Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1490 din 27 august 2008

privind aprobarea Metodologiei de calcul al indicatorilor de performanta ai managementului spitalului

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 628 din 29 august 2008



Văzând Referatul comun al Direcţiei generale organizare, resurse umane, dezvoltare profesională şi salarizare şi al Direcţiei generale buget şi credite externe nr. 9.036/2008 privind Metodologia de calcul al indicatorilor de performanţă ai managementului spitalului,

în conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul sănătăţii publice emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Metodologia de calcul al indicatorilor de performanţă ai managementului spitalului, prezentată în anexă.

Art. 2. -Anexa face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 3. - Direcţiile de specialitate din Ministerul Sănătăţii Publice, autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar Bucureşti, Centrul Naţional pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sănătăţii Bucureşti şi instituţiile cu reţea sanitară proprie, precum şi spitalele publice şi managerii acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătăţii publice,

Gheorghe Eugen Nicolăescu

ANEXA

METODOLOGIE

de calculul al indicatorilor de performanţă ai managementului spitalului

A. Indicatori de management al resurselor umane

1.  Proporţia medicilor din totalul  personalului angajat al spitalului      =     Nr. de medici angajaţi în spital      x   100 

                                                                                                              Total persoane angajate în spital

                    

Numărul de medici angajaţi în spital se referă la: medicii încadraţi în secţiile/compartimentele cu paturi, inclusiv cei cu integrare clinica (UMF-işti); medicii încadraţi în structurile care deservesc secţiile cu paturi, respectiv laboratoare, servicii de anatomie patologică şi medicină legală, staţionare de zi cu locuri (LSM/CSM), UPU/CPU etc; medicii din cabinetele de specialitate, oncologie medicală, diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice, boli infecţioase, planificare familială, dispensare TBC, ambulatorii de specialitate (stomatologie, pentru studenţi, pentru sportivi etc); medicii din sanatorii TBC, preventorii etc; medicii din cabinetele medicale şcolare şi studenţeşti; medicii de medicină dentară, medicii din cabinetele de specialitate din ambulatoriul integrat fără corespondent în secţiile/compartimentele cu paturi, potrivit statului de funcţii pentru posturile ocupate.

Personalul angajat al spitalului cuprinde numărul total al posturilor ocupate cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată sau pe perioadă determinată, după caz.

2. Proporţia personalului medical din totalul personalului angajat  al spitalului =   ____Nr. de personal medical         x   100

                                                                                                                         Total persoane angajate in spital     

                                               

Personalul medical cuprinde:

- medici, farmacişti; alt personal superior sanitar: fiziokinetoterapeut; bioinginer medical; biolog, biochimist, chimist, fizician, expert în fizică medicală; psiholog, logoped, sociolog, profesor CFM, kinetoterapeut, asistent social; profesor CFM, biolog, chimist SSD; asistente medicale cu studii superioare, superioare de scurtă durată, postliceale şi medii, moaşe, tehnician utilaje medicale şi tehnician dentar, soră medicală, oficiant medical, registrator medical, statistician medical; funcţii prevăzute în notele anexelor nr. 1 şi 2 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului contractual din unităţile sanitare publice din sectorul sanitar, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2005, cu modificările şi completările ulterioare, şi care se salarizează la nivel de studii medii, postliceale sau SSD.

 3.  Proporţia personalului medical cu studii superioare din totalul superioare personalului medical =  Nr. de personal medical cu studii superioare x100

                                                                                                                                                                            Nr. total de personal medical                   

Personalul medical cu studii superioare este format din medici, farmacişti; alt personal sanitar superior: fiziokinetoterapeuti; bioinginer medical; biolog, chimist, biochimist, fizician, expert în fizică medicală, psiholog, logoped, sociolog, profesor CFM, kinetoterapeut, asistent social; chimist SSD, asistente medicale, moaşe cu studii superioare, SSD; funcţii prevăzute în notele anexelor nr. 1 şi 2 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2005, cu modificările şi completările ulterioare, şi care se salarizează la nivel de SSD.

4.  Nr. mediu de consultaţii pe un medic în ambulator =   _________Nr. de consultaţii în ambulator ________

                                                                                         Nr. de medici care acordă consultaţii în ambulator

Se includ:

-  medicii care acordă consultaţii în ambulatoriul integrat, respectiv medicii încadraţi în secţiile şi compartimentele cu paturi, care acordă asistenţă medicală în ambulatoriul integrat, precum şi medicii încadraţi în ambulatoriul integrat, în cabinetul de specialitate, fără corespondent în secţiile sau compartimentele cu paturi, conform Ordinului ministrului sănătăţii publice nr. 39/2008 privind reorganizarea ambulatoriului de specialitate al spitalului;

-  medicii care acordă consultaţii în ambulatoriul de specialitate (pentru sportivi, pentru studenţi, stomatologie etc);

-  medicii din cabinetele de specialitate, oncologie medicală, diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice, boli infecţioase, planificare familială, dispensare TBC.

B. Indicatori de utilizare a serviciilor

1.  Durata medie de spitalizare pe spital şi pe fiecare secţie se calculează astfel:

Durata medie                        =                               Om-zile spitalizare_____

de spitalizare pe spital                          Bolnavi aflaţi                Bolnavi intraţi

la începutul         +           în cursul

  perioadei                      perioadei

                           

Durata medie                _____                Om-zile spitalizare______              ________

de spitalizare    =              Bolnavi aflaţi      Bolnavi intraţi              Bolnavi transferaţi

pe sectie                           la începutul    +       în cursul        +      în cursul perioadei                                              

                 perioadei            perioadei                      din alte secţii

                                                                  

2.  Rata de utilizare a paturilor pe spital şi pe fiecare secţie:

Indicele de utilizare a paturilor (Iu)      =       Om-zile spitalizare (a bolnavilor aflaţi şi intraţi)

                                                                              Numărul mediu de paturi

Rata de utilizare a paturilor   =     Iu x 100  

     365 zile

in care:

Iu - indicele de utilizare a paturilor

Numitorul se referă la numărul de zile calendaristice aferente perioadei de raportare.

Numărul mediu de paturi poate fi egal cu existentul de la începutul perioadei de referinţă sau poate să difere, situaţie în care se calculează ca o medie aritmetică ponderată la trimestru, semestru şi an.

3.  Indicele de complexitate a cazurilor  =  Total cazuri ponderate  x 100   

                                                                 Total cazuri rezolvate

Complexitatea cazurilor (indicele de case mix): exprimă tipurile de pacienţi trataţi în spital în funcţie de diagnostic şi gravitate.

Indicele de complexitate a cazurilor: număr care exprimă resursele necesare spitalului în concordanţă cu pacienţii trataţi.

Cazuri ponderate: pacienţii „virtuali" generaţi prin ajustarea cazurilor externate, în funcţie de resursele asociate cu fiecare tip de caz. Se pot calcula pentru cazurile externate şi pentru cazurile echivalente.

4.   Procentul pacienţilor                            Nr. de pacienţi cu intervenţii

cu intervenţii chirurgicale                    _________chirurgicale________  x 100                          

din totalul pacienţilor externaţi   =             Nr. de pacienţi externaţi

din secţiile de chirurgie                          din secţiile cu profil chirurgical

C. Indicatori economico-financiari

1.   Execuţie bugetară                         Cheltuieli bugetare realizate    x 100

fata de bugetul                  =              Total buget cheltuieli aprobat

de cheltuieli aprobat                                 

în care:

- cheltuieli bugetare realizate = plăţi nete realizate în perioada de raportare;

- total buget cheltuieli aprobat = prevederi bugetare aprobate.

2. Structura cheltuielilor pe tipuri de servicii în funcţie de sursele de venit se determină astfel:

Structura cheltuielilor                      Suma prevederilor cheltuielilor

pe tipuri de servicii       =        _____bugetare aferente serviciilor___  x 100

şi în funcţie                                              Suma surselor de venit

de sursele de venit                             ce finanţează aceste cheltuieli

NOTĂ:

Valoarea acestui indicator exprimată în procente se determină ca raport între suma prevederilor cheltuielilor bugetare aferente structurilor:

- servicii de urgenţă - cuprind cheltuieli privind drepturile de personal, medicamente şi materiale sanitare, alte cheltuieli;

- servicii paraclinice (inclusiv imagistică) - cuprind cheltuieli ocazionate de aceste servicii;

- servicii spitalizare continuă - cuprind cheltuieli ocazionate de aceste servicii, inclusiv cheltuielile efectuate în cadrul programelor naţionale de sănătate;

- servicii spitalizare de zi - cuprind cheltuieli ocazionate de aceste servicii, inclusiv cheltuielile efectuate în cadrul programelor naţionale de sănătate;

- servicii din ambulatoriul de specialitate (integrat) al spitalului - cuprind cheltuieli privind drepturile de personal, medicamente şi materiale sanitare şi alte cheltuieli, precum şi contravaloarea serviciilor decontate de casele de asigurări de sănătate pentru activitatea prestată în ambulatoriu (care se raportează distinct de primele categorii de cheltuieli) şi suma surselor de venit din care sunt finanţate aceste cheltuieli.

In fişa de evaluare se trece valoarea indicatorilor per total, iar în anexă se detaliază pe tipurile de servicii mai sus menţionate.

3.   Procentul veniturilor proprii                 Venituri proprii       x 100,

din totalul                                    =           Total venituri spital                                 

veniturilor spitalului                                    

în care:

- venituri proprii = veniturile obţinute de spital, exclusiv cele obţinute în contractul cu casa de asigurări de sănătate, inclusiv subvenţiile de la bugetul local, bugetul de stat, donaţii, sponsorizări, precum şi alte venituri încasate de spital;

- total venituri spital = veniturile obţinute de spital, inclusiv cele obţinute în contractul cu casa de asigurări de sănătate, precum şi subvenţii de la bugetul local, bugetul de stat, donaţii, sponsorizări, precum şi alte venituri încasate de spital.

4.   Procentul cheltuielilor                         Cheltuieli de personal    x 100

de personal din totalul                   =          Total cheltuieli spital         

cheltuielilor spitalului                              

în care:

- cheltuieli de personal - se referă la prevederile bugetare privind cheltuielile de personal, inclusiv cheltuielile aferente rezidenţilor şi personalul aflat în practică asistată/supravegheată conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 12/2008 pentru reglementarea unor măsuri financiare în domeniul sanitar, aprobată prin Legea nr. 148/2008;

- total cheltuieli spital - se referă la prevederile totale bugetare de cheltuieli ale spitalului.

5.   Procentul cheltuielilor                  Cheltuieli cu medicamente    x 100

cu medicamente din totalul        =           Total cheltuieli spital

cheltuielilor spitalului

în care:

-   cheltuieli cu medicamente - se referă la prevederile bugetare privind cheltuielile cu medicamentele;

- total cheltuieli spital - se referă la prevederile bugetare totale de cheltuieli ale spitalului.

6.   Procentul cheltuielilor                            Cheltuieli de capital       x 100

de capital din totalul                    =               Total cheltuieli spital

cheltuielilor spitalului

în care:

- cheltuieli de capital - se referă la prevederile bugetare privind cheltuielile de capital;

- total cheltuieli spital - se referă la prevederile bugetare totale de cheltuieli ale spitalului.

7.   Costul mediu                                          Cheltuieli realizate

pe zi spitalizare                 =                     Nr. om-zile spitalizare

în care:

- cheltuieli realizate = cheltuieli totale efectiv realizate.

D. Indicatori de calitate

1.   Rata mortalităţii                =                Decese în spital        x 100

       intraspitaliceşti                                     Bolnavi ieşiţi

în care:

- decese în spital - se referă la toţi decedaţii în spital, indiferent de timpul scurs de la internare şi până la deces.

2.   Rata infecţiilor                   Nr. de bolnavi cu infecţii nosocomiale  x 100                                                               

nosocomiale                =                            Bolnavi externaţi

Se calculează pe total spital şi pe fiecare secţie.

3.  Indicele de concordanţă a diagnosticului de la internare şi cu diagnosticul la externare:

    

Indicele de concordantă             =             Nr. Diagnostice concordante  x 100,

                                                                         Nr. de pacienţi externaţi

în care:

- numărătorul formulei se referă la numărul de cazuri pentru care codul diagnosticului la internare concordă cu codul diagnosticului principal la externare, dacă ambele se găsesc ambele situate în aceeaşi grupă de coduri de la începutul fiecărei clase de boli.

Exemplu: A00-A09: B15-B19; D50-D53; E65-E68 etc.

In legătură cu codurile care exprimă suspiciune de boală, screening, contact de boală, leziunea unui organ, unei articulaţii etc, care se confirmă prin diagnosticul principal la externare, sunt concordante.

Concordanţa statistică şi informatică nu trebuie să fie confundate cu concordanţa medicală.

Exemplu: Sunt afecţiuni, cum ar fi nefrita interstiţială acută/cronică cu cod N12 la internare, care la externare poate pleca cu un diagnostic principal de la alte clase: A, B; C; D; M; T, nefrita devenind la externare diagnostic secundar şi, în acest caz, totul este concordant.

Explicaţia: clasificarea este alcătuită pe mai multe axe şi raportul dintre ele este stabilit de regulile de codificare. DRG-ul introduce axele de diagnostic (etiologic, organ, histologic etc.) într-o categorie majoră de diagnostic, după organul lezat, dar nu afectează regulile de codificare.

Ca urmare: toate rezultatele statistico-informatice neconcordante se retrimit la spitale pentru ca medicul şef de secţie, pe baza foii de observaţie şi în prezenţa medicilor curanţi, să stabilească dacă din punct de vedere medical, deşi sunt coduri şi grupe diferite, există concordanţă. Medicul şef de secţie va nota pe propria răspundere acest lucru.

NOTĂ:

- în anexă, lit. A. „Indicatori de management al resurselor umane", la pct. 1, 2 şi 3 nu se vor lua în calcul rezidenţii, personalul aflat în practică asistată/supravegheată conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 12/2008, aprobată prin Legea nr. 148/2008;

- următoarele structuri medicale oferă servicii medicale ambulatorii: cabinet stomatologie urgenţă, cabinet de asistentă socială, cabinet medical şcolar, si nu se iau în calcul la determinarea indicatorului A.4.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1490/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1490 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1490/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu