Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1392 din 30 octombrie 2008

pentru aprobarea reglementarii tehnice „Procedura privind controlul de stat la producerea si livrarea betonului", indicativ PCC 022/2008

ACT EMIS DE: MINISTERUL DEZVOLTARII, LUCRARILOR PUBLICE SI LOCUINTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 816 din 5 decembrie 2008



Având în vedere condiţiile seismice severe specifice teritoriului României, care impun luarea de măsuri deosebite pentru realizarea de construcţii de calitate în scopul asigurării securităţii vieţii, bunurilor materiale şi protecţiei mediului,

în conformitate cu dispoziţiile art. 5, 9, 10 coroborat cu art. 37 şi art. 38 alin. 2, precum şi art. 14 coroborat cu art. 30 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare,

în baza prevederilor art. 4 alin. (1) pct. 22, 25 şi 26 din Hotărârea Guvernului nr. 361/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, cu modificările şi completările ulterioare,

ţinând seama de prevederile art. 5 şi 9 din Regulamentul privind controlul de stat al calităţii în construcţii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 272/1994,

potrivit dispoziţiilor art. 5 pct. 1 şi pct. 7-9 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobat prin Decizia primului-ministru nr. 164/2008,

în temeiul art. 10 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 361/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 1 alin. (3) din Decizia primului-ministru nr. 190/2007 privind organizarea şi funcţionarea Cancelariei Primului-Ministru,

ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor şi şeful Cancelariei Primului-Ministru emit următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă reglementarea tehnică „Procedură privind controlul de stat la producerea şi livrarea betonului", indicativ PCC 022/2008, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Controlul de stat la producerea şi livrarea betonului se asigură de către Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C, pe baza procedurii prevăzute la art. 1, prin controale periodice şi, după caz, excepţionale.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării.

Ministrul dezvoltam, lucrărilor publice şi locuinţelor,

Laszlo Borbely

Şeful Cancelariei Primului-Ministru,

Marian Marius Dorin

ANEXA

PROCEDURĂ

privind controlul de stat la producerea si livrarea betonului, indicativ PCC 022/2008

1.  Scop

Realizarea controlului de stat al calităţii în construcţii la operatorii economici deţinători de staţii de betoane, după o procedură unitară pentru aplicarea prevederilor legale în domeniul calităţii construcţiilor.

2.  Domeniul de aplicare

Procedura se aplică în exercitarea controlului de stat de către Inspectoratul de Stat în Construcţii, denumit în continuare I.S.C, prin reprezentanţii săi, la operatorii economici deţinători de staţii de betoane.

3.  Cadrul legal

La baza prevederilor cuprinse în prezenta procedură au stat următoarele acte normative:

• Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare:

• Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformităţii produselor, republicată;

• Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

• Regulamentul privind controlul de stat al calităţii în construcţii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 272/1994;

• Hotărârea Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piaţă a produselor pentru construcţii, republicată;

• Hotărârea Guvernului nr. 766/1997 pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare;

• Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobat prin Decizia primului-ministru nr. 164/2008;

• Regulamentul privind atestarea conformităţii produselor pentru construcţii, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.558/2004, cu modificările şi completările ulterioare;

• Normativ pentru producerea betonului şi executarea lucrărilor din beton, beton armat şi beton precomprimat - Partea 1: Producerea betonului, indicativ NE 012/1-2007, aprobat prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor nr. 577/2008;

• Standardul SR EN 206-1:2002 „Beton. Partea 1: Specificaţie, performanţă, producţie şi conformitate", cu amendamentele SR EN 206-1: 2002/A1: 2005 şi SR EN 206-1: 2002/A2: 2005 şi erata SR EN 206-1: 2002/C91: 2008;

• Standardul SR 13510: 2006 „Beton. Partea 1: Specificaţie, performanţă, producţie şi conformitate. Document naţional de aplicare a SR EN 206-1: 2002", cu erata SR 13510: 2006/C91: 2008;

• Cod de practică pentru producerea betonului, indicativ CP 012/1-2007, prevăzut de Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor nr. 577/2008 şi publicat în Buletinul Standardizării, editat de Asociaţia de Standardizare din România, şi în Buletinul Construcţiilor, editat de Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti;

• Standardul SR EN ISO/CEI 17025: 2005 „Cerinţe generale pentru competenţa laboratoarelor de încercări şi etalonări".

4. Definiţii

4.1. Definiţii

In contextul prezentei proceduri, termenii, prescurtările şi simbolurile utilizate cu referire la beton (specificaţie, performanţă, producţie şi conformitate) sunt cele definite la pct. 3 din Codul de practică pentru producerea betonului, indicativ CP 012/1-2007, denumit în continuare Cod.

In contextul prezentei proceduri, termenii, prescurtările şi simbolurile utilizate cu referire la activitatea de control de stat sunt definiţi după cum urmează:

4.1.1. Control de stat - verificare periodică sau excepţională la operatorii economici care produc beton, în scopul verificării respectării reglementărilor legale şi tehnice în vigoare privind:

a) cerinţele generale privind funcţionarea staţiei de betoane;

b) calitatea materialelor componente utilizate în producţia de betoane;

c) conformitatea cu reglementările în vigoare ale echipamentelor şi instalaţiilor de depozitare, manipulare, producţie şi transport;

d) evaluarea conformităţii betonului proiectat în vederea atingerii cerinţelor de clasă şi durabilitate;

e) realizarea controlului procesului de producţie şi al proprietăţilor betonului, inclusiv ocuparea postului de responsabil cu controlul producţiei;

f) realizarea controlului de conformitate a betonului;

g) livrarea betonului;

h) laboratorul de analize şi încercări care asigură verificarea calităţii materialelor componente şi a betonului;

i) sistemul de management al calităţii privind producerea şi livrarea betonului.

4.1.2. Controlul de stat se efectuează sub formă de:

1. control periodic, care are drept scop verificarea respectării condiţiilor prevăzute de reglementările legale şi tehnice în domeniile enunţate la pct. 4.1.1, astfel:

a) anual - pentru staţiile de betoane care deţin certificatul de conformitate a controlului producţiei, în conformitate cu prevederile Codului;

b) trimestrial - pentru staţiile care nu au obţinut certificatul de conformitate a controlului producţiei, în conformitate cu prevederile Codului, sau acesta a fost retras de organismul de certificare;

2. control excepţional, care se efectuează:

a)  în cazul modificării condiţiilor de producţie (locaţie, echipamente, dotări), la solicitarea operatorului economic deţinător al staţiei de betoane;

b)   ca urmare a unor sesizări fundamentate privind producerea şi/sau livrarea de betoane neconforme;

c) la reluarea procesului de producţie după o întrerupere de cel puţin 6 luni.

4.1.3.   Reprezentant I.S.C. - reprezentantul legal al Inspectoratului de Stat în Construcţii în teritoriu.

5. Responsabilităţi

5.1.  Reprezentanţii I.S.C. au următoarele responsabilităţi:

a) planifică controalele periodice la staţiile de betoane;

b) efectuează controalele periodice şi excepţionale la staţiile de betoane, în conformitate cu prevederile prezentei proceduri şi ale legislaţiei în vigoare;

c)  întocmesc procesul-verbal de control, cu menţionarea eventualelor neconformităţi, cu precizarea termenelor de soluţionare, convenite de comun acord cu operatorul economic deţinător al staţiei de betoane;

d) aplică sancţiuni în conformitate cu prevederile legale;

e)  verifică la termenele scadente ducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse;

f) întocmesc informări interne asupra stării de funcţionare a staţiilor de betoane.

5.2. Staţiile de betoane

Responsabilităţile care revin operatorilor economici deţinători de staţii de betoane sunt următoarele:

a) să permită accesul în vederea efectuării controlului de stat, în conformitate cu prevederile prezentei proceduri şi ale legislaţiei în vigoare;

b) să desemneze o persoană din partea societăţii care să participe la efectuarea controlului împreună cu reprezentanţii I.S.C;

c) să pună la dispoziţia reprezentanţilor I.S.C. documentele şi informaţiile necesare efectuării controlului, în conformitate cu prevederile prezentei proceduri şi ale legislaţiei în vigoare;

d)  să stabilească şi să aplice măsurile corective pentru soluţionarea neconformităţilor precizate în procesul-verbal de control, forma finală rezultată după rezolvarea eventualelor contestaţii;

e)  să comunice reprezentantului I.S.C, cu cel puţin 5 zile înainte de reluarea procesului de producţie, modificările constructive, tehnologice sau de altă natură aduse condiţiilor de producţie;

f) să anunţe în maximum 5 zile I.S.C. în cazul retragerii certificatului de conformitate a controlului producţiei de către organismul de certificare.

