Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 134 din 26 martie 2009

pentru modificarea si completarea Regulamentului privind continutul si modul de întocmire a documentatiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciara, aprobat prin Ordinul directorului general al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara nr. 634/2006

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 245 din 13 aprilie 2009



Având în vedere prevederile art. 4 lit. a) şi c) şi ale art. 59 din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată,

în temeiul art. 3 alin. (8) din Legea nr. 7/1996, republicată, coroborat cu art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.210/2004 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, republicată,

directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară emite prezentul ordin.

Art. I. - Regulamentul privind conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 634/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.048 din 29 decembrie 2006, se modifică şi se completează după cum urmează:

1.   După articolul 1 se introduce un nou articol, articolul V, cu următorul cuprins:

„Art. 11. - Definiţii:

planul cadastral de carte funciară este un document tehnic, întocmit în sistemul de coordonate stereografic 1970, care conţine limitele imobilelor şi ale construcţiilor permanente înscrise în cartea funciară, numărul cadastral şi se realizează pentru fiecare unitate administrativ-teritorială;

- extrasul de plan cadastral de carte funciară este secţiunea din planul cadastral de carte funciară, cu reprezentarea imobilului şi a imobilelor vecine cu acesta, dimensiunile tuturor laturilor imobilului şi menţiunea datei ultimei actualizări a bazei de date grafice cu privire la imobilul în cauză.

Extrasul de plan cadastral de carte funciară se va elibera în format analogic, la o scară convenabilă, având ca suport ortofotoplanul, pe care se vor reprezenta prin suprapunere imobilul în cauză, precum şi cele vecine, dacă acestea există în baza de date.

Extrasul de plan cadastral de carte funciară se va elibera în mod obligatoriu de către toate oficiile teritoriale unde este implementată aplicaţia e-terra şi opţional de oficiile teritoriale care au baze de date şi aplicaţii informatice care le permit acest lucru;

- procesul-verbal de vecinătate este actul de constatare încheiat între proprietarii imobilelor învecinate, întocmit de o persoană autorizată, prin care se exprimă acordul cu privire la identificarea corectă a limitelor comune recunoscute de către aceştia, în cazul în care există limite fizice;

- persoana autorizată să execute lucrări de cadastru este persoana care realizează o activitate de interes public, împuternicită să constate situaţia existentă la teren.

- documentaţia cadastrală constituie actul de constatare a situaţiei reale din teren, potrivit art. 258 alin. (8) din Codul fiscal."

2.  La articolul 13, litera g) se abrogă.

3. Articolul 25 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 25. - (1) Dacă suprafaţa din măsurători este diferită de suprafaţa înscrisă în cartea funciară, suprafaţa din cartea funciară se va modifica în baza documentaţiei cadastrale de actualizare a suprafeţei. In cartea funciară se va înscrie suprafaţa rezultată din măsurători, în condiţiile prezentului articol.

(2) Pentru imobilele înscrise în cartea funciară:

a)   dacă   suprafaţa   determinată   în    urma   efectuării măsurătorilor este mai mică decât cea înscrisă în cartea funciară, documentaţia va fi recepţionată, iar suprafaţa măsurată se va înscrie în cartea funciară în baza declaraţiei proprietarului conform anexei nr. 5;

b) dacă suprafaţa determinată în urma efectuării măsurătorilor este mai mare decât cea înscrisă în cartea funciară, documentaţia cadastrală va fi recepţionată, iar suprafaţa măsurată se va înscrie în cartea funciară cu condiţia prezentării procesului-verbal de vecinătate, întocmit conform anexei nr. 18.

