ORDIN Nr. 1346
din 21 iunie 2006
pentru aprobarea componentei
nominale si a Regulamentului de organizare si functionare ale Comitetului
interministerial pentru monitorizarea serviciilor comunitare de utilitati
publice
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 582 din 5 iulie 2006
Având în vedere prevederile art. 4 alin. (3) din
Hotărârea Guvernului nr. 246/2006 pentru aprobarea Strategiei naţionale privind
accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilităţi publice,
în temeiul art. 9 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări şi completări ulterioare
prin Legea nr. 604/2003, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul administraţiei şi internelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă componenţa nominală a Comitetului
interministerial pentru monitorizarea serviciilor comunitare de utilităţi
publice, prevăzută în anexa nr.1.
Art. 2. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi
funcţionare a Comitetului interministerial pentru monitorizarea serviciilor comunitare de utilităţi publice, prevăzut
în anexa nr. 2.
Art. 3. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
ANEXA Nr. 1
COMPONENŢA NOMINALĂ
a Comitetului interministerial pentru monitorizarea
serviciilor comunitare de utilităţi publice
(Comitet de monitorizare)
Nr. crt.
|
Denumirea instituţiei
|
Funcţia în instituţie
a reprezentantului în
Comitetul de monitorizare
|
Calitatea şi numele
reprezentantului în Comitetul de
monitorizare
|
1.
|
Ministerul Administraţiei şi Internelor
|
secretar de stat
|
preşedinte
Mircea Nicu Toader
|
2.
|
Ministerul Finanţelor Publice
|
secretar de stat
|
membru
Doina-Elena Dascălu
|
3.
|
Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor
|
secretar de stat
|
membru
Attila Korodi
|
4.
|
Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului
|
secretar de stat
|
membru
Ioan Andreica
|
5.
|
Ministerul Integrării Europene
|
secretar de stat
|
membru
Adrian Ciocănea
|
6.
|
Ministerul Economiei şi Comerţului
|
secretar de stat
|
membru
Darius Mesca
|
7.
|
Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale
|
secretar de stat
|
membru
Dănut Apetrei
|
8.
|
Ministerul Sănătăţii Publice
|
secretar de stat
|
membru
Ervin Zoltan Szekely
|
9.
|
Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile de
Gospodărie Comunală
|
preşedinte
|
membru
Jeanina Preda
|
ANEXA Nr. 2
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comitetului interministerial pentru
monitorizarea serviciilor comunitare de utilităţi publice
CAPITOLUL I
Cadrul legislativ
Art. 1. - Comitetul interministerial pentru
monitorizarea serviciilor comunitare de utilităţi publice, denumit în
continuare Comitet de monitorizare, funcţionează pe lângă Secretariatul pentru comunităţile locale din
cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, ca organism consultativ, fără
personalitate juridică.
CAPITOLUL II
Obiective
Art. 2. - Comitetul de monitorizare îşi exercită
atribuţiile în limitele competenţelor stabilite prin Hotărârea Guvernului nr.
246/2006 pentru aprobarea Strategiei naţionale privind accelerarea dezvoltării
serviciilor comunitare de utilităţi publice.
Art. 3. - Comitetul de monitorizare asigură cadrul
instituţional de cooperare şi coordonare între instituţiile şi organismele cu
responsabilităţi în dezvoltarea serviciilor comunitare de utilităţi publice şi
a infrastructurii aferente, în scopul corelării şi accelerării acţiunilor şi
politicilor publice necesare implementării aquisului comunitar şi atingerii
conformităţii cu obiectivele asumate de România prin semnarea Tratatului de
aderare la Uniunea Europeană.
Art. 4. - Comitetul de monitorizare are ca atribuţie
principală monitorizarea şi evaluarea implementării Strategiei naţionale şi a
strategiilor locale privind accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de
utilităţi publice, precum şi prioritizarea proiectelor, identificarea surselor
de finanţare şi planificarea fondurilor de investiţii în vederea realizării
obiectivelor de investiţii publice de interes local specifice infrastructurii
tehnico-edilitare aferente serviciilor comunitare de investiţii, în
conformitate cu regulamentele semnate de România prin Tratatul de aderare la
Uniunea Europeană, ratificat prin Legea nr. 157/2005.
Art. 5. - Comitetul de monitorizare analizează
rapoartele asupra activităţii desfăşurate de Unitatea centrală pentru
monitorizarea serviciilor comunitare de utilităţi publice şi de autorităţile
administraţiei publice locale - comunale, orăşeneşti, municipale şi judeţene -
şi adoptă măsuri, politici şi recomandări pentru:
a) accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de
utilităţi publice;
b) respectarea angajamentelor asumate de România prin semnarea Tratatului de aderare la Uniunea Europeană;
c) atingerea conformităţii cu prevederile legislaţiei
Uniunii Europene aplicabile serviciilor comunitare de utilităţi publice şi cu
standardele privind calitatea acestora;
d) creşterea capacităţii de elaborare, promovare şi
finanţare a proiectelor de investiţii publice de interes local aferente
infrastructurii tehnico-edilitare a unităţilor administrativ-teritoriale;
e) creşterea capacităţii de absorbţie a resurselor
financiare alocate din fonduri comunitare şi de atragere a fondurilor de
investiţii.
CAPITOLUL III
Organizare
Art. 6. - In conformitate cu prevederile art. 4 alin.
(2) din Hotărârea Guvernului nr. 246/2006, Comitetul de monitorizare este
format din reprezentanţi la nivel de secretar de stat ai Ministerului
Administraţiei şi Internelor, Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor,
Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, Ministerului
Economiei şi Comerţului, Ministerului Integrării Europene, Ministerului
Sănătăţii Publice, Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale,
Ministerului Finanţelor Publice şi din preşedintele Autorităţii Naţionale de
Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală.
Art. 7. - Comitetul de monitorizare este condus de secretarul de stat pentru comunităţi locale din cadrul
Ministerului Administraţiei şi Internelor, în calitate de preşedinte.
Art. 8. - Secretariatul tehnic al Comitetului de
monitorizare este asigurat de Unitatea centrală pentru monitorizarea
serviciilor comunitare de utilităţi publice din cadrul Direcţiei generale
servicii de interes general şi parteneriat cu asociaţiile aleşilor locali.
CAPITOLUL IV
Funcţionare
Art. 9. - Comitetul de monitorizare se întruneşte
trimestrial sau ori de câte ori este necesar, la iniţiativa preşedintelui.
Art. 10. - Comitetul de monitorizare se consideră legal
întrunit dacă se asigură prezenţa a minimum două treimi din numărul membrilor.
Art. 11. - Convocarea şedinţelor Comitetului de
monitorizare se face în scris, cu minimum 10 zile înainte de data şedinţei,
prin grija secretariatului tehnic, care va transmite fiecărui membru invitaţia
de participare, ordinea de zi a şedinţei şi, dacă este cazul, rapoartele
aferente punctelor de pe ordinea de zi.
Art. 12. - Comitetul de
monitorizare adoptă decizii prin vot deschis, cu majoritatea simplă a membrilor
prezenţi. In cazul unui număr egal de voturi, votul preşedintelui este
hotărâtor.
Art. 13. - Dezbaterile şi deciziile din cadrul
reuniunilor se consemnează într-un registru de procese-verbale, fiecare
proces-verbal fiind semnat de membrii Comitetului de monitorizare prezenţi la
şedinţă. Registrul de procese-verbale se păstrează la secretariatul tehnic al
Comitetului de monitorizare.
Art. 14. - Deciziile Comitetului de monitorizare cuprind propuneri de măsuri şi acţiuni, care se înaintează
conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor.
Art. 15. - In cazul în care membrii Comitetului de
monitorizare sunt în imposibilitatea de a participa la şedinţe, reprezentarea
se va face la nivel de director general sau director, după caz, împuternicit în
scris de secretarul de stat membru al Comitetului de monitorizare.
Art. 16. - La şedinţele Comitetului de monitorizare pot
participa, în calitate de invitaţi, specialişti din cadrul ministerelor, al
altor instituţii publice şi organizaţii neguvernamentale cu activităţi din
sfera serviciilor comunitare de utilităţi publice, în funcţie de tematica
abordată.
Art. 17. - Secretariatul tehnic al Comitetului de
monitorizare este compus din 2 membri desemnaţi din
cadrul Unităţii centrale pentru monitorizarea serviciilor comunitare de
utilităţi publice.
Art. 18. - Secretariatul tehnic este condus de şeful
Unităţii centrale pentru monitorizarea serviciilor comunitare de utilităţi
publice şi are următoarele atribuţii:
a) convoacă şedinţele Comitetului de monitorizare;
b) întocmeşte procesele-verbale ale şedinţelor;
c) întocmeşte ordinea de zi şi documentaţia aferentă
acesteia;
d) înregistrează în registrul de intrări-ieşiri
primirea şi expedierea corespondenţei Comitetului de monitorizare;
e) alte sarcini încredinţate de conducerea Unităţii
centrale pentru monitorizarea serviciilor comunitare de utilităţi publice.
Art. 19. - In perioada dintre două şedinţe
secretariatul tehnic asigură legătura dintre membrii Comitetului de
monitorizare, schimburile de informaţii şi transmiterea documentelor necesare
pentru îndeplinirea obiectivelor propuse, precum şi convocarea reuniunilor.