6. Procedura de control

6.1. Efectuarea controlului

6.1.1.  La prezentarea în societate, reprezentantul I.S.C. se va legitima cu legitimaţia de control.

6.1.2.  Controlul periodic va fi anunţat în scris operatorului economic deţinător al staţiei de betoane, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de efectuarea acestuia.

6.1.3. Controlul se va face de către reprezentantul I.S.C, în prezenţa persoanei desemnate din partea staţiei pentru a participa la control.

6.1.4.  Controlul va consta în verificări pe teren, verificarea documentelor şi înregistrărilor care demonstrează şi susţin respectarea cerinţelor prevăzute de lege şi reglementările tehnice în vigoare privind producerea şi livrarea betonului şi controlul producţiei de beton.

6.1.5.  Controlul va avea în vedere verificarea cerinţelor definite la pct. 6.2 din prezenta procedură.

1.  Controlul periodic implică verificarea următoarelor:

a)  documentele prevăzute de legislaţia în vigoare privind funcţionarea staţiei de betoane, în conformitate cu prevederile pct. 3 din prezenta procedură;

b)  existenţa şi respectarea procedurilor de producţie, cu precizarea că pentru staţiile care au obţinut certificatul de conformitate a controlului producţiei, în conformitate cu prevederile Codului, se verifică doar existenţa procedurilor de producţie;

c)   planul de eşantionare şi încercări, cu respectarea frecvenţei prelevărilor şi încercărilor reglementate prin Cod;

d)  înregistrarea datelor conform prevederilor pct. 9.3 şi tabelului 20 din Cod;

e)  respectarea cerinţelor privind verificarea sau etalonarea, inspecţia şi întreţinerea echipamentului de producţie şi livrare şi, respectiv, a echipamentelor de măsurare şi încercări;

f) respectarea cerinţelor minime reglementate privind avizul de însoţire a mărfii sau bonul de livrare şi declaraţia de conformitate.

2. Controlul excepţional implică verificarea parţială sau totală a respectării condiţiilor reglementate pentru producerea şi livrarea betonului şi controlul producţiei, în funcţie de specificul situaţiei care a determinat efectuarea controlului excepţional.

In cazul controalelor excepţionale generate de sesizări, reprezentantul I.S.C. va prezenta operatorului economic deţinător al staţiei de betoane, înainte de începerea controlului, sesizarea/reclamaţia respectivă.

6.2. Cerinţele controlului

6.2.1. Cerinţe generale privind funcţionarea staţiei de betoane:

a) existenţa autorizaţiei de construire;

b) existenţa unei scheme de organizare, aprobată în conformitate cu prevederile legale - alocarea atribuţiilor, responsabilităţilor şi competenţelor pentru personalul implicat în conducerea, producerea şi livrarea betonului şi controlul procesului de producţie;

c) dotarea cu echipamente de producţie, mijloace de măsurare şi control necesare;

d) existenţa nomenclatorului de betoane produse de staţia de betoane;

e) existenţa certificatului de conformitate a controlului producţiei, dacă este cazul;

f) existenţa unui laborator propriu de încercări şi/sau a unui contract cu un laborator de încercări pentru asigurarea efectuării verificărilor şi încercărilor specifice:

- producerii betonului proiectat şi/sau cu compoziţie prescrisă;

- controlului procesului de producţie;

- conformităţii betonului proiectat şi/sau cu compoziţie prescrisă.

6.2.2. Cerinţe de control privind materialele componente:

a)  recepţia calitativă a materialelor componente; existenţa documentelor care atestă calitatea materialelor, în conformitate cu reglementările tehnice şi prevederile legale în vigoare;

b)   conformitatea spaţiilor de depozitare cu cerinţele reglementate specifice fiecărui material;

c)   existenţa posibilităţilor de manipulare a materialelor componente, astfel încât să nu se producă amestecarea sau alterarea acestora;

d)   existenţa utilităţilor necesare întreţinerii spaţiilor de depozitare la parametrii funcţionali conformi cu cerinţele furnizorilor de materiale;

e)   existenţa documentelor şi înregistrărilor care atestă realizarea tipului, frecvenţei inspecţiilor şi încercărilor asupra materialelor componente prevăzute în tabelul 22 din Cod.