(3)  Pentru imobilele neînscrise în cartea funciară, dacă suprafaţa măsurată este diferită de suprafaţa din documentaţia cadastrală precedentă pentru care nu s-a deschis carte funciară sau de cea din actele de proprietate, se procedează astfel:

a)   dacă diferenţa este mai mică sau egală cu 2%, documentaţia se recepţionează şi suprafaţa din măsurători se înscrie în cartea funciară, dacă cererea este însoţită de declaraţia pe propria răspundere privind identificarea limitelor de proprietate şi de luare la cunoştinţă a suprafeţei rezultate din măsurători a imobilului, întocmită conform anexei nr. 5;

b) dacă diferenţa este mai mare cu peste 2%, documentaţia se recepţionează şi suprafaţa din măsurători se înscrie în cartea funciară, dacă cererea este însoţită de declaraţia pe propria răspundere privind identificarea limitelor de proprietate şi de luare la cunoştinţă a suprafeţei rezultate din măsurători a imobilului, întocmită conform anexei nr. 5, şi de procesul-verbal de vecinătate, întocmit conform anexei nr. 18;

c) în situaţia în care suprafaţa determinată prin măsurători este mai mică cu peste 2% decât cea din actele de proprietate, documentaţia se recepţionează şi suprafaţa din măsurători se înscrie în cartea funciară, dacă documentaţia cadastrală va conţine declaraţia întocmită conform anexei nr. 5.

(4) Prevederile alin. (2) şi (3) nu se aplică în cazul terenurilor situate în extravilan, retrocedate conform Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale Legii nr. 169/1997, cu modificările şi completările ulterioare, şi Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente, cu modificările şi completările ulterioare.

(5) Convocarea părţilor se face după cum urmează:

a)  proprietarii vecini vor fi convocaţi de către persoana autorizată prin scrisoare recomandată, conform modelului prevăzut în anexa nr. 19, cu confirmare de primire, şi prin afişare ia domiciliul/sediul proprietarului vecin, la locul situării imobilului, la sediul primăriei sau prin publicare într-un ziar local, cu cel puţin 5 zile înainte de data stabilită pentru identificarea limitelor;

b)  absenţa proprietarului vecin, convocat în modalitatea prevăzută la lit. a), va fi menţionată în procesul-verbal de vecinătate şi nu este o piedică la întocmirea documentaţiei cadastrale; în acest caz, dovada convocării se anexează procesului-verbal de vecinătate. La cerere, în măsura în care sunt disponibile, oficiul teritorial va furniza informaţiile privind domiciliul proprietarului vecin, în vederea convocării acestuia, cu plata tarifelor legale;

c) în cazul în care una sau mai multe vecinătăţi ale parcelei sunt drumuri clasificate, căi ferate, ape, procesul-verbal de vecinătate trebuie semnat şi ştampilat de reprezentantul instituţiei care le are în administrare."

4. Articolul 26 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 26. - Pentru terenurile din extravilan retrocedate conform Legii nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legii nr. 1/2000, cu modificările şi completările ulterioare, şi Legii nr. 247/2005, cu modificările şi completările ulterioare, se va proceda astfel:

a) în situaţia în care într-o tarla nu există niciun imobil înscris în cartea funciară, atunci la prima înregistrare a unui imobil din extravilan autorizatul are obligaţia de a stabili poziţia reală a acestuia după măsurarea şi parcelarea întregii tarlale. Autorizatul are obligaţia, înainte de a prezenta documentaţia cadastrală la oficiul teritorial, să materializeze cu ţăruşi şi să indice proprietarului poziţia exactă a parcelei în teren;

b)  în situaţia în care suprafaţa rezultată din măsurarea întregii tarlale este mai mică decât suprafaţa rezultată în urma însumării suprafeţelor din toate titlurile de proprietate pentru toate parcelele din tarlaua respectivă, atunci suprafaţa fiecărei parcele va fi diminuată direct proporţional cu suprafaţa ei, astfel încât să se realizeze o închidere exactă a suprafeţelor în toată tarlaua. Parcelele astfel diminuate vor putea fi înscrise în cartea funciară, dacă toţi proprietarii lor dau declaraţii potrivit anexei nr. 5.

Planul parcelar astfel întocmit, avizat de comisia locală de fond funciar, va fi recepţionat de oficiul teritorial, dacă respectă normele tehnice în vigoare;

c) în situaţia în care suprafaţa rezultată din măsurarea întregii tarlale este mai mare decât suprafaţa rezultată în urma însumării suprafeţelor din toate titlurile de proprietate pentru toate parcelele din tarlaua respectivă, atunci surplusul de teren va fi trecut ca o rezervă a comisiei locale de fond funciar şi se va stabili poziţia acesteia de către comisia locală;

d)  în situaţia în care surplusul de suprafaţă este mic şi comisia locală de fond funciar consideră că poate fi redistribuit proprietarilor imobilelor din tarlaua respectivă, suprafaţa rezultată va fi înscrisă în cartea funciară;

e) în situaţia în care în tarla există imobile înscrise în cartea funciară, ele pot fi modificate din punct de vedere al suprafeţei şi dimensiunilor numai cu acordul proprietarului, conform anexei nr. 5, la convocarea comisiei locale;

f) în situaţia în care pe imobilul respectiv nu există construcţii sau alte investiţii, oficiul teritorial poate modifica coordonatele imobilului, cu excepţia dimensiunilor, fără acordul proprietarului, dar respectând planul şi registrul parcelar, vizate de comisia locală, în baza unui referat întocmit de inspector şi aprobat de inginerul-şef. Această modificare va fi adusă la cunoştinţa proprietarului prin încheiere de carte funciară;

g) în situaţia în care pe un imobil înscris în cartea funciară există construcţii sau alte investiţii, atunci coordonatele nu pot fi modificate fără acordul proprietarului."

5. Articolul 27 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 27. - (1) Dacă două sau mai multe planuri de amplasament şi delimitare ale imobilelor recepţionate sau pentru care se solicită recepţia sunt reprezentate pe planul cadastral de carte funciară în format digital, cu suprapunere totală sau parţială a suprafeţelor imobilelor, se va proceda după cum urmează:

a) în situaţia în care este necesar pentru lămurirea situaţiei, inspectorul poate convoca persoanele autorizate care au executat documentaţiile, pentru verificarea la teren a situaţiei şi stabilirea tipului de suprapunere, reală sau virtuală. In acest sens, suprapunerea virtuală, existentă în baza de date grafică a oficiului teritorial, este o suprapunere generată de erori de măsurare şi prelucrare a datelor, iar suprapunerea reală este suprapunerea efectivă în teren datorată existenţei mai multor acte juridice diferite pentru acelaşi amplasament, identificării diferite a limitei comune sau lipsei materializării limitei la momentul identificării, fapt ce conduce la nesemnarea procesului-verbal;

b) dacă în urma verificărilor la teren se constatată că este o suprapunere virtuală, aceasta se soluţionează de către inspectorul de cadastru. Imobilele se vor repoziţiona în baza unui referat întocmit de inspector şi aprobat de inginerul-şef.

Referatul de constatare a suprapunerii descrie suprapunerea virtuală din planul cadastral de carte funciară, propune modalitatea de corectare a acesteia, se înregistrează în registrul general de intrare şi are anexate extrase din planul cadastral de carte funciară, cu situaţia anterioară şi ulterioară îndreptării erorii de poziţionare din planul cadastral de carte funciară. In baza referatului oficiul teritorial va nota din oficiu în cartea funciară repoziţionarea imobilului. Incheierea, extrasul de carte funciară de informare şi extrasul din planul cadastral de carte funciară se comunică tuturor persoanelor interesate, potrivit menţiunilor din cartea funciară.

(2) In cazul în care suprapunerea este reală, aceasta se va soluţiona pe cale amiabilă prin declaraţie autentică şi documentaţie cadastrală de actualizare sau de către instanţele de judecată şi nu face obiectul prezentei reglementări. Oficiul teritorial va nota din oficiu suprapunerea în cărţile funciare, în baza încheierii de carte funciară, a referatului întocmit de inspector şi aprobat de inginerul-şef.

(3) Autorizaţii au obligaţia să se prezinte la oficiul teritorial la data şi ora convocării. Autorizaţii care, din motive obiective, nu pot fi prezenţi la data convocării la oficiul teritorial vor comunica în scris, motivat, imposibilitatea de prezentare cu cel puţin două zile înainte de data stabilită pentru întâlnire. Nerespectarea acestei prevederi se sancţionează cu suspendarea autorizaţiei pe o perioadă de 3 luni."

6.   După articolul 27 se introduce un nou articol, articolul 271, cu următorul conţinut:

„Art. 271. -Inscrierea în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliară a terenurilor din domeniul public al statului, amplasate în incintele unor imobile proprietate a persoanelor fizice/juridice deja înscrise în cartea funciară, se face în baza unei documentaţii cadastrale de dezmembrare a imobilului înscris în cartea funciară. Documentaţia cadastrală se va întocmi conform prevederilor art. 15 şi nu va conţine actul autentic de dezmembrare şi certificatul fiscal."

7. Anexa nr. 5 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.

8.  Anexa nr. 18 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.

9.  După anexa nr. 18 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 19, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 3 la prezentul ordin.

Art. II. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. III. - Prezentul ordin intră în vigoare la 15 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară,

Mihai Busuioc

ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 5 la regulament)

OFICIUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARA.......................

BIROUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARĂ..........................

DECLARAŢIE

Subsemnatul (a),................................................................, domiciliat(ă)în localitatea............................, str........................... nr......., legitimat(ă) cu CI/BI seria...........nr........................, CNR............................., prin prezenta declar pe propria răspundere, în calitate de proprietar al imobilului situat.................................................................., sub sancţiunile prevăzute de art. 292 din Codul penal, că:

- nu am înstrăinat bunul imobil (sau o parte a acestuia);

- nu am solicitat recepţia şi înscrierea în cartea funciară/am solicitat anterior recepţia şi/sau înscrierea în cartea funciară, dar solicitarea a fost respinsă prin...............(anexată în copie);

- am indicat persoanei autorizate limitele imobilului, în vederea întocmirii documentaţiei cadastrale;

- am fost informat(ă) şi sunt de acord cu suprafaţa rezultată din măsurători de ..........m2, comunicată de persoana autorizată;

- suprafaţa iniţială a imobilului este de............m2.

Imi asum întreaga răspundere pentru punerea la dispoziţia persoanei autorizate ................................................. a următoarelor acte doveditoare ale dreptului de proprietate......................................................., în vederea identificării limitelor bunului imobil măsurat, pentru executarea documentaţiei cadastrale, participând la măsurătoare.

Data......................./..................../20......

Semnătura proprietarului

..............................................................

Numele şi prenumele persoanei autorizate

..............................................................

Semnătura şi ştampila

..............................................................

ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 18 la regulament)

PROCES-VERBAL   DE   VECINĂTATE Incheiat la data................

In temeiul Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, în conformitate cu Regulamentul privind conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 636/2006, cu modificările şi completările ulterioare, subsemnaţii. (numele şi prenumele/denumirea)...................................................., domiciliul/sediul..............................., act de identitate/CUI (seria, nr. )..........................,   am procedat la recunoaşterea si stabilirea limitei si vecinătăţilor imobilului situat în. (UAT, localitate)......................................................................., identificat prin. (strada, număr, tarla, parcelă, număr cadastral, număr carte funciară )...........................................................................................şi prezentat în schiţă:

Latura

(de la punctul până la punctul)

Lungimea

(m)

Felul materializării

Vecin

(numele şi prenumele/ denumirea)

Semnătura vecinului

Subsemnaţii, proprietari ai imobilelor învecinate imobilului descris mai sus, recunoaştem limitele stabilite prin prezentul proces-verbal şi prezenta schiţă, fiind de acord cu acestea.

Prezentul proces-verbal a fost încheiat în.....exemplare (câte un exemplar pentru fiecare parte semnatară şi unul pentru documentaţia cadastrală) şi conţine..........pagini.

Anexăm la prezentul proces-verbal fotografii ale limitelor.

Proprietar,

....................................................

Numele şi prenumele persoanei autorizate.

....................................................

Semnătura şi ştampila.

....................................................

ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 19 la regulament)

Antetul persoanei fizice/juridice autorizate.........

Sediul persoanei fizice/juridice autorizate..........

Nr. telefon.........................

Nr............../Data..............

CONVOCARE

privind identificarea limitelor imobilului vecin

Doamnei/Domnului....................................

Domiciliu: str...............nr....., bl. ..., sc......., et. ..., ap. ..., sectorul......, comuna/oraşul/municipiul......................, judeţul........

Vă aduc la cunoştinţă faptul că la cererea doamnei/domnului ..........., în calitate de proprietar, am executat, în calitate de persoană fizică/juridică autorizată, măsurători pentru înscrierea/actualizarea limitelor imobilului situat în judeţul......................., comuna/oraşul/municipiul........................, str............................nr....., sectorul ..... tarla....., parcelă....., număr cadastral.......

După executarea măsurătorilor am constatat că acest imobil are o suprafaţă mai mare decât cea din actele de proprietate, motiv pentru care sunteţi convocat în data de........., ora......, pentru identificarea limitei comune dintre imobilul al cărui proprietar sunteţi şi imobilul pentru care se execută documentaţia cadastrală şi pentru semnarea procesului-verbal de vecinătate.

Convocarea se face în temeiul Regulamentului privind conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 634/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

In cazul neprezentării, absenţa dumneavoastră va fi menţionată în procesul-verbal de vecinătate şi nu constituie o piedică la întocmirea documentaţiei cadastrale pentru imobilul în cauză.

Persoană fizică/juridică autorizată

Numele, prenumele şi ştampila

..............................................

Data.......................................


COMENTARII la Ordinul 134/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 134 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Buna ziua, Acest lucru este de a informa publicul în general că suntem în prezent sa dea împrumut la o rată scăzută a dobânzii de 3%. Daca sunteti interesati in aplicarea pentru un împrumut, să completați cererea de mai jos. Pentru mai multe detalii contactati-ne acum prin: +2348073676763 sau email: anitaloanfirm@hotmail.com INFORMAȚII IMPRUMUTAT NECESARE Nume: Țară: sex: Varsta: Telefon: Suma necesară: Ocupația: Durata de împrumut: Cu respect. Mrs.Isa Anita
ANONIM a comentat Hotărârea 416 2014
    ce preturi naspa
ANONIM a comentat Ordin 117 2010
    -nu face diferenta clara intre deseuri metalice si materiale metalice pentru care ANPM stabileste autorizatii de mediu diferite.Astfel fiind,operatorii care gestioneaza deseuri metalice sunt asimilati cu operatorii care recupereaza deseuri metalice din aceste materiale metalice ori nemetalice cum sunt,deseurile radiologice:filme radiologice si solutii din care se recupereaza argintul- activitati ce nu sunt cautate de functionarii cu atributii de control in puncte de lucru autorizate cu autorizatie integrata de APM CI SUNT CAUTATE IN PUNCTE DE LUCRU NEAUTORIZATE UNDE NU EXISTA.MOTIV PENTRU CARE,RESTURILE DIN PROCESELE DE RECUPERARE A ARGINTULUI DIN FILME ORI SOLUTII SUNT DEVERSATE IN CANALIZARE.
ANONIM a comentat Decretul 111 1951
    Decretul 111 din 1951 este considerat abuziv sau nu?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu