Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1555 din 13.08.2020

pentru modificarea şi completarea Procedurii de autorizare, avizare anuală şi de retragere a dreptului de operare a organizaţiilor care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului, aprobată prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.362/2018
ACT EMIS DE: Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 778 din 26 august 2020



SmartCity1

Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei gestionarea deşeurilor nr. 130.022/DGD din 29.05.2020,în temeiul prevederilor:art. 16 alin. (6) din Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje, cu modificările şi completările ulterioare;art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;art. 57 alin. (1), (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul mediului, apelor şi pădurilor emite următorul ordin: Articolul IProcedura de autorizare, avizare anuală şi de retragere a dreptului de operare a organizaţiilor care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului, aprobată prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.362/2018, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 39 din 15 ianuarie 2019, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La capitolul I, după punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 21, cu următorul cuprins: 21. Organizaţia autorizată, conform prezentei proceduri, în activitatea pe care o desfăşoară, în cadrul schemei de răspundere extinsă a producătorului, trebuie să aibă în vedere faptul că operatorii economici prevăzuţi la art. 16 alin. (1) din Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje, cu modificările şi completările ulterioare, poartă responsabilitatea financiară sau financiară şi organizatorică, după caz, pentru stadiul de deşeu din ciclul de viaţă al unui produs. 2. La capitolul IV, punctul 13 se abrogă. 3. La capitolul V punctul 17, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins: b)să respecte prevederile art. 16 alin. (9) din Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare; 4. La capitolul V punctul 17, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins: c)să implementeze obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului pentru oricare dintre operatorii economici prevăzuţi la art. 16 alin. (1) din Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare, care acceptă condiţiile contractuale, pentru toate cantităţile de ambalaje şi materiale de ambalaje pe care aceştia le introduc pe piaţă, în limita cantităţilor de deşeuri de ambalaje generate în zona geografică în care îşi desfăşoară activitatea, distinct pentru deşeurile de ambalaje din deşeurile municipale şi pentru deşeurile de ambalaje din comerţ şi industrie; 5. La capitolul V punctul 17, după litera j) se introduce o nouă literă, litera j1), cu următorul cuprins: j1) să afişeze pe pagina de început a site-ului propriu, direct sau prin intermediul unui link, pentru trimestrul care tocmai s-a încheiat, până la data de 25 a lunii următoare a trimestrului respectiv, cantitatea contractată de ambalaje pe tip de material, pentru care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului şi care devin deşeuri în fluxul municipal, şi să actualizeze trimestrial informaţiile; 6. La capitolul V punctul 17, litera m) se modifică şi va avea următorul cuprins: m)să declare acţionarilor şi operatorilor economici pentru care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului, semestrial, valoarea sumelor care nu au ca obiect finanţarea costurilor de gestionare a deşeurilor de ambalaje plătite către terţi, prin intermediul unui link securizat, la care să aibă acces Comisia, la cerere; 7. La capitolul V punctul 17, litera q) se modifică şi va avea următorul cuprins: q)să desfăşoare numai următoarele activităţi:

(i) acoperă, cu prioritate, prin contractele, parteneriatele sau alte forme de colaborare încheiate cu autorităţile publice locale sau, după caz, cu asociaţiile de dezvoltare intercomunitară mandatate, costurile nete pentru deşeurile de ambalaje gestionate prin serviciul de salubrizare, în limita cantităţilor de ambalaje devenite deşeuri în fluxul municipal preluate prin contract de la operatorii economici responsabili, pe baza ponderii, aşa cum este definită în anexa nr. 4;
(ii) promovează campanii de informare şi educare a publicului în cadrul contractelor, parteneriatelor sau al altor forme de colaborare încheiate cu asociaţiile de dezvoltare intercomunitară sau, după caz, cu autorităţile publice locale;
(iii) asigură îndeplinirea responsabilităţilor care revin operatorilor economici deţinători de deşeuri de ambalaje din comerţ şi industrie, potrivit art. 20 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare, în limita cantităţilor şi tipurilor de materiale de ambalaje primare, ambalaje secundare şi pentru transport preluate de la operatorii economici responsabili, prin contracte încheiate cu operatori economici colectori autorizaţi;
(iv) asigură reciclarea sau, după caz, valorificarea cantităţilor de deşeuri de ambalaje care fac obiectul contractelor prevăzute la pct. (iii), (ix) şi a celor preluate în cadrul contractelor prevăzute la pct. (vi), prin contracte încheiate cu operatori economici reciclatori/valorificatori;
(v) legate de raportarea informaţiilor referitoare la gestionarea ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje pentru care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului;
(vi) de preluare prin terţi a deşeurilor de ambalaje din deşeurile municipale, prevăzute la art. 16 alin. (9) lit. h) din Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare, pentru care a acoperit costurile de gestionare potrivit Legii nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea valorificării de către operatorii economici autorizaţi;
(vii) promovează campanii de informare şi educare a publicului şi a operatorilor economici privind activitatea de gestionare a deşeurilor de ambalaje în parteneriat/la solicitarea autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului;
(viii) colaborează cu operatorii economici notificaţi şi/sau înregistraţi, prevăzuţi la art. 20 alin. (8) şi (9) din Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare, prin încheierea de contracte pentru includerea cantităţilor de deşeuri de ambalaje gestionate de către aceştia la îndeplinirea obiectivelor de reciclare şi valorificare;
(ix) colaborează cu operatorii economici colectori autorizaţi, potrivit art. 20 alin. (71) lit. b) din Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare, prin încheierea de contracte pentru includerea cantităţilor de deşeuri de ambalaje gestionate de către aceştia la îndeplinirea obiectivelor de reciclare şi valorificare.

8. La capitolul V punctul 21, după litera a) se introduce o nouă literă, litera a1), cu următorul cuprins: a1) costurile de raportare şi colectare ale operatorilor economici autorizaţi notificaţi/înregistraţi care fac dovada raportării cantităţilor în localitatea unde sunt notificaţi/înregistraţi, cu trasabilitate dovedită cu documente financiar-contabile şi justificative de la colector până la operatorul economic reciclator/valorificator. Limitele cantităţilor admise ca vândute de o persoană fizică sunt cele prevăzute în tabelul III - 13, coloana corespunzătoare anilor 2020-2025, din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 942/2017 privind aprobarea Planului naţional de gestionare a deşeurilor. Costurile de raportare pentru fiecare tip de material de ambalaj se pot plăti etapizat, astfel:

(i) în anul 2020, maximum de 30 ori indicatorul;
(ii) în anul 2021, maximum de 20 ori indicatorul;
(iii) în anul 2022, maximum de 10 ori indicatorul;
(iv) începând cu anul 2023, limita o reprezintă indicatorul aferent tipului de material.

9. La capitolul V punctul 21, după litera c) se introduce o nouă literă, litera c1), cu următorul cuprins: c1) costurile de raportare şi colectare ale operatorilor economici colectori autorizaţi pentru includerea la îndeplinirea obiectivelor de reciclare şi valorificare a cantităţilor de deşeuri de ambalaje provenite de la persoanele juridice din industria hotelieră, a serviciilor alimentare, în special unităţile care organizează evenimente, pregătesc şi servesc alimente şi băuturi, potrivit art. 20 alin. (71) lit. b) din Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare; 10. La capitolul V punctul 21, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins: d)costurile aferente contractelor prevăzute la pct. 17 lit. q) pct. (iv) pentru asigurarea reciclării, luându-se în considerare veniturile dobândite din vânzările de materii prime secundare obţinute din produsele lor, sau, după caz, a valorificării cantităţilor de deşeuri de ambalaje destinate a fi reciclate, respectiv valorificate; 11. La capitolul V punctul 21, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins: e)costurile pentru promovarea, împreună cu autorităţile publice locale sau, după caz, cu asociaţiile de dezvoltare intercomunitară, de campanii de informare şi educare a publicului, inclusiv sub formă de proiecte-pilot pentru stimularea colectării separate, a reutilizării şi a reciclării, direct proporţional cu cantităţile de ambalaje pentru care au obligaţia de a acoperi costurile nete, incluzând saci, pubele, containere, şi/sau alte sisteme digitale care generează, măsoară, prelucrează sau stochează informaţii privind gestionarea şi monitorizarea cantităţilor de deşeuri, precum ambalajele devenite deşeuri în fluxul municipal; 12. La capitolul V punctul 21, litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins: f)costurile pentru promovarea, împreună cu autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului, de campanii de informare şi educare a publicului şi a operatorilor economici, în limita cantităţilor de ambalaje pentru care implementează răspunderea extinsă a producătorului; 13. La capitolul VI, punctul 23 se modifică şi va avea următorul cuprins: 23. Obţinerea avizării anuale constituie o obligaţie pentru organizaţia care a obţinut licenţa de operare, în cazul în care doreşte continuarea activităţii, iar obţinerea acesteia certifică conformarea cu prevederile legale în anul calendaristic precedent şi dă dreptul organizaţiei de a funcţiona pe parcursul următorului an calendaristic. 14. La capitolul VI punctul 26, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins: c)valoarea totală a contribuţiilor încasate, distinct pentru deşeurile de ambalaje din deşeurile municipale, respectiv pentru deşeurile de ambalaje din comerţ şi industrie; 15. La capitolul VI punctul 26, literele f)-n) se modifică şi vor avea următorul cuprins : f)valoarea totală a sumelor plătite pentru acoperirea costurilor nete pentru deşeurile de ambalaje gestionate prin serviciile de salubrizare şi/sau, după caz, pentru valorificarea, respectiv reciclarea de către operatorii economici autorizaţi a deşeurilor de ambalaje din deşeurile municipale colectate separat/sortate, preluate la solicitarea asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară sau, după caz, a unităţilor administrativ-teritoriale sau subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor; g)cantitatea de deşeuri de ambalaje din deşeurile municipale, pe tip de material, colectate prin serviciile de salubrizare şi/sau cantitatea de deşeuri de ambalaje din deşeurile municipale preluate la solicitarea asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară sau, după caz, a unităţilor administrativ-teritoriale sau subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor; h)cantitatea totală, pe tip de material, aferentă ambalajelor care devin deşeuri în fluxul municipal, preluată prin achiziţie de la populaţie de către operatori economici autorizaţi din punctul de vedere al protecţiei mediului; i)lista operatorilor economici autorizaţi din punctul de vedere al protecţiei mediului cu care a colaborat pentru includerea cantităţilor colectate de către aceştia la îndeplinirea obiectivelor de reciclare şi valorificare pentru deşeurile de ambalaje din comerţ şi industrie, respectiv pentru deşeurile de ambalaje din deşeurile municipale; j)valoarea totală şi pe tip de material a sumelor plătite pentru colectarea deşeurilor de ambalaje din comerţ şi industrie; k)cantitatea totală de deşeuri de ambalaje din comerţ şi industrie, pe tip de material, colectate; l)lista operatorilor economici autorizaţi din punctul de vedere al protecţiei mediului cu care a desfăşurat activităţile de valorificare, inclusiv reciclare; m)valoarea totală a sumelor plătite pentru asigurarea valorificării deşeurilor şi, distinct, pentru asigurarea reciclării; n)cantitatea totală şi pe tip de material de deşeuri valorificată şi, distinct, cantitatea valorificată prin reciclare separat pentru deşeurile de ambalaje din deşeurile municipale, respectiv pentru deşeurile de ambalaje din comerţ şi industrie; 16. La capitolul VI, punctul 28 se modifică şi va avea următorul cuprins: 28. În cazul în care în urma analizării documentelor prevăzute la pct. 24 şi 25 se constată conformarea sau neconformarea cu cele prevăzute la pct. 17 lit. c)-q), pct. 18, 20, 21 şi la art. 16 alin. (9) lit. a)-h) din Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare, Comisia comunică organizaţiei prin Secretariatul Comisiei punctajul obţinut, nu mai târziu de 30 de zile lucrătoare de la data depunerii tuturor documentelor. 17. La capitolul VI, după punctul 28 se introduc două noi puncte, punctele 281 şi 282, cu următorul cuprins: 281. În cazul în care, potrivit documentului prevăzut la art. 5 din ordin, se constată conformarea cu cele prevăzute la pct. 17 lit. a) şi la art. 16 alin. (9) lit. i) din Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare, Comisia decide asupra avizării, nu mai târziu de 15 zile lucrătoare de la data depunerii documentului prevăzut la art. 5 din ordin, şi comunică organizaţiei decizia prin Secretariatul Comisiei. 282. În cazul în care, potrivit documentului prevăzut la art. 5 din ordin, se constată neconformarea cu cele prevăzute la pct. 17 lit. a) şi la art. 16 alin. (9) lit. i) din Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare, Comisia comunică organizaţiei, prin Secretariatul Comisiei, punctajul obţinut nu mai târziu de 15 zile lucrătoare de la data depunerii documentului prevăzut la art. 5 din ordin. 18. La capitolul VII punctul 29, literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins: a)în cazul în care la avizarea anuală aceasta nu obţine minimum 80 de puncte, prin aplicarea grilei prevăzute în anexa nr. 3 la prezenta procedură; b)în cazul nedepunerii documentului/documentelor la termenul la care Secretariatul Comisiei a solicitat completarea cu documentul/documentele lipsă, iar decizia se comunică în maximum 20 de zile lucrătoare de la constatarea neconformării de către Comisie a acesteia; 19. La capitolul VII punctul 29, literele c) şi d) se abrogă. 20. La capitolul VII, punctul 30 se modifică şi va avea următorul cuprins: 30. Retragerea dreptului de operare a organizaţiei se face prin retragerea licenţei de operare şi devine efectivă la data comunicării ei, aceasta fiind ultima zi lucrătoare din an. 21. La capitolul VII, punctul 32 se modifică şi va avea următorul cuprins: 32. Organizaţia căreia i s-a retras dreptul de operare este obligată ca, în cel mult 10 zile calendaristice de la data comunicată a retragerii licenţei de operare, să predea Comisiei licenţa de operare, să informeze în scris despre acest lucru toţi operatorii economici prevăzuţi la art. 16 alin. (1) din Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare, pentru care implementează răspunderea extinsă a producătorului, să transmită acestora situaţia îndeplinirii obiectivelor până la acea dată şi să afişeze decizia Comisiei pe pagina proprie de internet, la loc vizibil. 22. La capitolul VII, după punctul 32 se introduce un nou punct, punctul 321, cu următorul cuprins: 321. În cazul în care îi este retras dreptul de operare unui operator economic autorizat, potrivit art. 16 alin. (6) din Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje, cu modificările şi completările ulterioare, acesta are dreptul de a solicita o nouă autorizare după 12 luni de la data retragerii acestuia. 23. La capitolul VIII, punctul 33 se modifică şi va avea următorul cuprins: 33. Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta procedură. 24. După anexa nr. 2 se introduc două noi anexe, anexele nr. 3 şi 4, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 1 şi 2 la prezentul ordin. Articolul IIAnexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul III Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,Costel AlexeBucureşti, 13 august 2020.Nr. 1.555.ANEXA Nr. 1(Anexa nr. 3 la procedură) GRILĂ*

Nr. crt. Obligaţiile organizaţiei care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului Puncte (p)
TOTAL, din care: 100 p
1. pentru îndeplinirea/atingerea cel puţin a obiectivelor prevăzute în anexa nr. 5 din Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje, cu modificările şi completările ulterioare: (i) aplicate la întreaga cantitate de deşeuri de ambalaje rezultate de la ambalajele preluate pe bază de contract; 10 p
(ii) fără a valorifica o cantitate de deşeuri de ambalaje primare, respectiv de ambalaje secundare şi pentru transport, totală sau pe tip de material, mai mare decât cea pentru care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului; 10 p
Nr. crt. Obligaţiile organizaţiei care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului Puncte (p)
2. pentru implementarea, începând cu primul an de activitate, a obligaţiilor privind răspunderea extinsă a producătorului pentru o cantitate de ambalaje de cel puţin 10.000 de tone; 5 p
3. pentru menţinerea în fiecare an de activitate cel puţin a cantităţii de 10.000 de tone de ambalaje introdusă pe piaţă de către acţionari în anul precedent; 15 p