6.2.3. Cerinţe de control privind echipamentele de depozitare, sortare, dozare, cântărire, manipulare, producţie şi transport:

a)  asigurarea şi menţinerea toleranţelor echipamentului de dozare potrivit prevederilor pct. 9.7 din Cod;

b)   conformitatea exactităţii echipamentului de cântărire potrivit prevederilor pct. 9.6.2.2 din Cod;

c)   existenţa documentelor care dovedesc verificarea metrologică a echipamentului;

d) asigurarea cerinţelor prevăzute pentru malaxoare potrivit prevederilor pct. 9.6.2.3 din Cod;

e)  existenţa unui plan periodic de verificare şi întreţinere a echipamentului de producţie - cu respectarea cel puţin a frecvenţei minime şi inspecţiilor/încercărilor prevăzute în tabelul 23 din Cod;

f) existenţa înregistrărilor care dovedesc realizarea planului de verificare şi întreţinere a echipamentului.

6.2.4. Cerinţe de control privind proiectarea compoziţiei betonului:

a)  evaluarea conformităţii betonului proiectat în vederea atingerii cerinţelor de clasă şi durabilitate, în conformitate cu prevederile Codului;

b)  existenţa reţetelor de betoane pentru toate tipurile de beton incluse în nomenclatorul declarat al staţiei, elaborate în conformitate cu prevederile Codului;

c)   existenţa înregistrărilor care dovedesc actualizarea reţetelor în funcţie de caracteristicile materialelor componente şi clasele de expunere;

d)  existenţa documentelor şi înregistrărilor care dovedesc realizarea încercărilor iniţiale/preliminare pentru verificarea caracteristicilor betonului proiectat şi/sau cu compoziţie prescrisă, în conformitate cu prevederile pct. 5.2.1, pct. 5.2.5.1, pct. 6.1, pct. 9.5 şi anexei Ala Cod.

6.2.5. Cerinţe de control privind producerea betonului proiectat şi/sau cu compoziţie prescrisă:

- existenţa documentelor şi înregistrărilor care dovedesc realizarea încercărilor iniţiale pentru verificarea caracteristicilor betonului proiectat şi/sau cu compoziţie prescrisă, în conformitate cu prevederile pct. 5.2.1, pct. 6.1, pct. 9.5 şi anexei A la Cod.

6.2.6.  Cerinţe de control privind controlul producţiei şi proprietăţilor betonului:

- existenţa documentelor şi înregistrărilor care dovedesc realizarea controlului producţiei şi al proprietăţilor betonului, incluzând producţia, transportul până la locul de descărcare şi livrare, în conformitate cu prevederile pct. 9.9 şi tabelului 24 din Cod.

6.2.7.  Cerinţe de control privind controlul de conformitate a betonului proiectat şi/sau cu compoziţie prescrisă:

-   existenţa documentelor care dovedesc efectuarea controlului de conformitate a betoanelor produse de staţie, în conformitate cu prevederile pct. 8 din Cod.

6.2.8.  Cerinţe de control privind livrarea betonului proaspăt:

- existenţa documentelor şi înregistrărilor de la utilizatorul betonului pentru producător şi, respectiv, de la producător către utilizator, care dovedesc respectarea prevederilor pct. 7 din Cod.

6.2.9.  Cerinţe de control privind personalul staţiei de betoane:

a)  existenţa unei scheme de organizare şi funcţionare a staţiei de betoane, astfel încât să fie bine definite sarcinile, responsabilităţile şi competenţele personalului implicat în conducerea, producerea şi livrarea, după caz, a betonului şi controlul procesului de producţie a betonului;

b) existenţa responsabilului pentru controlul producţiei, numit prin decizie internă a operatorului economic deţinător al staţiei de betoane, cu respectarea cerinţelor privind calificarea şi experienţa profesională prevăzute în anexa O la Cod;

c)     nominalizarea responsabililor privind verificarea metrologică şi întreţinerea echipamentelor de producţie şi a mijloacelor de măsurare;

d)  existenţa unui plan anual de instruire a personalului implicat în procesul de producţie şi controlul procesului de producţie a betonului;

e) existenţa înregistrărilor care dovedesc realizarea planului anual de instruire.

6.2.10.  Cerinţe de control privind laboratorul de analize şi încercări pentru producţia de beton şi controlul producţiei:

a)   respectarea cerinţelor generale pentru competenţa laboratoarelor de încercări şi etalonări prevăzute de standardul SR EN ISO/CEI 17025: 2005;

b)  respectarea cerinţelor prevăzute în Cod cu privire la eşantionarea şi încercarea probelor de beton proaspăt şi/sau întărit.

6.2.11.  Cerinţe de control privind sistemul de management al calităţii pentru producerea şi livrarea betonului:

a) existenţa unui sistem documentat de control al producţiei, care să răspundă cerinţelor prevăzute la pct. 9 din Cod, în principal:

- manualul de control al producţiei;

- sistemul de proceduri şi instrucţiuni privind: organizarea, managementul producţiei, inspecţii şi încercări, înregistrări, controlul produsului neconform, organizarea, amenajarea şi întreţinerea spaţiilor de depozitare şi producţie, livrarea şi transportul produselor, instruirea personalului;

b) disponibilitatea documentelor sistemului la persoanele cu responsabilităţi şi competenţe în aplicarea acestora;

c)   existenţa înregistrărilor care dovedesc funcţionarea sistemului;

d) obiecţii ale operatorului economic deţinător al staţiei de betoane.

7. Dispoziţii finale

7.1.  In baza constatărilor făcute la faţa locului, a analizei documentelor şi înregistrărilor prezentate, inspectorul de specialitate întocmeşte un proces-verbal de control care va cuprinde:

a) date generale;

b)   constatări în teren, cu menţionarea observaţiilor şi neconformităţilor cu privire la nerespectarea prevederilor legislaţiei şi reglementarilor tehnice în vigoare;

c) termene pentru remedierea neconformităţilor constatate.

7.2.   Procesul-verbal de control se încheie având ca semnatari reprezentanţii operatorului economic deţinător al staţiei de betoane şi reprezentanţii I.S.C. In cazul în care reprezentanţii operatorului economic nu sunt de acord cu neconformităţile semnalate în procesul-verbal de control, aceştia pot depune o contestaţie la inspectoratul teritorial în construcţii pe raza căruia funcţionează staţia de betoane, în termen de 5 zile lucrătoare. In cazul în care nu sunt necesare teste suplimentare de laborator, răspunsul la contestaţie va fi dat în maximum 10 zile lucrătoare de la primirea acesteia.

7.3.   Conducerea staţiei de betoane are obligaţia să informeze în scris reprezentantul I.S.C. în teritoriu asupra modului de ducere la îndeplinire a măsurilor dispuse prin procesele-verbale de control la termenele scadente.

7.4. In cazul în care neconformităţile constatate privind:

a) conformitatea betonului produs cu proprietăţile specificate;

b)   realizarea controlului procedurilor de producţie şi al proprietăţilor betonului nu sunt soluţionate la termenele stabilite prin procesele-verbale de control, reprezentantul I.S.C. va dispune oprirea temporară a funcţionării staţiei până la stingerea completă a neconformităţilor.

7.5.  Reluarea procesului de producţie se va face ca urmare a unui control excepţional efectuat de reprezentantul I.S.C, la solicitarea conducerii staţiei de betoane, care va constata corectarea completă a neconformităţilor şi implementarea măsurilor necesare eliminării cauzelor neconformităţilor constatate.

7.6.  Incălcarea de către operatorul economic deţinător al staţiei de betoane a reglementărilor tehnice privind producerea şi livrarea betonului, organizarea necorespunzătoare şi/sau neaplicarea unui sistem propriu de conducere şi de asigurare a calităţii pentru producerea şi livrarea betonului, precum şi interzicerea sau obstrucţionarea efectuării controlului de stat se sancţionează în conformitate cu prevederile art. 33 pct. II lit. d), ale art. 33 pct. III lit. b) şi h) şi ale art. 33 pct. V lit. f) din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1392/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1392 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1392/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu