Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 136 din 26 martie 2004

pentru aprobarea Precizarilor privind aplicarea unor prevederi ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2003

ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 298 din  5 aprilie 2004


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile art. 17 din Hotararea Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 19 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2003 privind alocatia familiala complementara si alocatia de sustinere pentru familia monoparentala, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.539/2003,

    ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    In aplicarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2003 privind alocatia familiala complementara si alocatia de sustinere pentru familia monoparentala, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.539/2003, se aproba precizarile prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directia generala politici asistenta sociala si directiile pentru dialog, familie si solidaritate sociala judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

                             Ministrul muncii,
                    solidaritatii sociale si familiei,
                               Elena Dumitru

    ANEXA 1

                                 PRECIZARI
privind aplicarea unor prevederi ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2003

    Prezentele precizari au drept scop clarificarea unor aspecte in aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2003 privind alocatia familiala complementara si alocatia de sustinere pentru familia monoparentala, aprobata cu modificari prin Legea nr. 41/2004, denumita in continuare ordonanta.
    Prezentele precizari se refera la modul de solutionare a unor situatii deosebite aparute in acordarea celor doua alocatii prevazute de ordonanta, dupa cum urmeaza:

    I. Cu privire la unele conditii de acordare a alocatiilor
    1. In aplicarea prevederilor art. 1 din ordonanta pot beneficia de alocatia familiala complementara numai familiile care indeplinesc conditia de a locui impreuna atat sotul si sotia, cat si copiii pentru care se solicita acest drept si se afla in intretinerea acestora.
    In perioada in care unul dintre soti este detasat pe perioada determinata, in interes de serviciu ori satisface serviciul militar obligatoriu, conditia de a locui impreuna se considera indeplinita.
    2. In sensul art. 5 din ordonanta, pentru familia monoparentala conditia obligatorie pentru a beneficia de alocatia de sustinere este ca persoana singura, definita la art. 6 din ordonanta, sa locuiasca impreuna cu copiii in varsta de pana la 18 ani aflati in intretinerea sa si pentru care se solicita acest drept.
    3. In situatia in care copiii in varsta de pana la 18 ani urmeaza o forma de invatamant in alta localitate decat cea de domiciliu sau de resedinta, conditia de a locui impreuna se considera indeplinita si pe aceasta perioada, daca se prezinta dovada ca sunt in intretinerea familiei ori a persoanei singure.