4. pentru acoperirea, cu prioritate, în limita cantităţilor şi tipurilor de materiale de ambalaje pentru care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului, a costurilor pentru colectarea şi transportul, stocarea temporară, sortarea şi, după caz, pentru valorificarea deşeurilor de ambalaje gestionate prin servicii/operatorii de salubrizare; 5 p
5. pentru asigurarea, la solicitarea asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară sau, după caz, a unităţilor administrativ-teritoriale sau subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor, preluarea şi valorificarea de către operatorii economici autorizaţi a deşeurilor de ambalaje din deşeurile municipale colectate separat/sortate, în limita cantităţilor şi tipurilor de materiale de ambalaje contractate cu operatorii economici prevăzuţi la art. 16 alin. (1) din Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare; 5 p
6. pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute la cap. V pct. 17 lit. q) din anexa la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.362/2018 privind aprobarea Procedurii de autorizare, avizare anuală şi de retragere a dreptului de operare a organizaţiilor care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului: - acoperă, cu prioritate, prin contractele, parteneriatele sau alte forme de colaborare încheiate cu autorităţile publice locale sau, după caz, cu asociaţiile de dezvoltare intercomunitară mandatate, costurile nete pentru deşeurile de ambalaje gestionate prin serviciul de salubrizare, în limita cantităţilor de ambalaje devenite deşeuri în fluxul municipal preluate prin contract de la operatorii economici responsabili, pe baza ponderii aşa cum este definită în anexa nr. 4; - asigură îndeplinirea responsabilităţilor care revin operatorilor economici deţinători de deşeuri de ambalaje din comerţ şi industrie, potrivit art. 20 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare, în limita cantităţilor şi tipurilor de materiale de ambalaje primare, ambalaje secundare şi pentru transport preluate de la operatorii economici responsabili, prin contracte încheiate cu operatori economici colectori autorizaţi; - asigură reciclarea sau, după caz, valorificarea cantităţilor de deşeuri de ambalaje care fac obiectul contractelor prevăzute la cap. V pct. 17 lit. q) pct. (iii)-(ix) din anexa la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.362/2018 şi a celor preluate în cadrul contractelor prevăzute la pct. (vi), prin contracte încheiate cu operatori economici reciclatori/valorificatori; - legate de raportarea informaţiilor referitoare la gestionarea ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje pentru care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului; - de preluare prin terţi a deşeurilor de ambalaje din deşeurile municipale, prevăzute la art. 16 alin. (9) lit. h) din Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare, pentru care a acoperit costurile de gestionare potrivit Legii nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea valorificării de către operatorii economici autorizaţi; - colaborează cu operatorii economici notificaţi şi/sau înregistraţi, prevăzuţi la art. 20 alin. (8) şi (9) din Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare, prin încheierea de contracte pentru includerea cantităţilor de deşeuri de ambalaje gestionate de către aceştia la îndeplinirea obiectivelor de reciclare şi valorificare; - colaborează cu operatorii economici colectori autorizaţi, potrivit art. 20 alin. (71) lit. b) din Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare, prin încheierea de contracte pentru includerea cantităţilor de deşeuri de ambalaje gestionate de către aceştia la îndeplinirea obiectivelor de reciclare şi valorificare; 7 p, din care: câte 1 p pentru fiecare activitate
7. pentru includerea în contribuţiile financiare percepute operatorilor economici prevăzuţi la art. 16 alin. (1) din Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare, pentru conformarea cu obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului numai a categoriilor de costuri prevăzute la cap. V pct. 21 din anexa la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.362/2018: - costurile nete prevăzute în anexa nr. 6 la Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare, pentru deşeurile de ambalaje gestionate prin serviciile de salubrizare; - costurile de raportare şi colectare ale operatorilor economici autorizaţi notificaţi/înregistraţi care fac dovada raportării cantităţilor în localitatea unde sunt notificaţi/înregistraţi, cu trasabilitate dovedită cu documente financiar-contabile şi justificative de la colector până la operatorul economic reciclator/valorificator. Limitele cantităţilor admise ca vândute de o persoană fizică sunt cele prevăzute în tabelul III - 13, coloana corespunzătoare anilor 2020-2025, din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 942/2017 privind aprobarea Planului naţional de gestionare a deşeurilor. Costurile de raportare pentru fiecare tip de material de ambalaj se pot plăti etapizat astfel: (i) în anul 2020, maximum de 30 ori indicatorul; (ii) în anul 2021, maximum de 20 ori indicatorul; (iii) în anul 2022, maximum de 10 ori indicatorul; (iv) începând cu anul 2023, limita o reprezintă indicatorul aferent tipului de material; 13,50 p, din care: 3 p 3,50 p
Nr. crt. Obligaţiile organizaţiei care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului Puncte (p)
- costurile de raportare ale operatorilor economici autorizaţi colectori şi reciclatori pentru cantităţile de deşeuri de ambalaje din comerţ şi industrie achiziţionate de la operatorii economici generatori în nume propriu şi valorificate; - costurile operatorilor economici autorizaţi colectori şi reciclatori pentru gestionarea deşeurilor de ambalaje din comerţ şi industrie preluate cu titlu gratuit în numele deţinătorului licenţei de operare; - costurile de raportare şi colectare ale operatorilor economici colectori autorizaţi pentru includerea la îndeplinirea obiectivelor de reciclare şi valorificare a cantităţilor de deşeuri de ambalaje provenite de la persoanele juridice din industria hotelieră, a serviciilor alimentare, în special unităţile care organizează evenimente, pregătesc şi servesc alimente şi băuturi, potrivit art. 20 alin. (71) lit. b) din Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare; - costurile aferente contractelor prevăzute la cap. V pct. 17 lit. q) pct. (iv) din anexa la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.362/2018, pentru asigurarea reciclării, luându-se în considerare veniturile dobândite din vânzările de materii prime secundare obţinute din produsele lor, sau, după caz, a valorificării cantităţilor de deşeuri de ambalaje destinate a fi reciclate, respectiv valorificate; - cheltuielile de funcţionare ale organizaţiei care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului; - costurile pentru acoperirea tarifului de avizare anuală; - costurile pentru raportarea datelor prevăzute la art. 17 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare; 7 p, din care: câte 1 p pentru fiecare categorie de cost
8. pentru instituirea un mecanism de audit conform prevederilor art. 12 alin. (7) lit. e) din Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; 2,50 p
9. pentru promovarea anuală, împreună cu autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului, la solicitarea acesteia, de campanii de informare şi educare, cu respectarea obligaţiilor prevăzute la cap. V pct. 17 lit. q) pct. (vii) şi a prevederilor pct. 21 lit. f) din anexa la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.362/2018; 5 p
10. pentru promovarea anuală, împreună cu asociaţiile de dezvoltare intercomunitară/unităţile administrativ-teritoriale/subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor, după caz, din zona în care îşi desfăşoară activitatea, care solicită acest lucru, de campanii de informare şi educare, cu respectarea obligaţiilor prevăzute la cap. V pct. 17 lit. q) pct. (ii) şi a prevederilor pct. 21 lit. e) din anexa la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.362/2018; 5 p
11. pentru inexistenţa documentelor, sesizărilor, reclamaţiilor în legătură cu activitatea organizaţiei licenţiate sau neconfirmarea celor semnalate în urma analizării acestora; 1p
12. pentru respectarea următoarelor prevederi: - să implementeze obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului distinct pentru deşeurile de ambalaje din comerţ şi industrie şi pentru deşeurile de ambalaje din deşeurile municipale, indiferent de materialul din care acestea sunt fabricate; - să stabilească şi să perceapă operatorilor economici prevăzuţi la art. 16 alin. (1) din Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare, tarife distincte pentru deşeurile de ambalaje din comerţ şi industrie şi pentru deşeurile de ambalaje din deşeurile municipale; - să implementeze obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului pentru toate cantităţile de deşeuri de ambalaje pentru oricare operator economic prevăzut la art. 16 alin. (1) din Legea nr. 249/2015, cu modificările şi completările ulterioare, care solicită acest lucru, în condiţiile stabilite prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.362/2018, în aria geografică în care urmează să îşi desfăşoare activitatea; 3 p, din care: câte 1 p pentru fiecare prevedere
13. pentru respectarea următoarelor prevederi: - să ţină o evidenţă distinctă pentru gestionarea deşeurilor de ambalaje municipale şi pentru gestionarea deşeurilor de ambalaje din comerţ şi industrie; - să acţioneze fără discriminare şi să asigure desfăşurarea activităţii de gestionare a deşeurilor de ambalaje în mod transparent faţă de operatorii economici pentru care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului; - să afişeze pe pagina de început a site-ului propriu, cu cel puţin 15 zile înainte de aplicare, direct sau prin intermediul unui link, contribuţiile în lei/tonă percepute operatorilor economici pentru care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului pentru ambalaje din comerţ şi industrie şi, respectiv, pentru ambalaje din deşeurile municipale, precum şi istoricul acestora; - să afişeze pe pagina de început a site-ului propriu, direct sau prin intermediul unui link, lista cu operatorii economici pentru care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului; - să afişeze pe pagina de început a site-ului propriu, direct sau prin intermediul unui link, pentru trimestrul care tocmai s-a încheiat, până la data de 25 a lunii următoare a trimestrului respectiv, cantitatea contractată de ambalaje pe tip de material, pentru care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului şi care devin deşeuri în fluxul municipal şi să actualizeze trimestrial informaţiile; - să perceapă aceleaşi contribuţii în relaţia cu toţi operatorii economici pentru care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului; 13 p, din care: câte 1 p pentru fiecare prevedere

Nr. crt. Obligaţiile organizaţiei care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului Puncte (p)
- să gestioneze cantităţi de deşeuri de ambalaje şi materiale de ambalaj până la concurenţa cu cantităţile de ambalaje contractate cu operatorii economici responsabili pentru care implementează răspunderea extinsă a producătorului; - să declare acţionarilor şi operatorilor economici pentru care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului, semestrial, valoarea sumelor care nu au ca obiect finanţarea costurilor de gestionare a deşeurilor de ambalaje plătite către terţi, prin intermediul unui link securizat, la care să aibă acces Comisia, la cerere; - să declare Comisiei orice extindere a ariei geografice în care îşi desfăşoară activitatea, în cel mult 10 zile de la data extinderii; - să transmită, la solicitarea Comisiei, orice informaţii referitoare la activitatea pentru care a obţinut licenţa de operare, în condiţiile legii; - să pună la dispoziţia organelor de control abilitate potrivit legii toate documentele pentru verificarea modului de desfăşurare a activităţii şi de îndeplinire a obiectivelor de reciclare şi valorificare, precum şi de cheltuire a sumelor încasate de la operatorii economici responsabili; - să informeze acţionarii şi operatorii economici pentru care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului cu privire la destinaţia eventualului profit obţinut din activităţile prevăzute la cap. V pct. 17 lit. q) din anexa la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.362/2018; - desfăşurarea activităţilor prevăzute la cap. V pct. 17 lit. q) din anexa la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.362/2018 numai în aria geografică declarată în care îşi desfăşoară activitatea.

* Din totalul de 100 p se scad punctele aferente obligaţiilor nerespectate. ANEXA Nr. 2(Anexa nr. 4 la procedură) Ponderea reprezintă alocarea direct proporţională organizaţiilor care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului, de către autorităţile publice locale sau, după caz, cu asociaţiile de dezvoltare intercomunitară mandatate, a cantităţilor de deşeuri de ambalaje rezultate în aria geografică în care îşi desfăşoară acestea activitatea.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1555/2020

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1555 din 2020
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1555/2020
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu