de
sarcini, detaliile de execuţie, urmărirea execuţiei, inclusiv documentaţia
pentru avizele aferente, nu depăşeşte 10% din valoarea totală a investiţiei;
b) costul de proiectare
pentru proiectul tehnic nou, inclusiv documentaţia pentru avizele aferente, nu
depăşeşte 50% din costul proiectării pentru toate fazele prevăzute la lit. a);
c) costul de proiectare pentru actualizarea
proiectului tehnic, inclusiv a documentaţiei pentru avizele aferente, nu
depăşeşte 25% din costul proiectării pentru toate fazele prevăzute la lit. a).
(3) In vederea decontării cheltuielilor cu
proiectarea studiilor de fezabilitate Administraţia Naţională a Imbunătăţirilor
Funciare (ANIF) va transmite Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi
Dezvoltării Rurale o cerere prealabilă întocmită conform anexei nr. 5, în care
se vor preciza proiectul şi suma estimativă solicitată. Cererea prealabilă se
va depune imediat după data publicării prezentelor norme metodologice, dar nu
mai târziu de 30 aprilie 2006. Solicitările vor fi verificate, analizate şi
centralizate sub forma unor liste şi vor fi aprobate de ordonatorul principal
de credite.
(4) Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării
Rurale va înştiinţa Administraţia Naţională a Imbunătăţirilor Funciare (ANIF)
despre soluţionarea cererilor prealabile.
(5) După aprobarea cererilor prealabile Administraţia
Naţională a Imbunătăţirilor Funciare (ANIF) va depune la Ministerul
Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale o cerere-tip pentru solicitare de
fonduri, întocmită conform anexei nr. 6, până la data de 20 a fiecărei luni,
dar nu mai târziu de 30 septembrie 2006.
(6) Cererea-tip va fi însoţită de decontul întocmit
conform anexei nr. 7, precum şi de documentele justificative prezentate în
anexa nr. 8.
(7) Decontarea se va efectua în luna imediat următoare
celei în care au fost înregistrate cererea-tip împreună cu decontul şi cu
documentele justificative.
CAPITOLUL III
Alocarea fondurilor
ARTICOLUL 4
(1) Pe baza centralizării cererilor-tip şi a
deconturilor depuse de consiliile locale ale comunelor şi/sau de asocierile cu
statut juridic dintre consiliile locale ale comunelor şi, respectiv, de
Administraţia Naţională a Imbunătăţirilor Funciare (ANIF), în limita sumelor
aprobate cu această destinaţie, Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi
Dezvoltării Rurale, prin Direcţia buget finanţe, solicită Ministerului
Finanţelor Publice, până la data de 25 a fiecărei luni, deschiderea de credite
bugetare.
(2) Sumele vor fi virate consiliilor locale comunale
şi/sau asocierilor cu statut juridic dintre consiliile locale ale comunelor şi,
respectiv, Administraţiei Naţionale a Imbunătăţirilor Funciare (ANIF) în
conturi special deschise cu această destinaţie la trezoreriile statului la care
acestea îşi au deschise conturile. Denumirea contului va fi „Venituri din
fonduri de la bugetul de stat pentru finanţarea proiectării studiilor de
fezabilitate aferente proiectelor SAPARD - măsura 2. 1". Aceste venituri
se vor evidenţia în bugetele consiliilor locale şi, respectiv, al
Administraţiei Naţionale al îmbunătăţirilor Funciare (ANIF) la un capitol ce se
va denumi „Venituri cu destinaţie specială", subcapitolul „Venituri pentru
finanţarea studiilor de fezabilitate aferente proiectelor SAPARD - măsura 2.
1".
(3) Consiliile locale ale comunelor şi/sau asocierile
cu statut juridic dintre consiliile locale ale comunelor şi, respectiv,
Administraţia Naţională a Imbunătăţirilor Funciare (ANIF) au obligaţia de a
înregistra în contabilitatea proprie operaţiunile legate de primirea şi
utilizarea fondurilor primite de la bugetul de stat. Primirea şi utilizarea
acestor fonduri se reflectă în execuţia bugetară a fiecărui beneficiar.
CAPITOLUL IV
Etape procedurale şi activităţi
ARTICOLUL 5
Activităţi în sarcina direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii,
Pădurilor şi Dezvoltării Rurale
Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului
Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale asigură îndeplinirea în bune
condiţii a următoarelor activităţi:
a) Direcţia generală dezvoltare rurală coordonează,
urmăreşte şi sprijină, printr-o îndrumare metodologică unitară şi coerentă,
elaborarea/actualizarea de către consiliile locale ale comunelor şi/sau asocierile
cu statut juridic dintre consiliile locale ale comunelor a studiilor de
fezabilitate pentru proiectele de infrastructură tehnico-edilitară, precum şi
elaborarea/actualizarea proiectelor tehnice, inclusiv a studiilor de
specialitate pentru obiectivele de investiţii din cadrul submăsurii de
infrastructură de prevenire şi protecţie împotriva inundaţiilor de către
Administraţia Naţională a îmbunătăţirilor Funciare (ANIF);
b) Direcţia generală dezvoltare rurală analizează şi
centralizează cererile prealabile şi face propuneri
pentru aprobarea acestora;
c) Direcţia buget finanţe verifică propunerile şi
supune aprobării ordonatorului principal de credite lista cu fondurile
solicitate pentru decontarea cheltuielilor cu elaborarea/ actualizarea
studiilor de fezabilitate şi elaborarea/ actualizarea proiectelor tehnice,
inclusiv a studiilor de specialitate;
d) Direcţia buget finanţe solicită Ministerului
Finanţelor Publice deschiderea de credite;
e) după aprobarea deschiderii de finanţare Direcţia
buget finanţe efectuează plăţile către consiliile locale ale comunelor şi/sau
asocierile cu statut juridic dintre consiliile locale ale comunelor beneficiare
şi, respectiv Administraţia Naţională a Imbunătăţirilor Funciare (ANIF), în
limita sumelor aprobate şi pe baza documentelor
justificative depuse de acestea.
ARTICOLUL 6
Activităţi în sarcina consiliilor locale ale comunelor şi/sau
asocierilor cu statut juridic dintre consiliile locale ale comunelor
Consiliile locale ale comunelor şi/sau asocierile cu
statut juridic dintre consiliile locale ale comunelor, beneficiare ale
obiectivelor de investiţii de infrastructură tehnico-edilitară din satele cu
grad de afectare mai mare de 5%, stabilite în anexa nr. 1 la Hotărârea
Guvernului nr. 1. 512/2005 pentru declararea ca zone calamitate a localităţilor
afectate de inundaţiile din perioada aprilie-septembrie 2005, asigură îndeplinirea
următoarelor activităţi:
a) urmăresc şi răspund ca elaborarea/actualizarea
studiilor de fezabilitate pentru proiectele de infrastructură tehnico-edilitară
din cadrul măsurii 2. 1. din Programul SAPARD să se facă în conformitate cu
prevederile legale în vigoare;
b) urmăresc şi răspund ca dezivul general al
obiectivului să fie întocmit în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 1.
179/2002 privind aprobarea Structurii devizului general şi a Metodologiei
privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări
de intervenţii, cu completările ulterioare;
c) urmăresc şi răspund ca achiziţia serviciului de
proiectare a studiului de fezabilitate sau de actualizare a unui studiu de
fezabilitate existent să se facă în conformitate cu legislaţia în vigoare
privind achiziţiile publice;
d) răspund de obţinerea avizelor şi a acordurilor
solicitate prin certificatul de urbanism, precum şi a acordului Ministerului
Finanţelor Publice, potrivit legii;
e) solicită aprobarea din partea Agenţiei SAPARD şi
decontarea cheltuielilor de proiectare efectuate conform prezentelor norme
metodologice;
f) răspund, în condiţiile legii, de contractarea,
utilizarea şi decontarea sumelor primite pentru elaborarea-actualizarea
studiului de fezabilitate;
g) după caz, suportă diferenţele valorice dintre
sumele aprobate spre decontare de către Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi
Dezvoltării Rurale şi cele din contractul de
proiectare.
ARTICOLUL 7
Activităţi în sarcina Administraţiei Naţionale a Imbunătăţirilor
Funciare (ANIF)
Administraţia Naţională a Imbunătăţirilor Funciare
(ANIF), beneficiară a obiectivelor de investiţii pentru prevenirea şi protecţia
împotriva inundaţiilor, stabilite în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1.
512/2005, asigură îndeplinirea următoarelor activităţi:
a) urmăreşte şi răspunde ca elaborarea/actualizarea
proiectelor tehnice, inclusiv a studiilor de specialitate pentru obiectivele de
investiţii de infrastructură pentru prevenirea şi protecţia împotriva
inundaţiilor, din cadrul măsurii 2. 1 din Programul SAPARD să se facă în
conformitate cu prevederile legale în vigoare;
b) urmăreşte şi răspunde ca devizul general al
obiectivului să fie întocmit în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 1.
179/2002, cu completările ulterioare;
c) urmăreşte şi răspunde ca achiziţia serviciului de
elaborare/actualizare a proiectului tehnic, inclusiv a studiilor de
specialitate, să se facă în conformitate cu legislaţia în vigoare privind
achiziţiile publice;
d) răspunde de obţinerea avizelor şi a acordurilor
solicitate prin certificatul de urbanism, precum şi a acordului Ministerului
Finanţelor Publice, potrivit legii;
e) solicită aprobarea din partea Agenţiei SAPARD şi
decontarea cheltuielilor de proiectare efectuate conform prezentelor norme
metodologice;
f) răspunde, în condiţiile legii, de contractarea,
utilizarea şi decontarea sumelor primite pentru
elaborarea/ actualizarea proiectelor tehnice, inclusiv a studiilor de
specialitate.
ARTICOLUL 8
Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezentele
norme metodologice.
ANEXA Nr. 1 la normele metodologice
CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI*)
...................
Nr.................... din
..................................
2006
Avizat - Agenţia SAPARD
Director general
Director - Direcţia selectare contractare
CERERE PREALABILĂ
pentru solicitare
de fonduri
Către Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării
Rurale
Domnule ministru,
Consiliul Local al Comunei*)
............................................................., cu sediul
în………….. ..................................................,judeţul
......................., regiunea ........................., vă roagă să
aprobaţi alocarea sumei de ................................ lei din fondurile cuprinse în bugetul de stat al Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, pentru studiul de fezabilitate
aferent obiectivului de investiţii**)…………………………………………………………………..… .......................................................................................................................................................
……………………………………………………………………………………………......,
al cărui amplasament este în sate cu gradul de afectare mai mare de
5%, conform anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1. 512/2005 pentru
declararea ca zone calamitate a localităţilor afectate de inundaţiile din
perioada aprilie-septembrie 2005, şi care
- a fost declarat eligibil şi fără finanţare de către
Agenţia SAPARD;
- este un obiectiv nou.
Consiliul Local al Comunei*)
.................................................. se angajează să elaboreze/actualizeze studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investiţie menţionat până la data
de ....................................
Declarăm pe propria răspundere că serviciul de
proiectare a studiului de fezabilitate pentru care se solicită suma va fi
achiziţionat în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului
nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr.
212/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Cu stimă,
Consiliul Local al Comunei*)
.................................
Primar,
……………………………………………………...
Serviciul contabilitate
Contabil-şef,
…………………………………………..
*) Reprezentantul legal al unei asocieri cu statut
juridic dintre consiliile locale ale comunelor. *)
Obiectiv de investiţie poate fi:
1. construirea de drumuri de interes local noi şi
modernizarea drumurilor de interes local existente;
2. construirea unor lucrări noi de alimentare cu apă,
extinderea şi/sau modernizarea lucrărilor existente;
3. construirea unor lucrări noi de canalizare,
extinderea şi/sau modernizarea lucrărilor existente. Toate obiectivele vor fi
amplasate în zona rurală.
ANEXA Nr. 2 la normele metodologice
CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI*)
...............
Nr........................... din ..........................
2006
Avizat - Agenţia SAPARD
Director general
Director - Direcţia selectare contractare
CERERE-TIP
pentru solicitare de fonduri
Către Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale
Domnule ministru,
Consiliul Local al Comunei*)
.........................................................., cu sediul în………. ..................................................,judeţul
............., regiunea ......................., în calitate de beneficiar al fondurilor alocate din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, pentru
elaborarea/actualizarea studiului de fezabilitate conform
Cererii prealabile pentru solicitare de fonduri
nr..........................., solicit decontarea cheltuielilor efectuate cu elaborarea/actualizarea studiului de fezabilitate pentru obiectivul
de investiţii**)
....................................................................aferent
proiectului din cadrul măsurii 2. 1 „Dezvoltarea şi îmbunătăţirea
infrastructurii rurale" din Programul SAPARD, în sumă de
............................................................. lei.
Suma va fi virată în contul de virament
nr................................................., deschis la Trezoreria
...............................cu această destinaţie. Consiliul Local al
Comunei*)…………. ..............................................
se obligă să gestioneze suma potrivit normelor legale în vigoare şi să înregistreze în contabilitatea proprie primirea si utilizarea sumei.
Declarăm pe propria răspundere că serviciul de
proiectare a studiului de fezabilitate pentru care se solicită decontarea a
fost achiziţionat în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 212/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Anexăm documentele justificative solicitate potrivit
anexei nr. 4 la normele metodologice.
Consiliul Local al Comunei*)
................................. Serviciul contabilitate
Primar, Contabil-şef,
…………………………………………
……………………
ANEXA Nr. 3 la normele metodologice
CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI*)
.............
Nr........................... din .......................
2006
AVIZAT - Agenţia SAPARD
Director general
Director - Direcţia selectare contractare
DECONT
privind cheltuielile efectuate cu elaborarea/actualizarea studiului
de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii**)………………………………………………………………………
din fondurile alocate prin Ordonanţa Guvernului nr. 12/2006 pentru aprobarea măsurilor privind susţinerea finanţării documentaţiilor tehnice
pentru proiectele din cadrul măsurii 2. 1 „Dezvoltarea şi îmbunătăţirea
infrastructurii rurale" din Programul SAPARD,de
la bugetul de stat
-lei-
Nr. crt.
|
Valoarea maximă
aprobată de către MAPDR
|
Valoarea
prevăzută
în contractul
de proiectare
|
Valoarea
solicitată
pentru
decontare
|
Numărul/
data
facturii
|
Valoarea facturii
|
Observaţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total valoare
solicitată pentru decontare
|
|
|
Consiliul Local al Comunei*)
........................................
Primar,
Numele şi prenumele ................................
Semnătura şi ştampila ........................
Viza CFP .......................
Director economic,
Numele şi prenumele ............................
Semnătura ......................................
*) Reprezentantul legal al unei asocieri cu statut
juridic dintre consiliile locale ale comunelor. *) Obiectiv de investiţie poate fi:
1. construirea de drumuri de interes local noi şi
modernizarea drumurilor de interes local existente;
2. construirea unor lucrări noi de alimentare cu apă,
extinderea şi/sau modernizarea lucrărilor existente;
3. construirea unor lucrări noi de canalizare,
extinderea şi/sau modernizarea lucrărilor existente. Toate obiectivele vor fi
amplasate în zona rurală.
ANEXA Nr. 4 la normele metodologice
LISTA
cuprinzând documentele solicitate de Ministerul Agriculturii,
Pădurilor şi Dezvoltării Rurale pentru
decontarea cheltuielilor
efectuate cu elaborarea/actualizarea studiilor de fezabilitate din fondurile
alocate prin Ordonanţa Guvernului nr. 12/2006 pentru aprobarea măsurilor privind
susţinerea finanţării documentaţiilor tehnice pentru proiectele din cadrul măsurii
2. 1 „Dezvoltarea şi îmbunătăţirea infrastructurii rurale" din Programul
SAPARD,de la bugetul de stat
1. Cerere prealabilă pentru solicitare de fonduri
conform anexei nr. 1
2. Cerere-tip pentru solicitare de fonduri conform
anexei nr. 2
3. Decont privind cheltuielile efectuate cu
elaborarea studiului de fezabilitate conform anexei nr. 3
4. Fişa de verificare a conformităţii administrative
(M2. 1-E2. 1), semnată de BRIPS, ca dovadă că s-a depus proiectul pentru
finanţare prin Programul SAPARD
5. Copia procesului-verbal de predare a
documentaţiei tehnico-economice, faza studiu de fezabilitate, încheiat între
consiliul local comunal şi proiectant, semnată şi ştampilată pentru
conformitate cu originalul de către primar
6. Copia contractului de
proiectare, semnată şi ştampilată, pentru conformitate cu originalul, de către
primar
7. Copia facturilor emise de proiectant, însuşite de
consiliul local comunal prin semnăturile autorizate. Copia va fi semnată şi
ştampilată pentru conformitate cu originalul de către primar şi va avea viza
„Control financiar preventiv" în original.
NOTĂ:
- Decontarea se va face după transmiterea la
Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale a procesului-verbal de
verificare a studiului de fezabilitate din punctul de vedere al cerinţelor
Programului SAPARD de către SVT-BRIPS.
- Responsabilitatea stabilirii conformităţii
documentelor solicitate în copie cu originalele revine BRIPS.
ANEXA Nr. 5 la normele metodologice
ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A ÎMBUNĂTĂŢIRILOR FUNCIARE
Nr............................ din .............................
2006
AVIZAT - Agenţia SAPARD
Director general
Director - Direcţia selectare contractare
CERERE PREALABILĂ
pentru solicitare de fonduri
Către Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării
Rurale
Domnule ministru,
Administraţia Naţională a Imbunătăţirilor Funciare, cu sediul în………………………..
.................................................................................,judeţul
........................., regiunea ............................, vă roagă să
aprobaţi alocarea sumei de ......................... lei din fondurile cuprinse în bugetul de stat al
Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, pentru
elaborarea/actualizarea proiectului tehnic, inclusiv studiile de
specialitate aferente obiectivului de investiţii care este prevăzut în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1.
512/2005 pentru declararea ca zone calamitate a localităţilor afectate de
inundaţiile din perioada aprilie-septembrie 2005.
Administraţia Naţională a Imbunătăţirilor Funciare se
angajează să elaboreze/actualizeze proiectul tehnic, inclusiv studiile de
specialitate pentru obiectivul de investiţie menţionat, până la data de
............................................
Declarăm pe propria răspundere că serviciul de
proiectare a proiectului tehnic, inclusiv a studiilor de specialitate pentru
care se solicită suma, va fi achiziţionat în conformitate cu prevederile
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 212/2002, cu modificările şi completările
ulterioare.
Cu stimă,
Director general,
………………………..
Director economic, ………..............
Şef Serviciu tehnic,………………....
ANEXA Nr. 6 la normele metodologice
ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A ÎMBUNĂTĂŢIRILOR FUNCIARE
Nr.......................... din .............................. 2006
AVIZAT - Agenţia SAPARD
Director general
Director - Direcţia selectare contractare
CERERE-TIP
pentru solicitare de fonduri
Către Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării
Rurale
Domnule ministru,
Administraţia Naţională a Imbunătăţirilor Funciare, cu sediul în…………………………. ....................................................,
judeţul ....................,regiunea..................................,
în calitate de beneficiar al fondurilor alocate din bugetul de stat prin
bugetul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi
Dezvoltării Rurale, conform Cererii prealabile pentru solicitare de fonduri nr.........................., solicit decontarea
cheltuielilor efectuate cu elaborarea/actualizarea proiectului tehnic, inclusiv
a studiilor de specialitate pentru obiectivul de investiţii…………..
.......................................................................................................................................................din cadrul măsurii 2. 1 „Dezvoltarea si îmbunătăţirea
infrastructurii rurale" din Programul SAPARD, în sumă de ............ lei.
Suma va fi virată în contul de virament nr........................., deschis la Trezoreria……… ........................ cu această destinaţie. Administraţia Naţională a Imbunătăţirilor Funciare se
obligă să gestioneze suma potrivit normelor legale în vigoare şi să
înregistreze în contabilitatea proprie primirea şi utilizarea sumei.
Declarăm pe propria răspundere că serviciul de
proiectare a studiului de fezabilitate pentru care se solicită decontarea a
fost achiziţionat în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 212/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Anexăm documentele justificative solicitate potrivit
anexei nr. 8.
Director general,
……………………….
Director economic,…………………….
Şef Serviciu tehnic,……………………
ANEXA Nr. 7 la normele metodologice
ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A ÎMBUNĂTĂŢIRILOR FUNCIARE
Nr.............................. din
.................................. 2006
AVIZAT - Agenţia SAPARD
Director general
Director - Direcţia selectare contractare
DECONT
privind cheltuielile efectuate cu elaborarea/actualizarea
proiectelor tehnice, inclusiv a studiilor de specialitate pentru obiectivul de investiţii............................................................
din fondurile alocate prin Ordonanţa
Guvernului nr. 12/2006 pentru aprobarea măsurilor privind susţinerea finanţării
documentaţiilor tehnice pentru proiectele din cadrul măsurii 2. 1 „Dezvoltarea
şi îmbunătăţirea infrastructurii rurale"din Programul SAPARD, de la bugetul de stat
- lei -
Nr. crt.
|
Valoarea maximă
aprobată de către MAPDR
|
Valoarea
prevăzută
în contractul
de proiectare
|
Valoarea solicitată
pentru decontare
|
Numărul/
data
facturii
|
Valoarea facturii
|
Observaţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total
valoare solicitată pentru decontare
|
|
|
Director general,
...................................
Director economic,…………………….
Şef Serviciu tehnic,…………………….
ANEXA Nr. 8 la normele metodologice
LISTA
cuprinzând documentele solicitate de Ministerul Agriculturii,
Pădurilor şi Dezvoltării Rurale pentru decontarea cheltuielilor efectuate cu elaborarea/actualizarea proiectelor
tehnice, inclusiv a studiilor de specialitate, din fondurile alocate prin Ordonanţa Guvernului nr.
12/2006 pentru aprobarea măsurilor privind susţinerea finanţării
documentaţiilor tehnice
pentru proiectele din cadrul măsurii 2. 1 „Dezvoltarea şi îmbunătăţirea infrastructurii rurale" din Programul
SAPARD, de la bugetul de stat
1. Cerere prealabilă pentru solicitare de fonduri
conform anexei nr. 5
2. Cerere-tip pentru solicitare de fonduri conform
anexei nr. 6
3. Decont privind cheltuielile efectuate cu
elaborarea/ actualizarea proiectului tehnic conform anexei nr. 7
4. Fişa de verificare a conformităţii administrative
(M2. 1-E2. 1), semnată de BRIPS, ca dovadă că s-a depus proiectul pentru
finanţare prin Programul SAPARD
5. Copia procesului-verbal de predare a documentaţiei tehnico-economice, faza proiect tehnic, încheiat
între Administraţia Naţională a Imbunătăţirilor Funciare şi proiectant, semnată
şi ştampilată pentru conformitate de directorul general
6. Copia contractului de proiectare, semnată şi
ştampilată pentru conformitate cu originalul de către directorul general
7. Copia facturilor emise de proiectant, însuşite de
Administraţia Naţională a Imbunătăţirilor Funciare prin semnăturile autorizate.
Copia va fi semnată şi ştampilată pentru conformitate cu originalul de către
directorul general şi va avea viza „Control financiar preventiv" în
original.
NOTĂ:
- Decontarea se va face după transmiterea la
Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale a procesului-verbal de
verificare a studiului de fezabilitate din punctul de vedere al cerinţelor
Programului SAPARD de către SVT - BRIPS.
- Responsabilitatea stabilirii conformităţii
documentelor solicitate în copie cu originalele revine BRIPS.