    II. Cu privire la completarea cererii si a anchetei sociale, precum si la stabilirea veniturilor
    1. In cererea de acordare a alocatiilor vor fi trecuti toti copiii familiei, indiferent daca urmeaza sau nu urmeaza o forma de invatamant organizata potrivit legii, precum si cei care au depasit varsta de 18 ani, cu conditia sa locuiasca impreuna.
    Acestia vor fi luati in considerare atat la stabilirea venitului total net lunar realizat de familie, cat si la stabilirea venitului net lunar pe membru de familie.
    2. In formularul de cerere prevazut in anexa nr. 1 la Normele metodologice de aplicare a ordonantei, la cap. III pct. 2 "Alte surse de venit" lit. b) "Alte venituri" vor fi trecute si urmatoarele sume:
    - contravaloarea tichetelor de masa acordate in baza Legii nr. 142/1998;
    - alocatia lunara de hrana prevazuta de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protectia speciala si incadrarea in munca a persoanelor cu handicap, aprobata cu modificari prin Legea nr. 519/2002, cu modificarile ulterioare;
    - indemnizatia lunara de hrana prevazuta de Legea nr. 584/2002 privind masurile de prevenire a raspandirii maladiei SIDA in Romania si de protectie a persoanelor infectate cu HIV sau bolnave de SIDA;
    - orice alte creante legale care nu sunt prevazute la pct. 1 din cap. III si care nu sunt exceptate prin lege de a fi luate in calcul la stabilirea altor drepturi si obligatii.
    La stabilirea venitului total net lunar al familiei nu se ia in calcul contravaloarea mesei la cantina sociala, acordata in temeiul Legii nr. 208/1997 privind cantinele de ajutor social.
    3. In sensul art. 10 din Normele metodologice de aplicare a ordonantei, in categoria "alte persoane" care locuiesc cu familia solicitanta de alocatie familiala complementara sau de alocatie de sustinere pentru familia monoparentala se pot regasi atat persoane aflate in relatie de rudenie cu familia, cat si persoane care nu au relatie de rudenie cu familia, ca de exemplu concubinii, chiriasii etc.
    Veniturile realizate de aceste persoane nu se iau in calcul la stabilirea venitului total net lunar al familiei solicitante.
    In cazul in care una dintre aceste persoane are "obligatii legale de intretinere" fata de unul dintre membrii familiei solicitante, stabilite prin lege sau prin hotarare judecatoreasca, aceste sume vor fi luate in considerare la stabilirea venitului total net lunar al familiei si vor fi declarate in cererea prevazuta in anexa nr. 1 la Normele metodologice de aplicare a ordonantei, la cap. III pct. 2 lit. b).
    4. Ancheta sociala prevazuta in anexa nr. 2 la Normele metodologice de aplicare a ordonantei reprezinta un model care a fost conceput in vederea obtinerii informatiilor complete necesare atat pentru verificarea celor declarate in cerere, cat si pentru prevenirea eventualelor fraude.
    Pentru stabilirea drepturilor la alocatia familiala complementara sau la alocatia de sustinere pentru familia monoparentala vor fi luate in considerare numai informatiile din ancheta sociala, care atesta indeplinirea conditiilor de eligibilitate prevazute de ordonanta.

    III. Cu privire la frecventarea cursurilor de catre copiii de varsta scolara
    Se considera "forma de invatamant organizata potrivit legii" atat invatamantul de stat, cat si invatamantul particular, cursuri de zi, serale sau la distanta, prevazute de Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

    IV. Cu privire la stabilirea drepturilor la alocatia familiala complementara sau la alocatia de sustinere pentru familia monoparentala
    In cazul familiilor solicitante de alocatie familiala complementara sau de alocatie de sustinere pentru familia monoparentala, care au mai multi copii in varsta de pana la 18 ani, dintre care numai unii urmeaza o forma de invatamant organizata potrivit legii, cuantumul alocatiei se stabileste in raport cu numarul copiilor prescolari si al celor de varsta scolara, pentru care se face dovada frecventarii cursurilor scolare.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 136/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 136 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1492 2020
    Vreau să apreciez împrumuturile Karin Sabine pentru mine un împrumut de 40.000 EUR. dacă aveți nevoie de un împrumut urgent, evitați să fiți înșelați de creditori falși și aplicați prin firma de împrumut real prin e-mail sabinhelps@gmail.com whatsapp +79267494861 ..
ANONIM a comentat Ordin 1492 2020
    Căutați o afacere, o companie sau un împrumut personal? Oferim toate tipurile de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Decizia 1 2020
    Căutați un împrumut de afaceri, companie sau personal? Oferim tot felul de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail cu detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Hotărârea 965 2002
    BUNA ZIUA, VA ROG SA IMI TRIMITETI SI MIE ANEXELE LA HG NR. 965/2002 LA ADRESA DE E-MAIL avocat.elenagrecu@yahoo.com Multumesc anticpat!
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
ANONIM a comentat Hotărârea 559 1990
    Din păcate această hotărâre prevede incadrarea în grupe indiferent de activitatea desfășurată a celor care lucrează în industria chimică( directori, contabili, economiști) fără deosebire adică un operator chimist este încadrat în grupă la fel ca și directorul. Ținînd cont de anul ”hotărârii” în care revoluția încă se mișca prin intreprinderi este de înțeles..oarecum.
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu